Pozycjonowanie ShopGold

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Sklepy internetowe stają się coraz popularniejsze. Dzięki wygodnym formom dostawy i bogatemu asortymentowi pod wieloma względami przewyższają te stacjonarne. Jedną z platform, na której możesz zbudować sklep internetowy jest Shop Gold. Aby Twój e-commerce przyciągnął jak najwięcej klientów, niezbędne jest właściwe pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce Google. Jak uzyskać wysoką pozycję sklepu Shop Gold w wyszukiwarce, podpowiadamy w tym artykule!

    Pozycjonowanie sklepu ShopGold – jak zacząć?

    Pozycjonowanie sklepu ShopGold – jak zacząć?

    Pozycjonowanie w ShopGold najlepiej zacząć od sprawdzenia, jakie działania podjął dotychczas projektant sklepu bądź jego właściciel. Oprogramowanie ShopGold zapewnia dostęp do gotowych szablonów, jednak nie zawsze jest to najlepsze rozwiązanie, pomimo że z pewnością szybkie.

    Rozwiń

    Nieraz można zauważyć, że sklep, czy strona w sieci ma wdrożony szablon – widać to po treści, której jest stosunkowo niewiele w poszczególnych sekcjach. Sprawdzając, jak wygląda strona pod względem technicznym, można dowiedzieć się, czy kod jest poprawny i czy niczego w nim nie brakuje. Przed pozycjonowaniem sklepu w ShopGold warto też zwrócić uwagę na e-commerce pod kątem wizualnym. Jest to jednak dopiero początek szeregu analiz, jakie warto uwzględnić, by zacząć pozycjonować sklep, podejmując działania na stronie serwisu sprzedażowego, jak i poza nim.

    Audyt SEO sklepu ShopGold

    Na czym polega Audyt SEO? To właśnie wspomniany zbiór różnych analiz, które umożliwiają dokładne zbadanie sklepu online. Poprzez taki audyt uwzględnia się nie tylko to, jak sklep ShopGold wygląda i jaką ma strukturę. Bierze się pod uwagę także jego umiejscowienie w sieci, w tym w wyszukiwarce Google, to, jak użytkownicy postrzegają ten serwis – ile jest np. wejść, które kończą się opuszczeniem e-commerce po mniej niż 10 sekundach.

    Optymalizacja SEO w ShopGold, na podstawie audytu, pozwala też lepiej rozumieć działania konkurencji i efektywnie się do nich odnieść. W efekcie można pozycjonować sklep na te same lub podobne frazy, które dają dobrą pozycję rankingową w Google. Czy ma to sens? Jak najbardziej, zwłaszcza jeśli podejmie się większe wysiłki niż konkurencja, by znaleźć się wysoko na wybrane słowa i frazy kluczowe. Ich dobór w pozycjonowaniu jest zresztą również możliwy, gdy wykona się audyt. Szczególnie po przeprowadzeniu szczegółowej analizy sklepu ShopGold.

    Dokładna analiza pozwala dowiedzieć się więcej o internautach odwiedzających e-commerce. Analizuje się m.in., kto najczęściej korzysta ze strony sklepu, a także ile jest wejść w danym okresie, czy jakie działania podejmują odwiedzający w serwisie e-commerce. User Experience UX, czyli doświadczenia użytkowników odgrywają ważną rolę w budowaniu serwisu ShopGold.

    Audyt SEO w trosce o intuicyjność

    Im strona jest bardziej intuicyjna, im łatwiej i szybciej można się na niej odnaleźć i wyszukać potrzebne informacje oraz produkty, tym lepiej. Pozycjonowanie, w którym uwzględnia się takie założenia, daje o wiele lepsze efekty. Oprócz tego, że przypadkowych wejść będzie niewiele lub wcale, to jeszcze odbiorcy mogą odebrać e-commerce naprawdę pozytywnie. Jak wiadomo – dobre nastawienie do oferty sprzedażowej to już nieraz więcej niż połowa sukcesu.

    Poprzez audyt SEO można zadbać o lepszą wydajność serwisu, co ma olbrzymie znaczenie, gdy pozycjonowanie przynosi efekty. Dlaczego? Poprzez optymalizację w sklepie internetowym ShopGold pod wyszukiwarkę, e-commerce jest na coraz lepszej pozycji w Google. Wzrasta też popularność pozycjonowanego serwisu sprzedażowego wśród internautów. I to lawinowo, ponieważ odwiedzają nie tylko stronę główną, z której dopiero poszukują produktów, jakie ich interesują. Wchodzą na stronę serwisu ShopGold również z podstron, które są tak samo widoczne w wyszukiwarce, jak strona główna.

    Sklep e-commerce dostępny dla wszystkich

    Pozycjonowanie sklepu w ShopGold sprawia, że każdy użytkownik wyszukiwarki Google może znaleźć ten serwis poprzez wpisanie określonej frazy. Z tego też powodu, korzystając z audytu SEO, warto sprawdzić, czy serwis sprzedażowy jest dostosowany do każdego internauty. Szczególnie pod kątem wyświetlania się sklepu online na urządzeniach mobilnych, gdyż to najczęściej za ich pomocą konsumenci kupują w sieci w czasie rzeczywistym. Co to oznacza? Potencjalni klienci szukają tylko informacji, gdzie można zamówić dany produkt, gdyż już w chwili uruchamiania wyszukiwarki, są gotowi dodać produkt do koszyka i sfinalizować transakcję. Nie trzeba o takich klientów w ogóle walczyć, zwłaszcza gdy w wyniku pozycjonowania strony w ShopGold, sami trafiają do sklepu.

    Testowanie wprowadzonych rozwiązań

    Audyt SEO zapewnia szeroki dostęp do różnej maści danych, na podstawie których trzeba wyciągnąć odpowiednie wnioski. Następnie opracowuje się sposoby wdrożenia tych poprawek, które „sugerują” narzędzia, z jakich korzystają firmy zajmujące się pozycjonowaniem sklepów w ShopGold. Po tych wszystkich zmianach przychodzi czas na sprawdzenie, jak one funkcjonują – zarówno poprzez manualne testowanie serwisu, jak i poprzez ponowny audyt i porównanie uzyskanych efektów z tymi przed wprowadzeniem zmian. Pozycjonowanie w ShopGold rozpoczyna się tak naprawdę w momencie, gdy wiadomo, co trzeba poprawić.

    Nieraz, gdy w sklepie są już wszystkie potrzebne treści, wymaga on „jedynie” optymalizacji. Tworząc z kolei nowy e-commerce, audyt przeprowadza się dopiero po zaprojektowaniu sklepu, wprowadzeniu do bazy wszystkich danych i stworzeniu treści właściwej dla danej branży, w jakiej firma działa. Audyt jest następnym działaniem w kolejności – na jego podstawie można dowiedzieć się, czy nie trzeba bardziej dopracować pewnych elementów i czy o niczym się nie zapomniało, tworząc sklep od podstaw.

    Pozycjonowanie w ShopGold – klienci wiedzą, gdzie jest sklep

    Pozycjonowanie w ShopGold – klienci wiedzą, gdzie jest sklep

    Dlaczego by wydawać bajońskie sumy na promocję sklepu, skoro klienci sami mogą do niego trafić, żeby od razu złożyć zamówienie? Pozycjonowanie sklepu w ShopGold zdecydowanie to ułatwia i umożliwia.

    Rozwiń

    Wybierając właściwe rozwiązania SEO, można spodziewać się, że do sklepu będą przechodzić osoby z wyszukiwarki, które faktycznie są zainteresowane ofertą. Zainteresowane do tego stopnia, że już w trakcie pierwszej wizyty mogą złożyć zamówienie na produkt, który je interesuje. Jakie podejmuje się działania na stronie e-commerce, a jakie poza nią, żeby zmaksymalizować prawdopodobieństwo wejść na stronę, w wyniku których klienci złożą i sfinalizują zamówienie?

    Optymalizacja sklepu ShopGold pod Google

    Żeby strona sklepu ShopGold była widoczna dla odbiorców, trzeba sprawić, żeby wyszukiwarka Google ją „wyniosła” na piedestał w swoim rankingu. Jak tego dokonać? W optymalizacji SEO w ShopGold przydatne są odpowiednie słowa i frazy kluczowe. Frazy dobrane do e-commerce powinny być zgodne z ofertą sklepu, z frazami, pod jakie pozycjonuje się konkurencja, a także z zapytaniami samych internautów. Frazy mogą mieć różną długość – najczęściej im są dłuższe, tym większa szansa, że konkurencja się pod nie nie promuje pod kątem SEO. Dzięki temu można zyskać nieraz znaczącą przewagę właśnie poprzez pozycjonowanie się na dłuższe frazy, mające od trzech wyrazów wzwyż.

    Opisy description i title

    Oprócz słów kluczowych ważne dla Google są opisy description i title. Szczególnie jeśli patrzy się na taką optymalizację w sklepie internetowym ShopGold bardziej z perspektywy potencjalnych kupujących niż robotów Google. Description i title to opisy, które zamieszcza się w kodzie strony lub w panelu ShopGold, jeśli korzysta się z gotowego szablonu. Za pomocą pierwszego opisu internauta może dowiedzieć się, co oferuje sklep, zanim użytkownik Google kliknie w odnośnik, który prowadzi do takiego serwisu sprzedażowego. Drugi opis – title służy do tego, by strona sklepu wyświetlała się w przeglądarce z opisem nazwy e-commerce i tego, co byłoby ważny, by klientowi utkwiło w głowie. Zwykle poza nazwą serwisu sprzedażowego podaje się jeszcze hasło reklamowe, zachętę do zapoznania się z ofertą lub co można kupić w takim sklepie.

    Tworzenie treści w oparciu o SEO

    Pozycjonowanie SEO w ShopGold na stronie sklepu dotyczy także tworzenia samej treści, która będzie dostępna dla odwiedzających. W optymalizacji e-commerce uwzględnia się pod tym względem takie czynniki jak np.:

    • unikalność,
    • odpowiednie nasycenie słowami i frazami kluczowymi,
    • treść dostosowana bardziej do kupujących niż do wyszukiwarki (powinna przyciągać, zachęcać do przeczytania, pozostawić dobre wrażenie i sprawić, by produkt wydał się atrakcyjny),
    • zawołania Call To Action (CTA), dzięki którym odpowiednio nawiguje się w sklepie, by mógł szybko i bez pomyłki złożyć zamówienie na wybrany produkt (ShopGold pozycjonowanie) z ujęciem CTA przekłada się bezpośrednio m.in. na wzrost liczby sprzedanych produktów),
    • linki wewnątrz strony, które mogą przypominać zwykły tekst wyświetlający się w innym kolorze – ich obecność sprawia, że odbiorca nie musi wertować całego serwisu, żeby znaleźć to, czego szuka,
    • poprawność językowa,
    • czytelność treści (również z uwzględnieniem akapitów o niewielkiej długości),
    • alternatywne opisy „alt” przy multimediach i grafice w razie, gdyby użytkownik korzystał ze starszej przeglądarki lub miał słabe łącze internetowe, przez co pliki te nie wyświetlałyby się poprawnie lub wcale.

    Pozycjonowanie strony ShopGold poza sklepem

    Pozycjonowanie strony ShopGold poza sklepem

    Pozostając wyłącznie przy działaniach na stronie (z ang. On Site lub On Page), nie można się spodziewać, że sklep będzie mocno „zakotwiczony” wśród dobrych pozycji w Google. Skupiając się na pozycjonowaniu w ShopGold, trzeba pamiętać, że wyszukiwarka „uwzględnia” również inne aspekty, które wliczają się do rankingu. O dodatkowych elementach podwyższających ranking Google „dowiaduje się” zawsze wtedy, gdy roboty (Googleboty) wertują stronę, by zaindeksować dostępne dla nich treści.

    Rozwiń

    Pomimo tego, że Google „premiuje” nowe strony e-commerce, które na start otrzymują dobrą pozycję w rankingu, takie szczęście nie trwa zbyt długo. Ostatecznie na wzrost pozycji w Google mają znaczenie działania poza sklepem, czyli pozycjonowanie sklepu w ShopGold Off Page lub Off Site – działania poza stroną serwisu sprzedażowego. Jakie to są działania? Są to wszelkie czynności, dzięki którym można pozyskać link zwrotny pochodzący z innej strony niż witryna pozycjonowanego sklepu online.

    Pozyskiwanie odnośników prowadzących do e-commerce

    Dlaczego odnośniki prowadzące do sklepu mają tak duże znaczenie? Ponieważ Google „odczytuje je”, jako naturalne zainteresowanie sklepem, które odzwierciedla się w reakcjach odbiorców. Reakcje te wyrażają się właśnie poprzez zamieszczenie linka prowadzącego do strony sklepu ShopGold. Zatem Google premiuje te sklepy w sieci, które polecają internauci. Skąd pochodzą wartościowe linki zwrotne do pozycjonowanego serwisu z produktami? Ze wszystkich tych stron, które są w jakimś stopniu (większym niż mniejszym) powiązane z tematyką e-commerce.

    Pozyskanie linka prowadzącego (zwrotnego) do strony sklepu ShopGold – największą szansę dają takie serwisy jak m.in.:

    • social media,
    • blogi należące do niezależnych blogerów,
    • YouTube i inne serwisy streamingowe,
    • artykuły sponsorowane zamieszczane na serwisach branżowych lub tematycznych,
    • serwisy partnerskie, które sprzedają produkty z oferty pozycjonowanego sklepu,
    • portale informacyjne powiązane tematycznie,
    • fora internetowe,
    • katalogi stron,
    • wizytówki Moja Firma,
    • mapa Google.

    Poprzez pozycjonowanie w sklepie internetowym ShopGold poza stroną, firma SEO stara się pozyskać wartościowe linki pochodzące z konkretnych reakcji odbiorców. Są nimi np. komentarze, udostępnienia, polubienia, subskrypcje, oceny, opinie, recenzje produktów, czy polecenia – każda taka reakcja może zawierać odnośnik do strony sklepu.

    Lokalne pozycjonowanie SEO ShopGold

    Lokalne pozycjonowanie SEO ShopGold

    Sklep online ma zwykle zasięg ogólnopolski, jednak zdarza się, że największy dochód zapewnia sprzedaż na terenie konkretnego województwa, czy miasta w kraju. W takim przypadku bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest lokalne pozycjonowanie.

    Rozwiń

    Warto zdecydować się na takie działania SEO również wtedy, gdy ktoś dopiero zaczyna swoją przygodę jako właściciel serwisu sprzedażowego.

    Zdecydowanie łatwiej zaistnieć na rynku lokalnym, czyli w wybranym mieście niż od razu na terenie całego kraju. Łatwiej pod względem pozycjonowania, budżetu, który uda się szybciej przeznaczyć na taką promocję, czy również działań, jakie podejmie firma SEO. Jak wygląda promocja serwisu, jeśli jego właściciel chciałby, aby był on znany i cieszył się zainteresowaniem wśród lokalnych odbiorców?

    Optymalizacja i pozycjonowanie pod konkretne miasto/miasta w kraju

    Poprzez optymalizację SEO można dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy zamieszkują konkretne miasto. Lokalne działania SEO umożliwiają również zakupy wszystkim odbiorcom przebywającym w tej aglomeracji miejskiej w momencie, gdy chcą złożyć zamówienie. Dzięki temu na stronę sklepu ShopGold wchodzą ci odbiorcy, którzy faktycznie są zainteresowani ofertą, gotowi zamówić wybrany produkt w czasie tej wizyty.

    Mapa Google i Moja Firma

    Pozycjonowanie SEO w ShopGold lokalne umożliwia promocję serwisu, który należy do firmy działającej online i stacjonarnie. Pomocne są działania SEO, w których uwzględnia się założenie mapy Google, a także wizytówki Moja Firma. Dzięki temu sklep jest lepiej widoczny również na terenie konkretnego miasta, a jednocześnie jego pozycja w wyszukiwarce może być wyższa. Google dobrze bowiem „patrzy” na takie dodatki, jak wizytówka i mapa. Tym bardziej że można je skorelować z pozycjonowaniem SEO i sprawić, by sklep e-commerce jeszcze wyżej plasował się w wynikach wyszukiwania.

    Poprzez SEO można wdrożyć wiele innych działań promujących serwis sprzedażowy ShopGold. Pozycjonowanie sklepu na dane miasto wiąże się z doborem fraz, w których ta aglomeracja miejska się zawiera. Jeśli firma sprzedaje i online, i stacjonarnie, nie musi starać się o to, by wynajmować drogi lokal na mieście w samym centrum.

    Za pomocą tak zwanej pinezki w mapie Google łatwo znaleźć sklep, nawet gdy znajduje się poza centrum, czy nawet na peryferiach. Nieraz adres w Google jest odbiorcy potrzebny głównie po to, by wiedzieć, że dana firma naprawdę istnieje. Zatem tworząc mapę na użytek wyszukiwarki, można zarazem zadbać o większe poczucie zaufania, jakim odbiorcy będą darzyć sklep. Na przykład ci lokalni konsumenci, którzy jeszcze nie mieli przyjemności złożyć zamówienia w pozycjonowanym e-commerce.

    Pozycjonując strony w ShopGold na rynku lokalnym, trzeba pamiętać, że zaufanie bywa istotnym aspektem. Nie tylko dlatego, że pomaga mierzyć się z konkurencją. Również dlatego, że łatwiej wypromować „świeży” biznes, którym nie jest zainteresowanych jeszcze zbyt wielu klientów. W dodatku poprzez lokalne SEO sukces może nieraz przyjść szybciej niż się myśli, że jest to możliwe. Dłuższe frazy w tym przypadku bywają bardzo pomocne.

    Dłuższe frazy w pozycjonowaniu lokalnym

    Dłuższe, czyli długi ogon (z ang. long tail), dzięki którym można promować szczegółowe zapytania pojawiające się wśród wyników w Google. Poprzez takie pozycjonowanie w sklepie internetowym ShopGold na miasto udaje się również sprawić, by wysoko w rankingu wyszukiwarki znalazł się precyzyjnie ujęty produkt. Na ogół klienci, którzy poszukują takich towarów, chcą już złożyć zamówienie, dlatego wybiorą zwykle jeden z pierwszych wyników, jakie się pojawią. Przykładem frazy długi ogon może być: „ekologiczna gąbka do zmywania naczyń”.

    Pozycjonowanie pod miasto/miasta poza krajem

    Z takich usług SEO korzystają zwykle sprzedawcy, którzy od razu ukierunkowują się na sprzedaż zagraniczną. Lokalne pozycjonowanie sklepu internetowego poza krajem przydaje się też wtedy, gdy właściciel e-commerce chciałby „wypłynąć na szersze wody”. Szczególnie jeśli w kraju nie może już liczyć na ten moment na większy dochód, bo np. nie ma aż takiego dużego zainteresowania niszową ofertą produktów.

    Oprogramowanie ShopGold „umożliwia” tworzenie strony w różnych wersjach językowych. Firma SEO nie będzie mieć zatem najmniejszych trudności, by zoptymalizować serwis pod odbiorców zagranicznych z konkretnych miast. Poprzez optymalizację SEO w ShopGold można dotrzeć również do rodaków, którzy na co dzień mieszkają w innym kraju, ale np. od czasu do czasu odwiedzają krewnych. Wiedząc, że można kupić pewne produkty, będąc w kraju, jak i poza Polską, można wybrać ofertę polskiego sklepu niż zlokalizowanego na terenie danego miasta poza ojczyzną.

    Promując się lokalnie poza krajem za pomocą SEO, można stać się marką globalną, która cieszy się zainteresowaniem na arenie międzynarodowej. Wybierając optymalizację w sklepie internetowym ShopGold na miasta poza Polską, uda się dostosować wszystkie opisy, nazwy i inne treści pod zagranicznego odbiorcę. Wraz z dodaniem do treści miasta, w którym preferowani klienci mogą się znajdować.

    SEO dla ShopGold pod ojczysty kraj/inne państwo

    Wybierając pozycjonowanie e-commerce ShopGold pod tak zwane ogólne słowa kluczowe, można rywalizować z firmami o ugruntowanej pozycji. Pozostając przy wspomnianej gąbce do mycia naczyń, ogólnym słowem kluczowym będzie gąbka. Pozycjonowanie strony w ShopGold nie jest łatwe na taki wyraz, ponieważ jest bardzo popularny. Trzeba też liczyć się z tym, że wysoka pozycja w Google na taki wynik wyszukania, nie zawsze przekłada się na wzrost zainteresowania ofertą sklepu. Rzadko też odwiedzający po wejściu na stronę e-commerce będą chcieli od razu złożyć zamówienie.

    Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy serwis sprzedażowy ma w swojej ofercie wyłącznie gąbki wszelkiego rodzaju. Jeżeli faktycznie sklep proponuje tylko pewien rodzaj asortymentu, wtedy zdecydowanie opłaca się walczyć o dobrą pozycję w Google pod ogólne słowo kluczowe. Niezależnie od tego, czy to dowolny e-commerce, czy pozycjonowanie sklepu ShopGold daje podobne efekty na różnych rynkach krajowych. Podejmuje się analogiczne działania, a ich rezultat będzie zależeć od liczby konkurencyjnych firm i zainteresowania ofertą odbiorców. Trzeba jednak liczyć się z tym, że jeśli ktoś postanawia, że kupuje u rodzimego sprzedawcy, nawet dobra pozycja e-commerce i widoczność w Google może tego nie zmienić.

    Pozycjonowanie sklepu na ShopGold powiązanego z Allegro

    Pozycjonowanie sklepu na ShopGold powiązanego z Allegro

    Czy można pozycjonować sklep jednocześnie pod Google i pod Allegro? Tak, szczególnie gdy jest to e-commerce postawiony na ShopGold – to oprogramowanie zapewnia integrację z największym w Polsce marketplace.

    Rozwiń

    Pozycjonowanie strony w ShopGold daje wiele wymiernych korzyści, a jedną z nich jest dobra pozycja w wyszukiwarce. Google premiuje sklepy, które sprzedają na Allegro, ponieważ wyszukiwarka jest powiązana z tym serwisem sprzedażowym.

    Działania SEO uwzględniające sklep na Allegro

    Promocja w Google sklepu ShopGold oferującego swoje produkty na Allegro może obejmować takie działania SEO jak m.in.:

    • dobór fraz kluczowych zawierających wyraz „Allegro”,
    • stworzenie opisów produktów dostosowanych do szablonu oferty sklepu na Allegro, widoczne również w Google,
    • utworzenie opisów description i title pod serwis Allegro,
    • dostosowanie adresów URL do strony na Allegro, by były przyjazne dla kupujących w tym marketplace.

    Dlaczego warto pozycjonować sklep na Allegro pod Google?

    Wysoka pozycja w Google

    Pozycjonowanie ShopGold, które jest powiązane z Allegro sprawia, że oferta jest widoczna w pierwszych wynikach wyszukiwania w Google. Dla e-commerce, który jest nowym serwisem sprzedażowym, promującym się na Allegro, ma to duże znaczenie. Nieraz łatwiej i szybciej udaje się wypromować serwis sprzedażowy, uwzględniając ofertę Allegro, niż pomijając tę kwestię.

    Zorientowanie na grupę docelową – kupujących na Allegro

    Ponadto pozycjonując się pod wyszukiwarkę, można spodziewać się, że większość bez problemu kliknie w odnośnik, prowadzący do sklepu na tym marketplace. To najpopularniejszy w Polsce portal sprzedażowy tego typu, który cieszy się dużym zaufaniem tak wśród sprzedawców, jak i kupujących.

    Więcej okazji do złożenia zamówienia

    Będąc obecnym wśród tych pierwszych wyników, dotyczących sklepów na Allegro, można zdecydowanie zmaksymalizować szansę na sprzedaż. Opisy dostosowane do serwisu na Allegro poprzez pozycjonowanie sklepu w ShopGold będą przyciągać różnych odbiorców. Zarówno osoby, które kupują na tym marketplace, jak i internautów korzystających z wyszukiwarki Google. Sklep istnieje również poza Allegro? Klienci łatwo znajdą go w wyszukiwarce, gdy nazwa będzie zarazem adresem URL prowadzącym do strony głównej serwisu sprzedażowego poza wspomnianym marketplace.

    Opisy produktów w formie poradnikowych wpisów: klienci chcą kupić towar dopasowany do ich potrzeb

    Chcąc osiągnąć dobrą pozycję w Google, mając sklep na Allegro, opłaca się prowadzić SEO, które uwzględnia tworzenie treści dla konkretnych odbiorców. Uwzględniając optymalizację SEO ShopGold, dobrym pomysłem jest np. blog firmowy tworzony z myślą o czytelnikach kupujących głównie na marketplace. Dowiedzą się dzięki niemu m.in., w jaki sposób wybrać produkt z oferty sklepu, by rozwiązać problem. Poza tym łatwo przejdą do serwisu, chcąc złożyć zamówienie na ten wybrany towar, w czym pomocne są linki zamieszczane na blogu, prowadzące do konkretnego rodzaju produktu.

    Pozycjonowanie dla ShopGold powiązanego z Allegro lub nie

    Pomimo tego, że ShopGold można skorelować z Allegro, równie dobrze pozycjonowanie sklepu w ShopGold może dotyczyć tylko jednego rodzaju e-commerce. Może nim być serwis sprzedażowy dostępny poza Allegro, jak i oferta, z jakiej można skorzystać właśnie na tym marketplace.

    1. Pozycjonowanie w ShopGold dla różnych klientów
    2. Ofertą usług SEO mogą być zainteresowani różny właściciele sklepów: mniejszych, większych, lokalnych, krajowych, jak i zorientowanych na rynek zagraniczny, czy stawiających pierwsze kroki w swoim niezależnym biznesie.

      W zależności od tego, kto konkretnie chciałby skorzystać z pozycjonowania w ShopGold, udaje się dostosować strategię promocji pod takiego odbiorcę. Można pod tym względem wziąć pod uwagę jego oczekiwania, możliwości finansowe, czy skuteczność działań.

    3. Satysfakcjonujące rezultaty pozycjonowania
    4. Efektywność SEO jest duża – tym większa, im precyzyjniej uda się określić docelową grupę odbiorców, pod którą tworzy się treści. Im większa zasobność budżetu właściciela serwisu, tym więcej uda się stworzyć opisów dostosowanych do konkretnych odbiorców z różnych grup. W ten sposób można liczyć, że po produkt sięgnie więcej osób, niż gdyby opisy uwzględniały tylko jedną niszę zainteresowanych.

    5. Pozycjonowanie sklepu w ShopGold niczym kampania marketingowa
    6. Niezależnie od tego, czy jest to nowy sklep, czy z większym stażem, zawsze w optymalizacji SEO ShopGold można uwzględnić różne okazje. Pozycjonowanie, które powiąże się z ofertą, np. z: okazjami, nowościami, bestsellerami, wyprzedażą, czy niską ceną, wygląda niemalże jak profesjonalna kampania marketingowa. Nierzadko działania SEO przynoszą w dodatku więcej korzyści i w dłuższej perspektywie niż typowa kampania trwająca tylko przez krótki czas.

    Dlaczego warto skorzystać z pozycjonowania w ShopGold?

    Dlaczego warto skorzystać z pozycjonowania w ShopGold?

    Pozycjonowanie serwisu ShopGold teoretycznie nie jest obowiązkowe. Teoretycznie, bo oprogramowanie ułatwia wykonywanie działań z zakresu SEO. Jednak lepiej nie zdawać się na automatyczną optymalizację w ShopGold, ponieważ przyniesie to korzyść tylko do pewnego stopnia. Serwis sprzedażowy mógłby na przykład osiągać pozycję w top 5, a proponowane ustawienia SEO wraz z oprogramowaniem dają tylko top 10.

    Rozwiń

    Każda lokata niżej od preferowanej to nieraz tysiąca zmarnowanych okazji na zwiększenie zysków ze sprzedaży. Sugerowane propozycje dostępne od ręki dają złudne poczucie, że serwis może mierzyć się z konkurencją jak równy z równym. Jednak jest znacznie więcej powodów, dla których warto wybrać profesjonalne pozycjonowanie SEO ShopGold.

    Klient nie musi znać się na pozycjonowaniu

    Sprzedawcy online prędzej czy później „obije się o uszy” termin „pozycjonowanie”. Jednak nie musi dokładnie wiedzieć, jakie działania SEO wpływają na dobrą pozycję w Google. W dodatku to, że nie orientuje się w tej dziedzinie, a mimo to chciałby na własną rękę pozycjonować serwis pod tę popularną wyszukiwarkę, może mieć opłakane skutki.

    Nie każde działanie związane z pozycjonowaniem strony w ShopGold daje dobre efekty. Są dobre i złe praktyki SEO – nie wiedząc, które są jakie, można nieraz nieświadomie sprawić, że strona zamiast być wyżej w Google, spadnie. W najgorszym razie może w ogóle przestać się wyświetlać w tej wyszukiwarce i to na zawsze. Jako że wciąż najwięcej kupujących wchodzi na strony sklepów e-commerce z Google, straty byłyby olbrzymie w takim przypadku. Dlatego lepiej zdecydować się na profesjonalne usługi SEO.

    Pozycjonowanie jest czasochłonne i wymaga doświadczenia

    Właściciel serwisu sprzedażowego zna teorię dotyczącą pozycjonowania w ShopGold? Wciąż nie oznacza to, że jego działania przyniosą spodziewane efekty. Dlaczego? Ponieważ tylko długotrwałe i systematyczne pozycjonowanie przynosi dobre rezultaty. W dodatku trzeba przeanalizować wiele aspektów, by wiedzieć, jak szeroko mają być te działania zakrojone, żeby osiągnąć satysfakcjonujący wynik. Przydaje się więc nieraz „wiele rąk do pracy” nad SEO. Rąk, które „wiedzą”, co mają wpisać, gdzie i jak to zrobić, poświęcając na daną czynność tyle czasu, ile to konieczne. Najlepiej więc zaufać doświadczonemu zespołowi, który ma już za sobą pozycjonowanie sklepu w ShopGold. Specjaliści orientują się, jak to zrobić prawidłowo, korzystnie dla klienta i w dobrej cenie dla niego i dla siebie. Za pomocą odpowiednich narzędzi analitycznych można dokładnie popracować nad tymi elementami, które nie pozwalają zwiększyć zysków ze sprzedaży. Doświadczona osoba o określonych kompetencjach ma pojęcie, z jakich programów korzystać i jak się nimi obsługiwać, żeby wyciągnąć właściwe wnioski i wprowadzić korzystne zmiany.

    Pozycjonowanie sklepu jest kosztowne

    Klient firmy świadczącej usługi SEO musi się nastawić na to, że pozycjonowanie w ShopGold może być kosztownym przedsięwzięciem. Cena będzie tym wyższa, im więcej jest podstron, które trzeba zoptymalizować, a także im wyższą pozycję w Google sprzedawca chciałby osiągnąć. Sklep to zupełnie „inna para kaloszy” niż typowa strona internetowa. Trzeba utworzyć opisy produktów, które nie tylko będą unikalne, ale również będą sprzedawać, co wymaga czasu i znajomości rynku.

    Żeby zrobić to szybko i dobrze, należy powierzyć napisanie takich treści ekspertowi od copywritingu. Wtedy można liczyć, że poprzez optymalizację SEO w ShopGold serwis będzie wysoko w Google, a także że odwiedzający nie wyjdą zaraz po wejściu. Dobre SEO można potraktować bardziej, jak inwestycję, a nie wydatek, który nie wiadomo, jakie przyniesie korzyści. Potencjalni klienci stają faktycznymi kupującymi, a popularność serwisu systematycznie rośnie i w ten sposób sprzedaż jakby „sama zaczyna się nakręcać”.

    Profesjonalne pozycjonowanie w ShopGold daje wiele korzyści

    Wybierając usługi SEO spośród profesjonalnych agencji pozycjonerskich, można spodziewać się, że serwis ShopGold nie będzie jednym z wielu, które „gdzieś tam są” w Google. Najważniejsze korzyści, jakie wynikają z optymalizacji SEO w ShopGold, to:

    • spersonalizowane działania SEO pod konkretny sklep ShopGold i jego odbiorców,
    • rozpoznawalność w Google,
    • wzrost świadomości marki wśród kupujących i potencjalnie zainteresowanych ofertą,
    • opłaca się dodać też inne formy promocji, gdy już sklep jest widoczny w Google,
    • nie trzeba inwestować w płatne wyniki w wyszukiwarce (SEM – z ang. Search Engine Marketing): Google Ads, czy Allegro Ads,
    • sklep ShopGold zyskuje na pozycjonowaniu zarówno w perspektywie krótko-, jak i długoterminowej, jeśli chodzi o czas, w jakim prowadzi się i monitoruje działania SEO.

    Kiedy warto zdecydować się na pozycjonowanie strony na ShopGold?

    Kiedy warto zdecydować się na pozycjonowanie strony na ShopGold?

    Pozycjonowanie SEO w ShopGold sprawdza się praktycznie w każdej sytuacji. Każdy właściciel sklepu chciałby, aby jego sklep mógł zwiększyć dochody i pozyskiwać nowych klientów. Jako że konkurencja jest duża, jakiej by branży nie wziąć pod uwagę, wszelkie działania, które wspomogą rywalizację w taki sposób, by była skuteczna, są mile widziane.

    Rozwiń

    Szczególnie gdy można dość precyzyjnie określić ramy czasowe, czy środki, które trzeba przeznaczyć na pozycjonowanie strony ShopGold. Kto w pierwszej kolejności może być zainteresowany ofertą usług SEO dotyczących serwisu sprzedażowego opartego na oprogramowaniu ShopGold?

    Sklep ze stałą ofertą

    Nawet gdy sprzedawca oferuje wciąż te same produkty, może się okazać, że podejmuje znaczne wysiłki, by przyciągnąć grupę docelową na swoją stronę. W dodatku wysiłki te pochłaniają sporą część budżetu, a zwrot z takich kosztów jest stosunkowo niewielki. Dlaczego? Nieraz właściciel e-commerce nie jest zorientowany, co konkretnie zawodzi, a może tego dowieść profesjonalny audyt SEO.

    Znając np. powód, który sprawia, że odwiedzający szybko opuszczają serwis, można sprawić, że już poprzez wprowadzenie zmian w tym zakresie, liczba wejść bardziej się zrównoważy z liczbą składanych zamówień. Sklep ze stałą ofertą potrzebuje też regularnych działań z zakresu pozycjonowania SEO w ShopGold, żeby zwrócić uwagę na promocyjne oferty. Wciąż też poprzez takie działania udaje się zwiększyć zainteresowanie ofertą, dbając o dobry ranking w Google. Pozyskiwanie linków zewnętrznych (z ang. Link Building) pozwala znacznie podwyższyć lokatę, na jakiej uplasuje się promowany w ten sposób serwis ShopGold.

    E-commerce ze zmienną ofertą

    Rosnąca lub malejąca liczba produktów dostępnych w ofercie serwisu sprzedażowego sprawia, że cały czas trzeba aktualizować podstrony sklepu. Wiąże się to również z ich optymalizacją pod wyszukiwarkę, a także pod klientów, którzy będą chcieli co najmniej dowiedzieć się czegoś więcej o konkretnym towarze.

    Pozycjonowanie sklepu w ShopGold daje dobre efekty, gdy tworzy się opisy pod grupę docelową lub kilka takich nisz. Szczególnie wówczas, gdy uwzględni się te, z których potencjalni zainteresowani najczęściej zamienią się w faktycznych kupujących. Jeśli oferta cały czas się zmienia, pozycjoner ma pełne ręce pracy. Musi np. monitorować, czy wszystkie linki są wciąż wartościowe i przekierowują do aktualnej podstrony serwisu. Takie działania są niezbędne, jeżeli sklep poszerzony jest o blog firmowy, na którym zamieszcza się wpisy wraz z odnośnikami do konkretnych produktów na stronie sklepu.

    Sklep pozycjonowany na konkretne miasto/miasta

    Jest różnica w SEO, jeśli chodzi o pozycjonowanie w ShopGold lokalne względem optymalizacji serwisu na cały kraj. Uwzględniając konkretne miasto lub kilka miast, trzeba przygotować znacznie więcej treści, żeby sklep był widoczny w Google dla lokalnych odbiorców. Oznacza to, że strony z produktami trzeba pomnożyć przez liczbę miast, na jakie firma chciałaby się pozycjonować. Do każdej takiej podstrony należy dobrać odpowiednie słowa kluczowe wraz z nazwą miasta, pod jakim sklep miałby być widoczny w wyszukiwarce.

    Należy też wiedzieć, jakie są trendy i kto najczęściej kupuje w danym mieście, by treści dostosować do odbiorców także pod względem stylu. Pozycjonowanie sklepu w ShopGold daje wówczas najlepsze efekty, w tym dobrą pozycję wśród konkurencyjnych firm o dłuższym stażu, czy większe zaufanie do marki. Na ten rezultat mają również wpływ działania poza stroną, na przykład na social mediach, czy forach internetowych, gdzie firma może dać się poznać np. jako ekspert w swojej dziedzinie.

    Sklep ShopGold online i punkt sprzedaży na mieście

    Nieraz nie sposób prowadzić sprzedaży w konkretnym mieście stacjonarnie i zarazem obsługiwać serwisu online. Korzystając z promocji w postaci optymalizacji SEO w ShopGold, udaje się nieraz „upiec dwie pieczenie na jednym ogniu”. Serwis jest widoczny w Google, np. ze względu na zamieszczoną mapę i wizytówkę Moja Firma? Zauważą go zarówno osoby zamawiające przez Internet, jak i ci, którzy poszukują sklepu stacjonarnego najbliżej swojego miejsca zamieszkania.

    Nie trzeba więc wydawać środków na inne formy promocji sklepu na mieście – zamiast tego warto je przeznaczyć m.in. na dodatkowego pracownika, który zadba o płynność na każdym etapie realizacji zamówienia. Taka koordynacja przełoży się na dobre opinie, które np. ktoś zamieści we wspomnianej wizytówce. Poprzez pozycjonowanie SEO w ShopGold firma nie tylko stanie się bardziej rozpoznawalna, ale też zyska dobrą reputację w swojej branży i na danym rynku, w jakim działa.

    Nowy sklep firmy, która istnieje na rynku jako producent

    Coraz częściej zdarza się, że producenci sami decydują się sprzedawać swoje towary, zamiast jedynie nawiązywać współpracę z dystrybutorami. Rośnie liczba klientów indywidualnych, którzy chcieliby kupować od producenta, by uniknąć niepotrzebnych dodatkowych kosztów pośrednich. Taka sytuacja jest idealną okolicznością, by otworzyć sklep online. Wybierając zaś optymalizację w ShopGold, można sprawić, by ofertą producenta zainteresowało się jeszcze więcej osób fizycznych.

    Czy łatwiej pozycjonuje się firmę, która już istnieje na rynku od wielu lat? Jeżeli można to jakoś wykorzystać w działaniach SEO, to oczywiście, że tak. Przeważnie jednak taki szczegół przydaje się jedynie wtedy, gdy tworzy się opisy produktów. Klienci zwracają uwagę na to, kto jest producentem i wtedy warto wspomnieć o wieloletnim stażu. Nowy sklep to zawsze nowy sklep i działania z zakresu pozycjonowania SEO dla ShopGold wprowadza się zwykle tak samo, jak dla każdego e-commerce, który dopiero powstał.

    Kiedy jeszcze warto zdecydować się na SEO dla ShopGold?

    Inne okoliczności, w jakich opłaca się wybrać profesjonalne usługi SEO, mogą dotyczyć m.in. sklepów:

    • pozycjonowanych pod Allegro,
    • optymalizowanych na cały kraj lub globalnie,
    • małych, średnich i dużych,
    • funkcjonujących na rynku już jakiś czas,
    • do których trzeba indywidualnie dostosować pozycjonowanie strony w ShopGold (np. ze względu na specyfikę biznesu, rynek, konkurencję, asortyment, czy budżet),
    • których właściciele są zainteresowani krótko- lub długofalowymi działaniami SEO.

    Jakie są korzyści wynikające z pozycjonowania sklepu na ShopGold?

    Jakie są korzyści wynikające z pozycjonowania sklepu na ShopGold?

    Pozycjonując sklep na ShopGold w sieci, można wypromować ten serwis, by praktycznie sam sprzedawał. Dobrze opracowana koncepcja projektu takiego serwisu wraz z jego strukturą, nawigacją, czy funkcjonalnościami przynosi liczne korzyści.

    Rozwiń

    Z działań związanych z pozycjonowaniem i optymalizacją SEO ShopGold może być zadowolony zarówno sprzedawca, jak i odbiorcy. Dlaczego ma to sens, skoro są dostępne płatne formy reklamy dające natychmiastowy efekt?

    Opłaca się pozycjonować sklep na ShopGold pod Google

    Najpopularniejsza wyszukiwarka

    Google to wciąż najpopularniejsza wyszukiwarka – nie tylko w Polsce. Dlatego pozycjonowanie w rodzimym języku, jak i w innych językach daje doskonałe rezultaty – widoczność w Google. Nie byłoby w tym nic ekscytującego, gdyby nie fakt, że miejsce na pierwszej stronie z wynikami wyszukiwania przekłada się zwykle na największy dochód ze sprzedaży. Rzadko zdarza się, żeby konsumenci docierali do wyników, chociażby znajdujących się na kolejnej stronie Google.

    Biznes „wystrzeli”, jak z procy

    Jeśli więc dotychczas sklep rozwijał się dość wolno, pozycjonowanie w ShopGold z pewnością to zmieni. Dobre opisy description, title, a także dostosowane linki do wymogów użytkowników i robotów Google już dają sporą szansę na znacznie więcej wejść niż do tej pory. Właściwe frazy kluczowe tylko zwiększają to prawdopodobieństwo. Jest to tylko kwestia czasu, kiedy serwis ShopGold zacznie odnotowywać rosnącą liczbę zamówień.

    Strategię SEO można dopasować do celów biznesowych firmy

    By sklep znalazł się na dobrym miejscu w Google, trzeba tak naprawdę stosować dozwolone praktyki SEO. Zaangażowanie w działania związane z pozycjonowaniem sklepu w ShopGold gwarantuje wzrost znaczenia serwisu sprzedażowego na tle konkurencji. Opracowując konkretną strategię działania, właściciel sklepu może liczyć na wyższe dochody ze sprzedaży. Jego e-commerce może rosnąc stopniowo w wybranym rynku, na jakim się promuje ten sklep.

    Promocja w Google powiązana z Allegro

    Promocja w Google przekłada się również na wzrost sprzedaży na marketplace Allegro. To szczególnie dobra informacja dla wszystkich tych biznesmenów, którzy albo już połączyli sklep z Allegro, albo mają takie działanie w planach w niedługiej przyszłości. Jako że w Google wyniki związane z Allegro wyświetlają się najwyżej, konsument zobaczy je jako pierwsze. Istnieje więc duża szansa, że wybierze jeden z nich, jeśli tylko oferta odpowiada jego oczekiwaniom.

    Nowy serwis ShopGold wyżej w Google

    Właściciel sklepu wybrał platformę ShopGold. Pozycjonowanie sklepu internetowego na tym oprogramowaniu sprawi, że Google „wywinduje” nowy e-commerce w swoich wynikach. Dlaczego? Ponieważ nowe strony, niezależnie od rodzaju, dostają zawsze zaliczkę w tej wyszukiwarce. To kolejny dobry powód, żeby się w niej znaleźć. Można dzięki temu spokojnie wdrażać różne działania SEO, mając motywację do tego, by co najmniej utrzymać lokatę, którą strona miała do tej pory.

    Korzystne wyniki sprzedaży

    Regularnie większa liczba zamówień

    Sklep widoczny w Google – co to oznacza? To znaczy, że potencjalni klienci widzą opis i link prowadzący do serwisu, gdy wpiszą w wyszukiwarkę słowa związane z ofertą sklepu. W zależności od tego, jak dokładne będą te wyniki, wyświetlą się konkretne oferty. Jeżeli pozycjonowanie sklepu w ShopGold uwzględnia długie frazy, wejść będzie mniej, ale większość z nich doprowadzi ostatecznie do złożenia zamówienia. Zatem sprzedaż wzrośnie pomimo tego, że serwis nie stanie się jakoś bardziej popularny, a przynajmniej nie w najbliższej perspektywie.

    Natomiast pozycjonując e-commerce pod frazy krótsze, można liczyć na odwrotną zależność, co jednak może finalnie dać jednak lepsze efekty. Większa popularność oznacza, że wejść na stronę będzie więcej i tym samym jest również większe prawdopodobieństwo, że liczba zamówień także będzie wyższa.

    Świadomość marki cały czas rośnie

    Dodatkową korzyścią związaną z pozycjonowaniem SEO w ShopGold jest rosnąca świadomość marki, a także wzrost znaczenia sklepu na tle konkurencji. Z czasem okaże się, że klienci, którzy już kilka razy skorzystali z oferty, nie będą już przechodzić do strony sklepu z wyszukiwarki, tylko wpiszą adres bezpośrednio w pasku przeglądarki.

