Digital Marketing – co to za branża i jak się w niej pracuje?

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Digital Marketing – co to za branża i jak się w niej pracuje?

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Marketing cyfrowy to bardzo rozwojowa branża, w której wiele osób pragnie spróbować swoich sił. Praca z nowymi technologiami i korzystne perspektywy zarobkowe kuszą nawet pracowników niezwiązanych z IT. Na czym polega ta branża, co się w niej robi i ile można zarobić?

Czym jest digital marketing?

Zanim kandydat dowie się, jak wygląda praca w digital marketingu, powinien zapoznać się z definicją branży. Digital marketing to inaczej marketing cyfrowy, czyli dział reklamy poświęcony promowaniu marek w sieci. Polega na kreowaniu świadomości marki wśród odbiorców poprzez docieranie do nich kanałami internetowymi. Ważną rolę w digital marketingu pełnią media społecznościowe. Stanowią one przestrzeń do budowania pozycji firmy, prezentowania jej produktów i nawiązywania relacji z konsumentami.

Co robi Digital Marketing Specialist?

Digital Marketing Specialist zajmuje się na co dzień kreowaniem wizerunku marek w internecie. Do jego obowiązków należy zatem m.in. planowanie reklam. Decyduje on o miejscach, w jakich pojawią się materiały promocyjne, a także o ich rodzaju czy częstotliwości wyświetlania. Może zlecać np. nagrywanie filmów promujących czy wykonywanie grafik reklamowych.

 

Marketer cyfrowy powinien znać się na SEO, czyli pozycjonowaniu w sieci. Od niego w dużej mierze zależy to, jak firma będzie prezentować się w wynikach wyszukiwania. Jeśli zajmuje się kreowaniem wizerunku jakiegoś e-sklepu, to powinien zlecać tworzenie treści na bloga czy opisów produktów. Dzięki temu firma stanie się lepiej widoczna.

 

Osoba na tym stanowisku powinna kompleksowo przeprowadzać kampanie reklamowe i decydować także o sposobie komunikacji z odbiorcami. To, w jaki sposób firma prezentuje swoje treści czy jakiego języka używa, ma spory wpływ na relację z obecnymi i potencjalnymi klientami. Marketer cyfrowy musi dbać o to, aby komunikacja na różnych płaszczyznach była spójna.

 

Od specjalisty zależy to, czy wartości marki będą odpowiednio prezentowane w sieci. Marketer musi także śledzić panujące trendy w marketingu i potrafić szybko dostosować się do zmian. Jego celem jest nieustanne poszerzanie grona odbiorców danej firmy i wzmacnianie więzi z obecnymi klientami.

 

Poza zajmowaniem się różnymi obszarami reklamy marketer cyfrowy musi także sprawdzać ich skuteczność. Do jego obowiązków należy np. tworzenie raportów z wynikami prezentującymi, jaki zasięg miała dana reklama i czy okazała się opłacalna dla marki.

Ile można zarobić w digital marketingu?

Zarobki na stanowisku Digital Marketing Specialist zależą przede wszystkim od doświadczenia, ale także wielkości i budżetu firmy, dla której się pracuje. Na portalu No Fluff Jobs można zobaczyć zakresy wynagrodzenia na tym stanowisku, które prezentują się następująco:

 

  • Junior: 4 500 – 6 250 złotych (umowa o pracę), 4 650 – 5 500 złotych (B2B);
  • Mid: 4 500 – 6 250 złotych (umowa o pracę), 6 300 – 10 000 złotych (B2B);
  • Senior: 8 750 – 12 000 złotych (umowa o pracę), 7 500 – 10 750 złotych (B2B).

 

Dane pochodzą z września 2022 roku, więc z czasem mogą ulec zmianie. Mimo tego da się tu zaobserwować tendencję, która świadczy o tym, że na większe zarobki mogą liczyć osoby prowadzące własną działalność gospodarczą.

Praca w digital marketingu – jak ją znaleźć?

Aby znaleźć pracę w digital marketingu, najpierw trzeba naprawdę zainteresować się reklamą i zdobyć podstawową wiedzę w tym zakresie. Dobrym rozwiązaniem mogą być kursy marketingowe, a także studia kierunkowe. Kandydat na stanowisko powinien znać narzędzia służące pozycjonowaniu, a także umieć samodzielnie przygotowywać reklamy, np. w formie grafik.

Liczą się także predyspozycje osobiste, ponieważ Digital Marketing Specialist musi współpracować z innymi osobami i często nimi zarządzać. Powinien mieć kreatywny umysł, ponieważ będzie odpowiedzialny za tworzenie wielu treści. Ponadto wymaga się od niego znajomości takich narzędzi jak m.in. Google Ads. Warto prześledzić ogłoszenia juniorskie na marketerów cyfrowych i przeczytać, jakie wymagania stawiają poszczególni pracodawcy.

Grafika: freepik.com

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*