Toruń posiada ponad 198 000 mieszkańców i jest 15. co do wielkości miastem w Polsce. Zdecydowanie jest więc w nim potencjał do prowadzenia usług w zakresie pozycjonowania stron internetowych i sklepów online.
Źródło: Ata Ebem / pexels.com
Pozycjonowanie zrzesza klientów i przedsiębiorców znajdujących się najbliżej siebie, aby zapewnić każdemu użytkownikowi szybki dostęp do pożądanej usługi. Zainwestowanie w takie działania może okazać się skuteczne w zakresie marketingu internetowego dla wielu firm z Torunia.
Źródło: Kaboompics .com/ pexels.com
Lepiej będzie się pozycjonować strona, która szybko się ładuje, nie jest zbyt obszerna, ma odpowiednią ilość contentu, prowadzą do niej wartościowe linki, zawiera zoptymalizowane grafiki, jest zgodna ze standardami W3C itp.
Często pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych w Toruniu idą ze sobą w parze przez całą kampanię promującą witrynę w wyszukiwarce.
Korzyści pozycjonowania:
Źródło: Kaboompics .com / pexels.com
Wiele osób ze względu na wygodę i oszczędność czasu szuka usług i sklepów jak najbliżej miejsca zamieszkania. Szczególnie duże miasta oferują takie możliwości.
Pozycjonowanie sklepów internetowych w Toruniu jest zdecydowanie tańsze niż działanie na terenie całej Polski. Pozycjonowanie ogólne wymaga większych nakładów ze względu na silniejszą konkurencję i większy obszar działań, aby osiągnąć zadowalające wyniki.
Warto promować się wśród „swoich”, aby wzbudzić zaufanie i zyskać pozycję na lokalnym rynku. Konsumenci bardziej ufają przedsiębiorcy, który prowadzi działalność w ich miejscu zamieszkania niż tym, którzy znajdują się w sąsiedniej miejscowości.
Źródło: Mateusz_foto / pixabay.com
Pozycjonowanie lokalne na Toruń jest odpowiedzią na potrzeby użytkowników i opiera się na wykorzystywaniu np. lokalnych portali czy grup dyskusyjnych, aby zamieszczać informacje o swojej działalności. We wszystkich tekstach umieszczanych na Twojej stronie czy też poza nią warto publikować wybrane słowa kluczowe razem z lokalizacją.
Już na etapie wyboru domeny można umieścić w niej nazwę miasta, w którym prowadzi się działalność.
Prowadząc prace nad stroną w kierunku pozycjonowania lokalnego, warto zwrócić uwagę na budowę linków URL. Powinny być pozbawione zbędnych elementów w swojej strukturze.
Oprócz tego warto umieścić na pozycjonowanej lokalnie stronie jak najwięcej informacji na temat dojazdu w dane miejsce – podać dokładny adres, objaśnienia związane z dojazdem lub zamieścić mapkę z lokalizacją firmy.
Lokalne pozycjonowanie zakłada jak najczęstsze wykorzystywane słów kluczowych z przypisaną lokalizacją, a także obecność w lokalnych mediach np. na portalach informacyjnych, grupach dyskusyjnych czy forach. To tzw. zarówno działania on-site (na stronie internetowej), jak i off-site (poza nią).
Pozycjonowanie lokalne może być realizowane na miasta, poszczególne dzielnice czy rejony. Sprawdza się to szczególnie w większych miejscowościach. W dzielnicach największych miast może toczyć się zażarta walka o najwyższe miejsce w lokalnych wynikach wyszukiwania.
Personalizacja opiera się na aktualnej pozycji użytkownika. Dlatego potencjalnym klientom poszukującym tego samego w dwóch różnych miastach na tę samą frazę mogą wyświetlić się zupełnie inne wyniki.
Na podstawie dotychczasowych wyszukiwań algorytm Google układa również listę wyników, bo widzi, jakiego rodzaju strony zainteresowały użytkownika.
W rankingu lokalnym pod uwagę brany jest temat wyszukiwań, położenie użytkownika, ale również jego dotychczasowe preferencje. Wyszukiwania oparte o geolokalizację bardzo często podają wyniki z wizytówek Google.
Źródło: Kanonik / pixabay.com
Lokalne pozycjonowanie można realizować przez co najmniej kilka narzędzi:
Źródło: StartupStockPhotos / pixabay.com
W wizytówce firmy znajdziemy informacje takie jak:
Wizytówki są pomocne zarówno dla użytkowników korzystających z laptopów, jak i urządzeń mobilnych. Ich niewątpliwą zaletą jest pojawianie się tuż pod opłaconymi wynikami z sieci reklamowych.
Założenie wizytówki i prowadzenie całego panelu firmy w Google Moja Firma jest całkowicie bezpłatne i bardzo proste. Należy podać wymagane informacje na temat firmy, aby użytkownicy dowiedzieli się o niej jak najwięcej. Oprócz tego warto zaznaczyć wszystkie kategorie dotyczące danej działalności.
Po założeniu wizytówki warto popracować nad opiniami pozostawianymi przez użytkowników. Najbardziej pożądane jest uzyskanie jak najlepszej średniej ocen. Należy również dodać zdjęcia. Uatrakcyjnią wizytówkę i podniosą jej znaczenie w pozycjonowaniu.
Podczas zakładania wizytówki Google odbywa się weryfikacja, która ma za zadanie wyeliminować możliwość założenia jej na cudzą firmę lub podanie nieprawidłowego adresu.
Wizytówka Google może być dobrym sposobem na reklamowanie swoich usług w przypadku braku strony internetowej.
Źródło: OLD_HOUSE / pixabay.com
Pozycjonowanie sklepów internetowych w Toruniu praktycznie niczym nie różni się od pozycjonowania stron WWW. Trzeba mieć jednak na uwadze fakt, że sklepy są zwykle znacznie bardziej obszerne od zwykłych serwisów internetowych, dlatego też prace nad pozycjonowaniem lokalnym trwają zwykle dość długo.
Źródło: 377053/ pixabay.com
Sklep internetowy, podobnie jak strona, powinien być zoptymalizowany pod SEO. Bardzo ważny jest także wybór platformy, na której będzie osadzony.
Nie można zaprzestać działań, jakim jest optymalizacja i pozycjonowanie stron w Toruniu. Od tego zależą liczba potencjalnych klientów, którzy odwiedzą sklep, oraz zyski przedsiębiorcy.
Warto zachęcać klientów do dzielenia się swoją opinią. Za pozytywne oceny należy podziękować, zaś w przypadku negatywnych dopytać o powody takiej opinii oraz zapewnić użytkownika o chęci rozwiązania problemu.
Do pozostawiania opinii można zachęcić użytkowników poprzez:
Wiele platform, na których umieszcza się sklepy internetowe, ma możliwość instalacji wtyczki pozwalającej na ocenę i skomentowanie produktu bezpośrednio na stronie sklepu.
Dobry opis produktu powinien składać się co najmniej z kilku elementów w tym:
Warto zadbać o spójność wszystkich treści umieszczonych na stronie. Opisy produktów powinny mieć taki sam podział na lead, wypunktowania i numerowanie. Pod żadnym pozorem nie można kopiować treści.
Dobry opis produktu powinien odpowiadać na wszystkie najważniejsze pytania, jakie może zadać użytkownik, np.:
Źródło: Pexels / pixabay.com
Treści muszą być odpowiednio opracowane, zawierać słowa kluczowe, mieć odpowiedni tytuł, nagłówki oraz mieć wartościową zawartość. Dopiero takie teksty pomagają w pozycjonowaniu.
Źródło: Pexels / pixabay.com
Jeśli chcesz osiągnąć dobre wyniki, musisz przygotować się na stały, dość spory wydatek na pozycjonowanie Toruń i wszystkie akcje z nim związane np. napisanie artykułów sponsorowanych, szeptankę na forach itp.
Zarówno linki wewnętrzne, jak i zewnętrzne są bardzo wartościowe. Dobrze zbudowana sieć linków wewnętrznych wpłynie na średni czas, jaki użytkownik spędzi na stronie, co również pozytywnie wpłynie na miejsce w rankingu Google.
Analiza fraz kluczowych jest podstawą do rozpoczęcia jakichkolwiek działań pozycjonerskich.
Dobrze wypozycjonowana strona wpływa nie tylko na zainteresowanie usługami lub produktami, ale także prestiż marki, dlatego o pozycjonowanie stron WWW powinny dbać praktycznie wszystkie firmy.
W ramach Google dostępne są systemy reklamowe, możliwość założenia wizytówki firmy, ale wszystkie działania powinny odbywać się uczciwie. Niedozwolone techniki optymalizacji i pozycjonowania są szybko wykrywane i eliminowane w wyszukiwarce Google.
Źródło: kaboompics / pixabay.com
Przygotowanie pod SEO i pozycjonowanie stron Toruń powinno odbywać się już na poziomie projektowania strony bądź sklepu, ale można zrobić to nieco później. Zatrudnienie doświadczonych pozycjonerów pozwala na uporządkowanie działań, dokładne opracowanie budżetu, dobór odpowiednich narzędzi i mierzenie wyników. Kolejnym elementem jest audyt SEO i wdrożenie zmian zgodnych z jego wynikami.
Pozycjonowanie stron w Toruniu to proces, który praktycznie nigdy się nie kończy. Po wskoczeniu na lepsze miejsce w rankingu Google trzeba jeszcze umieć je utrzymać, co bywa największą bolączką specjalistów. Warto cały czas kontynuować działania i być wytrwałym.
Źródło: 27707/ pixabay.com
Pozycjonowanie i optymalizacja strony internetowej nie są tym samym, ale dzięki ich połączeniu realizuje się ten sam cel – polepsza wyniki strony lub sklepu w rankingu Google.
Źródło: Pexels / pixabay.com
Warto zoptymalizować stronę zaraz po wykonaniu audytu, ale także np. po dodaniu kategorii nowych produktów, zakładki na stronie WWW, implementacji bloga itp. Za każdą większą przeprowadzoną akcją powinna pójść optymalizacja strony.
Dobrze wypozycjonowana strona pozwala na uzyskanie większego zainteresowania w sieci i ściągnięcie ruchu organicznego na stronie. Jeśli kolejne jej elementy będą dobrze zaplanowane, oferta interesująca, a ścieżka zakupowa jasna i przejrzysta, to skłoni to nowych klientów do dokonania zakupu lub przynajmniej rejestracji na stronie.
Pożądane jest więc jak najdłuższe utrzymywanie zarówno działań SEO, jak i pozycjonerskich.
Po pierwsze, jest to ogromna konkurencja, z jaką trzeba walczyć w wynikach wyszukiwania. W sieci może funkcjonować wiele serwisów równie dobrze zoptymalizowanych i pozycjonowanych w wyszukiwarce – znaczną trudnością jest więc przebicie się przez ten ogrom linków.
Źródło: Pexels / pixabay.com
Kolejnym aspektem są prace, jakie wymagają witryny i opracowanie tzw. long tail. Składają się na nie rozbudowane frazy, których tworzenie również może zająć wiele czasu. Do tego dochodzą jeszcze zmiany, jakie wyszukiwarka Google serwuje co jakiś czas swoim użytkownikom.
Bardzo często pozycjonowanie stron Toruń wydłuża się ze względu na niechęć właścicieli firm do wprowadzania zmian.
Wpływ na tempo prac może mieć również nałożenie filtru na stronę, które miało miejsce w przeszłości. Google może nałożyć karę na stronę np. z powodu powielania treści, złych linków prowadzących, braku optymalizacji, a także przesycenia strony reklamami.
Systemy reklamowe działają szybko i zwykle na krótką metę. Wykorzystywane są np. przed różnymi świętami lub kiedy strona notuje spadki zainteresowania, a przedsiębiorca potrzebuje większej ilości potencjalnych klientów. Kampania w systemie reklamowym może trwać 2,3 dni, tydzień, 2 tygodnie. Z kolei SEO i pozycjonowanie stron są nastawione na długofalowe działanie.
Do najpopularniejszych systemów reklamowych należą:
Po pierwsze, aby poszerzyć swoją wiedzę, warto czytać blogi, oglądać filmiki i słuchać podcastów specjalistów SEO, szczególnie tych działających za oceanem. Jeśli znasz język angielski, to jest to bardzo dobry sposób nie tylko na poszerzanie wiedzy z zakresu SEO i pozycjonowania, ale także ćwiczenie języka, który przydaje się podczas prowadzenia firmy.
Kolejnym elementem jest umiejętne słuchanie. Warto słuchać swoich współpracowników, którzy mają wiedzę z tej dziedziny czy specjalistów, których zatrudnia agencja SEO wynajęta do pozycjonowania Twojego miejsca w sieci.
Poszerzaj swoją wiedzę stopniowo, czytaj dziennie nawet 1 wpis na blogu, a po pewnym czasie zobaczysz, że zdecydowanie łatwiej będzie Ci dogadać się ze specjalistami z zakresu pozycjonowania i określać cele dla Twojej firmy.
Źródło: PhotoMIX-Company / pixabay.com
Im bardziej zbliżone branże do Twojej pozycjonowała firma SEO z Torunia, tym lepiej.
Jakie doświadczenie posiada dana osoba, jakimi wynikami może się pochwalić lub gdzie odbywała szkolenia?
Im więcej narzędzi wykorzystanych na cele kampanii, tym lepiej.
Kwestie finansowe najlepiej ustalić na samym początku współpracy.
Wyniki zależą od rodzaju prowadzonego biznesu, jego potencjału, zakresu i środków przeznaczonych na realizację kampanii.
Niezbędne jest posiadanie aktywnej strony internetowej podpiętej pod domenę. Serwis powinien mieć możliwość przeprowadzenia optymalizacji albo przez panel użytkownika, albo bezpośrednio w kodzie HTML.
Narzędzia powinny być dobierane w zależności od branży, zakresu usług, zakresu działalności, jej charakteru, dostępnych środków i możliwości.
Nie istnieje jeden cennik pozycjonowania. To, ile kosztuje pozycjonowanie Toruń, zależne jest głównie od zakresu działań i wykorzystanych narzędzi. Najlepiej nastawić się na comiesięczny wydatek rzędu kilkuset i kilku tysięcy złotych. Wiele zależy tutaj np. od sezonowości prowadzonego biznesu.
Lokalne pozycjonowanie strony internetowej może obejmować całe regiony, miasta lub dzielnice.
W przypadku niszowych branż warto rozważyć rozszerzenie działań w zakresie pozycjonowania na obszar województwa.
To długotrwały i bardzo złożony proces, na który należy przeznaczyć odpowiednią ilość czasu. Zwykle pierwszych efektów można spodziewać się po około pół roku do roku od rozpoczęcia kampanii.