Tych 5 błędów z SEO to norma – stań się wyjątkowy i poznaj sposoby ich unikania!

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Tych 5 błędów z SEO to norma – stań się wyjątkowy i poznaj sposoby ich unikania!

Malte Helmhold / unsplash.com

Działanie krótkoterminowe nie jest opłacalne – o strategii pozbawionej szerszego spojrzenia

Chcąc odnieść sukces, musimy spojrzeć nieco dalej w przyszłość. Nie trzeba do tego zdolności jasnowidzenia, bowiem wystarczy szczegółowa strategia dla naszego SEO. Jeżeli nie ustanowiłeś sobie określonego celu, tak naprawdę prędzej czy później, zaczniesz podążać wątpliwą drogą, z czasem tracąc motywację i ówcześnie zdobytą pozycję.

SEO budowane w oparciu o nieuczciwe praktyki, zawszę będzie pozycjonowane na wątpliwym gruncie. Optymistyczne wyniki zdobywane w szybkim tempie – to brzmi jak marzenie, jednak w gruncie rzeczy, bazuje ono na zintensyfikowanej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, czy też aplikowaniu nieadekwatnych słów kluczowych i fraz, co ostatecznie zostanie zweryfikowane przez Google. Efektem tego będzie “upadek” tak bolesny, jak dynamiczny był nasz wyścig na szczyt SERP.

Pozycjonowanie strony internetowej, która zaprojektowana została w sposób dający komfort użytkowania, która bogata jest w wysokojakościową treść i takiej, na którą odbiorcy chcą wracać, jednocześnie wzmagając konwersję, jakby za pośrednictwem efektu kuli śnieżnej, zaoferuje Ci trwałość i bezpieczeństwo. Droga na samą górę, poprzez sumienne realizowanie kolejnych etapów, może wydawać się rozciągnięta w czasie, jednak gwarantuje świetne SEO i długie życie strony internetowej.

Parę zdań więcej o słowach kluczowych – nie pasujące stanowią kulę u nogi

Słowa kluczowe są prawdopodobnie, najczęstszym powodem problemów SEO. Nim przejdziemy do publikacji treści, powinniśmy przeprowadzić choćby dostateczny research z zakresu słów kluczowych, jednak dokładniejsze badanie, dałoby efekt optymalny. Słowo kluczowe może być zbyt szerokie, może być nie wyszukiwane i przez to stanowi bezpośrednią przyczynę problemu.

Co więcej, stawianie wyłącznie na pojedyncze słowa, też nie gwarantuje powodzenia, nawet jeżeli są one dobrane w sposób przemyślany. Słowo kluczowe z długim ogonem, są równie znaczące dla SEO. W ich przypadku nawet nieregularne wyszukiwanie przez użytkowników, nie stanowi problem, gdyż i tak oddziałują z korzyścią na konwersję Twojej strony internetowej.

Dlaczego są one tak ważne? Bezpośrednio napędzają lub redukują współczynnik konwersji, pozycjonują Twoją stronę w rodzimym im kategoriach, a ignorowanie procesu ich skrupulatnego doboru, może być powodem nałożonych na stronę internetową kar i ograniczeń od Google.

Linki wewnętrzne? Na co to komu?! – A jednak z korzyścią nie tylko dla SEO, ale i użytkownika

Element linkowania wewnętrznego dla SEO, zastosowany w strategii, odwdzięcza się znaczącą poprawą konwersji i zmniejszeniem współczynnika odrzuceń. Skupiamy się przede wszystkim na linkowaniu zewnętrznym, starając się o uzyskanie najbardziej wartościowych odsyłaczy. W tym wszystkim często umyka nam, niemniej ważne linkowanie wewnętrzne dla naszych treści.

W teorii i praktyce jest to prosty zabieg, polegający na dodawaniu w naszej aktualnej treści linku, do innej (np. poprzedniej) z naszych stron. W ten sposób jednocześnie zadbamy o ruch wewnątrz witryny, czas, który odbiorcy spędzą na naszej stronie internetowej oraz zmniejszyć współczynnik odrzuceń – te trzy rzeczy to booster dla SEO.

Ten sposób linkowania jest optymistycznie odbierany przez Google, gdyż sprzyja on szybszemu i dokładniejszemu mapowaniu witryny. Chociaż mówimy o tym w samych superlatywach, pamiętaj, że spamienie linkami wewnętrznymi, również nie jest opłacalne i tutaj sprawdzi się znana nam wszystkim mądrość – “Co za dużo, to niezdrowo”.

Niedbalstwo o dostępność witryny oraz ignorancja w stosunku do użytkowników mobilnych

Nie po to producenci oprogramowania, ofiarowali nam możliwość wyszukiwania głosowego, abyśmy zupełnie niczego z tym nie robili. Dla niektórych użytkowników może być to nie lada udogodnienie, które znacznie poprawi kwestię dostępności naszej strony. Tak samo zaniedbywanie użytkowników smartfonów, jest zgubne, biorąc pod uwagę fakt, jaką popularnością cieszy się model wyłącznego opierania się na urządzeniu mobilnym.

Troskę o te dwa, powyższe aspekty przez znalezienie dla nich miejsca w strategii SEO, z całą pewnością możemy określić jako bardzo opłacalne. Ma to związek z charakterystyką wyszukiwania, np. gdy ktoś poszukuje usług lub towarów w przestrzeni lokalnej, najczęściej decyduje się sięgnąć po smartfon. Fakt faktem, optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych, niekiedy wymaga przebudowania witryny do postaci uproszczonej, najcieplej przyjmowanej przez wyszukiwarki mobilne. Nie jest to jednak niemożliwe, a rozwiązania takie jak Google AMP, tylko temu sprzyjają i nie bezpośrednio zachęcają do działania.

Wracają jeszcze do optymalizacji strony internetowej pod kątem wyszukiwania głosowego, również nie możemy pominąć wprowadzenia pewnych poprawek. Ten zabieg wymaga np. pisania treści konwersacyjnych.

Jak możemy walczyć o topowe pozycjonowanie strony, nie śledząc naszych postępów?

W trosce o SEO, stworzono liczne narzędzia analityczne, które udostępniają szerokie spektrum danych wszelkiego rodzaju. Są one dostępne, abyśmy my mogli wyciągać wnioski z doczesnej działalności i korygować swoje uchybienia, celem poprawy naszych wyników w perspektywie długoterminowej.

Dostępne są narzędzia darmowe, jak i te, których wartość jest bardzo duża, ale i ich użyteczność i “wartość” dla rozrostu naszej działalności zdaje się być nieoceniona. Musisz zrozumieć, że tylko twarde dane, są w stanie ukierunkować Cię na właściwe tory, dlatego tak istotne dla SEO, jest inwestowanie w nowoczesne rozwiązania, które zwyczajnie czynią Ciebie i Twoją działalność konkurencyjnymi.

Podsumowanie

Jeżeli nie jesteś biegły w materii technicznej SEO, jesteśmy tutaj, aby wskazać Ci właściwą drogę i pomóc w wyborze optymalnego rozwiązania dla twojej firmy. Skorzystaj z darmowego audytu lub zdecyduj się na współpracę z ekspertami, którzy poprowadzą Twoje SEO, od A do Z.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy
Czym jest ROI?
Czym jest ROI?

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *