ELEVATE / pexels.com
Może się to wydawać pracochłonne, ponieważ powinieneś/aś zaznaczać swoją obecność w sposób spójny, poza przestrzenią swojego lokalu, czy to w branżowych ofertach, czy też katalogach, zajmować się procesem dystrybucji treści w witrynie, jak i poza nią, natomiast praktyka SEO obejmować powinna troskę o linkowanie zwrotne, nie pomijając przy tym strefy technicznej.
Jednak nowa materia z początku, zawsze jawić się będzie jako żmudna, jednak na wszystko możemy znaleźć swój osobisty, dostosowany do potrzeb tryb pracy. Zacznijmy więc od sprecyzowania, w jaki sposób funkcjonować ma nasza strategia oraz jakie słowa kluczowe będą trafne w jej przypadku.
Działania strategiczne powinniśmy rozpocząć od wyznaczenia grupy odbiorców (demograficznych), jak i geograficznej lokalizacji, do których oraz gdzie kierowana będzie nasza promocja. Mówiliśmy o tym wiele razy, jednak ponownie podkreślamy jak istotna jest mniej, a najlepiej, bardziej określona grupa odbiorców, gdyż definiuje ona naszą strategię SEO.
To właśnie od momentu poznania swoich odbiorców, możemy rozpocząć wyszukiwanie słów kluczowych, które skupione będą na naszych potencjalnych klientach. W przypadku SEO dla lokalu gastronomicznego wyróżniamy dwie grupy słów kluczowych – broad (szerokie) oraz niche specific (niszowe, specyficzne)
Wymienimy podstawowe elementy technicznego SEO, o które powinniśmy zadbać, aby zoptymalizować witrynę, bez tego, nawet podejmując działania sprzyjające konwersji, nie będzie to miało większego sensu. A więc, co powinieneś/naś zrobić?
Meta opis tworzy swoiste pierwsze wrażenie, ponieważ to on wyświetla się w uzyskanych wynikach wyszukiwania i to on powinien sprawić, że użytkownik zdecyduje się poświęcić chwilę właśnie Tobie. Do Twojej dyspozycji oddane zostaje 160 znaków, przy pomocy których, powinieneś/naś wyjaśnić, co strona ma do zaoferowania.
Wziąwszy pod uwagę fakt przewagi urządzeń mobilnych, nad stacjonarnymi, optymalizacja witryny dla smartfonów, czy tabletów, jest bardzo ważna. Strona powinna być responsywna, przygotowana z myślą o odbiorcy, co powinniśmy rozumieć jako – intuicyjna, wydajna, estetyczna i aktualna. Istotnym jest również, aby dostosowywała się do używanego urządzenia, nie tworząc sytuacji, w których zauważalne są różnice na poszczególnych modelach smartfonów czy tabletów.
Klienci powinni przede wszystkim mieć dostęp do danych adresowych oraz numeru kontaktowego lokalu. Naturalnym jest, że z chwilą, gdy pojawia się zainteresowanie, przyszły klient chciałby dowiedzieć o Twojej działalności czegoś więcej – informacje o restauracji, oferowane menu itp. Wszystko to, powinno zostać przygotowane z troską o słowa kluczowe i jednocześnie być prostym do odnalezienia.
Restauracjom, które chcą uzyskać wysoki status, zarówno lokalnie, jak i w przestrzeni wirtualnej, proponowanie jest prowadzenie bloga. Stanowi to miejsce interakcji z klientami – dostarczenie informacji o aktualnościach, o nadchodzących nowościach, czy specjalnych wydarzeniach.
Jest to również miejsce, w którym pozyskamy stałych klientów, poprzez zbieranie ich danych, utrzymujemy z nimi kontakt, czy umożliwiamy uzyskanie newslettera.
Czynnie prowadzony blog, dla którego realizujemy praktyki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, znacząco wzmocni naszą pozycję w rankingu SERP. Sens kryje się za zaznaczeniem swojej obecności i powtarzanie tego, abyśmy postrzegani byli przez algorytm Google, jako aktywna witryna, która zdecydowanie częściej zyskuje szansę na korzystne pozycjonowanie.
Na uzyskiwaną przez stronę Twojej restauracji pozycję w SERPS, znaczący wpływa mają tytułowe tagi. Dążenie do unikatowości jest trudne to prawda, ale liczą się starania, gdyż im lepiej się wpasujesz, tym lepszą pozycję uzyskasz, tak więc, tagi powinny być jak najbardziej unikatowe, bogate w adekwatne słowa kluczowe, oraz opisowe. Im lepsze będą Twoje tagi, tym mniej pracy zostanie dla robotów Google, a to z kolei będzie z korzyścią dla Ciebie. W końcu to one mają naprowadzić odbiorcę na Twoją ofertę.
Nie można chcieć promować swojej restauracji, nie publikując żadnych jej zdjęć. Gdy jednak już je dodajemy, muszą spełniać one pewne wymogi. Upewnij się, że wszystkie zdjęcia mają uzupełniony atrybut alt. Rozumiemy to dosłownie jako alternatywny tekst, który, pozwala botom zrozumieć treść tego elementu, oraz umieścić obraz pod konkretnymi frazami i słowami kluczowymi w Google grafika.
Obrazy same w sobie sprawiają, że odbiorca spędza odrobinę więcej czasu wewnątrz witryny, gdyż elementy wizualne są pożywką dla oczu, a ludzie preferują wizualia ponad jednolity tekst. Jeszcze lepszym rozwiązaniem dla SEO jest infografika, jednak o tym porozmawiamy innym razem.
Źródło: Adrienn / pexels.com
Spraw, aby Twoje dane były wszędzie jednakowe, gdziekolwiek się pojawiasz. Google nie przepada za chaosem w informacjach, przez co nie zachowywanie spójności, często wiążę się z utratą pozycji w SERPS. Jeżeli aktualizujesz swoje dane w punkcie A, musisz to uczynić również dla punktów B, C…H itd.
W pełni zoptymalizowana – uzupełniona we wszystkie wymagane treści, wizytówka, która jest koniecznością w przypadku branży gastronomicznej. Zasadniczo umieszczenie działalności w GMF, powinno być jedną z pierwszych czynności, których się podejmiesz, gdyż czas poświęcony na optymalizację wizytówki, zwróci Ci się z nawiązką w postaci znacznie lepszego pozycjonowania w rankingach wyszukiwarki Google. O tym wspaniałym rozwiązaniu dla przedsiębiorców, można by pisać wiele, jednak zachęcamy abyś spróbował/ła sama, na pewno nie pożałujesz.
SEO w przypadku branży gastronomicznej, jest wysoce pożądane i jeszcze bardziej opłacalne. Rozwiązania obecnie dostępne dla przedsiębiorców, wręcz zachęcają aby z nich skorzystać i znacznie uprościć kwestie promocji i budowania kontaktów. Wśród poruszonych przez nas wątków, z pewnością natknąłeś/łaś się na taki, który szczególnie Cię zainteresował. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej odnośnie SEO i praktyk, które pomogą Ci jeszcze lepiej promować swoją działalność, skontaktuj się z nami, jesteśmy tu dla Ciebie!