Pozycjonowanie Sky-Shop

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Pozycjonowanie sklepu internetowego to jedna z najlepszych możliwości, aby dotrzeć do jak największej grupy zainteresowanych klientów. Powstanie sklepu powinien poprzedzić dokładny research i rozeznanie w branży. Następnie warto razem z profesjonalistami omówić wygląd sklepu, teksty, grafiki, które się w nim znajdą, sposoby na reklamowanie i przyciąganie klientów. Budowa sklepu to bardzo ważny proces, bo już na tym etapie można ukierunkować się na prowadzenie dalszych działań. W zależności od asortymentu sklepu, jego objętości, czy zasięgu oferty można nastawić się na konkretny typ pozycjonowania np. pozycjonowanie lokalne, ogólnopolskie, a może nawet międzynarodowe. Obecnie jest wiele opcji realizacji wysyłki także poza granicami kraju, co otwiera przedsiębiorcom nowe możliwości.

    To, jak będzie działał sklep online w przyszłości, zależy od wielu rzeczy ustalonych już na starcie. Dlatego warto dobrze zastanowić się nad wyborem nazwy sklepu, szaty graficznej, domeny, hostingu i serwera, a nawet platformy na jakiej będzie działał sklep. Dobre wybory, poprzedzone rozpoznaniem rynku, zasięgnięcie opinii wśród rodziny i znajomych oraz podejmowanie decyzji w porozumieniu z profesjonalistami pozwoli na osiągnięcie sukcesu. Nawet nowo zakładane sklepy mogą wymagać przeprowadzenia audytu i niezbędnych prac prowadzonych w ramach optymalizacji. Oczywiście to samo dotyczy sklepów, które funkcjonują już od wielu lat. Ranking Google, jak i wymagania wyszukiwarki ciągle się zmieniają. Dlatego do pozycjonowania należy podchodzić w elastyczny sposób i zawsze być przygotowanym na wprowadzenie zmian. Wszystkie te aspekty sprawiają, że optymalizacja seo Sky-Shop i pozycjonowanie powinny być nieustannym procesem, który będzie towarzyszył prowadzonej działalności. Każdy blogowy wpis w sklepie czy dodanie produktu powinno podlegać optymalizacji. Dobrze jest ją przeprowadzać na bieżąco, aby później uniknąć natłoku pracy i jednocześnie regularnie „zapraszać” do odwiedzin sklepu robota Google, który będzie odczytywał wszystkie zamieszczone informacje.

    Sky-Shop pozwala na pozycjonowanie sklepu od A do Z. To kompleksowo opracowana platforma, która umożliwia bezpieczne prowadzenie sklepu internetowego, jego integrację z hurtowniami z zaopatrzeniem, a nawet automatyczne powiązanie z Allegro i eBay. Sklep internetowy oparty o Sky-Shop jest w pełni zoptymalizowany pod kątem SEO, a ponadto umożliwia korzystanie z wielu narzędzi wspierających działania marketingowe. To kompletna usługa dla osób stawiających pierwsze kroki w internetowym biznesie, jak i dla tych, którym zależy na unowocześnieniu i przyspieszeniu już posiadanego sklepu. Rozpocznij przygodę z e-commerce razem ze Sky-Shop!

    Czym jest e-commerce?

    Czym jest e-commerce?

    E-commerce to dziedzina, która przeżywa bardzo dynamiczny rozwój w ostatnich latach. Handel internetowy to dość młoda gałąź rynku, dlatego wciąż jeszcze podlega zmianom, a wszelkie coraz to nowsze udogodnienia są mile widziane. Kilkanaście lat temu z pewnością niewiele osób mogłoby spodziewać się, że przez internet można będzie kupić praktycznie wszystko. Za pośrednictwem sklepów online, licytacji, aukcji i portali można kupić i sprzedać wiele także unikatowych przedmiotów. Począwszy od ubrań, przez specjalistyczne narzędzia, a skończywszy na wycieczkach zagranicznych czy samochodach. Podobnie jest z usługami – zarezerwowanie wizyty u fryzjera, malowanie w domu czy wniesienie mebli można zamówić przez portale skupiające usługodawców. W celu umówienia się z fachowcem nie trzeba nawet dzwonić. To ogromne ułatwienie, które oferuje wiele możliwości. Aby wejść w posiadanie wielu dóbr nie trzeba już praktycznie wychodzić z domu. Zakupiony przedmiot można zamówić z dostawą pod same drzwi.

    Rozwiń

    Za sukcesem e-commerce stoją konkretne liczby. W 2011 roku roku sprzedaż online stanowiła 3,1% ogólnej sprzedaży, a rok później już prawie 4%. W 2014 roku nastąpił ogromny wzrost udziału handlu internetowego, kiedy wyniósł ponad 18%, a już rok później wartość e-commerce w Europie osiągnęła 156 miliardów euro. Te liczby rozbudzają wyobraźnię. Bardzo ciekawym materiałem jest aktualne badanie przeprowadzone przez Gemius dla e-Commerce Polska, z którego można dowiedzieć się, że 73% internautom zdarzyło się kiedykolwiek dokonać zakupu przez internet, to ogromna ilość świadcząca o potencjale handlu w internecie.

    Pośpiech, styl życia, a nawet epidemia koronawirusa, w tym narodowa kwarantanna przyczyniły się do dynamicznego rozwoju usług z zakresu e-commerce. Wiele sklepów, które do tej pory funkcjonowały stacjonarnie, przeniosły się do sieci, dzięki czemu mogły kontynuować swoją działalność. Klientem sklepu internetowego może być praktycznie każda osoba. Ważne jest więc podczas kreacji kampanii reklamowej czy prac nad sklepem określenie swojej grupy docelowej czy stworzenie idealnej buyer persony. Ponadto w sklepach internetowych można wyróżnić kilka profili klientów, w tym:

    • entuzjastów – to osoby, które są zachwycone samym procesem wykonywania zakupów online. Nie dociekają, nie pytają o szczegóły, zdarza im się kupować spontanicznie większe ilości produktów lub takie o większej wartości. Entuzjasta szybko podejmuje decyzję i najczęściej jest zadowolony z zakupów.
    • skoncentrowanych – tego rodzaju klient liczy przede wszystkim na bezpieczeństwo podczas dokonywania zakupów. Dość długo się zastanawia, aby nie paść ofiarą oszustwa. To osoby, które chętnie słuchają rad, porównują produkty między sobą. Osoby tego typu często powracają do zakupów w tych samych miejscach.
    • myśliwych – to klienci, którzy polują na okazję. Często dodają produkty do ulubionych lub kolejnych zakładek, aby obserwować je i czekać głównie na przeceny. Myśliwy najczęściej szuka okazji na portalach aukcyjnych i ogłoszeniowych.
    • tradycjonalistów – to klienci, którzy mają swoje ulubione produkty, marki, sprzedawców i lubią kupować właśnie u nich.
    • maruda – to osoba, która szuka produktu idealnego – o najlepszych parametrach i wymarzonej cenie. Trudno trafić w jego gust. Ciężko mu się zdecydować, decyzję podejmuje wolno, często odsyła zakupione produkty.
    • analityk – to klient, który często wypytuje o szczegóły, porównuje produkty, liczy na pojawienie się jeszcze lepszych nowinek i modeli.
    • skąpiec – to osoba, która najczęściej tylko ogląda dostępny towar, ale go nie kupuje. Mimo że ma potrzeby, to jednak skąpstwo często bierze nad nimi górę i w rezultacie niczego nie kupuje.

    Oczywiście podział klientów rzadko kiedy jest tak czarno-biały. Najczęściej klienci reprezentują mieszankę różnych typów, lub reagują w różny sposób za zakupy konkretnych produktów lub w określonych sklepach. Charakterystyki te niewiele różnią się od tych reprezentowanych przez osoby w klasycznych sklepach stacjonarnych, z tym wyjątkiem, że każdy z wymienionych klientów dokonujący zakupów musi mieć w sobie odrobinę chęci do ryzyka, zakupując produkty przez internet. Dlatego warto zadbać o jak najlepszą i wyczerpującą prezentację produktów.

    Jak wyglądają poszczególne etapy sprzedaży internetowej?

    Jak wyglądają poszczególne etapy sprzedaży internetowej?

    Proces sprzedaży to czas, w którym znajduje się klient, który odwiedził sklep internetowy. Proces ten uwzględnia kilka etapów, przez które przechodzi osoba zainteresowana danym produktem i dokonująca zakupu. Śledzeniem warto zająć się szczególnie w przypadku osób, które podały swoje dane i zarejestrowały się w sklepie zakładając konto. Na postawie danych zalogowanych klientów można opracować pokaźną bazę danych, która będzie dobrym źródłem informacji na temat osób odwiedzających Twój sklep i dokonujących zakupów, czyli tzw. leadów. Etapy sprzedaży internetowej dzielą się na 3 główne etapy:

    Rozwiń
    1. Pozyskanie leada – to proces, który może odbywać się za pośrednictwem chata, infolinii, landing page, newslettera, systemu reklamowego, angażujących tekstów na blogu. Pozyskanie leada to bardzo ważny element sprzedaży internetowej. Najbardziej pożądaną akcją leada jest w tym momencie zarejestrowanie się w sklepie online i podanie swoich pełnych danych. Większość sklepów oferuje dokonywanie zakupów także gościom, z czego nie warto rezygnować. Na tym etapie bardzo ważna jest również ewentualna obsługa klienta np. poprzez infolinię, chat, formularz na stronie czy kontakt za pośrednictwem social media. Wszystkie te działania zmierzają do rejestracji klienta w sklepie.
    2. Skompletowanie koszyka z zamówieniem – kompletowanie koszyka to również bardzo ważny proces, na który składają się określone parametry sklepu, produktów itp. Wiele zależy tutaj od budowy sklepu – UI i UX, prostej ścieżki zakupowej, określonych form bezpiecznych płatności itp. Etap ten wynika z poszczególnych rodzajów klientów, jacy mogą trafić do sklepu internetowego, a także możliwych przyczyn porzucenia koszyka zakupowego. Na start warto podpowiedzieć klientowi produkty, które mogą go zainteresować, stworzyć z nich całe komplety np. modowych stylizacji, zaoferować niższe cen przy zakupach 2. i więcej sztuk. Skompletowanie koszyka i dodanie jakichkolwiek produktów do koszyka to już duży sukces.
    3. Sfinalizowanie transakcji – wiele zależy tutaj od kompleksowych odczuć klienta związanych z Twoim sklepem. Warto podać mu możliwe formy płatności, sposób dostawy i jej koszt, całkowity koszt zakupów oraz szacowany termin doręczenia produktów. Sfinalizowanie transakcji powinno być intuicyjne, szybkie oraz bezpieczne. W tym miejscu warto jeszcze raz zachęcić klienta do założenia konta, jeśli jeszcze tego nie zrobił, aby np. móc wygodniej śledzić swoje zamówienie poprzez specjalny panel. Po całym procesie warto informować klienta na bieżąco o drodze, jaką pokonuje przesyłka, poprosić o ocenę sklepu i produktu.

    Oczywiście cały proces sprzedaży może być jeszcze bardziej rozbudowany i składać się z wielu zmiennych, jednak warto poznać jego 3 główne filary. Droga klienta nazywana jest także lejkiem sprzedażowym, gdzie na jego początku znajdują się wszystkie osoby z grupy docelowej, a na końcu te które dokonały kupna, a może nawet ponownie skorzystały z oferty sklepu.

    Odpowiedni hosting sklepu internetowego

    Bardzo ważną kwestią na etapie zakładania sklepu internetowego jest wybór odpowiedniego hostingu. To inaczej usługa, która zapewnia dużą ilość zasobów serwera na funkcjonowanie sklepu w sieci. Hosting obejmuje zwykle wydzieloną przestrzeń serwera, na której znajduje się sklep i obejmuje m. in. obsługę sklepu samą w sobie, ale także przechowywanie bezy danych klientów czy wygenerowanie i obsługę adresu mailowego sklepu. W sieci można znaleźć masę poradników na temat hostingów i serwerów – ich głównych wad i zalet.

    A na jakie elementy warto zwrócić uwagę podczas wybierania hostingu?

    • Zaplecze techniczne i help desk gotowy nieść pomoc w razie awarii.
    • Dostępność chmury, która pomoże przechowywać wszystkie informację w bezpiecznym miejscu.
    • Możliwość stworzenia kont pocztowych opartych o domenę sklepu.
    • Stabilność serwera i hostingu, dzięki którym sklep będzie mógł funkcjonować bez przerw.
    • Zapewnienie bezpieczeństwa, dzięki hasłom i monitoringowi odpierającemu ataki hakerskie.
    • Możliwość samoistnego, automatycznego przedłużenia hostingu, aby sklep mógł ciągle działać.
    • Warto wybierać hosting, który umożliwi szybkie ładowanie się sklepu i jego zasobów.
    • Back-up danych, które można będzie przywrócić bez problemu.
    • Transfer danych, który w wielu ofertach jest już pozbawiony limitów.

    Jednymi z najbardziej znanych firm dostarczających miejsce w sieci są nazwa.pl, hostinger, dhosting.

    Pozycjonowania lokalne, ogólnopolskie czy międzynarodowe?

    Pozycjonowania lokalne, ogólnopolskie czy międzynarodowe?

    Podejmując decyzję o rozpoczęciu działań pozycjonerskich warto jeszcze ustalić na jakim obszarze najlepiej będzie się skupić. Dostępne jest co najmniej kilka rodzajów pozycjonowania, w tym pozycjonowanie lokalne Sky-Shop, pozycjonowanie ogólnopolskie i międzynarodowe.

    Rozwiń

    Pozycjonowanie lokalne sprawdza się w przypadku sklepów prowadzonych stacjonarnie, ale nie tylko. Czasami klienci mieszkający po sąsiedzku nawet nie mają świadomości, że w ich pobliżu powstał nowy sklep. Sklep internetowy warto pozycjonować lokalnie szczególnie, jeśli oferuje asortyment, który nie może być długo transportowany np. z żywnością lub taki, który prowadzi również sprzedaż w formie stacjonarnej i np. umożliwia klientom osobisty odbiór zamówionych produktów. Aktualizacje Google, w tym Opos i Gołąb sprawiły, że pozycjonowanie lokalne jest coraz bardziej wspierane przez wyszukiwarkę. Pozycjonowanie lokalne jest także tańsze niż pozostałe formy, gdyż po prostu obejmuje mniejszy obszar. Aby skutecznie pozycjonować się lokalnie można zamieszczać artykuły na portalach z najbliższej okolicy, pisać na lokalnych grupach tematycznych, założyć wizytówkę Google, dodawać lokalizacją do słów kluczowych itp.

    Pozycjonowanie ogólnopolskie to częsty wybór przedsiębiorców działających w skali kraju i wysyłających swoje produkty do dowolnego miejsca. Pozycjonowanie ogólnopolskie często może rozwinąć się z pozycjonowania lokalnego. Obejmuje zwykle także bardziej ogólne frazy i nie dodaje się do nich żadnej lokalizacji. Działania w skali kraju zwykle są trudniejsze i bardziej kosztowne. Z pewnością trudniej jest zająć dobrą pozycję w Google na ogólne frazy niż na te uszczegółowione z dodatkowo ujętą lokalizacją. Dlatego także w przypadku pozycjonowania na cały kraj warto tworzyć słowa kluczowe w formie long tail, które pozwolą na pozyskanie bardziej zdecydowanych i wstępnie „przesianych” klientów. Pozycjonowanie ogólne pozwala na zebranie bardzo dużych zasięgów i dotarcie nawet do najdalszych zakątków kraju, jednak wymaga zwykle kosztownych i długofalowych działań, które dopiero po czasie przyniosą pożądane skutki.

    Pozycjonowanie poza granicami kraju to bardzo duże wyzwanie. Warto wówczas nawiązać kontakt ze specjalistami i native speakerami, którzy pozwolą na odpowiednie opracowanie słów kluczowych, treści oraz przybliżą charakterystykę i zwyczaje zakupowe klientów z określonych krajów. Taka współpraca będzie miała znaczenie, jeśli chcemy aby pozycjonowanie i dobrane frazy były naturalne dla obcokrajowców – z pewnością nie wystarczy do tego implementacja wtyczki z tłumaczem – do tego potrzebne jest zrozumienie charakterystyki danego kraju. Np. w Australii używa się specyficznego australijskiego angielskiego, który bogaty jest w skróty i zapożyczenia z języka aborygeńskiego. Bez kontaktu z native speakerem pozycjonowanie w tym kraju może być znacznie utrudnione. Warto poznać więc wszystkie ewentualne bariery i naprawdę dobrze przygotować się do pozycjonowanie sklepu na obcych rynkach.

    Bez względu na to, jaki rodzaj pozycjonowania wybierzemy i zakres działań, warto czerpać wzorce i śledzić światowe trendy. Wyznacznikiem działań na wielu rynkach są Stany Zjednoczone – kolebka Google i miejsce pracy wielu specjalistów w zakresie SEO i pozycjonowania. Warto także samemu dokształcać się w tym zakresie, aby móc oszacować, jakie efekty powinna przynosić kampania i wymagać ich podczas współpracy z agencjami, platformami sklepowymi takimi jak Sky-Shop a także wolnymi strzelcami, działającymi na rynku.

    Jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym?

    Jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym?

    Sposobów na zdobycie ruchu w sklepie internetowym jest bardzo wiele. Niektóre z nich wymagają wyższych nakładów finansowych, inne niższych. Wybrane z nich zakładają działanie długofalowe, inne zaś są obliczone na krótką metę. Jakie możliwości przysługują sklepom internetowym?

    Rozwiń
    • Dbanie o atrakcyjność sklepu – szata wizualna, układ sklepu, dobrej jakości grafiki i filmiki oraz opisy, a także nowoczesny panel użytkownika i cały brand składają się na odczucia potencjalnego klienta – warto więc zadbać o to, aby były jak najlepsze. We wszystkich działaniach warto przede wszystkim zachować jakość. Każdy produkt należy dokładnie sfotografować, wstawić zdjęcia wysokiej jakości i dobrze je podpisać przy pomocy atrybutu alt – tekstu alternatywnego. Pozycjonować można się również w Google Grafika, o czym wielu przedsiębiorców zwyczajnie nie wie. Zamieszczanie dobrze opisanych autorskich zdjęć, o wysokiej jakości z pewnością w tym pomoże.
    • Badanie rynku – kolejnym ważnym elementem jest regularne badanie rynku. Nie wystarczy tego zrobić jedynie raz, bo rynek w którym się funkcjonuje tak samo jak konkurencja, mają do siebie to, że się zmieniają. Szczególnie na początku warto wykonać tzw. analizę SWOT, która wykaże wszystkie zagrożenia i możliwości wewnętrzne, jak i te z zewnątrz. Badanie rynku polega również na przygotowywaniu ankiet dla klientów i zachęcaniu do ich wypełnienia. Podane informacje mogą być bardzo ważną wskazówką, w jakim kierunku warto rozwijać własny sklep online. Warto również ocenić, czy zapotrzebowanie na produkty będzie sezonowe czy całoroczne, jak reklamuje się konkurencja, określić grupę docelową itp.
    • Śledzenie ścieżki klienta – warto prześledzić w fazie projektu i później drogę zakupową jaką musi pokonać klient dokonujący zakupu. Warto, aby była ona w miarę szybka, prosta i intuicyjna. Dobrze jest poprosić kilka osób np. rodzinę czy bliskich znajomych o przetestowanie sklepu i dokonanie zakupu, a następnie relację, jakie te osoby miały odczucia. Do śledzenia klienta warto wykorzystać również narzędzia analityczne np. te służące do automatyzacji marketingu. Dzięki nim można będzie zobaczyć, jakimi trasami poruszają się klienci, które produkty wrzucają do koszyka, na jakim etapie wycofują się z zakupów – takie informacje mogą pomóc w UI i UX także na dalszym etapie.
    • Pozycjonowanie – to jedna z bardzo skutecznych metod na zwiększenie ruchu na stronie poprzez wyniki organiczne. Chociaż pozycjonowanie może wymagać sporych nakładów finansowych, to z czasem osiągnięty wynik może w pełni zrekompensować poniesione koszty. Pozycjonowanie obejmuje takie działania jak content marketing, aktywność w social media, link building, wizytówkę Google i inne.
    • System reklamowy – dostępne są różne systemy reklamowe oferowane np. przez Google lub Facebooka. Google Ads pozwala na szybką emisję reklam i efektywną kampanię, w której właściciel sklepu rozlicza się jedynie na podstawie kliknięć w reklamę. To dobry sposób na szybkie zwiększenie ruchu w sklepie np. przed Świętami Bożego Narodzenia, Walentynkami, Dniem Kobiet itp. Wyniki płatne wyświetlane są jeszcze przed tymi organicznymi. Podobnie sieć działa w przypadku Facebooka. Można wyemitować reklamy nieposiadając firmowego konta na portalu. Wystarczy określenie celów reklamy, grupy docelowej, kreację reklamy, sposób rozliczenia, a po tym można już ją wyemitować i zbierać statystyki.
    • Remarketing – to bardzo ciekawe narzędzie, które przynosi wymierne korzyści. To element systemu reklamowego, który pozwala na dotarcie do osób, które raz już były na stronie sklepu czy konkretnego produktu. Remarketing wyświetla się w sieci partnerskiej Google, która obejmuje wiele najpopularniejszych serwisów. Remarketing to skuteczne narzędzie, bo dociera do osób, które były już wstępnie zainteresowane ofertą danego sklepu. Taki użytkownik otrzymuje ciasteczko „cookie” do śledzenia i emisji reklamy sklepu na kolejnych stronach na których spędza czas.

    Dostępne jest oczywiście jeszcze wiele innych sposobów, w tym pozyskiwanie rekomendacji, współpraca z influencerami, lokowanie produktu i wiele innych. Powyższe sposoby opierają się o działalność internetową, która dzięki bardzo dużym zasięgom i specyfice e-commerce może być bardzo dobrym sposobem na zyskanie pokaźnego grona klientów.

    Dobór odpowiednich słów kluczowych

    Bardzo ważnym zagadnieniem podczas pozycjonowania sklepu online jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Słowa kluczowe to frazy, które są najczęściej wyszukiwane przez użytków internetu i wpisywane w okno wyszukiwarki. Frazy mogą być jednowyrazowe, dwuwyrazowe i bardziej rozbudowane. Opracowując treści na platformie sklepowej z pewnością od razu będziesz wiedział na jakie słowa kluczowe chcesz się pozycjonować. Sklepy internetowe składają się z zwykle z wielu podstron, w tym kategorii, grup produktów i poszczególnych zakładek na których znajdują się konkretne produkty. Warto zadbać o dobór słów kluczowych na wszystkich stronach głównych sklepu, w poszczególnych kategoriach i produktach. Dlatego przygotowanie do optymalizacji i pozycjonowania sklepu internetowego może trwać nieco dłużej, niż ma to miejsce w przypadku klasycznych stron internetowych. Duża liczba podstron sprawia, że cały proces ulega wydłużeniu. Bardzo ważne jest unikanie kanibalizacji słów kluczowych. A na czym polega to groźnie brzmiące zjawisko? W obrębie sklepu internetowego każda podstrona powinna być pozycjonowana na inne słowa kluczowe. W przypadku pozycjonowania już co najmniej dwóch zakładek na te same słowa kluczowe mówimy o kanibalizacji. Wówczas serwis nie rozwija swojego potencjału, a poszczególne jego zakładki konkurują ze sobą i wzajemnie spychają siebie w procesie pozycjonowania, co nie będzie korzystne. Szacuje się, że zawartość słów kluczowych w tekście powinna wynosić około 2-3%, aby tekst był przyjazny dla użytkowników i wyszukiwarki, a jednocześnie dobrze zoptymalizowany. Słowa kluczowe można opracować intuicyjnie, ale warto również skorzystać z pomocy specjalnych narzędzi, które oszacują konkurencyjność danej frazy, podpowiedzą synonimy, pokażą strony które pozycjonują się na wybrane frazy:

    Narzędzia do opracowania słów kluczowych

    • Keyword Tool Api – to bardzo wygodne narzędzie, które w wersji podstawowej jest dostępne za darmo, zaś za wersję z dodatkowymi możliwościami należy wnieść opłatę. Obsługa narzędzia jest bardzo prosta. Po wpisaniu słowa kluczowego narzędzie pokaże szacowaną ilość wyszukiwań w miesiącu, podobne ale rozszerzone frazy kluczowe, a także ich konkurencyjność. W rozszerzonych słowach kluczowych często w przypadku sklepów znajdują się słowa określające kolor, masę, przeznaczenie, cenę. Te sformułowania warto dorzucać przy okazji tworzenia long tail.
    • Google Search Console – to kolejne ciekawe narzędzie, które sprawdza widoczność strony w Google, ale także pomaga przeanalizować słowa kluczowe na które występuje. W okno programu wystarczy jedynie wrzucić link prowadzący do witryny i już można cieszyć się z uzyskania pełnych statystyk. Dzięki programowi można dowiedzieć się, które słowa kluczowe zyskują w rankingu w ostatnim czasie, a które spadają.
    • Ubersuggest – to kolejne ciekawe narzędzie, które spokojnie można dopasować do wymagań polskiego użytkownika. Po wpisaniu badanej frazy kluczowej wystarczy jedynie zmienić język wyszukiwania na polski. Ubersuggest pokaże ilość wyszukiwań danej frazy w miesiącu, konkurencyjność słowa, proponowane słowa kluczowe, rosnący bądź malejący trend wyszukiwania oraz treści w internecie dobrze zoptymalizowane pod wyszukiwaną frazę.

    Mimo, że w internecie można znaleźć masę narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych, to warto skorzystać w tej kwestii z umiejętności profesjonalnego pozycjonera. Taki specjalista będzie umiał odrzucić słowa kluczowe, które z pozoru wydają się atrakcyjne, ale panuje wśród nich duża konkurencja, a w zamian za to zastąpić je niszowymi, ale bardziej perspektywicznymi itd. Specjalista pomoże również w unikaniu kanibalizacji i budowania long tail.

    Na czym polega long tail?

    Long tail to tzw. długi ogon i metoda ta polega na pozycjonowaniu stron www, blogów, forów czy sklepów online za pomocą długich, rozbudowanych i specjalistycznych fraz. Long tail coraz bardziej wypiera pozycjonowanie na krótkie frazy, bo powoli następuje ich przesycenie w sieci. Trudno walczyć z gigantami, np. multibrandami sklepowymi oferującymi buty damskie. Pozycjonowanie z zadowalającymi wynikami na tak ogólną frazę dla mniejszego sklepu może już być praktycznie niemożliwe, dlatego warto do wybieranych krótkich słów kluczowych dodawać ich rozwinięcia np. „zimowe buty damskie”, „zimowe buty damskie ze skóry”, „brązowe zimowe buty damskie ze skóry” itd. Takie uszczegółowienie pozwoli lepiej dotrzeć do klienta w internetowej przestrzeni, a także wyłowi tych internautów, których preferencje zakupowe są już ściśle określone. To pozwala na szybsze przejście na kolejne etapy drogi zakupowej, jaką musi przebyć klient rozpoczynający od poszukiwania bardzo ogólnego produktu.

    Content marketing a pozycjonowanie sklepu

    Content marketing a pozycjonowanie sklepu

    Content marketing to szeroko zakrojone działania obejmujące pracę nad wszystkimi treściami znajdującymi się w sklepie online, ale także poza nim. Content marketing skupia się na emisji wartościowych, oryginalnych i ciekawych treści, które sprawią, że użytkownik sam będzie poszukiwał ich coraz więcej. Dzięki tej metodzie wiele osób szukających rozwiązania swoich problemów, porad i odpowiedzi na pytania czy aktualnych informacji, trafia do ich źródła, natykając się przy okazji na ofertę danego sklepu online. Ten rodzaj marketingu treści w pierwszym kroku jest więc przygotowany na pomoc i podaje odpowiedz użytkownikowi, w zamian za co wdzięczny internauta może zostać skutecznie zachęcony do skorzystania z oferty sklepu, który wyemitował wartościowe treści.

    Rozwiń

    Content marketing można realizować zarówno na stronie sklepu online, jak i poza nim, np. dzięki publikowaniu artykułów na portalach wydawców. W ten sposób realizuje się nie tylko content marketing, ale także link building, równie ważny dla skutecznego pozycjonowania sklepu. Realizowanie content marketingu na stronie internetowej polega m. in. na:

    • optymalizacji wszystkich tekstów dostępnych na stronie
    • przygotowywaniu obszernych, oryginalnych i ciekawych opisów głównych podstron, kategorii, produktów itp.
    • implementacji zakładki blog – na której regularnie będą pojawiały się autorskie treści.

