Wybór operatora płatności – na co zwrócić uwagę?

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Wybór operatora płatności – na co zwrócić uwagę?

Źródło: StockSnap/pixabay.com

Każdy biznes oparty o sprzedaż przez internet wymaga współpracy z niezawodnym operatorem płatności. Na tym rynku panuje całkiem spory wybór. Takie usługi świadczy, oferująca wszystkie lubiane przez użytkowników metody płatności online, firma Blue Media. Na co zwrócić uwagę wybierając operatora płatności dla swojego biznesu?

Dostępne metody płatności online

Konsumenci dokonujący zakupów przez internet mają coraz wyższe wymagania. Duża konkurencja panująca w branży e-commerce sprawia, że wysoka jakość towarów bądź usług oraz atrakcyjna cena mogą nie wystarczyć, aby przyciągnąć do siebie odpowiednio dużo klientów. Internauci coraz mocniej zwracają uwagę także na bezproblemową obsługę, serwis posprzedażowy, dostępne sposoby dostawy, jak również obecność preferowanych przez nich metod płatności online.

Do najpopularniejszych sposobów płatności online w Polsce należą:

  • BLIK – bardzo wygodny sposób na dokonywanie płatności mobilnych przy pomocy smartfona. Aby dokonać błyskawicznego przelewu, wystarczy skorzystać z aplikacji mobilnej banku – większość instytucji działających na polskim rynku posiada tę usługę w swojej ofercie, dlatego stała się niezwykle popularna wśród klientów. Użytkownicy przyzwyczaili się do BLIK również dlatego, że w ten sposób mogą płacić smartfonem za stacjonarne zakupy i wykonywać przelewy na numer telefonu. Smartfon zastąpił więc tradycyjne portfele i karty płatnicze.
  • Płatności kartą – równie wygodna, druga pod względem popularności metoda płatności online w Polsce. Po zapamiętaniu danych karty na wybranym urządzeniu, transakcje mogą być dokonywane jednym kliknięciem, co doceniają użytkownicy. Ciekawą możliwością jest też dokonywanie w ten sposób płatności cyklicznych.
  • Przelewy online – sposób dokonywania płatności online na podstawie linku z przekierowaniem. Następnie użytkownik musi tylko zalogować się do swojej bankowości internetowej i potwierdzić zlecenie przelewu.
  • Portfele elektroniczne – uniwersalna metoda płatności pozwalająca na zakupy online, cykliczne opłaty rachunków czy bezpieczne przesyłanie środków pomiędzy użytkownikami.
  • Tradycyjne przelewy – choć są nieco archaiczną metodą płatności, nie wolno zapominać, że wielu użytkowników wciąż lubi z nich korzystać.
  • Wszystkie popularne metody płatności są dostępne w ofercie operatora Blue Media w maksymalnie przyjaznych użytkownikowi formach. Dodatkowo, klienci e-sklepów, które korzystają ze wsparcia tego operatora mają do dyspozycji rozwiązania kredytowe – tzw. raty online, a także płatności odroczone.

    Niskie koszty obsługi

    Współpraca z wybranym operatorem płatności online powinna odbywać się na przejrzystych zasadach i nie generować zbędnych kosztów. W ofercie Blue Media właściciele biznesów e-commerce uiszczają jedynie comiesięczną opłatę procentową. Utrzymanie usługi, wypłata środków czy obsługa zwrotów nie wiążą się natomiast dodatkowymi obciążeniami finansowymi.

    Szybki dostęp do środków

    W biznesie e-commerce ogromne znaczenie ma elastyczność finansowa. Przed wyborem operatora warto więc zwrócić uwagę, czy zapewnia on swojemu klientowi szybki dostęp do środków. Nie istnieją żadne przeszkody, aby pieniądze trafiały na konto rozliczeniowe sklepu jeszcze tego samego dnia, w którym doszło do transakcji.

    Źródło: rupixen/pixabay.com

    Dostępność na wielu platformach e-commerce

    Rozpoczynając działalność sklepu internetowego należy wybrać odpowiednią platformę e-commerce, która zaspokoi potrzeby biznesowe i będzie przyjazna użytkownikom. Z kolei dobrego operatora płatności online można rozpoznać również po tym, że jest dostępny na wszystkich najpopularniejszych platformach e-commerce. Przygotowane przez operatorów wtyczki pozwalają na błyskawiczną integrację.

    Możliwość pełnej integracji płatności online ze sklepem

    Alternatywę dla standardowej integracji stanowi model White Label oferowany przez Blue Media. W tym przypadku nie następuje przekierowanie do płatności online, a wszystko odbywa się na stronie sklepu, dzięki zaawansowanej integracji. To wygodne rozwiązanie zarówno z punktu widzenia klienta, jak i właściciela e-sklepu. Ścieżka zakupowa ulega skróceniu. Strona sklepu zachowuje spójny wizerunek pod względem grafiki i user experience.

    Przed ostatecznym wyborem operatora płatności online, należy jeszcze zwrócić uwagę na możliwość szybkiego rozpoczęcia korzystania z usługi. W przypadku Blue Media odbywa się to niemal natychmiast po założeniu konta na platformie.

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*