Wszystko, co musisz wiedzieć o SEO!

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Pozycjonowanie
Wszystko, co musisz wiedzieć o SEO!

Moose Photos / pexels.com

Prowadząc swoją stronę internetową, nie raz spotkałeś się ze skrótem SEO, czyż nie? Jeżeli trafiłeś do tego artykułu, to z pewnością nadal zastanawiasz się, o co chodzi z tym całym pozycjonowaniem i dlaczego jest ono takie ważne dla Twojego sukcesu.

Działania SEO pomagają marce zaistnieć na rynku internetowym, jednak nadal są osoby, które nie potrafią dobrze zarządzać swoją witryną pod kątem SEO. W takiej sytuacji przyda się pomoc doświadczonej agencji SEO.

W tym artykule dowiesz się, czym jest SEO, dlaczego jest ono tak ważne dla Twojej firmy oraz jak stworzyć skuteczną strategię pod kątem optymalizacji treści.

Co to jest SEO?

SEO, czyli inaczej Search Engine Optimization, to proces optymalizacji zawartości witryny i czynników jej indeksowania, aby mogła ona zająć najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Musisz wiedzieć, że podstawy SEO są bardzo łatwe do opanowania i nie potrzebujesz dużego doświadczenia w tym kierunku. Jednak jeśli chcesz osiągnąć ciągłość w swoich działaniach i odnieść sukces, to praktyka jest tutaj najważniejsza.

Działania SEO można wyjaśnić na najprostszym przykładzie. Przypuśćmy, że szukasz dobrego przepisu na babeczki, więc sięgasz po telefon lub laptopa i zaczynasz szukać w Google, wpisując hasło „przepis na babeczki”. Patrzysz na kilka pierwszych wyników i być może na podstawie kilku recenzji, czy zdjęć, wybierasz ten, który najbardziej Ci odpowiada.

Te kilka pierwszych wyników na samej górze strony wyszukiwarki nie były przypadkowe, ponieważ wpisując frazę w pasek wyszukiwarki, Google zaczyna indeksować strony w taki sposób, aby dopasować jak najlepiej witrynę do Twoich poszukiwań. Wszystkie wyniki wyszukiwań, które mają wysoką pozycję w rankingu Google uważa za warte uwagi, które z pewnością odpowiedzą na Twoje pytanie wpisane w pasku wyszukiwarki.

Postaw na wysokiej jakości treści

Z pewnością nie raz spotkałeś się ze stwierdzeniem, że treść jest królem. Jednak nie każda treść pasuje do tego powiedzenia. Tylko teksty wysokiej jakości są odpowiednie dla SEO i mogą przynieść sukces Twojej firmie. Ciężka praca popłaca, nie wystarczy spędzić chwili na napisaniu kilku przypadkowych zdań. Niestety będziesz rozczarowany, gdy zobaczysz, że Twoje wysiłki wygenerowały niewielki lub zerowy ruch na stronie internetowej.

Pamiętaj, że pisanie świetnych treści wymaga dobrego zrozumienia SEO, rzetelnych badań na dany temat i dotarcia do właściwej grupy docelowej. Zanim napiszesz jakąkolwiek treść, musisz przeprowadzić badania. Warto również szukać wiarygodnych źródeł z wysokimi pozycjami w wynikach wyszukiwania, aby móc umieszczać backlinki.

Najważniejsze to dowiedzieć się kim są Twoi odbiorcy i do kogo chcesz trafiać swoimi treściami. Dzięki temu Twoje treści będą dla nich wartościowe i z pewnością zechcą wrócić do witryny.

Tworząc treści SEO, pamiętaj o Google!

Jeżeli już przeprowadziłeś wstępne badania i poznałeś swoich odbiorców, to teraz czas na techniczną stronę SEO, czyli dostosowanie się do zasad Google!

Na tym etapie Twoim głównym odbiorcą jest Google. Sposób, w jaki odczytuje Twoją witrynę, obraca się wokół określonej struktury. Jego algorytm analizuje wiele rzeczy, aby określić jakość i trafność treści.

Jeżeli już wybrałeś odpowiednie słowa kluczowe i dowiedziałeś się, co wpisują w pasek wyszukiwarki Twoi odbiorcy, to teraz czas stworzyć opisy, tagi, tytuły i nagłówki. Wszystko po to, aby Google mógł z łatwością indeksować treści na stronie WWW. Pamiętaj, że tagi tytułowe to klikalne linki, które pojawiają się w wyszukiwarkach, ale nie na rzeczywistej stronie internetowej. Również są tym, co pojawia się, gdy dodajesz zakładkę do strony w witrynie.

Opisy pod linkiem strony w wynikach wyszukiwania są tak samo ważne, jak tagi tytułowe i nagłówki. Najwięcej kliknięć jest wtedy, kiedy opisy są napisane poprawnie i trafnie, dlatego ważne jest, abyś pomyślał i zaplanował właściwy opis, który się tam znajdzie.

Najważniejsze to skupić się na oznaczaniu nagłówków tagami H1 i H2, tym pierwszym najczęściej oznacza się tytuły artykułów, natomiast kolejnym podtytuły. Google wtedy wie, co indeksuje i może trafnie wyświetlać artykuł konkretnej osobie.

Źródło: Pixabay / pexels.com

Linki zwrotne są potrzebne Twojej witrynie

Ostatnią ważną kwestią, którą trzeba poruszyć, są linki zwrotne. Mają one miejsce, kiedy jedna witryna wspomina o innej i zamieszcza do niej link. Im więcej linków strona otrzymuje z innych witryn, tym bardziej wzrasta jej autorytet, co przekłada się na wyższą pozycję strony w wynikach wyszukiwania i lepszą konwersję.

Pamiętaj, że istnieje wiele sposobów na pozyskanie linków zwrotnych, w tym strategie budowania linków. Jednak nie wszystkie linki są sobie równe, dlatego musisz zwracać uwagę, na jakie strony trafiasz. Niektóre mogą zaliczać się do spamu, przez co Twoja strona internetowa odczuje negatywne skutki. Tak samo otrzymanie wzmianki z najbardziej dochodowej i popularnej strony WWW to nie to samo, co otrzymanie tego samego linku, ale z małego bloga.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że nasz krótki, ale jakże dokładny artykuł pozwolił Ci zrozumieć działania SEO. Chcieliśmy pokazać, że SEO jest sztuką, nad którą trzeba stale pracować. W celu badań warto stosować konkretne narzędzia przeznaczone do analizy rynkowej, na przykład Google Analytics, czy WordPress.

Warto zauważyć, że najlepszym sposobem na naukę jest działanie. W Internecie dostępne są nieograniczone zasoby. Youtube może pomóc Ci uzyskać wiedzę na temat pozycjonowania i nie tylko. Jeśli nadal nie będziesz wiedział, jak się zabrać za konkretne działania, to może warto pomyśleć o zatrudnieniu doświadczonej agencji SEO?

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu nawiązania ze mną kontaktu. Więcej w Polityce Prywatności.