Czym są wykluczające słowa kluczowe i jak ich używać?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Pozycjonowanie
Czym są wykluczające słowa kluczowe i jak ich używać?

Yan Krukov / pexels.com

Jeżeli prowadzisz własne kampanie reklamowe w sieci, to z pewnością zauważyłeś, że należy bardzo się postarać, aby wyświetlać reklamy konkretnym osobom, które są zainteresowane Twoimi produktami w sklepie. Niestety często bywa tak, że wybrane przez Ciebie słowa kluczowe kierują na niepożądane wyszukiwania w sieci. Istnieje sposób, aby temu zaradzić. Stosuj wykluczające słowa kluczowe! Używanie ich w Google AdWords pomoże obniżyć koszty, zwiększyć współczynnik klikalności i pomóc skoncentrować powiązanie między słowami kluczowymi a reklamami.

W tym artykule pokażemy Ci, czym są wykluczające słowa kluczowe i jak dobrze ich używać, aby odnieść sukces w swoich kampaniach marketingowych.

Wykluczające słowa kluczowe - o co z nimi chodzi?

Wykluczające słowa kluczowe, inaczej nazywane dopasowaniem wykluczającym, są to frazy, które zapobiegają wyświetlaniu się witryny na konkretne zapytania. Aby uniemożliwić wyszukiwarce znajdowanie powiązanych stron z Twoją, musisz dodać wykluczające słowa kluczowe do swojego konta PPC.

Możesz dodać je na poziomie kampanii lub grupy reklam. Jeśli dodasz wykluczające słowo kluczowe „kwiaty” do kampanii lub grupy reklam, Twoje reklamy nie będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania, jeśli w zapytaniu użytkownika będzie zawarte słowo „kwiaty”. Wykluczające słowa kluczowe będą blokować wybrane frazy, dlatego podczas wybierania ich, należy wziąć pod uwagę słowa kluczowe, na które chcesz się kierować.

Źródło: Mikhail Nilov / pexels.com

Czy warto stosować wykluczające słowa kluczowe?

Oczywiście, że tak! Ograniczasz w ten sposób wyświetlanie kampanii na niepożądane słowa kluczowe. Poniżej przedstawimy Ci konkretne czynniki, dla których warto stosować wykluczające słowa kluczowe.

  1. Twoje reklamy staną się uczciwe

Wykluczające słowa kluczowe mogą być używane do utrzymywania uczciwości kampanii. Często zdarzają się sytuacje, gdzie w kampaniach i grupach reklam może znajdować się wiele słów kluczowych pasujących do zapytania użytkownika. Listy słów kluczowych AdWords to najlepsza próba uporządkowania ich w taki sposób, aby najtrafniejsza reklama kwalifikowała się do wyświetlenia w przypadku określonych zapytań użytkowników.

Dodając odpowiednie wykluczające słowa kluczowe w kampaniach lub grupach reklam, możesz zapewnić wyświetlanie odpowiednich reklam dla właściwych zapytań. Zrozumiesz również, które słowa kluczowe generują zyski, co zaoszczędzi Twój czas i pomoże podejmować lepsze decyzje.

  1. Obniża koszty kampanii

Okazuje się, że wykluczające słowa kluczowe mogą obniżyć koszty reklamy. Sam możesz zarządzać swoimi wydatkami, ponieważ to Ty decydujesz, na co wydajesz.

Może okazać się dla Ciebie opłacalne ustalanie stawek za konkretne słowa kluczowe w dopasowaniu przybliżonym. Podejmując takie działania, będziesz mógł dowiedzieć się, które kampanie są najbardziej opłacalne, a które wcale.

Kiedy dodasz wykluczające słowa kluczowe, to Twoje reklamy nie będą już wyświetlane dla wybranych zapytań i nie będziesz płacić za nieopłacalne kliknięcia, co spowoduje wyższy zwrot z inwestycji.

  1. Kieruj ruch na co chcesz

Wybrane wykluczające słowa kluczowe przepuszczają część ruchu do jednej reklamy, jednocześnie blokując wyświetlanie na inną. To działanie jest taktyką, która naprawdę może pomóc w sukcesie firmy i zwiększeniu trafności słowa kluczowego konkretnej reklamy.

Wiele słów kluczowych może konkurować z danym zapytaniem wyszukiwanym przez użytkownika, co może spowodować niezamierzone wyświetlenie reklamy w niewłaściwym czasie. Dlatego warto w tym momencie zastosować wykluczające słowa kluczowe.

  1. Zwiększysz współczynnik klikalności swojej strony

Współczynnik klikalności jest stosunkiem liczby kliknięć do liczby wyświetleń reklamy. Jeżeli nastąpi zmniejszenie liczby wyświetleń, to reklama spowoduje wzrost współczynnika klikalności. Dzieje się tak, gdy niektóre wyszukiwane hasła generują dużą liczbę wyświetleń, a jednocześnie nie wywołują wielu kliknięć.

Najgorszą rzeczą dla przedsiębiorców jest słowo kluczowe, które uzyskuje kliknięcia, ale nie powoduje konwersji. Możesz oszczędzić sobie zbędnych zmartwień i dodać odpowiednie wykluczające słowa kluczowe.

Wykluczające słowa kluczowe mogą pomóc Ci znaleźć odpowiednich odbiorców, jednocześnie oszczędzając pieniądze i unikając bezwartościowych wyświetleń. Realizacja strategii wykluczających słów kluczowych może bardzo szybko stać się skomplikowana, jeśli od początku prawidłowo jej nie przemyślisz i nie zaplanujesz.

Podsumowanie

Teraz już wiesz, na czym polegają wykluczające słowa kluczowe oraz jak ich używać, aby zapewnić sukces swojej firmie. Pamiętaj, że stosowanie tych fraz spowoduje, że przestaniesz wyświetlać się na zapytania, które mogą mieć negatywny wpływ na autorytet Twojej marki.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO! Czekamy na Ciebie!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu nawiązania ze mną kontaktu. Więcej w Polityce Prywatności.