Słowa kluczowe jako podstawa każdej strategii SEO

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Słowa kluczowe jako podstawa każdej strategii SEO

Andrea Piacquadio / pexels.com

Ostatnie badania wykazały, że słowa kluczowe tracą na ważności w dobie algorytmu Hummingbird, gdyż wyszukiwanie semantyczne jest bardziej dopasowane do oczekiwań użytkowników. Nic dziwnego, biorąc pod uwagę, że taktyki polegające na spamowaniu kluczowymi hasłami już dawno odeszły w niepamięć. Jednakże, uwzględniając to, jak zaawansowane są badania nad sztuczną inteligencją, trudno jest uwierzyć, że słowa te staną się kiedykolwiek nieistotne w strategii optymalizacji treści, czy też sposobie wyszukiwania odpowiedzi na pytania użytkowników.

Używanie słów kluczowych long tail pozwala dotrzeć do szerszego grona odbiorców poprzez danie im konkretnych wyników. Hasła te są podstawą tworzenia treści i określają nie tylko temat, którego dotyczą Twoje treści, ale też grupę konsumentów, do których są one skierowane.

Ogólnie rzecz ujmując, słowa kluczowe long tail to zoptymalizowane terminy, których użytkownicy używają do poszukiwania odpowiedzi na swoje pytania. Umiejętne wykorzystanie tych fraz może doprowadzić ich do strony Twojej marki, za co za tym idzie, umożliwić Ci zwiększenie sprzedaży.

Zalety słów kluczowych long tail

Słowa kluczowe long tail są znacznie częściej poszukiwanymi terminami w stosunku do zwykłych haseł kluczowych, gdyż wyświetlają więcej dokładnych wyników. Jeśli dopiero co rozpocząłeś prowadzenie swojej firmy, możesz mieć problem z pozycjonowaniem swojej strony dla hasła takiego jak “krótka sukienka”. Jest to bowiem bardzo popularny i konkurencyjny zwrot, którego używa większość marek odzieżowych. Jeśli zdecydujesz się na użycie terminu “wiskozowa krótka sukienka w kropki” znajdziesz się w znacznie mniej obleganym przez rywali obszarze i zwiększysz swoje szanse na wyższe miejsce na liście wyników wyszukiwania.

Słowa kluczowe long tail mają mniejszą liczbę wyszukiwań ze względu na to, jak specyficzne są ich hasła. Jest to jednak pozytywną kwestią. Liczba wyszukiwań konkretnych długich fraz jest na tyle duża, że spowoduje to większy ruch w Twojej witrynie niż podczas wykorzystania zwykłego słowa kluczowego. W rzeczywistości aż 70% wyświetleń strony jest skutkiem wyszukiwania słów kluczowych long tail. Jeśli kierujesz swoje reklamy na bardzo nieprecyzyjne słowa, takie jak “klucze”, otrzymujesz wyniki dotyczące narzędzi warsztatowych, samochodów, drzwi i wielu innych definicji tego słowa.

Strategie słów kluczowych long tail koncentrują się w szczególności na konwersjach. Osoby poszukujące rozbudowanej frazy częściej dokonują zakupów, gdyż dokładnie wiedzą, czego chcą. Nie powinieneś się więc martwić, że długie wyrażenia nie zwiększą Twojego ruchu w witrynie, gdyż ich wynik w postaci zwiększonej sprzedaży z pewnością Ci to wynagrodzi.

Jeśli więc zadbasz o techniczne aspekty swojej strony i spójność treści, kolejnym krokiem będzie stworzenie bloga, który wypromuje Twoją witrynę. Dzięki temu w łatwy sposób powiążesz hasła wyszukiwane przez odbiorców ze swoimi tekstami. Tworzenie ponadczasowych treści wyposażonych w słowa kluczowe long tail pozwoli Ci na dotarcie do szerszego grona odbiorców i zyskanie nowych klientów, a na tym z pewnością zależy Ci najbardziej.

Niezawodne sposoby optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek

Celem badania słów kluczowych jest dobranie wysokiej jakości fraz, które najlepiej pasują do danego tematu. Umieszczenie tych terminów w treści powinno być jak najbardziej naturalne i nie sprawiać wrażenia spamu. Pamiętaj więc o użyciu różnych odmian słów kluczowych, których używasz w swoich reklamach, aby maksymalnie wykorzystać dany temat. Wówczas, nawet jeśli ktoś trafi na Twoją stronę przypadkowo, zwiększysz prawdopodobieństwo tego, że na niej pozostanie, jeśli postarasz się odpowiedzieć na jak najwięcej jego pytań. Zadbaj więc o to, aby Twoje treści były pozycjonowane pod kątem różnych odmian słów kluczowych.

Zoptymalizuj też metatagi, aby dobrze opisywały zawartość Twoich stron. Wstaw najważniejsze słowo kluczowe na początek tytułu, aby jasno określić temat treści. Nie próbuj jednak upychać tam tych terminów, gdyż przyniesie to efekt odwrotny do zamierzonego.

Zadbaj też o swoje linki za pomocą “tekstu kotwicy” zawierającego odpowiednie słowa kluczowe

Strategia słów kluczowych

Weź też pod uwagę wykorzystanie treści publikowanych przez użytkowników. Jeśli użyją oni słów kluczowych long tail w komentarzach czy recenzjach, znacznie zwiększysz swoją szansę na wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania tych właśnie terminów.

Źródło: JÉSHOOTS / pexels.com

W kampaniach PPC słowa kluczowe z długim ogonem są również niezwykle cenne, ponieważ przedstawiają niski CPC. Dla firm, które dysponują małym budżetem, użycie tych właśnie terminów będzie skutecznym sposobem na lepsze pozycjonowanie się w sieci. Rozważ więc wykorzystanie kampanii Google Ads skierowanej na słowo kluczowe long tail, a będziesz mógł się spodziewać niesamowitych wyników tego działania.

Dostępnych jest wiele narzędzi do badania słów kluczowych, z których najpopularniejszymi są SEMrush i Google Keyword Planner. Wpisanie docelowej frazy kluczowej i zobaczenie, co Google sugeruje w pasku wyszukiwania, a nawet powiązanych wyszukiwaniach, to świetny sposób na odkrycie, czego użytkownicy szukają najczęściej.

Podsumowanie

Badanie słów kluczowych jest podstawą każdej organicznej strategii SEO i kampanii PPC. Dla małych lub początkujących firm, używanie fraz typu long tail jest doskonałym sposobem na wyróżnienie się na tle konkurencji i przyciągnięcie zaangażowanych, chętnych do zakupu klientów. Nieustannie pogłębiaj więc swoją wiedzę, badaj rynek, analizuj działania rywali i monitoruj zachowania konsumentów, aby wiedzieć, jakie taktyki marketingowe sprawdzą się w Twoim przypadku najlepiej. Nie czekaj, zacznij działać już dziś!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy
Czym jest ROI?
Czym jest ROI?

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *