unsplash.com
Pozycjonowanie opiera się na kilku istotnych działaniach, wśród których wymienia się między innymi tworzenie unikalnych treści. W opowiadaniu porywających historii może pomóc storytelling. Na czym polega ta technika i jakie ma znaczenie podczas pozycjonowania? Wyjaśniamy.
Celem pozycjonowania jest takie zwiększenie widoczności strony internetowej, aby pojawiała się na jak najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania, a w efekcie – notowała większy ruch. W tym procesie liczą się takie działania, jak dobieranie słów kluczowych, content marketing, linkowanie (wewnętrzne i zewnętrzne) czy dbałość o aspekty wizualne i techniczne witryny. Skuteczne pozycjonowanie idzie w parze z regularnością i treściami, które mają przyciągnąć jak największą liczbę użytkowników internetowych oraz zachęcić ich do ponownych odwiedzin. I tu właśnie najbardziej może pomóc content marketing, czyli tworzenie wyjątkowych, użytecznych treści. Mogą to być zarówno opisy produktów lub luźne wpisy na blogu, jak i artykuły eksperckie.
Istotne jest, aby wszelkiego rodzaju treści były publikowane systematycznie, zawierały odpowiednio dobrane słowa kluczowe, nie stanowiły plagiatu i ciekawiły czytelnika. To ostatnie bywa najtrudniejsze. Jak pisać, żeby zafascynować innych swoimi słowami, a przy tym zadbać o pozycjonowanie strony? Rozwiązaniem może być storytelling.
Storytelling opiera się na opowiadaniu porywających historii. To umiejętność, ale i technika marketingowa, która odgrywa znaczącą rolę w komunikacji z klientami. Jej celem jest zainteresowanie odbiorców i zachęcenie ich do skorzystania z konkretnej oferty, usługi czy zakupu produktu. Najczęściej o storytellingu mówi się w kontekście tekstów, ale tę technikę wykorzystuje się również przy tworzeniu audycji radiowych, podcastów i materiałów w formie wideo.
Skuteczny storytelling nie tylko skupia się na przedstawieniu losów jakiegoś bohatera czy opisie sytuacji, lecz także na emocjonalnej stronie danej historii. Odwołując się do tak intensywnych emocji, jak miłość, przyjaźń, smutek, pożądanie, sprawiamy, że odbiorca angażuje się w opowieść. Historie, które poruszają i dotykają nasze czułe miejsca, sprzedają się najlepiej. Ważne jest także to, że storytelling buduje więzi – z marką, usługą, produktem. Odbiorcy i potencjalni klienci muszą czuć, że dany content jest im bliski, że chcą się z nim identyfikować. Stąd tworzone treści powinny być autentyczne i szczere, bowiem tylko wtedy klienci nie poczują się oszukani. Więcej na ten temat przeczytasz na stronie adverther.pl
Storytelling w komunikacji marketingowej może być niezwykle przydatny. Umiejętne snucie opowieści pomaga w dotarciu do odbiorców, a następnie w przekonaniu ich do danej marki, by zechcieli skorzystać z jej oferty. Można szybko zauważyć, że chętniej udostępniane i pozytywnie komentowane są te kampanie, które bawią czy wzruszają, a więc angażują emocjonalnie. Reklamy przedstawiające bezbarwne, płytkie historie przechodzą bez echa. To samo można powiedzieć o tekstach publikowanych w internecie. Wartościowe i unikalne, również takie o walorze edukacyjnym, treści zapadają w pamięć i sprawiają, że chcemy podzielić się nimi ze światem.
Jak więc wykorzystać storytelling w pozycjonowaniu, aby czerpać z tego korzyści? Przede wszystkim skupić się na tworzeniu zapadających w pamięci historii, odwoływać się w nich do emocji i przeżyć, stawiać na autentyczność i szczerość w swoich wypowiedziach, dbać o kontakt z odbiorcami i budować z nimi więź, na przykład odpowiadając na ich komentarze. Nie można przy tym zapomnieć o doborze słów kluczowych, które pomagają w pozycjonowaniu strony. Słowa kluczowe należy wplatać naturalnie w zdania i rozkładać je równomiernie w całym tekście, wówczas wypowiedź nie będzie brzmieć sztucznie. Treści tworzone przy wykorzystaniu techniki storytellingu na pewno zwiększą ruch na stronie, bo zachęcą czytelników do ponownych odwiedzin, co wpłynie na wyższą pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. W efekcie przełoży się to na większe zyski i pomoże w budowaniu społeczności wokół marki.
Storytelling nie jest skomplikowaną techniką, jednak łączenie jej z umiejętnym pozycjonowaniem i innymi działaniami marketingowymi może nastręczać trudności. Jeśli nie jesteśmy pewni, w jaki sposób powinnyśmy to robić, możemy skorzystać z pomocy agencji SEO.
Artykuł powstał dzięki współpracy z: