Zakładasz bloga modowego? Zobacz jakie techniki marketingowe pozwolą Ci go wypromować

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Zakładasz bloga modowego? Zobacz jakie techniki marketingowe pozwolą Ci go wypromować

unsplash.com

Jeśli uważasz, że wystarczy założyć bloga, a od razu stanie się interesujący i popularny, a Ty będziesz miał tysiące obserwujących, to niestety bardzo się mylisz. Stworzenie bloga to tylko początek długiej drogi. Jeśli chcesz faktycznie odnieść sukces i zostać uznanym blogerem modowym, musisz codziennie pracować nad ciekawymi treściami i ich właściwą promocją. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zrobić to dobrze.

Dobre teksty przede wszystkim

Przede wszystkim musisz poświęcić dużo uwagi pisaniu użytecznych i unikalnych artykułów na aktualne tematy, których akurat poszukują Twoi potencjalni odbiorcy. Inspiracji możesz szukać u konkurencji, na tematycznych portalach, w specjalnych narzędziach do SEO, jak np. Google Trends. Niezwykle istotnym czynnikiem jest nasycenie tekstów frazami kluczowymi, które brzmią naturalnie i są często wyszukiwane przez użytkowników. W ich wyborze również pomocne są specjalne narzędzia, jak Google Keyword Planner, czy Answer the Public.

Content wizualny zawsze w modzie

Blog modowy nie obędzie się bez wysokiej jakości fotografii. Najlepiej gdyby były to zdjęcia oryginalne, autorskie, a nie stockowe. Po pierwsze, lepiej wpłynie to wzrost pozycji bloga w SERP. Po drugie, użytkownicy lubią niepowtarzalny content graficzny, który wzbogaca i uzupełnia teksty. Jeśli tworzysz własne stylizacje, koniecznie uwiecznij je na sesji i załącz zdjęcia do artykułów. Teksty możesz wzbogacać także ciekawymi filmami wideo, w których np. komentujesz jakieś trendy, oceniasz stylizacje gwiazd, opowiadasz o ciekawostkach ze świata mody.

Siła optymalizacji SEO

Ważne jest odpowiednie wybranie i użycie słów kluczowych, nagłówków i meta tagów, by poprawiać pozycję bloga w wyszukiwarkach. Im lepiej zoptymalizujesz swoją stronę, tym wyżej w rankingach SERP się znajdziesz, a dzięki temu więcej osób do Ciebie trafi. Oprócz tekstów zoptymalizować możesz również zdjęcia – koniecznie uzupełnij w nich atrybut ALT.

Dialog z odbiorcami drogą do sukcesu

Odpowiadaj na wszystkie komentarze i uwagi, nawet te nieprzychylne. Twoi odbiorcy muszą poczuć, że są dla Ciebie ważni i stanowią część pewnej społeczności. Dyskutuj z nimi grzecznie, doradzaj najlepiej, jak potrafisz, dziel się historiami z życia. To bardzo ważne, by stworzyć lojalną i oddaną publikę. W przyszłości może się ona stać siłą napędową Twojego bloga.

Bądź tam, gdzie Twoi potencjalni czytelnicy

Udzielaj się nie tylko na swoim blogu, ale wszędzie tam, gdzie poruszane są tematy modowe. Dziel się swoimi opiniami w sieci, komentuj treści innych blogerów i dołącz do grup w mediach społecznościowych. Takie działanie ma kilka zalet. Po pierwsze, tworzysz swój wizerunek i zwiększasz rozpoznawalność. Po drugie, stwarzasz możliwość nawiązania kontaktów w świecie modowym i zaprzyjaźniasz się z innymi blogerami. To może zaowocować ciekawą współpracą. Po trzecie, we wszystkich tych miejscach możesz zostawiać linki do swojego bloga. Dzięki temu budujesz jakościowe linki zewnętrzne, które mają ogromny wpływ na pozycję w SERP.

Promuj bloga w social media

W branży modowej niezwykle skutecznym wsparciem Twojego bloga będzie oczywiście Instagram. Daje możliwość dodawania wielu zdjęć, pod którymi możesz umieszczać wzmianki o nowych wpisach na blogu. Instagram pozwala również nawiązać więź z potencjalnymi odbiorcami i wejść z nimi w dialog poprzez relacje na żywo.

Facebook to drugi obowiązkowy portal, na którym musisz się pokazać. Jeśli będziesz tworzyć użyteczne, ciekawe, a czasami nawet zabawne treści, użytkownicy chętnie udostępnią je na swoich kontach. W ten sposób zwiększą się Twoje zasięgi i ruch na blogu.

Linki zewnętrzne i współprace

Aby zadbać o jakościowe linki zewnętrzne, nawiązuj współpracę z portalami tematycznymi, jak np. tiptors.pl. Jak to wygląda? Czasami portale same tworzą treści i umieszczają w nich właściwie linki. Czasami bloger pisze artykuł gościnny na ustalony temat albo udziela krótkiego wywiadu. Możesz też tworzyć wspólne akcje promocyjne i teksty z innymi blogerami albo markami modowymi. Jeśli nie masz jeszcze dużej rozpoznawalności, zacznij od mniejszych firm i projektantów, którzy również skorzystają na takiej współpracy.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy
Czym jest ROI?
Czym jest ROI?

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *