Karolina Grabowska / pexels.com
Prowadzisz stronę internetową, jednak czujesz, że jej potencjał jest niewykorzystany? A może nie wyświetla się odpowiednio w wynikach wyszukiwania? Jeśli tak, to jest to pierwszy znak, aby sięgnąć do możliwości, jakie stwarza audyt SEO. Dziś dowiesz się, czym jest audyt, jakie są jego rodzaje, kto powinien go przeprowadzić oraz jak wygląda jego proces. Do dzieła!
Określenie to oznacza proces niezależnej eksperckiej oceny danej organizacji, systemu, procesu, produktu bądź projektu zgodnie z określonymi standardami oraz wytycznymi, w obrębie wewnętrznych przepisów organizacji. Jego zadaniem jest wskazanie na wczesnym etapie wszelkich nieprawidłowości, które należy poprawić, aby usprawnić funkcjonowanie.
Pewnie już wiesz, że SEO (Search Engine Optimization) to proces polegający na zoptymalizowaniu strony internetowej w celu zdobywania ruchu pochodzącego z wyszukiwarek internetowych. SEO polega na przygotowaniu witryny od strony technicznej.
Audyt SEO polega więc na ocenie danej strony internetowej pod kątem właśnie potencjalnych ulepszeń, aby była bardziej widoczna na liście wyszukiwania. Ma on wykryć wszelkie błędy oraz nieprawidłowości istniejące na stronie. Dodatkowo, za jego pomocą określa się działania, które powinny zostać wdrożone w sposób kompleksowy.
Jeśli zależy Ci na tym, aby Twoja strona była widoczna w sieci dla użytkowników, odpowiedź brzmi: tak. W końcu to, co publikujemy, jest skierowane do konkretnej grupy. Dobrze zoptymalizowana strona z jednej strony jest ukłonem w stronę odbiorcy, z drugiej zaś jest przyjazna dla robotów indeksujących. Audyt nie rozwiąże problemów, ale stworzy listę potrzebnych zadań, które pozwolą na usystematyzowanie pracy oraz zaoszczędzenie czasu. Dowiedz się, jakie są Twoje mocne i słabe strony.
W przypadku tworzenia strony od podstaw wykonanie audytu pozwoli na uniknięcie wszelkich błędów już na etapie jej pisania, a które mogą okazać się w przyszłości trudne do poprawy. Dzięki temu wzbogacimy naszą witrynę już w formie makiety. Skupia się on przede wszystkim na aspektach technicznych oraz na pierwszych czynnościach wykonanych w sieci w celu promocji witryny.
Zaleca się przeprowadzenie audytu w momencie wprowadzania kluczowych zmian na stronie internetowej, w celu eliminacji kar wynikających z naszych błędnych decyzji oraz po przejęciu strony od innego właściciela. Niemniej powinien wykonać go każdy przynajmniej raz w roku.
Czas wykonania audytu zależy w głównej mierze od wielkości danej strony internetowej oraz jej złożoności. Małe bądź średnie firmy mogą w tym przypadku liczyć na kilka dni lub kilka tygodni. Większe przedsiębiorstwa muszą się liczyć z dłuższym czasem przeprowadzenia audytu – jest to przynajmniej miesiąc.
Należy zaznaczyć, że profesjonalny audyt powinien wykonać specjalista. Często się zdarza, że samodzielne ingerencje bardziej szkodą naszej witrynie. Niemniej jednak, jeśli zdecydujesz się na wykonanie go we własnym zakresie, pamiętaj o:
Źródło: veeterzy / pexels.com
Wiesz już czym jest audyt i na jakie elementy podczas jego przeprowadzania musisz zwrócić uwagę. Jest to niebywale przydatny proces, który pozwoli Ci na wdrożenie odpowiednich kroków w celu poprawienia miejsca na liście rankingowej w sieci. Każdemu świadomemu administratorowi strony zależy w końcu na poprawnym działaniu jego strony, niezależnie od tego czy jest to blog czy witryna e-commerce. Pamiętaj jednak, że na efekty trzeba poczekać. Wykonanie audytu to pierwszy krok, następnie należy uzbroić się w cierpliwość.