Materiał Partnera
Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Osobom, które nigdy nie pracowały w biurze siedząca praca może wydawać się lekka i niewymagająca. W rzeczywistości jest zupełnie inaczej. Spędzanie w jednej pozycji przez kilka, a nawet kilkanaście godzin ma negatywny wpływ na zdrowie pracowników biurowych. Ekspert z salonu mebli biurowych w Katowicach przekonuje, że dobrze wyprofilowane krzesła i fotele biurowe mogą zminimalizować negatywny wpływ siedzącej pracy na nasz kręgosłup. Czym się kierować przy zakupie krzeseł i foteli biurowych? Dlaczego warto jest kupować meble dla pracowników od renomowanych producentów? Podpowiada firma NoNameOffice
Zdaniem specjalisty z salonu mebli biurowych w Katowicach przedsiębiorcy, którzy po raz pierwszy kupują fotele biurowe często nie zdają sobie sprawy jak ważne są one dla komfortowej pracy, a nawet zdrowia pracowników. Meble te mają nie tylko atrakcyjnie wyglądać, ale przede wszystkim chronić osoby zatrudnione w biurze. Ich wykonanie jest tak ważne, gdyż z dużym prawdopodobieństwem będą eksploatowane przez co najmniej 8 godzin dziennie (w praktyce często znacznie dłużej). Niewłaściwie wyprofilowany fotel biurowy sprawia, że osoba, która go użytkuje szybko zaczyna odczuwać dyskomfort. Poczucie niewygody sprawia, że trudno jest jej skupić się na pracy. Po upływie kilkunastu godzin może odczuwać również silny ból kręgosłupa.
Badania pokazują, że długotrwała praca biurowa (szczególnie, gdy siedzimy na nieprzystosowanych do tego celu krzesłach) może przyczyniać się do zwyrodnień kręgosłupa. W skrajnych wypadkach doprowadza pracowników do kalectwa.
Specjalista z salonu mebli biurowych w Katowicach jest przekonany, że zakup profesjonalnych krzeseł biurowych i foteli będzie miał pozytywny wpływ na jakość pracy w naszej firmie. Ich zakup musi być dobrze przemyślany. W pierwszej kolejności należy myśleć o wygodzie i wytrzymałości krzeseł biurowych, a dopiero później o ich estetyce.
Jeżeli zatrudniamy pracowników, musimy pamiętać, że nie kupujemy krzeseł biurowych dla siebie. Mają one odpowiadać potrzebom różnych osób (często o bardzo różnych gabarytach). Koniecznie zwracajmy uwagę na takie parametry jak regulacja wysokości, głębokość siedziska, kąt nachylenia oparcia, obecność podłokietników i zagłówka. Szalenie ważne są materiały, z jakich wykonano krzesła biurowe. Obecnie bardzo popularne są modele posiadające oparcie wykonane z oddychającej siatki (jest to świetne rozwiązanie na upalne lato w biurze).
Czasem idealnym rozwiązaniem będzie zakup ortopedycznych foteli biurowych. Będą one odpowiednie nie tylko dla pracowników ze schorzeniami kręgosłupa, ale i dla wszystkich innych zatrudnionych w firmie osób. Tego typu krzesła biurowe wyróżniają się precyzyjnie wyprofilowanym siedziskiem i oparciem. Praca przy nich jest prawdziwą ulgą dla kręgosłupa.
W profesjonalnych salonach mebli biurowych wybór krzeseł i foteli jest ogromny. Znajdziemy tam fotele klasyczne, fotele biurowe kubełkowe (ich cechą charakterystyczną jest umożliwienie pracownikowi dużej swobody ruchów).
Wybierając krzesła i fotele biurowe zwróćmy uwagę do jakiej pracy są one dedykowane. W sprzedaży dostępne są krzesła biurowe do 8-godzinnej, 12- godzinnej, a nawet 24-godzinnej pracy (modele te są najdroższe, ale jednocześnie najbardziej wytrzymałe).
Zdaniem eksperta z salonu mebli biurowych w Katowicach najbezpieczniej jest postawić na krzesła biurowe pochodzące od renomowanych, zaufanych producentów. Mają one przewagę pod wieloma względami. Kupując je mamy pewność, że będą nam służyły latami (są wykonane przez doświadczonych profesjonalistów z najwyższej jakości materiałów). Dodatkowo wiemy, że są bezpieczne dla zdrowia naszych pracowników. Jeżeli takie krzesło biurowe się zepsuje lub z innych przyczyn nie spełni naszych oczekiwań, możemy złożyć reklamację. Najwięksi producenci mebli biurowych dają długą gwarancję na swoje wyroby, gdyż są pewni ich wysokiej jakości.