Pozycjonowanie stron Toruń

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Toruń posiada ponad 198 000 mieszkańców i jest 15. co do wielkości miastem w Polsce. Zdecydowanie jest więc w nim potencjał do prowadzenia usług w zakresie pozycjonowania stron internetowych i sklepów online.

    Toruń center

    Źródło: Ata Ebem / pexels.com

    Pozycjonowanie zrzesza klientów i przedsiębiorców znajdujących się najbliżej siebie, aby zapewnić każdemu użytkownikowi szybki dostęp do pożądanej usługi. Zainwestowanie w takie działania może okazać się skuteczne w zakresie marketingu internetowego dla wielu firm z Torunia.

    pozycjonowanie lokalne Toruń

    Źródło: Kaboompics .com/ pexels.com

    Czym jest pozycjonowanie stron WWW w Toruniu i SEO?

    1. SEO (Search Engine Optimization) – to optymalizacja stron internetowych, sklepów online, blogów czy innych miejsc w sieci pod wymagania wyszukiwarki Google.

    Lepiej będzie się pozycjonować strona, która szybko się ładuje, nie jest zbyt obszerna, ma odpowiednią ilość contentu, prowadzą do niej wartościowe linki, zawiera zoptymalizowane grafiki, jest zgodna ze standardami W3C itp.

    Często pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych w Toruniu idą ze sobą w parze przez całą kampanię promującą witrynę w wyszukiwarce.

    1. Pozycjonowanie stron Toruń – składa się na nie content marketing, link building, aktywność w mediach społecznościowych, dodanie Twojej strony do katalogów i Panoramy Firm. Wstępem do pozycjonowania jest zwykle audyt SEO i optymalizacja treści.

    Dlaczego warto pozycjonować się lokalnie w Toruniu?

    Korzyści pozycjonowania:

    • wygoda,
    • oszczędność czasu,
    • wzrost widoczności,
    • niższe koszty,
    • większa rozpoznawalność,
    • większe zaufanie,
    • dostępność.

    Wiele osób ze względu na wygodę i oszczędność czasu szuka usług i sklepów jak najbliżej miejsca zamieszkania. Szczególnie duże miasta oferują takie możliwości.

    dlaczego warto pozycjonować się lokalnie w toruniu?Źródło: Kaboompics .com / pexels.com

    Pozycjonowanie sklepów internetowych w Toruniu jest zdecydowanie tańsze niż działanie na terenie całej Polski. Pozycjonowanie ogólne wymaga większych nakładów ze względu na silniejszą konkurencję i większy obszar działań, aby osiągnąć zadowalające wyniki.

    Warto promować się wśród „swoich”, aby wzbudzić zaufanie i zyskać pozycję na lokalnym rynku. Konsumenci bardziej ufają przedsiębiorcy, który prowadzi działalność w ich miejscu zamieszkania niż tym, którzy znajdują się w sąsiedniej miejscowości.

    skuteczne pozycjonowanie toruńŹródło: Mateusz_foto / pixabay.com

    Czym charakteryzuje się pozycjonowanie lokalne?

    Pozycjonowanie lokalne na Toruń jest odpowiedzią na potrzeby użytkowników i opiera się na wykorzystywaniu np. lokalnych portali czy grup dyskusyjnych, aby zamieszczać informacje o swojej działalności. We wszystkich tekstach umieszczanych na Twojej stronie czy też poza nią warto publikować wybrane słowa kluczowe razem z lokalizacją.

    Już na etapie wyboru domeny można umieścić w niej nazwę miasta, w którym prowadzi się działalność.

    Prowadząc prace nad stroną w kierunku pozycjonowania lokalnego, warto zwrócić uwagę na budowę linków URL. Powinny być pozbawione zbędnych elementów w swojej strukturze.

    Oprócz tego warto umieścić na pozycjonowanej lokalnie stronie jak najwięcej informacji na temat dojazdu w dane miejsce – podać dokładny adres, objaśnienia związane z dojazdem lub zamieścić mapkę z lokalizacją firmy.

    Lokalne pozycjonowanie zakłada jak najczęstsze wykorzystywane słów kluczowych z przypisaną lokalizacją, a także obecność w lokalnych mediach np. na portalach informacyjnych, grupach dyskusyjnych czy forach. To tzw. zarówno działania on-site (na stronie internetowej), jak i off-site (poza nią).

    Pozycjonowanie lokalne nie tylko na miasta

    Pozycjonowanie lokalne może być realizowane na miasta, poszczególne dzielnice czy rejony. Sprawdza się to szczególnie w większych miejscowościach. W dzielnicach największych miast może toczyć się zażarta walka o najwyższe miejsce w lokalnych wynikach wyszukiwania.

    Pozycjonowanie lokalne Toruń a personalizacja

    Personalizacja opiera się na aktualnej pozycji użytkownika. Dlatego potencjalnym klientom poszukującym tego samego w dwóch różnych miastach na tę samą frazę mogą wyświetlić się zupełnie inne wyniki.

    krajobraz ToruniaŹródło: Kanonik / pixabay.com

    Na podstawie dotychczasowych wyszukiwań algorytm Google układa również listę wyników, bo widzi, jakiego rodzaju strony zainteresowały użytkownika.

    W rankingu lokalnym pod uwagę brany jest temat wyszukiwań, położenie użytkownika, ale również jego dotychczasowe preferencje. Wyszukiwania oparte o geolokalizację bardzo często podają wyniki z wizytówek Google.

    Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych Toruń

    Lokalne pozycjonowanie można realizować przez co najmniej kilka narzędzi:

    • content marketing – to działania oparte na treściach – zarówno znajdujących się bezpośrednio na stronie, jak i poza nią. W tekstach należy używać odpowiednich słów kluczowych z określeniem lokalizacji (w pojedynczym tekście na stronie nie powinny przekraczać 3%, aby nie zostać posądzonym o SPAM). Doskonałym miejscem na emisję treści są również lokalne portale o różnorodnej tematyce, gdzie za zgodą wydawcy można zamieścić artykuły sponsorowane i zastosować w nich linki dofollow oraz nofollow.

    pozycjonowanie lokalne stron www w toruniuŹródło: StartupStockPhotos / pixabay.com

    • WoMM – World Of Mouth Marketing, czyli tzw. marketing szeptany, który najczęściej realizuje się na forach, w grupach dyskusyjnych w mediach społecznościowych, na portalach, blogach, serwisach opiniotwórczych, licytacjach itp. Polega na pozostawianiu w różnych miejscach w sieci wpisów, które do złudzenia przypominają komentarze, opinie innych użytkowników.
      To działania, które mogą mieć charakter informacyjny, edukacyjny, wizerunkowy, neutralizujący negatywne wypowiedzi, reklamowy, ale także wspierający pozycjonowanie stron w Toruniu.
    • Link building – pozyskiwanie wartościowych linków. Można umieszczać na różnych stronach wpisy gościnne opatrzone komentarzem i linkiem do promowanej witryny.
      Warto zadbać o dużą liczbę linków, ale także pozyskiwać je ze stron o wartościowych parametrach.
    • Social media – zakładając fanpage dedykowany konkretnej działalności, należy zadbać o prawidłowe opisy i szatę graficzną spójną z tą prezentowaną do tej pory we wszystkich pozostałych miejscach. Zamieszczane wpisy powinny zawierać frazy kluczowe z dodaną lokalizacją działalności, linkami prowadzącymi do strony głównej serwisu czy poszczególnych produktów.
    • Katalogi – to strony, na których znajdują się zbiory linków z podziałem na kategorie. Obecnie coraz bardziej wypierane są na rzecz content marketingu czy social media.
    • Panoramy firm – są podobne do wizytówek Google, jednak ich opcje są zdecydowanie bardziej ograniczone. Popularne serwisy tego typu to np. Panorama Firm, Panorama Firm Polskich, ALEO.com. Niektóre oferują możliwość oceny firmy, o które warto zadbać również w tym miejscu.

