fauxels / pexels.com
Istotnym aspektem w budowaniu strategii marketingowych jest wybór narzędzia pozwalającego na przewidywanie przyszłych rezultatów kampanii oraz koniecznych kosztów przeznaczonych do tego celu. Zakres fraz wciąż się powiększa, jednocześnie utrudniając zadanie pozycjonującym. Z pomocą przychodzi Planer słów kluczowych Google, dzięki któremu będziesz w stanie poprawić widoczność zarządzanej strony internetowej na liście SERP i okiełznać zbiór przydatnych fraz. Przeczytaj, jakie dane możesz uzyskać za sprawą tego intuicyjnego narzędzia.
Planer słów kluczowych (z ang. Google Keyword Planner) to bezpłatne, kompleksowe narzędzie, upowszechnione wszystkim użytkownikom zarejestrowanym w usłudze Google. Ten instrument kierowany jest przede wszystkim do ekspertów w dziedzinie pozycjonowania, choć zastosowanie znajdzie również u przedsiębiorców samodzielnie zarządzających platformą e-sprzedażową. Upraszcza proces wyszukiwania właściwych fraz kluczowych, wykorzystywanych w prowadzeniu płatnych kampanii, rozliczanych w modelu PPC bądź w ramach realizowanych strategii optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.
Jeżeli sięgniesz po Planer słów kluczowych Google Ads, dostrzeżesz dwie opcje. Wybór jednego z wariantów jest zależny od założonych przez Ciebie celów. Jakie możliwości mamy na myśli?
Zazwyczaj ta opcja jest wykorzystywana przez ekspertów ds. SEO bądź przedsiębiorców poszukujących informacji na temat liczby wykorzystywanych fraz. Zamieszczając konkretne słowa w planerze, zyskujesz dostęp do ogromnej bazy zbliżonych haseł. Podczas początkowej pracy z narzędziem możesz mieć problemy z wychwytywaniem najbardziej wartościowych słów kluczowych. Z czasem nauczysz się sprawnie korzystać z zasobów dostępnego instrumentu.
Ten wariant jest najczęściej wykorzystywany przez osoby specjalizujące się w konfiguracji wdrażanych kampanii typu PPC. Opcja nie tylko upowszechnia fundamentalne informacje dotyczące słów kluczowych, lecz przedstawia dokładne dane historyczne i prognozy dotyczące efektywności wdrożonych działań.
Jeżeli zastanawiasz się, jakie koszty przeprowadzanych kampanii Cię czekają, koniecznie sięgnij po Google Planer słów kluczowych. Dostęp do informacji dotyczących liczby kliknięć, wygenerowanych wyświetleń bądź uzyskanych konwersji to wgląd w przyszłe funkcjonowanie Twojego biznesu. Dane niezbędne do realizacji wstępnych kalkulacji pobierane są z panelu historii kampanii. Im większą liczbą wdrożonych strategii możesz się poszczycić, tym, proporcjonalnie, osiągniesz lepsze rezultaty w postaci bardziej realnych prognoz.
Frazy z długim ogonem bywają problematyczne, choć inwestycja w nie może przynieść zadowalające rezultaty. Chociaż przykuwają uwagę niewielkiej liczby użytkowników, to jednak są to zazwyczaj osoby zdecydowane na zakup danego towaru bądź skorzystanie z określonej usługi. Planer słów kluczowych rozwiązuje trudności wynikające z ich implementacji w procesie pozycjonowania. Pozwala na sprawne wyszukanie, a następnie pogrupowanie określonej liczby haseł w taki sposób, aby szły w parze z oczekiwanymi wynikami sprzedażowymi.
Zastosowanie Google Keyword Planner (GKP) daje szeroki wgląd w dane ściśle powiązane z konkretną frazą. W planerze dostępnych jest jednak szereg innych funkcji, wpływających na różne procesy w opracowywaniu kompleksowych strategii. Nowatorskim rozwiązaniem okazuje się opcja “Sprecyzuj słowa kluczowe”. Dzięki niej możesz bezproblemowo dobierać właściwe słowa do tworzonych kampanii i wykluczać te, które nie spełnią swojej roli w kampanii.
Możesz spotkać przeróżne podziały, chociażby ze względu na słowa brandowe, non-brandowe, rodzaj produktu, usługi, a nawet kolor. Wskazana klasyfikacja podyktowana jest preferencjami algorytmów Google.
Pierwotnym przeznaczeniem Google Keyword Planner było wsparcie procesu planowania kampanii Google Ads. Istnieje więcej możliwości ze strony intuicyjnego instrumentu, a jedna z nich dotyczy pracy nad SEO. W kontekście pozycjonowania narzędzie spełnia swoją funkcję zarówno podczas prac początkowych, jak i w ramach researchu świeżych pomysłów dotyczących tworzonych treści oraz rozbudowy bazy fraz.
Źródło: Christina Morillo / pexels.com
Bezpłatne narzędzie oferuje wachlarz możliwości w związku z wyszukiwaniem, a także pracą nad doskonaleniem fraz kluczowych. Czego dokładnie możesz spodziewać się po GKP?
Słowa kluczowe to podstawowy element każdej kampanii reklamowej, dlatego po rozpoczęciu pracy nad SEO koniecznie sięgnij po narzędzie analizujące frazy. Pozycjonuj skutecznie dzięki Google Keyword Planner!