SEO w 2022 roku – 5 kluczowych elementów, wymagających Twojej uwagi

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
SEO w 2022 roku – 5 kluczowych elementów, wymagających Twojej uwagi

fauxels / pexels.com

Na szczycie SERP w 2022 roku – 5 priorytetowych kwestii dla Twojego SEO

1. Wspomaganie wyszukiwania głosowego dla asystentów AI

Minęło już trochę czasu, odkąd poznaliśmy sztuczną inteligencję, sprowadzoną do formy domowego asystenta. Trend nabywania wspomnianych asystentów nie maleje i zakłada się, że wraz z bieżącym rokiem, będzie on systematycznie rósł. Asystent Google, zamieszkująca system iOS Siri, Alexa, czy zrodzona przez Microsoft Cortana – technologia AI jest zauważanie rozwijana i warto brać ją pod uwagę, w kontekście optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. O dziwo, proces wyszukiwania realizowany przez asystentów, więcej czerpie z udoskonalania języka naturalnego, niżeli doboru słów kluczowych, aktualnie będących popularnymi w wynikach wyszukiwania. Nawet mając na uwadzę, że wyszukiwanie to oparte będzie o słowa kluczowe z długim ogonem, Twoim zadaniem jest przewidzenie, w jaki sposób użytkownicy będą rozmawiać ze swoimi asystentami: o co będą pytać? W jakich kwestiach, najczęściej będą zwracać się do asystenta?Alternatywnym rozwiązaniem, jednak lepiej sprawdzającym się jako dopełnienie, są zmienne wyszukiwania. Proces optymalizacji opierający się na lokalizacji i czasie, poszukiwania informacji przez użytkowników – zwroty pokroju: otwarte dzisiejszego wieczoru, najbliżej mojej lokalizacji, jak daleko ode mnie itp.

Poza szczegółowością, liczy się również tempo wyszukiwania. Weźmy na przykład algorytm głosowego wyszukiwania NLP – stanowi on silnik, który odpowiada za dynamikę i działanie głosowego wyszukiwania. Jak doskonale wiemy, większa dostępność strony, (np. pod postacią szybkiego jej wczytywania), również sprzyja pozycjonowaniu w SERP.

2. Backlink

Linki zwrotne od zawsze miały, mają i będą mieć znaczący wpływ na rankingi SEO. Zmianie uległy jednak preferencje wyszukiwarek, którym zależy w szczególności na trafnych linkach zwrotnych, które odsyłają do treści ściśle powiązanej z publikowanymi przez Ciebie. Dzieje się tak, ze względu na porażającą ilość bezwartościowych odsyłaczy, których działania można było doświadczyć, w niedalekiej przeszłości.W tejże przeszłości, mówiło się również o drodzę do dominacji SERP, którą utorować miałaby pokaźna ilość pozyskanych odsyłaczy. Link zwrotny miał “przemawiać”, za stronę internetowej i ten głos, miał przekonywać Google, że ta właśnie strona jest wartościowa.Obecnie wiemy, że z korzyścią patrzy się tylko na linki zwrotne, które zwyczajnie posiadają, nadzwyczajną wartość. W związku z tym, Twoim priorytetem powinno stać się, w pierwszej kolejności tworzenie jakościowych treści, (o tym powiemy sobie za chwilę), a następnie pozyskiwanie linków z zaufanych stron www i takich, które będą mieć związek z kontekstem twoich publikacji.

3. Treści wysokiej jakości

Mówiąc o tworzeniu treści, na wstępie polecamy zwrócić uwagę na rady, od samego Google. Twórcy najczęściej odwiedzanej strony internetowej na świecie, którą notabene tworzyli dla użytkowników, w pierwszej kolejności, proponują tworzenie dla użytkowników właśnie. Google doskonale zdaje sobie sprawę, że większość osób najlepiej cały czas spędzałaby przy SEO lub Google Adword, jednak nie sztuką promować i oczekiwać wyników, gdy nie mamy niczego do pokazania.Dzisiejszy internauta nie jest ślepy i obojętny – co poniektóre osoby z łatwością dostrzegą, że artykuł napisany został celem optymalizacji pod kątem wyszukiwania i pozycjonowania na pierwszych stronach w Google. Dostrzegalne jest to zwłaszcza, z chwilą gdy widzimy usilnie umiejscowione słowa kluczowe, a konstrukcja zdań często utrudnia płynne ich odczytywanie.Dlaczego tworzenie takich treści, z jednej strony jest i nie jest trudne? Nie jest, ponieważ zachowując autentyzm w przekładaniu myśli za pomocą klawiszy, teksty z pewnością będą mieć charakter, a Ty sam pisać będziesz “dla kogoś”, a nie dla SEO. Polecaną metodą jest pisanie do bliskiej osoby – uzewnętrznianie, jak w przypadku prowadzenia korespondencji z przyjacielem. Możesz nam zaufać, użytkownicy z łatwością zauważą tekst, który stworzony został dla nich. Dlaczego jednak jest to trudne? Odpowiedź jest nader oczywista, konkurencyjność w kwestii pozycjonowania treści. Trudnym jest przezwyciężyć serwisy, skupiające się wyłącznie na kreacji SEO.

4. Strony internetowe dla urządzeń mobilnych – indeksowanie jest ważne

Chociaż moglibyśmy pokierować Cię bezpośrednio do Google Search Console, celem oceny Twojej strony, pod kątem komfortu użytkowania dla urządzeń mobilnych, pragniemy zwrócić uwagę na istotny fakt.Google stało się wyszukiwarką mobilną – co to oznacza? Nic innego, jak jej optymalizację z myślą o użytkownikach korzystających ze smartfonów czy tabletów (urządzeń mobilnych). Trzeba mieć to na uwadzę i poważnie rozważyć podobny zabieg, gdyż wszyscy wiemy, że urządzenia te zdominowały rynek i w pewnym sensie rozdają karty, w kwestii optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.

5. Widoczny w okolicy – optymalizacja pod kątem wyszukiwania lokalnego

Zdajemy sobie sprawę, że nie jest to nic jakkolwiek nowego, jednak poruszamy tę kwestię, od razu po urządzeniach mobilnych, gdyż te wątki się przeplatają. Lokalne SEO rośnie w siłę, ze względu na intensywne wykorzystywanie urządzeń mobilnych właśnie. Odpowiedz sobie na pytanie – kiedy ostatnio użyłeś Google, aby znaleźć lokal będący w Twoim pobliżu? Z pewnością niedawno, a czy wiedziałeś, że większośc ludzi odnajduje tego, czego potrzebuje na pierwszej stronie wyszukiwania, nigdy nie docierając na stronę drugą? To prosty argument, który wyjaśnia dlaczego pozycjonowanie strony internetowej jest tak ważne.Kluczem lokalnego pozycjonowania jest używanie Google Moja Firma – Twoja wirtualna wizytówka, która znacząco poprawi twoją widoczność. Pamiętaj o uwzględnieniu podstawowych informacji kontaktowych oraz lokalizacji (NAP SEO), nie zapominając co opisie swojej działalności i zakresie usług. Na koniec przypominamy o opłacalności zaistnienia w mediach społecznościowych (szczególnie użyteczne, w kwestii lokalnego pozycjonowania) i reagowaniu na otrzymywane od klientów opinie, które w środowisku wirtualnym, dają szansę na diametralny wzrost konwersji.

Podsumowanie

Wymienione powyżej trendy, stanowią coś, z pewnością Ci znanego, jeżeli w większym stopniu miałeś już styczność z SEO. Niezmienność elementów, tylko uwydatnia jak ważne są dla pozycjonowania i optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Nie chcesz wychodzić z obiegu, słuchaj się Google i śledź dalsze trendy, my w każdym razie przekazujemy Ci to, co najważniejsze w chwili obecnej. Jeżeli jednak analiza trendów w dziedzinie SEO, nie jest czymś co Cię interesuje, a zależy Ci na jak najlepszych wynikach, oddaj sprawy w ręce profesjonalistów i nie martw się o przyszłość i pozycję swojej działalności. Nasz zespół zawsze trzyma rękę na pulsie!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *