SEO dla dentystów – jak optymalizować stronę lokalnej firmy?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Pozycjonowanie
SEO dla dentystów – jak optymalizować stronę lokalnej firmy?

Tima Miroshnichenko / pexels.com

Będąc dentystą masz dużą konkurencję, jeśli chodzi o pozycję w wyszukiwarce. Co zrobić, aby wyróżnić się na tle innych i zyskać widoczność w sieci?

Najlepszym na to sposobem będzie wdrożenie strategii optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek. Postaw w szczególności na lokalne SEO, gdyż to właśnie dzięki niemu możesz zyskać przewagę na rynku w Twoim mieście.

Ulepsz swoją stronę

Zanim rozpoczniesz działania w zakresie optymalizacji pod kątem lokalnych wyszukiwań, musisz upewnić się, że techniczne aspekty Twojej strony są jak najbardziej dopracowane. Chodzi tu o nawigację w witrynie, jej bezpieczeństwo i szybkość ładowania. Audyt Twojej strony pomoże Ci zlokalizować problemy i szybko je naprawić.

Znajdź słowa kluczowe

Słowa kluczowe są podstawą strategii SEO dla każdego rodzaju firmy. Zrób więc listę wszystkich świadczonych przez Cienie usług, takich jak ortodoncja, piaskowanie czy leczenie kanałowe. Następnie skorzystaj z narzędzia do badania słów kluczowych i określ, jakich fraz używają klienci, aby wyszukać usługi takie jak Twoje.

Zoptymalizuj słowa kluczowe

Po określeniu najlepszych do wykorzystania słów kluczowych w lokalnej kampanii SEO dla dentystów, będziesz musiał przejrzeć swoje strony i upewnić się, że ilość tych haseł jest odpowiednia. Nadużywanie tej strategii nie stawia Cię w dobrym świetle, a Google może uznać Twoje treści za spam.

Aby odpowiednio zoptymalizować witrynę konieczne będzie pewnie uaktualnienie starszych treści i napisanie nowych. Weź też pod uwagę opis meta, który, choć niewidoczny na stronie, będzie wyświetlany w wynikach wyszukiwania, dlatego również powinieneś poświęcić czas na odpowiednie jego sformatowanie.

Stwórz stronę w Google Moja Firma

Ważnym elementem Twojej strategii SEO powinna być również optymalizacja strony Google Moja Firma.

Twoja strona Google Moja Firma pojawia się w zakładce „Mapy” podczas lokalnych wyszukiwań związanych z dentystami. Większość użytkowników korzysta z tej opcji podczas wyszukiwania usług w internecie, więc aktualne treści zawarte w Twojej wizytówce mogą sprawić, że zyskasz nowych klientów.

Jak zoptymalizować ten bardzo istotny element? Oto kilka wskazówek:

  • Zweryfikuj swoją stronę

Aby wprowadzić jakiekolwiek zmiany w swoim profilu, musisz najpierw zgłosić prawa do strony i zweryfikować ją w Google. Możesz to zrobić za pomocą opcji “Zweryfikuj teraz” na pulpicie nawigacyjnym.

  • Uzupełnij dane

Użyj oficjalnej nazwy swojej firmy i pamiętaj, aby podać dokładny adres, ponieważ w ten sposób Google określa Twoją lokalizację. Jeśli chodzi o numer telefonu, użyj numeru danego adresu, aby wzmocnić swoją pozycję w lokalnych wyszukiwaniach.

Bardzo ważne jest, aby używać jednakowych informacji o nazwie, adresie i numerze telefonu na stronie Google Moja Firma, w firmowej witrynie i w innych miejscach, takich jak Facebook czy LinkedIn.

  • Dodaj kategorie

Zgodnie z wytycznymi Google dotyczącymi stron lokalnych, każda kategoria powinna opisywać to, czym jest Twoja firma, a nie to, czym się zajmuje. Dla przykładu, możesz dodać kategorię „ortodoncja”, ale nie „prostowanie zębów”.

Niektóre przykłady dentystycznych kategorii to Dentysta, Klinika stomatologiczna, Implanty stomatologiczne, Periodontologia i Dentysta dziecięcy. Powinieneś wybrać od trzech do pięciu kategorii, które najtrafniej opisują Twoje usługi.

  • Uzupełnij opis

Przedstawienie swojej firmy potencjalnym klientom to bardzo ważny aspekt Twojej działalności. Upewnij się więc, czy Twój opis jest odpowiednio zoptymalizowany, nie zawiera błędów ortograficznych czy gramatycznych. Użyj też słów kluczowych, dzięki którym użytkownicy będą mogli Cię znaleźć.

  • Zaktualizuj godziny pracy

Upewnij się, że godziny pracy opublikowane na stronie lokalnej są aktualne, zwłaszcza wtedy, gdy pracujesz sezonowo, zmieniasz czas otwarcia w zależności od dni tygodnia lub pracujesz w weekendy.

  • Zadbaj o linki

Optymalizacja witryny i strony Google Moja Firma to konieczne działania, które musisz podjąć, aby lepiej pozycjonować się w Google. Aby jednak zyskać przewagę nad konkurencją, musisz postarać się jeszcze bardziej. Budowanie linków jest kolejnym ważnym procesem, który pozwoli Ci wyróżnić się na tle innych dentystów w Twojej okolicy.

Przez „linki” rozumiemy hiperłącza prowadzące z innej witryny do Twojej. Są one również znane jako „backlinki”. Google zwraca szczególną uwagę na jakość stron, które połączone są z Twoją witryną. Jeśli więc posiadasz wysokiej jakości linki, możesz spodziewać się lepszego pozycjonowania w wyszukiwarce. Pamiętaj jednak, że liczy się jakość, nie ilość, więc zrezygnuj z bombardowania odbiorców mało wartościowymi łączami. Zoptymalizowana strategia budowania linków to Twój klucz do sukcesu. Jeśli nie chcesz stracić uznania w oczach Google, zapomnij też o kupowaniu linków, gdyż bardzo negatywnie wpłynie to na Twoją reputację w internecie.

Twórz wysokiej jakości treści

Jeśli nie posiadasz firmowego bloga, koniecznie nadrób zaległości. Jeżeli masz, ale publikujesz posty bardzo rzadko i nieregularnie, też musisz to zmienić. Tworzenie treści to najważniejszy aspekt SEO, również dla dentystów, gdyż budujesz dzięki nim autorytet i zaufanie wśród użytkowników, a także informujesz ich o swojej wysokiej jakości usługach.

Wysokiej jakości treść to również doskonały sposób na zaangażowanie pacjentów. Stomatologia jest doskonałym tematem do dyskusji. Jeśli więc nie masz czasu lub umiejętności, żeby regularnie tworzyć wpisy na blogu, warto będzie pomyśleć o zatrudnieniu kogoś, kto zrobi to za Ciebie.

Zwróć uwagę na opinie

Recenzje to kolejny czynnik, który możesz wykorzystać, aby zdobyć przewagę nad lokalnymi rywalami. Recenzje dotyczące Twoich usług możesz znaleźć na wielu serwisach np. oferteo.pl. Szczególną uwagę powinieneś jednak poświęcić uzyskiwaniu opinii na stronie Google Moja Firma, gdyż pomoże Ci to uzyskać wyższą pozycję na liście wyników wyszukiwania, a co za tym idzie, zdobyć nowych pacjentów. Ponadto jeśli klienci natrafią na pozytywne opinie Twoich usług, z pewnością wezmą pod uwagę skorzystanie z Twojej oferty.

Jak jednak uzyskać od pacjentów? Przede wszystkim musisz zadbać o doskonałą obsługę, ale też zachęcić klientów do pozostawienie opinii. Dobrym sposobem będzie wysłanie maila z propozycją recenzji, szczególnie do tych klientów, którzy jeszcze jej nie wystawili. Jeśli szybko wdrożysz ten element do swojej strategii, szybko staniesz się liderem na w lokalnej branży dentystycznej.

Analizuj swoje wyniki

Źródło: LinkedIn Sales Navigator / pexels.com

Twoje efekty muszą być stale monitorowane. Google Analytics to narzędzie, które może Ci w tym pomóc, zwłaszcza, że jest bardzo proste w obsłudze. Dlaczego powinieneś kontrolować swoje osiągnięcia? Dobra strategia wymaga ciągłych poprawek, aby mogła przynosić zyski. Regularnie sprawdzając swoje efekty jesteś w stanie szybko zauważyć błędy i od razu je naprawić. Ponadto dowiesz się, co działa najlepiej i będziesz mógł na stałe wdrożyć to do swojego planu działania.

Podsumowanie

Z odpowiednim podejściem lokalne SEO może być najlepszą inwestycją, jaką możesz uczynić dla swojej firmy dentystycznej. Jeśli uważasz, że pomoc w działaniach optymalizacyjnych Ci się przyda, skontaktuj się z nami. Z chęcią przyjrzymy się Twoje sytuacji i zastosujemy działania, które pozwolą Ci stać się liderem w swojej branży.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu nawiązania ze mną kontaktu. Więcej w Polityce Prywatności.