Link building

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Link building

Christina Morillo/pexels.com

Sprzedaż usług oraz produktów i towarów za pośrednictwem internetu jest obecnie dla niektórych firm zdecydowanie największym rynkiem zbytu, dlatego w celu zwiększenia liczby klientów wykorzystują one pozycjonowanie. Korzystają z niego zarówno małe przedsiębiorstwa i start-upy rozpoczynające swoją przygodę w świecie biznesu, jak i najwięksi gracze rynków krajowych i zagranicznych. Pozycjonowanie polega na zwiększeniu widoczności danej witryny w wynikach wyszukiwania wiodących wyszukiwarek internetowych, takich jak Google, poprzez wykorzystanie wszelkich możliwości znanych pozycjonerom. Do zaplanowania prawidłowej strategii pozycjonowania stosuje się wiele rozwiązań, część z nich w ogromnym stopniu wpływa na ranking witryny www w wyszukiwarce, podczas gdy inne dają niewielkie efekty i raczej sięga się po nie wyłącznie w celu poprawy i tak znakomitego efektu. W pozycjonowaniu wykorzystuje się między innymi link building. Proces ten ma ogromne znaczenie i duży wpływ na osiągane wyniki.

Wszyscy doskonale wiemy o tym, że do zwiększenia szansy wypozycjonowania strony na jak najwyższe miejsca w wyszukiwarce, niezbędne jest spełnienie wszelkich wytycznych danego algorytmu. Jeden z najważniejszych etapów dobrego pozycjonowania stanowi odpowiednia ilość linków zewnętrznych i wewnętrznych oraz ich prawidłowa lokalizacja.

Link building dzieli się zewnętrzny i wewnętrzny. Zewnętrzny polega na zdobywaniu przez daną witrynę odnośników na serwisach (domenach) zewnętrznych, a wewnętrzny na własnej domenie. Linkowanie zewnętrzne jest zdecydowanie najistotniejsze i ma największy wpływ na SEO.

Jeszcze do niedawna firma Google uznawała wyższość liczby odnośników zewnętrznych nad ich jakością, teraz jest zupełnie odwrotnie. Obecnie liczy się ranking strony zewnętrznej, na której znajduje się odsyłacz do naszej strony i to właśnie ona ma podstawowy wpływ na zajmowaną przez nas pozycję. Co to oznacza? Że jeszcze kilka lat temu w sieci istniały niemoderowane farmy i katalogi linków o zerowej reputacji w Google, na których pozycjonerzy umieszczali linki do pozycjonowania strony. Obecnie firma Google podnosi ranking pozycji portalu tylko wtedy, gdy link do jego strony głównej, jakiejkolwiek podstrony lub dokumentu został umieszczony na witrynie o równie dobrym lub lepszym rankingu. W ten sposób gigant z Mountain View na dobre zakończył spamowanie linkami. Łączy się to jednak także z wyższymi kosztami.

Podstawowe lokalizacje linków zewnętrznych

Wykorzystanie linków zewnętrznych w pozycjonowaniu ma ogromne znaczenie dla rankingu danej strony internetowej, dlatego należy wybierać z głową odpowiednią stronę, na której znajdzie się link do naszego portalu. Niestety zmiana poczyniona przez Google oznacza dla pozycjonującej się strony jedno – znacznie wyższe koszty.

Najlepszą formą link buildingu są wpisy sponsorowane na tematycznych blogach, portalach czy też sklepach o stosunkowo dobrym rankingu w Google. To najskuteczniejszy sposób budowania dobrej reputacji wybranej strony, jednak wiąże się ze stosunkowo dużymi wydatkami, gdyż z reguły publikacja na łamach dużych portali znacznie przewyższa budżet start-upów oraz firm, które nie są w stanie przeznaczyć na reklamę tak wysokich nakładów finansowych. Niezaprzeczalnym atutem tego typu działania jest jednak nie tylko link building. Wartościową stronę czytają również prawdziwi ludzie, dlatego też po publikacji możemy liczyć na jakikolwiek ruch organiczny pochodzący z wybranej witryny.

Czym jest audyt SEO?

Pozycjonowanie ma ogromny wpływ na widoczność wybranej witryny w wynikach wyszukiwania Google. Dla firm z wielu branż internet jest podstawowym źródłem pozyskiwania klientów, którzy również coraz chętniej wykorzystują właśnie internet do poszukiwań usługodawcy bądź sprzedawcy poszukiwanego towaru. Pozycjonowanie to szereg procesów, mających na celu doprowadzenie danej firmy dosłownie na szczyt wyszukiwarki Google, najchętniej na wyższe pozycje pierwszej strony wyników. Aby to zrobić, należy skorzystać z usług wybranej firmy SEO, która zajmuje się pozycjonowaniem zawodowo. Pierwszym etapem niezbędnym do podjęcia współpracy i opracowania prawidłowego projektu jest wykonanie audytu SEO.


Źródło: Oleg Magni/pexels.com

Założenia audytu SEO

Audyt SEO służy do oceny i dogłębnej analizy wybranej strony internetowej pod kątem SEO. Badana witryna jest wówczas oceniana w najmniejszych szczegółach, a dokument zawierający wszelkie wytyczne może mieć nawet kilkadziesiąt gęsto zadrukowanych stron zapełnionych danymi i wykresami. Prawidłowe przeprowadzenie audytu SEO zapewnia jednak szereg informacji niezbędnych w pozycjonowaniu, dlatego jest wymagany przez wiele firm działających w branży SEO.

Audyt pozwala na wprowadzenie do danej witryny wielu poprawek, usprawnień i działań, które zdecydowanie przyspieszą ten proces i zmniejszą liczbę błędów, które mogą negatywnie wpłynąć na osiągane wyniki. Agencje SEO niechętnie podejmują się współpracy bez wstępnego przeprowadzenia audytu, głównie z uwagi na niepewne efekty oraz dużą ilość zbędnej i niepotrzebnej pracy, w żaden sposób niewpływającej na pozycjonowanie.

Co jest brane pod uwagę podczas audytu SEO?

Audyt SEO wyszczególnia wiele parametrów, które działają na wypozycjonowanie danej witryny, w tym parametry wewnętrzne, zewnętrzne oraz budowę strony i content. Pozycjoner dokonuje dogłębnej analizy między innymi nagłówków i meta tagów oraz danych strukturalnych, a także adresów kanonicznych i URL oraz liczby i prawidłowości słów kluczowych w już dostępnych artykułach. Ocenie podlega ponadto certyfikat SSL oraz struktura wybranego serwisu, a nawet paginacja i dostępność oraz responsywność strony mobilnej.

W audycie SEO ocenia się także szczegóły na temat błędów 404 oraz stanu indeksacji strony czy też stan serwera i jego logi. W rozszerzonych audytach znajdzie się również miejsce dla oceny UX danej witryny, w skład czego wchodzi jej szybkość oraz liczba reklam, współczynnik odrzuceń oraz jej dostępność. Audyt może zawierać szczegółowe informacje na temat linkowania zewnętrznego oraz wewnętrznego i opublikowanych multimediów czy też wyniki przeanalizowania linków w zakresie dofollow i nofollow. Bardzo istotne jest poza tym zachowanie użytkowników, w tym przegląd skuteczności dotychczas prowadzonych działań SEO.

Tak naprawdę jednak każda firma zajmująca się pozycjonowaniem ocenia audyt w swoim własnym zakresie, gdyż każda z nich ma swój własny, wypracowany format, który sprawdziła w wielu dotychczasowych analizach.

Czy audyt SEO jest efektywny?

Zdecydowanie tak! Przeprowadzenie wnikliwego audytu SEO daje podstawy do realizacji szeregu działań związanych z pozycjonowaniem. Można za jego pomocą zwiększyć liczbę wejść na stronę i konwersję, a także poprawić rentowność danego przedsiębiorstwa oraz jego rozpoznawalność w Internecie i poza nim. Wielu przedsiębiorców przekonało się na własnej skórze, że precyzyjne i szybkie pozycjonowanie bez audytu SEO nie jest możliwe. Wiedzą o tym doświadczeni pozycjonerzy, którzy podejmują się współpracy wyłącznie po zapoznaniu się z dokumentem audytu SEO.

Koszt pozycjonowania

Dla większości przedsiębiorców w pozycjonowaniu najbardziej liczy się ostateczny efekt, który ma doprowadzić daną stronę aż na sam szczyt wyników wyszukiwarki Google, w dalszym ciągu najpopularniejszej w naszym kraju. Wraz z szeregiem działań mających na celu poprawę widoczności strony w internecie idą jednak także koszty, niejednokrotnie przewyższające potencjalne zyski wynikające z przeprowadzenia procesu pozycjonowania. Właśnie z tego względu na pozycjonowanie decydują się z reguły duże lub mniejsze firmy, które osiągają dzięki temu większe przychody, jeśli więcej internautów odwiedza ich stronę internetową lub sklep. Warto poznać szczegóły dotyczące ceny pozycjonowania z bliska.

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*