Pozycjonowanie sklepów internetowych – TOP 6 porad

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
E-Commerce
Pozycjonowanie sklepów internetowych – TOP 6 porad

DiggityMarketing/pixabay.com

Współcześni kupujący preferują zakupy w domowym zaciszu. Sklepy internetowe będą doskonałym wyborem dla klientów, którzy nie przepadają za staniem w sklepowych kolejkach. Witryny e-commerce gwarantują bezpośrednią sprzedaż online i są niezmiernie ważne dla użytkowników nastawionych na zakup konkretnych produktów.

Sklepy internetowe bardzo często zwracają się do agencji SEO o pomoc w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, aby dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców. Zwróć uwagę na to, co wyróżnia Twoją stronę internetową wśród innych marek i jak możesz wykorzystać pozycjonowanie stron internetowych, by stać się liderem w swojej branży.

Różnica między stroną sklepu a zwykłą stroną internetową

Chociaż większość witryn biznesowych jest stworzonych w celu sprzedaży produktu lub usługi, zazwyczaj mają one charakter wyłącznie informacyjny i zawierają dane dotyczące np. opisu usług, namiarów firmy czy treści promujących oferty sprzedażowe. Z drugiej strony, sklepy internetowe umożliwiają klientom bezpośredni zakup produktów, np. muzyki, odzieży czy książek.

SEO w handlu internetowym

Jaką rolę odgrywa pozycjonowanie stron w handlu internetowym? Pomimo tego, że witryna jest skonstruowana dla maksymalnej wygody użytkownika, jeśli odbiorca nie znajdzie jej w wynikach wyszukiwania, nie stanie się jej klientem. W związku z tym, strony oferujące sprzedaż produktów pozostają w ciągłej rywalizacji o swoją pozycję w wyszukiwarce.

Oto kilka działań, które Ty i Twoja agencja SEO możecie podjąć, aby poprawić widoczność swojego sklepu i osiągnąć konwersje, która Was usatysfakcjonuje.

Ważne słowa kluczowe

Jednym z najważniejszych elementów, które mogą zaważyć na Twoim sukcesie jest umiejętne używanie słów kluczowych w opisach produktów i nagłówkach. Jednak swobodne posługiwanie się nimi wymaga szerokiej wiedzy na ich temat. Podczas uwzględniania najważniejszych fraz skoncentruj się na najbardziej istotnych wyrażeniach i staraj się spełnić oczekiwania użytkownika.

Słowa kluczowe to coś, o czym powinien wiedzieć każdy, kto prowadzi sklep internetowy. Ich wartość stale się zwiększa. Agencja SEO może łatwo pomóc Ci określić, które słowa kluczowe w Twojej branży są najbardziej wartościowe i najlepiej wpłyną na optymalizację treści.

Oryginalne opisy produktów

Jeśli Twój e-sklep sprzedaje produkty stworzone przez strony trzecie, najprostszym sposobem byłoby kopiowanie ich deskrypcji. Aby jednak zajmować wysokie pozycje w wyszukiwarkach, opisy produktów muszą być niepowtarzalne, a informacje o nich w żaden sposób nie powielone.


Źródło: pixelcreatures/pexels.com

Zduplikowane treści mogą mieć fatalny wpływ na pozycję Twojej witryny w Google. Może to również negatywnie wpłynąć na odbiór marki przez potencjalnych klientów. Opisy produktów powinny koncentrować się na wyróżnieniu strony wśród innych e-sklepów, wzmocnieniu autorytetu marki i zaangażowaniu odbiorców.

Zasada jest prosta: im bardziej oryginalne opisy produktów, tym wyżej w wyszukiwarce znajdzie się Twoja strona.

Optymalizacja struktury strony

Twój sklep internetowy może mieć setki stron, ale nie zawsze działa to na Twoją korzyść. Użytkownicy zwykle nie chcą spędzać zbyt wiele czasu na wyszukiwaniu pożądanych produktów.

W tym wypadku pomocna może okazać się optymalizacja struktury witryny. Dzięki odpowiednim podkategoriom i dobrze zorganizowanemu menu zyskasz nie tylko uznanie wśród użytkowników, ale też ulokujesz się na szczycie wyszukiwarek i dotrzesz do szerszego grona odbiorców.

Obrazy produktów

Obrazy w Twoim sklepie internetowym są tym, co jako pierwsze przyciąga uwagę potencjalnych klientów. Mogą być one niezwykle przydatne w generowaniu sprzedaży. Nawet jeśli grafika jest dla użytkownika niezwykle atrakcyjna, nie będzie widoczna dla Google bez wcześniejszej optymalizacji.

Każdej publikacji obrazu w witrynie powinno towarzyszyć utworzenie istotnie ważnego tagu ALT, zawierającego podstawowe słowa kluczowe. W ten sposób bardzo szybko wprowadzisz swoje treści do pierwszostronnych wyników wyszukiwania Google.

Zachęcające adresy URL to podstawa

Twoje adresy URL również odgrywają kluczową rolę w indeksowaniu witryny, gdyż są zazwyczaj generowane jako adresy IP. Chociaż pomaga to komputerom komunikować się z serwerami, nie stanowi żadnej zachęty do kliknięcia linku przez czytelnika.

Dobrze zoptymalizowany adres URL powinien korzystnie wpływać zarówno na pozycję strony w sieci, jak i przyciągać rzeczywistych użytkowników. Dla przykładu, jeśli ktoś wyszukuje recenzje lodówek z Twojej strony „sprzęt AGD”, idealny adres URL wyglądałby mniej więcej tak:

https://www.sprzętAGD.pl/reviews/lodówki

Ten typ formatu adresu URL robi wrażenie na użytkowniku, zawiera istotne słowa kluczowe oraz sam w sobie informuje o ofercie, gdy jest udostępniany na innych platformach internetowych.

Konkurencja ma znaczenie!

Z pewnością nie jesteś jedyną marką w swojej branży. Co więcej, wszystkim przyświeca jeden cel: być lepszym od rywali. Żeby jednak zacząć działać, musisz znać swojego przeciwnika. Dokładnie zbadaj strony internetowe swoich konkurentów, zwróć uwagę na to, co posiadają ich witryny, a czego brakuje Twoim. Zastanów się, co przeciwnik mógłby poprawić, a następnie wprowadź to w swoją strategię. Te z pozoru banalne działania z pewnością uświadomią Cię w zaletach i wadach funkcjonowania Twojego biznesu i pozwolą na rozwój marki. Zyskasz dzięki temu nowych odbiorców i staniesz się liderem w swojej branży!

Jak zoptymalizować witrynę?

Jeśli zależy Ci na poprawieniu wyników sprzedażowych, ale wizerunek Twojej strony nie jest w stanie zagwarantować tego prowadzonej przez Ciebie firmie, konieczna może okazać się pomoc agencji SEO. Wesprze Cię ona w działaniach zmierzających do umieszczenia Twojego sklepu na najwyższych pozycjach wyników wyszukiwania, co zdecydowanie polepszy jego udział w rynku, a Tobie zaoszczędzi wysiłków związanych z próbami zdobycia nowych odbiorców. W celu uzyskania odpowiedzi na pytanie “jak sprzedać więcej, wykorzystując pozycjonowanie stron internetowych” koniecznie skontaktuj się z nami.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu nawiązania ze mną kontaktu. Więcej w Polityce Prywatności.