Czym są linki sponsorowane?

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Czym są linki sponsorowane?

fauxels / pexels.com

Zazwyczaj poszukiwania potencjalnych klientów rozpoczyna się od zdefiniowania miejsc, w których może być ich najwięcej. Jednym z obszarów chętnie eksplorowanych przez grupy konsumenckie jest Google. Promowanie się w wyszukiwarkach gwarantuje zintensyfikowany ruch w witrynie, dlatego warto wybrać ten sposób reklamy. Zanim jednak sięgniesz po linki sponsorowane, zapoznaj się z ich definicją.

Wiedza w pigułce o linkach sponsorowanych

Wpisując w pole wyszukiwarki określoną frazę, zyskujesz wgląd w listę rezultatów. Wśród nich wyróżniamy wyniki organiczne oraz linki sponsorowane Google. Zwykle plasują się na samym szczycie listy SERP. Przedsiębiorca korzystający z takiej formy promocji decyduje się zapłacić za wybrane przez siebie słowa kluczowe. Właściwie, dokonuje opłaty wtedy, gdy użytkownik kliknie określony link bądź wyświetli przekaz reklamowy. To jedna z powszechnych form promocji w wyszukiwarce Google.

Jak rozpoznać linki sponsorowane od Google?

Właściwie, link sponsorowany jest bardzo podobny do jego organicznego odpowiednika. Jedna z cech dotyczy lokalizacji i oznaczenia odpłatnego sposobu promocji. Znaczek z napisem “reklama” to niezbędny element w odróżnieniu linków od naturalnie wygenerowanych rezultatów. Nie wywołuje negatywnych reakcji u odbiorców, jak ma to miejsce przy wyświetlaniu natarczywych przekazów w telewizji. Co więcej, duża część internautów nie zwraca uwagi na to, czym są linki sponsorowane i co odróżnia je od organicznych odnośników.

Gdzie znajdziesz odpłatne linki na liście SERP?

Odpowiedź jest dość banalna. Odnośniki sponsorowane w Google zazwyczaj ulokowane są nad wynikami organicznymi bądź z prawej strony. Wynika to z właściwości korzystnej percepcji tak zamieszczanych linków, ponieważ częściej przykuwają uwagę zainteresowanych odbiorców. Oprócz zrozumienia linki sponsorowane co to jest dla zarządzających e-sklepem, warto zapoznać się z pulą korzyści dostarczanych przedsiębiorcom. W błyskawiczny sposób możesz nadać rangę świeżo powstałej witrynie internetowej i zwiększyć jej ekspozycję w rankingu. W odróżnieniu od naturalnych praktyk pozycjonowania, wymagających większych nakładów czasu i pracy, zanim uda Ci się osiągnąć wysokie miejsce na liście wyszukiwania.

Wyzwanie, jakim jest dobór słów kluczowych

Wiesz już, linki sponsorowane co to jest dla współczesnych praktyk promocyjnych firmy. Czas najwyższy, abyś zajął się wyborem fraz dostosowanych do Twojej branży. Witryna internetowa, kryjąca się za płatnym odnośnikiem, będzie pojawiać się wyłącznie na określone słowa kluczowe. Podejmując decyzję dotyczącą wyboru tych najlepszych, powinieneś maksymalnie dopasować ich charakter do poszukiwanego przez użytkownika asortymentu bądź usług. Są to bowiem zbitki słów wpisywane przez przyszłych klientów do wyszukiwarki w oczekiwaniu na uzyskanie właściwej odpowiedzi.

Dlaczego warto inwestować w linki sponsorowane?

Można doszukać się wielu korzyści wynikających z wyboru takiej formy promowania marki. Do najczęściej wyróżnianych zalet z pewnością zaliczymy:

  • sprawne uplasowanie się witryny na liście SERP,
  • gwarancja znakomitej ekspozycji strony,
  • szansa na wdrożenie potrzebnych modyfikacji,
  • skuteczniejsze dotarcie do przyszłych konsumentów,
  • wygenerowanie wartościowego ruchu w witrynie,
  • koszty odpowiadające rezultatom.

Źródło: ThisIsEngineering / pexels.com

Wprowadzanie modyfikacji ma na nie tylko cele stricte finansowe, lecz ma ogromne znaczenie w dostosowaniu się do dynamicznie zmieniających się trendów. Co więcej, często zmianom ulega także asortyment firmy, co rodzi potrzebę zasilenia bazy fraz kluczowych nowymi. Prowadzenie kampanii z udziałem linków sponsorowanych jest możliwe zarówno wśród mniejszych, jak i większych firm. Budżet, który zostanie przeznaczony na ten cel, zależy w dużej mierze od przedsiębiorcy.

PPC – czyli jak rozliczane są kampanie linków sponsorowanych?

Wdrożenie kampanii na czele z linkami sponsorowanymi wymaga uiszczenia opłaty. Reklama rozliczana jest w oparciu o zasadę PPC (Pay Per Click). Co to oznacza w praktyce? Określasz budżet na koncie Google, który chcesz przeznaczyć na promocję witryny, a następnie wskazujesz konkretne stawki za zamieszczane linki sponsorowane. W momencie, gdy internauta klika przekaz reklamowy Twojej firmy i zostaje przekierowany na Twoją stronę, wówczas pobierana jest konkretna opłata za tę aktywność.

Stawki są zależne od aukcji reklam w wyszukiwarkach Google. Każdej rozpoczętej kampanii promocyjnej przypisywana jest określona stawka, która często wynika z gęstości konkurencji i jakości przekazów reklamowych.

Jeżeli zależy Ci na uzyskaniu szybkich wyników, sięgnij po wskazaną formę promocji, a na pewno będziesz zadowolony.

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*