Reklama na Facebooku (Meta) – 4 porady dla płynnego content marketingu

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Reklama na Facebooku (Meta) – 4 porady dla płynnego content marketingu

Luca Sammarco / pexels.com

Docelowa grupa odbiorców - do kogo chcesz dotrzeć?

Na wstępie warto przypomnieć, dlaczego wartość Facebooka jako narzędzia content marketingu, jest taka wysoka. Gigantyczna baza użytkowników, miliony oczu wpatrujących się, w coraz to nowsze treści każdego dnia. Z tego powodu, włączenie serwisu do strategii, wydaje się w oczywisty sposób opłacalne – Facebook zwyczajnie podniesie współczynnik konwersji dla Twojej witryny.

No tak, miliony użytkowników, a wśród nich Twoi przyszli odbiorcy stanowiący sedno, planowanej przez Ciebie kampanii reklamowej. Sęk w tym, że sprzyjającym byłoby dla Ciebie oraz Twoich celów, gdyś był w stanie określić, jak mają wyglądać ci odbiorcy.

Sporządź notatki zawierające: ich zainteresowania, grupę wiekową, która Cię interesuje, czy zależy Ci bardziej na pozyskiwaniu kobiet, czy też mężczyzn oraz w jakim obszarze pragniesz pozyskać swoich odbiorców. Te wszystkie informacje są użyteczne, ponieważ narzędzie kreowania promocji na Facebooku, pozwala je zaimplementować w intuicyjny sposób.

Wykorzystywanie filtrów w procesie przygotowywania kampanii da Ci pewność, że targetem Twojej promocji są osoby, które mogą wykazać faktyczne nią zainteresowanie. Miej jednak na uwadze, że to działania w przypadku marketingu w mediach społecznościowych, na zawężoną skalę. Gdy decydujemy się na promocję, która ma zasięg kraju, uściślanie wymogów co do grupy docelowej, może przynieść nam niezadowalający rezultat.

Częstotliwość promowania działalności – jak często, jest dobrze?

Człowiek jest w stanie uodpornić się, niemalże na wszystko, nie inaczej jest z reklamą oglądaną x-ty raz. Z chwilą gdy przekaz traci swoją moc, traci ją również cała promocja – w takim razie należy zastanowić się, w jaki sposób ukazywać reklamę, aby była zarówno przekonująca, jak i nie irytująca, na skutek zbyt dużej częstotliwości jej ukazywania.

Zakłada się, że funkcjonalna reklama udostępniona w facebookowym kanale, powinna dotrzeć do odbiorcy chociaż trzykrotnie. Po osiągnięciu tej minimalnej wartości, nadchodzi czas na przemyślenie kolejnej, nowej reklamy – ewentualnie możemy kombinować z dalszym targetowaniem obecnej. W przypadku reklamy, działanie pozbawione limitu częstotliwości jej udostępniania, jest złe. Pamiętaj, aby swoją promocję mieć pod całkowitą kontrolą i realizować ją z rozwagą oraz cierpliwością.

Na urządzenia mobilne? Tylko na komputerze? – gdzie umieścić reklamę

Jest to jedno z najważniejszych zagadnień, dotyczących promocji. Pozycjonowanie reklamy, z jednej strony podyktowane powinno być preferencjami Twojej grupy docelowej. Myśląc strategicznie, z drugiej jednak strony, użytkownicy skomputeryzowani stanowią bardzo dużą bazę użytkowników, wśród których znajdą się osoby, które interesują Ciebie, a nie preferują kontaktu z urządzeniami mobilnymi.

Co jest pewne, to to, że nie powinieneś nawet brać pod uwagę zautomatyzowanego pozycjonowania reklamy. Opcja ta stanowi pewną niewiadomą, której rezultatu nie sposób przewidzieć i doświadczenie pokazuje, że sprecyzowanie parametru umiejscowienia, przynosi znacznie lepszy efekt. Warto mieć na uwadzę, że prosta edycja zwyczajnie przybliża Cię, do uzyskania lepszej pozycji, niezależnie od urządzenia, z którego korzystają użytkownicy.

Zwróć uwagę na serwis Instagram, który od niedawna znajduje się w posiadaniu Facebooka. Jego również wykorzystać możesz do swojej promocji, realizując ją jednocześnie, przy wykorzystaniu obu platform. To prosta metoda, na znaczne zwiększenie zasięgu.

Chociaż określiłeś wiek poszukiwanych użytkowników i wśród nich nie ująłeś osób młodszych, pamiętaj, że to oni są dominującymi użytkownikami urządzeń mobilnych i w przypadku, być może innej kampani reklamowej, będziesz wiedzieć, kogo “brać na cel”, w przypadku urządzeń z Androidem lub iOS’em.

Z reklamą zawsze można eksperymentować – przeprowadź test z wykorzystaniem jednego medium, samego komputera tudzież smartfonów i zobacz jakie będą tego rezultaty, następnie wyciągnij wnioski i działaj! Taka forma działania da Tobie uszczegółowiony pogląd, na preferencje odbiorców, a nóż promocja, którą chcesz zrealizować, najlepiej pozycjonowana będzie na małych ekranach.

Czego oczy nie widzą, nie ma szansy na powodzenie – zwróć na siebie uwagę

Do tej pory mówiliśmy o samej kampanii reklamowej, jednak mija się ona z celem, gdy sama reklama, nie jest w stanie przykuć uwagi odbiorcy. Spójrz, na realizowany w kanałach mediów społecznościowych content marketing konkurencji. Reklamy są przemyślane, barwne, z dominacją elementów, na które nieświadomie zwracamy uwagę w pierwszej kolejności oraz te, które na przekór nam, niekiedy wywierają wpływ na nasze decyzje zakupowe.

Przede wszystkim warstwa wizualna – ocean tekstu jest straszakiem, traktujemy go jako działanie deklasyfikujące promocję. Skup się na tym, na czym wszyscy ludzie skupiają się przede wszystkim – czy to co widzę cieszy mój wzrok i nie sprawia, że jest to dla mnie męczące?

Produkt, który faktycznie istnieje i faktycznie działa – efektywną formą promocji jest pokazanie naszej oferty, w sposób bardziej rzeczywisty, niż na dopieszczonych grafikach. Zastanów się nad implementacją marketingu wideo, jako elementu realizowanego content marketingu.

Banalne, ale skuteczne – zanim cokolwiek udostępnisz, (w tym przypadku reklamę), skontroluj jakość tego, co lada moment zobaczą twoi odbiorcy/klienci. Na marginesie, istnieją złe reklamy, które po prostu “działają”, jednak takie przypadki to właśnie margines, a reklama zła w rozumieniu dosłownym, może pogrążyć wizerunek Twojej marki.

Ostatnia rada, bezpośrednio powiązana z poprzednią – to co publikujesz, powinno być jak najlepszej jakości merytorycznie i wizualnie. Próbuj wszelakich form, testuj z formatami, jednak gdy nie jesteś ekspertem w tym zakresie, skorzystaj z pomocy doświadczonych grafików/ fotografów/ filmowców.

Reklama zaprojektowana z sercem, złapie i za serce Twoich przyszłych klientów, pamiętaj o tym.

Podsumowanie

Jak powiedzieliśmy na wstępie, Facebook (Meta) to wartościowe narzędzie promowania swojej działalności. Jest wiecznie aktualny, posiada niezliczoną wręcz ilość użytkowników, a każdy z nich jest Twoją furtką do sukcesu, jak również katalizatorem treści. To drugie wymaga od Ciebie wytężonych działań, aby dostarczyć im content najwyższej jakości. Jeżeli potrzebujesz wsparcia, nasz zespół jest tu dla Ciebie i Twojego marketingu w mediach społecznościowych. Skontaktuj się z nami już dziś i pozwól sobie osiągnąć sukces!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *