Marketing sklepu z artykułami parentingowymi — najważniejsze porady

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Marketing sklepu z artykułami parentingowymi — najważniejsze porady

unsplash.com

Promowanie sklepów internetowych w większości przypadku obejmuje typowe działania pozycjonerskie i optymalizacyjne, jednak każda branża ma swoją specyfikę, która wymaga uwzględnienia w działaniach marketingowych. Tak jest z produktami dla dzieci i rodziców.

Szczególne cechy sklepów z branży parentingowej

Przede wszystkim jest to nisza bardzo konkurencyjna, w której wiele towarów ma charakter sezonowy. Działania marketingowe musisz planować z wyprzedzeniem, by nie przegapić właściwego momentu, kiedy Twoja grupa docelowa jest najbardziej aktywna i gotowa na zakup.

W stosunku do innych branż sklepy z produktami dla dzieci i rodziców mają najszerszy asortyment, który obejmuje: artykuły do pielęgnacji i higieny, tekstylia, ubrania, zabawki, przybory szkolne, książki gadżety elektroniczne, a nawet jedzenie. Taka ilość produktów z różnych kategorii wiąże się z koniecznością stworzenia bardzo rozbudowanej struktury sklepu i opatrzenia każdego towaru unikalnym i użytecznym opisem.

W branży produktów dziecięcych obowiązują również pewne wymogi formalne, a mianowicie obowiązkowa certyfikacja i znakowanie. Dla rodziców jest to potwierdzenie, że towary zostały wykonane w zgodzie z najwyższym standardem i z materiałów bezpiecznych dla ich dzieci.

Uwzględnienie oczekiwań i potrzeb odbiorców

Na osobną uwagę zasługuje grupa docelowa w branży parentingowej. Tutaj odbiorcami są zarówno rodzice, jak i ich dzieci. Choć ostateczną decyzję podejmują dorośli i to oni płacą za towar, to od pewnego roku życia dziecko ma spory udział w całym procesie. Trzeba zauważyć, że choć mówimy o branży parentingowej, to nie tylko rodzice kupują tego typu produkty. Musisz wziąć pod uwagę również inne kategorie dorosłych odbiorców niszy, czyli babcie i dziadków, rodziców chrzestnych, przyjaciół rodziny, starsze rodzeństwo.

Twoja grupa docelowa jest zwykle mocno ograniczona czasowo i oczekuje dobrego doświadczenia użytkownika – chce szybko i wygodnie przeglądać asortyment, oszczędzać pieniądze, osiągać maksymalną wydajność, otrzymać produkty wysokiej jakości. Zadbaj więc o inteligentny system filtrowania towarów, możliwość dodania produktu do „Ulubionych”, wiele opcji płatności oraz dostaw, czytelny interfejs i logiczną strukturę sklepu, by przemieszczanie się po nim było przyjemne.

Zadbaj o podstrony produktów

Stworzenie podstrony produktu to kluczowy element w promowaniu sklepu z artykułami dla dzieci, szczególnie gdy asortyment jest bardzo bogaty. To dla Ciebie możliwość stworzenia tematycznych treści, w których pojawią się odpowiednie frazy kluczowe. Na stronach produktów powinny znaleźć się:

  • dobrej jakości zdjęcia;
  • cena (również z kosztem przesyłki);
  • przyciski „społecznościowe”, czyli polub, udostępnij – wyszukiwarki zauważają polubienia użytkowników, a to wpływa na ranking i indeksowanie stron;
  • opinie i oceny klientów;
  • gwarancje i certyfikaty;
  • przyciski z CTA, np.: „kup”, „dodaj do koszyka”;
  • najważniejsze informacje, czyli charakterystyka, skład, przeznaczenie, rozmiar, producent itp.

Warto dodać również karuzelę z podobnymi produktami. Jeśli użytkownik widzi, że produkt nie do końca mu odpowiada, może poszukać alternatyw w Twoim sklepie, zanim przejdzie do konkurencji.

Załóż blog tematyczny i prowadź strony w social media

Rodzice, a szczególnie mamy, są wdzięcznymi czytelnikami i lubią szukać porad na stronach o tematyce parentingowej takich jak np. momom.pl. Na swoim blogu możesz umieszczać przydatne artykuły poradnikowe, inspiracje, zestawienia najlepszych towarów z danej kategorii, przykłady użycia swoich produktów, najnowsze trendy w branży dziecięcej i wiele innych. Unikalny i często aktualizowany content, nasycony wartościowymi frazami kluczowymi, pomoże Ci budować wizerunek eksperta, zdobywać zaufanie grupy docelowej i poprawić pozycję sklepu w wynikach wyszukiwania.

Dobrym pomysłem jest również tworzenie treści na portalach społecznościowych. Po pierwsze, możesz tam umieszczać linki do swoich wpisów blogowych, a także sklepu. Po drugie, rodzice są jedną z tych grup, które najchętniej dzielą się z innymi przydatnymi informacjami. Dlatego jest duża szansa, że udostępnią Twoje treści na swoich stronach i kontach.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy
Czym jest ROI?
Czym jest ROI?

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *