fauxels / pexels.com
Bez względu na to, jak bardzo angażujesz się w optymalizację zawartości swojej strony, jeśli nie zwrócisz uwagi na techniczne SEO, ruch w witrynie nie będzie wzrastał, a nawet spadnie. Dbałość o odpowiednią funkcjonalność treści jest podstawą dobrze opracowanej strategii, która może przynieść niesamowite efekty. Jednym z nich może być wyższa pozycja na liście wyników wyszukiwania, co z pewnością jest Twoim celem. Dbaj więc o stały przepływ ruchu, postępując zgodnie z poniższymi wskazówkami, aby mieć pewność, że wyszukiwarki ją zaindeksują i docenią jej zawartość.
Wygodny dostęp do witryny z poziomu urządzenia mobilnego powinien być Twoim priorytetem. Większość odbiorców korzysta bowiem ze smartfonów, dlatego parametry strony internetowej powinny być dostosowane do ich wymiarów. Dzięki responsywnemu projektowi witryny będziesz w stanie uniknąć wielu poważnych konsekwencji, takich jak zmniejszony ruch, słaby wskaźnik UX, długi czas ładowania strony, utrata wiarygodności czy kary od Google.
Możesz skorzystać z kilku bezpłatnych narzędzi, które pozwolą Ci określić, czy Twoja witryna jest dostosowana do urządzeń mobilnych. Dzięki temu będziesz mógł naprawić wszelkie błędy i uniknąć niemałych problemów.
Jeśli chcesz, aby Google prawidłowo indeksował strony Twojej witryny, musisz stworzyć jej mapę. Jeżeli podczas projektowania zawartości korzystałeś z edytora WordPress, możesz użyć kilku dedykowanych wtyczek, które mogą Ci sporządzić dokładną mapę witryny. Dzięki temu indeksowanie Google będzie szybsze i skuteczniejsze. Po utworzeniu mapy pamiętaj, aby przesłać ją za pomocą Google Search Console. Upewnisz się w ten sposób, że Google znajdzie to, co chcesz mu pokazać. Ponadto pokażesz wyszukiwarce wartość swojej witryny, dzięki czemu zajmiesz wyższą pozycję na liście wyników wyszukiwania.
Jeszcze kilka lat temu certyfikaty Secure Sockets Layer (SSL) ograniczały się do ochrony prywatnych informacji o użytkownikach, szczególnie w czasie dokonywania transakcji podczas zakupów online. Obecnie SSL służy nie tylko do zapewnienia bezpieczeństwa danych personalnych czy kodów kart kredytowych. Google ulepszyło bowiem funkcje tego certyfikatu, przez co każda witryna, która go nie posiada, jest uważana za niebezpieczną.
Nie ulega wątpliwości, że gdy użytkownicy zobaczą ostrzeżenie przed wejściem na stronę, opuszczą witrynę i przejdą do zawartości konkurencyjnej marki, a tego z pewnością wolałbyś uniknąć.
Zatem jeśli Twoja witryna nie posiada certyfikatu SSL, jej pozycja na liście wyników wyszukiwania może drastycznie spać, a Ty pożegnasz się z doskonałymi wynikami. Nie czekaj więc dłużej i zainstaluj bezpieczny certyfikat, który zapewni bezpieczeństwo zarówno odbiorcom, jak i Twojej pozycji w wyszukiwarce.
Źródło: cottonbro / pexels.com
Jeśli posiadasz w swojej witrynie wysokiej jakości treści, które podejmują dany temat w bardzo oryginalny sposób, musisz uważać na podstępnych oszustów, którzy z chęcią skopiują Twoje artykuły.
Plagiat niesie konsekwencje nie tylko dla osoby, która się go dopuściła. Wskutek tego ucierpi bowiem również Twoja witryna. Wówczas Google musi przejrzeć wszystkie publikowane treści i określić, które są oryginalnym źródłem. Niestety, często okazuje się, że za plagiat uznana została ta prawdziwa zawartość, przez co Twoje wyniki mogą drastycznie spaść.
Aby temu zapobiec, regularnie przeprowadzaj audyty witryn, dzięki którym wykryjesz wszelkie możliwe plagiaty i będziesz w stanie się ich pozbyć. Pamiętaj, że jeśli nie wykryjesz skopiowanych treści, zanim zrobi to Google, może się to naprawdę źle skończyć. Zwróć więc szczególną uwagę na ten ważny aspekt i nie pozwól się oszukać.
Jeśli linki w Twojej witrynie prowadzą do wyświetlenia błędów 404, koniecznie musisz pozbyć się uszkodzonych stron, które w większości przypadków są wynikiem zmiany adresu URL lub skutkiem niepublikowanej zawartości.
Pamiętaj, że uszkodzone strony nie mogą być indeksowane przez Google, wskutek czego będą miały bardzo niekorzystny wpływ na pozycję Twojej witryny na liście wyników wyszukiwania. Tego typu błędy mogą również zaszkodzić Twojemu wizerunkowi, gdyż nie są pożądanym punktem poszukiwań użytkownika.
Jak to naprawić? Uszkodzone linki i strony możesz znaleźć za pomocą Google Search Console. Kiedy już je zidentyfikujesz, skorzystaj z przekierowań 301, które przeniosą użytkowników do rzeczywiście poszukiwanych przez nich treści.
Pamiętaj, że w SEO, tak jak w każdej innej dziedzinie, liczy się systematyczność i regularne śledzenie swoich wyników. Raz stworzona treść nie będzie wiecznie skuteczna. Stale monitoruj więc wszystkie procesy, wprowadzaj niezbędne poprawki i rozwijaj swoją działalność w najlepszych kierunkach, a z pewnością osiągniesz swoje cele.
Nie zapominaj, że oprócz wysokiej jakości treści liczy się również forma ich udostępniania. Zastosuj się więc do powyższych wskazówek, a będziesz mieć pewność, że maksymalnie wykorzystasz swoje możliwości. Nie czekaj więc dłużej i zoptymalizuj swoją witrynę, a osiągniesz efekty, o których Ci się nawet nie śniło!