Wideo jako część strategii marketingowej

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Pozycjonowanie
Wideo jako część strategii marketingowej

Artem Podrez / pexels.com

Wideo stało się najbardziej wciągającą formą treści dostępną obecnie w Internecie. Dlatego też zrozumienie, jak zoptymalizować filmy pod kątem wyszukiwarek, szybko staje się kluczową umiejętnością każdego marketera.

Nawiązując do działań marketingowych w sieci, treści wideo należą do najskuteczniejszych narzędzi dostępnych dla sprzedawców e-commerce, choć wciąż nie jest to wykorzystywane zbyt często. Podczas gdy artykuły, blogi, obrazy i elementy graficzne nadal odgrywają niezwykle istotną rolę w działaniach optymalizacyjnych, treści wideo zdecydowanie bardziej przyczynić się do podwyższenia Twojej strony w wyszukiwarce. Z kolei zaniedbanie publikowania filmów uniemożliwia Ci maksymalne wykorzystanie potencjału swojej strategii marketingowej.

Włączenie wideo do kampanii marketingowej może mieć duży wpływ na poprawę jakości treści i wyników Twoich działań.

Oto dlaczego treści wideo mogą przenieść Twój biznes na wyższy poziom i przyciągnąć nowych klientów.

Wideo wydłuża czas czas spędzony na stronie

Czas spędzony na stronie to ilość czasu, jaką konsument przeznacza na obecność na jednej stronie przed powrotem do wyników wyszukiwania. Pamiętaj, że im dłuższy czas przebywania w witrynie, tym bardziej prawdopodobne, że odwiedzający zapoznał się z jej zawartością.

Znaczenie czasu przebywania określa się na podstawie dwóch obszarów:

  • Czas spędzony na stronie wskazuje, że dostarcza ona informacji poszukiwanych przez odwiedzającego.
  • Długi czas przebywania pokazuje wyszukiwarkom, że witryna jest godna zaufania i warto ją wyżej pozycjonować.

Głównym sposobem zwiększania tego wskaźnika jest umieszczanie treści wideo na stronie, ponieważ zapewnia to odwiedzającym ciekawy sposób interakcji z nią. Według wielu badań, aż 80 procent ankietowanych marketerów potwierdziło, że wideo zwiększyło czas przebywania użytkowników na stronie.

Powód tego jest oczywisty: filmy budzą zainteresowania odwiedzających i skupiają ich uwagę na dłużej niż treści tekstowe. Ponadto wideo dostarczają informacji w sposób bardzo łatwy do zrozumienia, co jest szczególnie atrakcyjne z punktu widzenia każdego odbiorcy. Ponieważ treści wideo są tak atrakcyjne dla konsumentów, większość odwiedzających poświęci na nie więcej czasu niż byłaby skłonna przeznaczyć na zapoznanie się z obszernym tekstem.

Szacuje się, że użytkownicy spędzają o 88 procent więcej czasu na stronach zawierających treści wideo. Niesamowite, prawda? Nie czekaj więc dłużej i wykorzystaj ten fakt!

Filmy budują zaufanie odbiorców

Zdobycie zaufania odbiorcy to cel niemal wszystkich właścicieli stron internetowych, gdyż bez tego sprzedaż staje się niemożliwa. Po raz kolejny pomóc w tym może wideo, które odgrywa istotną rolę w tworzeniu wiarygodności.

Z badań wynika, że aż 97 procent marek, które publikują filmy wyjaśniające w celu przyciągnięcia potencjalnych klientów stwierdziło, że konsumenci dokładniej rozumieją dzięki temu ich usługi i częściej decydują się na zakup.

Zaufanie klientów wzrasta, kiedy podczas swoich poszukiwań trafiają na witryny, które dostarczają im dokładnych informacji na określony temat. Wiarygodne źródło wiedzy to podstawa zdobywania jakichkolwiek danych. Kiedy konsumenci ufają stronie internetowej, wzrost ruchu i wyższa pozycja w wyszukiwarce to gwarantowane efekty.

Filmy wspomagają sprzedaż

Wpływ wideo na wyniki sprzedażowe zmienił się w ostatnich latach, a użycie filmów w celach marketingowych może przynieść niesamowite efekty. Okazało się, że:

  • 83% twórców korzystających z treści wideo uważa, że generuje to satysfakcjonujący zwrot z inwestycji;
  • 73% marketerów, którzy nie wykorzystują treści wideo w swoich strategiach marketingowych, kupiłoby produkt po obejrzeniu filmu z jego udziałem.

Co więcej, twórcy stron internetowych, którzy korzystają z reklam wideo, zwiększają przychody o prawie 50 procent skuteczniej, niż ich przeciwnicy. Ponadto, niemal 65 procent konsumentów, którzy obejrzeli film reklamowy, dokonuje zakupu.

Źródło: Andy Barbour / pexels.com

Wideo zwiększa zadowolenie z produktów

Zdolność wideo do skutecznego angażowania klientów i zachęcania ich do zakupu przy jednoczesnym generowaniu zaufania wobec marki zapewnia korzyści, o których marzy wielu twórców stron internetowych. Jedną z nich jest mniejsza częstotliwość zwrotów zakupionych produktów, które zazwyczaj wynikają z niezadowolenia klienta.

Dostarczanie dokładnych informacji poprzez publikację treści wideo może być doskonałym rozwiązaniem, które umożliwi konsumentem lepsze poznanie oferty i dokonanie właściwego wyboru. Dlatego też klienci, którzy oglądają filmy o produktach, lepiej poznają to, co kupują i z pewnością nie będą rozczarowani zakupem, przez co zmniejszy się współczynnik zwrotów.

Podsumowanie

Treści wideo to doskonały sposób na budowanie zaufania wśród klientów, zwiększenie sprzedaży i zmniejszanie liczby zwrotów – wszystko to korzystnie wpływa na rozwój marki. Wynika to z faktu, że konsumenci uwielbiają oglądać filmy, gdyż ich przekaz jest dla nich łatwiej przyswajalny. Właśnie dlatego treści wideo powinny być nieodłącznym elementem każdej strategii marketingowej, gdyż umożliwiają maksymalne wykorzystanie jej potencjału. Warto więc zwrócić na nie uwagę, zwłaszcza dlatego, że stają się coraz łatwiej dostępne i stosunkowo tanie w użyciu, co również zaliczyć można do ich zalet. Nie czekaj więc i zacznij korzystać z reklam wideo już dziś!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu nawiązania ze mną kontaktu. Więcej w Polityce Prywatności.