Przegląd SEO na 2022 rok – aktualne trendy oraz ich znaczenie

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Przegląd SEO na 2022 rok – aktualne trendy oraz ich znaczenie

George Pak / pexels.com

Obecnie witryna nieintuicyjna, zasadniczo nieprzemyślana i ociężała w działaniu, nie ma szansy na korzystne SEO. Nim zapragniemy zawalczyć o dobre pozycjonowanie naszych treści, mamy niejako obowiązek, zatroszczyć się o aspekty techniczne naszego WWW.

UX w standardzie

Co ciekawe, zagadnienie takie jak UX (User experience), nie jest w gruncie rzeczy jakimś novum. Tak naprawdę, ono od zawsze było kluczowe, na drodze optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, a dotyczyło tworzenia strony internetowej jak najprostszej i przejrzystej dla odbiorcy. Jednocześnie takiej, która prawidłowo funkcjonuje niezależnie od kontaktu za pośrednictwem urządzenia mobilnego, czy też komputera.

Moda na głos

Nastąpił nagły przełom i wyszukiwanie za pomocą głosu, ni stąd ni zowąd, stało się zabiegiem, którego ignorowanie, czyni z Ciebie przedstawiciela mniejszości. Asystenta głosowego, spotkamy obecnie w ramach każdego systemu: Asystent Google, Siri, Cortana dla urządzeń mobilnych, czy też Amazon Echo i Google Home, pełniących funkcje domowych/biurowych centrów zarządzania.

Analogicznie wzrost wykorzystania i zainteresowania technologią, odpowiadać będzie zapotrzebowaniem na treści zoptymalizowane pod kątem użytkowania przy wykorzystaniu głosu. Co ciekawe, prognozy wskazują, że z bieżącym rokiem, ponad 50% gospodarstw domowych, nabędzie jeden z dostępnych na rynku HomePodów.

E.A.T

Ostatnimi czasy Google zakasa rękawy, udostępniając aktualizacje dla swoich algorytmów. Czemu mają służyć? Jak się okazuje, a co przyznał sam Danny Sullivan – Google zabiera się za ocenianie stron internetowych pod kątem jakościowym. E.A.T, stanowi akronim, pod którym ukryte zostały słowa – ekspertyza, autorytatywność oraz wiarygodność.

Wspomniany pan Sullivan, nie mógł określić tego procederu w sposób prostszy – “Miej świetną treść” – a w tym samym czasie, na Twitterze ćwierkały głosy obawy i zmartwienia w kwestii SEO. Google ewidentnie obawia się o jakość stron internetowych i wprowadzenie w pierwszej kolejności Google Medic, było pokłosiem działań w trosce o jakość w sieci.

W każdym razie, dla jednych stać się to może wskazówką, jak działać w zgodzie z SEO. A dla drugich, będzie to forma przypomnienia, że może najwyższy czas przyjrzeć się opublikowanym na swojej witrynie treściom.

Video marketing wciąż z wysoką formą

Marketing cyfrowy z wykorzystaniem treści wideo, prawdopodobnie nigdy nie straci na wartości. Wystarczy spojrzeć, jak dobrze trzyma się na swojej pozycji serwis YouTube, aby zdać sobie sprawę, jak bardzo ludzie kochają poświęcać kolejne godziny z życia, na oglądanie swoich ulubionych, internetowych twórców. Dla firm, które decydują się na tę formę promocji, bądź wciąż się nad nią zastanawiają, przygotowaliśmy poniżej kilka danych, które powinny rozwiać wszelkie wątpliwości.

  1. Marketing z wykorzystaniem wideo renomowany jest przez ponad 90% marketerów,
  2. Nim zostanie dokonany zakup, lub podjęta decyzja wyboru modelu B, zamiast modelu A – 96% osób, decyduje obejrzeć się materiał wideo.
  3. Prawie 90% wykorzystujących wideo marketerów, przyznaje, że ruch na ich stronie internetowej ulega znaczącej poprawie.
  4. Prawie 85% z badanych osób, jest skłonna przyznać, że materiał filmowy staje się czynnikiem determinującym zakup.

Źródło: Tima Miroshnichenko / pexels.com

Techniczny profil SEO

Jak się okazuje, Google jest skłonne nagrodzić witrynę w rankingu SERP, jeśli takowa może pochwalić się pokaźnym profilem technicznym SEO. Dostosowanie swojej witryny do stadium bardzo dobrej technicznie, nie jest wcale trudne, co więcej pokierować Cię w tym celu, może techniczny audyt SEO.

Audyt powinien obejmować m.in. kontrolę poziomu bezpieczeństwa Twojej witryny, sprawdzenie linków (czy są uszkodzone, czy nie zawierają spamu, czy pochodzą z witryn wysokiej jakości), sprawdzenie elementów tekstowych, które pozytywnie oddziałują na SEO, np. kontrola nagłówków tekstów itp.

Elementów jest dużo więcej, a ostatecznie przeprowadzona zostaje również kontrola kar od Google. Po pozytywnym ukończeniu takiego audytu, masz szansę na lepsze pozycjonowanie strony internetowej.

Podsumowanie

To zaledwie czubek góry lodowej, a trendy z pewnością, ulegną niebawem kolejnej rotacji. Jest to jednak pewna wskazówka nad czym warto się pochylić, przystępując do optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek. Zdecydowaliśmy się wybrać te, które wydają się najciekawsze z perspektywy pojawiających się nowinek technologicznych pokroju AI, czy wyszukiwania głosowego. Mamy nadzieję, że da Ci to motywacje do działania i do dalszej pracy nad poprawą SEO.

Jeżeli jednak potrzebujesz wsparcia, lub chciałbyś przeprowadzić uszczegółowioną dyskusję na temat zmian w SEO na bieżący rok, skontaktuj się z nami, z radością udzielimy Ci wszelkich informacji, a nawet pomocy, której potrzebujesz.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy
Czym jest ROI?
Czym jest ROI?

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *