Agencja SEO ‒ jak wybrać? Na co zwrócić uwagę?

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Agencja SEO ‒ jak wybrać? Na co zwrócić uwagę?

Źródło: materiał od klienta

Agencja SEO ‒ postaw na pozycjonowanie strony i pomnóż współczynnik konwersji. Świadomość dotycząca tego, jak istotna jest widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, jest coraz większa. Coraz więcej firm decyduje się więc na współpracę z agencją SEO. I to właśnie na agencjach SEO dziś się skupimy. Na co zwrócić uwagę przy wyborze agencji SEO, jak wygląda współpraca i jakie koszty generuje? Zachęcamy do lektury!

Agencja SEO ‒ jak wygląda współpraca?

Choć każda z agencji ma własne modele pracy, wiele działań prowadzonych jest bardzo podobnie. Agencja SEO podczas współpracy zadba o takie elementy jak:

Konsultacja

Krokiem numer jeden jest konsultacja. Taka rozmowa umożliwia poznanie oczekiwań klienta, jego celów biznesowych, specyfiki biznesu, preferencji budżetowych. Takie konsultacje są w większości przypadków bezpłatne i niezobowiązujące.

Audyt SEO

Audyt SEO wyznacza kierunek działań, dostarcza szczegółowych informacji na temat kondycji strony www, błędów, które trzeba sprawnie usunąć, działań optymalizacyjnych, które powinny zostać przeprowadzone w pierwszej kolejności.

Content ‒ tworzenie i promocja unikalnych treści

Wysokiej jakości treści są niezbędne w procesie pozycjonowania. Copywriterzy z agencji SEO przygotują wartościowe, unikalne, zoptymalizowane pod kątem słów i fraz kluczowych:

  • opisy kategorii i produktów,
  • artykuły blogowe,
  • artykuły sponsorowane,
  • treści brandowe.

Optymalizacja techniczna

Optymalizacja techniczna strony to kolejna kwestia, o którą zadba każda agencja SEO. Jakie działania składają się na optymalizację techniczną? Są to przede wszystkim:

  • optymalizacja kodu strony,
  • optymalizacja prędkości ładowania,
  • wdrożenie certyfikatu SSL,
  • przygotowanie przyjaznych adresów url,
  • atrybuty ALT.

Profil linków, czyli linki zewnętrzne i wewnętrzne

Profil wartościowych linków to kolejny, niezmiernie ważny czynnik rankingowy. Linki zewnętrzne to takie, które prowadzą na naszą stronę ze źródeł zewnętrznych, na przykład stron partnerów, artykułów sponsorowanych, wpisów w katalogach firm, ze stron zapleczowych.

Linki wewnętrzne, to linki znajdujące się na naszej stronie, ułatwiają one użytkownikom, jak i robotom Google, poruszanie się w obrębie naszej strony.

Agencja SEO ‒ na co zwrócić uwagę?

Na jakie kwestie powinniśmy zwrócić uwagę, zanim podpiszemy umowę z agencją SEO? Poniżej kilka rzeczy, co do których zawsze warto się upewnić.

Zakres usług

Warto dokładnie przeanalizować, jakie usługi zawarte są w cenie pozycjonowania. Czy w koszty wliczony jest szczegółowy audyt SEO? Czy zostaną przygotowane treści, a jeśli tak, ile znaków ze spacjami otrzymamy miesięcznie? Jaka jest miesięczna liczba linków zewnętrznych? Dzięki temu unikniemy przykrych niespodzianek w postaci dodatkowej płatności za ważne dla nas działania.

Osoba kontaktowa

Kolejne z pytań, które należy zadać, dotyczy osoby, z którą będziemy kontaktować się podczas współpracy. Czy będzie to specjalista SEO, koordynator projektu, czy biuro obsługi Klienta? Czy mamy możliwość porozmawiania z copywriterem?

Okres wypowiedzenia

Okres wypowiedzenia jest bardzo ważny. Może zdarzyć się tak, że z jakichś względów będziemy musieli wcześniej zakończyć współpracę. Dobrze więc zadać następujące pytania:

  • Ile trwa okres wypowiedzenia?
  • Jakie procedury obowiązują ‒ czy wystarczy e-mail i informacja o wypowiedzeniu umowy, czy konieczny jest tradycyjny list?
  • Czy wcześniejsze zakończenie umowy związane jest z jakimikolwiek konsekwencjami?
  • Czy możliwa jest zmiana warunków umowy, na przykład poszerzenie lub zmniejszenie pakietu o konkretne usługi?

Agencja SEO ‒ jak długo będziemy czekać na efekty działań?

Zdarzają się sytuacje, w których właściciel witryny, gdy po około dwóch miesiącach współpracy nie widzi efektów pozycjonowania, rezygnuje z usług. Czy to dobre działanie? W ogromnej większości nie.

Pozycjonowanie jest procesem wieloetapowym, rozłożonym w czasie. Zarówno wdrażanie działań, jak i indeksacja zmian wymagają czasu.

Wiele też zależy od specyfiki branży i konkurencyjności, aktualnej widoczności strony, budżetu, jaki przeznaczymy na działania z zakresu marketingu.

Zazwyczaj efekty działań widoczne są po około 4-5 miesiącach. O bardziej satysfakcjonujących rezultatach zazwyczaj można mówić po około roku.

Agencja SEO ‒ cennik usług

Jak wyglądają cenniki agencji SEO? Ze sztywnym cennikiem usług spotykamy się bardzo rzadko, każda witryna jest inna, a klienci mają różne potrzeby. Właśnie dlatego zazwyczaj sporządzana jest indywidualna wycena. Jakie czynniki mają wpływ na koszty?

Spotkać się można z abonamentami o różnej wysokości, zarówno za 500 zł miesięcznie, jak i 1000, 3000, 7000 czy 10 000 zł.

Jakie czynniki brane są pod uwagę, podczas sporządzania wyceny? Są to:

  • konkurencyjność i liczba fraz kluczowych,
  • zasięg pozycjonowania ‒ lokalne, ogólnopolskie, na rynki zagraniczne,
  • zmiany w strukturze strony i inne prace wymagające pomocy web developera,
  • miesięczna liczba linków zewnętrznych,
  • CMS ‒ z ang. Content Management System, czyli system zarządzania treścią w serwisie internetowym, na którym zbudowana jest strona.

1stplace.pl ‒ Twoja agencja SEO

Wszystkim osobom, które szukają agencji SEO, która stawia na strategie pozycjonowania w 100% dostosowane do danej domeny i specyfiki branży, polecamy 1stplace.pl.

Wspomniana agencja SEO od ponad 10 lat zajmuje się zwiększaniem widoczności biznesów o różnej specyfice działania. Oprócz pozycjonowania 1stplace.pl oferuje także projektowanie i budowę stron oraz sklepów internetowych. Kojenia z usług to prowadzenie kampanii Google & FB Ads.

Już dziś postaw na sukces. Postaw na 1stplace.pl!

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*