Monstera / pexels.com
Współczynnik odrzuceń, inaczej bounce rate, jest to wartość, którą na pewno miałeś okazję nie raz spotkać w Google Analytics. Polega on na tym, że pokazuje pewną wartość na temat użytkowników korzystających z Twojej strony internetowej, przede wszystkim czy wchodzą z nią w interakcję. Jeżeli utrzymuje się na niskim poziomie, oznacza to, że odbiorcy weszli w jakąś interakcję, np. przeszli dalej do podstron, zostawili komentarz, czy zarejestrowali się w witrynie. Natomiast wysoki współczynnik odrzuceń świadczy o braku zaangażowania użytkowników. Najczęściej nie kliknęli żadnego linku, czy nie przeszli dalej do podstron, po prostu wchodzą na stronę i zaraz z niej wychodzą.
Może składać się na to wiele czynników i to w głównej mierze od nich zależy wygląd wykresu. Najczęściej zależy on od interakcji wykonanych przez odbiorców w Twojej witrynie. Musisz pamiętać, że jeżeli chcesz zatrzymać jak największą liczbę klientów na swojej stronie www, to musisz zadbać o niższą wartość tego współczynnika, ponieważ generuje on lepszy współczynnik konwersji w witrynie. Oznacza to, że osoby, które odwiedzają witrynę, lubią ją i angażują się na niej wystarczająco, aby zapewnić niski współczynnik odrzuceń strony. Jednak jest to bardzo trudne do uzyskania i pracochłonne, dlatego musisz wiedzieć jak utrzymać współczynnik odrzuceń na niskim poziomie!
Każda strona WWW różni się grupą docelową, celem, branżą, czy zachowaniem użytkowników. W sieci istnieje wiele różniących się od siebie witryn, możemy wyróżnić, np. blogi, strony informacyjne, sklepy internetowe. Każda z tych stron ma inny cel biznesowy oraz powód istnienia. Niektóre witryny zostały stworzone po to, aby ludzie mogli szybko zaspokajać swoje potrzeby konsumpcyjne oraz informacyjne. Jednak wszystkie chcą przyciągać jak największą ilość odbiorców, którzy chętnie zostaną i wejdą w interakcję ze stroną. Wszystkie te czynniki wpływają na współczynnik odrzuceń witryny, a Ty musisz analizować jego wyniki i udoskonalać je.
Wszystko zależy od tego, jaką stronę internetową prowadzisz, ponieważ współczynnik może pokazywać Ci nieprawdę, a Ty będziesz się niepotrzebnie zamartwiać. Jeżeli naprawdę martwisz się współczynnikiem odrzuceń, dobrą praktyką jest analizowanie “średniego czasu”, który spędził odbiorca na stronie. Zainteresuj się także swoją stroną główną i upewnij się, że jest przyjazna dla użytkowników. Może warto zadać sobie pytania, takie jak: „co chcę, aby odwiedzający robił na mojej stronie?” lub „czy informacje, których szukają klienci, są łatwe do odnalezienia?“.
Poświęć trochę czasu na przeanalizowanie swojej grupy docelowych odbiorców i zobacz, czy są to osoby, do których naprawdę chcesz trafiać. Stale analizuj to, co dzieje się na Twojej stronie i upewnij się, że odbiorcy wiedzą, gdzie Ciebie szukać. Poniżej przedstawimy Ci listę najczęstszych powodów, dla których współczynnik odrzuceń Twojej strony jest zbyt wysoki.
Analizowanie współczynnika odrzuceń, pomoże Ci lepiej zrozumieć swoją grupę docelową. Dzięki czemu będziesz mógł ulepszać stronę internetową i wspinać się w rankingu wyników wyszukiwania. Pamiętaj, że im lepsza jest Twoja witryna, tym większe są szanse na konwersję.
Jeśli naprawdę martwisz się swoim współczynnikiem odrzuceń lub chcesz dowiedzieć się więcej na temat skuteczności Twojej strony www, to skontaktuj się z nami, a z chęcią pomożemy Ci zwiększyć skuteczność Twoich strategii marketingowych.
Już dziś umów się z nami na bezpłatną konsultację z naszym ekspertem!