Nadruk firmowy odgrywa bardzo istotną rolę w brandingu każdej marki – świadczy o jej podejściu względem spójności stylistycznej swoich produktów czy usług, a także o przywiązaniu wagi do nawet tych najmniejszych detali. Firmowy logotyp, motto lub myśl przewodnią można zastosować praktycznie wszędzie. Jedni przedsiębiorcy przyozdabiają kolorami swojej marki meble firmowe, podczas gdy inni wybierają klasyczne rozwiązania i logotyp umieszczają na odzieży roboczej czy opakowaniach kartonowych. Zobacz, gdzie najlepiej sprawdzi się firmowy nadruk!
Firmowy nadruk – jak go zaprojektować i co na nim umieścić?
Firmowy logotyp ma wiele funkcji w biznesie i obecnie odgrywa w nim bardzo ważną rolę – zwiększa rozpoznawalność marki na tle innych, jednocześnie zwiększając jej konkurencyjność w szczególnie trudnych branżach. Logotyp powinien być:
- niepowtarzalny – warto, aby Twoje logo nikomu nie kojarzyło się z żadną inną marką – nawet z taką, która funkcjonuje na zupełnie innym rynku i w innej branży;
- prosty i przejrzysty – wzór logotypu powinien szybko zapadać w pamięci klientów, tworzenie skomplikowanych kształtów nie zawsze się opłaca;
- bezpieczny – stosowanie zabiegów mających na celu zwiększenie rozpoznawalności przez wkomponowanie do logotypu np. kolorów partii politycznych czy podobnej czcionki może źle się kojarzyć, a tym samym wywoływać pewną niechęć ze strony konsumentów.
Nie bez powodu większość przedsiębiorców oddaje kwestię zaplanowania logotypu firmom zewnętrznym, które doskonale znają ludzkie przyzwyczajenia, oczekiwania oraz trudności związane z zaprojektowaniem loga, które będzie i czytelne, i atrakcyjne.
Przedmioty, na których warto umieścić nadruk swojej firmy
Dobrze wykonany logotyp, który spełnia wszystkie powyższe warunki, warto umieścić na większości rzeczy używanych w obrębie danej firmy.
- Koszulki – T-shirty używane przez pracowników są traktowane przez wielu z nich wyłącznie jako codzienny element garderoby – tak naprawdę na nich również powinno znaleźć się logo. Obecność nazwy naszej firmy zwiększy lojalność pracownika, a sama koszulka z pewnością rzuci się w oczy także klientom.
- Odzież ochronna – różni się od zwykłej koszulki tym, że jest przeznaczona do prac, których wykonywanie może wiązać się z ryzykiem uszkodzenia ciała. Warto ją oznaczyć nazwą swojej marki, dużym lub mniejszym logotypem bądź ciekawym hasłem, nawiązującym do jej motta.
- Torby bawełniane – logotyp może pełnić także funkcję reklamową. Torby bawełniane są doskonałym wyborem dla przedsiębiorców, którzy chcą je traktować jako sposób zwiększenia rozpoznawalności swojej marki na tle innych. Klienci, nosząc ją w dłoni podczas codziennych zakupów, z pewnością przyczynią się do większego zainteresowania konsumentów.
- Czapki – zarówno te letnie modele z daszkiem, jak i zimowe nachodzące na uszy, również stanowią ciekawe rozwiązanie. Warto umieścić logotyp na samym froncie, najlepiej w kolorze kontrastującym z barwą samego materiału czapki.
- Kubki i butelki – logotyp świetnie się sprawdzi również na naczyniach, w tym szklankach, kubkach i różnych butelkach.
Tak naprawdę możliwości są w zasadzie nieograniczone. Można swój logotyp umieścić także na opakowaniach przeznaczonych do wysyłki, kartonach, kopertach, plecakach czy długopisach. Jedno jest pewne – liczy się jak najciekawsza stylistyka, która przyciągnie wzrok i będzie wywoływać wyłącznie pozytywne skojarzenia.