    Każdy produkt z oferty znajduje swojego nabywcę

    Poprzez odpowiednie działania SEO wszystkie podstrony sklepu będą widoczne w Google. Dla serwisu sprzedażowego oznacza to bardzo dużo. Po pierwsze optymalizacja SEO przyczynia się do wzrostu sprzedaży każdego produktu, jaki jest dostępny w ofercie. Po drugie konsumenci wchodzą z wyszukiwarki na konkretną podstronę, żeby nieraz złożyć zamówienie, bez konieczności rozglądania się, jakie inne produkty można kupić.

    Sklep szybko się ładuje pomimo większej liczby odwiedzających

    Jeżeli wzrasta popularność serwisu, sprzedaż taka jest wyjątkowo „lekka” dla hostingodawcy. Przy dużej liczbie wejść na stronę osób, które potencjalnie chcą złożyć zamówienie, każde zaoszczędzone niepotrzebne kliknięcie powoduje, że sklep się „nie zawiesza”. Pozycjonowanie w ShopGold pod Google pozwala nieraz długo prowadzić serwis na w miarę niedrogim serwerze, osiągając dobre wyniki i ciesząc się zadowoleniem wśród klientów.

    Działania kupujących zachęcają do zakupu innych odbiorców

    Trzeba też pamiętać o tym, że największym zaufaniem cieszą się te serwisy sprzedażowe, o których najlepiej wypowiadają się sami kupujący. Jeżeli będzie ich przybywać, wzrośnie też liczba pozostawianych przez nich opinii, komentarzy, ocen i poleceń. Dzięki czemu klient sam będzie napędzać kolejnych zainteresowanych ofertą sklepu ShopGold. Z kolei właściciel serwisu będzie mógł więcej środków przeznaczyć na rozwój firmy, a nie na dodatkowe działania promocyjne związane z e-commerce.

    Pozycjonowanie sklepu w ShopGold w połączeniu z innymi formami promocji

    Eksperci są zgodni, że różne formy promocji serwisów sprzedażowych dają najlepsze efekty, kiedy działania są ze sobą powiązane. Warto więc zdecydować się na pozycjonowanie sklepu w ShopGold, jeśli uwzględni się szereg operacji na stronie i poza nią. Szczególnie dobrze wypada SEO, jeśli regularnie zamieszcza się dodatkowe treści Off Site, np. na portalach społecznościowych, czy serwisach tematycznych. Przy dobrych efektach z SEO inne formy promocji są bardziej efektywne i jednocześnie nie trzeba przeznaczać na nie majątku.

    Klienci chcą wiedzieć więcej niż tylko „kto chce mniej”

    Konsumenci dzisiaj nie zawsze kupują, patrząc tylko i wyłącznie na bardziej atrakcyjną cenę. Dla coraz szerszego grona liczy się również to, co to za sklep, jaką ma ofertę, dla kogo są produkty z takiego asortymentu itp. Chcąc znaleźć takie treści, może się okazać, że trzeba odwiedzić kilka powiązanych stron z serwisem ShopGold. Optymalizacja SEO w ShopGold minimalizuje ryzyko, że konsumenci trafią na witryny, gdzie niezadowoleni klienci wypowiadają się niekorzystnie o ofercie sklepu. Istnieje niewielkie prawdopodobieństwo, że potencjalni klienci trafią na takie strony w pierwszej kolejności, ponieważ nie znajdą się one wśród pierwszych wyników wyszukiwań.

    Szeroki dostęp do źródeł informacji o serwisie

    Czasami jedna zła opinia może dać się mocno odcisnąć na wizerunku sklepu. Dlatego ważne jest, by zadbać o jak najwięcej źródeł widocznych w Google. W ten sposób odbiorca natrafi na bardziej obiektywne treści dotyczące serwisu ShopGold.

    Dopasowanie SEO do możliwości e-commerce

    Warto jednak zawsze pamiętać o tym, że efektywne pozycjonowanie SEO w ShopGold powinno iść w parze z możliwościami biznesowymi. Dotyczy to nie tylko możliwości stricte finansowych, ale również tych związanych z logistyką, obsługą klienta, czy dopracowanym lejkiem sprzedażowym, a także stanem magazynu.

    W przeciwnym razie okaże się, że uda się zaspokoić potrzeby i oczekiwania tylko jakiegoś procentu klientów zainteresowanych ofertą. Ostatecznie większość będzie musiała obejść się smakiem, korzystając z oferty konkurencji. Zatem sukces będzie połowiczny, zwłaszcza jeśli właściciel e-commerce chciałby dbać o regularny wzrost swoich zasięgów.

    Czy pozycjonowanie w ShopGold jest drogie?

    Czy pozycjonowanie w ShopGold jest drogie?

    Już wcześniej można było przeczytać o tym, że pozycjonowanie strony w ShopGold jest kosztowne. Jednak czy zawsze tak musi być? Niekoniecznie. Wszystko zależy od tego, na jakim etapie znajduje się serwis, który ma być promowany poprzez SEO, a także, w jakim stanie jest strona pod względem optymalizacji pod Google, czy jej struktury, czy kodu.

    Rozwiń

    Jakie czynniki wpływają zwykle na wysokość inwestycji w działania SEO przewidziane dla serwisu na ShopGold?

    Można do nich zaliczyć:

    • dobór słów kluczowych,
    • krótszy lub dłuższy okres, w jakim korzysta się z usług SEO,
    • zakres pozycjonowania sklepu w ShopGold,
    • preferencje właścicieli serwisów,
    • budżet, jaki można przeznaczyć na promocję SEO w Google,
    • bezpieczeństwo stosowanych praktyk pozycjonerskich,
    • doświadczenie firmy SEO,
    • strategii promocji w Google,
    • gwarancji, jakie pozycjoner może dać, odnośnie do rankingu i innych korzyści z działań SEO.

    To tylko najważniejsze punkty, a trzeba jeszcze wziąć pod uwagę to, że cena za słowa kluczowe nie jest stała. Cały czas przybywa sklepów w sieci, a inne wygasają, co sprawia, że nieraz te koszty na dane key words (słowa kluczowe) są większe, a kiedy indziej mniejsze. Rzadko zdarza się, by firma zajmująca się pozycjonowaniem przyjmowała średnią wartość dla fraz, by klient mógł zawsze płacić tę samą kwotę za usługi SEO w tym zakresie.

    Długofalowa współpraca

    Wybierając długofalową współpracę z agencją pozycjonerską, można zwykle liczyć na to, że pozycjonowanie i optymalizacja ShopGold będzie bardziej opłacalne pod względem ceny. Można również obniżyć koszty, zawężając zakres działań na dany moment, np. tylko do promowania tych produktów, które cieszą się większym powodzeniem. Czy to ma sens? Promując towar, który już ktoś kojarzy, może sprawić, że wzrośnie popularność oferty i świadomość marki. Przy okazji klienci zaczną też bardziej interesować się pozostałym asortymentem. Wszystko to można osiągnąć mniejszym nakładem kosztów, jednak przy założeniu, że sprzedawca spodziewa się takich efektów w dłuższej perspektywie czasu.

    Zakres pozycjonowania w ShopGold

    Zakres pozycjonowania może dotyczyć również rynku, czy odbiorców, do jakich kieruje się określone treści. Zamiast promować się w Google na kilka miast, można zacząć od jednej lokalizacji, jeśli nie można pozwolić sobie na bardziej rozległe działania SEO. Ma to wiele zalet, poza mniejszymi kosztami przeznaczonymi na pozycjonowanie sklepu w ShopGold. Mianowicie można dokładnie poznać, jakie działania SEO dają najlepsze efekty na rynku lokalnym. Dobór fraz, opisów, a także czynności poza stroną pozwolą podjąć nieraz lepsze decyzje w przyszłości. Szczególnie gdyby właściciel chciał pozyskać zainteresowanie odbiorców z innych rejonów poprzez promocję lokalną w Google za pomocą SEO.

    Jak ważne są dobre praktyki SEO?

    Nie można też zapominać, że dobre praktyki pozycjonerskie to nie jest chwyt marketingowy agencji SEO. Od nich zależy nieraz „być albo nie być” serwisu sprzedażowego, jako że wciąż największy dochód „zapewniają” wejścia z wyszukiwarki, a nie z innych miejsc w sieci. Jeżeli ktoś nie jest pewny, czy dana firma stosuje dobre praktyki, czy nie, można najpierw zlecić pozycjonowanie strony w ShopGold pod mniej popularną wyszukiwarkę, by się o tym przekonać.

    Problem jednak polega na tym, że nie każda inna wyszukiwarka działa na podobnej zasadzie co Google. Poza tym trzeba naprawdę być zorientowanym w tematyce pozycjonowania, żeby wiedzieć, czy działania SEO są zgodne z białym kapeluszem White Hat SEO (zalecanym), czy z czarnym Black Hat SEO (niezalecanym). Najlepiej więc od razu wybrać taką agencję SEO, co do której nie ma żadnych wątpliwości pod względem etyczności podejmowanych przez nią działań.

    Konkretne wymagania

    Chcąc osiągnąć konkretny efekt poprzez pozycjonowanie i optymalizację w ShopGold, trzeba się spodziewać, że koszty będą wyższe, jeśli agencja może zapewnić taki rezultat. Nie będą to bowiem suche zapewnienia, ale poparte raportami, analizami i konkretnymi wynikami, które przedstawiciel firmy SEO dostarczy klientowi prowadzącemu sklep ShopGold.

    Jak wybrać usługi SEO dotyczące ShopGold?

    Jak wybrać usługi SEO dotyczące ShopGold?

    Pomimo tego, że agencji pozycjonerskich na rynku jest wiele, nie każda zajmuje się stricte pozycjonowaniem stron postawionych na platformie ShopGold. Jest to zatem jedna z podstawowych kwestii, na jaką trzeba zwrócić uwagę, jeżeli ktoś chce, by optymalizacja w ShopGold przyniosła wymierne korzyści. Wybierając firmę SEO, która ma doświadczenie w tym wąskim zakresie działań pozycjonerskich, należy spodziewać się większych opłat za skorzystanie z jej usług.

    Rozwiń

    Zakres działań

    Oczywiście najlepiej dowiedzieć się, co może zaoferować w ramach działań pod wyszukiwarkę. W tym, jakie proponuje rozwiązania bezpośrednio na stronie sklepu, a jakie poza nią. Im szerszy jest zakres tych działań, tym większa pewność, że wybrana agencja SEO poradzi sobie bez trudu z promocją serwisu ShopGold, nawet jeśli, np. jego oferta produktów cały czas się zmienia, a asortyment jest szeroki.

    Profesjonalna firma SEO

    O profesjonalizmie firmy oferującej pozycjonowanie w ShopGold świadczą:

    • narzędzia, z jakich korzysta,
    • terminach, które dotrzymuje,
    • zapewnieniach, jakie może dać,
    • liczbie zadowolonych odbiorców,
    • obsługa klienta na każdym etapie realizowania działań SEO,
    • przejrzyste warunki współpracy,
    • elastyczne warunki umowy (np. na krótki termin z możliwością przedłużenia na kolejny cykl rozliczeniowym).

    Uwzględniając wszystkie te aspekty, można wybrać spośród wielu agencji SEO tę firmę, która będzie świadczyć usługi pozycjonowania stron w ShopGold na wysokim poziomie.

    Cennik pozycjonowania w ShopGold

    Cena usług SEO ma również znaczenie – szczególnie dla firmy, która ma swojej ofercie mnóstwo produktów i chciałaby pozycjonować wszystkie lub większość z nich pod Google. W takim przypadku oferta cenowa może być tym czynnikiem, jaki ostatecznie pozwoli wybrać jedną spośród kilku propozycji usług agencji SEO. Biorąc pod uwagę koszt działań pozycjonerskich, warto też zorientować się, czy cennik zmienia się, czy jest stały i, ewentualnie, od czego mogą zależeć mniejsze lub większe wydatki na SEO.

    Rzetelna firma SEO

    Profesjonalne działania związane z pozycjonowaniem stron w ShopGold to nie wszystko. Muszą być jeszcze odpowiednio monitorowane, a klient wybranej agencji SEO powinien na bieżąco otrzymywać informacje z postępu wszystkich prowadzonych prac. W przeciwnym razie klient może zrezygnować z usług pozycjonerskich, nie widząc zadowalających rezultatów. Może nawet nie być świadomy, że na pierwsze wyniki trzeba nieraz poczekać co najmniej kilka tygodni. Rzetelna firma SEO powinna zawsze stawiać sprawę jasno pod tym względem, gdyż leży to w interesie obydwu stron.

    Dopasowane usługi SEO

    Najlepiej, jeśli firma może liczyć na przydzieloną osobę, która będzie zajmować się optymalizacją w ShopGold. Wtedy w razie jakichkolwiek pytań, zawsze można zadzwonić, czy napisać, by udało się rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące albo działań SEO, albo np. zagadnień z nimi związanych.

    Do kogo jest skierowana oferta?

    Chcąc wybrać najlepszą dla siebie agencję pozycjonerską, warto sprawdzić, kto jest preferowanym klientem dla takiej firmy SEO. Nieraz oferta nie jest ukierunkowana pod tym względem, co oznacza, że każdy może liczyć na fachową pomoc, niezależnie od tego, jakby dużego sklepu nie prowadził. W innych przypadkach można spotkać się z preferencjami agencji oferującej pozycjonowanie sklepu w ShopGold. Nie tylko pod kątem wielkości serwisu sprzedażowego, ale również jego lokalizacji, czy branży, w jakiej działa.

    Jak wybrać usługi SEO – o czym warto pamiętać?

    Co konkretnie proponuje agencja SEO?

    Doświadczenie agencji pozycjonerskiej może być mylące. Nawet jeśli dana firma świadcząca usługi SEO zrealizowała już mnóstwo zamówień, nie znaczy to, że poradzi sobie w każdej sytuacji. O tym, czy firma oferuje szeroki zakres działań pozycjonerskich, czy nieco węższy można dowiedzieć się, analizując zamieszczone portfolio. Dzięki niemu wiadomo, czy pozycjonowanie i optymalizacja w ShopGold obejmuje np. sklepy wielobranżowe, czy może bardziej ukierunkowane na jeden rodzaj asortymentu.

    Wyniki w Google a wyniki sprzedażowe i koszty

    Trzeba też mieć świadomość, że firma SEO powinna być dość precyzyjna, jeśli chodzi o osiąganie konkretnych wyników w Google. Nie zawsze trzeba ponosić wysokie koszty, żeby znaleźć się na pierwszym miejscu w tej wyszukiwarce. Nie zawsze też takie miejsce sprawia, że wyniki sprzedażowe będą wtedy nadzwyczajne. Pozycjonowanie SEO w ShopGold pod niektóre frazy bywa niezbyt efektywne. Jednak ze względu na osiągnięty wynik w Google nieświadomy klient może zapłacić więcej, niż powinien. Zawsze więc warto doczytać, jaki jest zapis w umowie pod tym względem i czy klient otrzyma listę fraz, na jakie agencja SEO będzie promować serwis sprzedażowy w wyszukiwarce.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *