Jak pozbyć się niechcianych linków zwrotnych?

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Jak pozbyć się niechcianych linków zwrotnych?

Pavel Danilyuk / pexels.com

Ponad 90% użytkowników nigdy nie wybiera pozycji znajdujących się na kolejnych stronach listy wyników wyszukiwania. Oznacza to, że jeśli chcesz zwiększyć ruch w swojej witrynie, musisz zainwestować we współpracę z agencją SEO, dzięki której dotrzesz do grupy docelowych odbiorców i osiągniesz zamierzone wyniki.

Pamiętaj jednak, że niezależnie od tego, jak skuteczna jest Twoja strategia optymalizacji treści, w końcu nadejdzie moment, w którym będziesz musiał zrezygnować z pewnych linków zwrotnych. Nawet te linki, dzięki którym osiągnąłeś sukces, wkrótce będą musiały zostać usunięte.

W tym artykule dowiesz się, jak łatwo pozbyć się nieskutecznych linków zwrotnych i upewnić się, że strona internetowa jest atrakcyjna zarówno z punktu widzenia użytkowników, jak i wyszukiwarek.

Kiedy warto pozbyć się linków zwrotnych?

Linki zwrotne, podobnie jak wiele urządzeń elektronicznych, również się w pewien sposób “zużywają”. Kiedyś mogły zapewnić witrynie doskonałe wyniki, obecnie nie są w stanie zagwarantować nawet najmniejszych korzyści.

Jeśli okaże się, że posiadasz w witrynie przestarzałe linki, Twoja pozycja w rankingu Google może drastycznie spaść. Boty indeksujące ocenią wówczas stronę internetową jako niezaktualizowaną i nie uwzględnią jej podczas budowania listy wyników wyszukiwania.

Sprawdź jakość linków dzięki SEMrush

Aby określić, czy usunięcie pewnych linków zwrotnych jest konieczne, musisz dokładnie określić ich obecną wartość. Może okazać się to niezwykle trudnym zadaniem, ale SEMrush jest w stanie je ułatwić, gdyż pozwala łatwo przeprowadzić audyt jakości wszystkich łączy.

Aby określić wartość swoich linków zwrotnych, zaloguj się na swoje konto SEMrush i kliknij kartę “Rozpocznij nowy projekt” po lewej stronie ekranu. Następnie skopiuj i wklej adres URL witryny w wyznaczonym polu, wprowadź nazwę projektu i kliknij przycisk “Zapisz”. Potem możesz przejść do “Audytu linków zwrotnych”, klikając dalej przycisk “Skonfiguruj”.

W kolejnym kroku wybierz “Domenę główną”, aby przeprowadzić audyt wszystkich linków w danej witrynie. Następnie musisz poczekać około dziesięciu minut, zanim zobaczysz jakość każdego linku. Po upływie tego czasu spójrz na listę spamowych łączy lub niskiej jakości linków zwrotnych i określ, których warto się pozbyć.

Usunięcie linku jako ostateczność

Wiesz zapewne, że Google stosuje kary za posiadanie złych linków. Czy oznacza to zatem, że należy stale pozbywać się określonych łączy? Odpowiedź brzmi: nie!

Całkowite usunięcie linku to już ostateczność. Jest to bowiem bardzo ważne działanie, które pokazuje Google, że łącze stanowi zagrożenie dla Twojej witryny. Jeśli regularnie będziesz pozbywać się linków zwrotnych, pokażesz botom wyszukiwarek, że nieumiejętnie optymalizowałeś swoje treści, przez co konieczna jest nieustanna aktualizacja.

Tego typu działanie może mieć również negatywny wpływ na Twoje relacje z innymi firmami. Nikt bowiem nie chce, aby jego link został usunięty, gdyż oznacza to spadek pozycji na liście wyników wyszukiwania.

Zanim więc zrezygnujesz z danego linku, skontaktuj się z właścicielem witryny, do której on prowadzi i postaraj się go nakłonić do aktualizacji treści. Możesz posłużyć się danymi kontaktowymi na stronie głównej lub wykorzystać w tym celu media społecznościowe. Jeśli jednak nie masz pewności, czy warto usunąć dane łącze, skontaktuj się z agencją digital marketingu, która z pewnością pomoże Ci podjąć słuszną decyzję.

Źródło: Startup Stock Photos /pexels.com

Jak zneutralizować złe linki zwrotne?

Google dysponuje narzędziem pozwalającym w łatwy sposób pozbyć się złych linków zwrotnych. Niestety, niedawna aktualizacja sprawiła, że opcja ta zniknęła i nie można z niej korzystać. Na szczęście nadal można używać starej wersji.

W tym celu przygotuj adresy URL linków, których chcesz się pozbyć i umieść je w pliku tekstowym, który następnie prześlij do Google. Adresy URL pozyskasz dzięki SEMrush.

Wybierz adresy URL, które chcesz usunąć, umieszczając jeden z nich w każdym wierszu pliku tekstowego. Jeśli chcesz pozbyć się całej domeny, możesz umieścić hasło “domena:” przed adresem. Następnie wyeksportuj na stronę narzędzia disavow links i prześlij plik tekstowy. Lista zostanie automatycznie włączona do indeksu Google. W ciągu kilku tygodni wyszukiwarka przetworzy Twój plik i usunie niechciane linki z Twojej witryny.

Czy Google może automatycznie pozbyć się niechcianych linków?

Widzisz już, że usunięcie linków zwrotnych z procesu indeksowania nie jest takie trudne. Z pewnością zastanawiasz się jednak, czy faktycznie musisz przejść przez ten złożony proces. Może istnieje sposób, aby Google automatycznie pozbyło się pewnych linków?

Niestety nie. Działanie te nie należy do kompetencji wyszukiwarki, więc samodzielnie musisz pozbyć się nieskutecznych linków zwrotnych.

Pamiętaj, aby nie traktować tego jak problemu, gdyż w rzeczywistości jest to korzystny proces. Jak już wiesz, usuwanie linków jest ostatecznością i należy pozbywać się tylko tych łączy, których w żaden sposób nie da się już naprawić. Gdyby Google przejął kontrolę nad tym procesem, nie miałbyś całkowitego wpływu na działanie swojej witryny i jej pozycję na liście wyników wyszukiwania.

Napraw swoje linki już dziś!

Wiesz już, kiedy i jak zrezygnować z określonych linków zwrotnych. Aby jednak maksymalnie wykorzystać potencjał swojej witryny, musisz zadbać o jej kompleksową optymalizację. Zadanie te może okazać się jednak czasochłonne i wymagające, dlatego warto skorzystać z pomocy specjalistów. Skontaktuj się z nami, a wspólnie dobierzemy skuteczną strategię SEO, dzięki której osiągniesz najlepsze wyniki.

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*