Judit Peter / pexels.com
Jeżeli użytkownik Internetu odwiedza Twoją stronę internetową, to już jest dobry znak, że chce coś kupić i został zainteresowany produktem. Więc pytanie brzmi, w jaki sposób zachęcić go do sfinalizowania zakupów?
Obecnie odbiorcy są bombardowani z każdej strony przeróżnymi reklamami, filmami, obrazkami. Dlatego trzeba zacząć Tworzyć coś unikalnego, zwyczajnego zarazem, o czym duża część sklepów internetowych nie pamięta… opisy produktów! Najczęściej są pozostawione same sobie. Potencjalni klienci nie lubią, kiedy nie mogą znaleźć podstawowych danych na temat produktu. Tak, nawet obecnie zdarza się to bardzo często. Musisz wiedzieć, że klient rezygnuje wtedy z dokonania zakupu, ponieważ nie jest pewny, co dostanie, przez to, że opis produktu jest wybrakowany.
Poniżej chcemy przedstawić Ci kilka wskazówek, które pomogą Ci stworzyć świetne opisy na swojej stronie internetowej.
Zauważ, że najczęściej opisy produktów opierają się na słowach kluczowych, a to jest podstawa, aby dobrze się pozycjonować w wynikach wyszukiwania. Użytkownicy wyszukują konkretne produkty po słowach kluczowych, wyświetlisz się tylko i wyłącznie wtedy, kiedy trafisz z odpowiednim terminem na swojej stronie internetowej, a wyszukiwarka pokaże Cię potencjalnemu klientowi.
Odpowiednio dobrane frazy kluczowe w tekście pozwolą łatwiej indeksować stronę WWW. Przydatnym narzędziem do wyszukiwania słów kluczowych może okazać się Google Analytics.
Staraj się zwracać w opisie produktu bezpośrednio do swoich odbiorców, ponieważ to ich przyciąga. Chcą zobaczyć korzyści, które płyną z posiadania tego produktu. Używaj komplementów, aby podbudować ich nastrój, np. “Twój styl zawsze będzie w modzie…”.
Ważne jest, aby uwzględnić szczegółowe informacje i specyfikacje techniczne, w celu uzyskania wiarygodności i osiągnięcia celi SEO.
Pisz konkretnie i krótkimi zdaniami. Pokaż swojemu odbiorcy, jakie korzyści może mieć z posiadania oferowanego produktu. Klienci, robiąc zakupy zawsze chcą zaspokoić swoją konkretną i aktualną potrzebę. Dlatego pokaż im pozory tego spełnienia. Jest to technika, która prezentuje korzyści, które płyną z posiadania produktu. Jeżeli zaczniesz stosować tę technikę, to możesz być pewny, że pozyskasz klienta, ponieważ dostrzega on wtedy realną wartość rzeczy. Włóż całą swoją energię w to, co piszesz i pokaż ją swojemu odbiorcy. On z pewnością to doceni.
Nie używaj słowa “nie”, w opisach produktów, jak i nigdzie na stronie nie powinny pojawiać się zwroty, które negują wartość produktu. Pomyśl o tym, jak możesz zmienić zdanie w swoim opisie, aby nie używać tego słowa.
Pamiętaj, że łatwość w odbiorze i szybkość w znalezieniu najbardziej potrzebnych informacji o produkcie jest najważniejsza podczas tworzenia opisu! Dlatego nie staraj się na siłę ubarwiać treści i dodawać do niej bajkowych wyrazów, które w rzeczywistości będą nudne i klient przestanie szybko czytać opis, który nic nie wnosi. Pisz tak, aby potencjalny klient mógł łatwo prześledzić cały tekst i wyciągnąć wnioski z przydatności tego produktu.
Staraj się pisać w sposób wartościowy dla odbiorcy. Każde Twoje słowo w opisie ma konkretną moc, która oddziałuje na odbiorców. To wszystko jest po to, aby klient zapamiętał Twoją stronę i produkt, który aktualnie przegląda. Dlatego tak ważne jest, aby stawiać na jakość, a nie ilość treści na stronie produktu. Jak już wspomnieliśmy wyżej, odbiorca chętniej przeczyta wartości płynące z produktu niż długi referat o niczym.
Źródło: Lisa Fotios / pexels.com
Staraj się tworzyć unikalne słowa i nazwy produktów, które przyciągną Twoich odbiorców. Opisy mogą być Twoim dziełem sztuki, w którym możesz puścić wodze fantazji. Atrakcyjność produktów jest wtedy, kiedy stosujesz wiele przymiotników wartościujących produkt. Dlatego staraj się pisać w taki sposób, aby przestawić największe korzyści w wyszukany sposób, który docenią klienci.
Postaw na humor w swoich opisach! To jest równie atrakcyjne, jak przymiotniki. Humor to doskonałe narzędzie sprzedażowe. Dzięki niemu użytkownicy doceniają markę, a nawet udostępniają ją dalej, aby pokazać, co zabawnego udało się znaleźć użytkownikowi, a nawet kupić i wykorzystać Twój szalony pomysł w opisie, do swoich działań!
Opisy produktów powinny zawierać konkretne informacje i dane. Musisz pamiętać o tym, że odbiorcy, patrząc tylko na produkt w Twoim sklepie internetowym nie są w stanie go dotknąć, dlatego potrzebny jest dokładny opis, żeby mogli sobie wyobrazić, jak on wygląda w rzeczywistości. Warto umieścić dokładne wymiary produktu, masę, skład, tworzywo, kraj pochodzenia, kolor, ograniczenia wiekowe (jeśli takie istnieją), kształt, sposób montażu itp.
Najważniejsze jest, aby opowiedzieć potencjalnemu klientowi historię produktu. Dzięki temu jest bardziej przychylny dokonać zakupu. Stosuj magiczne słowa, takie jak “dzięki niemu”, “ułatwi to”, “wystarczy tylko”. Staraj odwoływać się do emocji użytkowników, na przykład spraw im radość, wprowadź w romantyczny nastrój, czy uśmierz ich ból.
Przykładem może być tutaj produkt kosmetyczny, na przykład peeling do skóry. Możesz opisać ją w niesamowity i zaskakujący sposób, na przykład “Poczuj się, jak w głębi orzeźwiającej wyspy, na której możesz spokojnie wypocząć. Podaruj sobie tę wyjątkową podróż do krainy gładkiej skóry…”. Mamy nadzieję, że rozumiesz!
Wbrew pozorom stworzenie dobrego opisu produktu nie jest trudnym zadaniem. Możesz podjąć się tej czynności samemu w każdej wolnej chwili. Wystarczy, że uwzględnisz powyższe wskazówki, a z pewnością przyciągniesz swoich potencjalnych klientów do sklepu internetowego!
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, to skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO razem z nami! Czekamy na Ciebie!