Zdjęcie główne: Stanley Morales/pexels.com
W tej chwili na rynku pracy królują zawody z zakresu nauk ścisłych. Technologia stale się rozwija, a razem z nią, zapotrzebowanie na specjalistów. Mimo to nie ulegajmy przekonaniu, że kierunki humanistyczne są zbędne, ponieważ nie jest to zgodne z prawdą.
Do studiów humanistycznych zalicza się bardzo duża grupa kierunków. Jednak można je zaliczyć do tych, gdzie badamy zależności działalności ludzkiej. Może być to od strony prawnej, jak na przykład politologia, czy stosunki międzynarodowe. Od strony zachowań, czyli socjologia, antropologia, komunikacja społeczna. Kolejne są studia językowe, kulturowe, a nawet medioznawcze. Ważną grupą studiów humanistycznych, są również te historyczne i filozoficzne.
Aby studiować te kierunki, na maturze będą wymagane takie przedmioty jak język polski, języki obce, historia, wiedza o społeczeństwie, a czasami nawet geografia. Nie zapominajmy o najważniejszym. Przed oddaniem deklaracji maturalnych warto najpierw znaleźć interesujące nas kierunki i zobaczyć, jakie przedmioty będą się liczyć podczas rekrutacji. Dzięki temu unikniemy późniejszych rozczarowań, lub długich godzin zbędnej nauki.
Wyświetl ten post na Instagramie
Znajomość języków obcych, jest umiejętnością niesamowicie cenioną na rynku pracy, a co za tym idzie, otwiera ona wiele drzwi. Zdolności lingwistycznie nie ograniczają się tylko i wyłącznie do pracy jako tłumacz, albo działania w branży turystycznej. Cały handel międzynarodowy opiera się na znajomości języków obcych, i co ważne, nie ogranicza się to do jednej branży, lecz do wielu rozmaitych.
Kierunki studiów: anglistyka, amerykanistyka, filologia germańska, filologia romańska, japonistyka, sinologia, skandynawistyka
Wraz z rozwojem technologii wzrasta zapotrzebowanie na specjalistów z zakresu działań internetowych, mediów społecznościowych i seo. Każda firma promuje swoje usługi w internecie, a aby robić to skutecznie, są potrzebne osoby biegłe w zakresie e-marketingu. W dobie cyfryzacji istnieje zapotrzebowanie, na pracowników, którzy zajmą się reklamą i promocją w świecie wirtualnym.
Kierunki studiów: cyberprzestrzeń, komunikacja społeczna, dziennikarstwo, medioznawstwo, nowe media, humanistyka cyfrowa, branding i PR
Wyświetl ten post na Instagramie
Jest to świeży kierunek, ale można go już spotkać na wszystkich dużych uczelniach. Tworzy on idealną opcję, dla osób kreatywnych, z artystycznymi umiejętnościami, które umieją odnaleźć się w świecie współczesnej technologii. Łączy on w sobie elementy informatyczne, marketingowe i graficzne. I chociaż egzaminy na tym kierunku mogą być wymagające, to warto spróbować. Po tych studiach można pracować prawie że w każdej firmie, która ma bezpośrednie kontakty z klientem. Praca ta łączy interpretacje danych, selekcję treści i architekturę komunikatów. Po ukończeniu architektury informacji nie zabraknie miejsc, do ubiegania się o pracę.
Artykuł powstał dzięki współpracy z: