Magnus Mueller / pexels.com
Aby zyskać popularność w sieci, trzeba posłużyć się doskonałym narzędziem napędzającym sprzedaż, jakim jest marketing. Osiągnięcie doskonałych wyników możliwe jest tylko wtedy, gdy oferta trafi do odpowiednich odbiorców. W niniejszym artykule przyjrzymy się bliżej jednej z gałęzi budowania obecności w sieci, a mianowicie – marketingowi mobilnemu.
Marketing mobilny to doskonała forma promowania marki w sieci. Większość użytkowników korzysta z Internetu za pośrednictwem smartfonów. Wykorzystaj więc ten fakt i stwórz strategię, dzięki której zbudujesz ruch w witrynie i rozpowszechnisz swoje oferty na wielu obszarach.
Celem tej formy marketingu jest przekształcenie użytkowników urządzeń mobilnych w potencjalnych klientów. Wykorzystuje się w tym celu środki, takie jak personalizacja reklam, prezentowanie odpowiednich informacji, wysyłanie SMS-ów reklamowych czy prowadzenie kampanii w aplikacjach mobilnych.
W tym artykule poznasz rodzaje marketingu mobilnego i dowiesz się, jakie elementy warto wykorzystać w swojej strategii reklamowej.
Chodzi tu o formę marketingu, który oparty jest na aplikacjach mobilnych. Warto bowiem podkreślić, że ponad ¾ użytkowników smartfonów korzysta z tego typu elementów. Warto więc stworzyć kampanie reklamowe zawarte we wszelkiego rodzaju aplikacjach, które pozwolą przyciągnąć nowych klientów. Można w tym celu skorzystać z takich usług, jak AdMob od Google.
Na początku zadaj sobie jedno, ważne pytanie: kto nie lubi grać w gry? Ta forma marketingu skierowana jest do użytkowników, którzy swój wolny czas spędzają na korzystaniu z rozrywkowych aplikacji mobilnych. Wyświetlane wówczas reklamy mogą pojawiać się w formie wyskakujących okienek, banerów, a nawet pełnoekranowych ofert, w zależności od formy danej gry. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzić z ich ilością, gdyż możesz w ten sposób łatwo zniechęcić użytkownika do swojej marki.
Kody QR mogą bardzo korzystnie wpłynąć na wyniki Twojej kampanii. Stanowią bowiem świetny sposób na szybkie przeniesienie użytkownika na docelowe strony internetowe, przez co wzrasta ruch w witrynie, a współczynnik konwersji nierzadko znacznie się poprawia.
Ta forma marketingu wykorzystuje lokalizację w celu poinformowania użytkowników, że znajdują się w pobliżu miejsca świadczenia danych usług. Na podstawie obszaru, w którym przebywa konsument, wysyłane są wówczas określone reklamy zachęcające do odwiedzenia firmy.
Stanowi to najprostszą formę kampanii mobilnej. W ramach tej strategii reklamy dobierane są na podstawie historii wyszukiwania i często rozszerzane o możliwość automatycznego przeniesienia do witryny docelowej, za pośrednictwem kliknięcia określonych przycisków.
Forma ta uznawana jest za nieco przestarzałą technikę, ale wciąż może przynieść satysfakcjonujące efekty. Marketing SMS polega na zdobywaniu numerów telefonów użytkowników i wysyłaniu im ofert w formie spersonalizowanych treści. Warto zastosować tę metodę szczególnie wtedy, gdy grupę docelowych odbiorców stanowią głównie osoby w starszym wieku, które nie korzystają zbyt często z aplikacji czy mediów społecznościowych.
Mobilna reklama wizerunkowa to także bardzo skuteczny rodzaj marketingu mobilnego. Są to kreatywne wizualizacje stworzone z myślą o konkretnym celu, które angażują użytkowników i zachęcają ich do wykonania prostego działania. Czynności te mogą obejmować subskrybowanie, obserwowanie, kontaktowanie się itp.
Udział handlu mobilnego w całokształcie działalności sprzedażowej w sieci gwałtownie rośnie. Twoim priorytetem powinno być zatem stworzenie witryny przyjaznej dla urządzeń mobilnych. W tym celu zadbaj o responsywność strony oraz dostosowanie obrazów, funkcji i nawigacji do wymiarów mniejszych ekranów, a z pewnością poprawisz wrażenia użytkownika, co przełoży się na osiągane wyniki.
Upewnij się, że funkcjonalność Twoich aplikacji mobilnych dostosowana jest do często niewielkich ekranów smartfonów. Dzięki temu poprawisz komfort ich użytkowania i zwiększysz swoje szanse na pozyskanie nowych klientów.
Źródło: Pixabay / pexels.com
Strategia kampanii reklamowych obejmować powinna optymalizację nie tylko właściwych ofert, ale też stron docelowych. Zastanów się więc, co jest Twoim celem i na jakie treści ma trafić użytkownik po kliknięciu w daną reklamę. Następnie zoptymalizuj strony docelowe pod kątem urządzeń mobilnych i upewnij się, że reklamy są spójne z ich zawartością.
Z pewnością nie trzeba tu zbyt wiele tłumaczyć. Aby maksymalnie poprawić doświadczenia użytkownika, musisz zoptymalizować swoje treści w sposób, który ułatwi obcowanie z nimi za pośrednictwem urządzeń mobilnych.
Pamiętaj – tworzysz dla odbiorców, dlatego Twoja strategia powinna być dostosowana do ich potrzeb i preferencji. Uwzględniając więc wszelkie charakteryzujące ich cechy, stwórz kampanię, która zachęci do zbudowania relacji z marką.
Znaczna część wyszukiwań w Google dotyczy lokalnych firm. Warto więc zoptymalizować pod tym kątem swoje reklamy, dzięki czemu trafią do odpowiednich odbiorców, a ruch w witrynie istotnie wzrośnie.
Znalezienie idealnej strategii marketingu mobilnego może zająć nawet kilka miesięcy. Nie rezygnuj jednak z tej formy reklamy, gdyż może przynieść niesamowite efekty. Próbuj różnych technik, przeprowadzaj testy A/B, sprawdzaj, jakie elementy skutecznie przyciągają ruch do witryny, a z których lepiej zrezygnować. Pamiętaj, nie ma uniwersalnej metody, która przyniesie sukces w każdym przypadku. Musisz opracować strategię dopasowaną do swoich potrzeb i oczekiwań grupy docelowych odbiorców, a z pewnością przybliżysz się do zamierzonego celu.
Kolejnym aspektem jest regularne kontrolowanie swoich wyników. Dzięki analizie efektów prowadzonej strategii jasno określisz, jakie techniki są najskuteczniejsze, a które nie przynoszą pożądanych efektów. Wiedza ta pozwoli Ci opracować idealny plan działania, który zaowocuje większą bazą potencjalnych klientów oraz lepszymi wynikami sprzedażowymi. Nie czekaj więc i zacznij działać w ramach marketingu mobilnego już dziś, a z pewnością zdobędziesz tytuł lidera w swojej branży!