Pozycjonowanie sklepu Shoper

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Sklepy internetowe to w ostatnich latach najpopularniejszy sposób na prowadzenie biznesu. Każdy chce stać się właścicielem dobrze prosperującego e-commerce, ale tylko nieliczni potrafią pozyskać odwiedzających i skutecznie sprzedawać produkty. Jeśli planujesz założyć sklep, korzystając z CMS Shoper, kluczowe będzie dobre pozycjonowanie Twojego nowego biznesu. Sprawdź, jak to zrobić!

    Czym jest Shoper?

    Shoper to stworzona przez DreamCommerce w 2005 roku komercyjna platforma do tworzenia, prowadzenia i obsługi sklepów internetowych. Jest to rozbudowany, nowoczesny system CMS działający w oparciu o oprogramowanie SaaS. Wyróżnia go łatwa dostępność do wielu funkcjonalności, prosty wybór i konfiguracja szablonów, a także intuicyjna obsługa panelu administracyjnego.

    Oprogramowanie Shoper jest łatwe do wdrożenia – nawet jeśli nie masz doświadczenia, będziesz mógł szybko i w prosty sposób uruchomić swój własny e-sklep. Obecnie oferuje ponad 250 różnych funkcji, dzięki którym obsługa własnego sklepu online jest wygodna. Co więcej, Shoper znany jest ze swojej elastyczności i łatwości przystosowywania go do potrzeb klientów.

    Aby pozyskać klientów, nie wystarczy samo stworzenie i uruchomienie sklepu. Jeśli zależy Ci na tym, aby osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google, musisz zainwestować swój czas w pozycjonowanie sklepu Shoper.

    Usługa Shoper — oprogramowanie na licencji SaaS

    Wszystkie sklepy internetowe stworzone w oprogramowaniu Shoper korzystają z licencji abonamentowej Saas (Software as Service). Dzięki niej właściciele sklepów mają dostęp do pełnego wsparcia technicznego, a odpowiedzialność za aktualizację oprogramowania czy też architekturę serwera stoi po stronie usługodawcy.

    W cenniku usługi Shopper znaleźć można 4 pakiety — Złoty, Platynowy, Diamentowy i Premium. Z oprogramowania można zacząć korzystać już od 84 zł / miesiąc. Warto jednak śledzić ofertę, ponieważ często pojawiają się różnego rodzaju promocje.

    Oferta usługi Shoper — czego możesz się spodziewać?

    Inwestując w oprogramowanie Shoper, otrzymasz:

    • możliwość bezpłatnego przetestowania platformy przez 14 dni,
    • pomoc techniczną uwzględnioną w cenie,
    • dedykowaną pomoc i nawet 10x szybsze ładowanie podstron, jeśli wybierzesz Shoper Premium,
    • hosting wytrzymujący spore obciążenia,
    • profesjonalne przeniesienie witryny z innej platformy,
    • uwzględniony w cenie szablon graficzny RWD,
    • możliwość integracji z systemami płatności online, a także z Ceneo, Allegro, firmami kurierskimi, Subiektem.

    Dlaczego warto pozycjonować sklep na platformie Shoper?

    W dzisiejszych czasach przyciągnięcie klientów stanowi pewne wyzwanie, ponieważ, po pierwsze — muszą być oni świadomi istnienia Twojego sklepu online, a po drugie, oferta musi wydawać się atrakcyjna i wyglądać przekonująco, aby zachęcić odwiedzających do zakupów. Lepsza pozycja w wynikach wyszukiwarki z pewnością przełoży się na większą sprzedaż. Patrząc długoterminowo, jedną z najskuteczniejszych metod na zwiększenie sprzedaży jest pozycjonowanie sklepu Shoper.

    Pozycjonowanie Shoper — czy warto?

    Jedną z zalet korzystania z systemu Shoper jest możliwość skorzystania z płatnych pakietów SEO, dostępnych w formie comiesięcznej subskrypcji.

    Comiesięczne pozycjonowanie jest tańsze, jeśli klient zamierza korzystać z CMSa długoterminowo. Tak ustawione SEO będzie działać przez lata.

    Skuteczne pozycjonowanie sklepu Shoper — czym jest i od czego zacząć?

    Jeśli chodzi o optymalizację SEO sklepów internetowych, warto pamiętać, że oferta powinna być odpowiednio dobrana do potrzeb klienta. Dobre pozycjonowanie Shoper oznacza także tworzenie konkurencyjnych, wysokiej jakości treści, które dodają wartości.

    Jeśli biznes nie jest widoczny w tzw. SERP, czyli na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, klienci nie będą mieli możliwości sprawdzenia Twojej oferty. Oznacza to, że, nawet jeśli masz konkurencyjne ceny, szansa na sprzedaż jest niewielka.

    Jak zatem pojawić się na pierwszych pozycjach w Google? W skrócie — niezbędne jest opracowanie odpowiedniej strategii e-commerce, dzięki której powstanie ruch klientów naprawdę zainteresowanych produktami i usługami.

    Przeprowadzenie działań mających na celu poprawę pozycji sklepu online wymaga dużego nakładu pracy, a także wiedzy. Tylko w takim przypadku można osiągnąć zadowalające rezultaty.

    Skuteczne pozycjonowanie Shoper

    Przy odpowiednim poświęceniu się sprawie, zatrudnieniu osób z wiedzą i kompetencjami, a także zastosowaniu się do podpunktów zaprezentowanych poniżej, pozycjonowanie sklepu Shoper z pewnością okaże się skuteczne.

    Pozycjonowanie – wybór domeny

    Jeśli zależy Ci na tym, aby już na starcie zebrać kilka punktów w kwestii, jaką jest pozycjonowanie na Shoper, możesz odkupić już istniejącą domenę, do której linkuje wiele innych stron i ma ona pozytywną historię w Google. Należy jednak być szczególnie ostrożnym przy decydowaniu się na „używaną” domenę. Można trafić na nieuczciwego właściciela, który nie powie całej prawdy dotyczącej historii domeny.

    Google Analytics i Google Search Console — integracja z Shoper

    Google Search Console jest podstawowym, bezpłatnym narzędziem, które bezpośrednio wskazuje Google strony do zaindeksowania, adresy URL do usunięcia, a także różnego rodzaju parametry związane z procesem, jakim jest pozycjonowanie Shoper. Ponadto dzięki GSC Google sam wyśle ​​​​Ci powiadomienie, jeśli pojawią się problemy techniczne lub otrzymasz karę.

    Stan indeksowania Twojego e-commerce

    Wiedza o tym, ile adresów URL jest zaindeksowanych, które zawierają błąd lub które zostały zablokowane przez plik robots.txt, ma kluczowe znaczenie dla pozycjonowania sklepu internetowego Shoper.

    Na co pozwala Google Search Console?

    Za pomocą tego narzędzia będziesz mógł:

    • sprawdzić, czy Google ma dostęp do Twoich treści,
    • przesłać nową treść do śledzenia,
    • usunąć treści, których nie chcesz wyświetlać w wynikach wyszukiwania,
    • stworzyć i monitorować treści, które zapewniają atrakcyjne wyniki wyszukiwania,
    • rozwiązać problemy ze złośliwym oprogramowaniem i spamem,
    • sprawdzić ewentualne problemy z SEO na stronie,
    • sprawdzić, które zapytania powodują pokazywanie się Twojej witryny w wynikach wyszukiwania,
    • przeanalizować, które treści przyciągają największy ruch do Twojego sklepu,
    • sprawdzić, czy Twoje produkty, informacje i wydarzenia są wyróżnione w wynikach wyszukiwania,
    • przeanalizować, które witryny linkują do Twojej witryny,
    • sprawdzić wydajność w wyszukiwarkach mobilnych.

    Powiązanie Twojego sklepu Shoper z Google Search Console jest bardzo proste. Wystarczy wejść do Google Search Console, zalogować się na swoje konto Google i postępować zgodnie z instrukcjami na ekranie.

    Aby dokładnie analizować efekty swojej pracy SEO, konieczna jest integracja sklepu Shoper z Google Analytics i Google Search Console. Tylko wtedy będziesz mógł sprawdzić, jaka jest widoczność Twojego sklepu online, a także poznać wyniki sprzedaży i poziom ruchu, przekierowań, indeksacji.

    Konieczne będzie w tym miejscu dodanie specjalnego kodu śledzącego, a także skorzystanie z możliwości włączenia rozszerzonej analityki dla e-commerce.

    Dobór odpowiednich słów kluczowych

    Musisz dać swoim potencjalnym klientom dokładnie to, co chcą znaleźć. Skuteczne badanie słów kluczowych można przeprowadzić tylko wtedy, gdy wiesz, kim są Twoi potencjalni klienci. Przed rozpoczęciem badań nad słowami kluczowymi musisz zdefiniować grupę docelową dla Twojego sklepu i dokładnie ją poznać.

    Twój sklep Shoper powinien zatem pozycjonować się dobrze na frazy bezpośrednio związane z Twoją niszą. Bez specjalnych narzędzi analitycznych praktycznie nie da się ich ustalić. Frazy kluczowe mogą być łatwe lub trudne do pozycjonowania w zależności od tego, czy na dany keyword pozycjonuje się duża grupa konkurencyjnych biznesów. Z tego powodu należy:

    • ustalić ich potencjał SEO i stopień trudności pozycjonowania,
    • dopasować frazy do niszy i branży swojego biznesu.

    Pozycjonowanie Shoper – jak znaleźć odpowiednie frazy kluczowe?

    Aby odkryć potencjał poszczególnych zapytań i przygotować zestawienie obiecujących keywordsów, niezbędne jest korzystanie z zaawansowanych narzędzi analitycznych (np. Ahrefs). Specjaliści od pozycjonowania zalecają także podglądanie, na jakie frazy pozycjonuje się konkurencja. Na podstawie takich danych można stworzyć listę słów kluczowych, a także frazy z nimi powiązane, które następnie będą wdrażane do strategii content marketingowej.

    Osoby, które trafią na Twój sklep poprzez wpisanie danego zapytania, powinny stać się Twoimi klientami, a nie trafić na Twój biznes przypadkiem.

    Zrób listę terminów, których mogą szukać Twoi klienci

    Wśród tej listy pomysłów możesz zawrzeć na przykład nazwy swoich produktów, a także:

    • kategorie i podkategorie,
    • rodzaje produktów,
    • marki,
    • tematy, które Cię interesują.

    Gdy lista będzie gotowa, sprawdź, czy ludzie faktycznie wyszukują te hasła w Google.

    Przeanalizuj liczbę wyszukiwań każdego słowa kluczowego

    Istnieje wiele narzędzi do określania liczby wyszukiwań słów kluczowych.

    Są to: narzędzia płatne oraz bezpłatne. Spośród darmowych polecić można:

    • Keyword Surfer: jest to rozszerzenie Google Chrome, które wyświetla liczbę wyszukiwań danych słów kluczowych. Problem w tym, że dane te nie są zbyt precyzyjne, dla pewności należy je porównać z danymi z innego narzędzia.
    • Planer słów kluczowych Google: sam Google podaje liczbę wyszukiwań danych fraz na platformie Google Ads. Minusem jest to, że jeśli nie masz aktywnej kampanii Google Ads, nie poznasz dokładnej liczby, ale pojawi się ona w wierszach.

    Spośród płatnych narzędzi polecić można:

    • KW Finder: umożliwia wyszukiwanie słów kluczowych.
    • SEMrush: to szereg innych narzędzi służących do optymalizacji witryn internetowych pod kątem pozycjonowania w Google.
    • Google Trends: pozwala odkrywać trendy wyszukiwania dla określonego słowa kluczowego w danym czasie.

    Sposób organizacji i struktura sklepu internetowego

    Logiczna i spójna struktura nie tylko przyniesie korzyści użytkownikom, ale także ułatwi Ci pozycjonowanie Shoper w Google: roboty indeksujące wyszukiwarek będą mogły szybciej poruszać się po e-commerce oraz lepiej zrozumieć indeksowane treści.

    Dobra struktura informacji oznacza, że ​​wszystkie treści są dobrze sklasyfikowane, pochodzą z odpowiednich sekcji, a czas dotarcia do dowolnej sekcji jest rozsądny.

    Przemyślana mapa strony

    Przejrzysty układ produktów pogrupowanych w kategoriach i podkategoriach korzystnie wpłynie na pozycjonowanie sklepów internetowych. Algorytmy i boty Google sprawdzają bowiem powierzchownie, co znajduje się na danej stronie.

    Optymalizacja kategorii

    Kategorie, odpowiednio zoptymalizowane, pozwolą uzyskać wysokie pozycje w słowach kluczowych, potencjalnie generujących konwersję. Zwykle pierwszym wynikiem wyszukiwania na daną frazę jest kategoria, a wiele sklepów stosuje „sztuczkę” polegającą na dodaniu tekstu na dole strony kategorii.

    Poza samym tekstem musisz wziąć też pod uwagę inne czynniki.

    Zoptymalizuj adresy URL kategorii

    Adresy URL powinny dokładnie opisywać daną kategorię, bez dodatkowych lub zbędnych informacji. Użytkownik, patrząc na adres URL, musi wiedzieć, w jakiej kategorii się znajduje.

    Zoptymalizuj tytuły kategorii

    Tytuły kategorii powinny zaczynać się od słowa kluczowego i nazwy Twojej marki, oprócz nazywania konkretnych cech produktów w kategorii.

    Użyj meta opisu

    To, co wpiszesz w polu meta opisu, pojawi się w wynikach wyszukiwania. Zatem postaraj się stworzyć niepowtarzalny i wartościowy meta opis każdej kategorii, ponieważ zachęci to klientów do odwiedzin Twojego sklepu. Jeśli oferujesz bezpłatną wysyłkę lub bezpłatne zwroty, możesz zasugerować to w opisie, aby zachęcić użytkowników do zakupów.

    Odpowiedni nagłówek H1 dla każdej kategorii

    Każda kategoria powinna mieć tylko jeden nagłówek H1 i powinien on znajdować się na górze strony. Może być taki sam jak tytuł strony lub inny, ale nadal musi zawierać słowa kluczowe.

    Dodaj elementy optymalizacji konwersji

    Każda strona kategorii powinna zawierać wszystkie elementy niezbędne, aby przekonać, zachęcić i zatrzymać użytkowników w Twoim sklepie.

    W tym celu pamiętaj o dodaniu elementów takich jak:

    • Twoje logo i dane kontaktowe,
    • Twoja oferta lub promocje,
    • przyciski CTA (Call To Action),
    • linki do koszyka i logowania do konta,
    • opcje menu,
    • elementy wizualne i inne, które poprawią atrakcyjność i funkcjonalność Twojej strony.

    Nagłówki H1, H2 i H3 – lepsza organizacja informacji

    Nagłówki (H1, H2, H3 itp.) są bardzo przydatne zarówno dla wyszukiwarek internetowych, jak i dla użytkowników, ponieważ dzięki nim można w prosty, przejrzysty sposób posegregować informacje oraz zadbać o uporządkowaną strukturę podstron. Dzięki nagłówkom osoby przeglądające Twój e-sklep łatwiej zidentyfikują i uzyskają dostęp do treści, które ich interesują, a boty Google zrozumieją, z którym słowem kluczowym jest powiązana każda sekcja witryny.

    Należy wyszczególnić H1 i H2 dla każdego adresu URL w sieci. Następnie użyj tylu H2, H3, H4 ilu potrzebujesz, aby odpowiednio ustrukturyzować informacje w każdej sekcji.

    Układ zawartości tekstów

    Teksty uznawane za „SEO friendly” to takie, które są czytelne. A wpływają na to m.in.:

    • wypunktowania,
    • nagłówki H2, H3, H4,
    • używanie podkreśleń, kursywy, pogrubień wszędzie tam, gdzie przydatne jest wyróżnienie ważnej treści.

    Meta dane i ich optymalizacja

    Jednymi z najważniejszych meta danych są: meta title, meta description, a także tagi związane ze zdjęciami dostępnymi na stronie (np. alt tagi). Nie można jednak zapominać o innych meta parametrach, takich, jak np. category_name, product_name, czy też product_code. Prawidłowe uzupełnienie tych danych znacznie pomoże robotom wyszukiwarki Google zaindeksowanie Twojego sklepu online.

    Tworzenie skutecznych treści

    Treści muszą nieść prawdziwą wartość, być unikalne i interesujące dla Google oraz dla użytkowników. Sekcje takie jak „O nas” również nie powinny być ignorowane. Nie należy pozycjonować ich w Google, ale prawie zawsze należą one do najczęściej odwiedzanych na stronie i odgrywają bardzo ważną rolę w utrwalaniu wizerunku Twojej marki.

    Treści SEO, które poprawiają pozycjonowanie Shoper

    Należy pamiętać, że teksty powinny być przyjazne dla odwiedzających. Nie należy więc przesadzać z nasycaniem treści frazami. Całość powinna być stworzona tak, aby treści były wygodne do czytania, a keywordsy rozmieszczone w sposób naturalny. Tego rodzaju strategia planowania treści będzie mieć duży wpływ na pozycjonowanie sklepu Shoper.

    Treści zawarte na podstronach Twojego e-sklepu powinny:

    • być unikalne — nie mogą być kopiowane z innych materiałów (nawet, jeśli jest to opis produktu, którym posługuje się producent). Google uzna to za mało wartościowe,
    • być rozmieszczone zarówno na stronie głównej, stronach produktowych, jak i na stronach kategorii i podkategorii,
    • być w umiarkowany sposób nasycone frazami kluczowymi, które nie przeszkadzają sobie wzajemnie,
    • być jak najbardziej merytoryczne i odpowiadać na pytania związane z Twoim asortymentem i sklepem.

    Unikaj duplikatów treści

    O treści mówi się, że jest „zduplikowana” lub skopiowana, gdy dwie lub więcej różnych stron mają identyczną czy też bardzo podobną treść. Google karze strony, na których znajdują się duplikaty. Można ich uniknąć, postępując zgodnie z tymi wskazówkami:

    • skorzystaj z usług copywriterów i stwórz oryginalne treści;
    • nie używaj tekstów skopiowanych od producenta;
    • nie kopiuj tytułów i meta danych.

    Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne

    Strategia linkowania wewnętrznego jest niezbędna do poprawy procesu, jakim jest pozycjonowanie Shoper. W e-commerce jest dość wiele możliwości tworzenia linkowania wewnętrznego — mogą to być np. moduły powiązanych produktów, moduły najlepiej sprzedających się produktów, linki do artykułów ze sklepowego bloga, do działu aktualności itp.

    Solidny schemat linków wewnętrznych ułatwi nawigację w Twoim e-commerce zarówno użytkownikom, jak i robotom Google.

    Poprawne linkowanie to podstawa

    Podstrony Twojego sklepu internetowego powinny być połączone linkami (czyli specjalnymi hiperłączami) zarówno z innymi podstronami Twojego eCommerce, jak i z portalami zewnętrznymi. Linkowanie wewnętrzne to nic innego, jak tworzenie sieci połączeń między zakładkami jednego sklepu Shoper. Linkowanie zewnętrzne także ma duży wpływ na pozycjonowanie sklepów internetowych, dlatego warto zadbać o wysokiej jakości linki z np. artykułów sponsorowanych, blogów lub sieci społecznościowych. Linkowanie poprawia pozycjonowanie stron.

    Link building to nic innego, jak tworzenie, utrzymywanie oraz rozwijanie schematu linków wysokiej jakości, które odnoszą do Twojego sklepu internetowego i działają jako swego rodzaju wskaźniki dla Google.

    System linków zewnętrznych musi rosnąć naturalnie i progresywnie, poprzez pojawianie się linków na stronach internetowych i forach cieszących się zaufaniem.

    Kontroluj indeksowanie treści

    Istnieją dwa pliki, które pomogą Ci kontrolować, które części indeksów Twojego sklepu internetowego Shoper są pominięte: sitemap.xml i robots.txt.

    Zoptymalizuj prędkość ładowania

    Twój sklep internetowy Shoper powinien ładować się z maksymalną prędkością. Poprawienie szybkości wczytywania się strony sprawi, że Twój e-commerce po raz kolejny zarobi wiele punktów zarówno w oczach wyszukiwarek, jak i użytkowników.

    Szybkość ładowania strony możesz przeanalizować za pomocą narzędzi takich jak PageSpeed ​​Insights od Google.

    Twórz przyjazne adresy URL

    Wspólnym, funkcjonalnym schematem dla e-commerce jest: domena – kategoria – produkt. Jeśli zastosujesz ten schemat tworzenia URL, w rezultacie otrzymasz adresy, które są proste, przejrzyste i przydatne dla osób przeglądających witrynę, a także łatwe do przeanalizowania oraz zrozumienia dla botów Google czy innych wyszukiwarek.

    Stosowanie nietypowych znaków, myślników, numerów referencyjnych i ogólnie dziwnych elementów, które użytkownicy mogą źle zinterpretować lub w ogóle ich nie zrozumieć, jest całkowicie niedopuszczalne.

    Wygodne przeglądanie z urządzeń mobilnych — responsywna wersja witryny

    W wielu przypadkach użytkownicy dokonują zakupów z urządzeń mobilnych, więc sklep internetowy, którego nawigacja i proces zakupowy nie są w pełni przygotowane do tej rzeczywistości, z pewnością nie odniesie sukcesu.

    Dlaczego wersja mobilna jest tak ważna dla SEO Twojego e-commerce?

    Google korzysta z indeksu Mobile First, co oznacza, że podczas indeksowania i pozycjonowania Twoich stron w wynikach wyszukiwania uwzględni tylko mobilną wersję sklepu internetowego.

    Filozofia Mobile First leży u podstaw wszystkich tworzonych dziś witryn, a Google od kilku miesięcy bierze ją pod uwagę: chodzi o planowanie i projektowanie najpierw mobilnej wersji witryny, a dopiero później wersji na komputery stacjonarne. Jest to filozofia, którą musisz w pełni przyjąć, jeśli chcesz, aby Twój sklep Shoper odniósł sukces.

    Należy pamiętać, że nie wszystkie wirtualne sklepy mają taki sam rozkład ruchu pomiędzy urządzeniami stacjonarnymi i mobilnymi. Trzeba to więc ustalić.

    Zdjęcia w Shoper — dodawanie i edycja

    W większości przypadków kupujący są wzrokowcami, dlatego zadbanie o wysokiej jakości obrazki i zdjęcia jest kluczowe w procesie, jakim jest pozycjonowanie Shoper. Na szczęście dodanie nowego zdjęcia w Shoper jest wyjątkowo proste.

    Pierwsze dodane zdjęcie zawsze wyświetlane jest później jako główne.

    Można także stworzyć pokaz slajdów zdjęć na stronie głównej, czyli slider. Za jego pomocą w prosty sposób będziesz w stanie zareklamować różnego rodzaju obrazy np. z informacjami dotyczącymi aktualnych promocji. Przesuwanie się banerów może odbywać się zarówno w losowej kolejności lub być w pełni zaprojektowane przez Ciebie.

    Upewnij się, że wszystkie załadowane w Twoim sklepie zdjęcia mają alt tagi i opisową nazwę pliku

    Obecnie prawie 23% wyszukiwań internetowych pochodzi z Google Grafika. Aby zapewnić odpowiednie pozycjonowanie obrazów z Twojego sklepu w wyszukiwarce, należy nadać każdemu plikowi obrazu opisową nazwę, a także opisowy tag alt, ilustrujący jego zawartość.

    Blog nasycony wartościowymi tekstami

    Dla każdej strony internetowej, w tym sklepu Shoper, blog jest doskonałym narzędziem do pozycjonowania nowych słów kluczowych i przyciągania ruchu.

    Ponadto blog poprawi wizerunek Twojej marki – w końcu chodzi o to, abyś pokazał swoją firmę jako ekspertów z wybranej dziedziny. Blog pomoże Ci także zdobywać nowych obserwujących w sieciach społecznościowych i stopniowo budować lojalną społeczność wokół Twojego projektu.

    Wizytówka Google Moja Firma

    Google My Business to bezpłatna usługa wyszukiwarki. Zakładając wizytówkę Google Moja Firma, będziesz mógł stworzyć kartę ze wszystkimi informacjami o Twojej firmie na pierwszej pozycji w wyszukiwarce Google. Znajdą się tam także opinie użytkowników, zdjęcia, publikacje.

    Inne czynniki wpływające na SEO

    Działania SEO wiążą się z wieloma dodatkowymi zadaniami, o których należy pamiętać, działając zarówno w obrębie samego sklepu, jak i poza nim.

    Zdjęcia i obrazy w sklepie Shoper

    Pozycjonowanie na Shoper powinno także obejmować optymalizację obrazów, czyli powinny ważyć na tyle mało, aby wczytywały się płynnie i bez opóźniania działania stron produktowych.

    Postaraj się, aby zdjęcia produktów były dobrej jakości i jeśli możesz – własne, oryginalne. Zadbaj także o to, aby wypełnić wszystkie ALT tagi obrazów, dzięki czemu poprawisz SEO całego sklepu.

    Możliwość dodawania opinii

    Umożliwienie klientom oceny produktów lub pozostawienia komentarzy zwiększa współczynnik konwersji. Dodatkowo wydłuża czas przebywania użytkownika w Twoim e-commerce. Co więcej, opinie przyczynią się do poprawy SEO Twojego sklepu online, ponieważ oznaczają więcej pojawiających się regularnie treści, co Google zawsze chętnie nagradza.

    Certyfikat SSL dla Shoper

    Kolejnym ważnym punktem, jeśli chodzi o pozycjonowanie na Shoper, jest wyposażenie e-commerce w certyfikat SSL. Platforma oferuje jego zakup, dzięki czemu każdy w prosty sposób może go uzyskać. Co należy dodatkowo zrobić, aby prawidłowo działał on dla całego sklepu?

    1. Odwiedź zakładkę Hosting->Domeny i sprawdź konfigurację.
    2. Przejdź do zakładki Konfiguracja > Bezpieczeństwo i włącz obsługę https, zaznaczając okienko “wszędzie”.

    Kiedy już wykonasz zalecone powyżej kroki, za pomocą specjalnego narzędzia Httpstatus.io będziesz mógł sprawdzić, czy odwiedzając adresy https:// i http:// Twojego sklepu, zostaną przedstawione odpowiednie statusy. Obok adresu powinna pojawić się także ikonka kłódki.

    Jak długo trwa pozycjonowanie Shoper?

    Musisz stale pracować nad optymalizacją swojego sklepu online, przeprowadzać analizy co jakiś czas i ponownie optymalizować, aby w końcu zająć najwyższe pozycje w wyszukiwarce.

    Czas potrzebny na uzyskanie wyników zależy od wielu czynników. Lepiej podejść do SEO jak do strategii długoterminowej i systematycznie inwestować czas w ten proces.

    Musisz dążyć do tworzenia unikalnych, wysokiej jakości treści, które zainteresują Twoich odbiorców — w zakresie optymalizacji stron internetowych musisz skupić się na potrzebach użytkowników.

    Do tego dochodzi także linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne, a także interakcje społeczne. Wiele czynników ma wpływ na to, że wyszukiwarki wezmę Twój sklep Shoper pod uwagę i ustawią go wyżej w wynikach wyszukiwania.

    Kilka lat temu podstawowa strategia pozycjonowania polegała na uwzględnieniu najważniejszych słów kluczowych w branży i zoptymalizowaniu wokół nich całej witryny. Dzisiaj chodzi o optymalizację treści pod kątem konkretnych słów kluczowych (znanych jako long tail), dzięki którym Twój sklep będzie mógł konkurować z bardziej ogólnymi keywordsami i weźmie udział w większej liczbie wyszukiwań.

    Skoncentruj się na poszukiwaniu fraz i pytań, które faktycznie przyciągną klientów do Twojego sklepu.

    Zapomnij o nierealistycznych oczekiwaniach — wyznacz mądre cele

    Jeśli ktoś obiecuje Ci, że:

    • bardzo szybko pojawisz się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania,
    • w ciągu jednego dnia zyskasz mnóstwo ruchu organicznego,
    • raz zajmie się SEO i będzie ono doskonale działać już zawsze,
    • osiągniesz wspaniałe wyniki za bardzo niską cenę,

    to znaczy, że Cię okłamuje.

    Pozycjonowanie Shoper (lub na innej platformie) to proces czasochłonny, wymagający wysiłku i systematycznej pracy, aby dostać się na szczyt wyników wyszukiwania.

    Agencje, które obiecają Ci świetne wyniki za niską cenę, tylko pogorszą pozycjonowanie Twojej witryny. Czemu? Z pewnością złamią zasady dobrego SEO. Takie techniki znane są jako Black Hat SEO i ich stosowanie jest ryzykowne. Z czasem wyszukiwarki zauważą tego rodzaju działania i nałożą na Twoją witrynę karę.

    Kiedy już wiesz, czego się spodziewać, a czego nie, można odpowiedzieć na pytanie, jak długo zajmuje pozycjonowanie sklepu Shoper?

    Skuteczne strategie SEO potrzebują od 3 do 12 miesięcy, aby przyniosły oczekiwane rezultaty. W rzeczywistości, po wykonaniu wstępnych działań i podczas dalszego opracowywania wysokiej jakości treści i ulepszania witryny, możesz spodziewać się, że zobaczysz:

    • pierwsze efekty po 3 miesiącach,
    • zauważalne zmiany po 6 miesiącach,
    • pełny rezultat po 12 miesiącach.

    Rzeczywiste ramy czasowe będą zależeć od takich czynników, jak: ilość, jakość, częstotliwość publikowanych treści oraz od ogólnej jakości Twojej witryny.

    Chociaż SEO jest ciągłym procesem, jeśli zostanie wykonane dobrze, wyniki, które uzyskasz, będą działać dla wszystkich nowych aktualizacji algorytmu Google. Dodatkowo zyskasz stałe, niezawodne źródło ruchu i sprzedaży.

    Reputacja marki i tworzenie społeczności kupujących

    Buduj obecność swojej witryny na innych platformach, takich jak Facebook, Twitter, Instagram i Pinterest. Kiedy budujesz swoją markę od podstaw, używanie nazwy firmy na kontach w różnych mediach społecznościowych jest przydatne, aby chronić Twoją tożsamość i natychmiast wskazać użytkownikom miejsce, w którym mogą Cię znaleźć. Wstawiaj linki do swoich kont społecznościowych również w sklepie Shoper. Pozwoli Ci to udoskonalić strategię marketingową w mediach społecznościowych.

    Twój sklep internetowy nie istniałby bez Twoich klientów, ale lepiej nie zakładać, że zostaną oni z Tobą tylko dlatego, że raz u Ciebie coś kupili. Zaangażowanie klientów poprzez tworzenie treści jest kluczowe, a istnieje kilka sposobów na utrzymywanie kontaktu z potencjalnymi i istniejącymi nabywcami:

    • po ustaleniu, które kanały mediów społecznościowych najczęściej odwiedzają Twoi klienci, upewnij się, że regularnie publikujesz odpowiednie treści zawierające linki do Twojego sklepu e-commerce;
    • eksperymentuj z filmami. Instagram Stories są świetnym sposobem na sprawdzenie różnych strategii reklamowych przed podjęciem decyzji o dokonaniu poważnej inwestycji;
    • czy Twoja marka jest ukierunkowana na niszę? Napisz o tym na swoim blogu, stwórz newsletter lub nagraj podcast, aby zaangażować podobnie myślących klientów;
    • kluczem do sukcesu jest stworzenie społeczności kupujących, którzy utrzymują stałą relację z Twoją marką, dzięki czemu będą wracać.
    Sprawdź również naszą ofertę na:
    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.9/5 - Liczba ocen: 44