Pozycjonowanie lokalne na Toruń jest odpowiedzią na potrzeby użytkowników i opiera się na wykorzystywaniu np. lokalnych portali czy grup dyskusyjnych, aby zamieszczać informacje o swojej działalności. We wszystkich tekstach umieszczanych na Twojej stronie czy też poza nią warto publikować wybrane słowa kluczowe razem z lokalizacją.
Już na etapie wyboru domeny można umieścić w niej nazwę miasta, w którym prowadzi się działalność.
Prowadząc prace nad stroną w kierunku pozycjonowania lokalnego, warto zwrócić uwagę na budowę linków URL. Powinny być pozbawione zbędnych elementów w swojej strukturze.
Oprócz tego warto umieścić na pozycjonowanej lokalnie stronie jak najwięcej informacji na temat dojazdu w dane miejsce – podać dokładny adres, objaśnienia związane z dojazdem lub zamieścić mapkę z lokalizacją firmy.
Lokalne pozycjonowanie zakłada jak najczęstsze wykorzystywane słów kluczowych z przypisaną lokalizacją, a także obecność w lokalnych mediach np. na portalach informacyjnych, grupach dyskusyjnych czy forach. To tzw. zarówno działania on-site (na stronie internetowej), jak i off-site (poza nią).
Pozycjonowanie lokalne nie tylko na miasta
Pozycjonowanie lokalne może być realizowane na miasta, poszczególne dzielnice czy rejony. Sprawdza się to szczególnie w większych miejscowościach. W dzielnicach największych miast może toczyć się zażarta walka o najwyższe miejsce w lokalnych wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie lokalne Toruń a personalizacja
Personalizacja opiera się na aktualnej pozycji użytkownika. Dlatego potencjalnym klientom poszukującym tego samego w dwóch różnych miastach na tę samą frazę mogą wyświetlić się zupełnie inne wyniki.
Źródło: Kanonik / pixabay.com
Na podstawie dotychczasowych wyszukiwań algorytm Google układa również listę wyników, bo widzi, jakiego rodzaju strony zainteresowały użytkownika.
W rankingu lokalnym pod uwagę brany jest temat wyszukiwań, położenie użytkownika, ale również jego dotychczasowe preferencje. Wyszukiwania oparte o geolokalizację bardzo często podają wyniki z wizytówek Google.