Pozycjonowanie Sky-Shop

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Pozycjonowanie sklepu internetowego to jedna z najlepszych możliwości, aby dotrzeć do jak największej grupy zainteresowanych klientów. Powstanie sklepu powinien poprzedzić dokładny research i rozeznanie w branży. W zależności od asortymentu czy zasięgu oferty można nastawić się na konkretny typ pozycjonowania np. pozycjonowanie lokalne, ogólnopolskie, a nawet międzynarodowe.

    Ranking Google oraz wymagania wyszukiwarki ciągle się zmieniają. Dlatego do pozycjonowania należy podchodzić w elastyczny sposób i zawsze być przygotowanym na wprowadzenie zmian.

    Sky-Shop to kompleksowo opracowana platforma, która umożliwia bezpieczne prowadzenie sklepu internetowego, jego integrację z hurtowniami z zaopatrzeniem, a nawet automatyczne powiązanie z Allegro i eBay. Idealna dla osób stawiających pierwsze kroki w internetowym biznesie, jak i dla tych, którym zależy na unowocześnieniu i przyspieszeniu już posiadanego sklepu.

    Czym jest e-commerce?

    Handel internetowy to dość młoda gałąź rynku, dlatego wciąż jeszcze podlega zmianom. Kilkanaście lat temu z pewnością niewiele osób mogłoby spodziewać się, że przez Internet można będzie kupić i zrobić praktycznie wszystko. To ogromne ułatwienie, które oferuje wiele możliwości.

    Za sukcesem e-commerce stoją konkretne liczby. W 2011 roku roku sprzedaż online stanowiła 3,1% ogólnej sprzedaży, a rok później już prawie 4%. W 2014 roku nastąpił ogromny wzrost udziału handlu internetowego, kiedy wyniósł ponad 18%, a już rok później wartość e-commerce w Europie osiągnęła 156 miliardów euro.

    Pośpiech, styl życia, a nawet epidemia koronawirusa, w tym narodowa kwarantanna, przyczyniły się do dynamicznego rozwoju usług z zakresu e-commerce. Wiele sklepów, które do tej pory funkcjonowały stacjonarnie, przeniosły się do sieci, dzięki czemu mogły kontynuować swoją działalność. Klientem sklepu internetowego może być praktycznie każda osoba. Można wyróżnić kilka profili klientów: entuzjastów – szybko podejmują decyzję i najczęściej są zadowoleni z zakupów; skoncentrowanych – dość długo się zastanawiają, aby nie paść ofiarą oszustwa. Często powracają do zakupów w tych samych miejscach; myśliwych – polują na okazje; tradycjonalistów – mają swoje ulubione produkty, marki, sprzedawców; marudy – wolno podejmują decyzje, często odsyłają zakupione produkty; analityków – często wypytują o szczegóły; skąpców – oglądają dostępny towar, ale go nie kupują.

    Najczęściej klienci reprezentują mieszankę różnych typów lub reagują w różny sposób za zakupy konkretnych produktów lub w określonych sklepach.

    Jak wyglądają poszczególne etapy sprzedaży internetowej?

    Proces sprzedaży uwzględnia kilka etapów, przez które przechodzi osoba zainteresowana danym produktem i dokonująca zakupu. Dzielą się one na 3 główne etapy: pozyskanie leada – to proces, który może odbywać się za pośrednictwem chata, infolinii, landing page, newslettera, systemu reklamowego, angażujących tekstów na blogu. Wszystkie te działania zmierzają do rejestracji klienta w sklepie. Drugim etapem jest kompletowanie koszyka z zamówieniem – warto podpowiedzieć klientowi produkty, które mogą go zainteresować, stworzyć z nich całe komplety np. modowych stylizacji, zaoferować niższe ceny przy zakupach 2. i więcej sztuk. Trzeci etap po sfinalizowanie transakcji – powinno być intuicyjne, szybkie oraz bezpieczne.

    Droga klienta nazywana jest także lejkiem sprzedażowym, gdzie na jego początku znajdują się wszystkie osoby z grupy docelowej, a na końcu te, które dokonały zakupu, a może nawet ponownie skorzystały z oferty sklepu.

    Odpowiedni hosting sklepu internetowego

    To inaczej usługa, która zapewnia dużą ilość zasobów serwera na funkcjonowanie sklepu w sieci. Hosting obejmuje zwykle wydzieloną przestrzeń serwera, na której znajduje się sklep i obejmuje m.in. obsługę sklepu samą w sobie, ale także przechowywanie bazy danych klientów czy wygenerowanie i obsługę adresu mailowego sklepu. Podczas wybierania hostingu warto zwrócić uwagę na: zaplecze techniczne i help desk gotowy nieść pomoc w razie awarii; dostępność chmury, która pomoże przechowywać wszystkie informacje w bezpiecznym miejscu; możliwość stworzenia kont pocztowych opartych o domenę sklepu; stabilność serwera i hostingu, dzięki którym sklep będzie mógł funkcjonować bez przerw; zapewnienie bezpieczeństwa dzięki hasłom i monitoringowi odpierającemu ataki hakerskie; możliwość samoistnego, automatycznego przedłużenia hostingu, aby sklep mógł ciągle działać; szybkie ładowanie się sklepu i jego zasobów; back-up danych, które można będzie przywrócić bez problemu; transfer danych.

    Pozycjonowania lokalne, ogólnopolskie czy międzynarodowe?

    Pozycjonowanie lokalne sprawdza się w przypadku sklepów prowadzonych stacjonarnie, ale też tych, których asortyment nie może być długo transportowany np. z żywnością lub prowadzących sprzedaż w formie stacjonarnej i np. umożliwiających klientom osobisty odbiór zamówionych produktów. Pozycjonowanie lokalne jest także tańsze niż pozostałe formy, gdyż obejmuje mniejszy obszar.

    Pozycjonowanie ogólnopolskie to częsty wybór przedsiębiorców działających w skali kraju i wysyłających swoje produkty do dowolnego miejsca. Działania w skali kraju zwykle są trudniejsze i bardziej kosztowne. Warto tworzyć słowa kluczowe w formie long tail, które pozwolą na pozyskanie bardziej zdecydowanych, wstępnie „przesianych” klientów.

    Pozycjonowanie poza granicami kraju to bardzo duże wyzwanie. Warto wówczas nawiązać kontakt ze specjalistami i native speakerami, którzy pozwolą na odpowiednie opracowanie słów kluczowych, treści oraz przybliżą charakterystykę i zwyczaje zakupowe klientów z określonych krajów.

    Bez względu na to, jaki rodzaj pozycjonowania wybierzemy i zakres działań, warto czerpać wzorce, śledzić światowe trendy oraz samemu dokształcać się w tym zakresie.

    Jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym?

    Jakie możliwości przysługują sklepom internetowym?

    Dbanie o atrakcyjność sklepu – we wszystkich działaniach warto przede wszystkim zachować jakość. Każdy produkt należy dokładnie sfotografować, wstawić zdjęcia wysokiej jakości i dobrze je podpisać przy pomocy atrybutu alt – tekstu alternatywnego.

    Kolejnym, ważnym elementem jest regularne badanie rynku. Warto wykonać tzw. analizę SWOT, która wykaże wszystkie zagrożenia oraz możliwości wewnętrzne i zewnętrzne.

    Ponadto, warto prześledzić w fazie projektu i później drogę zakupową, jaką musi pokonać klient dokonujący zakupu. Powinna być w miarę szybka, prosta i intuicyjna. W tym celu warto wykorzystać narzędzia analityczne np. te służące do automatyzacji marketingu.

    Pozycjonowanie to jedna z bardzo skutecznych metod na zwiększenie ruchu na stronie poprzez wyniki organiczne. Obejmuje takie działania, jak content marketing, aktywność w social media, link building, wizytówkę Google i inne.

    System reklamowy – dostępne są różne systemy reklamowe oferowane np. przez Google lub Facebooka. Na przykład Google Ads pozwala na szybką emisję reklam i efektywną kampanię, w której właściciel sklepu rozlicza się jedynie na podstawie kliknięć w reklamę.

    Remarketing równie przynosi wymierne korzyści. To skuteczne narzędzie, bo dociera do osób, które były już wstępnie zainteresowane ofertą danego sklepu. Taki użytkownik otrzymuje ciasteczko „cookie” do śledzenia i emisji reklamy sklepu na kolejnych stronach, na których spędza czas.

    Powyższe sposoby opierają się o działalność internetową, która dzięki bardzo dużym zasięgom i specyfice e-commerce może być świetnym sposobem na zyskanie pokaźnego grona klientów.

    Dobór odpowiednich słów kluczowych

    Słowa kluczowe to frazy najczęściej wyszukiwane przez użytków Internetu i wpisywane w okno wyszukiwarki. Mogą być jednowyrazowe, dwuwyrazowe i bardziej rozbudowane. Warto zadbać o dobór słów kluczowych na wszystkich stronach głównych sklepu, w poszczególnych kategoriach i produktach. Bardzo ważne jest unikanie ich kanibalizacji – pozycjonowania co najmniej dwóch zakładek na te same słowa kluczowe. Szacuje się, że zawartość słów kluczowych w tekście powinna wynosić około 2-3%, aby tekst był przyjazny dla użytkowników i wyszukiwarki, a jednocześnie dobrze zoptymalizowany.

    Narzędzia do opracowania słów kluczowych

    Keyword Tool Api – po wpisaniu słowa kluczowego narzędzie pokaże szacowaną ilość wyszukiwań w miesiącu, podobne, ale rozszerzone frazy kluczowe, a także ich konkurencyjność.

    Google Search Console to kolejne ciekawe narzędzie, które sprawdza widoczność strony w Google, ale także pomaga przeanalizować słowa kluczowe, na które występuje. Dzięki programowi można dowiedzieć się, które słowa kluczowe zyskują w rankingu w ostatnim czasie, a które spadają.

    Ubersuggest – pokaże ilość wyszukiwań danej frazy w miesiącu, konkurencyjność słowa, proponowane słowa kluczowe, rosnący bądź malejący trend wyszukiwania oraz treści w Internecie dobrze zoptymalizowane pod wyszukiwaną frazę.

    Na czym polega long tail?

    Long tail to tzw. długi ogon. Metoda ta polega na pozycjonowaniu stron WWW, blogów, forów czy sklepów online za pomocą długich, rozbudowanych i specjalistycznych fraz. Takie uszczegółowienie pozwoli lepiej dotrzeć do klienta w internetowej przestrzeni, a także wyłowi tych internautów, których preferencje zakupowe są już ściśle określone. To pozwala na szybsze przejście na kolejne etapy drogi zakupowej.

    Content marketing a pozycjonowanie sklepu

    Content marketing to szeroko zakrojone działania obejmujące pracę nad wszystkimi treściami znajdującymi się w sklepie online, ale także poza nim. Content marketing skupia się na emisji wartościowych, oryginalnych i ciekawych treści, które sprawią, że użytkownik sam będzie poszukiwał ich coraz więcej.

    Content marketing można realizować zarówno na stronie sklepu online m.in. poprzez: optymalizację wszystkich tekstów dostępnych na stronie, przygotowywanie obszernych, oryginalnych opisów głównych podstron, kategorii, produktów itp., implementację zakładki blog, jak i poza nią. To: opracowywanie trafnych treści umieszczanych następnie na portalach wydawców, przygotowywanie tekstów na social media, do opisów w katalogach, na wizytówki Google itp.

    Content marketing to bardzo ważna gałąź w pozycjonowaniu Sky-Shop.

    Prawidłowe opisy produktów w sklepie online

    Warto w pierwszej kolejności opracować strukturę opisu i możliwie jak najdokładniej powielać ją w kolejnych opisach. W opisie powinny znajdować się elementy takie jak: wstęp – nazwa i opis produktu w kilku zdaniach, przedstawiający jego najważniejsze właściwości; charakterystykę – kompleksowa wiedza na temat jak największej ilości elementów oglądanego przedmiotu; listę z wypunktowaniami; ograniczenia w stosowaniu; wymiary i wagę.

    Opis produktu powinien zawierać co najmniej 1000-2500 znaków ze spacjami. Sklepowe kategorie; 2500 zzs, zaś strony główne w zależności od tematyki powyżej 3000 i do 5000 zzs.

    Warto aktualizować poszczególne opisy. Robot Google lubi nowości i chętniej odwiedza strony, na których pojawia się nowy content.

    Pozyskiwanie linków dla sklepu online

    O lepsze pozycjonowanie sklepu Sky-Shop można zadbać poprzez pozyskiwanie wartościowych linków. Portale internetowe to doskonałe miejsce do pozyskiwania linków z zewnątrz. Wiele z nich umożliwia także umieszczenie ich w swoich social media lub dodatkowe reklamowanie. Warto przygotować bezbłędny, obszerny tekst, zaopatrzony w słowa kluczowe i linki prowadzące do sklepu online. Zamieszczone linki mogą być zarówno dofollow, jak i nofollow – oba rodzaje będą wartościowe dla reklamodawcy. Należy wybierać portale dopasowane tematycznie i o dobrych parametrach, które będą ciągnęły sklep w górę w oczach wyszukiwarki, a także zapewnią odpowiednią liczbę odbiorców.

    Świetnym miejscem do pozyskiwania linków są także social media. Linki do konkretnych produktów można pozostawiać zarówno na swoim profilu, jak i na fanpage dedykowanym prowadzonej działalności.

    Fora dyskusyjne pozwalają na działalność zwaną szeptanką. Polega ona na pozostawianiu w różnych miejscach w sieci komentarzy, opinii i wpisów stylizowanych na opinie zwykłych użytkowników Internetu.

    Kolejnym istotnym miejscem, skąd można pozyskiwać wsparcie dla sklepu internetowego, są katalogi. Znajduje się w nich bardzo dużo opisów i linków prowadzących do konkretnych firm – dlatego są tak silne pod kątem pozycjonowania.

    Oprócz pozyskiwania linków z zewnątrz warto także zadbać o linkowanie wewnętrzne. Jest bardzo ważne, ponieważ pozwala na prowadzenie użytkownika jak za rękę w trakcie jego poruszania się po stronie, w dodatku na lepszą indeksację stron i widoczność sklepu w wyszukiwarce.

    Zalety optymalizacji sklepu internetowego

    Optymalizacja strony i wszystkich znajdujących się na niej elementów pozwala na łatwiejsze nawigowanie na stronie. Uporządkowanie linków URL, stworzenie hierarchii nagłówków i ujednolicenie opisów sprawia, że sklep wygląda na lepiej poukładany i uporządkowany. To zdecydowanie ułatwia stworzenie mapy strony, która pozwala na lepsze zarządzanie sklepem internetowym, w tym dodawanie lub usuwanie nowych produktów, kategorii itp.

    Optymalizacja sklepu Sky-Shop sprawia, że użytkownik może być bardziej zadowolony z obcowania ze sklepem, który wyda mu się nowoczesny i bezpieczny. Ważna jest jeszcze szybkość ładowania strony, którą także można przyspieszyć w procesie optymalizacji.

    Działania z zakresu SEO – Search Engine Optimization – zakładają lepsze dopasowanie witryny do wymagań wyszukiwarki. Dzięki temu ma ona o wiele większe szanse na pojawianie się w wyższych wynikach.

    SEO ułatwia pozycjonowanie sklepu na Sky-Shop, bo jest jego integralnym elementem. Pierwszym krokiem przed rozpoczęciem pozycjonowania powinno być wykonanie miarodajnego audytu, który wskaże wszystkie niedociągnięcia witryny pod kątem optymalizacji i umożliwi ich poprawę.

    Dzięki optymalizacji i pozycjonowaniu można zdobyć większą ilość klientów, co napędza sprzedaż, a także umacnia sklep na wysokiej pozycji oraz pozwala na osiąganie kolejnych sukcesów.

    Jakie parametry KPI są najważniejsze w sklepie internetowym?

    Podczas obserwowania wyników sklepu warto zwrócić uwagę na kilka istotnych KPI, czyli Key Performance Indicators, które będą mogły przełożyć się na większą ilość osób odwiedzających sklep i konwersję.

    Return On Investment (ROI) pozwala zbadać tzw. zwrot z inwestycji. To środek wykorzystywany głównie w przypadku uruchomienia płatnej reklamy. Aby uzyskać wynik, należy mieć dane na temat ilości sprzedanych produktów, kosztów wytworzenia pojedynczej sztuki i dochodu ze sprzedaży.

    Bounce rate to z kolei wskaźnik odrzuceń, który pokazuje, ile osób weszło na stronę sklepu, ale wyszło z niej po wizycie na stronie głównej lub zaledwie jednej zakładki.

    Współczynnik porzuceń koszyków – z odrzuceniem koszyka mamy do czynienia wtedy, gdy klient doda do niego produkty, ale nie sfinalizuje zakupu. Powodem jest m.in. brak określonej metody płatności za zakupy, płatny zwrot, kosztowna dostawa, brak podsumowania kosztów przed dokonaniem zakupu, skomplikowany proces zakupowy.

    CLV/LTV – to skrót od Customer Lifetime Value, czyli przychodu od każdego klienta. Im mniej klientów, którzy kupią droższe produkty, tym wyższy CLV.

    Kolejnymi parametrami są: AOV, czyli średnia wartość zamówienia, która powinna być jak najwyższa; wskaźnik sesji organicznych (warto sprawdzić, z którego miejsca w sieci użytkownicy najczęściej przechodzą na stronę sklepu); średni czas trwania sesji – im więcej czasu w Twoim sklepie spędzają użytkownicy, tym jest to lepszy sygnał dla Google, że Twój sklep jest wartościowy, a produkty cieszą się zainteresowaniem; ranking wyszukiwania – parametr bada, na którym miejscu znajduje się sklep po wpisaniu w okno wyszukiwarki określonej frazy; czas ładowania strony – zbyt długie ładowanie sklepu wywołuje irytację użytkownika i nie wpływa zbyt dobrze na postrzeganie go przez robota Google; widoczność wyszukiwania – liczba mówiąca o tym, jak często witryna sklepu pokazuje się w wynikach wyszukiwania; konwersja – liczba zamówień złożonych w sklepie internetowym; liczba subskrybentów newslettera – dzięki newsletterowi możesz badać dynamicznie zmieniające się KPI i obserwować, ile osób przeszło z newslettera na stronę sklepu oraz skorzystało z opisanej w nim promocji.

    Proces pozycjonowania sklepu krok po kroku

    Pozycjonowanie sklepu Sky Shop wymaga zarówno skoordynowanych działań zanim sklep w ogóle zostanie uruchomiony, ale również planu obejmującego kolejne kroki.

    Audyt SEO to jeden z najważniejszych elementów jeszcze zanim rozpoczną się kolejne elementy pozycjonowania. To badanie sprawdzające sklep pod kątem wymagań Google, szybkość ładowania, jego wagę, objętość grafik, linki przychodzące, objętość tekstu w stosunku do kodu.

    Kolejnym elementem jest wprowadzenie zmian umożliwiających optymalizację sklepu. Im bardziej rozbudowany sklep, tym prace optymalizacyjne zajmą więcej czasu. Pozycjonowanie Sky-Shop ułatwia odnalezienie marki przez użytkowników i robota Google.

    Optymalizacja i pozycjonowanie to procesy, które trwają. Efekty pozycjonowania Sky-Shop mogą być widoczne dopiero po kilku miesiącach. Pozycjonowanie sklepu internetowego Sky-Shop warto kontynuować jak najdłużej, bo konkurencja nie śpi i gdy tylko zrezygnujesz się z działań, to widoczność sklepu w wyszukiwarce może szybko spaść.

    Ważnym elementem kampanii marketingowych jest mierzenie wyników. Można tego dokonać za pomocą odpowiednich narzędzi i porównania wyników przed i po wdrożeniu działań. Po kilku miesiącach kampanii powinna nastąpić kompleksowa weryfikacja wyników, ocena działań i decyzja czy warto je kontynuować, czy jednak zmienić lub wprowadzić nowe elementy.

    Efekty pozycjonowania sklepu online

    A na jakie efekty można liczyć, prowadząc efektywne pozycjonowanie Sky-Shop?

    Jednym z pożądanych efektów jest zwiększenie widoczności w wyszukiwarce Google. Wiele osób ma świadomość, że liczą się wyniki z TOP3, ewentualnie TOP10, znajdujące się na pierwszej stronie wyszukiwań.

    Ruch organiczny to kolejny z najbardziej pożądanych efektów pozycjonowania. Umacnia on sklep na wyższych pozycjach, bo jest znacznie bardziej wartościowy również w ocenie Google.

    Bezcenną korzyścią jest wzrost świadomości klientów na temat Twojej marki. Pojawiające się logo i nazwa w wysokich wynikach sprawiają, że Twój sklep z czasem stanie się pierwszym wyborem użytkowników. Wiąże się z tym zwiększona liczba klientów. Im jest ich więcej, tym większe szanse na osiągnięcie lepszych dochodów. Dobrze opracowana ścieżka zakupowa, zadbanie o pozytywne odczucia klientów podczas dokonywania zakupów i ułatwienie ich wykonania to elementy, które składają się na finalny sukces.

    Możliwości platformy Sky-Shop

    Sky-Shop to platforma, która pozwala na szybkie i samodzielne uruchomienie pierwszego sklepu internetowego. Stanowi kompleksowe wsparcie dla każdego przedsiębiorcy, umożliwia implementację i rozwijanie zarówno niewielkich, jak i ogromnych sklepów online. W ramach usług Sky-Shop dostępne są: uruchomienie sklepu i korzystanie z platformy, integracja z hurtowniami, dropshipping, hosting i konta e-mail, integracje wewnętrzne, stabilność sklepu, pozycjonowanie i SEO, możliwość prowadzenia bloga, integracja z Allegro, wsparcie konsultantów, dostęp do statystyk.

    Sky-Shop działa na polskim rynku już od 2009 roku i od tego czasu za jego pośrednictwem udało się założyć już około 35 000 sklepów online. Platforma jest ciągle rozwijana. Ceniona za stabilność, łatwość w obsłudze i dostępność wielu modułów umożliwiających personalizację sklepu.

    FAQ – pozycjonowanie Sky-Shop

    W jaki sposób można założyć sklep na Sky-Shop?

    Założenie sklepu na Sky-Shop na darmowy okres próbny trwający 14 dni jest zupełnie bezpłatne i wymaga jedynie podania adresu e-mail. Na skrzynkę pocztową zostaną przesłane wszystkie niezbędne informacje.

    Czy Sky-Shop pobiera prowizję?

    Sky-Shop nie pobiera żadnej prowizji od sprzedanych produktów. Cała kwota za dokonane zakupy trafia wprost do właściciela sklepu.

    Czy warto prowadzić dodatkowe działania SEO?

    Sky-Shop sprawia, że sklep internetowy jest dobrze zoptymalizowany pod SEO. Szybko się ładuje, jest responsywny i zgodny ze standardami wyszukiwarki. Zawsze warto jednak prowadzić dodatkowe działania SEO oraz pozycjonerskie.

    Czy możliwe jest stworzenie wielu wersji językowych w Sky-Shop?

    Sky-Shop pozwala na stworzenie wielu wersji językowych strony. Warto popracować nad tym również samodzielnie i zadbać o profesjonalne tłumaczenie wszystkich elementów witryny.

    Jak wygląda edycja produktów w serwisie Sky-Shop?

    Edycja i dodawanie nowych produktów za pośrednictwem platformy jest bardzo łatwe. Można to zrobić w każdej chwili za pomocą panelu klienta.

    Czy mój sklep nie będzie identyczny jak inne?

    Na stronie Sky-Shop dostępna jest mnóstwo przykładowych szablonów oraz wizualizacji gotowych sklepów. Dzięki oryginalnej identyfikacji wizualnej – nazwie, logo i ofercie, Twój sklep z pewnością nie będzie taki sam jak inne.

    Dlaczego warto wybrać Sky-Shop?

    Warto wybrać platformę Sky-Shop, bo oferuje pełen pakiet usług – nie tylko możliwość założenia sklepu, ale także integrację platformy z serwisami aukcyjnymi, dropshipping. Przedsiębiorca nie pozostaje sam – w razie problemów może zawsze zwrócić się do konsultantów za pomocą infolinii lub chatu.

    Jak wygląda pozycjonowanie Sky-Shop?

    O aspekt pozycjonowania sklepu Sky-Shop można zadbać na wiele sposobów – dodając go do katalogów, pisząc wartościowe artykuły na bloga, szeptać o sklepie na forach, w social media itp.

    Sprawdź również naszą ofertę na:
    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.9/5 - Liczba ocen: 43