    Pozycjonowanie Toruń, sklep na mapach Google

    W wizytówce firmy znajdziemy informacje takie jak:

    • nazwa,
    • odnośniki do kontaktu, strony głównej i trasy dojazdu,
    • godziny otwarcia,
    • adres,
    • opinie użytkowników,
    • zakres usług.

    Wizytówki są pomocne zarówno dla użytkowników korzystających z laptopów, jak i urządzeń mobilnych. Ich niewątpliwą zaletą jest pojawianie się tuż pod opłaconymi wynikami z sieci reklamowych.

    Założenie wizytówki i prowadzenie całego panelu firmy w Google Moja Firma jest całkowicie bezpłatne i bardzo proste. Należy podać wymagane informacje na temat firmy, aby użytkownicy dowiedzieli się o niej jak najwięcej. Oprócz tego warto zaznaczyć wszystkie kategorie dotyczące danej działalności.

    Po założeniu wizytówki warto popracować nad opiniami pozostawianymi przez użytkowników. Najbardziej pożądane jest uzyskanie jak najlepszej średniej ocen. Należy również dodać zdjęcia. Uatrakcyjnią wizytówkę i podniosą jej znaczenie w pozycjonowaniu.

    Podczas zakładania wizytówki Google odbywa się weryfikacja, która ma za zadanie wyeliminować możliwość założenia jej na cudzą firmę lub podanie nieprawidłowego adresu.

    Wizytówka Google może być dobrym sposobem na reklamowanie swoich usług w przypadku braku strony internetowej.

    stare miasto Toruń - potencjalni klienci lokalniŹródło: OLD_HOUSE / pixabay.com

    Pozycjonowanie sklepów internetowych w Toruniu

    Pozycjonowanie sklepów internetowych w Toruniu praktycznie niczym nie różni się od pozycjonowania stron WWW. Trzeba mieć jednak na uwadze fakt, że sklepy są zwykle znacznie bardziej obszerne od zwykłych serwisów internetowych, dlatego też prace nad pozycjonowaniem lokalnym trwają zwykle dość długo.

    Sklep internetowy, podobnie jak strona, powinien być zoptymalizowany pod SEO. Bardzo ważny jest także wybór platformy, na której będzie osadzony.

    Nie można zaprzestać działań, jakim jest optymalizacja i pozycjonowanie stron w Toruniu. Od tego zależą liczba potencjalnych klientów, którzy odwiedzą sklep, oraz zyski przedsiębiorcy.

    pozycjonowanie sklepów toruńŹródło: 377053/ pixabay.com

    Pozycjonowanie Toruń – jak zdobywać pozytywne opinie o sklepie i produktach?

    Warto zachęcać klientów do dzielenia się swoją opinią. Za pozytywne oceny należy podziękować, zaś w przypadku negatywnych dopytać o powody takiej opinii oraz zapewnić użytkownika o chęci rozwiązania problemu.

    Do pozostawiania opinii można zachęcić użytkowników poprzez:

    • przypominający newsletter;
    • wiadomość z podziękowaniem i zachętą do wystawienia opinii o zakupie;
    • widget, który będzie pytał klientów o odczucia związane z samym sklepem i procesem zakupowym;
    • dodatkowy rabat czy punkty dodane do konta użytkownika.

    Wiele platform, na których umieszcza się sklepy internetowe, ma możliwość instalacji wtyczki pozwalającej na ocenę i skomentowanie produktu bezpośrednio na stronie sklepu.

    Jak wygląda dobry opis produktu?

    Dobry opis produktu powinien składać się co najmniej z kilku elementów w tym:

    • pełnej nazwy produktu, w tym nazwy katalogowej,
    • rozwinięcia – opisu, w którym znajdą się szczegóły na jego temat,
    • opisu produktu, który dobrze zoptymalizowany powinien obejmować około 2000-2500 zzs. Zawartość słów kluczowych w tekście powinna wynosić 2-3%.

    Warto zadbać o spójność wszystkich treści umieszczonych na stronie. Opisy produktów powinny mieć taki sam podział na lead, wypunktowania i numerowanie. Pod żadnym pozorem nie można kopiować treści.

    Dobry opis produktu powinien odpowiadać na wszystkie najważniejsze pytania, jakie może zadać użytkownik, np.:

    1. Jak się nazywa?
    2. Do czego służy?
    3. Jakie ma wymiary?
    4. Co zyskam dzięki niemu?
    5. Jak oceniają go inni użytkownicy?
    6. Ile wynosi jego cena?
    7. Ile kosztuje przesyłka?
    8. Czy są do niego dodatkowe akcesoria?
    9. Jak szybko go otrzymam?
    10. Jakie formy wysyłki oferuje sprzedawca?

    potencjalni klienci a opinie o firmie ToruńŹródło: Pexels / pixabay.com

    Pozycjonowanie lokalne Toruń – mity i fakty

    • Nowe treści są sposobem na sukces – MIT

    Treści muszą być odpowiednio opracowane, zawierać słowa kluczowe, mieć odpowiedni tytuł, nagłówki oraz mieć wartościową zawartość. Dopiero takie teksty pomagają w pozycjonowaniu.

    • Pozycjonowanie Toruń w Google jest tanie – MIT

    Jeśli chcesz osiągnąć dobre wyniki, musisz przygotować się na stały, dość spory wydatek na pozycjonowanie Toruń i wszystkie akcje z nim związane np. napisanie artykułów sponsorowanych, szeptankę na forach itp.

    • Linkowanie wewnętrzne nie jest tak ważne jak zewnętrzne – MIT

    pozycjonowanie lokalnych cukierni ToruńŹródło: Pexels / pixabay.com

    Zarówno linki wewnętrzne, jak i zewnętrzne są bardzo wartościowe. Dobrze zbudowana sieć linków wewnętrznych wpłynie na średni czas, jaki użytkownik spędzi na stronie, co również pozytywnie wpłynie na miejsce w rankingu Google.

    • Analiza fraz kluczowych jest bardzo ważna – FAKT

    Analiza fraz kluczowych jest podstawą do rozpoczęcia jakichkolwiek działań pozycjonerskich.

    • Nie tylko działalność internetowa wymaga pozycjonowania – FAKT

    Dobrze wypozycjonowana strona wpływa nie tylko na zainteresowanie usługami lub produktami, ale także prestiż marki, dlatego o pozycjonowanie stron WWW powinny dbać praktycznie wszystkie firmy.

    • Pozycji w Google nie można kupić – FAKT

    W ramach Google dostępne są systemy reklamowe, możliwość założenia wizytówki firmy, ale wszystkie działania powinny odbywać się uczciwie. Niedozwolone techniki optymalizacji i pozycjonowania są szybko wykrywane i eliminowane w wyszukiwarce Google.

    czy pozycje na Toruń w google można kupić?Źródło: kaboompics / pixabay.com

    Niezbędne prace podczas pozycjonowania stron Toruń

    Przygotowanie pod SEO i pozycjonowanie stron Toruń powinno odbywać się już na poziomie projektowania strony bądź sklepu, ale można zrobić to nieco później. Zatrudnienie doświadczonych pozycjonerów pozwala na uporządkowanie działań, dokładne opracowanie budżetu, dobór odpowiednich narzędzi i mierzenie wyników. Kolejnym elementem jest audyt SEO i wdrożenie zmian zgodnych z jego wynikami.

    Pozycjonowanie stron w Toruniu to proces, który praktycznie nigdy się nie kończy. Po wskoczeniu na lepsze miejsce w rankingu Google trzeba jeszcze umieć je utrzymać, co bywa największą bolączką specjalistów. Warto cały czas kontynuować działania i być wytrwałym.

    jak pozycjonować się na miasto Toruń?Źródło: 27707/ pixabay.com

    Czy optymalizacja i pozycjonowanie stron w Toruniu to to samo?

    Pozycjonowanie i optymalizacja strony internetowej nie są tym samym, ale dzięki ich połączeniu realizuje się ten sam cel – polepsza wyniki strony lub sklepu w rankingu Google.

    Warto zoptymalizować stronę zaraz po wykonaniu audytu, ale także np. po dodaniu kategorii nowych produktów, zakładki na stronie WWW, implementacji bloga itp. Za każdą większą przeprowadzoną akcją powinna pójść optymalizacja strony.

    Dobrze wypozycjonowana strona pozwala na uzyskanie większego zainteresowania w sieci i ściągnięcie ruchu organicznego na stronie. Jeśli kolejne jej elementy będą dobrze zaplanowane, oferta interesująca, a ścieżka zakupowa jasna i przejrzysta, to skłoni to nowych klientów do dokonania zakupu lub przynajmniej rejestracji na stronie.

    różnica pomiędzy optymalizacją a pozycjonowaniem stron ToruńŹródło: Pexels / pixabay.com

    Pożądane jest więc jak najdłuższe utrzymywanie zarówno działań SEO, jak i pozycjonerskich.

    Dlaczego pozycjonowanie stron internetowych tak długo trwa?

    Po pierwsze, jest to ogromna konkurencja, z jaką trzeba walczyć w wynikach wyszukiwania. W sieci może funkcjonować wiele serwisów równie dobrze zoptymalizowanych i pozycjonowanych w wyszukiwarce – znaczną trudnością jest więc przebicie się przez ten ogrom linków.

    Kolejnym aspektem są prace, jakie wymagają witryny i opracowanie tzw. long tail. Składają się na nie rozbudowane frazy, których tworzenie również może zająć wiele czasu. Do tego dochodzą jeszcze zmiany, jakie wyszukiwarka Google serwuje co jakiś czas swoim użytkownikom.

    pozycjonowanie toruń - od czego zacząćŹródło: Pexels / pixabay.com

    Bardzo często pozycjonowanie stron Toruń wydłuża się ze względu na niechęć właścicieli firm do wprowadzania zmian.

    Wpływ na tempo prac może mieć również nałożenie filtru na stronę, które miało miejsce w przeszłości. Google może nałożyć karę na stronę np. z powodu powielania treści, złych linków prowadzących, braku optymalizacji, a także przesycenia strony reklamami.

    Systemy reklamowe a pozycjonowanie stron Toruń

    Systemy reklamowe działają szybko i zwykle na krótką metę. Wykorzystywane są np. przed różnymi świętami lub kiedy strona notuje spadki zainteresowania, a przedsiębiorca potrzebuje większej ilości potencjalnych klientów. Kampania w systemie reklamowym może trwać 2,3 dni, tydzień, 2 tygodnie. Z kolei SEO i pozycjonowanie stron są nastawione na długofalowe działanie.

    Do najpopularniejszych systemów reklamowych należą:

    • Google Ads – stworzenie reklamy jest bardzo proste, a jednocześnie pozwala na ustawienie własnych parametrów dotyczących reklamy, w tym określenie słów kluczowych, jej zasięgu, grupy docelowej, charakteru kampanii, sposobu rozliczenia i przeznaczonego budżetu.
    • Remarketing – polega na nadawaniu użytkownikom ciasteczek, a następnie śledzeniu, gdzie przebywają w sieci po odwiedzeniu strony internetowej reklamodawcy.
    • Facebook Ads – promowanie na Facebooku dostępne jest nawet dla osób, które nie mają założonego profilu na serwisie. Wystarczy jedynie przejść do kreatora reklamy i ustalić wszystkie jej parametry.

    Jak poszerzyć swoją wiedzę z zakresu pozycjonowania?

    Po pierwsze, aby poszerzyć swoją wiedzę, warto czytać blogi, oglądać filmiki i słuchać podcastów specjalistów SEO, szczególnie tych działających za oceanem. Jeśli znasz język angielski, to jest to bardzo dobry sposób nie tylko na poszerzanie wiedzy z zakresu SEO i pozycjonowania, ale także ćwiczenie języka, który przydaje się podczas prowadzenia firmy.

    Kolejnym elementem jest umiejętne słuchanie. Warto słuchać swoich współpracowników, którzy mają wiedzę z tej dziedziny czy specjalistów, których zatrudnia agencja SEO wynajęta do pozycjonowania Twojego miejsca w sieci.

    Poszerzaj swoją wiedzę stopniowo, czytaj dziennie nawet 1 wpis na blogu, a po pewnym czasie zobaczysz, że zdecydowanie łatwiej będzie Ci dogadać się ze specjalistami z zakresu pozycjonowania i określać cele dla Twojej firmy.

    jak rozwijać swoją wiedzę w kontekście pozycjonowania stron ToruńŹródło: PhotoMIX-Company / pixabay.com

    Pozycjonowanie stron Toruń – pytania, jakie należy zadać firmie zajmującej się SEO

    1. Jakie branże do tej pory obsługiwali Państwo w zakresie SEO i pozycjonowania?

    Im bardziej zbliżone branże do Twojej pozycjonowała firma SEO z Torunia, tym lepiej.

    1. Kto będzie prowadził moją kampanię?
    2. Jakie ma doświadczenie w tym zakresie?

    Jakie doświadczenie posiada dana osoba, jakimi wynikami może się pochwalić lub gdzie odbywała szkolenia?

    1. Jakimi narzędziami dysponuje?

    Im więcej narzędzi wykorzystanych na cele kampanii, tym lepiej.

    1. Jak wygląda rozliczanie się za kampanię?

    Kwestie finansowe najlepiej ustalić na samym początku współpracy.

    1. Jakich wyników mogę oczekiwać?

    Wyniki zależą od rodzaju prowadzonego biznesu, jego potencjału, zakresu i środków przeznaczonych na realizację kampanii.

    Pozycjonowanie Toruń, najczęściej zadawane pytania

    1. Co trzeba mieć, by rozpocząć proces pozycjonowania?

    Niezbędne jest posiadanie aktywnej strony internetowej podpiętej pod domenę. Serwis powinien mieć możliwość przeprowadzenia optymalizacji albo przez panel użytkownika, albo bezpośrednio w kodzie HTML.

    1. Jakie narzędzia najlepiej wykorzystać w lokalnym pozycjonowaniu?

    Narzędzia powinny być dobierane w zależności od branży, zakresu usług, zakresu działalności, jej charakteru, dostępnych środków i możliwości.

    1. Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne Toruń?

    Nie istnieje jeden cennik pozycjonowania. To, ile kosztuje pozycjonowanie Toruń, zależne jest głównie od zakresu działań i wykorzystanych narzędzi. Najlepiej nastawić się na comiesięczny wydatek rzędu kilkuset i kilku tysięcy złotych. Wiele zależy tutaj np. od sezonowości prowadzonego biznesu.

    1. Na jakie obszary można się pozycjonować lokalnie?

    Lokalne pozycjonowanie strony internetowej może obejmować całe regiony, miasta lub dzielnice.

    W przypadku niszowych branż warto rozważyć rozszerzenie działań w zakresie pozycjonowania na obszar województwa.

    1. Pozycjonowanie stron w Toruniu – po jakim czasie będą widoczne efekty?

    To długotrwały i bardzo złożony proces, na który należy przeznaczyć odpowiednią ilość czasu. Zwykle pierwszych efektów można spodziewać się po około pół roku do roku od rozpoczęcia kampanii.

    Sprawdź również naszą ofertę na:
    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.9/5 - Liczba ocen: 72