Masz hurtownię części budowlanych? Oto kilka porad dotyczących reklamy

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Masz hurtownię części budowlanych? Oto kilka porad dotyczących reklamy

jeshootscom/pexels.com

Materiały budowlane to różnorodne produkty, które są niezbędne przy budowie i remontach mieszkań, domów oraz budynków użyteczności publicznej. Rynek budowlany jest ogromny i wciąż rośnie, dlatego stworzenie internetowej hurtowni z materiałami budowlanymi jest dobrym pomysłem na biznes. Otwierając ją, musisz wziąć pod uwagę, że w branży panuje duża konkurencja, dlatego może się okazać, że lepiej skupić się na konkretnej mikroniszy, która da Ci przewagę. Bez względu na to, jaki kierunek wybierzesz, musisz zadbać o odpowiednią promocję swojej hurtowni.

Opracowanie grupy docelowej

Określenie, do kogo w ogóle kierujesz ofertę, pomoże Ci lepiej odpowiadać na potrzeby potencjalnych klientów. Oczywiście, możesz promować hurtownię „dla wszystkich”, jednak praktyka pokazuje, że skupienie się na konkretnych odbiorcach i dostosowanie działań do nich, przynosi duże lepsze efekty. Typowi klienci hurtowni budowlanej online to:

  • Osoby zamożne, które budują własny dom o wysokim standardzie. Tacy ludzie nie mają ograniczeń w wydatkach, więc wybierają najlepsze i najdroższe materiały.
  • Ludzie, którzy rozpoczęli remont w mieszkaniu lub budowę mniejszego domu. Tacy klienci dokonują niewielkich zakupów, ale popyt ze strony tej grupy docelowej jest stały.
  • Firmy budowlane. Duzi deweloperzy zwykle współpracują bezpośrednio z dostawcami, ale małe firmy, które budują prywatne domy, mogą korzystać z usług sklepów internetowych. Często mają wiele zamówień i stale potrzebują materiałów budowlanych.

Optymalizacja SEO hurtowni budowlanej

Zaraz po utworzeniu hurtownia będzie znajdowała się na ostatnich pozycjach w wyszukiwarkach, więc czekać Cię sporo pracy, by pomóc jej zdobyć widoczność i wspiąć się wyżej. W tym celu musisz zoptymalizować witrynę i przygotować teksty zgodnie z wytycznymi SEO. Może się okazać, że jest to zadanie, które Cię przerasta i lepiej zlecić jej profesjonalnej agencji SEO.

Optymalizacja techniczna

SEO techniczne dla e-commerce (systemów zarządzania treścią witryny) obejmuje cztery duże grupy czynników:

  • prędkość pobierania treści;
  • obecność wersji mobilnej i kompatybilność z różnymi przeglądarkami;
  • bezpieczeństwo użytkownika;
  • łatwość indeksowania dla wyszukiwarek – zarówno witryny jako całości, jak i poszczególnych jej stron (tagi, mapa XML, plik robots.txt).

Treści pod SEO

Optymalizacja treści wymaga przede wszystkim wyboru odpowiednich fraz kluczowych, czyli zapytań popularnych wśród Twoich odbiorców docelowych. Następnie musisz nimi nasycić treści na stronie – w samym sklepie będą to głównie opisy kategorii i produktów. Zadbaj o ich unikalność i unikaj kopiowania tekstów z innych stron.

Jeśli Twoja hurtownia obsługuje klientów na określony obszarze, to również powinieneś uwzględnić to w pozycjonowaniu. SEO lokalne i frazy geozależne to czynniki, które bardzo pozytywnie wpływają na ocenę sklepu w wyszukiwarkach.

Blog dla hurtowni budowlanej – tak czy nie?

Prowadzenie bloga to dobry sposób na stworzenie dodatkowej przestrzeni na frazy kluczowe oraz linki. Z artykułów blogowych możesz odsyłać bezpośrednio do produktów w hurtowni, zwiększając jej wartość i pozycję. Tworząc wpisy pod konkretne zapytania użytkowników, zaspokajasz ich potrzeby i zdobywasz zaufanie jako ekspert. Twoi odbiorcy chętnie podzielą się ciekawymi i użytecznymi treściami, zwiększając tym samym ruch na Twojej stronie. Branża budowlana daje możliwość tworzenia tekstów na bardzo różnorodne i praktyczne tematy, dlatego warto z tego skorzystać. Jeśli nie masz pomysłu, o czym pisać może inspirować się blogami konkurencji lub tematycznymi portalami jak Budowa i Dom.

Linkowanie zewnętrzne

W przypadku linków zewnętrznych najważniejsza jest ich jakość i naturalny przyrost. Wszelkie skokowej wzrosty tego czynnika, czy podejrzane i mało wiarygodne źródła linkowania, może skończyć się dla Twojego sklepu permanentnym banem w Google. Linki powinieneś zdobywać z innych stron, nawiązując współpracę i pisząc gościnne artykuły na portalach branżowych, a także w mediach lokalnych. Oprócz tego warto linkować w katalogach regionalnych i branżowych, na forach tematycznych i social media.

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*