Pozycjonowanie sklepu Shoper

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmieni─ç!
    Um├│w si─Ö na bezp┼éatn─ů konsultacj─Ö z naszym analitykiem SEO i dowiedz si─Ö, jak skutecznie pozycjonowa─ç sw├│j biznes

    Sklepy internetowe to w ostatnich latach najpopularniejszy spos├│b na prowadzenie biznesu. Ka┼╝dy chce sta─ç si─Ö w┼éa┼Ťcicielem dobrze prosperuj─ůcego e-commerce, ale tylko nieliczni potrafi─ů pozyska─ç odwiedzaj─ůcych i skutecznie sprzedawa─ç produkty. Je┼Ťli planujesz za┼éo┼╝y─ç sklep korzystaj─ůc z CMS Shoper, kluczowe b─Ödzie dobre wypozycjonowanie Twojego nowego biznesu. Sprawd┼║, jak to zrobi─ç!

    Czym jest Shoper?

    Czym jest Shoper?

    Shoper to stworzona przez DreamCommerce w 2005 roku komercyjna platforma do tworzenia, prowadzenia i obs┼éugi sklep├│w internetowych. Jest to rozbudowany i nowoczesny system CMS, kt├│ry dzia┼éa w oparciu o oprogramowanie SaaS. Wyr├│┼╝nia go ┼éatwa dost─Öpno┼Ť─ç do wielu funkcjonalno┼Ťci, prosty wyb├│r i konfiguracja szablon├│w, a tak┼╝e intuicyjna obs┼éuga panelu administracyjnego. Wygl─ůd strony mo┼╝na spersonalizowa─ç wed┼éug w┼éasnego planu.

    Rozwiń

    Oprogramowanie Shoper jest ┼éatwe do wdro┼╝enia ÔÇô nawet je┼Ťli nie masz do┼Ťwiadczenia, b─Ödziesz m├│g┼é szybko i w prosty spos├│b uruchomi─ç sw├│j w┼éasny e-sklep. Ca┼éy proces sprzeda┼╝y jest zautomatyzowany, dzi─Öki czemu przyj─Öcie zam├│wienia, wysy┼éka, a tak┼╝e rozliczenia s─ů intuicyjne w obs┼éudze. Obecnie Shoper pozwala na wykorzystanie ponad 250 r├│┼╝nych funkcji, dzi─Öki kt├│rym obs┼éuga w┼éasnego biznesu online jest wygodna. Co wi─Öcej, Shoper znany jest ze swojej elastyczno┼Ťci i ┼éatwo┼Ťci przystosowywania go do potrzeb klient├│w. Wszystko dzi─Öki odpowiedniemu oprogramowaniu i mo┼╝liwo┼Ťci integracji z systemami ERP czy CRM. Shoper mo┼╝e by─ç dodatkowo wyposa┼╝ony we wszystkie niezb─Ödne funkcje sprzeda┼╝owe, poczynaj─ůc od zarz─ůdzania produktami i kategoriami a ko┼äcz─ůc na prezentacji produkt├│w w sieci.

    Je┼Ťli zdecydujesz si─Ö na stworzenie i skuteczne pozycjonowanie sklepu Shoper, Twoi klienci b─Öd─ů mie─ç mo┼╝liwo┼Ť─ç ┼éatwego przechodzenia do innych podstron i wyszukiwarki. Sw├│j e-sklep mo┼╝esz dostosowa─ç w taki spos├│b, aby odwiedzaj─ůcy mieli mo┼╝liwo┼Ť─ç zapoznania si─Ö ze szczeg├│┼éami wszystkich produkt├│w. Warto jednak wzi─ů─ç pod uwag─Ö fakt, ┼╝e aby pozyska─ç klient├│w, nie wystarczy samo stworzenie i uruchomienie biznesu w internecie. Je┼Ťli zale┼╝y Ci na tym, aby osi─ůgn─ů─ç wysok─ů pozycj─Ö w wynikach wyszukiwania Google, musisz zainwestowa─ç sw├│j czas w pozycjonowanie sklepu Shoper. Nie wiesz, jak to zrobi─ç? Zastanawiasz si─Ö, czy pozycjonowanie sklep├│w internetowych Shoper to co┼Ť, z czym sobie poradzisz? Sprawd┼║!

    Us┼éuga Shoper ÔÇö oprogramowanie na licencji SaaS

    Wszystkie sklepy stworzone na platformie Shoper korzystaj─ů z licencji abonamentowej Saas (Software as Service). Jest to wygodne rozwi─ůzanie, dzi─Öki kt├│remu w┼éa┼Ťciciele maj─ů dost─Öp do pe┼énego wsparcia technicznego, a odpowiedzialno┼Ť─ç za aktualizacj─Ö oprogramowania czy te┼╝ architektur─Ö serwera stoi po stronie us┼éugodawcy.

    W cenniku us┼éugi Shopper znale┼║─ç mo┼╝na 4 pakiety ÔÇö Z┼éoty, Platynowy, Diamentowy i Premium. Z oprogramowania mo┼╝na zacz─ů─ç korzysta─ç ju┼╝ od 84 z┼é / miesi─ůc. Warto jednak ┼Ťledzi─ç ofert─Ö, poniewa┼╝ cz─Östo pojawiaj─ů si─Ö r├│┼╝nego rodzaju promocje.

    Oferta us┼éugi Shoper ÔÇö czego mo┼╝esz si─Ö spodziewa─ç?

    Inwestuj─ůc w sklep na platformie Shoper, otrzymasz:

    • mo┼╝liwo┼Ť─ç bezp┼éatnego przetestowania platformy przez 14 dni,
    • pomoc techniczn─ů uwzgl─Ödnion─ů w cenie,
    • dedykowan─ů pomoc i nawet 10x szybsze ┼éadowanie podstron, je┼Ťli wybierzesz Shoper Premium,
    • hosting wytrzymuj─ůcy spore obci─ů┼╝enia,
    • profesjonalne przeniesienie witryny z innej platformy,
    • uwzgl─Ödniony w cenie szablon graficzny RWD,
    • mo┼╝liwo┼Ť─ç integracji z systemami p┼éatno┼Ťci online, a tak┼╝e z Ceneo, Allegro, firmami kurierskimi, Subiektem,
    • i wiele wi─Öcej!

    Dlaczego warto inwestowa─ç w pozycjonowanie sklepu Shoper?

    Dlaczego warto inwestowa─ç w pozycjonowanie sklepu Shoper?

    System us┼éugi Shoper zosta┼é stworzony w taki spos├│b, aby maksymalnie u┼éatwi─ç pozycjonowanie biznesu internetowego. CMS ten jest zatem polecany przez specjalist├│w SEO i e-commerce. Co to znaczy, ┼╝e Shopper jest przyjazny SEO? Ot├│┼╝ us┼éuga umo┼╝liwia wygodne wprowadzanie zmian optymalizacyjnych. Wszystko ustawi─ç mo┼╝na poprzez odpowiednie opcje znajduj─ůce si─Ö w panelu administracyjnym. Po co jednak inwestowa─ç w pozycjonowanie Shoper?

    Rozwiń

    Stawiaj─ůc e-sklep warto pami─Öta─ç, ┼╝e niezale┼╝nie od niszy, konkurencj─Ö prawdopodobnie liczy─ç mo┼╝na w setkach lub tysi─ůcach podobnych biznes├│w. W dzisiejszych czasach przyci─ůgni─Öcie klient├│w stanowi pewne wyzwanie, poniewa┼╝ po pierwsze ÔÇö musz─ů by─ç oni ┼Ťwiadomi istnienia Twojej strony. Nast─Öpnie oferta musi wydawa─ç si─Ö atrakcyjna i wygl─ůda─ç przekonuj─ůco, aby zach─Öci─ç odwiedzaj─ůcych do zakup├│w.

    Na szcz─Ö┼Ťcie istniej─ů r├│┼╝norodne narz─Ödzia SEO i marketingowe, dzi─Öki kt├│rym b─Ödziesz m├│g┼é zwi─Ökszy─ç widoczno┼Ťci swojej strony na platformie Shoper w Google. Z kolei lepsza pozycja w wynikach wyszukiwarki z pewno┼Ťci─ů prze┼éo┼╝y si─Ö na wi─Öksz─ů sprzeda┼╝ (czyli poziom konwersji/dokonywanych zam├│wie┼ä). Patrz─ůc d┼éugoterminowo, jedn─ů z najskuteczniejszych metod na zwi─Ökszenie sprzeda┼╝y jest pozycjonowanie sklep├│w Shoper.

    Pozycjonowanie Shoper ÔÇö czy warto?

    Jedn─ů z zalet korzystania z systemu Shoper jest mo┼╝liwo┼Ť─ç skorzystania z p┼éatnych pakiet├│w SEO, kt├│re dost─Öpne s─ů w formie comiesi─Öcznej subskrypcji. Rozwi─ůzanie to jest zdecydowanie warte rozwa┼╝enia, jednak trzeba te┼╝ mie─ç ┼Ťwiadomo┼Ť─ç, ┼╝e nie oferuje ono dzia┼éa┼ä spersonalizowanych pod konkretny biznes. Koszt takiej us┼éugi SEO uzale┼╝niony jest od tego, na jak d┼éugi czas podpisano umow─Ö na us┼éug─Ö Shoper. Comiesi─Öczne pozycjonowanie Shoper jest ta┼äsze, je┼Ťli klient zamierza korzysta─ç z CMSa d┼éugoterminowo. Co wi─Öcej, dzia┼éania zwi─ůzane z popraw─ů widoczno┼Ťci w Google s─ů raczej na drugim planie, je┼Ťli chodzi o us┼éugi na platformie Shoper. Dlatego lepiej przemy┼Ťle─ç swoj─ů strategi─Ö pozycjonowania bardzo dok┼éadnie. Dobrze ustawione SEO b─Ödzie dzia┼éa─ç przez lata, dlatego nale┼╝y patrze─ç d┼éugoterminowo.

    Pozycjonowanie sklepu internetowego Shoper ÔÇö czym jest i od czego zacz─ů─ç?

    Pozycjonowanie sklepu internetowego Shoper ÔÇö czym jest i od czego zacz─ů─ç?

    Je┼Ťli chodzi o optymalizacj─Ö SEO sklep├│w, warto pami─Öta─ç, ┼╝e oferta powinna by─ç odpowiednio dobrana do potrzeb klienta. Dobre pozycjonowanie sklepu Shoper oznacza tak┼╝e tworzenie konkurencyjnych, wysokiej jako┼Ťci tre┼Ťci, kt├│re dodaj─ů warto┼Ťci.

    Rozwiń

    Zaj─Öcie miejsca w pierwszej pi─ůtce wynik├│w Google jest priorytetem dla wielu firm.

    Je┼Ťli chcesz zwi─Ökszy─ç sprzeda┼╝ w swoim sklepie internetowego, nasza rada brzmi: zainwestuj w pozycjonowanie i SEO dla e-commerce. Pozycjonowanie sklep├│w Shoper to nic innego, jak ┼Ťwietny spos├│b na zwi─Ökszenie ruchu w Twojej witrynie. Jest to r├│wnie┼╝ najlepsza strategia marketingu cyfrowego, dzi─Öki kt├│rej zwi─Ökszysz swoj─ů sprzeda┼╝. Je┼Ťli nazwa sklepu nie jest widoczna w tzw. SERP-ie, czyli na pierwszej stronie wynik├│w wyszukiwania, klienci nie b─Öd─ů mieli mo┼╝liwo┼Ťci sprawdzenia Twojej oferty. Oznacza to, ┼╝e, nawet je┼Ťli masz konkurencyjne ceny, szansa na sprzeda┼╝ jest niewielka.

    Jak zatem pojawi─ç si─Ö na pierwszych pozycjach w Google? W skr├│cie ÔÇö niezb─Ödne jest opracowanie odpowiedniej strategii e-commerce i pozycjonowanie Shoper, dzi─Öki kt├│rym powstanie ruch klient├│w naprawd─Ö zainteresowanych produktami i us┼éugami.

    Warto wspomnie─ç, ┼╝e Google przywi─ůzuje wielk─ů wag─Ö do tego, czy dane tre┼Ťci odpowiadaj─ů intencjom wyszukiwania u┼╝ytkownik├│w. Zatem, aby wykona─ç skuteczne pozycjonowanie sklepu Shoper, zdecydowanie nale┼╝y wzi─ů─ç ten aspekt pod uwag─Ö. Nie jest to jednak tak proste, jak mog┼éoby si─Ö wydawa─ç. Przeprowadzenie dzia┼éa┼ä maj─ůcych na celu popraw─Ö pozycji strony www wymaga du┼╝ego nak┼éadu pracy, a tak┼╝e wiedzy. Tylko w takim przypadku mo┼╝na osi─ůgn─ů─ç zadowalaj─ůce rezultaty i skutecznie pozycjonowa─ç sklep.

    Skuteczne pozycjonowanie Shoper

    Skuteczne pozycjonowanie Shoper

    Sukces e-commerce to co┼Ť, czego pragnie ka┼╝dy, kto rozpoczyna tego typu projekt. Mo┼╝e si─Ö zdarzy─ç, ┼╝e po kilku miesi─ůcach nie znajdziesz dok┼éadnego klucza na osi─ůgni─Öcie wi─Ökszego ruchu i Tw├│j biznes dalej b─Ödzie zajmowa─ç ni┼╝sze pozycje w Google. Jednak przy odpowiednim po┼Ťwi─Öceniu si─Ö sprawie, zatrudnieniu os├│b z wiedz─ů i kompetencjami, a tak┼╝e zastosowaniu si─Ö do podpunkt├│w zaprezentowanych poni┼╝ej, pozycjonowanie sklepu na platformie Shoper z pewno┼Ťci─ů oka┼╝e si─Ö skuteczne.

    Rozwiń

    Wyb├│r domeny dla sklepu Shoper

    Domena to wyj─ůtkowo wa┼╝ny element ka┼╝dej strony internetowej, tak┼╝e biznesu online. Jednak nie tylko pomys┼é na jej nazw─Ö si─Ö liczy. Je┼Ťli zale┼╝y Ci na tym, aby ju┼╝ na starcie zebra─ç kilka punkt├│w, je┼Ťli chodzi o pozycjonowanie Shoper, mo┼╝esz odkupi─ç ju┼╝ istniej─ůc─ů domen─Ö, do kt├│rej linkuje wiele innych stron, ma przyjazny adres URL i pozytywn─ů histori─Ö w Google. Taka domena to prawdziwy skarb, poniewa┼╝ b─Ödzie cennym atrybutem dla wszelkich dzia┼éa┼ä SEO powi─ůzanych z Twoim biznesem e-Commerce.

    Nale┼╝y jednak by─ç szczeg├│lnie ostro┼╝nym przy decydowaniu si─Ö na ÔÇ×u┼╝ywan─ůÔÇŁ domen─Ö. Dlaczego? Poniewa┼╝ mo┼╝na trafi─ç na nieuczciwego w┼éa┼Ťciciela, kt├│ry nie powie ca┼éej prawdy dotycz─ůcej historii domeny (na przyk┼éad, ┼╝e zosta┼éa ju┼╝ kiedy┼Ť ukarana przez Google). Niekt├│rzy w┼éa┼Ťciciele domen potrafi─ů tak┼╝e oszuka─ç Page Rank, generuj─ůc go w sztuczny spos├│b, co niestety nijak nie prze┼éo┼╝y si─Ö p├│┼║niej na pozycjonowanie Shoper i jego skuteczno┼Ť─ç

    Integracja sklepu Shoper z Google Analytics i Google Search Console

    Integracja sklepu Shoper z Google Analytics i Google Search Console

    Google Search Console jest podstawowym, a tak┼╝e bezp┼éatnym narz─Ödziem, kt├│re pomaga w pozycjonowaniu stron i procesie optymalizacji sklepu internetowego. Kr├│tko m├│wi─ůc, pozwala bezpo┼Ťrednio wskazywa─ç Google strony, kt├│re chcesz zaindeksowa─ç, adresy URL, kt├│re chcesz usun─ů─ç, a tak┼╝e r├│┼╝nego rodzaju parametry, kt├│re wchodza w pozycjonowanie Shoper. Jedn─ů z funkcji, kt├│re oferuje GSC, jest bezpo┼Ťrednie wysy┼éanie i odbieranie danych od Google. Polega to na tym, ┼╝e Google sam wy┼Ťle ÔÇőÔÇőÔÇőÔÇőCi powiadomienie, je┼Ťli pojawi─ů si─Ö problemy techniczne lub je┼Ťli otrzyma┼ée┼Ť kar─Ö (miejmy nadziej─Ö, ┼╝e tak si─Ö nie stanie, poniewa┼╝ kary od Google s─ů do┼Ť─ç trudne do anulowania).

    Rozwiń

    Stan indeksowania Twojego e-commerce

    Ka┼╝dy przedsi─Öbiorca i w┼éa┼Ťciciel sklepu na platformie Shoper chce, aby Google indeksowa┼éo jego witryn─Ö, poniewa┼╝ oznacza to, ┼╝e pojawi si─Ö ona w wyszukiwarce. Dlatego wiedza o tym, ile adres├│w URL jest zaindeksowanych, kt├│re zawieraj─ů b┼é─ůd lub kt├│re zosta┼éy zablokowane przez plik robots.txt, ma kluczowe znaczenie, je┼Ťli chodzi o pozycjonowanie Shoper. Zw┼éaszcza je┼Ťli Google wykryje usterki. GSC daje nawet przydatne wskaz├│wki, kt├│rych nie znajdziemy w niezintegrowanym panelu Shoper.

    Na co pozwala weryfikacja Google Search Console?

    Za pomoc─ů tego narz─Ödzia b─Ödziesz m├│g┼é:

    • sprawdzi─ç, czy Google ma dost─Öp do Twoich tre┼Ťci,
    • przes┼éa─ç now─ů tre┼Ť─ç (np. dane produkt├│w) do ┼Ťledzenia,
    • usun─ů─ç tre┼Ťci, kt├│rych nie chcesz wy┼Ťwietla─ç przy wyszukiwaniu twojego biznesu,
    • stworzy─ç i monitorowa─ç tre┼Ťci, kt├│re zapewniaj─ů atrakcyjne wyniki wyszukiwania,
    • rozwi─ůza─ç problemy ze z┼éo┼Ťliwym oprogramowaniem i spamem,
    • sprawdzi─ç ewentualne problemy z SEO na stronie,
    • sprawdzi─ç, kt├│re zapytania powoduj─ů pokazywanie si─Ö Twojej witryny w wynikach wyszukiwania,
    • przeanalizowa─ç, kt├│re tre┼Ťci (np. te ze strony g┼é├│wnej lub z opis├│w produkt├│w, kt├│re s─ů popularne) przyci─ůgaj─ů najwi─Ökszy ruch na Twoj─ů stron─Ö,
    • sprawdzi─ç, czy Twoje produkty, informacje i wydarzenia s─ů wyr├│┼╝nione w wyszukiwarce,
    • przeanalizowa─ç, kt├│re witryny linkuj─ů do Twojej witryny,
    • sprawdzi─ç wydajno┼Ť─ç w wyszukiwarkach mobilnych.

    Powi─ůzanie Twojego panelu Shoper z panelem Google Search Console jest bardzo proste, a w zale┼╝no┼Ťci od us┼éugi hostingowej mo┼╝e by─ç jeszcze ┼éatwiejsze. Aby to zrobi─ç, wystarczy wej┼Ť─ç do Google Search Console i zalogowa─ç si─Ö na swoje konto Google. Je┼Ťli Twoja witryna jest ju┼╝ po┼é─ůczona z Google Analytics, proces ten b─Ödzie prawie automatyczny. W przeciwnym razie Google zaproponuje naj┼éatwiejsz─ů dla Ciebie metod─Ö.

    W ka┼╝dym razie praktycznie wszystko, co musisz zrobi─ç, to post─Öpowa─ç zgodnie z instrukcjami na ekranie. System sam przeprowadzi integracje w┼éasne zwi─ůzane z ┼é─ůczeniem sytem├│w.

    Aby m├│c dok┼éadnie analizowa─ç efekty swojej pracy SEO, konieczna jest integracja sklepu Shoper z Google Analytics i Google Search Console. Tylko wtedy b─Ödziesz m├│g┼é sprawdzi─ç efekty, jakie przynios┼éo pozycjonowanie Shoper: jaka jest widoczno┼Ť─ç Twojej strony, pozna─ç wyniki sprzeda┼╝y i poziom ruchu, przekierowa┼ä, indeksacji. Google wykrywa i pokazuje tak┼╝e b┼é─Ödy techniczne pojawiaj─ůce si─Ö na stronie mobilnej. Aby w┼é─ůczy─ç Google Analytics, nale┼╝y uzupe┼éni─ç i skonfigurowa─ç przeznaczony do tego modu┼é. Proces ten z poziomyu panelu sklepu wygl─ůda nast─Öpuj─ůco: Konfiguracja > Integracje > Inne > Google Analytics.

    Konieczne b─Ödzie w tym miejscu dodanie specjalnego kodu ┼Ťledz─ůcego, a tak┼╝e skorzystanie z mo┼╝liwo┼Ťci w┼é─ůczenia rozszerzonej analityki dla e-commerce.

    By zweryfikowa─ç sw├│j sklep internetowy w narz─Ödziu Google Search Console, wszystko, co nale┼╝y zrobi─ç, to skopiowa─ç meta tag z narz─Ödzia i wklei─ç go w sekcji HEAD. Nast─Öpnie konieczne jest wej┼Ťcie do menu Konfiguracja > Integracje > Integracje W┼éasne.

    Pozycjonowanie Shoper ÔÇô dob├│r odpowiednich s┼é├│w kluczowych

    Pozycjonowanie Shoper ÔÇô dob├│r odpowiednich s┼é├│w kluczowych

    Badanie s┼é├│w kluczowych wymaga czasu i du┼╝o po┼Ťwi─Öcenia. Ale jest to naprawd─Ö niezb─Ödne: dzi─Öki tej pracy dowiesz si─Ö, jakich zwrot├│w u┼╝ywaj─ů u┼╝ytkownicy, gdy chc─ů znale┼║─ç dane produkty i us┼éugi (jak np. te, kt├│re oferuje Tw├│j sklep internetowy). To pozwoli na skuteczne pozycjonowanie sklep├│w Shoper.

    Rozwiń

    Maj─ůc te cenne informacje w swoich r─Ökach, mo┼╝esz zbudowa─ç sw├│j e-commerce tak, aby r├│┼╝ne podstrony witryny odpowiada┼éy na wyszukiwania u┼╝ytkownik├│w: b─Ödziesz wtedy wiedzie─ç, jakie frazy kluczowe najlepiej si─Ö sprawdzaj─ů i jakie intencje maj─ů u┼╝ytkownicy, gdy wpisuj─ů je w Google. Kr├│tko m├│wi─ůc i podsumowuj─ůc: musisz pokaza─ç swoim potencjalnym klientom dok┼éadnie to, co chc─ů znale┼║─ç. Oczywi┼Ťcie, skuteczne badanie s┼é├│w kluczowych i w rezultacie pozycjonowanie Shoper mo┼╝na przeprowadzi─ç tylko wtedy, gdy wiesz, kim s─ů Twoi potencjalni klienci. Przed rozpocz─Öciem bada┼ä nad s┼éowami kluczowymi musisz precyzyjnie zdefiniowa─ç grup─Ö docelow─ů dla Twojego biznesu i dok┼éadnie j─ů pozna─ç.

    Tw├│j sklep na platformie Shoper powinien zatem pozycjonowa─ç si─Ö dobrze na frazy bezpo┼Ťrednio zwi─ůzane z Twoj─ů nisz─ů. Na przyk┼éad: je┼Ťli sprzedajesz odzie┼╝ sportow─ů, mog─ů by─ç to zapytania, takie jak ÔÇ×buty sportoweÔÇŁ. Problem z doborem odpowiednich keywords├│w jest taki, ┼╝e bez specjalnych narz─Ödzi analitycznych praktycznie nie da si─Ö ich ustali─ç (na przyk┼éad na podstawie oferowanej przez dany sklep oferty). Frazy kluczowe mog─ů by─ç ┼éatwe lub trudne do pozycjonowania w zale┼╝no┼Ťci od tego, czy na dany keyword pozycjonuje si─Ö du┼╝a grupa konkurencyjnych biznes├│w. Z tego powodu, wybieraj─ůc frazy kluczowe do pozycjonowania swojego biznesu internetowego, nale┼╝y:

    • ustali─ç ich potencja┼é SEO i stopie┼ä trudno┼Ťci pozycjonowania,
    • dopasowa─ç frazy do niszy i bran┼╝y swojego biznesu.

    Jak znale┼║─ç odpowiednie frazy kluczowe do pozycjonowania sklepu Shoper?

    Aby odkry─ç potencja┼é poszczeg├│lnych zapyta┼ä i przygotowa─ç zestawienie obiecuj─ůcych keywords├│w, niezb─Ödne jest korzystanie z zaawansowanych narz─Ödzi analitycznych (jak np. Ahrefs). Specjali┼Ťci od pozycjonowania zalecaj─ů tak┼╝e podgl─ůdanie, na jakie frazy pozycjonuje si─Ö konkurencja. Na podstawie takich danych mo┼╝na stworzy─ç list─Ö kluczowych zwrot├│w, a tak┼╝e frazy z nimi powi─ůzane, kt├│re nast─Öpnie b─Öd─ů wdra┼╝ane do strategii content marketingowej. Jest to zdecydowanie bardzo wa┼╝ny proces zwi─Ökszania widoczno┼Ťci strony.

    Pami─Ötaj jednak, ┼╝e pozycjonowanie Shoper to proces, kt├│ry zajmuje sporo czasu. Nie mo┼╝na przyspieszy─ç pewnych dzia┼éa┼ä, a ca┼éo┼Ť─ç ma wiele etap├│w. Jednak na samym pocz─ůtku to w┼éa┼Ťnie zbudowanie zasobu fraz kluczowych jest jedn─ů z najwa┼╝niejszych akcji, kt├│re nale┼╝y wykona─ç. Trzeba jednak podej┼Ť─ç do tematu bardzo rzetelnie i wybra─ç wy┼é─ůcznie te frazy, kt├│re przyci─ůgn─ů faktycznych klient├│w. Nale┼╝y unika─ç s┼é├│w powi─ůzanych z tematem, kt├│re ┼Ťci─ůgn─ů bezwarto┼Ťciowy ruch na stron─Ö. Osoby, kt├│re trafi─ů na Tw├│j sklep poprzez wpisanie danego zapytania, powinny sta─ç si─Ö Twoimi klientami, a nie trafi─ç na Tw├│j biznes przypadkiem.

    Zr├│b list─Ö termin├│w, kt├│rych mog─ů szuka─ç Twoi klienci

    Musisz najpierw okre┼Ťli─ç, pod jakimi s┼éowami kluczowymi chcesz pojawia─ç si─Ö w Google.

    W tym celu zalecamy przeprowadzenie burzy m├│zg├│w w celu znalezienia pomys┼é├│w na to, czego Tw├│j potencjalny klient mo┼╝e szuka─ç w Google. W┼Ťr├│d tej listy pomys┼é├│w mo┼╝esz zawrze─ç na przyk┼éad spis nazw produkt├│w, ale tak┼╝e:

    • kategorie i podkategorie: np. w przypadku strony z kosmetykami kategorie wpisu to ÔÇ×piel─Ögnacja twarzyÔÇŁ, ÔÇ×piel─Ögnacja w┼éos├│wÔÇŁ, ÔÇ×makija┼╝ÔÇŁ, ÔÇ×higienaÔÇŁ i ÔÇ×perfumyÔÇŁ,
    • rodzaje i opisy produkt├│w: wody toaletowe, szampony, ┼Ťrodki do mycia twarzy, nawil┼╝acze itp.,
    • marki: dodaj g┼é├│wne marki ze swojego katalogu,
    • tematy, kt├│re Ci─Ö interesuj─ů: Tworz─ůc tre┼Ťci dla swojego e-commerce, pomy┼Ťl o tematach, kt├│re mog─ů zainteresowa─ç Twoich klient├│w. Na przyk┼éad porady dotycz─ůce piel─Ögnacji sk├│ry lub samouczki dotycz─ůce makija┼╝u.

    Gdy lista b─Ödzie gotowa, sprawd┼║, czy ludzie faktycznie wyszukuj─ů te has┼éa w Google.

    Przeanalizuj wyst─Öpowanie fraz w wynikach wyszukiwania

    Istnieje wiele narz─Ödzi do okre┼Ťlania liczby wyszukiwa┼ä fraz kluczowych.

    Wybrali┼Ťmy kilka i podzielili┼Ťmy je na dwie kategorie: narz─Ödzia p┼éatne (kt├│re zalecamy, poniewa┼╝ daj─ů znacznie dok┼éadniejsze wyniki) i narz─Ödzia bezp┼éatne.

    Spo┼Ťr├│d darmowych narz─Ödzi poleci─ç mo┼╝na:

    • Keyword Surfer: jest to rozszerzenie Google Chrome, kt├│re wy┼Ťwietla liczb─Ö wyszuka┼ä danych zwrot├│w. Problem w tym, ┼╝e dane te nie s─ů zbyt precyzyjne, dla pewno┼Ťci nale┼╝y je por├│wna─ç z danymi z innego narz─Ödzia;
    • Planer s┼é├│w kluczowych Google: sam Google podaje liczb─Ö wyszukiwa┼ä danych fraz na platformie Google Ads. Minusem jest to, ┼╝e je┼Ťli nie masz aktywnej kampanii Google Ads, nie poznasz dok┼éadnej liczby, ale pojawi si─Ö ona w wierszach.

    Spo┼Ťr├│d p┼éatnych narz─Ödzi poleci─ç mo┼╝na:

    • KW Finder to narz─Ödzie, kt├│re umo┼╝liwia wyszukiwanie fraz kluczowych;
    • SEMrush: jedno z najbardziej znanych narz─Ödzi SEO. Semrush to tak┼╝e szereg innych narz─Ödzi s┼éu┼╝─ůcych do optymalizacji witryn internetowych pod k─ůtem pozycjonowania w Google.

    Opr├│cz tych narz─Ödzi mo┼╝esz korzysta─ç z aplikacji takich jak Google Trends, kt├│re pozwalaj─ů odkrywa─ç trendy wyszukiwania dla okre┼Ťlonego s┼éowa kluczowego w danym czasie.

    Je┼Ťli wi─Öc zauwa┼╝ysz, ┼╝e zainteresowanie kosmetykami naturalnymi ro┼Ťnie, mo┼╝esz tworzy─ç tre┼Ťci zwi─ůzane z tym tematem, np. kr├│tki opis produktu, aby przyci─ůgn─ů─ç wi─Ökszy ruch w Google.

    Spos├│b organizacji i struktura sklepu internetowego

    Spos├│b organizacji i struktura sklepu internetowego

    M├│wi─ůc o organizacji informacji, mamy na my┼Ťli struktur─Ö strony internetowej i spos├│b jej organizacji. Logiczna i sp├│jna struktura nie tylko przyniesie korzy┼Ťci u┼╝ytkownikom, ale tak┼╝e u┼éatwi Ci pozycjonowanie sklep├│w Shoper w Google: roboty indeksuj─ůce wyszukiwarek b─Öd─ů mog┼éy szybciej porusza─ç si─Ö po e-commerce (nie pomijaj─ůc przy tym ┼╝adnej wa┼╝nej sekcji) i lepiej zrozumie─ç tre┼Ťci, kt├│re indeksuj─ů.

    Rozwiń

    Dobra struktura informacji oznacza, ┼╝e ÔÇőÔÇőwszystkie tre┼Ťci s─ů dobrze sklasyfikowane, pochodz─ů z odpowiednich sekcji, a czas dotarcia do dowolnej ze stron producenta tre┼Ťci jest rozs─ůdny. Innymi s┼éowy, chodzi o u┼éatwienie u┼╝ytkownikom dost─Öpu do danych z naszej strony i zmniejszenie ich frustracji.

    Jest bardzo prawdopodobne, ┼╝e wielu u┼╝ytkownik├│w nie da Ci drugiej szansy, je┼Ťli uznaj─ů, ┼╝e strona internetowa Twojego biznesu jest niewygodna do poruszania si─Ö i trudna do zrozumienia. Dlatego Twoim celem jest zapobiegni─Öcie takiej sytuacji.

    Przemy┼Ťlana mapa strony

    Bardzo wa┼╝nym czynnikiem w procesie tworzenia witryny internetowej jest unikanie chaosu organizacyjnego. Dlatego zaleca si─Ö stworzenie przemy┼Ťlanego planu, znanego r├│wnie┼╝ jako mapa strony. Przejrzysty uk┼éad produkt├│w, pogrupowanych w kategoriach i podkategoriach korzystnie wp┼éynie na pozycjonowanie sklepu Shoper. Dlaczego? Poniewa┼╝ algorytmy i boty Google sprawdzaj─ů powierzchownie, co znajduje si─Ö na danej stronie internetowej. Dlatego, je┼Ťli Tw├│j sklep zawiera szerokie spektrum asortymentu, koniecznie zadbaj o odpowiednie jego pogrupowanie i ÔÇ×zagnie┼╝d┼╝enieÔÇŁ produkt├│w w dobrze opisuj─ůcych je kategoriach i podkategoriach. Wszystko powinno by─ç zaprojektowane w przejrzysty i logiczny spos├│b.

    W przeciwnym wypadku dobre pozycjonowanie Shoper mo┼╝e by─ç o wiele trudniejsze lub nawet niemo┼╝liwe.

    Optymalizacja kategorii

    Kategorie s─ů bardzo wa┼╝ne, je┼Ťli chodzi o pozycjonowanie sklep├│w Shoper, poniewa┼╝ odpowiednio zoptymalizowane, pozwol─ů uzyska─ç wysokie pozycje w s┼éowach kluczowych, potencjalnie generuj─ůcych konwersj─Ö. Specjali┼Ťci SEO wskazuj─ů, ┼╝e stronami, kt├│re przyci─ůgaj─ů najwi─Ökszy ruch, s─ů kategorie. Zwykle pierwszym wynikiem wyszukiwania na dan─ů fraz─Ö jest kategoria, a wiele sklep├│w stosuje ÔÇ×sztuczk─ÖÔÇŁ polegaj─ůc─ů na dodaniu tre┼Ťci na dole takiej strony.

    Pami─Ötaj, ┼╝e niejednokrotnie b─Ödziesz konkurowa─ç z wi─Ökszymi sklepami, kt├│re zajmuj─ů pierwsze miejsca w wyszukiwarkach. Odpowiednio skonstruowane opisy kategorii pozwol─ů na wysokie zaindeksowanie Twojego biznesu w wynikach Google. Poza samym tekstem musisz wzi─ů─ç te┼╝ pod uwag─Ö inne czynniki.

    Zoptymalizuj adresy URL kategorii

    Adresy URL powinny dok┼éadnie opisywa─ç dan─ů kategori─Ö, bez dodatkowych lub zb─Ödnych informacji. Na przyk┼éad, je┼Ťli Tw├│j sklep posiada kategori─Ö obuwia m─Öskiego, jego URL powinien wygl─ůda─ç tak: https//przyk┼éad.com/buty-meskie. Ponadto Twoje adresy URL powinny by─ç czyste i kr├│tkie. U┼╝ytkownik, patrz─ůc na adres URL musi wiedzie─ç, w jakiej kategorii si─Ö znajduje. U┼éatw mu to!

    Zoptymalizuj tytuły kategorii

    Tytu┼é kategorii to ┼Ťwietna okazja, by da─ç Google skoncentrowane informacje dotycz─ůce Twojego sklepu i jego zawarto┼Ťci. Pisz─ůc nag┼é├│wki, pami─Ötaj, ┼╝e b─Ödziesz musia┼é przeprowadzi─ç audyt s┼é├│w kluczowych, aby zobaczy─ç, po jakich frazach u┼╝ytkownicy szukaj─ů produkt├│w, kt├│re sprzedajesz. Czynno┼Ť─ç ta jest warta wysi┼éku! Tytu┼éy kategorii powinny zaczyna─ç si─Ö od s┼éowa kluczowego i nazwy Twojej marki, opr├│cz nazywania konkretnych cech produkt├│w w kategorii. Na przyk┼éad, je┼Ťli masz stron─Ö kategorii z zielonymi tenis├│wkami, upewnij si─Ö, ┼╝e jest to odzwierciedlone w tytule!

    U┼╝yj meta opisu

    Opis kategorii odgrywa wa┼╝n─ů rol─Ö w przyci─ůganiu u┼╝ytkownik├│w do Twojej strony internetowej, a tak┼╝e w jej pozycjonowaniu. Pami─Ötaj, ┼╝e to, co wpiszesz w polu meta opisu (meta description), pojawi si─Ö w wyszukiwarce!

    Postaraj si─Ö stworzy─ç niepowtarzalny i warto┼Ťciowy meta opis kategorii dla ka┼╝dej podstrony, poniewa┼╝ zach─Öci to klient├│w do odwiedzin. W opisach kategorii spr├│buj podsumowa─ç swoje produkty i oferty. Je┼Ťli oferujesz bezp┼éatn─ů wysy┼ék─Ö lub bezp┼éatne zwroty, mo┼╝esz zasugerowa─ç to w opisie, aby zach─Öci─ç u┼╝ytkownik├│w do zakup├│w.

    Odpowiedni nagłówek H1 dla każdej kategorii

    Każda kategoria powinna mieć tylko jeden nagłówek H1 i powinien on znajdować się na górze strony. Może być taki sam jak tytuł strony lub inny, ale nadal musi zawierać słowa kluczowe. Nie zapomnij o tym!

    Najlepszym sposobem na podbicie swojej pozycji w rankingu wyszukiwa┼ä Google jest umieszczenie tekstu o d┼éugo┼Ťci oko┼éo 500-800 s┼é├│w pod produktami w danej kategorii. Na przyk┼éad, je┼Ťli wpiszesz w Google ÔÇ×kremy do goleniaÔÇŁ, na pierwszym miejscu zobaczysz sklep, kt├│rego kategorie s─ů najlepiej opisane i zawieraj─ů mi─Ödzy innymi tak─ů fraz─Ö.

    Dodaj elementy optymalizacji konwersji

    Nie zapominaj, ┼╝e strona kategorii jest r├│wnie┼╝ stron─ů docelow─ů i mo┼╝e by─ç pierwsz─ů stron─ů, kt├│r─ů u┼╝ytkownicy odwiedz─ů z Google, Facebooka lub AdWords. Wykorzystaj to!

    Ka┼╝da strona kategorii powinna zawiera─ç wszystkie te elementy, kt├│re s─ů niezb─Ödne, aby przekona─ç, zach─Öci─ç i zatrzyma─ç u┼╝ytkownik├│w w Twoim sklepie.

    W tym celu pami─Ötaj o dodaniu element├│w takich jak:

    • Twoje logo i dane kontaktowe,
    • Twoja oferta lub promocje,
    • przyciski CTA (Call To Action),
    • linki do koszyka i logowania do konta,
    • opcje menu,
    • elementy wizualne i inne, kt├│re poprawi─ů atrakcyjno┼Ť─ç i funkcjonalno┼Ť─ç Twojej strony.

    Nagłówki a pozycjonowanie sklepów Shoper - lepsza organizacja informacji

    Nagłówki a pozycjonowanie sklepów Shoper - lepsza organizacja informacji

    Nag┼é├│wki (H1, H2, H3 itp.) to kolejny z czynnik├│w, nad kt├│rymi nale┼╝y popracowa─ç w SEO dla e-commerce. S─ů one bardzo przydatne zar├│wno dla wyszukiwarek internetowych, jak i dla u┼╝ytkownik├│w. Dzi─Öki nim mo┼╝na w prosty i przejrzysty spos├│b posegregowa─ç informacje i zadba─ç o estetyk─Ö w wygl─ůdzie sklepu. Dzi─Öki nag┼é├│wkom osoby przegl─ůdaj─ůce Tw├│j e-sklep ┼éatwiej zidentyfikuj─ů i uzyskaj─ů dost─Öp do tre┼Ťci, kt├│re je interesuj─ů, a boty Google zrozumiej─ů, z kt├│rym s┼éowem kluczowym jest powi─ůzana ka┼╝da sekcja witryny.

    Rozwiń

    Nale┼╝y wyszczeg├│lni─ç H1 i H2 dla ka┼╝dego adresu URL w sieci. Nast─Öpnie u┼╝yj tylu H2 i H3, ilu potrzebujesz, aby odpowiednio ustrukturyzowa─ç informacje w ka┼╝dej sekcji. Z kolei nie nale┼╝y nadu┼╝ywa─ç nag┼é├│wk├│w H4, H5, H6 itd., poniewa┼╝ pokazuj─ů one wyszukiwarkom, ┼╝e dana informacja jest bardzo nieistotna w hierarchii tre┼Ťci.

    Uk┼éad zawarto┼Ťci tekst├│w

    Odpowiednie formatowanie tre┼Ťci i umieszczenie w nich kluczowych fraz to jednak nie wszystko, co nale┼╝y zrobi─ç kiedy chodzi o pozycjonowanie sklep├│w Shoper. Teksty uznawane za ÔÇ×SEO friendlyÔÇŁ to takie, kt├│re s─ů czytelne. A wp┼éywaj─ů na to m.in.:

    • wypunktowania,
    • nag┼é├│wki H2, H3, H4,
    • u┼╝ywanie podkre┼Ťle┼ä, kursywy, pogrubie┼ä wsz─Ödzie tam, gdzie przydatne jest wyr├│┼╝nienie wa┼╝nej tre┼Ťci.

    Meta dane i ich optymalizacja

    Niezwykle wa┼╝ne jest tak┼╝e zwr├│cenie uwagi na meta dane serwisu. Przy pozycjonowaniu sklep├│w internetowych Shoper nale┼╝y zadba─ç o ich edycj─Ö. S─ů to wa┼╝ne dla wyszukiwarek informacje opisuj─ůce stron─Ö, kt├│re wy┼Ťwietlaj─ů si─Ö m.in. w wynikach Google. Jednymi z najwa┼╝niejszych meta danych s─ů: meta title, meta description, meta keywords, a tak┼╝e tagi zwi─ůzane ze zdj─Öciami dost─Öpnymi na stronie (np. alt tagi).

    Nie można jednak zapominać o innych meta parametrach, takich, jak np. category_name, product_name, czy też product_code. Dlaczego jest to tak ważne? Ponieważ prawidłowe uzupełnienie tych danych znacznie ułatwi robotom wyszukiwarki Google zaindeksowanie Twojej witryny. Jest to z kolei konieczne w późniejszym procesie pozycjonowania.

    Tre┼Ťci SEO, kt├│re poprawiaj─ů pozycjonowanie sklepu Shoper

    Tre┼Ťci SEO, kt├│re poprawiaj─ů pozycjonowanie sklepu Shoper

    Pozycjonowanie sklep├│w Shoper ma na celu umo┼╝liwienie potencjalnym klientom korzystaj─ůcym z wyszukiwarki dotarcia do zdefiniowanych przez Ciebie kategorii i kart produkt├│w.

    Aby to osi─ůgn─ů─ç, b─Ödziesz musia┼é zadba─ç o tworzenie zoptymalizowanych tre┼Ťci w r├│┼╝nych zak┼éadkach, podkategoriach i kategoriach e-commerce. Tre┼Ťci te musz─ů mie─ç prawdziw─ů warto┼Ť─ç oraz by─ç unikalne i interesuj─ůce zar├│wno dla Google ÔÇô pami─Ötaj, ┼╝e chcesz, aby wyszukiwarka dobrze rozumia┼éa wszystkie sekcje Twojej witryny ÔÇô jak i dla u┼╝ytkownik├│w.

    Rozwiń

    Sekcje takie jak ÔÇ×O nasÔÇŁ r├│wnie┼╝ nie powinny by─ç ignorowane. Nie pozycjonujemy ich w Google, ale prawie zawsze nale┼╝─ů one do najcz─Ö┼Ťciej odwiedzanych na stronie i odgrywaj─ů bardzo wa┼╝n─ů rol─Ö w utrwalaniu wizerunku Twojej marki.

    S┼éowa kluczowe, kt├│re wybra┼ée┼Ť na poprzednim etapie planowania strategii SEO, s─ů wa┼╝ne, ale tworz─ůc tre┼Ťci na poszczeg├│lne podstrony nale┼╝y pami─Öta─ç, ┼╝e teksty powinny by─ç przyjazne dla odwiedzaj─ůcych. Co to oznacza? Nie przesadzaj z nasycaniem frazami. Ca┼éo┼Ť─ç powinna by─ç stworzona tak, aby teksty by┼éy wygodne do czytania, a keywordsy rozmieszczone w spos├│b naturalny. Tego rodzaju strategia planowania tre┼Ťci b─Ödzie mie─ç du┼╝y wp┼éyw na pozycjonowanie biznesu na Shoper.

    Potencjalny klient z pewno┼Ťci─ů sprawdzi tekst i je┼Ťli b─Ödzie on dziwny, nienaturalny i zniech─Öcaj─ůcy, mo┼╝e to nawet spowodowa─ç opuszczenie Twojej witryny.

    W┼éa┼Ťnie dlatego tre┼Ťci zawarte na podstronach powinny:

    • by─ç unikalne ÔÇö to najwa┼╝niejszy punkt, je┼Ťli chodzi o tre┼Ťci na Twojej stronie! Co to oznacza? Teksty nie mog─ů by─ç kopiowane z innych materia┼é├│w (nawet, je┼Ťli jest to opis produktu ze strony producenta). Wszelkie kopie informacji Google uzna za ma┼éo warto┼Ťciowe,
    • by─ç rozmieszczone zar├│wno na stronie g┼é├│wnej sklepu, stronach produktowych, jak i na stronach kategorii i podkategorii,
    • by─ç w umiarkowany spos├│b nasycone frazami kluczowymi, kt├│re nie przeszkadzaj─ů sobie wzajemnie,
    • by─ç jak najbardziej merytoryczne i odpowiada─ç na wszelkie mo┼╝liwe pytania zwi─ůzane z Twoim asortymentem i sklepem.

    Unikaj duplikat├│w tre┼Ťci

    O tre┼Ťci m├│wi si─Ö, ┼╝e jest zduplikowana lub skopiowana, gdy dwie lub wi─Öcej r├│┼╝nych stron ma identyczn─ů lub bardzo podobn─ů zawarto┼Ť─ç. Google karze strony, na kt├│rych znajduj─ů si─Ö skopiowane teksty. Ale nie martw si─Ö, poniewa┼╝ mo┼╝na tego unikn─ů─ç, post─Öpuj─ůc zgodnie z tymi wskaz├│wkami:

    • skorzystaj z us┼éug copywriter├│w i stw├│rz niepowtarzalne i oryginalne tre┼Ťci. Nawet je┼Ťli w Twoim sklepie znajduj─ů si─Ö bardzo podobne produkty, kt├│re np. r├│┼╝ni─ů si─Ö tylko kolorem, z pewno┼Ťci─ů mo┼╝na stworzy─ç dla nich unikalne opisy, kt├│re nie powielaj─ů tej samej tre┼Ťci;
    • nie u┼╝ywaj tekst├│w skopiowanych od producenta. W wielu sklepach mo┼╝na znale┼║─ç ten sam opis produktu. Wynika to z faktu, ┼╝e sprzedawcy kopiuj─ů tekst ze strony producenta. Google r├│wnie┼╝ pot─Öpia tak─ů praktyk─Ö;
    • nie nale┼╝y te┼╝ nigdy kopiowa─ç tytu┼é├│w i meta danych: meta tytu┼éy i meta opisy nie s─ů wyj─ůtkiem. Upewnij si─Ö zatem, ┼╝e s─ů one unikalne, w przeciwnym razie algorytm Google uzna je za zduplikowane tre┼Ťci.

    Linkowanie wewn─Ötrzne i zewn─Ötrzne a pozycjonowanie Shoper

    Linkowanie wewn─Ötrzne i zewn─Ötrzne a pozycjonowanie Shoper

    Strategia linkowania wewn─Ötrznego jest niezb─Ödna do poprawy pozycjonowania biznesu na platformie Shoper. Na szcz─Ö┼Ťcie w e-commerce jest do┼Ť─ç wiele mo┼╝liwo┼Ťci tworzenia linkowania wewn─Ötrznego ÔÇö mog─ů to by─ç np. modu┼éy powi─ůzanych produkt├│w, modu┼éy najlepiej sprzedaj─ůcych si─Ö produkt├│w, linki do artyku┼é├│w ze sklepowego bloga, do dzia┼éu aktualno┼Ťci itp.

    Rozwiń

    Podobnie jak w przypadku innych czynnik├│w SEO, o kt├│rych wspomnieli┼Ťmy, solidny schemat link├│w wewn─Ötrznych u┼éatwi nawigacj─Ö w Twoim eCommerce zar├│wno u┼╝ytkownikom, jak i robotom Google.

    Poprawne linkowanie to podstawa

    Podstrony Twojego eCommerce powinny by─ç po┼é─ůczone linkami zar├│wno z innymi podstronami, jak i z portalami zewn─Ötrznymi.

    Linkowanie wewn─Ötrzne to nic innego, jak tworzenie sieci po┼é─ůcze┼ä mi─Ödzy zak┼éadkami jednej witryny. Natomiast linkowanie zewn─Ötrzne tak┼╝e ma du┼╝y wp┼éyw na pozycjonowanie biznesu, dlatego warto zadba─ç o pozyskiwanie link├│w wysokiej jako┼Ťci z np. artyku┼é├│w sponsorowanych, blog├│w lub sieci spo┼éeczno┼Ťciowych. Linkowanie podnosi warto┼Ť─ç witryny w rozumieniu Google, a co za tym idzie, poprawia jej pozycjonowanie.

    Nale┼╝y jednak przeprowadzi─ç ca┼é─ů operacj─Ö w umiej─Ötny spos├│b ÔÇö poprzez dob├│r odpowiednich fraz, ┼é─ůczenia wybranych podstron, a tak┼╝e spos├│b wstawiania link├│w. Najlepiej w tym celu zleci─ç audyt specjalistom, kt├│rzy zaprojektuj─ů ca┼é─ů strategi─Ö tzw. ÔÇ×link buildinguÔÇŁ.

    Link building to nic innego, jak tworzenie, utrzymywanie i rozwijanie schematu link├│w wysokiej jako┼Ťci, kt├│re odnosz─ů do Twojej witryny i dzia┼éaj─ů jako swego rodzaju wska┼║niki dla Google. Wa┼╝ne jest, aby zrozumie─ç, ┼╝e budowanie link├│w nie powinno polega─ç na kupowaniu masowych link├│w ani innych praktykach pot─Öpionych przez Google. W ten spos├│b wcale nie przyspieszysz pozycjonowania swojej strony, a jedynie narazisz j─ů na spadek w pozycjach wyszukiwania.

    System link├│w zewn─Ötrznych musi rosn─ů─ç naturalnie i progresywnie, poprzez pojawianie si─Ö link├│w na stronach internetowych i forach ciesz─ůcych si─Ö zaufaniem. Zadbaj tak┼╝e o rejestracj─Ö w katalogach firm z Twojego sektora, wymian─Ö link├│w z innymi stronami internetowymi, kt├│rych tematyka jest zwi─ůzana z Twoj─ů, itd.

    Kontroluj indeksowanie tre┼Ťci

    Kontroluj indeksowanie tre┼Ťci

    Istniej─ů dwa pliki, kt├│re pomog─ů Ci kontrolowa─ç, kt├│re cz─Ö┼Ťci indeks├│w Twojego sklepu internetowego Shoper s─ů pomini─Öte: sitemap.xml i robots.txt.

    Rozwiń

    Og├│lnie rzecz bior─ůc, nie jest po┼╝─ůdane, aby wyszukiwarki indeksowa┼éy wszystkie sekcje Twojej witryny: niekt├│re, takie jak polityka plik├│w cookie, regulamin lub informacje prawne, nie s─ů istotne dla sieci, dlatego nale┼╝y je pomin─ů─ç w indeksowaniu pod k─ůtem wyszukiwarek.

    Zoptymalizuj pr─Ödko┼Ť─ç ┼éadowania

    Zoptymalizuj pr─Ödko┼Ť─ç ┼éadowania

    Tw├│j sklep internetowy Shoper powinien ┼éadowa─ç si─Ö z maksymaln─ů pr─Ödko┼Ťci─ů. Poprawienie szybko┼Ťci wczytywania si─Ö strony sprawi, ┼╝e Tw├│j e-commerce po raz kolejny zarobi wiele punkt├│w zar├│wno w oczach wyszukiwarek, jak i u┼╝ytkownik├│w.

    Rozwiń

    W ┼Ťrodowisku online, gdzie jest tak wiele alternatyw, internauci nie lubi─ů czeka─ç. Je┼Ťli Tw├│j sklep internetowy sprawia, ┼╝e ÔÇőÔÇőu┼╝ytkownicy s─ů zniecierpliwieni powolnym ┼éadowaniem si─Ö tre┼Ťci, bez wahania poszukaj─ů produktu u konkurencji.

    Oczywi┼Ťcie Google te┼╝ wykryje ten problem, a konsekwencj─ů b─Ödzie to, ┼╝e zaczn─ů spada─ç Twoje pozycje w wyszukiwarce. Google po prostu uzna, ┼╝e Tw├│j sklep nie jest najlepsz─ů opcj─ů dla u┼╝ytkownik├│w. Zatem spowolnione dzia┼éanie to co┼Ť, na co nie mo┼╝esz sobie pozwoli─ç. Szybko┼Ť─ç ┼éadowania strony mo┼╝esz przeanalizowa─ç za pomoc─ů narz─Ödzi takich jak PageSpeed ÔÇőÔÇőInsights od Google: sprawdzisz w nim nie tylko, jaka jest pr─Ödko┼Ť─ç wczytywania si─Ö Twojej strony, ale tak┼╝e jaka optymalizacja sklepu jest potrzebna, aby j─ů poprawi─ç.

    Tw├│rz przyjazne adresy URL

    Tw├│rz przyjazne adresy URL

    Adresy URL Twojego biznesu na platformie Shoper musz─ů by─ç zrozumia┼ée dla u┼╝ytkownik├│w i wyszukiwarek.

    Wsp├│lnym i funkcjonalnym schematem dla e-commerce jest domena ÔÇô kategoria ÔÇô produkt. Je┼Ťli zastosujesz ten schemat tworzenia URL, w rezultacie otrzymasz adresy, kt├│re s─ů proste, przejrzyste i przydatne dla os├│b przegl─ůdaj─ůcych witryn─Ö, a tak┼╝e ┼éatwe do przeanalizowania i zrozumienia dla bot├│w Google i innych wyszukiwarek.

    Rozwiń

    W zwi─ůzku z tym gdy pracujesz z adresem strony, stosowanie nietypowych znak├│w, my┼Ťlnik├│w, numer├│w referencyjnych i og├│lnie dziwnych element├│w, kt├│re u┼╝ytkownicy mog─ů ┼║le zinterpretowa─ç lub w og├│le ich nie zrozumie─ç, jest niedopuszczalne.

    Wygodne przegl─ůdanie z urz─ůdze┼ä mobilnych ÔÇö responsywna wersja witryny

    Wygodne przegl─ůdanie z urz─ůdze┼ä mobilnych ÔÇö responsywna wersja witryny

    Dzisiejszy Internet jest mobilny. W wielu przypadkach u┼╝ytkownicy dokonuj─ů zakup├│w z urz─ůdze┼ä mobilnych, wi─Öc sklep internetowy, kt├│rego nawigacja i proces zakupowy nie s─ů w pe┼éni przygotowane do tej rzeczywisto┼Ťci, z pewno┼Ťci─ů nie odniesie sukcesu. Jeszcze gorzej jest w przypadku e-commerce, kt├│re nie maj─ů responsywnej wersji szablonu chocia┼╝ strony g┼é├│wnej na urz─ůdzenia mobilne.

    Rozwiń

    Dlaczego wersja mobilna jest tak wa┼╝na dla SEO Twojego e-commerce?

    Google korzysta z indeksu Mobile First, co oznacza, ┼╝e podczas indeksowania i pozycjonowania Twojej witryny w wynikach uwzgl─Ödni tylko mobiln─ů wersj─Ö strony internetowej.

    Filozofia Mobile First le┼╝y u podstaw wszystkich tworzonych dzi┼Ť witryn, a Google od kilku miesi─Öcy bierze j─ů pod uwag─Ö: chodzi o planowanie i projektowanie najpierw mobilnej wersji witryny, a dopiero p├│┼║niej wersji na komputery stacjonarne. Jest to filozofia, kt├│r─ů musisz w pe┼éni przyj─ů─ç, je┼Ťli chcesz, aby Tw├│j sklep Shoper odni├│s┼é sukces.

    Musisz zatem skonfigurowa─ç dane strukturalne witryny pod k─ůtem urz─ůdze┼ä mobilnych. Aby mie─ç pewno┼Ť─ç, ┼╝e nie ma zasob├│w blokuj─ůcych dost─Öp z takich urz─ůdze┼ä, mo┼╝esz skorzysta─ç z narz─Ödzia Google do testowania optymalizacji urz─ůdze┼ä mobilnych.

    Dobrze te┼╝ zrobisz, je┼Ťli jasno okre┼Ťlisz informacje odno┼Ťnie tego, jaki procent Twoich klient├│w odwiedza Tw├│j sklep z urz─ůdze┼ä mobilnych. Tego typu dane mo┼╝esz pozyska─ç, korzystaj─ůc z r├│┼╝nych narz─Ödzi analitycznych. Jest to bardzo wa┼╝ne, poniewa┼╝ mo┼╝e pom├│c Ci w podejmowaniu wa┼╝nych decyzji dotycz─ůcych pozycjonowania sklepu na Shoper. Nale┼╝y pami─Öta─ç, ┼╝e nie wszystkie wirtualne sklepy maj─ů taki sam rozk┼éad ruchu pomi─Ödzy urz─ůdzeniami stacjonarnymi i mobilnymi.

    Pozycjonowanie Shoper i zdj─Öcia ÔÇö dodawanie i edycja

    Pozycjonowanie Shoper i zdj─Öcia ÔÇö dodawanie i edycja

    Jednym z najwa┼╝niejszych element├│w ka┼╝dej witryny s─ů zdj─Öcia. To one mi─Ödzy innymi sprawiaj─ů, ┼╝e dochodzi do zakupu. W wi─Ökszo┼Ťci przypadk├│w kupuj─ůcy s─ů wzrokowcami, dlatego zadbanie o wysokiej jako┼Ťci obrazki i zdj─Öcia jest kluczowe w pozycjonowaniu sklepu internetowego Shoper. Na szcz─Ö┼Ťcie dodanie nowego zdj─Öcia w Shoper jest wyj─ůtkowo prostym procesem. Wybieramy produkt, nast─Öpnie wszystko odbywa si─Ö poprzez panel sklepu: Obs┼éuga sklepu> Strona danego produktu>Edycja> Galeria.

    Rozwiń

    W tym oknie b─Ödziesz mie─ç mo┼╝liwo┼Ť─ç wgrania zdj─Öcia lub zdj─Ö─ç z dysku. Zasada jest taka, ┼╝e pierwsze dodane zdj─Öcie zawsze wy┼Ťwietlane jest p├│┼║niej jako g┼é├│wne.

    Mo┼╝na tak┼╝e stworzy─ç pokaz slajd├│w zdj─Ö─ç na stronie g┼é├│wnej, czyli slider. Za jego pomoc─ů w prosty spos├│b b─Ödziesz w stanie zareklamowa─ç r├│┼╝nego rodzaju obrazy, np. z informacjami dotycz─ůcymi aktualnych promocji. Spos├│b ten sprawdza si─Ö tak┼╝e jako forma informowania klient├│w o nowo┼Ťciach w sklepie. Je┼Ťli chcesz stworzy─ç slider, wykonaj nast─Öpuj─ůce kroki: Wygl─ůd i tre┼Ťci>Wygl─ůd sklepu i Bie┼╝─ůca sk├│rka>Modu┼éy.

    Mo┼╝na skorzysta─ç z edycji obecnego pokazu slajd├│w lub stworzy─ç nowy. Przesuwanie si─Ö baner├│w mo┼╝e odbywa─ç si─Ö w losowej kolejno┼Ťci lub by─ç w pe┼éni zaprojektowane przez Ciebie. Mo┼╝esz zaprogramowa─ç spos├│b, w jaki b─Öd─ů si─Ö one zmienia─ç (na przyk┼éad poprzez powolne zanikanie lub pod─ů┼╝anie z jednej strony na drug─ů). W nast─Öpnym kroku mo┼╝esz ju┼╝ doda─ç zdj─Öcia, a tak┼╝e zamie┼Ťci─ç link, do kt├│rego dany slajd ma odsy┼éa─ç.

    Upewnij si─Ö, ┼╝e wszystkie za┼éadowane w Twoim sklepie zdj─Öcia maj─ů alt tagi i opisow─ů nazw─Ö pliku

    Obecnie prawie 23% wyszukiwa┼ä internetowych pochodzi z Google grafika. Aby zapewni─ç odpowiednie pozycjonowanie obraz├│w z Twojej witryny w wyszukiwarce, nale┼╝y nada─ç ka┼╝demu plikowi obrazu opisow─ů nazw─Ö. W tym celu unikaj nazywania obraz├│w np. ÔÇ×12345678.jpgÔÇŁ. Dodaj r├│wnie┼╝ opisowy tag alt do ka┼╝dego zdj─Öcia, ilustruj─ůcy jego zawarto┼Ť─ç (Na przyk┼éad ÔÇ×u┼Ťmiechni─Öty ch┼éopiec w zimowej kurtceÔÇŁ).

    Blog nasycony warto┼Ťciowymi tekstami

    Blog nasycony warto┼Ťciowymi tekstami

    Blog prawdopodobnie nie b─Ödzie dla Ciebie priorytetem, je┼Ťli tworzysz sklep internetowy Shoper, ale ca┼ékowita rezygnacja z jego prowadzenia to powa┼╝ny b┼é─ůd. Dla ka┼╝dej strony internetowej, w tym sklepu internetowego Shoper, blog jest doskona┼éym narz─Ödziem do pozycjonowania nowych fraz kluczowych i przyci─ůgania ruchu.

    Rozwiń

    Ponadto blog, na kt├│rym cz─Östo publikuje si─Ö warto┼Ťciowe tre┼Ťci dla wybranej grupy docelowej, przyniesie tak┼╝e inne korzy┼Ťci: poprawi wizerunek Twojej marki i warto┼Ťci z ni─ů zwi─ůzanych ÔÇô w ko┼äcu chodzi o to, aby┼Ť pokaza┼é swoj─ů firm─Ö jako ekspert├│w z wybranej dziedziny. Blog pomo┼╝e Ci tak┼╝e zdobywa─ç nowych obserwuj─ůcych w sieciach spo┼éeczno┼Ťciowych i pozwoli stopniowo budowa─ç lojaln─ů spo┼éeczno┼Ť─ç wok├│┼é Twojego projektu.

    Wizyt├│wka Google Moja Firma

    Wizyt├│wka Google Moja Firma

    Stworzenie zoptymalizowanej wizyt├│wki firmy w Google Moja Firma jest wysoce zalecane w procesie pozycjonowania sklepu internetowego Shoper, zw┼éaszcza je┼Ťli zale┼╝y Ci na dobrych pozycjach w wyszukiwaniach lokalnych.

    Rozwiń

    Google My Business to, jak sama nazwa wskazuje, us┼éuga (zaznaczamy: bezp┼éatna) wyszukiwarki. Co prawda nic nie tracisz w oczach wyszukiwarki, je┼Ťli zignorujesz stworzenie wizyt├│wki Google Moja Firma, ale zak┼éadaj─ůc j─ů, b─Ödziesz m├│g┼é stworzy─ç kart─Ö ze wszystkimi informacjami o Twojej firmie na pierwszej pozycji w wyszukiwarce Google. Znajd─ů si─Ö tam tak┼╝e opinie u┼╝ytkownik├│w, zdj─Öcia, publikacje. Wszystko to jest darmowe i w dodatku doskonale zoptymalizowane pod urz─ůdzenia mobilne.

    Inne czynniki wp┼éywaj─ůce na SEO

    Inne czynniki wp┼éywaj─ůce na SEO

    Optymalizuj tytu┼éy i opisy poszczeg├│lnych sekcji sklepu, korzystaj z sieci spo┼éeczno┼Ťciowych, aby przyci─ůgn─ů─ç ruch i obserwuj─ůcych. Stale wzmacniaj wizerunek swojej marki ÔÇö ma to tak┼╝e ogromny wp┼éyw na pozycjonowanie na platformie Shoper.

    Rozwiń

    Dzia┼éania SEO wi─ů┼╝─ů si─Ö z wieloma innymi dodatkowymi zadaniami, o kt├│rych nale┼╝y pami─Öta─ç, dzia┼éaj─ůc zar├│wno w obr─Öbie samej witryny, jak i poza ni─ů.

    Zdj─Öcia i obrazy w sklepie Shoper

    Pozycjonowanie sklepu internetowego Shoper powinno obejmowa─ç optymalizacj─Ö obraz├│w. Co to oznacza? Ot├│┼╝ zdj─Öcia powinny wa┼╝y─ç na tyle ma┼éo, aby wczytywa┼éy si─Ö p┼éynnie i bez op├│┼║niania dzia┼éania stron produktowych. Pami─Ötaj te┼╝, ┼╝e u┼╝ytkownicy ufaj─ů stronom, kt├│re tworz─ů w┼éasne zdj─Öcia lub filmy.

    Kiedy klient odwiedza sklep maj─ůcy zestaw zdj─Ö─ç ze stron producent├│w, mo┼╝e on nie zaufa─ç w pe┼éni temu, co sprzedajesz, i uda─ç si─Ö do konkurencji. Chocia┼╝ ten punkt jest pracoch┼éonny, postaraj si─Ö, aby zdj─Öcia produkt├│w by┼éy dobrej jako┼Ťci i je┼Ťli mo┼╝esz, w┼éasne i oryginalne. Zadbaj tak┼╝e o to, aby zoptymalizowa─ç meta tagi i wype┼éni─ç wszystkie ALT tagi obraz├│w, dzi─Öki czemu poprawisz SEO ca┼éej witryny.

    Mo┼╝liwo┼Ť─ç dodawania opinii

    Opinie to jeden z podstawowych filar├│w sklep├│w internetowych. Nie tylko dlatego, ┼╝e wzbudzaj─ů zaufanie konsument├│w, ale dlatego, ┼╝e Google uwa┼╝a je za wysokiej jako┼Ťci tre┼Ťci. Umieszczanie opinii w kartach produktowych oznacza zwi─Ökszenie zaufania i poprawia pozycjonowanie Shoper. Czy zatem powiniene┼Ť zezwala─ç na recenzje produkt├│w dost─Öpnych w Twoim sklepie online?

    Zdecydowanie tak. Umo┼╝liwienie klientom oceny produkt├│w lub pozostawienia komentarzy w sklepach internetowych zwi─Öksza wsp├│┼éczynnik konwersji. Dodatkowo wyd┼éu┼╝a czas przebywania u┼╝ytkownika w Twoim e-commerce. Co wi─Öcej, opinie przyczyni─ů si─Ö do poprawy SEO Twojej witryny, poniewa┼╝ oznaczaj─ů wi─Öcej pojawiaj─ůcych si─Ö regularnie tre┼Ťci, co Google zawsze ch─Ötnie nagradza.

    Certyfikat SSL dla Shoper

    Kolejnym wa┼╝nym punktem pozycjonowania sklepu Shoper, jest wyposa┼╝enie e-commerce w certyfikat SSL. Jest to obowi─ůzkowa wr─Öcz pozycja, je┼Ťli chcesz powa┼╝nie podej┼Ť─ç do tematu SEO. Platforma oferuje jego zakup, dzi─Öki czemu ka┼╝dy w prosty spos├│b mo┼╝e uzyska─ç taki certyfikat. Co nale┼╝y dodatkowo zrobi─ç, aby prawid┼éowo dzia┼éa┼é on dla ca┼éego sklepu?

    1. Po pierwsze, odwiedź zakładkę Hosting->Domeny i sprawdź konfigurację (/admin/plugin/execute/plugin/SaasDomains-Hosting/act/domains)
    2. Nast─Öpnie przejd┼║ do zak┼éadki Konfiguracja > Bezpiecze┼ästwo (/admin/security) i w┼é─ůcz obs┼éug─Ö https, zaznaczaj─ůc okienko ÔÇ×wsz─ÖdzieÔÇŁ.

    Kiedy ju┼╝ wykonasz powy┼╝sze kroki, za pomoc─ů specjalnego narz─Ödzia Httpstatus.io b─Ödziesz m├│g┼é sprawdzi─ç, czy odwiedzaj─ůc adresy https:// i http:// Twojej strony internetowej, zostan─ů przedstawione odpowiednie statusy. Obok adresu powinna pojawi─ç si─Ö tak┼╝e ikonka k┼é├│dki.

    Jak długo trwa proces pozycjonowania sklepu Shoper?

    Jak długo trwa proces pozycjonowania sklepu Shoper?

    Na pocz─ůtek nale┼╝y pami─Öta─ç o dw├│ch rzeczach: SEO jest jak chodzenie na si┼éowni─Ö, potrzeba konsekwencji, a praca nigdy si─Ö nie ko┼äczy. Musisz stale pracowa─ç: optymalizacja sklepu, przeprowadzanie analiz i ponowna optymalizacja ÔÇô s─ů niezb─Ödne, aby w ko┼äcu zaj─ů─ç najwy┼╝sze pozycje w wyszukiwarce.

    Rozwiń

    Czas potrzebny na uzyskanie wynik├│w zale┼╝y od wielu czynnik├│w. Wiemy, ┼╝e jest to niezadowalaj─ůca odpowied┼║, jednak nie da si─Ö jej bardziej sprecyzowa─ç.

    Dlatego je┼Ťli dopiero zacz─ů┼ée┼Ť swoje pozycjonowanie sklepu Shoper, lepiej podej┼Ť─ç do SEO jak do strategii d┼éugoterminowej i systematycznie inwestowa─ç czas w ten proces.

    W przesz┼éo┼Ťci mo┼╝na by┼éo prze┼Ťcign─ů─ç konkurencj─Ö, po prostu uzyskuj─ůc wi─Öcej link├│w zewn─Ötrznych. Dzisiaj wszystko jest znacznie bardziej skomplikowane: czynnik├│w wp┼éywaj─ůcych na pozycjonowanie jest o wiele wi─Öcej, a dobra strategia SEO to co┼Ť, co zajmuje du┼╝o czasu. D─ů┼╝ do tworzenia unikalnych i wysokiej jako┼Ťci tre┼Ťci, kt├│re zainteresuj─ů Twoich odbiorc├│w ÔÇö w zakresie optymalizacji stron internetowych musisz skupi─ç si─Ö na potrzebach u┼╝ytkownik├│w.

    Ale nie tylko to jest brane pod uwag─Ö. Jak ju┼╝ wspominali┼Ťmy wcze┼Ťniej, dochodzi tak┼╝e linkowanie zewn─Ötrzne i wewn─Ötrzne, meta description i inne meta parametry, a tak┼╝e interakcje spo┼éeczne. Wiele czynnik├│w ma wp┼éyw na to, ┼╝e wyszukiwarki wezm─ů Tw├│j sklep Shoper pod uwag─Ö i ustawi─ů go wy┼╝ej w wy┼Ťwietlanych wynikach.

    Kilka lat temu podstawowa strategia pozycjonowania sklep├│w w internecie polega┼éa na uwzgl─Ödnieniu najwa┼╝niejszych fraz kluczowych w bran┼╝y i zoptymalizowaniu wok├│┼é nich ca┼éej witryny. Dzisiaj chodzi o optymalizacj─Ö tre┼Ťci pod k─ůtem bardzo konkretnych zwrot├│w (znanych jako ÔÇ×long tailÔÇŁ), dzi─Öki kt├│rym Tw├│j sklep b─Ödzie m├│g┼é konkurowa─ç z bardziej og├│lnymi keywordsami i we┼║mie udzia┼é w wi─Ökszej liczbie wyszukiwa┼ä. U┼╝ycie konkretnych i zwi─Öz┼éych fraz kluczowych przyci─ůgnie odbiorc├│w bardziej zainteresowanych Twoim sklepem.

    Je┼Ťli dopiero co za┼éo┼╝y┼ée┼Ť sklep Shoper, zapomnij o pozycjonowaniu na frazy takie jak ÔÇ×buty sportoweÔÇŁ. Skoncentruj si─Ö na poszukiwaniu fraz i pyta┼ä, kt├│re faktycznie przyci─ůgn─ů klient├│w do Twojego biznesu.

    Na przyk┼éad, je┼Ťli Tw├│j sklep ma fizycznie istniej─ůc─ů siedzib─Ö, postaw na long tail taki jak ÔÇ×buty sportowe Krak├│wÔÇŁ lub ÔÇ×kurtki zimowe Krak├│wÔÇŁ, aby pojawi─ç si─Ö wy┼╝ej w organicznych wynikach wyszukiwania. Im bardziej sprecyzowane b─Öd─ů Twoje s┼éowa kluczowe, tym wi─Öksze prawdopodobie┼ästwo, ┼╝e przyci─ůgniesz odbiorc├│w, kt├│rzy naprawd─Ö zainteresuj─ů si─Ö Twoim biznesem.

    Zapomnij o nierealistycznych oczekiwaniach ÔÇö wyznacz m─ůdre cele

    Je┼Ťli kto┼Ť obiecuje Ci, ┼╝e:

    • bardzo szybko pojawisz si─Ö na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania,
    • w ci─ůgu jednego dnia zyskasz mn├│stwo ruchu organicznego,
    • raz zajmie si─Ö SEO i b─Ödzie ono doskonale dzia┼éa─ç ju┼╝ zawsze,
    • osi─ůgniesz wspania┼ée wyniki za bardzo nisk─ů cen─Ö,

    to znaczy, że Cię okłamuje.

    Pozycjonowanie to proces czasoch┼éonny, wymaga wysi┼éku i systematycznej pracy, aby dosta─ç si─Ö na szczyt wynik├│w wyszukiwania. Nie oczekuj, ┼╝e z dnia na dzie┼ä dokonasz du┼╝ej zmiany ÔÇô jest to niemo┼╝liwe.

    Agencje, kt├│re obiecaj─ů Ci ┼Ťwietne wyniki za nisk─ů cen─Ö, z pewno┼Ťci─ů tylko pogorsz─ů pozycjonowanie Twojej witryny. Czemu? Ci, kt├│rzy zapewniaj─ů, ┼╝e w bardzo kr├│tkim czasie potrafi─ů pozycjonowa─ç sklep wysoko na dane s┼éowo kluczowe, z pewno┼Ťci─ů z┼éami─ů zasady dobrego SEO. Takie techniki znane s─ů jako Black Hat SEO. Z czasem wyszukiwarki zauwa┼╝─ů tego rodzaju dzia┼éania i dadz─ů Twojej witrynie kar─Ö.

    W dłuższej perspektywie zaszkodzi to pozycjonowaniu, a także Twojej marce. Nie brzmi to dobrze, prawda? Teraz kiedy już wiesz, czego się spodziewać, można odpowiedzieć na pytanie: jak długo zajmuje pozycjonowanie Shoper?

    Skuteczne strategie SEO potrzebuj─ů od 3 do 12 miesi─Öcy, aby przynie┼Ť─ç oczekiwane rezultaty. Po wykonaniu wst─Öpnych dzia┼éa┼ä i podczas dalszego opracowywania wysokiej jako┼Ťci tre┼Ťci i ulepszania witryny, mo┼╝esz spodziewa─ç si─Ö, ┼╝e zobaczysz:

    • pierwsze efekty po 3 miesi─ůcach,
    • zauwa┼╝alne zmiany po 6 miesi─ůcach,
    • pe┼ény rezultat po 12 miesi─ůcach.

    Pami─Ötaj, ┼╝e s─ů to tylko og├│lne szacunki.

    Rzeczywiste ramy czasowe b─Öd─ů zale┼╝e─ç od takich czynnik├│w, jak ilo┼Ť─ç, jako┼Ť─ç i cz─Östotliwo┼Ť─ç publikowanych tre┼Ťci, warto┼Ťciowo┼Ť─ç meta description, tag├│w, itp.; oczywi┼Ťcie tak┼╝e og├│lnej jako┼Ťci Twojej witryny.

    Chocia┼╝ SEO jest ci─ůg┼éym procesem, je┼Ťli zostanie wykonane dobrze, wyniki, kt├│re uzyskasz, b─Öd─ů dzia┼éa─ç dla wszystkich nowych aktualizacji algorytmu Google. Dodatkowo zyskasz sta┼ée i niezawodne ┼║r├│d┼éo ruchu.

    Reputacja marki i tworzenie spo┼éeczno┼Ťci kupuj─ůcych

    Reputacja marki i tworzenie spo┼éeczno┼Ťci kupuj─ůcych

    Buduj obecno┼Ť─ç na innych platformach, takich jak Facebook, Twitter, Instagram i Pinterest. Kiedy budujesz swoj─ů mark─Ö od podstaw, u┼╝ywanie nazwy firmy na kontach w r├│┼╝nych mediach spo┼éeczno┼Ťciowych jest przydatne, aby chroni─ç Twoj─ů to┼╝samo┼Ť─ç i natychmiast wskaza─ç u┼╝ytkownikom miejsce, w kt├│rym mog─ů Ci─Ö znale┼║─ç. Wstawiaj linki do swoich kont spo┼éeczno┼Ťciowych r├│wnie┼╝ w sklepie Shoper. Pozwoli Ci to udoskonali─ç strategi─Ö marketingow─ů w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych. Najlepiej jednak ograniczy─ç si─Ö do kana┼é├│w, w kt├│rych spodziewasz si─Ö dotrze─ç do potencjalnych klient├│w i dokona─ç sprzeda┼╝y.

    Rozwiń

    Tw├│j sklep internetowy nie istnia┼éby bez Twoich klient├│w, ale lepiej nie zak┼éada─ç, ┼╝e zostan─ů z Tob─ů tylko dlatego, ┼╝e raz u Ciebie co┼Ť kupili. Zaanga┼╝owanie klient├│w poprzez tworzenie tre┼Ťci jest kluczowe, a istnieje kilka sposob├│w na utrzymywanie kontaktu z potencjalnymi i istniej─ůcymi nabywcami:

    • Po ustaleniu, kt├│re kana┼éy medi├│w spo┼éeczno┼Ťciowych najcz─Ö┼Ťciej odwiedzaj─ů Twoi klienci, upewnij si─Ö, ┼╝e regularnie publikujesz odpowiednie tre┼Ťci zawieraj─ůce linki do Twojej witryny.
    • Eksperymentuj z filmami. Je┼Ťli korzystasz z Instagram Stories, nie musisz tworzy─ç doskona┼éych i profesjonalnych tre┼Ťci. S─ů ┼Ťwietnym sposobem na sprawdzenie r├│┼╝nych strategii reklamowych przed podj─Öciem decyzji o dokonaniu powa┼╝nej inwestycji.
    • Czy Twoja marka jest ukierunkowana na nisz─Ö? Napisz o tym na swoim blogu, stw├│rz newsletter lub nagraj podcast, aby zaanga┼╝owa─ç podobnie my┼Ťl─ůcych klient├│w.
    • Kluczem do sukcesu jest stworzenie spo┼éeczno┼Ťci kupuj─ůcych, kt├│rzy utrzymuj─ů sta┼é─ů relacj─Ö z Twoj─ů mark─ů i b─Öd─ů wraca─ç.

    Pami─Ötaj: kontakt z klientami nie musi by─ç uci─ů┼╝liwym i kosztownym zadaniem, po prostu musi by─ç przemy┼Ťlany.

    Sprawd┼║ r├│wnie┼╝ nasz─ů ofert─Ö na:

    Tw├│j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *