Tworzenie strony na WordPressie. Jak zaprojektować witrynę w duchu SXO?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
SXO
Tworzenie strony na WordPressie. Jak zaprojektować witrynę w duchu SXO?

Pixabay / pexels.com

Planujesz założenie własnej strony internetowej? Chcesz prowadzić bloga, stronę swojej firmy, a może sklep internetowy? Platformą, która pozwoli Ci na działalność na każdym z tych pól, jest właśnie WordPress. Podpowiemy, czym charakteryzuje się jeden z najpopularniejszych CMS-ów, jak powinna wyglądać strona internetowa oraz jak wspomóc swoje działania SEO za pomocą wtyczek.

Czym jest WordPress?

Jest to system zarządzania treścią (CMS) umożliwiający stworzenie i prowadzenie strony internetowej. Dzięki modelowi open source pozwala na samodzielną edycję oraz aktualizację wszelkich materiałów udostępnianych w witrynie. Od 2003 roku jest to najpopularniejsza platforma, która zaopatruje 40% stron z całego świata.

Dla kogo jest to odpowiednia platforma?

Platforma ta jest dostępna dla każdej osoby na świecie, która w profesjonalny sposób chce zarządzać swoją witryną. Początkowo byli to głównie blogerzy, jednak środowisko rozrosło się również na inne dziedziny, np. e-commerce.

Zalety i wady WordPressa

  • Jest oparty na modelu open source, dzięki czemu pozwala na samodzielną edycję oraz aktualizację materiałów.
  • Jest w pełni darmowy.
  • Cechuje go prosty panel obsługi, dzięki czemu nie potrzebujesz profesjonalnej wiedzy programistycznej.
  • Jest funkcjonalny oraz skalowalny.
  • Posiada wachlarz ciekawych motywów wizualnych.
  • Dzięki wtyczce WooCommerce pozwala z łatwością prowadzić witrynę e-commerce.
  • Wymaga podstawowej wiedzy na temat kodowania HTML oraz CSS (jest to wynik modelu open source).
  • Nie tworzy samodzielnie kopii zapasowych.
  • Niektóre wtyczki mogą spowalniać stronę.

SXO - na czym polega połączenie SEO i UX?

Twoja strona na WordPressie powinna być zbiorem logicznie uporządkowanych elementów. Celem jest zmaksymalizowanie doznań użytkowników, aby pozostali na niej jak najdłuższej, a w długoterminowej perspektywie – powrócili. SXO to innowacyjne połączenie technik SEO (Search Engine Optimization) oraz UX (User Experience). Te dwa fundamenty wpływają na odbiór witryny, a co za tym idzie – jej pozycję rankingową w Google. Wykorzystuje się w tym celu zasoby analityki internetowej, UI, content marketingu i web development. Czy coś może być estetyczne i praktyczne jednocześnie? Oczywiście, ale wymaga to nieco wysiłku.

Jak wygląda perfekcyjnie zaprojektowana strona?

Po pierwsze: user friendliness

Wydajność, praktyczność i atrakcyjność. Mowa tutaj przede wszystkim o front-endzie i back-endzie. Zadbaj o HTML, CSS, JavaScript oraz TTFB.

Po drugie: optymalizacja on-site

Techniczne SEO to podstawa, o którą musisz zadbać, jeśli chcesz zyskać popularność. Meta tagi, nagłówki, przyjazny adres URL, mapa witryny, plik robots.txt etc. – o każdy z tych elementów musisz zadbać, aby roboty sieciowe oceniły witrynę jako wysokiej jakości. W tym celu pomoże Ci mnogość wtyczek, o których napisaliśmy kilka słów poniżej.

Po trzecie: treść

Kultowe hasło Billa Gatesa wciąż ma znaczenie – “Content is king!”. Tym, czego szukają Twoi odbiorcy, jest właśnie content. Musisz postarać się, aby był interesujący, oryginalny i autorski. Każda forma naśladownictwa, a co gorsza plagiatu, zostanie ukarana przez wyszukiwarkę.

Po czwarte: dostosowanie do urządzeń mobilnych

Hasłem, które od razu powinno Ci się pojawić w głowie, jest responsywność. To dostosowanie rozdzielczości do różnych typów ekranu. W przypadku Google szczególnie ważne są urządzenia mobilne, z których korzysta 5 miliardów użytkowników. Z tego względu wprowadzono Mobile-First Index, czyli nadanie pierwszeństwa indeksowania stronom posiadającym właśnie adres mobilny.

Po piąte: szybkie ładowanie

Tutaj najważniejsze będą dla Ciebie podstawowe wskaźniki internetowe Core Web Vitals. Zajrzyj do panelu administratora w Google Search Console oraz Google Analytics, aby poznać swój wynik. Dzięki temu dowiesz się, które elementy spowalniają Twoją stronę i co należy zmienić.

Źródło: picjumbo.com / pexels.com

Wtyczki, które warto znać

Wtyczka, bądź inaczej plug-in, to nowy kod dodany do podstawowych plików, składających się na budowę platformy WordPress. Zostały napisane w tym samym języku – PHP – stworzonym przez programistów. Są one odpowiedzią na nowe potrzeby internautów, zupełnie tak, jak dodatki do gier komputerowych.

Zalecamy pobierać wtyczki z Repozytorium WordPress. Dlaczego? Z kilku powodów: są sprawdzone, bezpieczne i nie niszczą struktury strony. Wśród nich można znaleźć te, które pokochali specjaliści SEO.

  • Yoast SEO – oceni jakość Twoich treści, znajdzie luki, pomoże stworzyć mapę witryny, a nawet menu okruszkowe.
  • All in One SEO Pack – w sam raz dla początkujących, którzy potrzebują optymalizacji technicznej on-site.
  • Schema – zadba o uatrakcyjnienie fragmentów strony i wesprze poprawę współczynnika klikalności.
  • SEOPress – jest rozszerzeniem All in One SEO, które pozwoli Ci na poprawę przekierowań oraz synergię z mediami społecznościowymi.
  • W3 Total Cache – pomoże zoptymalizować prędkość ładowania się Twojej strony.
  • Redirection – zadba o przekierowania i wyśledzi błędne linki.
  • Really Simple SSL – pomoże Ci przejść z protokołu HTTP na HTTPS.

Podsumowanie

WordPress jest wyjątkowo intuicyjną platformą, której może nauczyć się każdy. Nie zniechęcaj się oprogramowaniem open source, pozwala ono na opracowanie spersonalizowanej strategii widoczności w sieci. Wiesz już, od czego zacząć, zatem do dzieła!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu nawiązania ze mną kontaktu. Więcej w Polityce Prywatności.