Wzmożona konwersja strony docelowej – to się opłaca!

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Wzmożona konwersja strony docelowej – to się opłaca!

fauxels / pexels.com

Sposób na dotarcie, w media społecznościowe zaklęty – Facebook (Meta) i Konwersja

Ekspozycja sklepu internetowego lub oferowanych usług w ramach Facebooka, nie jest Twoim obowiązkiem, to rozmyślne zagranie. Zapytasz – niby z jakiego powodu? My odpowiadamy – Facebook to olbrzymi rynek, na którym nie musisz, w przenośni, rozkładać stołu i wyznaczać granicy swojego stoiska. Wszystko jest przygotowane na Twoje przybycie, a tym bardziej przygotowani są użytkownicy, których na Facebooku są miliony.

Kiedy działalność otworzy drzwi, przychodzi pora na marketing internetowy – tutaj kanał mediów społecznościowych, również nie zawodzi. Promocje w ramach Facebooka, charakteryzuje możliwość łatwego dotarcia do sprecyzowanej grupy odbiorców, stosując dostępne zmienne – wybór jest szeroki, zaczynając od płci, przez wykształcenie, na zainteresowaniach skończywszy.

Społecznościowy gigant, nie tylko umożliwia drobiazgową kontrolę użytkowników, do których docieramy, ale równocześnie przy publikacji absorbujących treści, sprawia, że nasza promocja jest jeszcze wydajniejsza. W połączeniu z linkowaniem do strony docelowej, zainteresowani użytkownicy, z pewnością zostaną Twoimi kontrahentami.

Mówimy o grupie docelowej, ale do kogo w zasadzie pragniemy dotrzeć?

Oczywiście, nie wszystkim możemy zająć się z marszu. Gdy ówcześnie nie sprecyzowałeś docelowej grupy odbiorców, podejmij próbę promocji, która skierowana będzie do ogółu. Z każdej próby jesteśmy w stanie coś wykrzesać, w tym przypadku będą to dane, które pozwolą Ci ocenić jakości współczynnika konwersji dla konkretnych grup demograficznych. To z kolei wykorzystasz, w procesie przygotowywania skonkretyzowanej kampanii promocyjnej.

Najważniejszym jest, abyś poznał swoją grupę docelową. Musisz mieć na uwadze potrzeby Twoich potencjalnych klientów i jednocześnie wiedzieć w jaki sposób wyjaśnić im, że to właśnie Twój produkt, będzie w stanie zaspokoić ich potrzeby. Chcąc to osiągnąć, konieczne jest dobranie pasownego stylu dla publikowanych treści. Z chwilą zdobycia docelowej grupy odbiorców, realizacja promocji stanie się znacznie łatwiejsza i jednocześnie efektywniejsza – zwyczajnie, warto mieć na uwadze kogo poszukujemy i w jaki sposób powinniśmy z nim rozmawiać.

Korzystne pozycjonowanie dotyczy tylko dobrych stron internetowych – znaczenie jakości

Strona stworzona z myślą o użytkowniku, zmniejsza prawdopodobieństwo szybkiego jego odbicia. Niekiedy czas spędzany przez użytkowników w witrynie, liczony jest w sekundach – niewiele prawda? Co więc zrobić, gdy chcemy aby odbiorca nie tylko się nie odbił, ale i stał się naszym klientem?

Tam gdzie zniwelowana zostaje niepewność, rodzi się zaufanie. Mając jak na dłoni dane dotyczące firmy, produkty z opisami funkcjonalności od a do z, usługi zaopatrzone w wyjaśnienie na tyle jasne, że jedyne co pozostaje to dobór terminu realizacji, klient będzie w stanie Ci zawierzyć.

Z pewnością na korzyść budowy owego zaufania, zadziałają treści oryginalne i jednocześnie dostępne dla wszystkich, nie tylko wąskiego grona specjalistów. Pisz o tym, czego dotyczy Twój promocja, stawiaj się w pozycji odbiorcy, oceniając czy w Twojej opinii podane informacje są rzetelne i przydatne oraz postaraj się upewnić o wyjątkowości Twoich treści, nikt nie lubi kalki. Finalnie zwracaj uwagę, czy tekst zawarty w promocji oraz umieszczone słowa kluczowe, powiązane są ze stroną docelową.

Korzystna dla konwersji, ale nie tylko, jest szybka dostępność do strony – zmniejszenie czasu potrzebnego na załadowanie witryny, to lekarstwo na rosnący współczynnik odbić użytkowników. Statystycznie wystarczą trzy sekundy, aby od witryny odbiło się blisko 40% odbiorców. O czym jeszcze warto wspomnieć, to sympatia Google do stron internetowych, których czas załadowania mieści się w przedziale od dwóch do trzech sekund.

Dbanie o warstwę wizualną witryny, to konieczność wynikająca z większej uwagi odbiorców, skupionej na szacie graficznej właśnie. Efekty dodawane na stronę, mogą zostać przyjęte tak samo pozytywnie, jak i negatywnie. Przede wszystkim jeżeli planujesz ich dodanie, postaraj się je spersonalizować w sposób odpowiadający opublikowanym treściom. Oczywiście przypominamy, że siła tkwi w prostocie i to samo dotyczy efektów wizualnych, jednak musimy mieć na uwadze, że np, dodanie filmu na stronę, stanowi istny magnes na konwersję.

Kontakt z mediami zdominowany został przez urządzenia mobilne, z racji tego Twoim obowiązkiem jest dostosowanie treści w taki sposób, aby były komfortowe w odbiorze dla użytkowników smartfonów lub tabletów. Najlepszy sposobem na to, jest zastosowanie projektu, który w sposób automatyczny zmieniać będzie format strony.

Konwersja strony maleje? Prawdopodobnie mamy do czynienia z nieszczelnym lejkiem – jak tego uniknąć?

Podstawowym i jednocześnie najistotniejszym działaniem, jest kontrolowanie czy treści zawarte na stronie docelowej, pokrywają się z tymi reklamowymi. Gdy widoczna jest zauważalna różnica, rodzi to prawdopodobieństwo niekorzystnego konwertowania. Lejek, który ma być skuteczny, wymaga uściślenia dopasowania.

W sytuacji, gdy odbiorca dotarł na Twoją witrynę poprzez wyszukiwarkę Google, słowa kluczowe użyte przez niego w procesie wyszukiwania, powinny pokrywać się z tymi, używanymi przez Twoją witrynę. Gdy dochodzi do przejścia ze strony źródłowej na stronę docelową, zachowane powinny być odpowiadające grafiki, wykorzystane motywy itd. Zmierzamy do sedna – kwestia dopasowania jest nader istotna choćby dla odbiorców. Docierając na stronę, która jest zupełnie a nawet częściowo różna, od reklamy, która ich zachęciła, prawdopodobnie zwyczajnie się od niej odbiją.

Najważniejsze to być rozumianym – o jasności w przekazie

Wszelkie działania promocyjne spalą na panewce, z chwilą gdy klienci nie znajdą w ofercie niczego dla siebie. Najbardziej okazałe treści zdadzą się na nic i wszelkie “call to action”, również okażą się być nieefektywne. Właśnie dlatego kluczowa jest kwestia zrozumienia przez odbiorcę zysku, wynikającego ze skorzystania z Twojej oferty i nie chodzi o zysk jednostronny.

Wydając polecenia i zachęcając nic nie zdziałasz, przede wszystkim wyszczególnij wszystkie zalety usługi lub produktu – pokaż klientowi, że decydując się na wybór Twojej oferty podejmie właściwą decyzję, niech zalety przyćmią wady.

Wzywaj do działania świadomie, jednocześnie poprawiając konwersję

Wzywając odbiorców do działania, musimy skupić się na dwóch istotnych kwestiach: języku oraz przejrzystości. Nawet w przypadku zachęcenia do wykonania, w gruncie rzeczy prostej czynności, element lub przycisk, do którego kliknięcia zachęcamy, musi być umiejscowiony tak, aby wpływał na percepcję i zachęcał do interakcji. Powinien wpływać na intuicję i prostymi słowami mówić odbiorcy, co powinien zrobić.

Kwestia języka jest równie prosta, jak i sam język musi być właśnie prosty. Popularne zwroty np. zaloguj się – powinny stawać się motywatorem dla użytkowników, do podjęcia oczekiwanego działania.

Pojedyncza prośba będzie dużo bardziej skuteczna, niż szereg kolejno wyskakujących pytań, co zdecydowanie pogarsza stosunek odbiorcy do witryny. A musimy mieć na uwadze, że strona docelowa stanowi swoistą wizytówkę, stwarza pierwsze wrażenie, a to winne być jak najlepsze. Twoim zadaniem jest przygotowanie takiej strony docelowej, która połączy w sobie informacje o korzyściach, z nienachalnym wezwaniem do działania, jeżeli Ci się to powiedzie, z pewnością zrobisz na kliencie dobre wrażenie.

Źródło: Buro Millennial / pexels.com

Podsumowanie

Wydaje się być to skomplikowane, choć wcale nie jest – jednakże pierwsze wrażenie robi się tylko raz, dlatego strona docelowa jest tak istotna. Jeżeli nie przygotujesz odpowiedniego planu jej stworzenia lub zdecydujesz się postępować niezgodnie z założeniami SEO, możesz skazać się na porażkę na samym początku. Nie chcemy tego, dlatego właśnie jesteśmy tu dla Ciebie – zespół ekspertów SEO, który nie tylko stworzy zachęcającą odbiorcę stronę docelową, ale również towarzyszyć będzie Ci w daleszej drodzę. Skontaktuj się z nami już dziś!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *