Pozycjonowanie Sky-Shop

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmieni膰!
    Um贸w si臋 na bezp艂atn膮 konsultacj臋 z naszym analitykiem SEO i dowiedz si臋, jak skutecznie pozycjonowa膰 sw贸j biznes

    Pozycjonowanie sklepu internetowego to jedna z najlepszych mo偶liwo艣ci, aby dotrze膰 do jak najwi臋kszej grupy zainteresowanych klient贸w. Powstanie sklepu powinien poprzedzi膰 dok艂adny research i rozeznanie w bran偶y. Nast臋pnie warto razem z profesjonalistami om贸wi膰 wygl膮d sklepu, teksty, grafiki, kt贸re si臋 w nim znajd膮, sposoby na reklamowanie i przyci膮ganie klient贸w. Budowa Twojego sklepu internetowego to bardzo wa偶ny proces, bo ju偶 na tym etapie mo偶esz ukierunkowa膰 si臋 na prowadzenie dalszych dzia艂a艅. W zale偶no艣ci od asortymentu sklepu, jego obj臋to艣ci czy zasi臋gu oferty mo偶esz nastawi膰 si臋 na konkretny typ pozycjonowania np. pozycjonowanie lokalne, og贸lnopolskie, a mo偶e nawet mi臋dzynarodowe. Obecnie jest wiele opcji realizacji wysy艂ki tak偶e poza granicami kraju, co otwiera przedsi臋biorcom nowe mo偶liwo艣ci.

    To, jak b臋dzie dzia艂a艂 sklep online w przysz艂o艣ci, zale偶y od wielu rzeczy ustalonych ju偶 na starcie. Dlatego warto dobrze zastanowi膰 si臋 nad wyborem nazwy sklepu, szaty graficznej, domeny, hostingu i serwera, a nawet platformy, na jakiej b臋dzie dzia艂a艂 sklep. Dobre wybory poprzedzone rozpoznaniem rynku, zasi臋gni臋cie opinii w艣r贸d rodziny i znajomych oraz podejmowanie decyzji w porozumieniu z profesjonalistami pozwoli na osi膮gni臋cie sukcesu. Nawet nowo zak艂adane sklepy mog膮 wymaga膰 przeprowadzenia audytu i niezb臋dnych prac prowadzonych w ramach optymalizacji. Oczywi艣cie to samo dotyczy sklep贸w, kt贸re funkcjonuj膮 ju偶 od wielu lat. Ranking Google, a tak偶e wymagania wyszukiwarki ci膮gle si臋 zmieniaj膮. Dlatego do pozycjonowania nale偶y podchodzi膰 w elastyczny spos贸b i zawsze by膰 przygotowanym na wprowadzenie zmian. Wszystkie te aspekty sprawiaj膮, 偶e optymalizacja SEO Sky-Shop i pozycjonowanie powinny by膰 nieustannym procesem, kt贸ry b臋dzie towarzyszy艂 prowadzonej dzia艂alno艣ci. Ka偶dy blogowy wpis w sklepie czy dodanie produktu powinno podlega膰 optymalizacji. Dobrze jest j膮 przeprowadza膰 na bie偶膮co, aby p贸藕niej unikn膮膰 nat艂oku pracy i jednocze艣nie regularnie 鈥瀦aprasza膰鈥 do odwiedzin sklepu robota Google, kt贸ry b臋dzie odczytywa艂 wszystkie zamieszczone informacje.

    Sky-Shop pozwala na pozycjonowanie sklepu od A do Z. To jedna z platform e-commerce opracowana kompleksowo, umo偶liwiaj膮ca bezpieczne prowadzenie dzia艂alno艣ci, integracj臋 z hurtowniami z zaopatrzeniem, a nawet automatyczne powi膮zanie z Allegro czy eBay. Sklep online oparty o Sky-Shop jest w pe艂ni zoptymalizowany pod k膮tem SEO, a ponadto umo偶liwia korzystanie z wielu narz臋dzi wspieraj膮cych dzia艂ania marketingowe. To kompletna us艂uga dla os贸b stawiaj膮cych pierwsze kroki w internetowym biznesie, jak i dla tych, kt贸rym zale偶y na unowocze艣nieniu i przyspieszeniu ju偶 posiadanego sklepu. Rozpocznij przygod臋 z e-commerce razem ze Sky-Shop!

    Czym jest e-commerce?

    Czym jest e-commerce?

    E-commerce to dziedzina, kt贸ra prze偶ywa bardzo dynamiczny rozw贸j w ostatnich latach. Handel internetowy to do艣膰 m艂oda ga艂膮藕 rynku, dlatego wci膮偶 jeszcze podlega zmianom, a wszelkie, coraz to nowsze udogodnienia, s膮 mile widziane. Kilkana艣cie lat temu z pewno艣ci膮 niewiele os贸b mog艂oby spodziewa膰 si臋, 偶e przez Internet mo偶na b臋dzie kupi膰 praktycznie wszystko. Za po艣rednictwem sklep贸w online, licytacji, aukcji czy portali mo偶na kupi膰 i sprzeda膰 wiele tak偶e unikatowych przedmiot贸w. Pocz膮wszy od ubra艅, przez specjalistyczne narz臋dzia, a sko艅czywszy na wycieczkach zagranicznych czy samochodach.

    Rozwi艅

    Podobnie jest z us艂ugami 鈥 zarezerwowanie wizyty u fryzjera, malowanie domu czy wniesienie mebli mo偶na zam贸wi膰 przez portale skupiaj膮ce us艂ugodawc贸w. W celu um贸wienia si臋 z fachowcem nie trzeba nawet dzwoni膰. To ogromne u艂atwienie, kt贸re oferuje wiele mo偶liwo艣ci. Aby wej艣膰 w posiadanie wielu d贸br, nie trzeba ju偶 praktycznie wychodzi膰 z domu. Zakupiony przedmiot mo偶na zam贸wi膰 z dostaw膮 pod same drzwi.

    Za sukcesem rynku e-commerce stoj膮 konkretne liczby. W 2011 roku roku sprzeda偶 online stanowi艂a 3,1% og贸lnej sprzeda偶y, a rok p贸藕niej ju偶 prawie 4%. W 2014 roku nast膮pi艂 ogromny wzrost udzia艂u handlu internetowego, kiedy wyni贸s艂 ponad 18%, a ju偶 rok p贸藕niej warto艣膰 e-commerce w Europie osi膮gn臋艂a 156 miliard贸w euro. Te liczby rozbudzaj膮 wyobra藕ni臋. Bardzo ciekawym materia艂em jest aktualne badanie przeprowadzone przez Gemius dla e-Commerce Polska, z kt贸rego mo偶na dowiedzie膰 si臋, 偶e 73% internautom zdarzy艂o si臋 kiedykolwiek dokona膰 zakupu przez Internet. To ogromna ilo艣膰 艣wiadcz膮ca o potencjale handlu e-commerce.

    Po艣piech, styl 偶ycia, a nawet epidemia koronawirusa, w tym narodowa kwarantanna, przyczyni艂y si臋 do dynamicznego rozwoju us艂ug z zakresu e-commerce. Wiele sklep贸w, kt贸re do tej pory funkcjonowa艂y stacjonarnie, przenios艂y si臋 do sieci, dzi臋ki czemu mog艂y kontynuowa膰 swoj膮 dzia艂alno艣膰. W艣r贸d potencjalnych klient贸w sklepu internetowego mo偶e by膰 niemal ka偶dy z nas. Wa偶ne jest wi臋c podczas kreacji kampanii reklamowej czy prac nad sklepem okre艣lenie swojej grupy docelowej czy stworzenie idealnej buyer persony. Ponadto w sklepach internetowych mo偶na wyr贸偶ni膰 kilka profili klient贸w, w tym:

    • entuzjast贸w 鈥 to osoby, kt贸re s膮 zachwycone samym procesem wykonywania zakup贸w online. Nie dociekaj膮, nie pytaj膮 o szczeg贸艂y, zdarza im si臋 kupowa膰 spontanicznie wi臋ksze ilo艣ci produkt贸w lub takie o wi臋kszej warto艣ci. Entuzjasta szybko podejmuje decyzj臋 i najcz臋艣ciej jest zadowolony z zakup贸w;
    • skoncentrowanych 鈥 tego rodzaju klient liczy przede wszystkim na bezpiecze艅stwo podczas dokonywania zakup贸w. Do艣膰 d艂ugo si臋 zastanawia, aby nie pa艣膰 ofiar膮 oszustwa. To osoby, kt贸re ch臋tnie s艂uchaj膮 rad, por贸wnuj膮 produkty mi臋dzy sob膮. Osoby tego typu cz臋sto powracaj膮 do zakup贸w w tych samych miejscach;
    • my艣liwych 鈥 to klienci, kt贸rzy poluj膮 na okazj臋. Cz臋sto dodaj膮 produkty do ulubionych lub kolejnych zak艂adek, aby obserwowa膰 je i czeka膰 g艂贸wnie na przeceny. My艣liwy najcz臋艣ciej szuka okazji na portalach aukcyjnych i og艂oszeniowych;
    • tradycjonalist贸w 鈥 to klienci, kt贸rzy maj膮 swoje ulubione produkty, marki, sprzedawc贸w i lubi膮 kupowa膰 w艂a艣nie u nich;
    • maruda 鈥 to osoba, kt贸ra szuka produktu idealnego 鈥 o najlepszych parametrach i wymarzonej cenie. Trudno trafi膰 w jego gust. Ci臋偶ko mu si臋 zdecydowa膰, decyzj臋 podejmuje wolno, cz臋sto odsy艂a zakupione produkty;
    • analityk 鈥 to klient, kt贸ry cz臋sto wypytuje o szczeg贸艂y, por贸wnuje produkty, liczy na pojawienie si臋 jeszcze lepszych nowinek i modeli;
    • sk膮piec 鈥 to osoba, kt贸ra najcz臋艣ciej tylko ogl膮da dost臋pny towar, ale go nie kupuje. Mimo 偶e ma potrzeb臋, to jednak sk膮pstwo cz臋sto bierze nad nimi g贸r臋 i w rezultacie niczego nie kupuje.

    Oczywi艣cie podzia艂 klient贸w rzadko kiedy jest tak jednoznaczny. Najcz臋艣ciej klienci reprezentuj膮 mieszank臋 r贸偶nych typ贸w lub reaguj膮 w r贸偶ny spos贸b za zakupy konkretnych produkt贸w czy w okre艣lonych sklepach. Charakterystyki te niewiele r贸偶ni膮 si臋 od tych reprezentowanych przez osoby w klasycznych sklepach stacjonarnych, z tym wyj膮tkiem, 偶e ka偶dy z wymienionych klient贸w dokonuj膮cy zakup贸w musi mie膰 w sobie odrobin臋 ch臋ci do ryzyka, zakupuj膮c produkty przez Internet. Dlatego warto zadba膰 o jak najlepsz膮 i wyczerpuj膮c膮 prezentacj臋 produkt贸w.

    Jak wygl膮daj膮 poszczeg贸lne etapy sprzeda偶y internetowej?

    Jak wygl膮daj膮 poszczeg贸lne etapy sprzeda偶y internetowej?

    Proces sprzeda偶y to czas, w kt贸rym znajduje si臋 klient, kt贸ry odwiedzi艂 sklep internetowy. Proces ten uwzgl臋dnia kilka etap贸w, przez kt贸re przechodzi osoba zainteresowana danym produktem i dokonuj膮ca zakupu. 艢ledzeniem warto zaj膮膰 si臋 szczeg贸lnie w przypadku os贸b, kt贸re poda艂y swoje dane i zarejestrowa艂y si臋 w sklepie, zak艂adaj膮c konto. Na postawie danych zalogowanych klient贸w mo偶na opracowa膰 poka藕n膮 baz臋 danych, kt贸ra b臋dzie dobrym 藕r贸d艂em informacji na temat os贸b odwiedzaj膮cych Tw贸j sklep i dokonuj膮cych zakup贸w, czyli tzw. lead贸w. Etapy sprzeda偶y internetowej dziel膮 si臋 na 3 g艂贸wne etapy:

    Rozwi艅
    1. Pozyskanie leada 鈥 to proces, kt贸ry mo偶e odbywa膰 si臋 za po艣rednictwem chata, infolinii, landing page, newslettera, systemu reklamowego, anga偶uj膮cych tekst贸w na blogu. Pozyskanie leada to bardzo wa偶ny element sprzeda偶y internetowej. Najbardziej po偶膮dan膮 akcj膮 leada jest w tym momencie zarejestrowanie si臋 w sklepie online i podanie swoich pe艂nych danych. Wi臋kszo艣膰 miejsc oferuje dokonywanie zakup贸w tak偶e go艣ciom, z czego nie warto rezygnowa膰. Na tym etapie bardzo wa偶na jest r贸wnie偶 ewentualna obs艂uga klienta np. poprzez infolini臋, chat, formularz na stronie czy kontakt za po艣rednictwem social media. Wszystkie te dzia艂ania zmierzaj膮 do rejestracji klienta w sklepie.
    2. Skompletowanie koszyka z zam贸wieniem 鈥 kompletowanie koszyka to r贸wnie偶 bardzo wa偶ny proces, na kt贸ry sk艂adaj膮 si臋 okre艣lone parametry sklepu, produkt贸w itp. Wiele zale偶y tutaj od budowy sklepu 鈥 UI i UX, prostej 艣cie偶ki zakupowej, okre艣lonych form bezpiecznych p艂atno艣ci itp. Etap ten wynika z poszczeg贸lnych rodzaj贸w klient贸w, jacy mog膮 trafi膰 do sklepu internetowego, a tak偶e mo偶liwych przyczyn porzucenia koszyka zakupowego. Na start warto podpowiedzie膰 klientowi, kt贸re produkty mog膮 go zainteresowa膰, stworzy膰 z nich ca艂e komplety np. modowych stylizacji, zaoferowa膰 ni偶sze ceny przy zakupach 2. i wi臋cej sztuk. Skompletowanie koszyka i dodanie do niego jakichkolwiek produkt贸w to ju偶 du偶y sukces.
    3. Sfinalizowanie transakcji 鈥 wiele zale偶y tutaj od kompleksowych odczu膰 klienta zwi膮zanych z Twoim sklepem. Warto poda膰 mu mo偶liwe formy p艂atno艣ci, spos贸b dostawy i jej koszt, ca艂kowity koszt zakup贸w oraz szacowany termin dor臋czenia produkt贸w. Sfinalizowanie transakcji powinno by膰 intuicyjne, szybkie oraz bezpieczne. W tym miejscu warto jeszcze raz zach臋ci膰 klienta do za艂o偶enia konta, je艣li jeszcze tego nie zrobi艂, aby np. m贸g艂 wygodniej 艣ledzi膰 swoje zam贸wienie poprzez specjalny panel. Po ca艂ym procesie warto informowa膰 go na bie偶膮co o drodze, jak膮 pokonuje przesy艂ka, poprosi膰 o ocen臋 sklepu i produktu.

    Oczywi艣cie ca艂y proces sprzeda偶y mo偶e by膰 jeszcze bardziej rozbudowany i sk艂ada膰 si臋 z wielu zmiennych, jednak warto pozna膰 jego 3 g艂贸wne filary. Droga klienta nazywana jest tak偶e lejkiem sprzeda偶owym, gdzie na jego pocz膮tku znajduj膮 si臋 wszystkie osoby z grupy docelowej, a na ko艅cu te, kt贸re dokona艂y kupna, a mo偶e nawet ponownie skorzysta艂y z oferty sklepu.

    Odpowiedni hosting sklepu internetowego

    Bardzo wa偶n膮 kwesti膮 na etapie zak艂adania sklepu internetowego jest wyb贸r odpowiedniego hostingu. To inaczej us艂uga, kt贸ra zapewnia du偶膮 ilo艣膰 zasob贸w serwera na funkcjonowanie sklepu w sieci. Hosting obejmuje zwykle wydzielon膮 przestrze艅 serwera, na kt贸rej znajduje si臋 sklep i obejmuje m.in. jego obs艂ug臋 sam膮 w sobie, ale tak偶e przechowywanie bazy danych klient贸w czy wygenerowanie i obs艂ug臋 adresu mailowego sklepu. W sieci mo偶na znale藕膰 mas臋 poradnik贸w na temat hosting贸w i serwer贸w 鈥 ich g艂贸wnych wad i zalet.

    Na jakie elementy warto zwr贸ci膰 uwag臋 podczas wybierania hostingu?

    • Zaplecze techniczne i help desk gotowy nie艣膰 pomoc w razie awarii.
    • Dost臋pno艣膰 chmury, kt贸ra pomo偶e przechowywa膰 wszystkie informacj臋 w bezpiecznym miejscu.
    • Mo偶liwo艣膰 stworzenia kont pocztowych opartych o domen臋 sklepu.
    • Stabilno艣膰 serwera i hostingu, dzi臋ki kt贸rym sklep b臋dzie m贸g艂 funkcjonowa膰 bez przerw.
    • Zapewnienie bezpiecze艅stwa dzi臋ki has艂om i monitoringowi odpieraj膮cemu ataki hakerskie.
    • Mo偶liwo艣膰 samoistnego, automatycznego przed艂u偶enia hostingu, aby sklep m贸g艂 ci膮gle dzia艂a膰.
    • Warto wybiera膰 hosting, kt贸ry umo偶liwi szybkie 艂adowanie si臋 sklepu i jego zasob贸w.
    • Back-up danych, kt贸re mo偶na b臋dzie przywr贸ci膰 bez problemu.
    • Transfer danych, kt贸ry w wielu ofertach jest ju偶 pozbawiony limit贸w.

    Jednymi z najbardziej znanych firm dostarczaj膮cych miejsce w sieci s膮 nazwa.pl, hostinger, dhosting.

    Pozycjonowania lokalne, og贸lnopolskie czy mi臋dzynarodowe?

    Pozycjonowania lokalne, og贸lnopolskie czy mi臋dzynarodowe?

    Podejmuj膮c decyzj臋 o rozpocz臋ciu dzia艂a艅 pozycjonerskich warto jeszcze ustali膰, na jakim obszarze najlepiej b臋dzie si臋 skupi膰. Dost臋pnych jest co najmniej kilka rodzaj贸w pozycjonowania, w tym lokalne, og贸lnopolskie i mi臋dzynarodowe. Oczywi艣cie mog膮 obejmowa膰 pozycjonowanie sklepu Sky-Shop.

    Rozwi艅

    Wykorzystanie pozycjonowania lokalnego sprawdzi si臋 w przypadku prowadzonych stacjonarnie, ale te偶 sklep贸w internetowych. Czasami klienci mieszkaj膮cy po s膮siedzku nawet nie maj膮 艣wiadomo艣ci, 偶e w ich pobli偶u powsta艂 nowy sklep. Sklep internetowy warto pozycjonowa膰 lokalnie, szczeg贸lnie je艣li oferuje asortyment, kt贸ry nie mo偶e by膰 d艂ugo transportowany np. z 偶ywno艣ci膮 lub taki, kt贸ry prowadzi r贸wnie偶 sprzeda偶 w formie stacjonarnej i np. umo偶liwia klientom osobisty odbi贸r zam贸wionych produkt贸w. Aktualizacje Google, w tym Opos i Go艂膮b, sprawi艂y, 偶e pozycjonowanie lokalne jest coraz bardziej wspierane przez wyszukiwark臋. Jest tak偶e ta艅sze ni偶 pozosta艂e formy, gdy偶 po prostu obejmuje mniejszy obszar. Aby skutecznie pozycjonowa膰 si臋 lokalnie, mo偶na zamieszcza膰 artyku艂y na portalach z najbli偶szej okolicy, pisa膰 na lokalnych grupach tematycznych, za艂o偶y膰 wizyt贸wk臋 Google, dodawa膰 lokalizacj臋 do s艂贸w kluczowych itp.

    Pozycjonowanie og贸lnopolskie, w tym r贸wnie偶 pozycjonowanie sklepu Sky-Shop, to cz臋sty wyb贸r przedsi臋biorc贸w dzia艂aj膮cych w skali kraju i wysy艂aj膮cych swoje produkty do dowolnego miejsca. Cz臋sto mo偶e rozwin膮膰 si臋 z pozycjonowania lokalnego. Obejmuje zwykle tak偶e bardziej og贸lne frazy i nie dodaje si臋 do nich 偶adnej lokalizacji. Dzia艂ania w skali kraju zwykle s膮 trudniejsze i bardziej kosztowne. Z pewno艣ci膮 trudniej zaj膮膰 dobr膮 pozycj臋 w Google na og贸lne frazy ni偶 na te uszczeg贸艂owione, z dodatkowo uj臋t膮 lokalizacj膮. Dlatego tak偶e w przypadku pozycjonowania na ca艂y kraj warto tworzy膰 s艂owa kluczowe w formie long tail, kt贸re pozwol膮 na pozyskanie bardziej zdecydowanych i wst臋pnie 鈥瀙rzesianych鈥 klient贸w. Pozycjonowanie og贸lne pozwala na zebranie bardzo du偶ych zasi臋g贸w i dotarcie nawet do najdalszych zak膮tk贸w kraju, jednak wymaga zwykle kosztownych i d艂ugofalowych dzia艂a艅, kt贸re dopiero po czasie przynios膮 po偶膮dane skutki.

    Pozycjonowanie poza granicami kraju to bardzo du偶e wyzwanie. Warto w贸wczas nawi膮za膰 kontakt ze specjalistami i native speakerami, kt贸rzy pozwol膮 na odpowiednie opracowanie s艂贸w kluczowych, tre艣ci oraz przybli偶膮 charakterystyk臋 i zwyczaje zakupowe klient贸w z okre艣lonych kraj贸w. Taka wsp贸艂praca b臋dzie mia艂a znaczenie, je艣li chcemy, aby pozycjonowanie i dobrane frazy by艂y naturalne dla obcokrajowc贸w 鈥 z pewno艣ci膮 nie wystarczy do tego implementacja wtyczki z t艂umaczem 鈥 do tego potrzebne jest zrozumienie charakterystyki danego kraju. W Australii u偶ywa si臋 np. specyficznego australijskiego angielskiego, kt贸ry bogaty jest w skr贸ty i zapo偶yczenia z j臋zyka aboryge艅skiego. Bez kontaktu z native speakerem pozycjonowanie Sky-Shop w tym kraju mo偶e by膰 znacznie utrudnione. Warto pozna膰 wi臋c wszystkie ewentualne bariery i naprawd臋 dobrze przygotowa膰 si臋 do procesu, jakim jest pozycjonowanie sklepu internetowego na obcych rynkach.

    Bez wzgl臋du na to, jaki zakres dzia艂a艅 i rodzaj pozycjonowania wybierzemy, decyduj膮c si臋 na pozycjonowanie sklepu Sky-Shop, warto czerpa膰 wzorce i 艣ledzi膰 艣wiatowe trendy. Wyznacznikiem dzia艂a艅 na wielu rynkach s膮 Stany Zjednoczone 鈥 kolebka Google oraz miejsce pracy wielu specjalist贸w w zakresie SEO i pozycjonowania. Warto tak偶e samemu dokszta艂ca膰 si臋 w tym zakresie, aby m贸c oszacowa膰, jakie efekty powinna przynosi膰 kampania i wymaga膰 ich podczas wsp贸艂pracy z agencjami, platformami sklepowymi, takimi jak Sky-Shop, a tak偶e wolnymi strzelcami, dzia艂aj膮cymi na rynku e-commerce.

    Jak zwi臋kszy膰 ruch w sklepie internetowym?

    Jak zwi臋kszy膰 ruch w sklepie internetowym?

    Sposob贸w na zdobycie ruchu w sklepie internetowym jest bardzo wiele. Niekt贸re z nich wymagaj膮 wy偶szych nak艂ad贸w finansowych, inne ni偶szych. Wybrane z nich zak艂adaj膮 dzia艂anie d艂ugofalowe, np. pozycjonowanie SkyShop, inne za艣 s膮 obliczone na kr贸tk膮 met臋. Jakie mo偶liwo艣ci przys艂uguj膮 sklepom internetowym?

    Rozwi艅
    • Dbanie o atrakcyjno艣膰 sklepu 鈥 szata wizualna, uk艂ad sklepu, dobrej jako艣ci grafiki i filmiki oraz opisy, a tak偶e nowoczesny panel u偶ytkownika i ca艂y brand sk艂adaj膮 si臋 na odczucia potencjalnych klient贸w 鈥 warto wi臋c zadba膰 o to, aby by艂y jak najlepsze. We wszystkich dzia艂aniach warto przede wszystkim zachowa膰 jako艣膰. Ka偶dy produkt nale偶y dok艂adnie sfotografowa膰, wstawi膰 zdj臋cia wysokiej jako艣ci i dobrze je podpisa膰 przy pomocy atrybutu alt 鈥 tekstu alternatywnego. Pozycjonowa膰 mo偶na si臋 r贸wnie偶 w Google Grafika, o czym wielu przedsi臋biorc贸w zwyczajnie nie wie. Zamieszczanie dobrze opisanych autorskich zdj臋膰, o wysokiej jako艣ci, z pewno艣ci膮 w tym pomo偶e.
    • Badanie rynku 鈥 kolejnym wa偶nym elementem jest regularne badanie rynku. Nie wystarczy tego zrobi膰 jedynie raz, bo rynek, w kt贸rym si臋 funkcjonuje, tak samo jak konkurencja, maj膮 do siebie to, 偶e si臋 zmieniaj膮. Szczeg贸lnie na pocz膮tku warto wykona膰 tzw. analiz臋 SWOT, kt贸ra wyka偶e wszystkie zagro偶enia i mo偶liwo艣ci wewn臋trzne, jak i te z zewn膮trz. Badanie rynku polega r贸wnie偶 na przygotowywaniu ankiet dla klient贸w i zach臋caniu do ich wype艂nienia. Podane informacje mog膮 by膰 bardzo wa偶n膮 wskaz贸wk膮, w jakim kierunku warto rozwija膰 w艂asny sklep online. Warto r贸wnie偶 oceni膰, czy zapotrzebowanie na produkty b臋dzie sezonowe czy ca艂oroczne, jak reklamuje si臋 konkurencja, okre艣li膰 grup臋 docelow膮 itp.
    • 艢ledzenie 艣cie偶ki klienta 鈥 warto prze艣ledzi膰 w fazie projektu i p贸藕niej drog臋 zakupow膮, jak膮 musi pokona膰 klient dokonuj膮cy zakupu. Warto, aby by艂a ona w miar臋 szybka, prosta i intuicyjna. Dobrze poprosi膰 kilka os贸b np. rodzin臋 czy bliskich znajomych o przetestowanie sklepu i dokonanie zakupu, a nast臋pnie relacj臋 odczu膰. Do 艣ledzenia klienta warto wykorzysta膰 r贸wnie偶 narz臋dzia analityczne np. te s艂u偶膮ce do automatyzacji marketingu. Dzi臋ki nim mo偶na b臋dzie zobaczy膰, jakimi trasami poruszaj膮 si臋 klienci, kt贸re produkty wrzucaj膮 do koszyka, na jakim etapie wycofuj膮 si臋 z zakup贸w 鈥 takie informacje mog膮 pom贸c w UI i UX tak偶e na dalszym etapie.
    • Pozycjonowanie 鈥 to jedna z bardzo skutecznych metod na zwi臋kszenie ruchu na stronie poprzez wyniki organiczne. Chocia偶 pozycjonowanie mo偶e wymaga膰 sporych nak艂ad贸w finansowych, to z czasem osi膮gni臋ty wynik mo偶e w pe艂ni zrekompensowa膰 poniesione koszty. Pozycjonowanie, w tym tak偶e pozycjonowanie Sky-Shop, obejmuje takie dzia艂ania jak content marketing, aktywno艣膰 w social media, link building, wizyt贸wka Google i inne. Efekty pozycjonowania potrafi膮 naprawd臋 pozytywnie zaskoczy膰.
    • System reklamowy 鈥 dost臋pne s膮 r贸偶ne systemy reklamowe oferowane np. przez Google lub Facebooka. Google Ads pozwala na szybk膮 emisj臋 reklam i efektywn膮 kampani臋, w kt贸rej w艂a艣ciciel sklepu rozlicza si臋 jedynie na podstawie klikni臋膰 w reklam臋. To dobry spos贸b na szybkie zwi臋kszenie ruchu w sklepie np. przed 艣wi臋tami Bo偶ego Narodzenia, walentynkami, Dniem Kobiet itp. Wyniki p艂atne wy艣wietlane s膮 jeszcze przed tymi organicznymi. Podobnie sie膰 dzia艂a w przypadku Facebooka. Mo偶na wyemitowa膰 reklamy, nie maj膮c firmowego konta na portalu. Wystarczy okre艣lenie cel贸w reklamy, grupy docelowej, kreacj臋 reklamy, spos贸b rozliczenia, a po tym mo偶na ju偶 j膮 wyemitowa膰 i zbiera膰 statystyki.
    • Remarketing 鈥 to bardzo ciekawe narz臋dzie, kt贸re przynosi wymierne korzy艣ci. To element systemu reklamowego, kt贸ry pozwala na dotarcie do os贸b, kt贸re raz ju偶 by艂y na stronie sklepu czy konkretnego produktu. Remarketing wy艣wietla si臋 w sieci partnerskiej Google, kt贸ra obejmuje wiele najpopularniejszych serwis贸w. Remarketing to skuteczne narz臋dzie, bo dociera do os贸b, kt贸re by艂y ju偶 wst臋pnie zainteresowane ofert膮 danego sklepu. Taki u偶ytkownik otrzymuje ciasteczko 鈥瀋ookie鈥 do 艣ledzenia i emisji reklamy sklepu na kolejnych stronach, na kt贸rych sp臋dza czas.

    Dost臋pne jest oczywi艣cie jeszcze wiele innych sposob贸w, w tym pozyskiwanie rekomendacji, wsp贸艂praca z influencerami czy te偶 stronami aukcyjnymi, lokowanie produktu i wiele innych. Powy偶sze sposoby opieraj膮 si臋 o dzia艂alno艣膰 internetow膮, kt贸ra dzi臋ki bardzo du偶ym zasi臋gom i specyfice e-commerce mo偶e by膰 bardzo dobrym sposobem na zyskanie poka藕nego grona klient贸w.

    Dob贸r odpowiednich s艂贸w kluczowych

    Na proces pozycjonowania sklepu online sk艂ada si臋 odpowiedni wyb贸r s艂贸w kluczowych. S膮 nimi frazy, kt贸re s膮 najcz臋艣ciej wyszukiwane przez u偶ytk贸w Internetu i wpisywane w okno wyszukiwarki. Frazy mog膮 by膰 jednowyrazowe, dwuwyrazowe i bardziej rozbudowane. Opracowuj膮c tre艣ci na platformie sklepowej, takiej jak Sky-Shop, z pewno艣ci膮 od razu b臋dziesz wiedzia艂, na jakie s艂owa kluczowe chcesz si臋 pozycjonowa膰. Sklepy internetowe sk艂adaj膮 si臋 zwykle z wielu podstron, w tym kategorii, grup produkt贸w i poszczeg贸lnych zak艂adek, na kt贸rych znajduj膮 si臋 konkretne produkty. Warto zadba膰 o dob贸r s艂贸w kluczowych na wszystkich stronach g艂贸wnych sklepu, w poszczeg贸lnych kategoriach i produktach. Dlatego przygotowanie do optymalizacji i pozycjonowania sklepu online mo偶e trwa膰 nieco d艂u偶ej, ni偶 ma to miejsce w przypadku klasycznych stron internetowych. Du偶a liczba podstron sprawia, 偶e ca艂y proces pozycjonowania ulega wyd艂u偶eniu.

    Musisz zadba膰 te偶 o unikanie kanibalizacji s艂贸w kluczowych. A na czym polega to gro藕nie brzmi膮ce zjawisko? W obr臋bie e-sklepu ka偶da podstrona powinna by膰 pozycjonowana na inne s艂owa kluczowe. W przypadku pozycjonowania ju偶 co najmniej dw贸ch zak艂adek na te same frazy m贸wimy o kanibalizacji. W贸wczas serwis nie rozwija swojego potencja艂u, a poszczeg贸lne jego zak艂adki konkuruj膮 ze sob膮 i wzajemnie spychaj膮 siebie w procesie pozycjonowania, co nie b臋dzie korzystne i negatywnie wp艂ynie na pozycj臋 strony. Szacuje si臋, 偶e zawarto艣膰 s艂贸w kluczowych w tek艣cie powinna wynosi膰 oko艂o 2-3%, aby tekst by艂 przyjazny dla u偶ytkownik贸w i wyszukiwarki, a jednocze艣nie dobrze zoptymalizowany. Meta keywords mo偶na opracowa膰 intuicyjnie, ale warto r贸wnie偶 skorzysta膰 z pomocy specjalnych narz臋dzi, kt贸re oszacuj膮 konkurencyjno艣膰 danej frazy, podpowiedz膮 synonimy i poka偶膮 strony, kt贸re pozycjonuj膮 si臋 na wybrane frazy.

    Narz臋dzia do opracowania s艂贸w kluczowych

    • Keyword Tool Api 鈥 to bardzo wygodne narz臋dzie, kt贸re w wersji podstawowej jest dost臋pne za darmo, za艣 za wersj臋 z dodatkowymi mo偶liwo艣ciami nale偶y wnie艣膰 op艂at臋. Obs艂uga narz臋dzia jest bardzo prosta. Po wpisaniu s艂owa kluczowego narz臋dzie poka偶e szacowan膮 ilo艣膰 wyszukiwa艅 w miesi膮cu, podobne, ale rozszerzone frazy kluczowe, a tak偶e ich konkurencyjno艣膰. W rozszerzonych s艂owach kluczowych cz臋sto w przypadku sklep贸w znajduj膮 si臋 s艂owa okre艣laj膮ce kolor, mas臋, przeznaczenie, cen臋. Te sformu艂owania warto dorzuca膰 przy okazji tworzenia long tail.
    • Google Search Console 鈥 to kolejne ciekawe narz臋dzie, kt贸re sprawdza widoczno艣膰 strony w Google, ale tak偶e pomaga przeanalizowa膰 frazy kluczowe, na kt贸re wyst臋puje. W okno programu wystarczy jedynie wrzuci膰 link prowadz膮cy do witryny i ju偶 mo偶na cieszy膰 si臋 z uzyskania pe艂nych statystyk. Dzi臋ki programowi mo偶na dowiedzie膰 si臋, kt贸re frazy zyskuj膮 w rankingu w ostatnim czasie, a kt贸re spadaj膮.
    • Ubersuggest 鈥 to kolejne ciekawe narz臋dzie, kt贸re spokojnie mo偶na dopasowa膰 do wymaga艅 polskiego u偶ytkownika. Po wpisaniu badanej frazy kluczowej wystarczy jedynie zmieni膰 j臋zyk wyszukiwania na polski. Ubersuggest poka偶e ilo艣膰 wyszukiwa艅 danej frazy w miesi膮cu, konkurencyjno艣膰 s艂owa, proponowane s艂owa kluczowe, rosn膮cy b膮d藕 malej膮cy trend wyszukiwania oraz tre艣ci w Internecie dobrze zoptymalizowane pod wyszukiwan膮 fraz臋.

    Mimo 偶e w Internecie mo偶na znale藕膰 mas臋 narz臋dzi do wyszukiwania s艂贸w kluczowych, to warto skorzysta膰 w tej kwestii z umiej臋tno艣ci profesjonalnego pozycjonera. Taki specjalista b臋dzie umia艂 odrzuci膰 s艂owa kluczowe, kt贸re z pozoru wydaj膮 si臋 atrakcyjne, ale panuje w艣r贸d nich du偶a konkurencja, a w zamian za to zast膮pi膰 je niszowymi, ale bardziej perspektywicznymi itd. Specjalista pomo偶e r贸wnie偶 w unikaniu kanibalizacji.

    Na czym polega long tail?

    Long tail to tzw. d艂ugi ogon i metoda ta polega na pozycjonowaniu stron www, blog贸w, for贸w czy sklep贸w online za pomoc膮 d艂ugich, rozbudowanych i specjalistycznych fraz. Coraz bardziej wypiera pozycjonowanie na kr贸tkie frazy, bo powoli nast臋puje ich przesycenie w sieci. Trudno walczy膰 z gigantami, np. multibrandami sklepowymi oferuj膮cymi buty damskie. Na przyk艂ad pozycjonowanie Sky-Shop z zadowalaj膮cymi wynikami na tak og贸ln膮 fraz臋 dla mniejszego sklepu mo偶e ju偶 by膰 praktycznie niemo偶liwe, dlatego warto do wybieranych kr贸tkich s艂贸w kluczowych dodawa膰 ich rozwini臋cia np. 鈥瀦imowe buty damskie鈥, 鈥瀦imowe buty damskie ze sk贸ry鈥, 鈥瀊r膮zowe zimowe buty damskie ze sk贸ry鈥 itd. Takie uszczeg贸艂owienie pozwoli lepiej dotrze膰 do klienta w internetowej przestrzeni, a tak偶e wy艂owi tych internaut贸w, kt贸rych preferencje zakupowe s膮 ju偶 艣ci艣le okre艣lone. To pozwala na szybsze przej艣cie na kolejne etapy drogi zakupowej, jak膮 musi przeby膰 klient rozpoczynaj膮cy od poszukiwania bardzo og贸lnego produktu.

    Marketing tre艣ci a pozycjonowanie sklepu Sky-Shop

    Marketing tre艣ci a pozycjonowanie sklepu Sky-Shop

    Marketing tre艣ci to szeroko zakrojone dzia艂ania obejmuj膮ce prac臋 nad wszystkimi tre艣ciami znajduj膮cymi si臋 w sklepie online, ale tak偶e poza nim. Content marketing skupia si臋 na emisji warto艣ciowych, oryginalnych i ciekawych tre艣ci, kt贸re sprawi膮, 偶e u偶ytkownik sam b臋dzie poszukiwa艂 ich coraz wi臋cej. Dzi臋ki tej metodzie wiele os贸b szukaj膮cych rozwi膮zania swoich problem贸w, porad, odpowiedzi na pytania czy aktualnych informacji trafia do ich 藕r贸d艂a, natykaj膮c si臋 przy okazji na ofert臋 danego sklepu online. Ten rodzaj marketingu tre艣ci w pierwszym kroku jest wi臋c przygotowany na pomoc i podaje odpowied藕 u偶ytkownikowi, w zamian za co wdzi臋czny internauta mo偶e zosta膰 skutecznie zach臋cony do skorzystania z oferty sklepu, kt贸ry wyemitowa艂 warto艣ciowe tre艣ci.

    Rozwi艅

    Marketing tre艣ci mo偶na realizowa膰 zar贸wno na stronie sklepu online, jak i poza nim, np. dzi臋ki publikowaniu artyku艂贸w na portalach wydawc贸w. S膮 nimi m.in. artyku艂y sponsorowane. W ten spos贸b realizuje si臋 nie tylko content marketing, ale tak偶e link building, r贸wnie wa偶ny dla skutecznego pozycjonowania np. sklepu Sky-Shop. Przeprowadzanie marketingu tre艣ci na stronie internetowej polega m.in. na:

    • optymalizacji wszystkich tekst贸w dost臋pnych na stronie,
    • przygotowywaniu obszernych, oryginalnych i ciekawych opis贸w g艂贸wnych podstron, kategorii, produkt贸w itp.,
    • implementacji zak艂adki blog, na kt贸rej regularnie b臋d膮 pojawia艂y si臋 autorskie tre艣ci.

    Z kolei dzia艂ania poza obr臋bem strony obejmuj膮 np.:

    • opracowywanie trafnych tre艣ci umieszczanych nast臋pnie na portalach wydawc贸w. Mog膮 to by膰 np. pe艂nowymiarowe teksty, ale tak偶e komentarze czy wpisy eksperckie,
    • przygotowywanie tekst贸w, kt贸re nast臋pnie trafi膮 na social media, do opis贸w w katalogach, na wizyt贸wki Google itp.

    Content marketing obejmuje wi臋c prac臋 nad wszystkimi tre艣ciami. Elementy tre艣ci zawieraj膮 w sobie nawet filmiki czy grafiki, w opisie kt贸rych mog膮 znajdowa膰 si臋 dopasowane s艂owa kluczowe. Filmiki te偶 zwykle maj膮 swoje opisy lub zostaj膮 przygotowane wed艂ug odpowiedniego scenariusza, kt贸ry r贸wnie偶 opiera si臋 na s艂owie. Jak wi臋c wida膰, marketing tre艣ci to bardzo wa偶na ga艂膮藕 w pozycjonowaniu, w tym tak偶e w pozycjonowaniu Sky-Shop.

    Prawid艂owe opisy produkt贸w w sklepie online

    Aby w prawid艂owy spos贸b przygotowa膰 opisy poszczeg贸lnych produkt贸w, nale偶y nastawi膰 si臋 na wyt臋偶on膮 prac臋, szczeg贸lnie w przypadku rozbudowanych sklep贸w, kt贸re zawieraj膮 setki, a nawet tysi膮ce produkt贸w. Warto w pierwszej kolejno艣ci opracowa膰 sobie struktur臋 opisu i mo偶liwie jak najdok艂adniej powiela膰 j膮 w kolejnych opisach. W opisie powinny znajdowa膰 si臋 elementy takie jak:

    • wst臋p 鈥 zawieraj膮cy nazw臋 i opis produktu w kilku zdaniach, przedstawiaj膮cy jego najwa偶niejsze w艂a艣ciwo艣ci;
    • charakterystyk臋 鈥 szczeg贸lnie dro偶sze i bardziej z艂o偶one produkty powinny by膰 opatrzone wyczerpuj膮cymi opisami, aby klient m贸g艂 dowiedzie膰 si臋 jak najwi臋cej na ich temat. Pami臋taj, 偶e potencjalny klient nie widzi produktu, nie ma mo偶liwo艣ci go dotkn膮膰, dlatego opis powinien dostarcza膰 mu kompleksowej wiedzy na jego temat;
    • list臋 z wypunktowaniami 鈥 takie urozmaicenie tekstu zawsze b臋dzie lepsze ni偶 blok informacji i pozwoli na rzeczowe wypunktowanie zalet, cech produktu;
    • ograniczenia w stosowaniu 鈥 np. wiekowe czy wynikaj膮ce ze znajduj膮cych si臋 w sk艂adzie alergen贸w;
    • wymiary i wag臋 鈥 to wa偶ny element, kt贸ry pozwoli kupuj膮cemu na lepsze wyobra偶enie sobie oferowanego przedmiotu.

    Przyjmuje si臋, 偶e najlepiej, je艣li opis produktu zawiera co najmniej 1000-2500 znak贸w ze spacjami. To optymalna ilo艣膰, kt贸ra pozwala na u偶ycie s艂贸w kluczowych i opis nawet najbardziej skomplikowanych produkt贸w. Sklepowe kategorie powinny mie膰 co najmniej 2500 zzs, za艣 strony g艂贸wne w zale偶no艣ci od tematyki powy偶ej 3000 i do 5000 zzs. Bardziej rozbudowane i przesycone s艂owami kluczowymi tre艣ci mog膮 by膰 nu偶膮ce, a nawet uznane za spam przez wyszukiwark臋 Google.

    Warto r贸wnie偶 aktualizowa膰 poszczeg贸lne opisy. Robot Google lubi nowo艣ci i ch臋tniej odwiedza strony, na kt贸rych pojawia si臋 nowy i aktualny content. Jak najbardziej 艣wie偶e tre艣ci wp艂ywaj膮 na pozycjonowanie sklepu Sky-Shop.

    Pozyskiwanie link贸w dla sklepu online Sky-Shop

    Pozyskiwanie link贸w dla sklepu online Sky-Shop

    Kolejnym wa偶nym elementem, za pomoc膮 kt贸rego mo偶na zadba膰 o lepsze pozycjonowanie sklepu Sky-Shop jest pozyskiwanie warto艣ciowych link贸w. Mo偶na o to zadba膰, prowadz膮c dzia艂ania co najmniej w kilku miejscach:

    Rozwi艅
    • portale internetowe 鈥 to doskona艂e miejsce do pozyskiwania link贸w z zewn膮trz. Warto przygotowywa膰 co najmniej kilka wpis贸w miesi臋cznie, aby zaistnie膰 w sieci i 艣wiadomo艣ci u偶ytkownik贸w. Wiele portali po publikacji tekstu umo偶liwia tak偶e umieszczenie ich w swoich social media lub dodatkowe reklamowanie. Warto wiedzie膰 wi臋cej na temat tych form promowania. Publikowa膰 artyku艂y mo偶na za po艣rednictwem specjalnych platform, ale tak偶e samodzielnie pisa膰 do wydawc贸w i uzgadnia膰 wszystkie szczeg贸艂y. Warto przygotowa膰 bezb艂臋dny, obszerny tekst, zaopatrzony w s艂owa kluczowe i linki prowadz膮ce do sklepu online. Zamieszczone linki mog膮 by膰 zar贸wno dofollow, jak i nofollow 鈥 oba rodzaje b臋d膮 warto艣ciowe dla reklamodawcy. Przed publikacj膮 warto sprawdzi膰 parametry serwisu. Dobrze oceniane portale, z kt贸rych uzyska si臋 link przychodz膮cy, przekazuj膮 cz臋艣膰 swojej mocy podlinkowanej stronie. Dlatego warto wybiera膰 portale dopasowane tematycznie i o dobrych parametrach, kt贸re b臋d膮 ci膮gn臋艂y sklep w g贸r臋 w wynikach wyszukiwania, a tak偶e zapewni膮 odpowiedni膮 liczb臋 odbiorc贸w, kt贸rzy b臋d膮 mogli zapozna膰 si臋 z tekstem promuj膮cym sklep. W tym przypadku wa偶ne s膮 tak偶e linki kanoniczne.
    • social media 鈥 doskona艂ym miejscem do pozyskiwania link贸w s膮 tak偶e social media. Adresy URL do konkretnych produkt贸w mo偶na pozostawia膰 zar贸wno na swoim osobistym profilu, jak i na fanpage dedykowanym prowadzonej dzia艂alno艣ci. Na profilu w艂a艣ciciel sklepu mo偶e umieszcza膰 tak偶e liki do prowadzonego bloga i zach臋ci膰 u偶ytkownik贸w do komentowania zamieszczonych tekst贸w. Komentowanie bloga na stronie przy nie艣wiadomym wykorzystaniu s艂贸w kluczowych mo偶e by膰 ogromnym wsparciem od u偶ytkownik贸w.
    • fora dyskusyjne 鈥 dzia艂alno艣膰 na forach dyskusyjnych najcz臋艣ciej przybiera form臋 WoMM, inaczej zwanego tak偶e szeptank膮. Polega ona na pozostawianiu w r贸偶nych miejscach w sieci r贸wnie偶 w social media, na portalach i blogach, jednak g艂贸wnie na forach dyskusyjnych komentarzy, opinii i wpis贸w stylizowanych na opinie zwyk艂ych u偶ytkownik贸w Internetu. Dobrze napisane opinie s膮 praktycznie nie do wykrycia. Pisz膮cy WoMM cz臋sto posiadaj膮 konta z histori膮, niczym nier贸偶ni膮ce si臋 od kont innych u偶ytkownik贸w. Dzia艂ania na rzecz danych sklep贸w internetowych mog膮 polega膰 na wyszukiwaniu odpowiednich w膮tk贸w i pozostawianiu w nich wpis贸w dotycz膮cych np. produkt贸w aktualnie znajduj膮cych si臋 w asortymencie razem ze s艂owem kluczowym i linkiem docelowym. Pozyskiwanie link贸w z rozbudowanych for贸w jest bardzo dobrym sposobem na link building.
    • katalogi 鈥 kolejnym istotnym miejscem, sk膮d mo偶na pozyskiwa膰 wsparcie dla sklepu online, s膮 katalogi. To zwykle ogromne skarbnice wiedzy na temat prowadzonych dzia艂alno艣ci. Znajduje si臋 w nich bardzo du偶o opis贸w i link贸w prowadz膮cych do konkretnych firm 鈥 dlatego s膮 tak silne pod k膮tem pozycjonowania (obejmuj膮 oczywi艣cie pozycjonowanie sklepu Sky-Shop). Cz臋艣膰 pozycjoner贸w powoli zaczyna odchodzi膰 od katalog贸w, uznaj膮c je za spam, jednak du偶a cz臋艣膰 wci膮偶 zach臋ca klient贸w do pozostawiania tam swoich danych, aby wyprzedzi膰 konkurencj臋, kt贸ra nie dzia艂a w tym obszarze. Przynosi to bowiem wci膮偶 dobre efekty pozycjonowania sklepu.

    Opr贸cz pozyskiwania link贸w z zewn膮trz warto tak偶e zadba膰 o linkowanie wewn臋trzne. Linki mo偶na skutecznie zamieszcza膰 na blogu, np. prowadz膮ce do poszczeg贸lnych produkt贸w i na odwr贸t – z opis贸w produkt贸w kierowa膰 u偶ytkownika do szerzej opracowanych artyku艂贸w na blogu. Linkowanie wewn臋trzne jest bardzo wa偶ne, poniewa偶 pozwala na prowadzenie u偶ytkownika za r臋k臋 w trakcie jego poruszania si臋 po stronie. To pozwala na d艂u偶ej utrzyma膰 jego uwag臋 i skutecznie pom贸c mu w przemieszczaniu si臋 po stronie. Linkowanie wewn臋trzne umo偶liwia lepsz膮 indeksacj臋 stron, a tym samym r贸wnie偶 lepsz膮 widoczno艣膰 sklepu w wyszukiwarce. Co wi臋cej, linkowanie wewn臋trzne 艣ledzi tak偶e robot Google i dzi臋ki odpowiedniemu prowadzeniu go poprzez poszczeg贸lne strony jeste艣my w stanie doprowadzi膰 go do najwa偶niejszych element贸w sklepu online. Warto wi臋c zadba膰 o nie ze wzgl臋du na wygod臋 u偶ytkownika, 艂atwiejsz膮 nawigacj臋 po stronie robota Google, a tym samym o lepsze pozycjonowanie stron.

    Optymalizacja sklepu Sky-Shop - zalety

    Optymalizacja sklepu Sky-Shop - zalety

    Optymalizacja sklepu Sky-Shop ma co najmniej kilka zalet.

    Rozwi艅

    Lepsza nawigacja na stronie

    Optymalizacja strony i wszystkich znajduj膮cych si臋 na niej element贸w pozwala na 艂atwiejsze nawigowanie na stronie. Uporz膮dkowane adresy URL, stworzenie hierarchii nag艂贸wk贸w i ujednolicenie opis贸w sprawia, 偶e sklep wygl膮da na lepiej pouk艂adany i uporz膮dkowany. To zdecydowanie u艂atwia stworzenie mapy strony, kt贸ra pozwala na lepsze zarz膮dzanie sklepem internetowym, w tym dodawanie lub usuwanie nowych produkt贸w, kategorii itp.

    Korzy艣ci dla u偶ytkownika

    Optymalizacja strony sprawia, 偶e u偶ytkownik mo偶e by膰 bardziej zadowolony z obcowania ze sklepem, kt贸ry wyda mu si臋 nowoczesny i bezpieczny. Nie bez znaczenia s膮 wi臋c tutaj prace obejmuj膮ce UI i UX, projektuj膮ce pozytywne do艣wiadczenia klienta. Wa偶na jest jeszcze szybko艣膰 艂adowania strony, kt贸r膮 tak偶e mo偶na przyspieszy膰 w procesie optymalizacji. Badania dowiod艂y, 偶e u偶ytkownicy czuj膮 dyskomfort ju偶 podczas co najmniej 3-sekundowego 艂adowania si臋 witryny! Warto wi臋c maksymalnie przyspieszy膰 czas 艂adowania, co umo偶liwi optymalizacja SEO Sky-Shop. Prze艂o偶y si臋 to na lepsze odczucia internaut贸w.

    Przyci膮ganie robot贸w Google

    Optymalizacja sklepu, czyli dzia艂ania z zakresu SEO 鈥 Search Engine Optimization 鈥 jak sama nazwa wskazuje, zak艂ada lepsze dopasowanie witryny do wymaga艅 wyszukiwarek internetowych. Robot Google jest pod tym wzgl臋dem bardzo rygorystyczny, bo chce dostarczy膰 swoim u偶ytkownikom wyniki jak najlepszej jako艣ci, na podstawie kt贸rych uk艂adany jest w艂a艣nie ranking Google. Dobrze zoptymalizowana strona pod k膮tem wymaga艅 Google oraz aktualizacji i algorytm贸w sprawia, 偶e strona ma o wiele wi臋ksze szanse na pojawianie si臋 w wy偶szych wynikach wyszukiwania. Zmiany przyci膮gaj膮 robota Google, podobnie jak dodawanie tre艣ci oraz przyjaznych adres贸w URL na stronie, co sprawia, 偶e wynik strony jest cz臋艣ciej aktualizowany.

    艁atwiejsze pozycjonowanie Sky-Shop

    SEO u艂atwia pozycjonowanie sklepu Sky-Shop, bo jest jego integralnym elementem. Dopiero skutecznie zoptymalizowan膮 stron臋 mo偶na b臋dzie efektywnie pozycjonowa膰 鈥 bez tego dalsze dzia艂ania praktycznie nie maj膮 sensu. Dlatego pierwszym krokiem przed rozpocz臋ciem pozycjonowania powinno by膰 wykonanie miarodajnego audytu, kt贸ry wska偶e wszystkie niedoci膮gni臋cia witryny pod k膮tem optymalizacji i umo偶liwi ich popraw臋. Warto wi臋c przyj膮膰 sobie 艣cie偶k臋 zak艂adaj膮c膮 3 kroki: audyt 鈫 optymalizacj臋 鈫 pozycjonowanie sklepu Sky-Shop.

    Zdobycie wi臋kszej liczby klient贸w

    Optymalizacja przyci膮ga u偶ytkownik贸w i robota wyszukiwarki, podbijaj膮c sklep w wynikach wyszukiwania Google. Dzi臋ki optymalizacji i pozycjonowaniu Sky-Shop mo偶na wi臋c zdoby膰 wi臋ksz膮 ilo艣膰 klient贸w. Innymi sposobami jest np. aktywno艣膰 w social media czy p艂atna reklama, jednak to zwykle wyniki organiczne s膮 najbardziej po偶膮dane przez w艂a艣ciciela zarz膮dzaj膮cego sklepem internetowym. Zdobycie wi臋kszej ilo艣ci klient贸w nap臋dza sprzeda偶, a tak偶e umacnia sklep na wysokiej pozycji, co pozwala na osi膮ganie kolejnych sukces贸w.

    Jakie parametry KPI przynosz膮 najlepsze efekty pozycjonowania Sky-Shop?

    Jakie parametry KPI przynosz膮 najlepsze efekty pozycjonowania Sky-Shop?

    Podczas procesu, jakim jest pozycjonowanie Sky-Shop, wielu przedsi臋biorc贸w zastanawia si臋, w jaki spos贸b mo偶na b臋dzie zmierzy膰 wyniki prowadzonych dzia艂a艅. Analiza danych i wyci膮ganie wniosk贸w to klucz do uzyskania coraz lepszych rezultat贸w. Podczas obserwowania wynik贸w sklepu warto zwr贸ci膰 uwag臋 na kilka istotnych KPI, czyli Key Performance Indicators, kt贸re b臋d膮 mog艂y prze艂o偶y膰 si臋 na wi臋ksz膮 ilo艣膰 os贸b odwiedzaj膮cych sklep i konwersj臋:

    Rozwi艅
    • ROI, inaczej Return On Investment, pozwala zbada膰 tzw. zwrot z inwestycji. To 艣rodek wykorzystywany g艂贸wnie w przypadku uruchomienia p艂atnej reklamy. Systemy reklamowe oferuj膮 nie tylko jasne sposoby rozliczenia, ale tak偶e dok艂adne statystyki. W systemie Google ROI pokazuje si臋 automatycznie, ale tak偶e dost臋pny jest specjalny wz贸r, kt贸ry umo偶liwia wyliczenie ROI samodzielnie. Aby uzyska膰 wynik, nale偶y mie膰 dane na temat ilo艣ci sprzedanych produkt贸w, koszt贸w wytworzenia pojedynczej sztuki i dochodu ze sprzeda偶y. Te dane podstawia si臋 do specjalnego wzoru, aby obliczy膰 ROI. Nie ma uniwersalnego systemu, kt贸ry b臋dzie najlepszy. Wa偶ne jest testowanie i szukanie najlepszych rozwi膮za艅.
    • bounce rate 鈥 to z kolei wska藕nik odrzuce艅, kt贸ry pokazuje, ile os贸b wesz艂o na stron臋 sklepu, ale wysz艂o z niej po wizycie na stronie g艂贸wnej lub zaledwie jednej zak艂adki. Wsp贸艂czynnik ten otrzymuje si臋 poprzez podzielenie liczby odwiedzin tylko jednej strony przez og贸ln膮 liczb臋 sesji w badanym okresie. Google Analytics od razu pokazuje wsp贸艂czynnik odrzuce艅 dla strony g艂贸wnej i poszczeg贸lnych zak艂adek. Wysoki bounce rate powinien by膰 wskazaniem do wprowadzenia zmian w sklepie.
    • wsp贸艂czynnik porzuce艅 koszyk贸w 鈥 z odrzuceniem koszyka mamy do czynienia wtedy, gdy klient doda do niego produkty, ale nie sfinalizuje zakupu. Celem powinno by膰 utrzymanie jak najmniejszego wsp贸艂czynnika porzuce艅 koszyka. A jakie s膮 najcz臋stsze powody porzucenia koszyka z zakupami? Wymieniane s膮 m.in. brak okre艣lonej metody p艂atno艣ci za zakupy, p艂atny zwrot, kosztowna dostawa, brak podsumowania koszt贸w przed dokonaniem zakupu, skomplikowany proces zakupowy. Aby wi臋c klienci nie porzucali koszyk贸w, warto wyeliminowa膰 wszystkie niedogodno艣ci w sklepie internetowym.
    • CLV/LTV 鈥 to skr贸t od Customer Lifetime Value, czyli przychodu od ka偶dego klienta. Im mniej klient贸w, kt贸rzy kupi膮 dro偶sze produkty, tym wy偶szy CLV. Aby wyliczy膰 ten wska藕nik, nale偶y ustali膰, ile rocznie wydaje u Ciebie w sklepie 1 klient. W ten spos贸b b臋dziesz wiedzia艂, ile mo偶esz zainwestowa膰 w pozyskanie pojedynczego kupuj膮cego.
    • AOV 鈥 czyli inaczej 艣rednia warto艣膰 zam贸wienia, kt贸ra powinna by膰 jak najwy偶sza. Sposob贸w na podniesienie warto艣ci 艣redniej sprzeda偶y jest wiele i nale偶膮 do nich: darmowa wysy艂ka, organizowanie promocji, w kt贸rych op艂aca si臋 kupowa膰 wi臋cej przedmiot贸w, prezentowanie klientom ca艂ych zestaw贸w np. ubra艅 czy narz臋dzi, rabatowanie zakup贸w powy偶ej okre艣lonej kwoty i wiele innych.
    • wska藕nik sesji organicznych 鈥 sesja organiczna to etap, w kt贸rym u偶ytkownik wchodzi do sklepu z poziomu wyszukiwarki, sp臋dza w nim czas, przegl膮da produkty i wychodzi. Warto sprawdzi膰, z kt贸rego miejsca w sieci u偶ytkownicy najcz臋艣ciej przechodz膮 na stron臋 sklepu 鈥 mog膮 to by膰 linki zewn臋trzne np. na portalach, social media czy systemy reklamowe.
    • 艣redni czas trwania sesji 鈥 to wa偶ny wska藕nik, kt贸ry wp艂ywa na zaanga偶owanie u偶ytkownika. Im wi臋cej czasu w Twoim sklepie sp臋dzaj膮 u偶ytkownicy, tym jest to lepszy sygna艂 dla Google, 偶e Tw贸j sklep jest warto艣ciowy, a produkty ciesz膮 si臋 zainteresowaniem. Opr贸cz samego czasu trwania sesji warto jeszcze skupi膰 si臋 na zaanga偶owaniu u偶ytkownika i 鈥瀏艂臋boko艣ci sesji鈥, czyli ilo艣ci zak艂adek, jak膮 zd膮偶y艂 przejrze膰 w tym czasie.
    • ranking wyszukiwania 鈥 to parametr badaj膮cy, na kt贸rym miejscu znajduje si臋 sklep po wpisaniu w okno wyszukiwarki okre艣lonej frazy. Okre艣lenie rankingu wyszukiwania na pocz膮tku kampanii i w jej trakcie pozwala na por贸wnanie wynik贸w oraz zbadanie czy prowadzone dzia艂ania pozycjonerskie przynosz膮 rezultaty. Warto premiowa膰 najbardziej po偶膮dane s艂owa kluczowe, na kt贸re sklep najlepiej si臋 pozycjonuje, a stopniowo odchodzi膰 od tych, w przypadku kt贸rych sklep online znajduje si臋 na dalekich pozycjach.
    • czas 艂adowania strony 鈥 to bardzo wa偶ny wsp贸艂czynnik, kt贸ry ma znaczenie nie tylko dla u偶ytkownik贸w, ale tak偶e wyszukiwarki Google. 艢wiat Internetu jest bardzo dynamiczny, przez co 艂adowanie si臋 sklepu online powinno odbywa膰 si臋 jak najszybciej. Zbyt d艂ugie wywo艂uje irytacj臋 u偶ytkownika i nie wp艂ywa zbyt dobrze na postrzeganie go przez robota Google.
    • widoczno艣膰 wyszukiwania 鈥 widoczno艣膰 to liczba m贸wi膮ca o tym, jak cz臋sto witryna sklepu pokazuje si臋 w wynikach wyszukiwania. Widoczno艣膰 nie jest okre艣lana na podstawie s艂贸w kluczowych, ale dotyczy og贸lnej liczby wy艣wietle艅. Dzi臋ki niej mo偶na przekona膰 si臋, jakie s膮 efekty pozycjonowania sklepu online lub innej witryny.
    • konwersja 鈥 to bardzo wa偶ny element, kt贸ry jednocze艣nie 艂atwo obliczy膰. Konwersja to liczba zam贸wie艅 z艂o偶onych w sklepie internetowym. Aby pozna膰 wsp贸艂czynnik konwersji, nale偶y podzieli膰 liczb臋 zam贸wie艅 w sklepie online przez liczb臋 odwiedzin. Konwersja jest zale偶na od wielu czynnik贸w, a w艣r贸d nich znajduj膮 si臋 UI, UX, dopasowanie oferty do grupy docelowej, drogi reklamowania itp.
    • liczba subskrybent贸w newslettera 鈥 dzi臋ki informacjom na temat os贸b, kt贸re subskrybowa艂y newsletter, mo偶esz stworzy膰 poka藕n膮 baz臋 danych klient贸w. Dzi臋ki newsletterowi mo偶esz bada膰 dynamicznie zmieniaj膮ce si臋 KPI, np. podczas wys艂ania newslettera, w kt贸rym poinformujesz na temat nowej promocji czy zbli偶aj膮cej si臋 wyprzeda偶y. Warto w贸wczas zaobserwowa膰, ile os贸b przesz艂o z newslettera na stron臋 sklepu i skorzysta艂o z opisanej w nim promocji.

    Pozycjonowanie sklepu Sky-Shop krok po kroku

    Pozycjonowanie sklepu Sky-Shop krok po kroku

    Pozycjonowanie sklepu Sky-Shop wymaga zar贸wno skoordynowanych dzia艂a艅 zanim sklep w og贸le zostanie uruchomiony, jak i planu obejmuj膮cego kolejne kroki.

    Rozwi艅
    • Audyt SEO 鈥 audyt to jeden z najwa偶niejszych element贸w, jeszcze zanim rozpoczn膮 si臋 kolejne elementy procesu, jakim jest pozycjonowanie Sky-Shop. To badanie sprawdzaj膮ce sklep pod k膮tem wymaga艅 Google. Sklepy na platformie Sky-Shop s膮 dobrze zoptymalizowane pod wyszukiwark臋, jednak poprawy mog膮 wymaga膰 r贸wnie偶 inne elementy serwisu. Kompleksowy audyt SEO bada szybko艣膰 艂adowania si臋 sklepu, jego wag臋, obj臋to艣膰 grafik, linki przychodz膮ce, obj臋to艣膰 tekstu w stosunku do kodu. Nawet nowy sklep mo偶e wymaga膰 poprawek, tym bardziej sklepy online, kt贸re funkcjonuj膮 ju偶 od kilku lat.
    • Wdro偶enie zmian 鈥 kolejnym wa偶nym elementem jest wprowadzenie zmian, kt贸re pozwol膮 na optymalizacj臋 sklepu. Im bardziej rozbudowany sklep, tym prace optymalizacyjne zajm膮 wi臋cej czasu. Wdro偶enie zmian powinno odby膰 si臋 jak najszybciej, aby m贸c p贸藕niej rozpocz膮膰 efektywne pozycjonowanie Sky-Shop. U艂atwi to odnalezienie marki przez u偶ytkownik贸w i robota Google. Po implementacji zmian mo偶na zn贸w powt贸rzy膰 audyt, aby sprawdzi膰, czy parametry strony odpowiednio si臋 poprawi艂y.
    • Optymalizacja i pozycjonowanie 鈥 to procesy, kt贸re trwaj膮. Przyjmuj膮c pozycjonowanie sklepu Sky-Shop, trzeba da膰 sobie czas na zobaczenie pierwszych efekt贸w, kt贸re mog膮 by膰 widoczne dopiero po kilku miesi膮cach. Warto ustali膰, jaki rodzaj pozycjonowania si臋 wybierze, jakie kana艂y b臋d膮 w艂膮czone w ca艂y proces, a tak偶e ustali膰, czy s膮 okresy w roku, przed kt贸rymi warto ponie艣膰 wy偶sze nak艂ady zwi膮zane z pozycjonowaniem np. przed wybranymi 艣wi臋tami czy np. sezonem letnim lub zimowym. Pozycjonowanie Sky-Shop warto kontynuowa膰 jak najd艂u偶ej, bo konkurencja nie 艣pi i gdy tylko zrezygnujesz z dzia艂a艅, to widoczno艣膰 sklepu dla r贸偶nych wyszukiwarek internetowych mo偶e bardzo szybko spa艣膰.
    • Mierzenie wynik贸w 鈥 bardzo wa偶nym elementem kampanii marketingowych jest mierzenie wynik贸w. Mo偶na tego dokona膰 za pomoc膮 odpowiednich narz臋dzi i por贸wnania wynik贸w przed i po wdro偶eniu dzia艂a艅. W razie niezadowalaj膮cych dzia艂a艅 warto zmieni膰 nieco tory kampanii ni偶 kontynuowa膰 bezowocne starania. Po ka偶dym miesi膮cu kampanii dobrze jest przejrze膰 raport z dzia艂a艅 z zaznaczonymi wynikami i cierpliwie czeka膰. Po kilku miesi膮cach kampanii powinna nast膮pi膰 kompleksowa weryfikacja wynik贸w, ocena dzia艂a艅 i decyzja, czy warto je kontynuowa膰, czy jednak zmieni膰 lub wprowadzi膰 nowe elementy.

    Efekty pozycjonowania sklepu Sky-Shop

    Efekty pozycjonowania sklepu Sky-Shop

    Jednym z najbardziej ekscytuj膮cych moment贸w podczas procesu, jakim jest pozycjonowanie sklepu internetowego, jest oczekiwanie na wyniki. Aby je dostrzec, warto uzbroi膰 si臋 w cierpliwo艣膰, bo pierwsze wyniki mog膮 by膰 dostrzegalne dopiero po 6. miesi膮cach, do nawet roku od rozpocz臋cia kampanii. Wiele zale偶y tutaj od przeznaczonych 艣rodk贸w, zakresu dzia艂a艅, a tak偶e umiej臋tno艣ci pozycjonera.

    Rozwi艅

    Na jakie efekty mo偶na liczy膰 prowadz膮c efektywne pozycjonowanie sklepu Sky-Shop?

    • Lepsza widoczno艣膰 w wyszukiwarce Google 鈥 jednym z po偶膮danych efekt贸w jest zwi臋kszenie widoczno艣ci w wyszukiwarce Google. Wiele os贸b ma 艣wiadomo艣膰, 偶e licz膮 si臋 wyniki z TOP3, ewentualnie TOP10, znajduj膮ce si臋 na pierwszej stronie wyszukiwa艅. Klikni臋cia w dalsze pozycje w rankingu s膮 praktycznie marginalne. Za pomoc膮 specjalnych narz臋dzi pozycjonerzy mog膮 sprawdzi膰, na jakim miejscu znajduje si臋 sklep po wpisaniu konkretnych s艂贸w kluczowych lub jaka jest og贸lna widoczno艣膰 strony w Google.
    • Wy偶szy ruch organiczny na stronie 鈥 ruch organiczny przynosi 艣wietne efekty pozycjonowania. Oczywi艣cie kupuj膮cych mo偶na tak偶e sprowadzi膰 na stron臋 za pomoc膮 innych 艣rodk贸w np. social media lub p艂atnych system贸w reklamowych. Ruch organiczny z wyszukiwarki umacnia sklep na wy偶szych pozycjach, bo jest znacznie bardziej warto艣ciowy r贸wnie偶 w ocenie Google.
    • Wi臋ksza 艣wiadomo艣膰 na temat marki 鈥 bezcenn膮 korzy艣ci膮 jest wzrost 艣wiadomo艣ci klient贸w na temat Twojej marki. Pojawiaj膮ce si臋 logo i nazwa w wysokich wynikach wyszukiwania sprawiaj膮, 偶e Tw贸j sklep z czasem stanie si臋 pierwszym wyborem u偶ytkownik贸w, kt贸rzy mog膮 zacz膮膰 wpisywa膰 nazw臋 sklepu bezpo艣rednio do wyszukiwarki.
    • Zwi臋kszona liczba klient贸w 鈥 za lepsz膮 widoczno艣ci膮 sklepu w Google, wy偶szym ruchem organicznym na stronie i wzrostem 艣wiadomo艣ci idzie zwi臋kszona liczba klient贸w. Im wi臋cej klient贸w, tym wi臋ksze szanse na osi膮gni臋cie lepszych dochod贸w, szczeg贸lnie je艣li oferta trafi do dobrze opracowanej grupy docelowej.
    • Osi膮ganie wy偶szych zysk贸w 鈥 zach臋cenie wi臋kszej liczby klient贸w do odwiedzin sklepu mo偶e zaowocowa膰 osi膮ganiem wi臋kszych zysk贸w, na czym zale偶y ka偶demu przedsi臋biorcy. Dobrze opracowana 艣cie偶ka zakupowa, zadbanie o pozytywne odczucia klient贸w podczas dokonywania zakup贸w i u艂atwienie ich wykonania to elementy, kt贸re sk艂adaj膮 si臋 na finalny sukces, a tym samym na skuteczne pozycjonowanie sklepu Sky-Shop.

    Mo偶liwo艣ci platformy Sky-Shop

    Mo偶liwo艣ci platformy Sky-Shop

    Sky-Shop to jedna z platform e-commerce, kt贸ra pozwala na szybkie i samodzielne uruchomienie pierwszego sklepu internetowego. To bardzo przyjazne narz臋dzie, szczeg贸lnie dla os贸b, kt贸re stawiaj膮 swoje pierwsze kroki w e-commerce. Dzi臋ki rozbudowanym i edytowalnym szablonom mo偶na stworzy膰 najbardziej oryginalny sklep, kt贸ry nie b臋dzie przypomina艂 swoim wygl膮dem 偶adnego innego. Sky-Shop to kompleksowe wsparcie dla ka偶dego przedsi臋biorcy, kt贸re pozwala na implementacj臋 i rozwijanie zar贸wno niewielkich, jak i ogromnych sklep贸w online. W ramach us艂ug Sky-Shop dost臋pne s膮:

    Rozwi艅
    • uruchomienie sklepu i korzystanie z platformy,
    • integracja z hurtowniami,
    • dropshipping,
    • hosting i konta e-mail,
    • integracje wewn臋trzne,
    • stabilno艣膰 sklepu,
    • pozycjonowanie Sky-Shop i SEO,
    • mo偶liwo艣膰 prowadzenia bloga,
    • integracja z Allegro,
    • wsparcie konsultant贸w,
    • dost臋p do statystyk.

    Zalet膮 Sky-Shop jest zadbanie o praktycznie wszystkie aspekty internetowej dzia艂alno艣ci. Dzi臋ki za艂o偶eniu sklepu na platformie mo偶esz by膰 spokojny o pozycjonowanie Sky-Shop, rozliczenia i ksi臋gowo艣膰, a tak偶e mo偶liwo艣膰 edycji sklepu w dowolnym momencie. Platforma dzia艂a na polskim rynku ju偶 od 2009 roku i od tego czasu za jej po艣rednictwem uda艂o si臋 za艂o偶y膰 ju偶 oko艂o 35 000 sklep贸w online. Oprogramowanie Shy-Shop jest ci膮gle rozwijane i udoskonalane, a dzi臋ki oparciu o intuicyjny, prosty system cenione za stabilno艣膰, 艂atwo艣膰 w obs艂udze i dost臋pno艣膰 wielu modu艂贸w umo偶liwiaj膮cych personalizacj臋 danych sklep贸w internetowych.

    FAQ 鈥 pozycjonowanie Sky-Shop

    FAQ 鈥 pozycjonowanie Sky-Shop

    W jaki spos贸b mo偶na za艂o偶y膰 sklep Sky-Shop?

    Za艂o偶enie sklepu na Sky-Shop na darmowy okres pr贸bny, trwaj膮cy 14 dni, jest zupe艂nie bezp艂atne i wymaga jedynie podania adresu e-mail. Na skrzynk臋 pocztow膮 zostan膮 przes艂ane wszystkie niezb臋dne informacje. Przez 2 tygodnie mo偶na wypr贸bowa膰 wszystkie najwa偶niejsze elementy sklepu internetowego. To doskona艂a okazja, aby zapozna膰 si臋 z dzia艂aniem oprogramowania Sky-Shop. Wygodny panel klienta pozwala na uruchomienie wszystkich najbardziej po偶膮danych opcji.

    Rozwi艅

    Czy Sky-Shop pobiera prowizj臋?

    Oprogramowanie Sky-Shop nie pobiera 偶adnej prowizji od sprzedanych produkt贸w. Ca艂a kwota za dokonane zakupy trafia wprost do w艂a艣ciciela sklepu. Opr贸cz koszt贸w za u偶ytkowanie platformy Sky-Shop nigdy nie prosi o uiszczenie dodatkowych op艂at.

    Czy warto prowadzi膰 dodatkowe dzia艂ania SEO?

    Sky-Shop sprawia, 偶e sklep internetowy jest dobrze zoptymalizowany pod SEO. Szybko si臋 艂aduje, jest responsywny i dostosowany do wymaga艅 wyszukiwarki. Zawsze warto jednak prowadzi膰 dodatkowe dzia艂ania SEO i pozycjonerskie. Warto popracowa膰 nad poprawnym tworzeniem tekst贸w, zwracaj膮c uwag臋 na dob贸r s艂贸w kluczowych i sam opis strony, napisaniem odpowiednich nag艂贸wk贸w, stosowaniem wypunktowa艅 i dzieleniem tekstu na akapity. Dzi臋ki temu teksty b臋d膮 bardziej przyjazne, zar贸wno dla u偶ytkownik贸w, jak i wyszukiwarki.

    Czy mo偶liwe jest stworzenie wielu wersji j臋zykowych?

    Sky-Shop pozwala na stworzenie wielu wersji j臋zykowych strony. Warto popracowa膰 nad tym r贸wnie偶 samodzielnie i zadba膰 o profesjonalne t艂umaczenie wszystkich element贸w witryny. Rozszerzenie sklepu o r贸偶ne wersje j臋zykowe pozwala na pozyskanie jeszcze wi臋kszej ilo艣ci potencjalnych klient贸w.

    Jak wygl膮da edycja produkt贸w w serwisie?

    Edycja i dodawanie nowych produkt贸w za po艣rednictwem platformy Sky-Shop jest bardzo 艂atwe. Mo偶na to zrobi膰 w ka偶dej chwili za pomoc膮 panelu klienta.

    Czy m贸j sklep nie b臋dzie identyczny jak inne?

    Na stronie Sky-Shop dost臋pna jest ca艂a masa przyk艂adowych szablon贸w, jak i wizualizacji gotowych sklep贸w. Dzi臋ki oryginalnej identyfikacji wizualnej 鈥 nazwie, logo i ofercie, Tw贸j sklep z pewno艣ci膮 nie b臋dzie taki sam jak inne.

    Dlaczego warto wybra膰 oprogramowanie Sky-Shop?

    Warto wybra膰 platform臋 Sky-Shop, bo oferuje pe艂en pakiet us艂ug 鈥 nie tylko mo偶liwo艣膰 za艂o偶enia sklepu, ale tak偶e integracj臋 platformy z serwisami aukcyjnymi, dropshipping. Przedsi臋biorca nie pozostaje sam 鈥 w razie problem贸w mo偶e zawsze zwr贸ci膰 si臋 do konsultant贸w za pomoc膮 infolinii lub chatu.

    Pozycjonowanie sklep贸w internetowych SkyShop 鈥 jak to wygl膮da?

    O ile sklep za艂o偶ony za po艣rednictwem Sky-Shop jest przygotowany pod SEO, to nie b臋dzie sam si臋 pozycjonowa艂. Do tego wymagana jest akcja ze strony cz艂owieka. Mo偶na zadba膰 o pozycjonowanie sklepu Sky-Shop na wiele sposob贸w 鈥 dodaj膮c go do katalog贸w, pisz膮c warto艣ciowe artyku艂y na bloga, szepcz膮c o sklepie na forach, w social media itp.

    Sprawd藕 r贸wnie偶 nasz膮 ofert臋 na:

    Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *