Z jakich narzędzi korzystają najczęściej agencje SEO?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Z jakich narzędzi korzystają najczęściej agencje SEO?

Tranmautritam/pexels.com

Pozycjonowanie to złożony i bardzo trudny proces, na który składają się setki różnych czynności związanych z przygotowaniem słów kluczowych i nasyceniem nimi wszystkich artykułów, a także zmianami w zakresie UX i wiele innych. Większość pozycjonerów nie byłoby w stanie prawidłowo wykonywać swojej pracy bez dostępu do zewnętrznych narzędzi, które zdecydowanie ułatwiają realizację wszelkich założeń i pojawienie się strony poddanej pozycjonowaniu w TOP10 wyników wyszukiwania wiodącej wyszukiwarki. Warto bowiem wiedzieć, że nawet jeden błąd popełniony na drodze realizacji planu może przynieść bardzo złe skutki i zniwelować wszelkie starania o wysoką pozycję. Pozycjonowanie bez zewnętrznych narzędzi nie byłoby tak efektywne, jak obecnie. Warto je poznać.

Analiza widoczności strony w wynikach wyszukiwania

Stałe monitorowanie i analizę widoczności strony w sieci można przeprowadzać za pomocą kilku najpopularniejszych narzędzi, które są uznane w środowisku za najlepsze i zdecydowanie ułatwiają pozycjonowanie. Podstawowym programem jest aplikacja od samego giganta z Mountain View, mianowicie Google Search Console. Konsola na bieżąco dostarcza szereg interesujących informacji na temat witryny, w tym jej obecność w listingu Google i zapytania, po których internauci dotarli do wypozycjonowanej strony. Można także z wysoką skutecznością ocenić pozycję strony po konkretnej frazie kluczowej, a także ilości wyświetleń generowane przez stronę lub podstronę.

Google Search Console warto uzupełnić polskim narzędziem Senuto. Program informuje o aktualnej pozycji zajmowanej przez stronę poddaną pozycjonowaniu i realizuje codzienny lub cotygodniowy szczegółowy raport, polegający na precyzyjnym sprawdzeniu pierwszych 5-ciu stron wyszukiwarki Google i odnotowaniu pozycji naszej strony w ponad 20 milionach słów kluczowych. Dzięki temu będziemy mogli na bieżąco obserwować wzrost liczby fraz kluczowych prowadzących do danej strony – im więcej, tym lepiej.

Programy do analizy fraz i słów kluczowych

Analiza fraz kluczowych to kolejna domena firmy Google, która ułatwia pozycjonowanie dwoma oddzielnymi narzędziami. W Google Search Console można analizować wpisane już słowa kluczowe, przez które klienci dotarli do naszej witryny, a w Google Keyword Planner można poznać ilości wyszukiwań konkretnej frazy i przygotować kampanię na ich podstawie. Wariant darmowy jest nieco okrojony, pełną funkcjonalność narzędzia można uzyskać już po wydaniu najniższej możliwej kwoty na reklamę płatną. Dobrze sprawdza się także aplikacja Google Trends, która informuje o aktualnych trendach słowa kluczowego i jego przeszłości/przyszłości. W ten sposób można zaplanować sezonowość poszczególnych wyrażeń.

Warto także użyć darmowego narzędzia AnswerThePublic, które w przystępny, graficzny sposób sugeruje dobór prawidłowych słów kluczowych związanych bezpośrednio z wybraną działalnością. Pozycjonowanie bez tego narzędzia byłoby znacznie trudniejsze i droższe, gdyż wymyślenie poszczególnych fraz przez pozycjonera byłoby z góry skazane na porażkę. W poruszonym już wcześniej narzędziu Senuto również znajduje się ogromna ilość wartościowych danych na temat fraz kluczowych.

Proces pozycjonowania bez link buildingu nie miałby racji bytu, gdyż algorytm wyszukiwarki Google bierze pod uwagę nie tylko ich ilość, lecz także jakość i pozycję strony, na której się znajdują. Obecnie dobrze sprawdza się narzędzie Majestic SEO, które w przystępny sposób informuje o linkach prowadzących do wybranej witryny. Co więcej, można także przeanalizować w ten sposób konkurencję i poznać odsyłacze, które do niej kierują. Warto także poznać z bliższa ofertę Clusteric. Program bardzo szczegółowo analizuje linki własne i konkurencji.


Źródło: AlphaTradeZone/pexels.com

Ahrefs i Senuto – wszystko w jednym

Senuto to polski program, który zachwyca ilością dostępnych danych oraz możliwością ich personalizacji, dlatego stanowi jedno z najczęściej wybieranych narzędzi w naszym kraju. Jest stosunkowo niedrogie, aktywnie wspierane i zawsze dostępne. Nie można jednak pominąć także Ahrefs, który w najbardziej precyzyjny sposób analizuje linki prowadzące do naszej domeny i posiada ich największą bazę w sieci, a także ułatwia planowanie słów kluczowych i sprawdzanie zachowań internautów.

Czy warto prowadzić blog w kontekście SEO?

Prowadzenie bloga ma bezpośredni wpływ na pozycjonowanie witryny, dlatego zdecydowanie jest to jedno z działań, które warto wprowadzić do swojego biznesu. Regularne wpisy z pewnością przyczynią się do osiągnięcia jeszcze większych sukcesów i przyniosą wiele korzyści, głównie z punktu widzenia dobrego pozycjonowania, a także generowania konwersji i ruchu na stronie internetowej.

Zalety prowadzenia firmowego bloga, które warto poznać

Zalet prowadzenia firmowego bloga jest wiele, dlatego warto poznać je wszystkie. Przede wszystkim systematyczność w dodawaniu wpisów pozytywnie wpływa na pozycjonowanie witryny w wyszukiwarkach, dzięki czemu staje się lepiej widoczna dla potencjalnych klientów. Zatem jest to doskonałe wspieranie procesu SEO, bez którego Twoje szanse na prowadzenie dochodowego biznesu w sieci maleją. Ponadto, na blogu możesz w ciekawy sposób przedstawić swoje produkty lub usługi, które zyskają na pozycjonowaniu, dzięki czemu czytelnicy jeszcze bardziej się nimi zainteresują. Dodatkowo we wpisach możesz poruszać najważniejsze kwestie związane z prowadzonym przez Ciebie biznesem i całą branżą, w której działasz, a linki do tych treści możesz wklejać na profile mediów społecznościowych, co pozwoli mieć gotowe materiały i posty. Na pozycjonowanie wpływa również prowadzenie dialogu z klientami w sekcji komentarzy, co również może być znakomitym wyróżnikiem dla Twojej witryny.

Wpływ bloga na pozycjonowanie witryny internetowej

W dużym skrócie prowadzenie bloga i regularne dodawanie na nim treści dla większości osób może być dużym wyzwaniem, jednak warto się go podjąć, gdyż wśród licznych korzyści tego rodzaju kroków można wymienić między innymi wyższą pozycję strony oraz generowanie większej liczby konwersji. Blog wchodzi w zakres działań marketingowych, a reklama jak wiadomo jest najlepszą dźwignią handlu. Zatem w przypadku regularnego publikowania wpisów blogowych można cieszyć się ich bezpośrednim wpływem na pozycjonowanie. Jest to np. generowanie ruchu z fraz kluczowych, pozyskiwanie linków, którymi chętnie dzielą się internauci, częste aktualizowanie treści przez wyszukiwarki oraz przekazywanie informacji dotyczących prowadzonego biznesu w ciekawy sposób, co zwiększa potencjał całej witryny, która staje się atrakcyjniejsza dla odbiorców, a także możliwość wdrożenia linkowania wewnętrznego na potrzeby SEO i pozycjonowania.

Poznaj przydatne wskazówki dotyczące prowadzenia bloga

Zastanawiasz się zapewne czy prowadzić bloga w katalogu czy na subdomenie. Otóż zarówno jedno, jak i drugie rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Subdomena, czyli nowa strona internetowa, niezwiązana z głównym serwisem sprawia, że nowe treści i linki w nich zawarte pod kątem SEO nie będą miały dużego wpływu na pozycjonowanie strony głównej. Natomiast prowadzenie bloga w ramach katalogu głównego pozwoli na traktowanie go przez Google jako część głównego serwisu, co zapewni ciągłe aktualizowanie treści i wspieranie pozycjonowania całej domeny. Zatem jeśli zależy Ci na pozyskaniu wartościowego ruchu na stronie internetowej z organicznych wyników wyszukiwania na podstawie wpisywanych fraz kluczowych przez potencjalnych klientów to zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie założenie bloga w katalogu.

Skąd czerpać pomysły na tematy wpisów blogowych?

Wbrew pozorom pomysłów na wpisy blogowe jest mnóstwo, wystarczy na nie wpaść. Jak to zrobić? Wszelkich inspiracji możesz zaczerpnąć po wpisaniu w wyszukiwarkę oferowanych przez siebie produktów lub usług, dzięki czemu zauważysz, które z nich są wysoko wypozycjonowane i na tej podstawie zyskasz nową wiedzę i przekonasz się, że warto się na nich skupić. Ponadto, wyszukiwarki same podpowiedzą Ci frazy kluczowe, czyli słowa, które są najważniejsze w pozycjonowaniu i najlepiej się sprzedają, dlatego są najkorzystniejszą inwestycją w tym temacie. Warto pamiętać, że treści wpisów na blogu mogą być całkowicie zróżnicowane, dlatego możesz przekazywać na jego łamach wskazówki eksperckie z danego tematu, poradniki, nowości, a także wywoływać dyskusje odbiorców, które zachęcają do wejścia w interakcje z przygotowanymi przez Ciebie treściami.

Jak pozycjonować grafiki?

Pozycjonowanie stron internetowych to niezwykle szerokie pojęcie, na które składają się różnego rodzaju działania. Jednym z nich jest proces pozycjonowania grafik, czyli tak zwana optymalizacja obrazów, której nie warto pomijać. Wedle analiz Google wynika, że użytkownicy liczeni w setkach milionów korzystają z grafik i tym samym na ich podstawie odkrywają i eksplorują treści w sieci. Właśnie z tego względu są to bardzo istotne działania, którym warto poświęcić czas, aby zyskać dodatkowe korzyści z pozycjonowania. Zatem co ma bezpośredni wpływ na pozycję zdjęć w Google Grafika? Nie jest ona oczywiście przypadkowa, dlatego też zapraszamy do lektury, która rozjaśni ten temat i przekaże cenne wskazówki, którymi warto się kierować. Skorzystaj już dziś z naszych porad i dowiedz się, jak prawidłowo wypozycjonować grafiki, aby działania te przyniosły najlepsze efekty i korzyści.

Nazwa i opis obrazka – najważniejsze elementy

Wbrew pozorom nazwa i opis obrazka to jedne z najważniejszych elementów, które mają bezpośredni wpływ na pozycjonowanie. Warto temu poświęcić dłuższą chwilę i wybrać takie rozwiązanie, które sprawi, że dana grafika będzie łatwa do odnalezienia przez użytkowników, a także pozwoli wyszukiwarce Google lepiej zindeksować jej treść, co jednocześnie wiąże się z większą widocznością obrazu i lepszym efektem pozycjonowania. Nazwa powinna odzwierciedlać to, co znajduje się na grafice oraz składać się ze słów kluczowych, bez polskich znaków i spacji, które należy zastąpić myślnikiem. Podczas jej planowania warto pamiętać, aby nie była zbyt długa. Dodatkowym prostym, a jednocześnie efektownym w przypadku pozycjonowania działaniem, jest zastosowanie atrybutów ALT, czyli alternatywnych opisów oraz tytułu, co zapewnia wyszukiwarkom odpowiedni kontekst odnoszący się do strony docelowej – takie rozwiązanie pomaga w jej rankingu.

Wysoka jakość grafiki i odpowiednia kompresja nie bez znaczenia

Ładne i estetyczne zdjęcia są chętnie oglądane przez użytkowników i bardziej przyciągają ich wzrost, jednak nie bez znaczenia jest także ich jakość, która powinna być jak najwyższa. Warto tej kwestii poświęcić odpowiednią ilość czasu i możliwości, aby wybrane na stronie zdjęcia były oryginalne, niespotykane i interesujące. Ponadto szybkość wczytywania strony jest niezwykle istotne dla pozycjonowania. Wpływ na ten czas mają zarówno treści, jak i wygląd witryny, w tym także zamieszczonych na niej grafik. Z tego względu tak ważne jest odpowiednie skompresowanie obrazów przed ich publikacją, co dotyczy między innymi zmniejszenia ich wymiarów.

Jakie są korzyści z pozycjonowania grafik?

Pozycjonowanie grafik przynosi wiele korzyści, które warto poznać. Poza poprawą pozycji w wyszukiwarkach można także liczyć na skrócenie czasu ładowania witryny. Jest to również jeden z ważniejszych czynników rankingowych Google, gdyż strona powinna ładować się szybko, bez opóźnień i zacięć – zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych.

Dodatkowo estetyczne zdjęcia w wysokiej jakości przyciągają wzrok i zainteresowanie użytkowników, którzy często są potencjalnymi kupującymi, dlatego też dzięki dobremu pozycjonowaniu grafik jesteśmy w stanie dotrzeć do większego grona odbiorców i tym samym zwiększyć ruch na stronie oraz uzyskać wzrost jej rozpoznawalności. Warto także wiedzieć, że korzyści z tego rodzaju działań mają duże znaczenie w wielu branżach, szczególnie dla tych, w których liczą się efekty wizualne. Zatem dotyczy to głównie odzieży, biżuterii, potraw, hoteli, atrakcji turystycznych, mebli czy dekorowania wnętrz.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy
Czym jest ROI?
Czym jest ROI?

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *