suzy-hazelwood/pexels.com
Każda nisza w handlu internetowym wymaga indywidualnego podejścia do kwestii pozycjonowania. Wynika to z cech behawioralnych każdego typu odbiorców – jakie mają potrzeby, jak przebiega proces wyboru i poszukiwania produktu, co na niego wpływa itd. Znacznie ma także sam asortyment sklepu. Dziś opowiemy o kilku istotnych aspektach pozycjonowania internetowego sklepu kosmetycznego.
Drogeria musi budzić zaufanie wśród klientów. Dotyczy to jakości produktów i pracy samego sklepu jako całości. Dlatego witryna powinna zawierać następujące elementy:
Oprócz tego niezbędne są podstrony produktów z użytecznymi opisami i jakościowymi zdjęciami.
Zanim zaczniesz promować internetowy sklep kosmetyczny, musisz przeanalizować aktualny stan strony. Dotyczy to zarówno części technicznej, jak i użytkowej.
Jeśli mówimy o stanie technicznym, to wszystkie strony sklepu powinny działać poprawnie, bez żadnych błędów – usuń niedziałające linki i duplikaty stron, ustaw przekierowania. Witryna musi ładować się szybko i działać na urządzeniach mobilnych.
Oceniając użyteczność, określasz, na ile witryna jest przyjazna dla użytkowników. Interfejs powinien być zrozumiały i łatwy w użyciu, najważniejsze informacje i przyciski muszą być widoczne, a struktura sklepu ma ułatwiać nawigację. Nie bez znaczenia jest także odpowiedni design strony – spójność stylów i kolorów, elementy graficzne i interaktywne.
Jednym z głównych źródeł ruchu i konwersji są wyszukiwarki, dlatego niezbędna jest optymalizacja witryny pod SEO. Jest wiele wytycznych, które trzeba wziąć pod uwagę, jednak kilka ma szczególnie wysoki priorytet i na nich warto skupić się w pierwszej kolejności. Optymalizacja może być wewnętrzna i zewnętrzna. Ta pierwsza obejmuje cały zakres prac w obrębie samej witryny:
Jeśli mówimy o zewnętrznej optymalizacji, to najczęściej chodzi tu o pozyskiwanie linków zwrotnych z innych zasobów. Musisz jednak zrozumieć, że ważna jest nie ich ilość, ale jakość. Dlatego wybieraj wiarygodne domeny o dużym autorytecie w wyszukiwarkach, media społecznościowe, fora tematyczne, a także portale takie jak Makeupio.pl. Główną zasadą w tworzeniu profilu linków jest maksymalna naturalność ich wzrostu.
Witrynę najlepiej skonfigurować z systemami analitycznymi Google. Dzięki temu możliwe będzie monitorowanie postępów w pracach pozycjonerskich i wykrywanie ewentualnych problemów. Podczas promocji SEO śledzimy:
Promocję drogerii można dodatkowo wesprzeć innymi kanałami marketingowymi – blogiem tematyczny, newsletterem, postami w social media.