Pozycjonowanie Shoper

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Pozycjonowanie sklepu internetowego na platformie Shoper wymaga odpowiedniego planowania i wyboru słów kluczowych. W tym artykule przedstawiamy najważniejsze aspekty dotyczące pozycjonowania sklepu internetowego Shoper.

    Sklepy internetowe to w ostatnich latach najpopularniejszy sposób na prowadzenie biznesu. Każdy chce stać się właścicielem dobrze prosperującego e-commerce, ale tylko nieliczni potrafią pozyskać odwiedzających i skutecznie sprzedawać produkty. Jeśli planujesz założyć sklep korzystając z CMS Shoper, kluczowe będzie dobre wypozycjonowanie Twojego nowego biznesu. Sprawdź, jak to zrobić!

    Czym jest Shoper?

    Czym jest Shoper?

    Shoper to stworzona przez DreamCommerce w 2005 roku komercyjna platforma do tworzenia, prowadzenia i obsługi sklepów internetowych. Jest to rozbudowany i nowoczesny system CMS, który działa w oparciu o oprogramowanie SaaS. Wyróżnia go łatwa dostępność do wielu funkcjonalności, prosty wybór i konfiguracja szablonów, a także intuicyjna obsługa panelu administracyjnego. Wygląd strony można spersonalizować według własnego planu.

    Rozwiń

    Oprogramowanie Shoper jest łatwe do wdrożenia – nawet jeśli nie masz doświadczenia, będziesz mógł szybko i w prosty sposób uruchomić swój własny e-sklep. Cały proces sprzedaży jest zautomatyzowany, dzięki czemu przyjęcie zamówienia, wysyłka, a także rozliczenia są intuicyjne w obsłudze. Obecnie Shoper oferuje ponad 250 różnych funkcji, dzięki którym obsługa własnego sklepu online jest wygodna. Co więcej, Shoper znany jest ze swojej elastyczności i łatwości przystosowywania go do potrzeb klientów. Wszystko dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu i możliwości integracji z systemami ERP czy CRM. Shoper może być dodatkowo wyposażony we wszystkie niezbędne funkcje sprzedażowe, poczynając od zarządzania produktami i kategoriami a kończąc na prezentacji produktów w sieci.

    Jeśli zdecydujesz się stworzyć sklep Shoper, Twoi klienci będą mieć możliwość łatwego przechodzenia do innych podstron i wyszukiwarki. Swój e-sklep możesz dostosować w taki sposób, aby odwiedzający mieli możliwość zapoznania się ze szczegółami wszystkich produktów. Warto jednak wziąć pod uwagę fakt, że aby pozyskać klientów, nie wystarczy samo stworzenie i uruchomienie sklepu. Jeśli zależy Ci na tym, aby osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google, musisz zainwestować swój czas w pozycjonowanie sklepu internetowego. Nie wiesz, jak to zrobić? Zastanawiasz się, czy pozycjonowanie sklepów internetowych Shoper to coś, z czym sobie poradzisz? Sprawdź!

    Usługa Shoper — oprogramowanie na licencji SaaS

    Wszystkie sklepy internetowe stworzone w oprogramowaniu Shoper korzystają z licencji abonamentowej Saas (Software as Service). Jest to wygodne rozwiązanie, dzięki któremu właściciele sklepów mają dostęp do pełnego wsparcia technicznego, a odpowiedzialność za aktualizację oprogramowania, czy też architekturę serwera stoi po stronie usługodawcy.

    W cenniku usługi Shopper znaleźć można 4 pakiety — Złoty, Platynowy, Diamentowy i Premium. Z oprogramowania można zacząć korzystać już od 84 zł / miesiąc. Warto jednak śledzić ofertę, ponieważ często pojawiają się różnego rodzaju promocje.

    Oferta usługi Shoper — czego możesz się spodziewać?

    Inwestując w oprogramowanie Shoper, otrzymasz:

    • możliwość bezpłatnego przetestowania platformy przez 14 dni,
    • pomoc techniczną uwzględnioną w cenie,
    • dedykowana pomoc i nawet 10x szybsze ładowanie podstron, jeśli wybierzesz Shoper Premium,
    • hosting wytrzymujący spore obciążenia,
    • profesjonalne przeniesienie witryny z innej platformy,
    • uwzględniony w cenie szablon graficzny RWD,
    • możliwość integracji z systemami płatności online, a także z Ceneo, Allegro, firmami kurierskimi, Subiektem,
    • i wiele więcej!

    Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy Shoper?

    Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy Shoper?

    System usługi Shoper został stworzony w taki sposób, aby maksymalnie ułatwić pozycjonowanie sklepu internetowego. CMS ten jest zatem polecany przez specjalistów SEO i e-commerce. Co to znaczy, że Shopper jest przyjazny SEO?

    Rozwiń

    Otóż usługa umożliwia wygodne wprowadzanie zmian optymalizacyjnych. Wszystko ustawić można poprzez odpowiednie opcje znajdujące się w panelu administracyjnym. Po co jednak pozycjonować Shoper?

    Stawiając e-sklep warto pamiętać, że niezależnie od niszy, konkurencję prawdopodobnie liczyć można w setkach lub tysiącach podobnych biznesów. W dzisiejszych czasach przyciągnięcie klientów stanowi pewne wyzwanie, ponieważ po pierwsze — muszą być oni świadomi istnienia Twojego sklepu online. A następnie, oferta musi wydawać się atrakcyjna i wyglądać przekonująco, aby zachęcić odwiedzających do zakupów. Na szczęście istnieją różnorodne narzędzia SEO i marketingowe, dzięki którym będziesz mógł zwiększyć widoczności swojego sklepu Shoper w Google. Z kolei lepsza pozycja w wynikach wyszukiwarki z pewnością przełoży się na większą sprzedaż (czyli poziom konwersji/dokonywanych zamówień). Patrząc długoterminowo, jedną z najskuteczniejszych metod na zwiększenie sprzedaży jest pozycjonowanie sklepów internetowych.

    Pozycjonowanie Shoper — czy warto?

    Jedną z zalet korzystania z systemu Shoper jest możliwość skorzystania z płatnych pakietów SEO, które dostępne są w formie comiesięcznej subskrypcji. Rozwiązanie to jest zdecydowanie warte rozważenia, jednak trzeba też mieć świadomość, że nie oferuje ono działań spersonalizowanych pod konkretny sklep. Koszt takiej usługi SEO uzależniony jest od tego, na jak długi czas podpisano umowę na usługę Shoper. Comiesięczne pozycjonowanie jest tańsze, jeśli klient zamierza korzystać z CMSa długoterminowo. Co więcej, działania związane z poprawą widoczności w Google są raczej na drugim planie, jeśli chodzi o usługi platformy Shoper. Dlatego lepiej przemyśleć swoją strategię pozycjonowania sklepu internetowego bardzo dokładnie. Dobrze ustawione SEO będzie działać przez lata, dlatego należy patrzeć długoterminowo.

    Pozycjonowanie sklepu internetowego Shoper — czym jest i od czego zacząć?

    Pozycjonowanie sklepu internetowego Shoper — czym jest i od czego zacząć?

    Jeśli chodzi o optymalizację SEO sklepów internetowych, warto pamiętać, że oferta powinna być odpowiednio dobrana do potrzeb klienta. Dobre pozycjonowanie sklepu internetowego Shoper oznacza także tworzenie konkurencyjnych, wysokiej jakości treści, które dodają wartości.

    Rozwiń

    Zajęcie miejsca w pierwszej piątce wyników Google jest priorytetem dla wielu firm.

    Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż swojego sklepu internetowego, odpowiedź brzmi: zainwestuj w pozycjonowanie i SEO dla e-commerce. Pozycjonowanie sklepów internetowych to nic innego, jak świetny sposób na zwiększenie ruchu w Twojej witrynie. Jest to również najlepsza strategia marketingu cyfrowego, dzięki której zwiększysz sprzedaż Twojego e-sklepu. Jeśli biznes nie jest widoczny w tzw. SERP-ie, czyli na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, klienci nie będą mieli możliwości sprawdzenia Twojej oferty. Oznacza to, że, nawet jeśli masz konkurencyjne ceny, szansa na sprzedaż jest niewielka.

    Jak zatem pojawić się na pierwszych pozycjach w Google? W skrócie — niezbędne jest opracowanie odpowiedniej strategii e-commerce, dzięki której powstanie ruch klientów naprawdę zainteresowanych produktami i usługami.

    Warto wspomnieć, że Google przywiązuje wielką wagę do tego, czy dane treści odpowiadają intencjom wyszukiwania użytkowników. Zatem, aby wypozycjonować sklep na Shoperze, zdecydowanie należy wziąć ten aspekt pod uwagę. Nie jest to jednak tak proste, jak mogłoby się wydawać. Przeprowadzenie działań mających na celu poprawę pozycji sklepu online wymaga dużego nakładu pracy, a także wiedzy. Tylko w takim przypadku można osiągnąć zadowalające rezultaty.

    Skuteczne pozycjonowanie w Shoper

    Skuteczne pozycjonowanie w Shoper

    Sukces e-commerce to coś, czego pragnie każdy, kto rozpoczyna tego typu projekt. Może się zdarzyć, że po kilku miesiącach nie znajdziesz dokładnego klucza na osiągnięcie większego ruchu i dalej Twój biznes będzie zajmować niższe pozycje w Google. Jednak przy odpowiednim poświęceniu się sprawie, zatrudnieniu osób z wiedzą i kompetencjami, a także zastosowaniu się do podpunktów zaprezentowanych poniżej, pozycjonowanie sklepu internetowego Shoper z pewnością okaże się skuteczne.

    Rozwiń

    Wybór domeny dla sklepu Shoper

    Domena to wyjątkowo ważny element każdej strony internetowej, a także sklepu online. Jednak nie tylko pomysł na jej nazwę się liczy. Jeśli zależy Ci na tym, aby już na starcie zebrać kilka punktów w kwestii pozycjonowania nowego sklepu internetowego Shoper, możesz odkupić już istniejącą domenę, do której linkuje wiele innych stron i ma ona pozytywną historię w Google. Taka domena to prawdziwy skarb, ponieważ będzie cennym atrybutem dla wszelkich działań SEO powiązanych z Twoim biznesem e-Commerce. Należy jednak być szczególnie ostrożnym przy decydowaniu się na „używaną” domenę. Dlaczego? Ponieważ można trafić na nieuczciwego właściciela, który nie powie całej prawdy dotyczącej historii domeny (na przykład, że została już kiedyś ukarana przez Google). Niektórzy właściciele domen potrafią także oszukać Page Rank, generując go w sztuczny sposób, co niestety nijak nie przełoży się później na pozycjonowanie sklepu internetowego Shoper.

    Google Analytics i Google Search Console — Integracja z Shoper

    Google Analytics i Google Search Console — Integracja z Shoper

    Google Search Console jest podstawowym, a także bezpłatnym narzędziem, które pomaga w pozycjonowaniu stron i sklepów internetowych. Krótko mówiąc, pozwala bezpośrednio wskazywać Google strony, które chcesz zaindeksować, adresy URL, które chcesz usunąć, a także różnego rodzaju parametry związane z pozycjonowaniem sklepu internetowego Shoper. Jedną z funkcji, które oferuje GSC, jest bezpośrednie wysyłanie i odbieranie danych od Google.

    Rozwiń

    Polega to na tym, że Google sam wyśle ​​​​Ci powiadomienie, jeśli pojawią się problemy techniczne lub jeśli otrzymałeś karę (miejmy nadzieję, że tak się nie stanie, ponieważ kary od Google są dość trudne do anulowania).

    Stan indeksowania Twojego e-commerce

    Każdy przedsiębiorca i właściciel sklepu internetowego Shoper chce, aby Google indeksowało jego witrynę, ponieważ oznacza to, że pojawi się ona w wynikach wyszukiwania. Dlatego wiedza o tym, ile adresów URL jest zaindeksowanych, które zawierają błąd lub które zostały zablokowane przez plik robots.txt, ma kluczowe znaczenie dla pozycjonowania sklepu internetowego Shoper. Zwłaszcza jeśli Google wykryje usterki. Google Search Console daje nawet przydatne wskazówki.

    Na co pozwala Google Search Console?

    Za pomocą tego narzędzia, będziesz mógł:

    • sprawdzić, czy Google ma dostęp do Twoich treści,
    • przesłać nową treść do śledzenia,
    • usunąć treści, których nie chcesz wyświetlać w wynikach wyszukiwania,
    • stworzyć i monitorować treści, które zapewniają atrakcyjne wyniki wyszukiwania,
    • rozwiązać problemy ze złośliwym oprogramowaniem i spamem,
    • sprawdzić ewentualne problemy z SEO na stronie,
    • sprawdzić, które zapytania powodują pokazywanie się Twojej witryny w wynikach wyszukiwania,
    • przeanalizować, które treści przyciągają największy ruch do Twojego sklepu,
    • sprawdzić, czy Twoje produkty, informacje i wydarzenia są wyróżnione w wynikach wyszukiwania,
    • przeanalizować, które witryny linkują do Twojej witryny,
    • sprawdzić wydajność w wyszukiwarkach mobilnych.

    Powiązanie Twojego sklepu internetowego Shoper z Google Search Console jest bardzo proste, a w zależności od usługi hostingowej może być jeszcze łatwiejsze. Aby to zrobić, wystarczy wejść do Google Search Console i zalogować się na swoje konto Google. Jeśli Twoja witryna jest już połączona z Google Analytics, proces ten będzie prawie automatyczny. W przeciwnym razie Google zaproponuje najłatwiejszą dla Ciebie metodę.

    W każdym razie praktycznie wszystko, co musisz zrobić, to postępować zgodnie z instrukcjami na ekranie.

    Aby móc dokładnie analizować efekty swojej pracy SEO, konieczna jest integracja sklepu Shoper z Google Analytics i Google Search Console. Tylko wtedy będziesz mógł sprawdzić, jaka jest widoczność Twojego sklepu internetowego, a także poznać wyniki sprzedaży i poziom ruchu, przekierowań, indeksacji. Google wykrywa i pokazuje także błędy techniczne pojawiające się na stronie mobilnej sklepu. Aby włączyć Google Analytics, należy uzupełnić i skonfigurować dedykowany moduł. Proces ten wygląda następująco: Konfiguracja > Integracje > Inne > Google Analytics.

    Konieczne będzie w tym miejscu dodanie specjalnego kodu śledzącego, a także skorzystać z możliwości włączenia rozszerzonej analityki dla e-commerce.

    By zweryfikować swój sklep internetowy w narzędziu Google Search Console, wszystko, co należy zrobić to skopiować meta-tag z narzędzia i wkleić go w sekcji HEAD. Następnie konieczne jest wejście do menu Konfiguracja > Integracje > Integracje Własne.

    Dobór odpowiednich słów kluczowych

    Dobór odpowiednich słów kluczowych

    Badanie słów kluczowych wymaga czasu i dużo poświęcenia. Ale jest to tak naprawdę niezbędne: dzięki tej pracy dowiesz się, jakich słów kluczowych używają użytkownicy, gdy chcą znaleźć dane produkty i usługi (jak np. te, które oferuje Twój sklep internetowy).

    Rozwiń

    Mając te cenne informacje w swoich rękach, możesz zbudować swój e-commerce tak, aby różne strony Twojego sklepu online odpowiadały na wyszukiwania użytkowników: będziesz wtedy wiedzieć, jakie słowa kluczowe najlepiej się sprawdzają i jakie intencje mają użytkownicy, gdy wpisują je w Google. Krótko mówiąc, i podsumowując: musisz dać swoim potencjalnym klientom dokładnie to, co chcą znaleźć. Oczywiście, skuteczne badanie słów kluczowych można przeprowadzić tylko wtedy, gdy wiesz, kim są Twoi potencjalni klienci. Przed rozpoczęciem badań nad słowami kluczowymi musisz precyzyjnie zdefiniować grupę docelową dla Twojego sklepu i dokładnie ją poznać.

    Twój sklep Shoper powinien zatem pozycjonować się dobrze na frazy bezpośrednio związane z Twoją niszą. Na przykład, jeśli sprzedajesz odzież sportową, mogą być to zapytania, takie, jak „buty sportowe”. Problem z doborem odpowiednich keywordsów jest taki, że bez specjalnych narzędzi analitycznych praktycznie nie da się ich ustalić (na przykład na podstawie oferowanej przez dany sklep oferty). Frazy kluczowe mogą być łatwe lub trudne do pozycjonowania w zależności od tego, czy na dany keyword pozycjonuje się duża grupa konkurencyjnych biznesów. Z tego powodu, wybierając frazy kluczowe do pozycjonowania swojego sklepu internetowego, należy:

    • ustalić ich potencjał SEO i stopień trudności pozycjonowania,
    • dopasować frazy do niszy i branży swojego biznesu.

    Jak znaleźć odpowiednie frazy kluczowe do pozycjonowania sklepu Shoper?

    Aby odkryć potencjał poszczególnych zapytań i przygotować zestawienie obiecujących keywordsów, niezbędne jest korzystanie z zaawansowanych narzędzi analitycznych (jak np. Ahrefs). Specjaliści od pozycjonowania zalecają także podglądanie, na jakie frazy pozycjonuje się konkurencja. Na podstawie takich danych można stworzyć listę słów kluczowych, a także frazy z nimi powiązane, które następnie będą wdrażane do strategii content marketingowej. Jest to zdecydowanie bardzo ważny proces zwiększania widoczności e-sklepu. Pamiętaj jednak, że pozycjonowanie to proces, który zajmuje sporo czasu. Nie można przyspieszyć pewnych działań, a całość ma wiele etapów. Jednak na samym początku to właśnie zbudowanie zasobu słów kluczowych jest jednym z najważniejszych akcji, które należy wykonać. Trzeba jednak podejść do tematu bardzo rzetelnie i wybrać wyłącznie te frazy, które przyciągną faktycznych klientów. Należy unikać fraz powiązanych z tematem, które ściągnął ruch na stronę, ale będzie on bezwartościowy. Osoby, które trafią na Twój sklep poprzez wpisanie danego zapytania, powinny stać się Twoimi klientami, a nie trafić na Twój biznes przypadkiem.

    Zrób listę terminów, których mogą szukać Twoi klienci

    Musisz najpierw określić, pod jakimi słowami kluczowymi chcesz pojawiać się w Google.

    W tym celu zalecamy przeprowadzenie burzy mózgów w celu znalezienia pomysłów na to, czego Twój potencjalny klient może szukać w Google. Wśród tej listy pomysłów możesz zawrzeć na przykład nazwy swoich produktów, ale także:

    • kategorie i podkategorie: w przypadku sklepu kosmetycznego kategoriami mogą być „pielęgnacja twarzy”, „pielęgnacja włosów”, „makijaż”, „higiena” i „perfumy”,
    • rodzaje produktów: wody toaletowe, szampony, środki do mycia twarzy, nawilżacze itp.,
    • marki: dodaj główne marki ze swojego katalogu,
    • tematy, które Cię interesują: Tworząc treści dla swojego e-commerce, pomyśl o tematach, które mogą zainteresować Twoich klientów. Na przykład porady dotyczące pielęgnacji skóry lub samouczki dotyczące makijażu.

    Gdy lista będzie gotowa, sprawdź, czy ludzie faktycznie wyszukują te hasła w Google.

    Przeanalizuj liczbę wyszukiwań każdego słowa kluczowego

    Istnieje wiele narzędzi do określania liczby wyszukiwań słów kluczowych.

    Wybraliśmy kilka i podzieliliśmy je na dwie kategorie: narzędzia płatne (które zalecamy, ponieważ dają znacznie dokładniejsze wyniki) i narzędzia bezpłatne.

    Spośród darmowych narzędzi polecić można:

    Keyword Surfer: jest to rozszerzenie Google Chrome, które wyświetla liczbę wyszukań danych słów kluczowych. Problem w tym, że dane te nie są zbyt precyzyjne, dla pewności należy je porównać z danymi z innego narzędzia.

    Planer słów kluczowych Google: sam Google podaje liczbę wyszukiwań danych fraz na platformie Google Ads. Minusem jest to, że jeśli nie masz aktywnej kampanii Google Ads, nie poznasz dokładnej liczby, ale pojawi się ona w wierszach.

    Spośród płatnych narzędzi polecić można:

    • KW Finder to narzędzie, które umożliwia wyszukiwanie słów kluczowych.
    • SEMrush: jedno z najbardziej znanych narzędzi SEO. Semrush to także szereg innych narzędzi służących do optymalizacji witryn internetowych pod kątem pozycjonowania w Google.
    • Oprócz tych narzędzi możesz korzystać z aplikacji takich jak Google Trends, które pozwalają odkrywać trendy wyszukiwania dla określonego słowa kluczowego w danym czasie.

    Jeśli więc zauważysz, że zainteresowanie kosmetykami naturalnymi rośnie, możesz tworzyć treści związane z tym tematem, aby przyciągnąć większy ruch w Google.

    Sposób organizacji i struktura sklepu internetowego

    Sposób organizacji i struktura sklepu internetowego

    Mówiąc o organizacji informacji, mamy na myśli strukturę sklepu internetowego i sposób jego organizacji. Logiczna i spójna struktura nie tylko przyniesie korzyści użytkownikom, ale także ułatwi Ci pozycjonowanie w Google: roboty indeksujące wyszukiwarek będą mogły szybciej poruszać się po e-commerce (nie pomijając przy tym żadnej ważnej sekcji) i lepiej zrozumieć treści, które indeksują.

    Rozwiń

    Dobra struktura informacji oznacza, że ​​wszystkie treści są dobrze sklasyfikowane, pochodzą z odpowiednich sekcji, a czas dotarcia do dowolnej sekcji jest rozsądny. Innymi słowy, chodzi o ułatwienie użytkownikom dostępu do danych z naszego sklepu i zmniejszenie ich frustracji.

    Jest bardzo prawdopodobne, że wielu użytkowników nie da Ci drugiej szansy, jeśli uznają, że strona internetowa Twojego sklepu jest niewygodna do poruszania się i trudna do zrozumienia. Dlatego Twoim celem jest zapobiegnięcie takiej sytuacji.

    Przemyślana mapa strony

    Bardzo ważnym czynnikiem w procesie tworzenia sklepu internetowego jest unikanie chaosu organizacyjnego. Dlatego zaleca się stworzenie przemyślanej mapy strony. Przejrzysty układ produktów, pogrupowanych w kategoriach i podkategoriach korzystnie wpłynie na pozycjonowanie sklepu internetowego Shoper. Dlaczego? Ponieważ algorytmy i boty Google sprawdzają powierzchownie, co znajduje się na danej stronie internetowej. Dlatego, jeśli Twój sklep zawiera szerokie spektrum asortymentu, koniecznie zadbaj o odpowiednie jego pogrupowanie i “zagnieżdżenie” produktów w dobrze opisujących je kategoriach i podkategoriach. Wszystko powinno być zaprojektowane w przejrzysty i logiczny sposób.

    W przeciwnym wypadku dobre wypozycjonowanie Twojego sklepu może być o wiele trudniejsze lub nawet niemożliwe.

    Optymalizacja kategorii

    Kategorie są bardzo ważne dla pozycjonowania sklepu internetowego, ponieważ odpowiednio zoptymalizowane, pozwolą uzyskać wysokie pozycje w słowach kluczowych, potencjalnie generujących konwersję. Specjaliści SEO wskazują, że stronami sklepu internetowego, które przyciągają największy ruch, są kategorie. Zwykle pierwszym wynikiem wyszukiwania na daną frazę jest kategoria, a wiele sklepów stosuje „sztuczkę” polegającą na dodaniu tekstu na dole strony kategorii.

    Pamiętaj, że niejednokrotnie będziesz konkurować z większymi sklepami, które zajmują pierwsze miejsca w wyszukiwarkach. Odpowiednio skonstruowany opis kategorii pozwoli na wysokie zaindeksowanie Twojego sklepu internetowego w wynikach Google. Poza samym tekstem musisz wziąć też pod uwagę inne czynniki.

    Zoptymalizuj adresy URL kategorii

    Adresy URL powinny dokładnie opisywać daną kategorię, bez dodatkowych lub zbędnych informacji. Na przykład, jeśli Twój sklep posiada kategorię obuwia męskiego, jego URL powinien wyglądać tak: https//przykład.com/buty-meskie. Ponadto Twoje adresy URL powinny być czyste i krótkie. Pomyśl o tym, że użytkownik, po prostu patrząc na adres URL, musi wiedzieć, w jakiej kategorii się znajduje. Ułatw mu to!

    Zoptymalizuj tytuły kategorii

    Tytuł kategorii to świetna okazja, by dać Google skoncentrowane informacje dotyczące Twojego sklepu i jego zawartości. Pisząc nagłówki, pamiętaj, że będziesz musiał przeprowadzić audyt słów kluczowych, aby zobaczyć, po jakich frazach użytkownicy szukają produktów, które sprzedajesz. Czynność ta jest warta wysiłku! Tytuły kategorii powinny zaczynać się od słowa kluczowego i nazwy Twojej marki, oprócz nazywania konkretnych cech produktów w kategorii. Na przykład, jeśli masz stronę kategorii z zielonymi tenisówkami, upewnij się, że jest to odzwierciedlone w tytule!

    Użyj meta opisu

    Opis kategorii odgrywa ważną rolę w przyciąganiu użytkowników do Twojego sklepu internetowego, a także w jego pozycjonowaniu. Pamiętaj, że to, co wpiszesz w polu meta opisu, pojawi się w wynikach wyszukiwania. Zatem postaraj się stworzyć niepowtarzalny i wartościowy meta opis każdej kategorii, ponieważ zachęci to klientów do odwiedzin Twojego sklepu. W opisach kategorii spróbuj podsumować swoje produkty i oferty. Jeśli oferujesz bezpłatną wysyłkę lub bezpłatne zwroty, możesz zasugerować to w opisie, aby zachęcić użytkowników do zakupów.

    Odpowiedni nagłówek H1 dla każdej kategorii

    Każda kategoria powinna mieć tylko jeden nagłówek H1 i powinien on znajdować się na górze strony. Może być taki sam jak tytuł strony lub inny, ale nadal musi zawierać słowa kluczowe. Nie zapomnij o tym!

    Najlepszym sposobem na podbicie swojej pozycji w rankingu wyszukiwań Google jest umieszczenie tekstu o długości około 500-800 słów pod produktami w danej kategorii. Na przykład, jeśli wpiszesz w Google „kremy do golenia”, na pierwszym miejscu zobaczysz sklep, którego kategorie są najlepiej opisane i zawierają, między innymi taką frazę.

    Dodaj elementy optymalizacji konwersji

    Nie zapominaj, że strona kategorii jest również stroną docelową i może być pierwszą stroną, którą użytkownicy odwiedzą z Google, Facebooka lub AdWords. Wykorzystaj to!

    Dlatego właśnie każda strona kategorii powinna zawierać wszystkie te elementy, które są niezbędne, aby przekonać, zachęcić i zatrzymać użytkowników w Twoim sklepie.

    W tym celu pamiętaj o dodaniu elementów takich jak:

    • Twoje logo i dane kontaktowe,
    • Twoja oferta lub promocje,
    • przyciski CTA (Call To Action),
    • linki do koszyka i logowania do konta,
    • opcje menu,
    • elementy wizualne i inne, które poprawią atrakcyjność i funkcjonalność Twojej strony.

    Nagłówki H1, H2 i H3 - lepsza organizacja informacji

    Nagłówki H1, H2 i H3 - lepsza organizacja informacji

    Nagłówki (H1, H2, H3 itp.) to kolejny z czynników, nad którymi należy popracować w SEO dla e-commerce. Są one bardzo przydatne zarówno dla wyszukiwarek internetowych, jak i dla użytkowników, ponieważ dzięki nim można w prosty i przejrzysty sposób posegregować informacje i zadbać o uporządkowaną strukturę podstron. Dzięki nagłówkom osoby przeglądające Twój e-sklep łatwiej zidentyfikują i uzyskają dostęp do treści, które ich interesują, a boty Google zrozumieją, z którym słowem kluczowym jest powiązana każda sekcja witryny.

    Rozwiń

    Należy wyszczególnić H1 i H2 dla każdego adresu URL w sieci. Następnie użyj tylu H2 i H3, ile potrzebujesz, aby odpowiednio ustrukturyzować informacje w każdej sekcji. Z kolei nie należy nadużywać nagłówków H4, H5, H6 itd., ponieważ pokazują one wyszukiwarkom, że dana informacja jest bardzo nieistotna w hierarchii treści.

    Układ zawartości tekstów

    Odpowiedni układ treści i umieszczenie w nich kluczowych fraz to jednak nie wszystko, co należy zrobić w kontekście pracy nad pozycjonowaniem sklepu internetowego. Teksty uznawane za „SEO friendly” to takie, które są czytelne. A wpływają na to m.in.:

    • wypunktowania,
    • nagłówki H2, H3, H4,
    • używanie podkreśleń, kursywy, pogrubień wszędzie tam, gdzie przydatne jest wyróżnienie ważnej treści.

    Meta dane i ich optymalizacja

    Niezwykle ważne jest także zwrócenie uwagi na meta dane serwisu. Przy pozycjonowaniu sklepów internetowych Shoper należy zadbać o ich edycję. Są to ważne dla wyszukiwarek informacje opisujące stronę, które wyświetlają się m.in. w wynikach Google. Jednymi z najważniejszych meta danych są: meta title, meta description, a także tagi związane ze zdjęciami dostępnymi na stronie (np. alt tagi). Nie można jednak zapominać o innych meta parametrach, takich, jak np. category_name, product_name, czy też product_code. Dlaczego jest to tak ważne? Ponieważ prawidłowe uzupełnienie tych danych znacznie pomoże robotom wyszukiwarki Google zaindeksowanie Twojego sklepu internetowego. Jest to z kolei konieczne w późniejszym procesie pozycjonowania.

    Tworzenie skutecznych treści

    Tworzenie skutecznych treści

    Pozycjonowanie sklepów internetowych ma na celu umożliwienie potencjalnym klientom korzystającym z wyszukiwarki dotarcia do zdefiniowanych przez Ciebie kategorii i kart produktów. Aby to osiągnąć, będziesz musiał zadbać o tworzenie zoptymalizowanych treści w różnych zakładkach, podkategoriach i kategoriach e-commerce. Treści te muszą nieść prawdziwą wartość oraz być unikalne i interesujące zarówno dla Google – pamiętaj, że chcesz, aby wyszukiwarka dobrze rozumiała wszystkie sekcje Twojej witryny – oraz dla użytkowników.

    Rozwiń

    Sekcje takie jak „O nas” również nie powinny być ignorowane. Nie należy pozycjonować ich w Google, ale prawie zawsze należą one do najczęściej odwiedzanych na stronie i odgrywają bardzo ważną rolę w utrwalaniu wizerunku Twojej marki.

    Treści SEO, które poprawiają pozycjonowanie sklepu Shoper

    Słowa kluczowe, które wybrałeś w poprzednim etapie planowania strategii SEO, są ważne, ale tworząc treści na poszczególne podstrony e-sklepu należy pamiętać, że teksty powinny być przyjazne dla odwiedzających. Co to oznacza? Nie przesadzaj z przesadnym nasycaniem treści frazami. Całość powinna być stworzona tak, aby treści były wygodne do czytania, a keywordsy rozmieszczone w sposób naturalny. Tego rodzaju strategia planowania treści będzie mieć duży wpływ na pozycjonowanie sklepu internetowego Shoper.

    Potencjalny klient z pewnością zatrzyma się na tekście i jeśli będzie on dziwny, nienaturalny i zniechęcający, może to nawet spowodować opuszczenie Twojej witryny.

    Właśnie dlatego, treści zawarte na podstronach Twojego e-sklepu powinny:

    • być unikalne — to najważniejszy punkt, jeśli chodzi o treści na Twoim sklepie! Co to oznacza? Wszelkie teksty znajdujące się na Twojej stronie nie mogą być kopiowane z innych materiałów (nawet, jeśli jest to opis produktu, którym posługuje się producent). Wszelkie kopie informacji Google uzna za mało wartościowe,
    • być rozmieszczone zarówno na stronie głównej, stronach produktowych, jak i na stronach kategorii i podkategorii,
    • być w umiarkowany sposób nasycone frazami kluczowymi, które nie przeszkadzają sobie wzajemnie,
    • być jak najbardziej merytoryczne i odpowiadać na wszelkie możliwe pytania związane z Twoim asortymentem i sklepem.

    Unikaj duplikatów treści

    O treści mówi się, że jest „zduplikowana” lub też po prostu skopiowana, gdy dwie lub więcej różnych stron ma identyczną lub bardzo podobną treść. Google karze strony, na których znajdują się skopiowane treści. Ale nie martw się, ponieważ można tego uniknąć, postępując zgodnie z tymi wskazówkami:

    • skorzystaj z usług copywriterów i stwórz niepowtarzalne i oryginalne treści. Nawet jeśli w Twoim sklepie znajdują się bardzo podobne produkty, które np. różnią się tylko kolorem, z pewnością można stworzyć dla nich unikalne opisy, które nie powielają tej samej treści;
    • nie używaj tekstów skopiowanych od producenta. W wielu sklepach można znaleźć ten sam opis produktu. Wynika to z faktu, że sprzedawcy kopiują tekst dostępny na stronie producenta. Google również potępia taką praktykę;
    • nie należy też nigdy kopiować tytułów i meta danych: meta tytuły i meta opisy nie są wyjątkiem. Upewnij się zatem, że są one unikalne, w przeciwnym razie algorytm Google uzna je za zduplikowane treści.

    Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne

    Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne

    Strategia linkowania wewnętrznego jest niezbędna do poprawy pozycjonowania sklepu internetowego Shoper. Na szczęście w e-commerce jest dość wiele możliwości tworzenia linkowania wewnętrznego — mogą to być np. moduły powiązanych produktów, moduły najlepiej sprzedających się produktów, linki do artykułów ze sklepowego bloga, do działu aktualności itp.

    Rozwiń

    Podobnie jak w przypadku innych czynników SEO, o których wspomnieliśmy, solidny schemat linków wewnętrznych ułatwi nawigację w Twoim eCommerce zarówno użytkownikom, jak i robotom Google.

    Poprawne linkowanie to podstawa

    Podstrony Twojego sklepu internetowego powinny być połączone linkami (czyli specjalnymi hiperłączami) zarówno z innymi podstronami Twojego eCommerce, jak i z portalami zewnętrznymi. Linkowanie wewnętrzne to nic innego, jak tworzenie sieci połączeń między zakładkami jednego sklepu Shoper. Natomiast linkowanie zewnętrzne także ma duży wpływ na pozycjonowanie sklepów internetowych, dlatego warto zadbać o wysokiej jakości linki z np. artykułów sponsorowanych, blogów lub sieci społecznościowych. Linkowanie podnosi wartość sklepu Shoper w rozumieniu Google, a co za tym idzie, poprawia pozycjonowanie platformy. Należy jednak przeprowadzić całą operację w umiejętny sposób — poprzez dobór odpowiednich fraz, łączenia wybranych podstron, a także sposób wstawiania linków. Najlepiej w tym celu zlecić audyt specjalistom, którzy zaprojektują całą strategię tzw. „link buildingu”.

    Link building to nic innego, jak tworzenie, utrzymywanie i rozwijanie schematu linków wysokiej jakości, które odnoszą do Twojego sklepu internetowego i działają jako swego rodzaju wskaźniki dla Google. Ważne jest, aby zrozumieć, że budowanie linków nie powinno polegać na kupowaniu masowych linków ani innych praktykach potępionych przez Google. W ten sposób wcale nie przyspieszysz pozycjonowania swojego sklepu internetowego, a jedynie narazisz go na spadek w pozycjach wyszukiwania.

    System linków zewnętrznych musi rosnąć naturalnie i progresywnie, poprzez pojawianie się linków na stronach internetowych i forach cieszącym się zaufaniem. Zadbaj także o rejestrację w katalogach firm z Twojego sektora, wymianę linków z innymi stronami internetowymi, których tematyka jest związana z Twoją, itp.

    Kontroluj indeksowanie treści

    Kontroluj indeksowanie treści

    Istnieją dwa pliki, które pomogą Ci kontrolować, które części indeksów Twojego sklepu internetowego Shoper są pominięte: sitemap.xml i robots.txt.

    Rozwiń

    Ogólnie rzecz biorąc, nie jest pożądane, aby wyszukiwarki indeksowały wszystkie sekcje Twojego sklepu internetowego: niektóre, takie jak polityka plików cookie, regulamin lub informacje prawne, nie są istotne dla sieci, dlatego należy je pominąć w indeksowaniu.

    Zoptymalizuj prędkość ładowania

    Zoptymalizuj prędkość ładowania

    Twój sklep internetowy Shoper powinien ładować się z maksymalną prędkością. Poprawienie szybkości wczytywania się strony sprawi, że Twój e-commerce po raz kolejny zarobi wiele punktów zarówno w oczach wyszukiwarek, jak i użytkowników.

    Rozwiń

    W środowisku online, gdzie jest tak wiele alternatyw, internauci nie lubią czekać. Jeśli Twój sklep internetowy sprawia, że ​​użytkownicy są zniecierpliwieni powolnym ładowaniem się treści, bez wahania poszukają sklepu konkurencji.

    Oczywiście Google też wykryje ten problem, a konsekwencją będzie to, że zaczną spadać Twoje pozycje w wynikach wyszukiwania. Google po prostu uzna, że Twój sklep nie jest najlepszą opcją dla użytkowników. Zatem spowolnione działanie to coś, na co nie możesz sobie pozwolić. Szybkość ładowania strony możesz przeanalizować za pomocą narzędzi takich jak PageSpeed ​​Insights od Google: sprawdzisz w nim nie tylko, jaka jest prędkość wczytywania się Twojego sklepu online, ale także jak możemy ją poprawić.

    Twórz przyjazne adresy URL

    Twórz przyjazne adresy URL

    Adresy URL Twojego sklepu internetowego Shoper muszą być zrozumiałe dla użytkowników i wyszukiwarek.

    Rozwiń

    Wspólnym i funkcjonalnym schematem dla e-commerce jest domena – kategoria – produkt. Jeśli zastosujesz ten schemat tworzenia URL, w rezultacie otrzymasz adresy, które są proste, przejrzyste i przydatne dla osób przeglądających witrynę, a także łatwe do przeanalizowania i zrozumienia dla botów Google i innych wyszukiwarek.

    W związku z tym stosowanie nietypowych znaków, myślników, numerów referencyjnych i ogólnie dziwnych elementów, które użytkownicy mogą źle zinterpretować lub w ogóle ich nie zrozumieć, jest całkowicie niedopuszczalne.

    Wygodne przeglądanie z urządzeń mobilnych — responsywna wersja witryny

    Wygodne przeglądanie z urządzeń mobilnych — responsywna wersja witryny

    Dzisiejszy Internet jest mobilny. W wielu przypadkach użytkownicy dokonują zakupów z urządzeń mobilnych, więc sklep internetowy, którego nawigacja i proces zakupowy nie są w pełni przygotowane do tej rzeczywistości, z pewnością nie odniesie sukcesu.

    Rozwiń

    Jeszcze gorzej jest w przypadku e-commerce, które nie mają responsywnej wersji szablonu na urządzenia mobilne.

    Dlaczego wersja mobilna jest tak ważna dla SEO Twojego e-commerce?

    Google korzysta z indeksu Mobile First, co oznacza, że podczas indeksowania i pozycjonowania Twoich stron w wynikach wyszukiwania uwzględni tylko mobilną wersję sklepu internetowego.

    Filozofia Mobile First leży u podstaw wszystkich tworzonych dziś witryn, a Google od kilku miesięcy bierze ją pod uwagę: chodzi o planowanie i projektowanie najpierw mobilnej wersji witryny, a dopiero później wersji na komputery stacjonarne. Jest to filozofia, którą musisz w pełni przyjąć, jeśli chcesz, aby Twój sklep Shoper odniósł sukces.

    Musisz zatem skonfigurować witrynę pod kątem urządzeń mobilnych. Aby mieć pewność, że nie ma zasobów blokujących dostęp z takich urządzeń, możesz skorzystać z narzędzia Google do testowania optymalizacji urządzeń mobilnych.

    Dobrze też zrobisz, jeśli jasno określisz informacje odnośnie tego, jaki procent Twoich klientów odwiedza Twój sklep z urządzeń mobilnych. Tego typu dane możesz pozyskać, korzystając z różnych narzędzi analitycznych. Jest to bardzo ważne, ponieważ może pomóc Ci w podejmowaniu ważnych decyzji dotyczących pozycjonowania sklepu internetowego Shoper. Należy pamiętać, że nie wszystkie wirtualne sklepy mają taki sam rozkład ruchu pomiędzy urządzeniami stacjonarnymi i mobilnymi.

    Zdjęcia w Shoper — dodawanie i edycja

    Zdjęcia w Shoper — dodawanie i edycja

    Jednym z najważniejszych elementów każdego sklepu internetowego są zdjęcia. To właśnie one, między innymi, sprawiają, że dochodzi do zakupu. W większości przypadków kupujący są wzrokowcami, dlatego zadbanie o wysokiej jakości obrazki i zdjęcia jest kluczowe w pozycjonowaniu sklepu internetowego Shoper.

    Rozwiń

    Na szczęście dodanie nowego zdjęcia w Shoper jest wyjątkowo prostym procesem. Wszystko odbywa się poprzez panel administracyjny: Obsługa sklepu> Strona danego produktu>Edycja> Galeria.

    W tym oknie będziesz mieć możliwość wgrania kilku, lub jednego zdjęcia z dysku. Zasada jest taka, że pierwsze dodane zdjęcie zawsze wyświetlane jest później jako główne.

    Można także stworzyć pokaz slajdów zdjęć na stronie głównej, czyli slider. Za jego pomocą w prosty sposób będziesz w stanie zareklamować różnego rodzaju obrazy np. z informacjami dotyczącymi aktualnych promocji. Sposób ten sprawdza się także, jako forma informowania klientów o nowościach w sklepie. Jeśli chcesz stworzyć slider, wykonaj następujące kroki: Wygląd i treści>Wygląd sklepu i Bieżąca skórka>Moduły. W tym miejscu można skorzystać z edycji obecnego pokazu slajdów lub stworzyć nowy. Przesuwanie się banerów może odbywać się zarówno w losowej kolejności lub być w pełni zaprojektowane przez Ciebie. Zaprogramować możesz jednakowo sposób, w jaki będą się one zmieniać (na przykład poprzez powolne zanikanie lub podążanie z jednej strony na drugą). W następnym kroku możesz już dodać zdjęcia, a także zamieścić link, do którego dany slajd ma odsyłać.

    Upewnij się, że wszystkie załadowane w Twoim sklepie zdjęcia mają alt tagi i opisową nazwę pliku

    Obecnie prawie 23% wyszukiwań internetowych pochodzi z Google grafika. Aby zapewnić odpowiednie pozycjonowanie obrazów z Twojego sklepu w wyszukiwarce, należy nadać każdemu plikowi obrazu opisową nazwę. W tym celu unikaj nazywania obrazów np. „12345678.jpg”. Dodaj również opisowy tag alt do każdego zdjęcia, ilustrujący jego zawartość (Na przykład „uśmiechnięty chłopiec w zimowej kurtce”).

    Blog nasycony wartościowymi tekstami

    Blog nasycony wartościowymi tekstami

    Blog prawdopodobnie nie będzie dla Ciebie priorytetem, jeśli tworzysz sklep internetowy Shoper, ale całkowita rezygnacja z prowadzenia bloga to poważny błąd. Dla każdej strony internetowej, w tym sklepu internetowego Shoper, blog jest doskonałym narzędziem do pozycjonowania nowych słów kluczowych i przyciągania ruchu.

    Rozwiń

    Ponadto blog, na którym często publikuje się wartościowe treści dla wybranej grupy docelowej, przyniesie także inne korzyści: poprawi wizerunek Twojej marki i wartości z nią związanych – w końcu chodzi o to, abyś pokazał swoją firmę jako ekspertów z wybranej dziedziny. Blog pomoże Ci także zdobywać nowych obserwujących w sieciach społecznościowych i pozwoli stopniowo budować lojalną społeczność wokół Twojego projektu.

    Wizytówka Google Moja Firma

    Wizytówka Google Moja Firma

    Stworzenie zoptymalizowanej wizytówki firmy w Google Moja Firma jest wysoce zalecane w procesie pozycjonowania sklepu internetowego Shoper, zwłaszcza jeśli zależy Ci na dobrych pozycjach w wyszukiwaniach lokalnych.

    Rozwiń

    Google My Business to, jak sama nazwa wskazuje, usługa (swoją drogą bezpłatna) wyszukiwarki. Co prawda nic nie tracisz w oczach wyszukiwarki, jeśli zignorujesz stworzenie wizytówki Google Moja Firma, ale zakładając ją, będziesz mógł stworzyć kartę ze wszystkimi informacjami o Twojej firmie na pierwszej pozycji w wyszukiwarce Google. Znajdą się tam także opinie użytkowników, zdjęcia, publikacje. Wszystko to jest darmowe i w dodatku doskonale zoptymalizowane pod urządzenia mobilne.

    Inne czynniki wpływające na SEO

    Inne czynniki wpływające na SEO

    Optymalizuj tytuły i opisy poszczególnych sekcji sklepu internetowego, korzystaj z sieci społecznościowych, aby przyciągnąć ruch i obserwujących. Stale wzmacniaj wizerunek swojej marki — ma to także ogromny wpływ na pozycjonowanie sklepu internetowego Shoper. Działania SEO wiążą się z wieloma innymi dodatkowymi zadaniami, o których należy pamiętać, działając zarówno w obrębie samego sklepu, jak i poza nim.

    Rozwiń

    Zdjęcia i obrazy w sklepie Shoper

    Pozycjonowanie sklepu internetowego Shoper powinno także obejmować optymalizację obrazów. Co to oznacza? Otóż zdjęcia powinny ważyć na tyle mało, aby wczytywały się płynnie i bez opóźniania działania stron produktowych. Pamiętaj też, że użytkownicy ufają stronom, które tworzą własne zdjęcia lub filmy. Kiedy klient odwiedza sklep mający taki sam zestaw zdjęć, co producent, może on nie zaufać w pełni temu, co sprzedajesz, i udać się do konkurencji. Chociaż ten punkt jest pracochłonny, postaraj się, aby zdjęcia produktów były dobrej jakości i jeśli możesz, własne i oryginalne. Zadbaj także o to, aby wypełnić wszystkie ALT tagi obrazów, dzięki czemu poprawisz SEO całego sklepu.

    Możliwość dodawania opinii

    Opinie to jeden z podstawowych filarów sklepów internetowych. Nie tylko dlatego, że wzbudzają zaufanie konsumentów, ale dlatego, że Google uważa je za wysokiej jakości treści. Umieszczanie opinii w kartach produktowych oznacza zwiększenie zaufania i poprawę pozycjonowanie sklepu internetowego. Czy zatem powinieneś zezwalać na recenzje produktów dostępnych w Twoim sklepie online?

    Zdecydowanie tak. Umożliwienie klientom oceny produktów lub pozostawienia komentarzy zwiększa współczynnik konwersji. Dodatkowo wydłuża czas przebywania użytkownika w Twoim e-commerce. Co więcej, opinie przyczynią się do poprawy SEO Twojego sklepu internetowego, ponieważ oznaczają więcej pojawiających się regularnie treści, co Google zawsze chętnie nagradza.

    Certyfikat SSL dla Shoper

    Kolejnym ważnym punktem, jeśli chodzi o pozycjonowanie sklepu internetowego Shoper, jest wyposażenie e-commerce w certyfikat SSL. Jest to obowiązkowa wręcz pozycja, jeśli chcesz poważnie podejść do tematu SEO. Platforma oferuje jego zakup, dzięki czemu każdy w prosty sposób może uzyskać taki certyfikat. Co należy dodatkowo zrobić, aby prawidłowo działał on dla całego sklepu?

    1. Po pierwsze, odwiedź zakładkę Hosting->Domeny i sprawdź konfigurację (/admin/plugin/execute/plugin/SaasDomains-Hosting/act/domains)
    2. Następnie przejdź do zakładki Konfiguracja > Bezpieczeństwo (/admin/security) i włącz obsługę https, zaznaczając okienko “wszędzie”.

    Kiedy już wykonasz zalecone powyżej kroki, za pomocą specjalnego narzędzia Httpstatus.io będziesz mógł sprawdzić, czy odwiedzając adresy https:// i http:// Twojego sklepu internetowego, zostaną przedstawione odpowiednie statusy. Obok adresu powinna pojawić się także ikonka kłódki.

    Jak długo trwa proces pozycjonowania sklepu Shoper?

    Jak długo trwa proces pozycjonowania sklepu Shoper?

    Na początek należy pamiętać o dwóch rzeczach: SEO jest jak chodzenie na siłownię, potrzeba konsekwencji, a praca nigdy się nie kończy. Musisz stale pracować nad optymalizacją swojego sklepu internetowego, przeprowadzać analizy co jakiś czas i ponownie optymalizować, aby w końcu zająć najwyższe pozycje w wyszukiwarce.

    Rozwiń

    Czas potrzebny na uzyskanie wyników zależy od wielu czynników. Wiemy, że jest to niezadowalająca odpowiedź, jednak nie da się tego sprecyzować.

    Dlatego, jeśli dopiero zacząłeś pracować nad pozycjonowaniem swojego sklepu internetowego Shoper, lepiej podejść do SEO jak do strategii długoterminowej i systematycznie inwestować czas w ten proces.

    W przeszłości można było prześcignąć konkurencję, po prostu uzyskując więcej linków zewnętrznych niż oni. W dzisiejszych czasach wszystko jest znacznie bardziej skomplikowane: czynników wpływających na pozycjonowanie jest o wiele więcej, a dobra strategia SEO to coś, co może zająć dużo czasu. Musisz dążyć do tworzenia unikalnych i wysokiej jakości treści, które zainteresują Twoich odbiorców — to znaczy w zakresie optymalizacji stron internetowych musisz skupić się na potrzebach użytkowników.

    Ale nie tylko to przecież brane jest pod uwagę. Jak już wspominaliśmy wcześniej, dochodzi także linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne, a także interakcje społeczne. Wiele czynników ma wpływ na to, że wyszukiwarki wezmę Twój sklep Shoper pod uwagę i ustawią go wyżej w wynikach wyszukiwania.

    Kilka lat temu podstawowa strategia pozycjonowania sklepów internetowych polegała na uwzględnieniu najważniejszych słów kluczowych w branży i zoptymalizowaniu wokół nich całej witryny. Dzisiaj chodzi o optymalizację treści pod kątem bardzo konkretnych słów kluczowych (znanych jako „long tail”), dzięki którym Twój sklep będzie mógł konkurować z bardziej ogólnymi keywordsami i weźmie udział w większej liczbie wyszukiwań. Użycie konkretnych i zwięzłych słów kluczowych przyciągnie odbiorców bardziej zainteresowanych Twoim sklepem.

    Jeśli dopiero co założyłeś sklep Shoper, zapomnij o pozycjonowaniu swojej witryny pod kątem ogólnych słów kluczowych, takich jak „buty sportowe”. Skoncentruj się na poszukiwaniu fraz i pytań, które faktycznie przyciągną klientów do Twojego sklepu.

    Na przykład, jeśli Twój sklep ma fizycznie istniejącą siedzibę, postaw na słowa kluczowe long tail, takie jak „buty sportowe Kraków” lub „kurtki zimowe Kraków”, aby wznieść się wyżej w organicznych wynikach wyszukiwania. Im bardziej sprecyzowane będą Twoje słowa kluczowe, tym większe prawdopodobieństwo, że przyciągniesz odbiorców, którzy naprawdę zainteresują się Twoim biznesem.

    Zapomnij o nierealistycznych oczekiwaniach — wyznacz mądre cele

    Jeśli ktoś obiecuje Ci, że:

    • bardzo szybko pojawisz się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania
    • w ciągu jednego dnia zyskasz mnóstwo ruchu organicznego
    • raz zajmie się SEO i będzie ono doskonale działać już zawsze
    • osiągniesz wspaniałe wyniki za bardzo niską cenę

    to znaczy, że Cię okłamuje.

    Pozycjonowanie sklepów internetowych to proces czasochłonny i wymaga wysiłku i systematycznej pracy, aby dostać się na szczyt wyników wyszukiwania. Nie oczekuj, że z dnia na dzień dokonasz dużej zmiany, ponieważ jest to niemożliwe.

    Agencje, które obiecają Ci świetne wyniki za niską cenę, z pewnością tylko pogorszą pozycjonowanie Twojej witryny. Czemu? Ponieważ Ci, którzy obiecują, że w bardzo krótkim czasie wypozycjinują Cię wysoko na dane słowo kluczowe, z pewnością złamią zasady dobrego SEO. Takie techniki znane są jako Black Hat SEO i ich stosowanie jest ryzykowne. Z czasem wyszukiwarki zauważą tego rodzaju działania i dadzą Twojej witrynie karę.

    W dłuższej perspektywie zaszkodzi to pozycjonowaniu, a także Twojej marce. Nie brzmi to dobrze, prawda? Teraz kiedy już wiesz, czego się spodziewać, a czego nie, można odpowiedzieć na pytanie, jak długo zajmuje pozycjonowanie sklepu internetowego Shoper.

    Skuteczne strategie SEO potrzebują od 3 do 12 miesięcy, aby przyniosły oczekiwane rezultaty. W rzeczywistości, po wykonaniu wstępnych działań i podczas dalszego opracowywania wysokiej jakości treści i ulepszania witryny, możesz spodziewać się, że zobaczysz:

    • pierwsze efekty po 3 miesiącach,
    • zauważalne zmiany po 6 miesiącach,
    • pełny rezultat po 12 miesiącach.

    Pamiętaj, że są to tylko ogólne szacunki.

    Rzeczywiste ramy czasowe będą zależeć od takich czynników, jak ilość, jakość i częstotliwość publikowanych treści; oczywiście także ogólnej jakości Twojej witryny.

    Chociaż SEO jest ciągłym procesem, jeśli zostanie wykonane dobrze, wyniki, które uzyskasz, będą działać dla wszystkich nowych aktualizacji algorytmu Google. Dodatkowo zyskasz stałe i niezawodne źródło ruchu i sprzedaży.

    Reputacja marki i tworzenie społeczności kupujących

    Reputacja marki i tworzenie społeczności kupujących

    Buduj obecność swojej na innych platformach, takich jak Facebook, Twitter, Instagram i Pinterest. Kiedy budujesz swoją markę od podstaw, używanie nazwy firmy na kontach w różnych mediach społecznościowych jest przydatne, aby chronić Twoją tożsamość i natychmiast wskazać użytkownikom miejsce, w którym mogą Cię znaleźć.

    Rozwiń

    Wstawiaj linki do swoich kont społecznościowych również w sklepie Shoper. Pozwoli Ci to udoskonalić strategię marketingową w mediach społecznościowych. Najlepiej jednak ograniczyć się do kanałów, w których spodziewasz się dotrzeć do potencjalnych klientów i dokonać sprzedaży.

    Twój sklep internetowy nie istniałby bez Twoich klientów, ale lepiej nie zakładać, że zostaną oni z Tobą tylko dlatego, że raz u Ciebie coś kupili. Zaangażowanie klientów poprzez tworzenie treści jest kluczowe, a istnieje kilka sposobów na utrzymywanie kontaktu z potencjalnymi i istniejącymi nabywcami:

    • Po ustaleniu, które kanały mediów społecznościowych najczęściej odwiedzają Twoi klienci, upewnij się, że regularnie publikujesz odpowiednie treści zawierające linki do Twojego sklepu e-commerce.
    • Eksperymentuj z filmami. Jeśli korzystasz z Instagram Stories, nie musisz tworzyć doskonałych i profesjonalnych treści. Są świetnym sposobem na sprawdzenie różnych strategii reklamowych przed podjęciem decyzji o dokonaniu poważnej inwestycji.
    • Czy Twoja marka jest ukierunkowana na niszę? Napisz o tym na swoim blogu, stwórz newsletter lub nagraj podcast, aby zaangażować podobnie myślących klientów.
    • Kluczem do sukcesu jest stworzenie społeczności kupujących, którzy utrzymują stałą relację z Twoją marką, dzięki czemu będą wracać.

    I pamiętaj: kontakt z klientami nie musi być uciążliwym i kosztownym zadaniem, po prostu musi być przemyślany.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *