Dźwignia marketingu internetowego – dlaczego warto zainwestować w reklamę PPC? Część 2

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Dźwignia marketingu internetowego – dlaczego warto zainwestować w reklamę PPC? Część 2

Mikael Blomkvist / pexels.com

9 na 10 domów w Polsce posiada dostęp do Internetu. W 2021 roku było około 30 milionów odbiorców – potencjalnych klientów. Reklama PPC jest już podstawą pełnej strategii SEM. To model kuszący z uwagi na swoją skuteczność. Jest niezwykle trafna, ponieważ, tworząc kampanię, wybiera się nie tylko słowa kluczowe, ale także linki zewnętrzne. Reklamę można dowolnie tworzyć, zmieniać, przekształcać, retargetować. Dodatkowo nie ogranicza jej branża – obejmuje w zasadzie każdą dziedzinę. Mając już wiedzę na temat podstawowych pojęć marketingowych, warto dowiedzieć się czegoś więcej o reklamie PPC. Jak można wykorzystać jej potencjał i o czym wówczas pamiętać?

Co wpływa na pozycję reklamy PPC?

Przede wszystkim mowa o maksymalnym budżecie ustawionym na koncie dla danej reklamy. Limit ustala się z uwagi na wartość słów oraz typ reklamy. Należy również pamiętać o wykluczeniu słów niepasujących do oferty oraz zwróceniu uwagi na lokalizację klientów.

Warto również wiedzieć, że zmiany w algorytmach Google nie wpływają na jakość reklam PPC, ponieważ nie są częścią organicznych wyników wyszukiwania (SEO). Jedyne, o czym musisz pamiętać, to wynik jakości. Jest to narzędzie diagnostyczne Google, które pozwala na sprawdzenie poziomu reklam na tle innych reklamodawców. Wynik zależy od słów kluczowych.

Platformy wykorzystywane do reklam PPC

  • Google Ads:
  • YouTube Ads,
  • Google Maps Ads,
  • Microsoft,
  • Amazon,
  • Media społecznościowe:
    • Facebook,
    • Instagram,
    • Twitter,
    • LinkedIn,
    • Pinterest.

Zalety kampanii Pay Per Click

  • Natychmiastowe efekty
  • Łatwiejszy do realizacji plan działania niż w SEO
  • Płatność za efekt, nie wyświetlenie
  • Możliwość precyzyjnego określenia odbiorców
  • Mierzalność efektów
  • Elastyczność

Wady kampanii Pay Per Click

  • Czas trwania ograniczony budżetem
  • Wyższe koszty niż w przypadku SEO
  • Możliwość „wyklikania” reklamy przez konkurencję (click fraud)
  • Codzienny przymus kontroli działań (wysokie nakłady pracy)

Źródło: Mikael Blomkvist / pexels.com

Zainwestuj mądrze! PPC w kontekście SEO

Płatna reklama pojawia się w ekspresowym tempie w przestrzeni internetowej, od razu generując kliknięcia. Dzięki temu od samego początku możesz badać jakość oraz dobór słów i fraz kluczowych, poprawiasz ruch na stronie, generujesz leady, a tym samym poprawiasz wynik ROI (czyli wskaźnik służący do oceny efektywności wybranej inwestycji). Dodatkowo jedną z największych zalet jest możliwość włączania/ wyłączania reklamy w dogodnym momencie, co pomoże Ci z określeniem wydatków na kampanię. W kontekście SEO pamiętaj jednak, aby mówić językiem korzyści. Treść oraz UX to dwa elementy, które muszą cechować się wysoką jakością oraz oryginalnością.

Reklamy PPC zajmują pierwsze miejsca na liście wyników wyszukiwania. W związku z tym widoczność strony automatycznie się zwiększa. Jeśli zintegrujesz działania marketingowe z SEO, Twoja strona może wyświetlić się również w bezpłatnych wynikach poniżej. Osoba szukająca informacji w sieci natrafia więc na Twoją witrynę dwukrotnie, co może mieć wpływ na budowanie pozytywnego i godnego zaufania wizerunku.

Wsparcie dla PPC – Landing Page

Budując swoją kampanię reklamową, warto ją wesprzeć stroną docelową (inaczej stroną produktową). Jej nadrzędnym zadaniem jest promocja oraz/ lub sprzedaż produktów czy oferowanych usług, a także przemiana anonimowego użytkownika w spersonalizowanego klienta.

Rodzaje stron docelowych

  • Lead generation (strona pozyskująca dane od klientów)
  • Click through (strona zachęcająca do wejścia na stronę główną)
  • Landing page sprzedażowy (strona umożliwiająca transakcję zakupową)
  • Coming soon (strona badająca rynek i potencjalnych klientów)

Jeśli mamy w planie połączyć stronę z PPC, należy zoptymalizować słowa kluczowe, pamiętać o limicie znaków, tworzyć jasne i proste w odbiorze komunikaty, przygotować autorski nagłówek oraz wykorzystać współczynnik CTA. Powstanie wówczas strona docelowa PPC, skierowana do klienta „gotowego” do zakupów. Pamiętaj jednak, że przestanie to funkcjonować, jeśli zaprzestaniesz inwestować w stronę pod kątem finansowym.

Podsumowanie

Jesteś już w pełni gotowy, aby wykorzystać swoją wiedzę w kierowaniu reklamą online. Reklama Pay Per Click przyspieszy Twoją pracę oraz pomoże wygenerować większe zyski. Liczy się przede wszystkim klient – stwórz jego idealny model. Dowiedz się, czego potrzebuje, a za pomocą reklamy daj mu wachlarz możliwości zintegrowany z ofertą Twojej strony internetowej.

Reklama PPC jest świetna w dostarczaniu materiału do dalszej analizy bądź zmian strategii z tego względu, że w łatwy sposób możemy śledzić, kto rzeczywiście kliknął w naszą reklamę. Google udostępnia dane demograficzne użytkowników, więc możesz zyskać większą przewagę nad swoją konkurencją. W razie potrzeby możesz retargetować reklamę, czyli ponownie stworzyć grupę docelową. Warto wykorzystać swoje zasoby nawet po zakończeniu kampanii. Do dzieła!

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*