duncan-adler/unsplash.com
Członkowie klubów motoryzacyjnych często łączą swoją pasję z organizowaniem imprez czy działalnością edukacyjną. Jeśli chcą dotrzeć do szerszego grona odbiorców, powinni zadbać o działania SEO, które pomogą im w wypromowaniu klubu.
SEO to skrót pochodzący od angielskiego wyrażenia Search Engine Optimization, które tłumaczymy jako „optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek”. Prawidłowo zoptymalizowana witryna notuje wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu użytkownicy internetowi mogą łatwiej na nią trafić. Branża motoryzacyjna jest bardzo konkurencyjna, więc warto postawić na sprawdzone działania promocyjne, a budowanie strony internetowej właśnie do nich należy.
Zanim zabierzesz się za promowanie i optymalizowanie strony internetowej, wykonaj audyt SEO. To szczegółowa analiza, która pozwoli ocenić elementy na danej witrynie. Podczas audytu sprawdza się czynniki wewnętrzne, w obrębie strony, oraz zewnętrzne, znajdujące się poza stroną. Gotowa analiza określa wady i zalety domeny oraz wskazuje, na co powinno się zwrócić uwagę, aby optymalizacja przyniosła oczekiwane efekty. Audyt SEO warto powierzyć specjaliście, który wnikliwie oceni: dobór słów kluczowych, poprawność kodu, znaczników title i meta description, czas ładowania strony, dostosowanie do urządzeń mobilnych, przekierowania i strony błędu (404), a nawet grafiki.
Dzięki dokładnej analizie strony internetowej wiemy, na co musimy zwrócić uwagę i w oparciu o te informacje możemy opracować dalszą strategią działań SEO.
Optymalizowanie strony nazywa się także pozycjonowaniem. Nazwa nie jest przypadkowa, ponieważ działania składające się na ten proces mają na celu takie zoptymalizowanie treści dostępnych na stronie, aby ta pojawiała się na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania i notowała duży ruch. W jaki sposób możemy optymalizować udostępniane treści? Przede wszystkim musimy zadbać o dobór słów kluczowych, które będziemy wplatać w teksty. Słowa kluczowe dobieramy do profilu naszej działalności, ale uwzględniamy także często wyszukiwane przez użytkowników internetowych frazy. Jeżeli skutecznie dobierzemy słowa kluczowe, odbiorcy łatwiej dotrą na naszą stronę internetową i będą mogli zapoznać się z prezentowaną ofertą.
Kluby motoryzacyjne mogą w swojej działalności uwzględniać także edukowanie dzieci i młodzieży na temat bezpieczeństwa na drodze. Treści o edukacyjnym, eksperckim charakterze pomagają w zdobyciu odbiorców, klientów i pokazują, że dana firma/marka należy do tych, którym można zaufać. Warto także publikować wpisy gościnne i umieszczać w nich linki do innych branżowych portali, takich jak na przykład carsio.pl. Takie działania również mają wpływ na pozycjonowanie strony i jej lepszą widoczność w wyszukiwarce.
Co jeszcze wpływa na optymalizowanie witryny? Jej poprawność techniczna. Nawet jeśli nasza strona pełni głównie rolę reprezentacyjną i informacyjną, powinna zostać starannie zaprojektowana oraz mieć przejrzysty i intuicyjny układ.
Trudno znaleźć lepszą przestrzeń do promowania klubu motoryzacyjnego niż social media. Obecność w mediach pozwala na prezentowanie swoich działań, chwalenie się projektami i zachęcanie do kontaktowania się. Wokół klubu można stworzyć własną społeczność, której członkowie będą wspólnie dzielić pasję, wymieniać się opiniami i opowiadać o swoich doświadczeniach. Warto podkreślić, że udzielając się w social mediach, nie tylko sami się promujemy, lecz także pozwalamy, aby inni nas promowali i polecali dalej.