jeshootscom/pexels.com
Materiały budowlane to różnorodne produkty, które są niezbędne przy budowie i remontach mieszkań, domów oraz budynków użyteczności publicznej. Rynek budowlany jest ogromny i wciąż rośnie, dlatego stworzenie internetowej hurtowni z materiałami budowlanymi jest dobrym pomysłem na biznes. Otwierając ją, musisz wziąć pod uwagę, że w branży panuje duża konkurencja, dlatego może się okazać, że lepiej skupić się na konkretnej mikroniszy, która da Ci przewagę. Bez względu na to, jaki kierunek wybierzesz, musisz zadbać o odpowiednią promocję swojej hurtowni.
Określenie, do kogo w ogóle kierujesz ofertę, pomoże Ci lepiej odpowiadać na potrzeby potencjalnych klientów. Oczywiście, możesz promować hurtownię „dla wszystkich”, jednak praktyka pokazuje, że skupienie się na konkretnych odbiorcach i dostosowanie działań do nich, przynosi duże lepsze efekty. Typowi klienci hurtowni budowlanej online to:
Zaraz po utworzeniu hurtownia będzie znajdowała się na ostatnich pozycjach w wyszukiwarkach, więc czekać Cię sporo pracy, by pomóc jej zdobyć widoczność i wspiąć się wyżej. W tym celu musisz zoptymalizować witrynę i przygotować teksty zgodnie z wytycznymi SEO. Może się okazać, że jest to zadanie, które Cię przerasta i lepiej zlecić jej profesjonalnej agencji SEO.
SEO techniczne dla e-commerce (systemów zarządzania treścią witryny) obejmuje cztery duże grupy czynników:
Optymalizacja treści wymaga przede wszystkim wyboru odpowiednich fraz kluczowych, czyli zapytań popularnych wśród Twoich odbiorców docelowych. Następnie musisz nimi nasycić treści na stronie – w samym sklepie będą to głównie opisy kategorii i produktów. Zadbaj o ich unikalność i unikaj kopiowania tekstów z innych stron.
Jeśli Twoja hurtownia obsługuje klientów na określony obszarze, to również powinieneś uwzględnić to w pozycjonowaniu. SEO lokalne i frazy geozależne to czynniki, które bardzo pozytywnie wpływają na ocenę sklepu w wyszukiwarkach.
Prowadzenie bloga to dobry sposób na stworzenie dodatkowej przestrzeni na frazy kluczowe oraz linki. Z artykułów blogowych możesz odsyłać bezpośrednio do produktów w hurtowni, zwiększając jej wartość i pozycję. Tworząc wpisy pod konkretne zapytania użytkowników, zaspokajasz ich potrzeby i zdobywasz zaufanie jako ekspert. Twoi odbiorcy chętnie podzielą się ciekawymi i użytecznymi treściami, zwiększając tym samym ruch na Twojej stronie. Branża budowlana daje możliwość tworzenia tekstów na bardzo różnorodne i praktyczne tematy, dlatego warto z tego skorzystać. Jeśli nie masz pomysłu, o czym pisać może inspirować się blogami konkurencji lub tematycznymi portalami jak Budowa i Dom.
W przypadku linków zewnętrznych najważniejsza jest ich jakość i naturalny przyrost. Wszelkie skokowej wzrosty tego czynnika, czy podejrzane i mało wiarygodne źródła linkowania, może skończyć się dla Twojego sklepu permanentnym banem w Google. Linki powinieneś zdobywać z innych stron, nawiązując współpracę i pisząc gościnne artykuły na portalach branżowych, a także w mediach lokalnych. Oprócz tego warto linkować w katalogach regionalnych i branżowych, na forach tematycznych i social media.