Pozycjonowanie internetowej drogerii kosmetycznej – to, co warto wiedzieć

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Pozycjonowanie internetowej drogerii kosmetycznej – to, co warto wiedzieć

suzy-hazelwood/pexels.com

Każda nisza w handlu internetowym wymaga indywidualnego podejścia do kwestii pozycjonowania. Wynika to z cech behawioralnych każdego typu odbiorców – jakie mają potrzeby, jak przebiega proces wyboru i poszukiwania produktu, co na niego wpływa itd. Znacznie ma także sam asortyment sklepu. Dziś opowiemy o kilku istotnych aspektach pozycjonowania internetowego sklepu kosmetycznego.

Co powinno znaleźć się w drogerii internetowej, aby jej promocja była skuteczna?

Drogeria musi budzić zaufanie wśród klientów. Dotyczy to jakości produktów i pracy samego sklepu jako całości. Dlatego witryna powinna zawierać następujące elementy:

  • jak najbardziej szczegółowe dane kontaktowe: telefon, adres wraz z mapą, mail, dane do płatności itp.
  • opcję wyszukiwania z filtrem;
  • opinie klientów;
  • oceny produktów;
  • kilka metod płatności;
  • wygodne opcje dostawy.

Oprócz tego niezbędne są podstrony produktów z użytecznymi opisami i jakościowymi zdjęciami.

Analiza aktualnego stanu sklepu

Zanim zaczniesz promować internetowy sklep kosmetyczny, musisz przeanalizować aktualny stan strony. Dotyczy to zarówno części technicznej, jak i użytkowej.

Jeśli mówimy o stanie technicznym, to wszystkie strony sklepu powinny działać poprawnie, bez żadnych błędów – usuń niedziałające linki i duplikaty stron, ustaw przekierowania. Witryna musi ładować się szybko i działać na urządzeniach mobilnych.

Oceniając użyteczność, określasz, na ile witryna jest przyjazna dla użytkowników. Interfejs powinien być zrozumiały i łatwy w użyciu, najważniejsze informacje i przyciski muszą być widoczne, a struktura sklepu ma ułatwiać nawigację. Nie bez znaczenia jest także odpowiedni design strony – spójność stylów i kolorów, elementy graficzne i interaktywne.

Promocja SEO drogerii internetowego

Jednym z głównych źródeł ruchu i konwersji są wyszukiwarki, dlatego niezbędna jest optymalizacja witryny pod SEO. Jest wiele wytycznych, które trzeba wziąć pod uwagę, jednak kilka ma szczególnie wysoki priorytet i na nich warto skupić się w pierwszej kolejności. Optymalizacja może być wewnętrzna i zewnętrzna. Ta pierwsza obejmuje cały zakres prac w obrębie samej witryny:

  • Gromadzenie i grupowanie fraz kluczowych. Robienie tego ręcznie jest nieefektywne, zwłaszcza w przypadku sklepu internetowego, w którym liczba fraz może sięgać kilku tysięcy, dlatego konieczne jest korzystanie ze specjalnych narzędzi, jak Google Keyword Planner.
  • Zastosowanie fraz kluczowych w treściach w odpowiednim nasyceniu. Wszystkie teksty na stronie muszą być unikalne, dobrze napisane i zawierać przydatne dla użytkowników informacje.
  • Uzupełnienie meta tagów, wprowadzenie nagłówków h1-h6, konfiguracja przyjaznych adresów URL.
  • Uporządkowanie struktury strony – powinna być logiczna i zrozumiała. Nie należy tworzyć dużych poziomów zagnieżdżenia, optymalna ilość to 3.

Jeśli mówimy o zewnętrznej optymalizacji, to najczęściej chodzi tu o pozyskiwanie linków zwrotnych z innych zasobów. Musisz jednak zrozumieć, że ważna jest nie ich ilość, ale jakość. Dlatego wybieraj wiarygodne domeny o dużym autorytecie w wyszukiwarkach, media społecznościowe, fora tematyczne, a także portale takie jak Makeupio.pl. Główną zasadą w tworzeniu profilu linków jest maksymalna naturalność ich wzrostu.

Monitorowanie wydajności strony

Witrynę najlepiej skonfigurować z systemami analitycznymi Google. Dzięki temu możliwe będzie monitorowanie postępów w pracach pozycjonerskich i wykrywanie ewentualnych problemów. Podczas promocji SEO śledzimy:

  • Pozycje strony dla głównych słów kluczowych. Po rozpoczęciu pracy, po około 1-3 miesiącach (w niektórych przypadkach okres ten może sięgać nawet pół roku), powinien być widoczny wzrost w rankingu.
  • Ilość unikalnych wizyt i organicznych.
  • Po pewnym czasie będzie można zebrać informacje o najskuteczniejszych kluczowych zapytaniach, które najczęściej prowadzą do zakupów w serwisie (lub innego typu działań, w zależności od celów) i skupić się na ich promocji.

Promocję drogerii można dodatkowo wesprzeć innymi kanałami marketingowymi – blogiem tematyczny, newsletterem, postami w social media.

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*