Wpływ linków wewnętrznych na SEO

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Pozycjonowanie
Wpływ linków wewnętrznych na SEO

Andrea Piacquadio / pexels.com

Z pewnością zależy Ci na zajęciu wyższej pozycji w SERP. Czy zwróciłeś zatem uwagę na linkowanie wewnętrzne?

Jeśli chcesz dobrze pozycjonować się w wyszukiwarce, musisz w szczególności dbać o treść i linki, gdyż to właśnie one są w tym najważniejsze. Jak więc wykorzystywać linki w procesie optymalizacji i co możesz dzięki nim zyskać?

Różnica między linkami wewnętrznymi a zewnętrznymi

Przed podjęciem działań w kierunku optymalizacji linków, musisz wiedzieć, który rodzaj linkowania będzie najbardziej korzystny. Każda strona posiada dwa typy linków: zewnętrzne i wewnętrzne.

Twoim celem powinno być umieszczenie ich w treści w taki sposób, aby naturalnie połączyć swoją stronę z innymi witrynami. Główną różnicą między tymi linkami jest właśnie to, gdzie prowadzą.

Linki wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne to odsyłanie do treści na własnej stronie internetowej, czyli wszystko odbywa się w tej samej domenie. Przykładami tego typu linków wewnętrznych są nawigacja i linki w treści.

Linki zewnętrzne

Linkowanie zewnętrzne to łącza do innych witryn. Często linki te odwołują się do powiązanych informacji, które są rozwinięciem przeczytanych już treści.

Oba rodzaje linków są niezwykle ważną częścią optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, więc zdecydowanie powinieneś poświęcić im swoją uwagę.

Struktura linków wewnętrznych

Nie panikuj, jeśli nie jesteś pewien co do aktualności swoich linków wewnętrznych. Zapoznaj się wówczas z raportem Google dotyczącym tych elementów, które w spersonalizowany sposób pokażą Ci strukturę Twoich linków wewnętrznych. Musisz mieć pod kontrolą wszystkie procesy optymalizacyjne!

Relacja treści między linkami wewnętrznymi

Podczas indeksowania boty wyszukiwarek kierowane są przez linki znajdujące się na Twojej stronie. Działa to na podobnej zasadzie, kiedy użytkownik otwiera łącze i przegląda kryjące się pod nim informacje. Kiedy więc dodajesz linki do wpisów na swojej stronie, informujesz wyszukiwarkę, że witryny zawierają współzależne informacje.

Linki wewnętrzne kluczem do sukcesu

Zgodzić się należy ze stwierdzeniem, że linkowanie zewnętrzne jest równie ważne jak wewnętrzne.

Musisz więc zoptymalizować treści poprzez wyposażenie ich w linki odsyłające do swoich stron, zanim postarasz się stworzenie linków zewnętrznych. Zawartość Twoich postów musi być doskonale przygotowana, kiedy użytkownicy zaczną przybywać w związku z linkami zewnętrznymi.

Linki wewnętrzne są informacją dla wyszukiwarek o tym, na które strony powinny zwrócić uwagę, z powodu ich najlepszej treści. Zatem, im więcej linków kierujących do Twoich treści, tym cenniejsza staje się Twoja witryna z punktu widzenia Google i innych wyszukiwarek.

Źródło: Andrea Piacquadio / pexels.com

Wyobraź sobie że masz firmę w Warszawie, która zajmuje się sprzedażą butów. Zależy Ci na pojawianiu się na liście wyników wyszukiwania, gdy użytkownicy wpisują w pole wyszukiwarki “męskie czarne buty sportowe”.

Twoja główna strona, która oferuje, w głównej mierze, damskie szpilki, będzie miała najwyższą pozycję. Nie jest to najlepsze rozwiązanie z punktu widzenia użytkownika. Użycie wcześniej wspomnianego hasła jako “anchor tekst” swojego linku wewnętrznego zapewni odbiorcy odpowiedź na której mu zależało.

Jak w pełni wykorzystać linkowanie wewnętrzne?

Stanowi to kolejny bardzo ważny temat związany z optymalizacją treści przed rozpoczęciem linkowania zewnętrznego. Odpowiednia organizacja linków wewnętrznych określa, w jaki sposób zasoby linków zewnętrznych są dystrybuowane na każdą stronę witryny.

Wartość łącza rozkłada się na wszystkie linki na stronie. Zazwyczaj to właśnie strona główna ma największe znaczenie dla linkó, gdyż najwięcej backlinków prowadzi właśnie do niej. Wniosek? Więcej linków to większa wartość witryny w oczach Google.

Linki drugiego stopnia mają ponownie podzieloną wartość pomiędzy łącza na stronie. Jak można zauważyć, im niżej w hierarchii witryn, tym wartość linku tych stron maleje. Właśnie dlatego, linkowanie do wpisów na stronie głównej da Ci więcej korzyści, niż prowadzenie użytkownika do stron niższych kategorii. Weź to pod uwagę podczas projektowania struktury witryny i wyznaczania docelowych miejsc, do których kierują linki.

Dobra strategia to podstawa!

Twoje działania optymalizacyjne i ich efekty muszą być pod Twoją stałą kontrolą. Wraz z rozwojem witryny, jej lokalizacje i treści ciągle się zmieniają. Zadbaj więc o aktualizację linków lub przekieruj je do nowych pozycji Twoich stron.

Jak stworzyć najlepszą strategię linkowania? Oto kilka przydatnych wskazówek:

Link Deep

Unikaj tworzenia linków do stron najwyższego poziomu, które są już dopasowane do innych łącz. Dotyczy to głównie strony głównej i strony kontaktowej. Powinno zależeć Ci na połączeniu się ze stronami o dokładniejszych treściach.

Tekst zakotwiczenia

Zadbaj o naturalny anchor tekst. Zastosuj link do fragmentów zdań, które pasują do docelowej zawartości strony, do której prowadzi łącze. Nie przesadzaj jednak z optymalizacją tekstów zakotwiczenia.

Nadmierna optymalizacja tej treści stanowi nic innego, jak spamowanie słowami kluczowymi i może przynieść Ci znacznie więcej strat niż korzyści. Używanie najważniejszych fraz to bardzo ważny aspekt SEO, ale wykorzystywanie tych samych zwrotów w treści zarówno linku, jak i strony, nie pozwoli na osiągnięcie pożądanych efektów. Nie lekceważ Google, liczy się również treść wokół tekstu zakotwiczenia. Pamiętaj o tym przy kolejnym wpisie.

Dbaj o użytkownika

Wykorzystaj swoje linki, aby spotęgować dobre wrażenie użytkownika i dostarczyć mu więcej informacji na interesujący go temat. Jeśli o to zadbasz, odbiorca z pewnością zostanie w Twojej witrynie na dłużej. Korzystnie oddziałuje to zarówno na SEO, jak i czytelnika.

Piramida strony – co to takiego?

Czy kiedykolwiek słyszałeś o czymś takim, jak “kamień węgielny”? Jeśli tak, czy Twoja strona posiada swój kamień, i, przede wszystkim, czy linkujesz do niej we właściwy sposób? Jak powinien wyglądać ten proces? Po pierwsze, stwórz szczegółowe treści, które wyczerpują określony temat. To będzie Twoja podstawowa treść – kamień węgielny. Linkuj do niej z najwyżej postawionych stron. Następnie twórz drobniejsze treści związane z wcześniejszym tematem. Potem połącz linkiem oba stworzone wcześniej teksty. Finalnie, utwórz więcej wpisów, wykorzystując słowa kluczowe long tail i powiąż je z wcześniejszymi postami. Gotowe!

Ta strategia linkowania tworzy strukturę witryny podobną do piramidy i jest niezwykle skuteczna zarówno w procesie optymalizacji, jak i działaniach ukazujących wartość strony.

Jaka jest dolna linia?

Głównym celem linkowania wewnętrznego jest poinformowanie wyszukiwarek o relacjach między stronami, ich wartości i trafności, co do wyszukiwań użytkowników.

Po lekturze tego artykułu z pewnością już wiesz, jak ważne jest linkowanie wewnętrzne i co możesz dzięki niemu osiągnąć. Strategia wykorzystująca ten typ optymalizacji jest czasochłonna i wymagająca, ale z pewnością przyniesie efekty, który wynagrodzą wszystkie te trudny.

Jeśli masz jakieś problemy dotyczące linkowania wewnętrznego lub szukasz pomocy w kwestii optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek, skontaktuj się z nami! Z chęcią odpowiemy na Twoje pytania.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu nawiązania ze mną kontaktu. Więcej w Polityce Prywatności.