pixabay.com
Każdy użytkownik Internetu regularnie korzysta z wyszukiwarek, w których wpisuje hasła lub adresy, aby znaleźć je w sieci. O tym, w jakiej kolejności wyświetlają się na stronie wyniki wyszukiwania nie decyduje wcale przypadek, a skrzętnie wyliczony algorytm. Dzięki pozycjonowaniu Twoja strona może wyświetlać się na górze pierwszej strony w wyszukiwarce, a bez niego widnieć na szarym końcu listy. Dowiedz się, czym jest pozycjonowanie i co warto wiedzieć na ten temat!
Mówiąc najprościej pozycjonowanie to cały zestaw działań ustalonych według indywidualnego planu, które mają na celu zapewnienie danej stronie internetowej jak najwyższe miejsce w wyszukiwarkach internetowych. Nazywa się to widocznością strony. Zamiennie do pojęcia “pozycjonowanie” używa się także skrótu SEO, który pochodzi od słów w języku angielskim i rozwija się do “Search Engine Optimization”, czyli optymalizacja wyszukiwarki.
Pozycjonowanie dotyczy przede wszystkim stron internetowych oraz sklepów online. Mniej popularne, ale również praktykowane jest pozycjonowanie blogów internetowych. SEO nie obejmuje jednak widoczności stron oraz wizytówek firm w mapach Google czy reklamowania w zakresie Google Ads.
Lista wyświetlanych w wyszukiwarce stron jest ustalana według algorytmu stworzonego przez Google. Dokładne zasady działania tego algorytmu nie są znane, jednak eksperci na drodze dedukcji oszacowali, że przy ustalaniu pozycji strony branych pod uwagę jest około 200 różnych czynników, takich, jak na przykład zawartość strony, tagi, długość zamieszczonych tekstów czy wspomnienia o danej stronie w innych miejscach w Internecie (na przykład na blogach). Praca pozycjonera polega na tworzeniu jak najbardziej skutecznego w oczach algorytmu wzorca dla danego portalu. Algorytm ten jest jednak stale zmieniany i aktualizowany, przez co pozycjonerzy muszą na bieżąco aktualizować swoją wiedzę.
SEO to złożony i czasochłonny proces, niestety nie można oczekiwać efektów pozycjonowania od razu. Zamierzony efekt nie jest też zawsze w stu procentach gwarantowany. Nawet najlepsi specjaliści z tej dziedziny nie mają określonej recepty na sukces. Pozycjonowanie niezawodnie podnosi widoczność strony, przez co zwiększa się ilość jej odsłon, jednak nikt nie może zagwarantować pierwszego miejsca w wyszukiwaniach w całym kraju.
Pozycjonowanie to skomplikowany i zawiły temat, jednak eksperci z zakresu SEO doskonale znają się na swojej pracy. Warto zaufać sprawdzonym markom i powierzyć im dbanie o widoczność swojej strony.
Mówiąc najprościej pozycjonowanie to cały zestaw działań ustalonych według indywidualnego planu, które mają na celu zapewnienie danej stronie internetowej jak najwyższe miejsce w wyszukiwarkach internetowych. Nazywa się to widocznością strony. Zamiennie do pojęcia “pozycjonowanie” używa się także skrótu SEO, który pochodzi od słów w języku angielskim i rozwija się do “Search Engine Optimization”, czyli optymalizacja wyszukiwarki.
Pozycjonowanie dotyczy przede wszystkim stron internetowych oraz sklepów online. Mniej popularne, ale również praktykowane jest pozycjonowanie blogów internetowych. SEO nie obejmuje jednak widoczności stron oraz wizytówek firm w mapach Google czy reklamowania w zakresie Google Ads.
Lista wyświetlanych w wyszukiwarce stron jest ustalana według algorytmu stworzonego przez Google. Dokładne zasady działania tego algorytmu nie są znane, jednak eksperci na drodze dedukcji oszacowali, że przy ustalaniu pozycji strony branych pod uwagę jest około 200 różnych czynników, takich, jak na przykład zawartość strony, tagi, długość zamieszczonych tekstów czy wspomnienia o danej stronie w innych miejscach w Internecie (na przykład na blogach). Praca pozycjonera polega na tworzeniu jak najbardziej skutecznego w oczach algorytmu wzorca dla danego portalu. Algorytm ten jest jednak stale zmieniany i aktualizowany, przez co pozycjonerzy muszą na bieżąco aktualizować swoją wiedzę.
SEO to złożony i czasochłonny proces, niestety nie można oczekiwać efektów pozycjonowania od razu. Zamierzony efekt nie jest też zawsze w stu procentach gwarantowany. Nawet najlepsi specjaliści z tej dziedziny nie mają określonej recepty na sukces. Pozycjonowanie niezawodnie podnosi widoczność strony, przez co zwiększa się ilość jej odsłon, jednak nikt nie może zagwarantować pierwszego miejsca w wyszukiwaniach w całym kraju.
Pozycjonowanie to skomplikowany i zawiły temat, jednak eksperci z zakresu SEO doskonale znają się na swojej pracy. Warto zaufać sprawdzonym markom i powierzyć im dbanie o widoczność swojej strony.