Co sprawdzić podczas audytu SEO?
- Widoczność strony w wynikach wyszukiwania,
- Meta tytuły i meta opisy,
- Struktury adresów URL,
- Nagłówki H1,H2,H3 itp.,
- Frazy kluczowe,
- Atrybuty alt w grafikach,
- Szybkość ładowania strony,
- Unikalność treści na stronie,
- Obecność mapy serwisu.
Pozycjonowanie sklepów internetowych Włocławek – od zera
Pierwszym krokiem jest wybranie domeny i jej rejestracja. Adres powinien być nieskomplikowany, łatwy do zapamiętania, krótki i nawiązujący do branży.
Następnie należy utworzyć stronę WWW i zainstalować niezbędne dodatki.
Trzeba pamiętać o jej odpowiednim zabezpieczeniu, czyli instalacji certyfikatu SSL.
Pozycjonowanie stron internetowych Włocławek – słowa i frazy kluczowe
Analiza fraz często ułatwia określenie tego, które strony w obrębie danej witryny warto utworzyć. Aby znaleźć frazy odpowiednie dla danej działalności, można wykorzystać jedno z wielu bezpłatnych narzędzi.
SEO lokalne a frazy z długim ogonem
Frazy z tzw. długim ogonem (long tail) zawierają często co najmniej trzy słowa, ale mogą występować również krótsze warianty. Najważniejsze, że zwykle mniej lub bardziej precyzyjnie określają lokalizację danego zapytania.
Jak umieszczać słowa kluczowe na stronie internetowej?
Frazy można stosować w nagłówkach, tagach, opisach meta i treści, czyli w tekstach o firmie, opisach kategorii i produktów czy artykułach na blogu. Nie należy nadużywać słów kluczowych.
Budowanie linków zewnętrznych i wewnętrznych
Gdy inna witryna w swoich treściach zawiera odnośniki do Twojej strony, generuje dodatkowy ruch organiczny. Jakość tych linków ma ogromny wpływ na proces pozycjonowania.
Proces pozycjonowania SEO Włocławek – jak zbierać lokalne linki?
Najlepszym sposobem na budowanie bazy linków jest tworzenie treści – artykułów, wpisów w mediach społecznościowych, aż po infografiki i materiały wideo.
Nie można zapomnieć o katalogach firm – warto w nich umieścić również notkę o naszej działalności z linkiem kierującym do strony głównej.
Linki wewnętrzne – co warto o nich wiedzieć?
Link wewnętrzny to dowolny link z jednej podstrony w naszej domenie prowadzący do innej podstrony w tej samej domenie. Tego typu hiperłącza służą zarówno robotom wyszukiwarek, jak i użytkownikom sieci do poruszania się w obrębie jednej witryny.
Jeśli wpis lub strona zawiera dużo odnośników, jest to sygnał dla wyszukiwarki, że to wartościowa treść.
Pozycjonowanie strony internetowej Włocławek a doświadczenia użytkowników
Z dłuższego przebywania na danej witrynie zwykle wynikają dodatkowe korzyści związane z pozycjonowaniem stron internetowych we Włocławku.
1. Współczynnik klikalności (CTR)
To wskaźnik służący m.in. do określania efektywności słów kluczowych i kampanii reklamowych.
Dobre CTR będzie oznaczało, że ludzie są zainteresowani daną firmą i uważają jej witrynę za pomocną.
2. Strony na sesję
To wskaźnik określający liczbę stron odwiedzanych przez daną osobę przed opuszczeniem witryny.
3. Współczynnik odrzuceń (ang. bounce rate)
To odsetek osób, które trafiają na daną stronę docelową i natychmiast ją opuszczają, wracając np. do wyników wyszukiwania.
Pozycjonowanie sklepu internetowego Włocławek – intuicyjna nawigacja
Najlepszym sposobem na zapewnienie użytkownikom możliwości znajdowania informacji jest utworzenie prostej w użyciu nawigacji. Obejmuje ona m.in. przejrzystą strukturę strony, dobrze poukładane menu, a jeśli to sklep internetowy – uszeregowane, jasno opisane kategorie i podstrony z produktami.
Wezwanie do działania (CTA)
To hasła, które ukierunkowują oraz uaktywniają ruch na stronie. Dzięki skutecznym CTA użytkownicy prawdopodobnie spędzą na danej domenie dłuższy czas i odwiedzą większą liczbę podstron w ramach jednej sesji.
Szybkość strony internetowej
Użytkownicy nie lubią czekać na wolno wczytujące się strony. Jeśli taka czynność trwa zbyt długo, prawdopodobnie powrócą do wyników wyszukiwania i wybiorą inną firmę.
Responsywny design i dostosowanie do urządzeń mobilnych
Świetnym sposobem jest użycie responsywnego projektowania – zapewnia, że witryna dostosowuje się do każdego urządzenia, z którego korzystają klienci firmy.
Pozycjonowanie Włocławek – architektura strony i inne elementy techniczne
W sierpniu 2014 r. firma Google ogłosiła, że na liście czynników rankingowych znajduje się protokół komunikacyjny HTTPS, chroniący integralność i poufność danych za pomocą szyfrowania SSL. Trzeba więc zadbać o to, aby pozycjonowana we Włocławku strona posiadała certyfikat SSL.
Nawigacja okruszkowa
Breadcrumbs, czyli okruszki chleba, to rodzaj nawigacji, który ujawnia lokalizację użytkownika, ułatwia poruszanie się po witrynie i jej podstronach oraz wskazuje mu, w jakim miejscu aktualnie się znajduje.
Breadcrumbs ułatwiają też robotom Google indeksowanie witryny i prezentację odpowiednich wyników wyszukiwania.
Struktura adresów URL
Adres URL to czytelny tekst, który służy do zastąpienia adresu. Opisuje daną stronę lub podstronę zarówno użytkownikom, jak i wyszukiwarkom.
Tekst alternatywny obrazów
Służy kilku celom:
- dzięki niemu witryna jest dostępna dla czytelników niewidzących, którzy korzystają ze specjalnych czytników ekranów podczas przeglądania Internetu,
- jeśli obraz z jakichkolwiek powodów nie zostanie załadowany, w jego miejscu pojawi się tekst alternatywny,
- tag alt pomaga również wyszukiwarkom zrozumieć obraz i prawidłowo go zaindeksować.
Tagi tytułu i nagłówka oraz meta opisy
Tagi wskazują zawartość danej witryny użytkownikom – tytuły są wyświetlane w wynikach wyszukiwania.
Opis meta to krótki tekst (do maks. 180 znaków ze spacjami), który znajduje się w kodzie HTML witryny. Dostarcza wyszukiwarkom oraz użytkownikom więcej informacji o stronie niż sam tytuł.
Pozycjonowanie Włocławek a content marketing
Teksty powinny być unikatowe, poprawne językowo, zawierać naturalnie wplecione słowa kluczowe oraz nieść odbiorcom pewną wartość.
Treści można wykorzystać w pozycjonowaniu stron we Włocławku również do budowania bazy linków.
Zduplikowana treść – co z nią zrobić?
Powielone teksty w obrębie jednej witryny lub dwóch różnych to poważny problem techniczny SEO, który może skutkować ograniczeniami uniemożliwiającymi wejście na wysokie pozycje w wyszukiwarce.