    Z kolei działania poza obrębem strony obejmują np.:

    • opracowywanie trafnych treści umieszczanych następnie na portalach wydawców. Mogą to być np. pełnowymiarowe teksty, ale także komentarze czy wpisy eksperckie,
    • przygotowywanie tekstów, które następnie trafią na social media, do opisów w katalogach, na wizytówki Google itp.

    Content marketing obejmuje więc pracę nad wszystkimi treściami. Elementy treści zawierają w sobie nawet filmiki czy grafiki, w opisie których mogą znajdować się dopasowane słowa kluczowe. Filmiki też zwykle mają swoje opisy czy zostają przygotowane według odpowiedniego scenariusza, który również opiera się na słowie. Jak więc widać content marketing to bardzo ważna gałąź w pozycjonowaniu.

    Prawidłowe opisy produktów w sklepie online

    Aby w prawidłowy sposób przygotować opisy poszczególnych produktów należy nastawić się na wytężoną pracę, szczególnie w przypadku rozbudowanych sklepów, które zawierają setki, a nawet tysiące produktów. Warto w pierwszej kolejności opracować sobie strukturę opisu i możliwie jak najdokładniej powielać ją w kolejnych opisach. W opisie powinny znajdować się elementy takie jak:

    • wstęp – zawierający nazwę i opis produktu w kilku zdaniach, przedstawiający jego najważniejsze właściwości,
    • charakterystykę – szczególnie droższe i bardziej złożone produkty powinny być opatrzone wyczerpującymi opisami, aby klient mógł dowiedzieć się jak najwięcej na ich temat. Pamiętaj, że potencjalny klient nie widzi produktu, nie ma możliwości go dotknąć, dlatego opis powinien dostarczać mu kompleksowej wiedzy na temat jak największej ilości elementów oglądanego przedmiotu.
    • listę z wypunktowaniami – takie urozmaicenie tekstu zawsze będzie lepsze niż blacha informacji i pozwoli na rzeczowe wypunktowanie zalet, cech produktu.
    • ograniczenia w stosowaniu – np. wiekowe czy wynikające ze znajdujących się w składzie alergenów.
    • wymiary i wagę – to ważny element, który pozwoli kupującemu na lepsze wyobrażenie sobie oferowanego przedmiotu.

    Przyjmuje się, że najlepiej jeśli opis produktu zawiera co najmniej 1000-2500 znaków ze spacjami. To optymalna ilość, która pozwala na użycie słów kluczowych i opis nawet najbardziej skomplikowanych produktów. Sklepowe kategorie powinny mieć co najmniej 2500 zzs, zaś strony główne w zależności od tematyki powyżej 3000 i do 5000 zzs. Bardziej rozbudowane i zaspamowane słowami kluczowymi treści mogą być nużące i uznane nawet za spam, przez wyszukiwarkę Google.

    Warto również aktualizować poszczególne opisy. Robot Google lubi nowości i chętniej odwiedza strony na których pojawia się nowy i aktualny content.

    Pozyskiwanie linków dla sklepu online

    Pozyskiwanie linków dla sklepu online

    Kolejnym ważnym elementem za pomocą, którego można zadbać o lepsze pozycjonowanie sklepu Sky-Shop jest pozyskiwanie wartościowych linków. Można o to zadbać prowadząc działania co najmniej w kilku miejscach:

    Rozwiń
    • portale internetowe – to doskonałe miejsce do pozyskiwania linków z zewnątrz. Na portale internetowe warto przygotowywać co najmniej kilka wpisów miesięcznie, aby móc zaistnieć w sieci i świadomości użytkowników. Wiele portali po publikacji tekstu umożliwia także umieszczenie ich w swoich social media lub dodatkowe reklamowanie. Warto wiedzieć więcej na temat tych dodatkowych form promowania. Publikować artykuły można za pośrednictwem specjalnych platform, ale także samodzielnie pisać do wydawców i uzgadniać wszystkie szczegóły publikacji. Warto przygotować bezbłędny, obszerny tekst, zaopatrzony w słowa kluczowe i linki prowadzące do sklepu online. Zamieszczone linki mogą być zarówno dofollow, jak i nofollow – oba rodzaje będą wartościowe dla reklamodawcy. Przed publikacją warto sprawdzić parametry serwisu. Dobrze oceniane portale, z których uzyska się link przychodzący przekazują część swojej mocy podlinkowanej stronie. Dlatego warto wybierać portale dopasowane tematycznie i o dobrych parametrach, które będą ciągnęły sklep w górę w oczach wyszukiwarki, a także zapewnią odpowiednią liczbę odbiorców, którzy będą mogli zapoznać się z tekstem promującym sklep.
    • social media – doskonałym miejscem do pozyskiwania linków są także social media. Linki do konkretnych produktów można pozostawiać zarówno na swoim osobistym profilu, jak i na fanpage dedykowanym prowadzonej działalności. Na profilu można umieszczać także liki do prowadzonego bloga i zachęcić użytkowników do komentowania zamieszczonych tekstów. Komentowanie bloga na stronie przy nieświadomym wykorzystaniu słów kluczowych może być ogromnym wsparciem od użytkowników.
    • fora dyskusyjne – działalność na forach dyskusyjnych najczęściej przybiera formę WoMM, inaczej zwanego także szeptanką. Polega ona na pozostawianiu w różnych miejscach w sieci także w social media, ale też na portalach i blogach, jednak głównie na forach dyskusyjnych komentarzy, opinii i wpisów stylizowanych na opinie zwykłych użytkowników internetu. Dobrze napisane oponie są praktycznie nie do wykrycia. Piszący WoMM często posiadają konta z historią, niczym nie różniące się od kont innych użytkowników. Działania na rzecz sklepu internetowego mogą polegać na wyszukiwaniu odpowiednich wątków i pozostawianiu w nich wpisów dotyczących np. produktów aktualnie znajdujących się w asortymencie razem ze słowem kluczowym i linkiem docelowym. Pozyskiwanie linków z rozbudowanych forów jest bardzo dobrym sposobem na link building.
    • katalogi – kolejnym istotnym miejscem, skąd można pozyskiwać wsparcie dla sklepu internetowego są katalogi. To zwykle ogromne skarbnice wiedzy na temat prowadzonych działalności. W katalogach znajduje się bardzo dużo opisów i linków prowadzących do konkretnych firm – dlatego są tak silne pod kątem pozycjonowania. Część pozycjonerów powoli zaczyna odchodzić od katalogów uznając je za spam, jednak duża część wciąż zachęca klientów do pozostawiania tam swoich danych, aby móc wyprzedzić konkurencję, która nie działa w tym obszarze.

    Oprócz pozyskiwania linków z zewnątrz warto także zadbać o linkowanie wewnętrzne. Linki można skutecznie zamieszczać na blogu, np. takie prowadzące do poszczególnych produktów i na odwrót z opisów produktów kierować użytkownika do szerzej opracowanych artykułów na blogu. Linkowanie wewnętrzne jest bardzo ważne, ponieważ pozwala na prowadzenie użytkownika jak za rękę w trakcie jego poruszania się po stronie. To pozwala na dłużej utrzymać jego uwagę i skutecznie pomóc mu w przemieszczaniu się po stronie. Linkowanie wewnętrzne pozwala na lepszą indeksację stron, a tym samym również lepszą widoczność sklepu w wyszukiwarce. Co więcej, linkowanie wewnętrzne śledzi także robot Google i dzięki odpowiedniemu prowadzeniu go poprzez poszczególne strony jesteśmy w stanie doprowadzić go do najważniejszych elementów sklepu online. Warto więc zadbać także o linkowanie wewnętrzne ze względu na wygodę użytkownika i lepszą nawigację po stronie robota Google i tym samym wsparcie pozycjonowania witryny.

    Zalety optymalizacji sklepu internetowego

    Zalety optymalizacji sklepu internetowego

    Optymalizacja Sky-Shop sklepu internetowego ma co najmniej kilka zalet, w tym:

    Rozwiń
    1. Pozwala na lepszą nawigację na stronie – optymalizacja strony i wszystkich znajdujących się na niej elementów pozwala na łatwiejsze nawigowanie na stronie. Uporządkowanie linków URL, stworzenie hierarchii nagłówków i ujednolicenie opisów sprawia, że sklep wygląda na lepiej poukładany i uporządkowany. To zdecydowanie ułatwia stworzenie mapy strony, która pozwala na lepsze zarządzanie sklepem internetowym, w tym dodawanie lub usuwanie nowych produktów, kategorii itp.
    2. Jest korzystna dla użytkownika – optymalizacja strony sprawia, że użytkownik może być bardziej zadowolony z obcowania ze sklepem, który wyda mu się nowoczesny i bezpieczny. Nie bez znaczenia są więc tutaj prace obejmujące UI i UX, projektujące pozytywne doświadczenia klienta. Ważna jest jeszcze szybkość ładowania strony, którą także można przyspieszyć w procesie optymalizacji. Badania dowiodły, że użytkownicy czują dyskomfort już podczas co najmniej 3-sekundowego ładowania się witryny! Warto więc maksymalnie przyspieszyć czas ładowania poprzez optymalizację, co przełoży się na lepsze odczucia internautów.
    3. Przyciąga robota Google – optymalizacja sklepu, czyli działania z zakresu SEO – Search Engine Optimization – jak sama nazwa wskazuje, zakłada lepsze dopasowanie witryny do wymagań wyszukiwarki. A robot Google jest pod tym względem bardzo rygorystyczny, bo chce dostarczyć swoim użytkownikom wyniki jak najlepszej jakości na podstawie których układany jest właśnie ranking Google. Dobrze zoptymalizowana strona pod kątem wymagań Google oraz aktualizacji i algorytmów sprawia, że strona ma o wiele większe szanse na pojawianie się w wyższych wynikach. Zmiany przyciągają robota Google, podobnie jak dodawanie treści na stronie, co sprawia, że wynik strony jest częściej aktualizowany.
    4. Ułatwia pozycjonowanie – SEO ułatwia pozycjonowanie sklepu na Sky-Shop, bo jest jego integralnym elementem. Dopiero skutecznie zoptymalizowaną stronę można będzie efektywnie pozycjonować – bez tego dalsze działania praktycznie nie mają sensu. Dlatego pierwszym krokiem przed rozpoczęciem pozycjonowania powinno być wykonanie miarodajnego audytu, który wskaże wszystkie niedociągnięcia witryny pod kątem optymalizacji i umożliwi ich poprawę. Warto więc przyjąć sobie ścieżkę zakładającą 3 kroki: audyt → optymalizację → pozycjonowanie seo Sky-Shop.
    5. Pozwala zdobyć więcej klientów – optymalizacja przyciąga użytkowników i robota wyszukiwarki, podbijając sklep w wynikach Google. Dzięki optymalizacji i pozycjonowaniu można więc zdobyć większą ilość klientów. Innymi sposobami jest np. aktywność w social media czy płatna reklama, jednak to zwykle wyniki organiczne są tymi najbardziej pożądanymi dla właścicieli prowadzących sklepy internetowe. Zdobycie większej ilości klientów napędza sprzedaż, a także umacnia sklep na wysokiej pozycji, co pozwala na osiąganie kolejnych sukcesów.

    Jakie parametry KPI są najważniejsze w sklepie internetowym?

    Jakie parametry KPI są najważniejsze w sklepie internetowym?

    Podczas pozycjonowania wielu przedsiębiorców zastanawia się, w jaki sposób można będzie zmierzyć wyniki prowadzonych działań. Analiza danych i wyciąganie wniosków to klucz do prowadzenia coraz efektywniejszych działań. Podczas obserwowania wyników sklepu warto zwrócić uwagę na kilka istotnych KPI, czyli Key Performance Indicators, które będą mogły przełożyć się na większą ilość osób odwiedzających sklep i konwersję:

    Rozwiń
    • ROI – inaczej Return On Investment pozwala zbadać tzw. zwrot z inwestycji. To środek wykorzystywany głównie w przypadku uruchomienia płatnej reklamy. Systemy reklamowe oferują nie tylko jasne sposoby rozliczenia, ale także dokładne statystyki. W systemie Google ROI pokazuje się automatycznie, ale także dostępny jest specjalny wzór, który umożliwia wyliczenie ROI samodzielnie. Aby uzyskać wynik należy mieć dane na temat ilości sprzedanych produktów, kosztów wytworzenia pojedynczej sztuki i dochodu ze sprzedaży. Te dane podstawia się do specjalnego wzoru, aby obliczyć ROI. Nie ma uniwersalnego systemu, który będzie najlepszy. Ważne jest testowanie i szukanie najlepszych rozwiązań.
    • bounce rate – to z kolei wskaźnik odrzuceń, który pokazuje ile osób weszło na stronę sklepu, ale wyszło z niej po wizycie na stronie głównej lub zaledwie jednej zakładki. Współczynnik ten otrzymuje się poprzez podzielenie liczby odwiedzin tylko jednej strony przez ogólną liczbę sesji w badanym okresie. Google Analytics od razu pokazuje współczynnik odrzuceń dla strony głównej i poszczególnych zakładek. Wysoki bounce rate powinien być wskazaniem do wprowadzenia zmian w sklepie.
    • współczynnik porzuceń koszyków – z odrzuceniem koszyka mamy do czynienia wtedy, gdy klient doda do niego produkty, ale nie sfinalizuje zakupu. Celem powinno być utrzymanie jak najmniejszego współczynnika porzuceń koszyka. A jakie są najczęstsze powodu porzucenia koszyka z zakupami? Wymieniane są m. in. brak określonej metody płatności za zakupy, płatny zwrot, kosztowna dostawa, brak podsumowania kosztów przed dokonaniem zakupu, skomplikowany proces zakupowy. Aby więc klienci nie porzucali koszyków warto wyeliminować wszystkie niedogodności w sklepie internetowym.
    • CLV/LTV – to skrót od Customer Lifetime Value, czyli przychodu od każdego klienta. Im mniej klientów, którzy kupią droższe produkty, tym wyższy CLV. Aby wyliczyć ten wskaźnik należy ustalić, ile rocznie wydaje u Ciebie w sklepie 1 klient. W ten sposób będziesz wiedział ile możesz zainwestować w pozyskanie pojedynczego kupującego.
    • AOV – czyli inaczej średnia wartość zamówienia, która powinna być jak najwyższa. Sposobów na podniesienie wartości średniej sprzedaży jest wiele i należą do nich darmowa wysyłka, organizowanie promocji w których opłaca się kupować więcej przedmiotów, prezentowanie klientom całych zestawów np. ubrań czy narzędzi, rabatowanie zakupów powyżej określonej kwoty i wiele innych.
    • wskaźnik sesji organicznych – sesja organiczna to etap, w którym użytkownik wchodzi do sklepu z poziomu wyszukiwarki, spędza w nim czas, przegląda produkty i wychodzi. Warto sprawdzić, z którego miejsca w sieci użytkownicy najczęściej przechodzą na stronę sklepu – mogą to być linki zewnętrzne np. na portalach, social media czy systemy reklamowe.
    • średni czas trwania sesji – to ważny wskaźnik, który wpływa na zaangażowanie użytkownika. Im więcej czasu w Twoim sklepie spędzają użytkownicy, tym jest to lepszy sygnał dla Google, że Twój sklep jest wartościowy, a produkty cieszą się zainteresowaniem. Oprócz samego czasu trwania sesji warto jeszcze skupić się na zaangażowaniu użytkownika i „głębokości sesji”, czyli ilości zakładek jaką zdążył przejrzeć w tym czasie.
    • ranking wyszukiwania – to parametr, który bada na którym miejscu znajduje się sklep po wpisaniu w okno wyszukiwarki określonej frazy. Określenie rankingu wyszukiwania na początku kampanii i w jej trakcie pozwala na porównanie wyników i zbadanie czy prowadzone działania pozycjonerskie przynoszą rezultaty. Warto premiować najbardziej pożądane słowa kluczowe na które sklep najlepiej się pozycjonuje, a stopniowo odchodzić od tych w przypadku których sklep online znajduje się na dalekich pozycjach.
    • czas ładowania strony – to bardzo ważny współczynnik, który ma znaczenie nie tylko dla użytkowników, ale także wyszukiwarki Google. Świat internetu jest bardzo dynamiczny, przez co ładowanie się sklepu online powinno odbywać się jak najszybciej. Zbyt długie ładowanie sklepu wywołuje irytację użytkownika i nie wpływa zbyt dobrze na postrzeganie go przez robota Google.
    • widoczność wyszukiwania – widoczność to liczba, mówiąca o tym, jak często witryna sklepu pokazuje się w wynikach wyszukiwania. Widoczność nie jest określana na podstawie słów kluczowych, ale dotyczy ogólnej liczby wyświetleń. Dzięki widoczności można przekonać się, czy działania pozycjonerskie i SEO przynoszą zamierzone skutki.
    • konwersja – to bardzo ważny element, który jednocześnie łatwo obliczyć. Konwersja to liczba zamówień złożonych w sklepie internetowym. Aby poznać współczynnik konwersji należy podzielić liczbę zamówień w sklepie online przez liczbę odwiedzin sklepu. Konwersja w sklepie jest uzależniona od wielu czynników, a wśród nich znajdują się UI, UX, dopasowanie oferty do grupy docelowej, drogi reklamowania itp.
    • liczba subskrybentów newslettera – dzięki informacjom na temat osób, które subskrybowały newsletter możesz stworzyć pokaźną bazę danych klientów. Dzięki newsletterowi możesz badać dynamicznie zmieniające się KPI, np. podczas wysłania newslettera, w którym poinformujesz na temat nowej promocji czy zbliżającej się wyprzedaży. Warto wówczas zaobserwować, ile osób przeszło z newslettera na stronę sklepu i skorzystało z opisanej w nim promocji.

    Proces pozycjonowania sklepu krok po kroku

    Proces pozycjonowania sklepu krok po kroku

    Pozycjonowanie sklepu wymaga zarówno skoordynowanych działań zanim sklep w ogóle zostanie uruchomiony, ale również planu obejmującego kolejne kroki.

    Rozwiń
    • Audyt SEO – audyt to jeden z najważniejszych elementów jeszcze zanim rozpoczną się kolejne elementy pozycjonowania. To badanie sprawdzające sklep pod kątem wymagań Google. Sklepy na platformie Sky-Shop są dobrze zoptymalizowane pod wyszukiwarkę, jednak poprawy mogą wymagać również inne elementy serwisu. Kompleksowy audyt SEO bada szybkość ładowania się sklepu, jego wagę, objętość grafik, linki przychodzące, objętość tekstu w stosunku do kodu. Nawet nowy sklep może wymagać poprawek, tym bardziej sklepu online, które funkcjonują już od kilku lat.
    • Wdrożenie zmian – kolejnym ważnym elementem jest wprowadzenie zmian, które pozwolą na optymalizację sklepu. Im bardziej rozbudowany sklep, tym prace optymalizacyjne zajmą więcej czasu. Wdrożenie zmian powinno odbyć się jak najszybciej, aby móc później rozpocząć efektywne pozycjonowanie. Sky-Shop pozycjonowanie sklepu ułatwia odnalezienie marki przez użytkowników i robota Google. Po implementacji zmian można znów powtórzyć audyt, aby sprawdzić czy parametry strony odpowiednio się poprawiły.
    • Optymalizacja i pozycjonowanie – optymalizacja jak i pozycjonowanie to procesy, które trwają. W przypadku pozycjonowania trzeba dać sobie czas na zobaczenie pierwszych efektów, które mogą być widoczne dopiero po kilku miesiącach. Warto ustalić, jaki rodzaj pozycjonowania się wybierze, jakie kanały będą włączone w cały proces, a także ustalić czy są okresy w roku, przed którymi warto ponieść wyższe nakłady związane z pozycjonowaniem np. przed wybranymi świętami czy np. sezonem letnim lub zimowym. Pozycjonowanie strony Sky-Shop warto kontynuować jak najdłużej, bo konkurencja nie śpi i gdy tylko zrezygnujesz się z działań, to widoczność sklepu w wyszukiwarce może bardzo szybko spaść.
    • Mierzenie wyników – bardzo ważnym elementem kampanii marketingowych jest mierzenie wyników. Można tego dokonać za pomocą odpowiednich narzędzi i porównania wyników przed i po wdrożeniu działań. W razie niezadowalających działań warto zmienić nieco tory kampanii niż kontynuować bezowocne starania. Po każdym miesiącu kampanii dobrze jest przejrzeć raport z działań z zaznaczonymi wynikami i cierpliwie czekać. Po kilku miesiącach kampanii powinna nastąpić kompleksowa weryfikacja wyników, ocena działań i decyzja czy warto je kontynuować czy jednak zmienić lub wprowadzić nowe elementy.

    Efekty pozycjonowania sklepu online

    Efekty pozycjonowania sklepu online

    Jednym z najbardziej ekscytujących momentów podczas pozycjonowania sklepów online jest oczekiwanie na wyniki. Aby je dostrzec warto jednak uzbroić się w cierpliwość, bo pierwsze wyniki mogą być dostrzegalne dopiero po 6. miesiącach do nawet roku od rozpoczęcia kampanii. Wiele zależy tutaj od przeznaczonych środków, zakresu działań, a także umiejętności pozycjonera.

    Rozwiń

    A na jakie efekty można liczyć prowadząc efektywne pozycjonowanie sklepu na Sky-Shop?

    • Lepsza widoczność w wyszukiwarce Google – jednym z pożądanych efektów jest zwiększenie widoczności w wyszukiwarce Google. Wiele osób ma świadomość, że liczą się wyniki z TOP3, ewentualnie TOP10, znajdujące się na pierwszej stronie wyszukiwań. Kliknięcia w dalsze pozycje w rankingu są praktycznie marginalne. Za pomocą specjalnych narzędzi pozycjonerzy mogą sprawdzić na jakim miejscu znajduje się sklep po wpisaniu konkretnych słów kluczowych lub jaka jest ogólna widoczność strony w Google.
    • Wyższy ruch organiczny na stronie – ruch organiczny to jeden z najbardziej pożądanych efektów pozycjonowania. Oczywiście kupujących można także sprowadzić na stronę za pomocą innych środków np. social media lub płatnych systemów reklamowych. Ruch organiczny z wyszukiwarki umacnia sklep na wyższych pozycjach, bo jest znacznie bardziej wartościowy również w ocenie Google.
    • Większa świadomość na temat marki – bezcenną korzyścią jest wzrost świadomości klientów na temat Twojej marki. Pojawiające się logo i nazwa w wysokich wynikach sprawiają, że Twój sklep z czasem stanie się pierwszym wyborem użytkowników, którzy mogą zacząć wpisywać nazwę sklepu bezpośrednio do wyszukiwarki.
    • Zwiększona liczba klientów – za lepszą widocznością sklepu w Google, wyższym ruchem organicznym na stronie i wzrostem świadomości idzie zwiększona liczba klientów. Im więcej klientów, tym większe szanse na osiągnięcie lepszych dochodów, szczególnie jeśli oferta trafi do dobrze opracowanej grupy docelowej.
    • Osiąganie wyższych zysków – zachęcenie większej liczby klientów do odwiedzin sklepu może zaowocować osiąganiem większych zysków, na czym zależy każdemu przedsiębiorcy. Dobrze opracowana ścieżka zakupowa, zadbanie o pozytywne odczucia klientów podczas dokonywania zakupów i ułatwienie ich wykonania to elementy, które składają się na finalny sukces.

    Możliwości platformy Sky-Shop

    Możliwości platformy Sky-Shop

    Sky-Shop to platforma, która pozwala na szybkie i samodzielne uruchomienie pierwszego sklepu internetowego. To bardzo przyjazne narzędzie, szczególnie dla osób, które stawiają swoje pierwsze kroku w e-commerce. Dzięki rozbudowanym i edytowalnym szablonom można stworzyć najbardziej oryginalny sklep, który nie będzie przypominał swoim wyglądem żadnego innego. Sky-Shop to kompleksowe wsparcie dla każdego przedsiębiorcy, które pozwala na implementację i rozwijanie zarówno niewielkich, jak i ogromnych sklepów online. W ramach usług Sky-Shop dostępne są:

    Rozwiń
    • uruchomienie sklepu i korzystanie z platformy,
    • integracja z hurtowniami,
    • dropshipping,
    • hosting i konta e-mail,
    • integracje wewnętrzne,
    • stabilność sklepu,
    • pozycjonowanie i SEO,
    • możliwość prowadzenia bloga,
    • integracja z Allegro,
    • wsparcie konsultantów,
    • dostęp do statystyk.

    Zaletą Sky-Shop jest zadbanie o praktycznie wszystkie aspekty internetowej działalności. Dzięki założeniu sklepu na platformie możesz być spokojny o pozycjonowanie, rozliczenia i księgowość, a także możliwość edycji sklepu w dowolnym momencie. Sky-Shop działa na polskim rynku już od 2009 roku i od tego czasu za jego pośrednictwem udało się założyć już około 35 000 sklepów online. Platforma jest ciągle rozwijana i udoskonalana, a dzięki oparciu o intuicyjny i prosty system ceniona jest za stabilność, łatwość w obsłudze i dostępność wielu modułów umożliwiających personalizację sklepu.

    FAQ – pozycjonowanie Sky-Shop

    FAQ – pozycjonowanie Sky-Shop
    1. W jaki sposób można założyć sklep na Sky-Shop?
    2. Założenie sklepu na Sky-Shop na darmowy okres próbny trwający 14 dni jest zupełnie bezpłatne i wymaga jedynie podania adresu e-mail. Na skrzynkę pocztową zostaną przesłane wszystkie niezbędne informacje. Przez 2 tygodnie można wypróbować wszystkie najważniejsze elementy sklepu internetowego. To doskonała okazja, aby móc zapoznać się z działaniem platformy. Wygodny panel klienta pozwala na uruchomienie wszystkich najbardziej pożądanych opcji.

    3. Czy Sky-Shop pobiera prowizję?
    4. Sky-Shop nie pobiera żadnej prowizji od sprzedanych produktów. Cała kwota za dokonane zakupy trafia wprost do właściciela sklepu. Oprócz opłat za użytkowanie platformy Sky-Shop nigdy nie prosi o uiszczenie dodatkowych opłat.

      Rozwiń
      1. Czy warto prowadzić dodatkowe działania SEO?
      2. Sky-Shop sprawia, że sklep internetowy jest dobrze zoptymalizowany pod SEO. Szybko się ładuje, jest responsywny i zgodny ze standardami wyszukiwarki. Zawsze warto jednak prowadzić dodatkowe działania SEO i pozycjonerskie. Warto popracować nad poprawnym tworzeniem tekstów – zamieszczaniem w nich słów kluczowych, napisaniem odpowiednich nagłówków, stosowaniem wypunktowań i dzieleniem tekstu na akapity. Dzięki temu teksty będą bardziej przyjazne, zarówno dla użytkowników jak i wyszukiwarki.

      3. Czy możliwe jest stworzenie wielu wersji językowych?
      4. Sky-Shop pozwala na stworzenie wielu wersji językowych strony. Warto popracować nad tym również samodzielnie i zadbać o profesjonalne tłumaczenie wszystkich elementów witryny. Rozszerzenie sklepu o różne wersje językowe pozwala na pozyskanie jeszcze większej ilości potencjalnych klientów.

      5. Jak wygląda edycja produktów w serwisie?
      6. Edycja i dodawanie nowych produktów za pośrednictwem platformy jest bardzo łatwe. Można to zrobić w każdej chwili za pomocą panelu klienta.

      7. Czy mój sklep nie będzie identyczny jak inne?
      8. Na stronie Sky-Shop dostępna jest cała masa przykładowych szablonów, jak i wizualizacji gotowych sklepów. Dzięki oryginalnej identyfikacji wizualnej – nazwie, logo i ofercie, Twój sklep z pewnością nie będzie taki sam jak inne.

      9. Dlaczego warto wybrać Sky-Shop?
      10. Warto wybrać platformę Sky-Shop, bo oferuje pełen pakiet usług – nie tylko możliwość założenia sklepu, ale także integrację platformy z serwisami aukcyjnymi, dropshipping. Przedsiębiorca nie pozostaje sam – w razie problemów może zawsze zwrócić się do konsultantów za pomocą infolinii lub chatu.

      11. Sky-Shop pozycjonowanie – jak to wygląda?
      12. O ile sklep założony za pośrednictwem Sky-Shop jest przygotowany pod SEO, to nie będzie sam się pozycjonował. Do tego wymagana jest akcja ze strony człowieka. Można zadbać o pozycjonowanie sklepu na wiele
        sposobów – dodając go do katalogów, pisząc wartościowe artykuły na bloga, szeptać o sklepie na forach i w
        social media itp.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *