Pozycjonowanie sklepu PrestaShop

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    PrestaShop to platforma e-commerce typu open source CMS, kompatybilna z systemami płatniczymi, takimi jak PayPal czy Google CheckOut. W ostatnich latach stała się popularną alternatywą dla innych narzędzi do tworzenia sklepów internetowych, takich jak Magento i przewyższyła rozwiązania typu Drupal czy Joomla.

    Wybór platformy dla sklepu internetowego

    Platformy CMS mogą znacznie się różnić i warto pamiętać, że platforma wybrana do stworzenia sklepu internetowego powinna zapewniać niezbędne narzędzia do optymalizacji SEO. Bardzo często nowe na rynku systemy do zarządzania treścią są zaprojektowane w taki sposób, aby można było z nich w prosty sposób korzystać. Jednak czasem w takim przypadku przeprowadzenie niezbędnych optymalizacji nie jest łatwe.

    Panorama platform e-commerce jest bardzo szeroka. Znaleźć można zarówno znane systemy, jak i niestandardowe infrastruktury do zarządzania sklepem. Chcąc wymienić niektóre z najpopularniejszych, oczywiście będą to: Woocommerce (przez WordPress), PrestaShop i Magento, czy też Shopify.

    W tym artykule będziemy omawiać pozycjonowanie PrestaShop. Jednak niezależnie od wybranej platformy, zasady SEO są uniwersalne. Zobaczmy więc, jakie czynniki mają znaczny wpływ na widoczność sklepu w wynikach wyszukiwania Google.

    Dlaczego PrestaShop to dobra platforma dla sklepów?

    PrestaShop stał się doskonałą alternatywą dla innych platform e-commerce, a nawet zyskał miano jednego z popularniejszych CMS. Ponadto PrestaShop stale dostosowuje się do nowych potrzeb użytkowników platform handlu elektronicznego, oferując liczne możliwości, łatwą obsługę i wdrożenie.

    Wśród zalet PrestaShop możemy wyróżnić:

    • system płatności kompatybilny ze wszystkimi bankami,
    • łatwy sposób konfiguracji,
    • możliwość łatwej parametryzacji,
    • back office umożliwiające pełną kontrolę,
    • wielowalutowość,
    • łatwe promowanie produktów w sieciach społecznościowych.

    Pozycjonowanie PrestaShop

    W PrestaShop konieczne jest wykonanie szeregu zadań, aby Twoja strona znalazła się na pierwszych pozycjach w Google. Odpowiednie działania SEO sprawią, że witryna będzie wyświetlana w wynikach wyszukiwania Google przed konkurencją. W konsekwencji Twój sklep będzie miał więcej odwiedzin, a tym samym uda Ci się osiągnąć większą sprzedaż.

    Pozycjonowanie sklepu PrestaShop to długi proces, ale może przynieść wiele korzyści. Aby kampania SEO była w pełni skuteczna, treści zawarte na stronie muszą być wysokiej jakości, a witryna dobrze zoptymalizowana. Czas jej ładowania powinien być krótki, w przeciwnym razie odwiedzający prawdopodobnie opuści ją bez interakcji.

    Pozycjonowanie PrestaShop – podstawowe narzędzia SEO

    Najczęściej używane narzędzia SEO odpowiednie dla PrestaShop to:

    • Google Adwords KeyPlanner — pozwala na dobranie słów kluczowych,
    • Google Trends — pokazuje aktualnie popularne keywordsy.

    Pozycjonowanie PrestaShop to działanie wymagające dokładnego zbadania konkurencji i stworzenia listy słów kluczowych, a także sprawdzenia szeregu przydatnych parametrów. W tym celu polecamy narzędzia:

    • SEMrush,
    • Ahrefs,
    • keywordtool.io.

    Strony w CMS — zadbaj o stronę główną sklepu

    Strona główna to zazwyczaj ta, która odbiera największy ruch, ponieważ jest najważniejsza w całym sklepie internetowym. Warto zatem umieścić na niej odpowiednie słowa kluczowe, które będą dość ogólnie nawiązywać do tematyki sklepu.

    Ważne, aby zintegrować treści tekstowe na stronie głównej sklepu PrestaShop. Można to zrobić za pomocą modułu „Edytor strony głównej” i/lub modułu „Blok CMS informacji o kliencie”. Zawsze używaj tagu H1 na stronie głównej. Powinien zawierać on nazwę Twojej witryny lub główne słowo kluczowe, na które kierujesz reklamy.

    Niezbędne jest zapewnienie szybkiej identyfikacji sklepu na wszystkich stronach, odpowiedni projekt menu nawigacji, linki do stron z informacjami prawnymi, a także logo. Wszystko to pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie PrestaShop.

    Optymalizacja strony głównej

    Pierwszą rzeczą do zrobienia jest zoptymalizowanie metadanych tej strony poprzez dodanie tytułu i odpowiedniego opisu.

    Ważne, by zadbać o stronę główną swojej witryny, zoptymalizować słowa kluczowe, wstawić opisowy tekst o sklepie, jego produktach, a docelowo podkreślić wszystko, co go wyróżnia.

    Treść przyjazne SEO

    Ważne jest dodanie tekstu zoptymalizowanego pod kątem SEO o minimalnej długości 500 słów. Napisz o tym, co oferuje Twój sklep internetowy, co go wyróżnia od reszty, co gwarantuje itp. Na szczęście istnieje kilka modułów dla obu wersji PrestaShop, które są już domyślnie włączone, co pozwoli Ci dodać zoptymalizowany tekst.

    Pozostałe strony

    W przypadku innych stron PrestaShop powinieneś indeksować tylko te, które zawierają unikalną, interesującą treść. Muszą być zoptymalizowane pod kątem metadanych, zawierać unikalną treść o długości co najmniej 300 słów, mieć przynajmniej jeden obraz z odpowiednim oznaczeniem ALT.

    Czynniki SEO, które należy wziąć pod uwagę przed stworzeniem systemu e-commerce

    Mowa tu zarówno o wyborze dobrego hostingu, nazwy domeny, jak i o stworzeniu prawidłowej struktury strony (jest to również ważne dla procesu, jakim jest pozycjonowanie PrestaShop).

    Hosting

    Na pierwszy rzut oka można nie zauważyć problemów związanych z serwerem, ale wraz ze wzrostem katalogu produktów i funkcjonalności Twojego sklepu, hosting, który wynajmujesz, może być ograniczony.

    Jeśli Twój e-commerce będzie się stopniowo rozwijał, będziesz potrzebować więcej zasobów, a opcja ich rozwoju musi być dostępna w hostingu.

    Najbardziej polecane dla e-commerce są zazwyczaj hostingi wirtualne, zwane również VPS lub serwerami dedykowanymi.

    Domena

    W przypadku sklepu internetowego idealna nazwa domeny to taka, którą klient z łatwością zapamięta. Aspektami mającymi wpływ na późniejsze pozycjonowanie PrestaShop mogą być: wiek domeny, historia, czas rejestracji lub to, czy domena jest publiczna.

    Szablon/ motyw

    Nie wszystkie istniejące szablony oferują te same projekty lub pozwalają z taką łatwością edytować ważne aspekty SEO. Niektóre będą wymagać więcej modyfikacji kodu i projektu niż inne, aby osiągnąć lepsze wyniki.

    Jeśli możesz, postaw na projekt szablonu dostosowany do SEO. Unikaj motywów, które są “ciężkie” i zawierają zbyt wiele funkcji (blog, portfolio, FAQ, referencje, usługi itp.).

    Przykładowe punkty do sprawdzenia w szablonie PrestaShop:

    • ergonomia,
    • interfejs przyjazny dla urządzeń mobilnych,
    • zwięzły i czysty kod,
    • szablon łatwy do załadowania,
    • możliwość używania podstawowych funkcji PrestaShop (suwak, konfigurator motywów itp.), w celu uniknięcia integracji dodatkowych modułów, które robią to samo,
    • prawidłowe umiejscowienie nagłówków,
    • nazwy, opisy produktów i opisy kategorii,
    • sprawdź, czy szablon jest przetłumaczony na język polski i czy tłumaczenie jest poprawne,
    • upewnij się, że szablon nie generuje duplikatów treści,
    • upewnij się, że nie ma nadmiernej ilości skryptów, które się ładują.

    SEO dla e-commerce

    Badanie słów kluczowych

    Narzędzie Ahrefs może być Twoim wiernym sojusznikiem do przeprowadzenia badania słów kluczowych. Możesz zadać sobie kilka pytań, które pomogą Ci lepiej wyszukać potencjalne słowa kluczowe związane z Twoim biznesem:

    • Co sprzedajesz?
    • Jak ludzie Cię znajdą?
    • Jaka jest konkurencja tych słów kluczowych?

    Na początku działań mających na celu pozycjonowanie PrestaShop, lepiej używać tak zwanych fraz long tail. Konkurencja w pozycjonowaniu takich fraz jest mniejsza.

    Optymalizacja SEO w większości przypadków skupia się na kategoriach produktów. Dlatego konieczne jest zidentyfikowanie najtrafniejszych słów kluczowych w odniesieniu do Twojej firmy.

    Oto kilka podpowiedzi:

    • liczba wyszukiwań: jak często dane słowo kluczowe jest wyszukiwane w ujęciu miesięcznym;
    • konkurencyjność danej frazy: czyli, jak wiele witryn pozycjonuje się już na dane słowa kluczowe i jak przez to są one „trudne”;
    • intencja wyszukiwania: czyli, jaka jest intencja użytkownika szukającego danych słów kluczowych. Uchwycenie intencji wyszukiwania pozwoli Ci kierować frazy kluczowe, które lepiej odpowiadać będą potrzebom użytkowników.

    Optymalizacja podstawowych meta tagów w Twoim e-commerce

    • Meta title: to tytuł, który pojawia się w SERP i pierwszy element, którego Google używa, aby zrozumieć, o czym jest dana strona. Tutaj wpisać należy główne słowo kluczowe, na które chcemy wypozycjonować stronę. Tytuł powinien mieć do 60 znaków i zachęcać do odwiedzenia strony.
    • Meta description: nie ma to bezpośredniej wartości SEO, ale jest szczególnie ważne na froncie CTR. Meta opis powinien podsumowywać zawartość strony i zachęcać do odwiedzin. Warto także zamieścić w nim słowa kluczowe, aby stworzyć większą zgodność z tytułem i treścią strony. Jeśli chodzi o długość, to powinna wynosić ona około 160 znaków.
    • URL: adres URL jest również kolejną przydatną „przestrzenią”, w której można wstawić ważne słowa kluczowe. Powinien być jednocześnie jak najkrótszy, także w kwestiach związanych z udostępnianiem i ze względu na aspekt wizualny.
    • Nagłówki: H1, H2, H3 itd. to elementy, które należy wypełnić słowami kluczowymi powiązanymi z głównym. Obecny trend zaleca uwzględnienie tylko jednego H1 na stronę i 7-10 H2. Wytyczne zależą jednak od tego, jak duża jest zawartość strony.
    • Obrazy: zdjęcia i obrazy powinny być zoptymalizowane pod kątem treści tekstowych. Nazwa pliku z obrazkiem powinna informować, co on przedstawia. Kluczowy jest także tekst alternatywny.

    Linki wewnętrzne

    Linki wewnętrzne silnie wspierają pozycjonowanie PrestaShop. Zmuszają one niejako robota Google, aby odwiedził inne strony/ sekcje Twojego e-commerce.

    W przeciwieństwie do zewnętrznych linków zwrotnych możesz zbudować i zoptymalizować strukturę linków wewnętrznych znacznie szybciej przy stosunkowo niewielkiej inwestycji (wymaga to jedynie czasu).

    Upewnij się, że odwiedzający mogą łatwo przechodzić z jednej kategorii do drugiej za pomocą linków. Zwiększy to pozytywne wrażenia użytkowników, a także poprawi SEO.

    Oryginalne treści

    Niestety powszechną praktyką jest masowe przesyłanie opisów produktów lub kopiowanie zawartości karty produktu z innych witryn. W ten sposób powstają sklepy, które mają setki, jeśli nie tysiące produktów ze zduplikowanym opisem. Jest to zła praktyka.

    Każdy produkt, w miarę możliwości, powinien mieć określone tagi i zoptymalizowaną treść. Profil produktu jest istotny nie tylko od strony SEO, ale także z punktu widzenia konwersji.

    Pozycjonowanie PrestaShop — ustawienia SEO dla kategorii, produktów i stron

    Jeśli kategorie nie są dopracowane, ciężko będzie Ci pracować nad SEO w PrestaShop. Skuteczne działanie w tym przypadku polega na napisaniu unikalnej treści w każdej z kategorii. Teksty powinny zawierać słowa kluczowe z listy najważniejszych, na które chcesz pozycjonować swój biznes.

    Niektóre techniki, których można użyć do ulepszania treści, to:

    • zwiększ długość tekstu opisu kategorii, aby uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google,
    • dodaj do kategorii obraz z odpowiednim alt tagiem,
    • zadbaj o linkowanie wewnętrzne, aby ułatwić botom Google śledzenie wszystkich stron kategorii, a także poprawić UX,
    • zoptymalizuj tekst lub treść za pomocą specjalnych narzędzi SEO.

    Importowanie produktów od dostawcy, a pozycjonowanie sklepu PrestaShop

    Obecnie dostawcy często dostarczają plik CSV, który umożliwia szybkie zaimportowanie kategorii i produktów z ich katalogu. Należy jednak korzystać z tego bardzo ostrożnie.

    To faktycznie prawda, że ​​w ciągu kilku minut można zaimplementować setki, a nawet tysiące produktów do sklepu online. Problem polega na tym, że setki innych sklepów też tak robi, zatem na pewno nie jesteś pierwszy. Dlatego w oczach wyszukiwarki na Twojej stronie są tylko zduplikowane treści, a Google takowych nie pozycjonuje.

    Jeśli zamierzasz przyciągnąć ruch do swojej witryny poprzez SEM, to nie ma to większego znaczenia, ale jeśli chcesz, aby Twój sklep pojawił się na pierwszych pozycjach Google bez inwestowania w reklamy, nie powinieneś duplikować treści. Możesz zatem zmienić wszystkie opisy kategorii i produktów.

    Jeżeli Twój sklep ma tysiące produktów, powinieneś indeksować nie produkty, a kategorie.

    Produkty

    Odpowiednio stworzona karta produktu buduje zaufanie wśród klientów.

    PrestaShop dostarcza wiele informacji do wypełnienia, dzięki czemu łatwiej jest zawrzeć cenne elementy opisu produktu. Jeśli potraktujesz ten etap poważnie, wyróżnisz się na tle konkurencji.

    Zalecenia dotyczące optymalizacji karty produktu:

    • dołącz obrazy i filmy, aby zbudować zaufanie użytkownika;
    • wypełnij wszystkie pola: opisy, meta tagi;
    • dodaj tekst (opis produktu) zawierający co najmniej 300 słów;
    • treść musi być oryginalna, a nie skopiowana ze strony producenta;
    • usuń wycofane produkty.

    Jeśli masz bardzo podobne produkty do tych, których już nie masz na stanie, wystarczy wykonać przekierowanie 301 do podobnego produktu.

    W wersjach PrestaShop 1.6 i 1.7, zarządzając plikiem produktu z BackOffice, masz możliwość przekierowania tego produktu do innego powiązanego za pomocą zaledwie kilku kliknięć.

    Kategorie i podkategorie produktów

    Kategorie to sekcje zoptymalizowane za pomocą słów kluczowych, które pomagają w wyjaśnieniu, jakie produkty lub usługi sprzedajesz. Na przykład, jeśli sprzedajesz buty, powinieneś mieć co najmniej dwie kategorie: „męskie” i „damskie”. Po wejściu w którąś z nich powinny pojawić się podkategorie dotyczące różnych rodzajów obuwia, które oferujesz. W ten sposób będziesz segmentować swoje produkty, co korzystnie wpływa na skuteczne pozycjonowanie PrestaShop dla każdej kategorii.

    Co jeszcze należy wiedzieć o produktach, kategoriach i stronach sklepu PrestaShop?

    Produkty, kategorie, do których należą oraz tzw. strony statyczne posiadają własne parametry SEO. Aby przyjrzeć się tym parametrom, przejdź do „Katalogu kategorii”, wybierz kategorię i kliknij „Modyfikuj”. Oto przegląd różnych ustawień, do których będziesz mieć dostęp:

    • Opis: dodaj opis do kategorii i podkategorii, ponieważ są one indeksowane przez Google;
    • Meta tytuł: tytuł Twojej kategorii. Nie może przekraczać 70 znaków i musi zawierać słowo kluczowe;
    • Meta opis: opis kategorii lub strony, która pojawi się na stronie wyszukiwania w wyszukiwarkach;
    • Uproszczony adres URL: dostosuj swój adres URL, aby był jak najbardziej zoptymalizowany.

    Jak tworzyć atrakcyjne opisy produktów i kategorii?

    • Nagłówki powinny być krótkie i na temat. Czasem wystarczy kilka słów.
    • Wyszczególnij tylko najważniejsze cechy produktów.
    • Upewnij się, że wszystkie opisy mają tę samą kompozycję, ułatwi to użytkownikowi nawigację.
    • Opis powinien być na tyle kompletny, aby uniknąć jakichkolwiek pytań lub wątpliwości ze strony odwiedzającego. Niektóre produkty mogą mieć krótki opis i tylko kilka wyszczególnionych podpunktów nawiązujących do ich specyfikacji, podczas gdy inne będą wymagały bardziej szczegółowego opisu.
    • Aby produkt był jeszcze bardziej atrakcyjny, przypomnij klientowi, jaki problem rozwiązuje lub jakie przynosi korzyści. Słowa kluczowe powinny być pisane z myślą o SEO.

    Wydajność i przyjazność mobilna

    W ostatnich latach przeglądanie Internetu odbywa się częściej poprzez smartfony i tablety. Większość gotowych szablonów, dostępnych na PrestaShop, łatwo dopasowuje się do każdego urządzenia. Mowa tu o tzw. technologii responsywnej, która pozwala każdemu stworzyć witrynę przyjazną dla urządzeń mobilnych bez konieczności ponoszenia znacznych dodatkowych kosztów.

    Jeśli chodzi o SEO, tworzenie witryn przyjaznych dla urządzeń mobilnych jest teraz kluczowym aspektem.

    Tak samo, jak responsywność stron, szybkość ich działania także staje się coraz ważniejszym aspektem w przypadku procesu, jakim jest pozycjonowanie PrestaShop. Witryny, które szybko się ładują, są również łatwiejsze do przeszukania przez roboty Google. Optymalizacja wydajności strony internetowej obejmuje kilka aspektów:

    • czas odpowiedzi serwera (należy wybrać możliwie najwydajniejszy hosting);
    • optymalizacja kodu HTML, CSS i Javascript;
    • kompresja kodu;
    • wdrożenie systemu pamięci podręcznej w celu przyspieszenia ładowania stron już odwiedzonych przez użytkownika;
    • optymalizacja obrazów i treści multimedialnych (np. wideo).

    Pozycjonowanie sklepu PrestaShop — użyj responsywnego motywu

    W sierpniu 2018 r. Google dokonał dużej aktualizacji swojego algorytmu i jako pierwszy przedstawił indeks mobilny. Gdy użytkownik korzysta z wyszukiwarki Google poprzez urządzenie mobilne i odwiedzi witrynę, ważne jest, aby była ona kompatybilna ze wszystkimi smartfonami, tabletami itp. Jeśli Twoja witryna nie jest responsywna, możesz tracić ruch, a tym samym sprzedaż.

    Od września 2020 Google całkowicie przeszedł na Mobile First Index we wszystkich witrynach. Oznacza to, że wszystkie witryny będą indeksowane przez Google Bot mobile, a wersja komputerowa pozostanie w tle. Dlatego konieczna będzie praca nad dobrym responsywnym projektem, który zaoferuje wszystkie niezbędne treści dla użytkownika w wersji mobilnej.

    Na szczęście PrestaShop ma odpowiednią technologię tworzenia responsywnych projektów. Jednak mimo to w wielu przypadkach ta optymalizacja jest podstawowa. Szablony, takie jak Warehouse, Transformer lub Panda, oferują wysoki stopień personalizacji pod urządzenia mobilne. Zawsze jednak lepszą opcją jest zaprojektowanie własnego szablonu, choć wtedy jego cena będzie wyższa.

    Czas ładowania strony — zoptymalizuj PageSpeed

    Jednym z najważniejszych punktów, jeśli chodzi o pozycjonowanie sklepu PrestaShop, jest czas ładowania strony. Czas ten można sprawdzić za pomocą niektórych narzędzi, takich jak Google PageSpeed ​​Insights lub GTmetrix. Statystyki Google jasno pokazują, że: „53% odwiedzających witryny mobilne opuszcza strony, których ładowanie trwa dłużej niż 3 sekundy”.

    Im wolniej ładuje się strona, tym bardziej wzrośnie współczynnik odrzuceń, a Twoje pozycje spadną na korzyść jednego z Twoich konkurentów.

    PrestaShop jest dość szybki, ale wszelkie wtyczki, które dodasz, mogą spowolnić Twoją stronę.

    Jak zoptymalizować szybkość ładowania PrestaShop?

    Otwórz zakładkę «Zaawansowane parametry -> Wydajność», w której będziesz mieć możliwość konfiguracji czasu ładowania strony. Jest to standardowe ustawienie zapewniające optymalną wydajność. Jeśli Twój sklep jest w fazie rozwoju, opcja rekompilacji szablonów musi być aktywowana w konfiguracji Smarty. Parametry CCC (Combination, Compression i Cache) muszą zostać wyłączone, gdy sklep jest w fazie rozwoju.

    Konfiguracja wydajności w PrestaShop 1.6

    Konfiguracja w przypadku wersji 1.6 jest taka sama, jak dla 1.7. Zmienia się tylko projekt i niektóre opcje, których uwzględnianie nie jest już konieczne. Mając odpowiednio skonfigurowane parametry wydajności PrestaShop, możesz sprawdzić, jaka jest prędkość ładowania Twojego sklepu (za pomocą PageSpeed ​​Insights lub GTmetrix).

    Warto także upewnić się, że serwer jest poprawnie skonfigurowany. Kompresja za pomocą Gzip jest jednym z czynników, który pomaga zmniejszyć rozmiar stron nawet o 80%, więc dobrze jest mieć aktywowaną tę opcję w swoim hostingu.

    Co z optymalizacją obrazów?

    W wielu przypadkach treści multimedialne z katalogu producenta nie są dobrze zoptymalizowane. Możemy zatem użyć niektórych narzędzi do kompresji, takich jak TinyPNG lub Kraken.io. Ten ostatni działa naprawdę dobrze, nie zmniejszając jakości obrazu.

    Wyczyść bazę danych

    Moduł o nazwie PSCleaner rozwiązuje wszystkie problemy związane z codziennym funkcjonowaniem Twojego e-commerce.

    Zoptymalizuj parametry adresu URL

    Adresy URL zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek pomagają Google rozpoznawać różne produkty i strony Twojego sklepu online oraz dopasowywać wyniki wyszukiwania do potrzeb użytkownika.

    Jak aktywować zoptymalizowane adresy URL w PrestaShop?

    1. Przejdź do Preferencje> SEO i URL
    2. Ustaw uproszczone adresy URL na „tak”. Pamiętaj, że Twój serwer musi umożliwiać przepisywanie adresów URL

    Pozycjonowanie PrestaShop — co jeszcze warto wiedzieć?

    Mapa witryny, sieci społecznościowe, śledzenie statystyk sklepu internetowego — to ważne aspekty SEO.

    Stwórz bloga dla swojego sklepu

    Blog jest idealnym uzupełnieniem do treści Twojego sklepu internetowego. Dzięki niemu będziesz mógł poruszać tematy związane z aktualnościami z Twojej branży. Pamiętaj, podobnie jak w pozostałych punktach, niezbędne jest użycie odpowiednich słów kluczowych.

    Nie zapomnij również utworzyć przyjaznych adresów URL, dodając tytuły artykułów w samej domenie.

    Treść bloga

    Blog nie tylko będzie wspierał pozycjonowanie PrestaShop, ale również zaciekawi użytkowników, oferując im ciekawe, nowe informacje z danej niszy.

    Istnieje kilka możliwości dodania bloga do PrestaShop.

    Z jednej strony możesz zainstalować WordPressa w podfolderze, co jest najtańszą opcją, choć ma pewne wady, takie jak brak możliwości dołączenia produktów bez konieczności programowania lub wtyczki premium. Projekt bloga będzie również inny niż w Twoim sklepie.

    Możesz zainstalować moduł PrestaShop, za który będziesz musiał zapłacić, ale dostosuje się on do wystroju Twojego sklepu i pozwoli Ci łatwiej linkować produkty.

    Dzięki dobrej strategii content marketingowej będziesz w stanie pozycjonować się na wiele słów kluczowych związanych z Twoją branżą, które będą również służyć do przyciągania ruchu organicznego do Twoich kategorii lub produktów w sklepie.

    Wysoce zalecaną praktyką, którą stosuje wiele wiodących sklepów w swojej branży, jest dodawanie powiązanych produktów nawet w artykule na blogu. Może to być dobra strategia na zwiększenie sprzedaży.

    Mapa witryny — dlaczego jest tak ważna?

    Mapa witryny to strona przedstawiająca strukturę Twojej strony internetowej. Pomaga robotom indeksującym łatwiej się po niej poruszać. Jest ważna nie tylko ze względu na pozycjonowanie sklepu internetowego, ale także dla wygody odwiedzających.

    Dość często właściciele sklepów internetowych zastanawiają się, dlaczego dwie podobne witryny różnią się tak bardzo pod względem ruchu i pozycji w wyszukiwarce Google. Odpowiedź jest dość prosta. Jedna z dwóch stron jest zbudowana z przemyślaną strukturą i systemem nawigacji, druga z kolei najpewniej jest daleka od ideału.

    Śledź statystyki swojego sklepu PrestaShop

    Google Analytics umożliwia dostęp do różnych statystyk witryny, takich jak liczba odwiedzających, współczynnik odrzuceń, najczęściej odwiedzane strony i wiele więcej! Po utworzeniu konta w Analytics otrzymasz kod śledzenia do integracji z Twoją witryną.

    Możesz zainstalować go za pomocą wtyczki, jednak najlepiej umieścić go bezpośrednio w kodzie witryny. Pozwoli to uniknąć instalacji kolejnej wtyczki, która obciąży stronę i ją spowolni.

    Zintegruj sieci społecznościowe

    Różne sieci społecznościowe (Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest) powinny pojawić się na Twojej stronie. Rozważ także umieszczenie na stronach produktów przycisków udostępniania w mediach społecznościowych, aby odwiedzający mogli udostępniać je we własnych sieciach.

    Umieszczanie linków do sieci społecznościowych może poprawić pozycjonowanie PrestaShop. Im więcej stron produktowych jest udostępnianych w sieciach Twoich klientów, tym więcej uzyskasz odwiedzin i ruchu.

    HTTPS i SSL

    Dbanie o bezpieczeństwo sklepu internetowego to coś, na czym powinno Ci zależeć.

    Jeśli planujesz postawienie sklepu internetowego i pozycjonowanie PrestaShop, ważne jest, abyś zaczął bezpośrednio od strony https. Nie martw się, jednak jeśli Twój sklep jest aktualnie w http. Przejście na https jest możliwe. Pamiętaj jednak, że jeśli migracja nie zostanie przeprowadzona poprawnie, możesz utracić ważne dane dla organicznego SEO. Dlatego w celu utrzymania pozycji Twojego sklepu na stronach wyników wyszukiwania, zalecane jest przeprowadzenie migracji z http na https w sposób profesjonalny. Jeśli sam nie umiesz tego zrobić, skorzystaj z pomocy doświadczonego specjalisty.

    Certyfikaty SSL mają wiele zalet, np.:

    • zapewnienie większej pewności użytkownikom,
    • zapewnienie integralności danych,
    • ochrona przed atakami,
    • poprawa współczynnika SEO.

    Google nagradza strony z certyfikatem SSL, co przynosi korzyści także użytkownikom.

    Pozycjonowanie sklepu PrestaShop — języki

    Gdy Twój CMS jest już zainstalowany, z zakładki Lokalizacja -> Języki możesz zobaczyć różne języki, które można aktywować/ dezaktywować.

    Ustaw języki w PrestaShop 1.7

    Gdy aktywujesz nowy język, oba języki generują w adresie URL folder z kodem ISO języka:

    POLSKI: mojadomena.com/pl/ (domyślnie)

    ANGIELSKI: mojadomena.com/en/ (dodatkowy)

    Dla domyślnego języka PrestaShop 1.7 automatycznie utworzy podfolder o nazwie /pl/, więc wszystkie adresy URL ulegną zmianie, a stare przestaną działać.

    Aby tego uniknąć, masz dwie możliwości:

    1. Wymuś kod, który nie wygeneruje podfolderu dla domyślnego języka.
    2. Utwórz regułę przekierowania, aby przekierować stare adresy URL na nowe.

    Czynniki SEO poza stroną w PrestaShop

    Kiedy mówimy o SEO Off Page, odnosimy się do technik stosowanych w celu uzyskania zewnętrznych linków do naszej strony internetowej, czyli linków zwrotnych. Jest to bez wątpienia istotna część strategii SEO, ponieważ wiele czynników składających się na pozycjonowanie PrestaShop zależy właśnie od optymalizacji Off Page. Aby rozpocząć pracę z tą strategią, którą obecnie nazywa się link buildingiem, konieczne jest prawidłowe zoptymalizowanie wszystkiego, co znajduje się na stronach sklepu online.

    Link building

    SEO opiera się na optymalizacji on-site i off-site. Ta druga koncentruje się na pozyskiwaniu linków przychodzących od innych autorytatywnych domen.

    Warto pamiętać, że obecnie Google „potępia” pozyskiwanie nienaturalnych linków przychodzących. Aktualizacja Penguin sprawiła, że ​​wyszukiwarka jest w stanie lepiej identyfikować wzorce, które świadczą o praktykach sztucznego budowania linków. Jak więc w dzisiejszym SEO najlepiej zarządzać link buildingiem dla Twojego sklepu internetowego? Wytycznymi powinny być jakość i tematyka.

    Przede wszystkim, należy skupić się nie na liczbie linków, a na jakości portali, na których zostaną one umieszczone. Poza tym powinieneś preferować witryny lub portale zajmujące się tematem podobnym do Twojego sklepu online.

    Link building, a pozycjonowanie PrestaShop

    Link building to skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki i ruchu w Twoim sklepie internetowym. Może nie tylko wspomóc pozycjonowanie PrestaShop i słów kluczowych, ale także zwiększyć sprzedaż oraz liczbę klientów Twojego sklepu e-commerce.

    Najłatwiejszym sposobem na pozyskanie linków zwrotnych jest publikowanie treści, które są istotne i interesujące dla docelowych odbiorców. Na przykład, regularnie pisząc artykuły o tym, co dotyczy Twoich celów lub obszarów ich zainteresowań, zwiększysz swoje szanse na pozyskanie linków.

    Przyciski udostępniania produktów w social media

    Przyciski udostępniania pomogą zwiększyć świadomość marki w social mediach, a także stworzyć nowe linkowania: treści indeksowane w wyszukiwarkach przyciągną odwiedzających, a ci udostępnią je w sieciach społecznościowych (takich jak Facebook, Twitter, Google + itp.), co automatycznie wpłynie na pozycję Twojego sklepu online.

    Marka jest tak samo ważna, jak SEO

    Celem SEO jest skierowanie docelowego ruchu na stronę internetową za pomocą wyników wyszukiwania. Po działaniu, jakim jest pozycjonowanie PrestaShop i wygenerowaniu ruchu można powiedzieć, że jeśli chodzi o SEO, cel został osiągnięty. Konwersja wymaga jednak skupienia uwagi nie tylko na marketingu, a także na samej marce.

    Znalezienie odpowiedniej niszy – nie tylko jeśli chodzi o sam produkt, ale także sposób jego prezentacji – stanowi zwycięską strategię w perspektywie średnio- i długoterminowej.

    Praca nad marką, zwiększanie świadomości o jej istnieniu i rozwijanie się, by stać się rozpoznawalnym w konkretnej niszy, to oczywiście długa droga, jednak jedyna słuszna w dzisiejszym zatłoczonym świecie e-commerce.

    Jeszcze kilka słów o SEO

    Wraz z kampaniami marketingowymi online, osiągnięcie dobrego pozycjonowania sklepu w sieci jest jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie w nim ruchu i sprzedaży. Nie zapominaj, że Google nadal jest główną wyszukiwarką używaną przez konsumentów, a zatem idealną trampoliną do zwiększenia ruchu w sieci. Ważne jest, aby zadbać o SEO w maksymalnym stopniu.

    Pozycjonowanie PrestaShop — wyświetl opinie klientów

    Jako klient sam wiesz, że czytanie pozytywnych recenzji od innych klientów jest dobrym powodem do zakupu produktu. Używaj prawdziwych referencji i nie martw się, jeśli są trochę niezgrabne. Będą autentyczne, a Twoi goście to docenią.

    Pozycjonowanie PrestaShop nie jest prostym zajęciem. Dlatego tworząc nowy sklep, najlepiej mieć checklistę SEO, aby zwrócić uwagę na każdy element i upewnić się, że niczego nie brakuje. Pamiętaj, że każdy sklep jest inny i nie musisz ograniczać się do tej listy kontrolnej. Przetestuj wszystkie możliwe strategie, aby zwiększyć ruch i wyciągnij własne wnioski.

    Pozycjonowanie PrestaShop - często zadawane pytania (FAQ)

    Czy PrestaShop to najlepszy CMS dla SEO?

    PrestaShop to jedna z najczęściej używanych platform z większą liczbą opcji konfiguracyjnych umożliwiających optymalizację SEO w bardzo krótkim czasie.

    Czy konieczne jest kupowanie modułów do SEO?

    Dzięki domyślnym modułom PrestaShop masz wystarczająco dużo możliwości związanych z SEO. Jednak aby zautomatyzować lub skrócić czas potrzebny na pozycjonowanie PrestaShop, moduły mogą okazać się pomocne.

    Jakie są najczęściej używane moduły SEO?

    • Moduł SEO Expert
    • Zaawansowane wyszukiwanie 4 moduł
    • Moduł obrazów SEO
    • Moduł SEO Internal Linking PRO
    • Moduł SEO NOindex

    Jaką strategię zastosować, aby pozycjonowanie PrestaShop było skuteczne?

    Każdy projekt ma swoje indywidualne cechy i to, co może działać w jednym sklepie internetowym, może nie działać w innym. Pierwszą rzeczą, którą należy wykonać, jest skonfigurowanie wszystkich podstawowych aspektów, które oferuje PrestaShop. Przy bardziej zaawansowanych zadaniach powinien towarzyszyć Ci specjalista SEO.

    Podsumowanie

    PrestaShop to platforma e-commerce z największymi możliwościami konfiguracji Twojego sklepu i zoptymalizowania go pod kątem SEO. Całość jest względnie prosta do zrozumienia i nie jest niezbędna do tego bardzo specjalistyczna wiedza. Wszelkie „dodatki”, które mogą przydać Ci się podczas procesu, jakim jest pozycjonowanie PrestaShop, będą dostępne na wyciągnięcie ręki. Ponadto istnieje duża społeczność, która może pomóc odpowiedzieć na niektóre pytania.

    Jeśli chcesz zainwestować w sklep PrestaShop, ten CMS jest w pełni przygotowany pod SEO, dzięki czemu w kilka dni będziesz mógł stworzyć dobrze skonfigurowany sklep internetowy. Mimo to zawsze wskazane jest pozostawienie tych zadań profesjonalistom, którzy operują ogromną wiedzą i doświadczeniem.

    Sprawdź również naszą ofertę na:
    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.9/5 - Liczba ocen: 68