SEO, czyli dobra inwestycja w biznesie B2B

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Pozycjonowanie
SEO, czyli dobra inwestycja w biznesie B2B

Mikael Blomkvist / pexels.com

O optymalizacji pod kątem wyszukiwarek prawdopodobnie słyszałeś wielokrotnie, jednak czy zastanawiałeś się, jak SEO może wspomóc Twój biznes B2B? Istnieje wachlarz rozwiązań uskuteczniających prowadzoną działalność. Jeżeli zdecydujesz się wcielić konkretne praktyki w ramy firmy, gwarantujemy, że będziesz zadowolony z uzyskanych rezultatów.

Za sprawą naszego artykułu sprawdzisz, które usługi SEO są warte inwestycji. Daj porwać się ciekawej lekturze na temat pozycjonowania przedsiębiorstw typu B2B.

Krótki wstęp o sprzedaży B2B

Akronim B2B jest rozwinięciem anglojęzycznego wyrażenia business to business, czyli – biznes do biznesu. Model ten polega na realizowaniu transakcji pomiędzy dwiema stronami bądź liczniejszym gronem uczestników. Do sztampowych przykładów należą m.in. producenci artykułów dla dzieci dystrybuujący produkty do sklepów czy przedsiębiorstwa leasingowe przedstawiające ofertę finansowania dla firm.

W wielkim skrócie: nie są to indywidualni klienci, choć ostatecznie stanowią docelową grupę w całym “łańcuchu transakcji”.

Porozmawiajmy o przyjemnych rzeczach, czyli o korzyściach SEO B2B

Jeżeli dążysz do opracowywania kompleksowego planu marketingowego, powinieneś najpierw przemyśleć, kto należy do grupy Twoich potencjalnych klientów i jaki sposób promocji pomoże Ci osiągnąć 100% skuteczność. Wszyscy jednocześnie zgadzamy się z tym, że skuteczna strategia SEO wesprze każdą działalność typu business to business.

Unikatowość = mocna strona firmy B2B

Gotowe rozwiązania są na wyciągnięcie ręki, jednak warto przeanalizować, czy ich zaimplementowanie nie przyniesie większej liczby szkód, zamiast pożytku. W tym przypadku wcześniej przygotowane wcale nie równa się sprawdzone. Twoje przedsiębiorstwo ma unikatowe cele, dlatego ważne jest, aby plan kampanii SEO je odzwierciedlał.

Wielu przedsiębiorców z góry zakłada, że firmy SEO, które są nieocenionym wsparciem w kształtowaniu przemyślanej kampanii, nie są zaznajomione z potrzebami i celami branży. Uwierz nam na słowo, że support ze strony ekspertów oraz wdrożenie niestandardowej kampanii sprawi, że unikniesz ewentualnych błędów. Z biegiem czasu Twoja strategia będzie wymagać niezbędnej korekty, ale żeby zostać liderem na rynku, warto zainwestować w niezbędne modyfikacje.

Badaj słowa kluczowe

Podejmowanie decyzji o wyborze właściwych haseł kluczowych jest tożsame z tym, czego klienci oczekują od danej branży. Musisz pamiętać o tym, że B2B charakteryzuje się dużą złożonością. Mało realne jest, że użytkownik, który odwiedzi Twoją witrynę, zdecyduje się na podjęcie natychmiastowej decyzji o nabyciu produktu bądź skorzystaniu z usługi. Właściwie to słowa kluczowe odgrywają tutaj niemal priorytetową rolę, ponieważ powodują oczekiwaną konwersję. Ich skrupulatna analiza oraz prawidłowe wdrożenie mogą doprowadzić do wymiernych skutków w postaci wzrostu ruchu organicznego na stronie internetowej, a w ostatecznym rozrachunku – do zintensyfikowanej sprzedaży.

Złota rada: postaw na frazy typu long tail, które wyróżniają się mniejszą konkurencyjnością oraz stanowią skondensowany opis tego, na czym najbardziej zależy użytkownikowi.

Trzon B2B: dobra jakość treści na Twojej stronie

Tworzona treść jest głównym determinantem Twojego biznesowego sukcesu. Bez dobrej jakości tekstów efektywne funkcjonowanie witryny nie ma racji bytu. Z tego względu nie możesz zaniedbać zawartości zarówno Twojej strony internetowej, jak i tej na blogu.

Profesjonalny blog może wspomóc promocję produktów, rozwiać wszelkie wątpliwości co do słuszności wyboru. To jedna z metod zaimplementowania praktyk SEO, ponieważ stanowi sposób na zamieszczenie cennej treści, w której można udostępnić odnośniki oraz zintensyfikować linkowanie wewnętrzne.

Źródło: George Morina / pexels.com

Świadomy link building

Proces twórczy profilu linkowanego wymaga podejścia z dwóch perspektyw. W praktyce oznacza to, że powinieneś skoncentrować się na pozyskiwaniu odnośników na stronach odznaczających się atrakcyjnymi dla SEO parametrami, choć z drugiej strony musisz skumulować wysiłki i skupić się na sposobie pozyskiwania linków, które wykształcą przekonanie o Tobie jako o specjaliście w danej dziedzinie.

Jakie są sposoby skutecznego link buildingu? Kształtowanie postów gościnnych w innych witrynach czy zamieszczanie odnośników w kanałach społecznościowych to wybrane metody spośród wielu innych, które jednak warto wziąć pod uwagę.

W tej kwestii musisz jednak wykazać się dużą czujnością. Google jest uczulone na niektóre praktyki, np. tworzenie specjalnych witryn internetowych celem wyłącznego linkowania do Twojej strony. Wyszukiwarka klasyfikuje to działanie do nieetycznych, co wiąże się z prawdopodobnym ryzykiem nałożenia kary finansowej.

Obserwuj swoich rywali, a dowiesz się o sobie więcej

Niektórzy przedsiębiorcy usilnie bronią się przed analizą konkurencji, zakładając, że zależy im na innowacyjnym podejściu bez papugowania pomysłów innych. Jednak pod pojęciem analizy rywali wcale nie kryje się naśladownictwo, lecz weryfikacja błędów i sprawdzonych metod działania. Jeżeli zdecydujesz się je podrasować bądź znajdziesz słowa kluczowe, które są wdrażane chętnie przez konkurentów, to ostatecznie zostaniesz wartościowym przeciwnikiem w rywalizacji o miejsce w rankingu.

Pieniądze to nie wszystko…na pewno dla skutecznego SEO

SEO to bezdyskusyjnie najlepszy patent na pozyskanie statusu lidera w branży. Jeżeli zastanawiasz się, jaka inwestycja przyniesie Ci wyczekiwane rezultaty, śmiało możemy powiedzieć, że pozycjonowanie. Nie oszczędzaj na doskonaleniu SEO w biznesie B2B. Postaw na sprawdzone metody już teraz!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu nawiązania ze mną kontaktu. Więcej w Polityce Prywatności.