Pozycjonowanie PrestaShop

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować sklepy internetowe PrestaShop i jak wiele korzyści może takie działanie przynieść dla Twojego biznesu.

    PrestaShop to platforma e-commerce typu open source CMS kompatybilna z systemami płatniczymi, takimi jak PayPal czy Google CheckOut. W ostatnich latach PrestaShop stał się popularną alternatywą dla innych narzędzi do tworzenia sklepów internetowych, takich jak Magento i przewyższył rozwiązania, takie jak Drupal czy Joomla.

    Wybór platformy dla sklepu internetowego

    Wybór platformy dla sklepu internetowego

    Platformy CMS mogą znacznie się różnić i warto pamiętać, że platforma wybrana do stworzenia sklepu internetowego powinna zapewniać wszystkie niezbędne narzędzia do optymalizacji SEO.

    Rozwiń

    Bardzo często nowe na rynku systemy do zarządzania treścią są zaprojektowane w taki sposób, aby można było z nich w prosty sposób korzystać. Jednak czasem w takim przypadku przeprowadzenie niezbędnych optymalizacji (bez przykładania ręki do kodu) nie jest łatwe.

    Panorama platform e-Commerce jest bardzo szeroka. Znaleźć można zarówno znane systemy, jak i niestandardowe infrastruktury do zarządzania sklepem. Chcąc wymienić niektóre z najpopularniejszych, oczywiście będą to: Woocommerce (przez WordPress), PrestaShop i Magento, czy też Shopify (platformę, która przeżywa obecnie wzrost popularności). WordPress to najpopularniejszy CMS na świecie, a dzięki ogromnej gamie motywów i wtyczek pozwala dostosować stronę internetową pod każdym względem. Woocommerce to wtyczka do tworzenia e-sklepu z WordPress.

    PrestaShop i Magento są z kolei wydajniejszymi, droższymi i specjalnie zaprojektowanymi platformami dla e-Commerce. W porównaniu do WordPressa mogą wydawać się zagmatwane z punktu widzenia projektowania, ale z pewnością są bezpieczniejsze i wydajniejsze (zwłaszcza Magento wymaga pewnego poziomu wiedzy technicznej, zarówno w zakresie zarządzania, jak i optymalizacji SEO).

    Wśród systemów CMS stworzonych do prowadzenia sklepów internetowych należy wymienić także Shopify — platforma ta wyróżnia się niezwykłą prostotą zarządzania (wielu przedsiębiorców w rzeczywistości samodzielnie tworzy i zarządza swoim biznesem, bez potrzeby webmasterów lub programistów) oraz wysokim poziomem integracji różnych narzędzi ułatwiających marketing internetowy.

    W tym artykule będziemy omawiać pozycjonowanie sklepów PrestaShop. Jednak niezależnie od wybranej platformy, zasady SEO są uniwersalne. Zobaczmy więc, jakie czynniki mają znaczny wpływ na widoczność sklepu w wynikach wyszukiwania Google.

    Dlaczego PrestaShop to dobra platforma dla sklepów?

    Dlaczego PrestaShop to dobra platforma dla sklepów?

    Z pewnością jednym z powodów, dla których wybrałeś PrestaShop, jest to, że dzięki temu systemowi możesz osiągnąć dobrą optymalizację pozycjonowania organicznego, chociaż oczywiście należy nad tym trochę popracować.

    Rozwiń

    PrestaShop stał się doskonałą alternatywą dla innych platform e-commerce, a nawet zyskał miano jednego z popularniejszych CMS. Jednym z powodów, dla których PrestaShop wyprzedził inne platformy e-commerce, jest wzrost liczby użytkowników w ostatnich latach i duża społeczność profesjonalistów, która powstała wokół niego. Ponadto PrestaShop stale dostosowuje się do nowych potrzeb użytkowników platform handlu elektronicznego, oferując liczne możliwości oraz łatwą obsługę i wdrożenie.

    Wśród zalet PrestaShop możemy wyróżnić:

    • system płatności kompatybilny ze wszystkimi bankami,
    • łatwy sposób konfiguracji,
    • możliwość łatwej parametryzacji,
    • back office umożliwiające pełną kontrolę,
    • wielowalutowość,
    • łatwe promowanie produktów w sieciach społecznościowych.

    Pozycjonowanie sklepów internetowych PrestaShop

    Pozycjonowanie sklepów internetowych PrestaShop

    Zobaczmy, jak skonfigurować PrestaShop pod kątem pozycjonowania sklepu. Warto wybrać wersję 1.7, ponieważ jest najnowsza.
    Podobnie jak w przypadku innych platform do tworzenia stron internetowych, w PrestaShop konieczne jest wykonanie szeregu zadań, aby Twoja strona znalazła się na pierwszych pozycjach w Google.

    Rozwiń

    Odpowiednie działania SEO (lub inaczej pozycjonowanie sklepów internetowych) sprawią, że Twoja witryna będzie wyświetlana w wynikach wyszukiwania Google przed konkurencją. W konsekwencji Twój sklep będzie miał więcej odwiedzin, a tym samym uda Ci się osiągnąć większą sprzedaż.

    Pozycjonowanie sklepu internetowego PrestaShop to długi proces, ale może przynieść wiele korzyści. Aby kampania SEO była w pełni skuteczna, treści zawarte na stronie muszą być wysokiej jakości, a witryna musi być dobrze zoptymalizowana. Czas jej ładowania powinien być krótki, ponieważ użytkownicy szybko się niecierpliwią. W przypadku, kiedy strona ładuje się zbyt długo, prawdopodobnie odwiedzający opuści ją bez interakcji.

    Podstawowe narzędzia SEO do PrestaShop

    Po przeanalizowaniu strategii SEO on-page należy ją przeprowadzić z pomocą specjalnych narzędzi. W takim przypadku polecamy następujące najczęściej używane narzędzia SEO odpowiednie dla PrestaShop:

    • Google Adwords KeyPlanner — pozwala na dobranie słów kluczowych
    • GoogleTrends — pokazuje aktualnie popularne keywordsy

    W celu dokładnego zbadania konkurencji i stworzenia listy słów kluczowych, a także sprawdzenia szeregu przydatnych parametrów, polecamy narzędzia:

    • SEMrush,
    • Ahrefs,
    • keywordtool.io.

    Strony w CMS — zadbaj o stronę główną sklepu

    Strony w CMS — zadbaj o stronę główną sklepu

    Strona główna to zazwyczaj ta, która odbiera największy ruch, ponieważ jest najważniejsza w całym sklepie internetowym. Warto zatem umieścić na niej odpowiednie słowa kluczowe, które będą dość ogólnie nawiązywać do tematyki sklepu, np. sklep zoologiczny, rowery w sklepie internetowym itp.

    Rozwiń

    Strony główne często są ubogie w treść, bo najczęściej są tam: slider, banery i sztandarowe produkty. Ważne jest zatem, aby zintegrować treści tekstowe na stronie głównej sklepu PrestaShop. Można to zrobić za pomocą modułu „Edytor strony głównej” i/lub modułu „Blok CMS informacji o kliencie”. Zawsze używaj tagu H1 na stronie głównej, jeśli to możliwe. Powinien zawierać on nazwę Twojej witryny lub główne słowo kluczowe, na które kierujesz reklamy.

    Należy pamiętać, że strona główna niekoniecznie jest stroną docelową użytkownika Internetu ani wyszukiwarek. Niezbędne jest zatem zapewnienie szybkiej identyfikacji sklepu na wszystkich stronach, odpowiedni projekt menu nawigacji, linki do stron z informacjami prawnymi, a także logo. Jakich innych technik możesz użyć, aby prawidłowo zoptymalizować stronę główną?

    Optymalizacja strony głównej

    Wiele nowych sklepów internetowych nadal ma meta-opis „Store powered by PrestaShop”! Pierwszą rzeczą do zrobienia jest więc zoptymalizowanie metadanych tej strony (w menu SEO i URL) poprzez dodanie tytułu i odpowiedniego opisu.

    Ważne jest, aby zadbać o stronę główną swojej witryny i przejrzeć wszystko, co się na niej znajduje. Wyświetlane informacje powinny być odpowiednie i wysokiej jakości. Poza tym istotne jest, aby zoptymalizować słowa kluczowe, wstawić opisowy tekst o sklepie, jego produktach, a docelowo podkreślić wszystko to, co go wyróżnia.

    Treść przyjazne SEO

    Ważne jest dodanie tekstu zoptymalizowanego pod kątem SEO o minimalnej długości 500 słów. Napisz o tym, co oferuje Twój sklep internetowy, co go wyróżnia od reszty, co gwarantuje itp. Na szczęście istnieje kilka modułów dla obu wersji PrestaShop, które są już domyślnie włączone, co pozwoli Ci dodać ten zoptymalizowany tekst. Te moduły to edytor tekstu strony głównej dla wersji 1.6 oraz niestandardowe bloki tekstu dla najnowszej wersji 1.7.

    Pozostałe strony

    W przypadku innych stron PrestaShop powinieneś indeksować tylko te strony, które zawierają unikalną i interesującą treść. Unikaj indeksowania CGV, informacji prawnych itp. Strony, do których mają się odwoływać, muszą być zoptymalizowane pod kątem metadanych, zawierać unikalną treść o długości co najmniej 300 słów, mieć przynajmniej jeden obraz z odpowiednim oznaczeniem ALT.

    Czynniki SEO, które należy wziąć pod uwagę przed stworzeniem systemu e-Commerce

    Czynniki SEO, które należy wziąć pod uwagę przed stworzeniem systemu e-Commerce

    Przed rozpoczęciem procesu tworzenia e-Commerce i pracy nad pozycjonowaniem sklepu internetowego, bardzo ważne jest, aby mieć na uwadze czynniki, od których później w dużej mierze zależeć będzie funkcjonowanie Twojej witryny. Mowa tu zarówno o wyborze dobrego hostingu i nazwy domeny, jak i o stworzeniu prawidłowej struktury strony.

    Rozwiń

    Pośpiech nie jest dobrym doradcą. Ważne jest, aby przed stworzeniem sklepu internetowego i wyobrażeniem sobie, jak zamierzasz go pozycjonować w Google, zastanowić się nad szeregiem czynników, które mogą stać się przeszkodą w optymalizacji SEO w PrestaShop.

    Wiele sklepów internetowych nie osiąga oczekiwanego sukcesu, a wynika to w dużej mierze z braku znajomości marketingu internetowego, a także innych szczegółów, o których trzeba wiedzieć, aby móc pozycjonować się w sieci. Spójrzmy na te czynniki:

    Hosting

    Czy możesz sobie wyobrazić, że z dnia na dzień Twój sklep przestaje działać lub jego wydajność jest słaba? Wybór hostingu to pierwszy krok do rozpoczęcia tworzenia nowego sklepu online, ponieważ w zależności od Twojego wyboru może to wpłynąć na wydajność, prędkość działania witryny itp. Na pierwszy rzut oka można nie zauważyć problemów związanych z serwerem, ale wraz ze wzrostem katalogu produktów i funkcjonalności Twojego sklepu, hosting, który wynajmujesz, może zacząć być ograniczony.

    Jeśli Twój e-commerce będzie się stopniowo rozwijał, będziesz potrzebować więcej zasobów, a opcja ich rozwoju musi być dostępna w hostingu. Dostawca musi umożliwić Ci łatwą i szybką zmianę planów, tak abyś mógł dostosować wszystkie parametry do potrzeb projektu.

    Najlepiej jednak nie oszczędzać na hostingu i postawić na ten z najlepszymi funkcjami, które można rozbudowywać, w zależności od rozwoju Twojego projektu. Najbardziej polecane dla e-Commerce są zazwyczaj hostingi wirtualne, zwane również VPS lub serwerami dedykowanymi.

    Domena

    Czy jeśli chodzi o nazwę domeny, chcesz postawić na główne słowo kluczowe? Czy planujesz użycie myślników? Jakiego rozszerzenia używasz? Ogólnie rzecz biorąc, dziś nie ma to tak dużego znaczenia jeśli chodzi o SEO, chociaż są tacy, którzy myślą inaczej.

    W przypadku sklepu internetowego idealna nazwa domeny to taka, którą klient z łatwością zapamięta za każdym razem, gdy będzie chciał wejść w interakcję z Twoim sklepem, jak również go wyszukiwać lub bezpośrednio na niego wejść. Google bardzo ceni sobie wyszukiwania przeprowadzane poprzez wpisanie nazwy firmy. Innymi aspektami mającymi wpływ na późniejsze pozycjonowanie sklepu internetowego mogą być: wiek domeny, historia, czas rejestracji lub to, czy domena jest publiczna. Nasza rada: stwórz własną markę, a z biegiem czasu sprawisz, że użytkownicy znajdą Cię po nazwie Twojej marki, gdy zyskasz popularność i rozgłos.

    Szablon / motyw

    Nie wszystkie istniejące szablony oferują te same projekty lub pozwalają z taką łatwością edytować ważne aspekty SEO. Niektóre z tych szablonów nie są dobrze ustrukturyzowane, na przykład jeśli chodzi o nagłówki H1, H2, H3 lub bezpośrednio nie pozwalają na dodawanie treści w kategoriach. Ostatecznie niektóre szablony będą wymagać więcej modyfikacji kodu i projektu niż inne, aby osiągnąć lepsze wyniki.

    Jeśli możesz, postaw na projekt szablonu dostosowany do SEO.

    Dobrze wybrany szablon oferować będzie wiele opcji personalizowania i projektowania, dzięki czemu łatwo będzie dostosować sklep internetowy do własnych upodobań, co w PrestaShop jest zwykle skomplikowane pomimo dużej liczby szablonów na rynku.

    Niektóre motywy PrestaShop, które są źle zaprojektowane, mogą być bardzo szkodliwe dla SEO. Dlatego unikaj motywów, które są “ciężkie” i zawierają zbyt wiele funkcji (blog, portfolio, FAQ, referencje, usługi itp.).

    Przykładowe punkty do sprawdzenia w szablonie PrestaShop:

    • ergonomia,
    • interfejs przyjazny dla urządzeń mobilnych,
    • zwięzły i czysty kod,
    • szablon łatwy do załadowania,
    • możliwość używania podstawowych funkcji PrestaShop (suwak, konfigurator motywów itp.), w celu uniknięcia integracji dodatkowych modułów, które robią to samo,
    • prawidłowe umiejscowienie nagłówków,
    • nazwy, opisy produktów i opisy kategorii — sprawdź, czy nie są obcinane na stronach kategorii,
    • sprawdź, czy szablon jest przetłumaczony na język polski i czy tłumaczenie jest poprawne,
    • upewnij się, że szablon nie generuje duplikatów treści,
    • upewnij się, że nie ma nadmiernej ilości skryptów, które się ładują.

    SEO dla e-Commerce

    SEO dla e-Commerce

    Przed rozpoczęciem procesu tworzenia strategii SEO, czy nawet sklepu internetowego, konieczne jest wykonanie wstępnej analizy słów kluczowych, aby wiedzieć, na jakie hasła chcesz starać się pozycjonować poszczególne strony sklepu, produkty i kategorie.

    Rozwiń

    Badanie słów kluczowych

    Narzędzie Ahrefs może być Twoim wiernym sojusznikiem do przeprowadzenia tego badania słów kluczowych. Możesz zadać sobie kilka pytań, które pomogą Ci lepiej wyszukać potencjalne słowa kluczowe związane z Twoim biznesem:

    • Co sprzedajesz?
    • Jak ludzie cię znajdą?
    • Jaka jest konkurencja tych słów kluczowych?

    Na początku działań mających na celu pozycjonowanie sklepu internetowego, lepiej używać tak zwanych fraz „long tail”. Dlaczego? Ponieważ zwykle konkurencja w pozycjonowaniu takich fraz jest mniejsza.

    Dziś, kiedy algorytmy wyszukiwarek stały się bardziej wyrafinowane, badanie słów kluczowych i intencji wyszukiwania staje się centralnym aspektem pozycjonowania sklepów internetowych. Optymalizacja SEO w większości przypadków skupia się na kategoriach produktów. Dlatego konieczne jest zidentyfikowanie najtrafniejszych słów kluczowych w odniesieniu do Twojej firmy.

    Oto kilka podpowiedzi:

    • Liczba wyszukiwań: jak często dane słowo kluczowe jest wyszukiwane w ujęciu miesięcznym (można sprawdzić to za pomocą specjalnych narzędzi analitycznych SEO, jak np. Ahrefs);
    • Konkurencyjność danej frazy: czyli, jak wiele witryn pozycjonuje się już na dane słowa kluczowe i jak przez to są one „trudne”;
    • Intencja wyszukiwania: czyli, jaka jest intencja użytkownika, szukającego danych słów kluczowych. Na przykład „wyprzedaż butów wspinaczkowych online” lub np. „najlepsze buty wspinaczkowe”. Uchwycenie intencji wyszukiwania pozwoli Ci kierować frazy kluczowe, które lepiej odpowiadać będą potrzebom użytkowników.

    Optymalizacja podstawowych meta tagów w Twoim e-Commerce

    Po zakończeniu badania słów kluczowych nadszedł czas na optymalizację podstawowych tagów po stronie SEO. Przyjrzyjmy się temu zagadnieniu szczegółowo:

    • Meta Title: jest to zdecydowanie najważniejszy element na stronie. Jest to tytuł, który pojawia się w SERP i pierwszy element, którego Google używa, aby zrozumieć, o czym jest dana strona. Tutaj wpisać należy główne słowo kluczowe, na które chcemy wypozycjonować stronę. Tytuł nie powinien być zbyt długi, zwykle podaje się, że powinien mieć do 60 znaków, ale najważniejsze, aby Google wizualnie nie obcinał go w SERPach. Tytuł powinien też zachęcać do odwiedzenia strony.
    • Meta Description: nie ma to bezpośredniej wartości SEO, ale jest szczególnie ważne na froncie CTR. Meta opis powinien podsumowywać zawartość strony i zachęcać do odwiedzin. Warto także zamieścić w nim słowa kluczowe, aby stworzyć większą zgodność z tytułem i treścią strony. Jeśli chodzi o długość, to powinna wynosić ona około 160 znaków, ale również tutaj liczy się widoczność całości w wynikach wyszukiwania.
    • URL: adresy URL stron również muszą być zoptymalizowane. Patrząc na adres URL, powinieneś już mieć pojęcie o temacie danej strony. Trzymając się przykładu z butami wspinaczkowymi, adres URL taki jak „przykładsklepu.com/buty-wspinaczkowe/” jest z pewnością bardziej zoptymalizowany niż „przykładsklepu.com/butywspinaczkowe8336219/”. Adres URL jest również kolejną przydatną „przestrzenią”, w której można wstawić ważne słowa kluczowe. Powinien być on jednocześnie jak najkrótszy, także w kwestiach związanych z udostępnianiem i ze względu na aspekt wizualny.
    • Nagłówki: H1, H2, H3 itd.: wszystkie nagłówki są elementami HTML, które pomagają uporządkować tekst i przekazać wyszukiwarce znaczenie różnych podtematów. Również w tym przypadku są to elementy, które należy wypełnić słowami kluczowymi powiązanymi z głównym. Jeśli chodzi o idealną liczbę nagłówków, obecny trend zaleca uwzględnienie tylko jednego H1 na stronę i nie 7-10 H2. Ale są to tylko zmieniające się wytyczne i zależą również od tego, jak duża jest zawartość strony.
    • Obrazy: zdjęcia i obrazy powinny być również zoptymalizowane pod kątem treści tekstowych. Nazwa pliku z obrazkiem powinna także informować, co on przedstawia. Kluczowy jest także tekst alternatywny. Ten ostatni jest głównym atrybutem używanym przez wyszukiwarkę do indeksowania obrazu w Google Images. Jeśli obraz przedstawia buty wspinaczkowe Marka model X, nazwa pliku może brzmieć „marka-wspinaczkowe-buty-model-x”, a tytuł i tekst alternatywny mogą pokrywać się ze słowami „Marka Wspinaczkowe-model X”.

    Linki wewnętrzne

    Chociaż zewnętrzne linki zwrotne są nadal jednym z najważniejszych czynników rankingowych, dobrze zoptymalizowany profil linków wewnętrznych jest również na wagę złota.

    Linki wewnętrzne to szczególnie ważny aspekt pozycjonowania sklepów internetowych. Zmuszają one niejako robota Google, aby odwiedził inne strony / sekcje Twojego e-Commerce. Ponadto, używając anchora z przydatnymi słowami kluczowymi, linki wewnętrzne mogą pomóc w pozycjonowaniu.

    W przeciwieństwie do zewnętrznych linków zwrotnych możesz zbudować i zoptymalizować strukturę linków wewnętrznych znacznie szybciej przy stosunkowo niewielkiej inwestycji (wymaga to jedynie czasu).

    Wewnętrzne powiązanie ważnych kategorii może również znacznie zwiększyć liczbę odwiedzin w Twoim sklepie pochodzących z wyników wyszukiwań. Upewnij się więc, że odwiedzający mogą łatwo przechodzić z jednej kategorii do drugiej za pomocą linków. Zwiększy to pozytywne wrażenia użytkowników, a także poprawi SEO.

    Oryginalne treści

    Omawiając tematykę pozycjonowania e-Commerce, bardzo ważne jest odpowiednie tworzenie treści kart produktów. Niestety powszechną praktyką jest masowe przesyłanie opisów produktów lub kopiowanie zawartości karty produktu z innych witryn (na przykład od producenta). W ten sposób powstają sklepy, które mają setki, jeśli nie tysiące produktów ze zduplikowanym opisem. Jest to zła praktyka i jeśli wybrałeś tę ścieżkę, późniejsza optymalizacja może zająć wiele godzin pracy.

    Każdy produkt, w miarę możliwości, powinien mieć określone tagi i zoptymalizowaną treść. Profil produktu jest istotny nie tylko od strony SEO, ale także z punktu widzenia konwersji (dlatego tworzenie oryginalnych treści jest tego warte).

    Co więcej, aby skutecznie pozycjonować sklep internetowy, należy zwrócić uwagę nie tylko na opis kategorii, w wielu przypadkach nawet pojedyncze produkty mogą przechwytywać wyszukiwania, dlatego bardzo ważne jest, aby zadbać o ich organiczne pozycjonowanie.

    Ustawienia SEO dla kategorii, produktów i stron

    Ustawienia SEO dla kategorii, produktów i stron

    Jeśli jesteś w trakcie optymalizacji Twojego sklepu internetowego, powinieneś wiedzieć, że niezwykle ważne są kategorie. Jeśli nie są one dopracowane, ciężko będzie Ci pracować nad SEO w PrestaShop. Jak zatem zadbać o kategorie?

    Rozwiń

    Skuteczne działanie w tym przypadku polega na napisaniu unikalnej treści w każdej z kategorii. Teksty powinny zawierać słowa kluczowe z listy najważniejszych, na które chcesz pozycjonować swój biznes. Polecamy przede wszystkim dodanie pierwszego akapitu o długości 50-100 słów nad produktami, a pozostałą treść pod produktami, aby nie odwracać uwagi użytkowników od tego, co jest głównym elementem każdego sklepu internetowego: produktów.

    Niektóre techniki, których można użyć do ulepszania treści, to:

    • zwiększ długość tekstu opisu kategorii, aby uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google,
    • dodaj do kategorii obraz z odpowiednim alt tagiem,
    • zadbaj o linkowanie wewnętrzne, aby ułatwić botom Google śledzenie wszystkich stron kategorii, a także poprawić UX,
    • zoptymalizuj tekst lub treść za pomocą specjalnych narzędzi SEO.

    Importowanie produktów od dostawcy, a pozycjonowanie sklepu PrestaShop

    Obecnie dostawcy często dostarczają plik CSV, który umożliwia szybkie zaimportowanie kategorii i produktów z ich katalogu. Należy jednak korzystać z tego bardzo ostrożnie.

    To faktycznie prawda, że ​​w ciągu kilku minut można zaimplementować setki, a nawet tysiące produktów do sklepu online. Problem polega na tym, że setki innych sklepów też tak robi, zatem na pewno nie jesteś pierwszy. Dlatego w oczach wyszukiwarki na Twojej stronie są tylko zduplikowane treści, a Google takowych nie pozycjonuje.

    Jeśli zamierzasz przyciągnąć ruch do swojej witryny poprzez SEM, to nie ma to większego znaczenia, ale jeśli chcesz, aby Twój sklep pojawił się na pierwszych pozycjach Google bez inwestowania w reklamy, nie powinieneś duplikować treści. Możesz zatem zmienić wszystkie opisy kategorii i produktów.

    Ale co, jeśli Twój sklep ma tysiące produktów? Jeśli tak jest, tworzenie nowego opisu każdego produktu może być nieopłacalne. To, co powinieneś wtedy zrobić, to nie indeksować produktów, tylko indeksować kategorie.

    Produkty

    Dlaczego warto zadbać o świetnie wyglądającą kartę produktu? Otóż takie działanie wpłynie korzystnie nie tylko na pozycjonowanie artykułów z katalogu Twojego sklepu. Przede wszystkim, odpowiednio stworzona karta produktu buduje zaufanie wśród klientów.

    PrestaShop dostarcza wiele informacji do wypełnienia, dzięki czemu łatwiej jest zawrzeć cenne elementy opisu produktu. Jeśli potraktujesz ten etap poważnie, wyróżnisz się na tle konkurencji.

    Zalecenia dotyczące optymalizacji karty produktu:

    • dołącz obrazy i filmy, aby zbudować zaufanie użytkownika;
    • wypełnij wszystkie pola: opisy, meta tagi;
    • dodaj tekst (opis produktu) zawierający co najmniej 300 słów;
    • treść musi być oryginalna, a nie skopiowana ze strony producenta;
    • usuń wycofane produkty.

    Jeśli masz bardzo podobne produkty do tych, których już nie masz na stanie, wystarczy wykonać przekierowanie 301 do podobnego produktu.

    W wersjach Prestashop 1.6 i 1.7, zarządzając plikiem produktu z BackOffice, masz możliwość przekierowania tego produktu do innego powiązanego za pomocą zaledwie kilku kliknięć.

    Kategorie i podkategorie produktów

    W każdym sklepie internetowym kategorie są niezwykle ważne. To właśnie dzięki nim użytkownicy mogą szybko zorientować się w organizacji Twojej witryny. Kategorie to sekcje zoptymalizowane za pomocą słów kluczowych, które pomagają w wyjaśnieniu, jakie produkty lub usługi sprzedajesz. Na przykład, jeśli sprzedajesz buty, powinieneś mieć co najmniej dwie kategorie: „męskie” i „damskie”. Po wejściu w którąś z nich powinny pojawić się podkategorie dotyczące różnych rodzajów obuwia, które oferujesz. W ten sposób będziesz segmentować swoje produkty, co korzystnie wpływa na pozycjonowanie każdej kategorii.

    Ważne jest, aby Twój sklep miał dobrą strukturę kategorii i podkategorii.

    Zarówno po to, aby ułatwić odwiedzającym odnajdywanie pożądanych przez nich produktów, jak i pomóc robotom Google w poruszaniu się po stronach sklepu. Im prościej wyglądać będzie hierarchia kategorii, tym lepiej.

    Co jeszcze należy wiedzieć o produktach, kategoriach i stronach sklepu PrestaShop?

    Produkty, kategorie, do których należą oraz tzw. strony statyczne posiadają własne parametry SEO.

    Aby przyjrzeć się tym parametrom, przejdź do „Katalogu kategorii”, wybierz kategorię i kliknij „Modyfikuj”. Oto przegląd różnych ustawień, do których będziesz mieć dostęp:

    • Opis: dodaj opis do kategorii i podkategorii, ponieważ są one indeksowane przez Google
    • Meta tytuł: tytuł Twojej kategorii. Nie może przekraczać 70 znaków i musi zawierać słowo kluczowe
    • Meta opis: opis kategorii lub strony, która pojawi się na stronie wyszukiwania w wyszukiwarkach
    • Uproszczony adres URL: dostosuj swój adres URL, aby był jak najbardziej zoptymalizowany

    Jak tworzyć atrakcyjne opisy produktów i kategorii?

    • Nagłówki powinny być krótkie i na temat. Czasem wystarczy kilka słów.
    • Wyszczególnij tylko najważniejsze cechy produktów.
    • Upewnij się, że wszystkie opisy mają tę samą kompozycję, ułatwi to użytkownikowi nawigację.
    • Opis powinien być na tyle kompletny, aby uniknąć jakichkolwiek pytań lub wątpliwości ze strony odwiedzającego. Bardziej prawdopodobne jest, że w razie braku wszystkich informacji, klient przeniesie się na inną stronę, niż zada Ci pytanie i poczeka na odpowiedź. Niektóre produkty mogą mieć krótki opis i tylko kilka wyszczególnionych podpunktów nawiązujących do ich specyfikacji, podczas gdy inne będą wymagały bardziej szczegółowego opisu.
    • Aby produkt był jeszcze bardziej atrakcyjny, przypomnij klientowi, jaki problem rozwiązuje lub jakie przynosi korzyści. Słowa kluczowe powinny być pisane z myślą o SEO.

    Wydajność i przyjazność mobilna

    Wydajność i przyjazność mobilna

    Dziś nie do pomyślenia jest, aby strona internetowa lub sklep nie byłaby przyjazne dla urządzeń mobilnych. Wystarczy wejść i zobaczyć statystyki dowolnej witryny, aby odkryć, że w ostatnich latach przeglądanie internetu odbywa się częściej poprzez smartfony i tablety.

    Rozwiń

    Większość gotowych szablonów, dostępnych na PrestaShop, łatwo dopasowuje się do każdego urządzenia. Mowa tu o tzw. technologii responsywnej, która pozwala każdemu stworzyć witrynę przyjazną dla urządzeń mobilnych bez konieczności ponoszenia znacznych dodatkowych kosztów. Zawsze jednak należy sprawdzić, czy wersja mobilna jest odpowiednio zoptymalizowana, czyli czy użytkownicy odwiedzających nasz sklep internetowy z telefonu komórkowego widzą wszystko bez przesunięć, w odpowiedniej wielkości itp. Jeśli chodzi o SEO, tworzenie witryn przyjaznych dla urządzeń mobilnych jest teraz kluczowym aspektem. W 2015 Google Update określany przez społeczność webmasterów jako Mobilegeddon potwierdził zadeklarowaną preferencji Mountain View silnika dla witryn zoptymalizowanych pod kątem urządzeń mobilnych.

    Tak samo, jak responsywność stron, szybkość ich działania także staje się coraz ważniejszym aspektem dla pozycjonowania sklepów. Witryny, które szybko się ładują, są również łatwiejsze do przeszukania przez roboty Google. Optymalizacja wydajności strony internetowej obejmuje kilka aspektów, niektóre z nich są typowo techniczne, inne z kolei może poprawić każdy. Zobaczmy niektóre z nich:

    • Czas odpowiedzi serwera (należy wybrać możliwie najwydajniejszy hosting)
    • Optymalizacja kodu HTML, CSS i Javascript
    • Kompresja kodu
    • Wdrożenie systemu pamięci podręcznej w celu przyspieszenia ładowania stron już odwiedzonych przez użytkownika
    • Optymalizacja obrazów i treści multimedialnych (np. wideo)

    Jeśli chcesz sprawdzić szybkość swojego e-Commerce, Google oferuje narzędzie do pomiaru wydajności, które jednak, szczególnie po stronie mobilnej, jest dość toporne.

    Pozycjonowanie sklepów internetowych PrestaShop — użyj responsywnego motywu

    W sierpniu 2018 r. Google dokonał dużej aktualizacji swojego algorytmu i jako pierwszy przedstawił indeks mobilny. Gdy użytkownik korzysta z wyszukiwarki Google poprzez urządzenie mobilne i odwiedzi witrynę, ważne jest, aby była ona kompatybilna ze wszystkimi smartfonami, tabletami itp. Jeśli Twoja witryna nie jest responsywna, możesz tracić ruch, a tym samym sprzedaż. Obecnie większość motywów jest domyślnie responsywna, ale pamiętaj, aby je przetestować przed wybraniem najodpowiedniejszego!

    Od września 2020 Google całkowicie przeszedł na Mobile First Index we wszystkich witrynach. Oznacza to, że wszystkie witryny będą indeksowane przez Google Bot mobile, a wersja komputerowa pozostanie w tle. Dlatego konieczna będzie praca nad dobrym responsywnym projektem, który zaoferuje wszystkie niezbędne treści dla użytkownika w wersji mobilnej.

    Na szczęście PrestaShop ma odpowiednią technologię tworzenia responsywnych projektów. Jednak mimo to w wielu przypadkach ta optymalizacja jest podstawowa. Szablony, takie jak Warehouse, Transformer lub Panda, oferują wysoki stopień personalizacji pod urządzenia mobilne. Zawsze jednak lepszą opcją jest zaprojektowanie własnego szablonu, choć wtedy jego cena będzie wyższa.

    Czas ładowania strony — zoptymalizuj PageSpeed

    Jednym z najważniejszych punktów jeśli chodzi o pozycjonowanie sklepu internetowego, jest czas ładowania strony. Czas ten można sprawdzić za pomocą niektórych narzędzi, takich jak Google PageSpeed ​​Insights lub GTmetrix — najlepiej przeanalizować nimi wszystkie podstrony. Statystyki Google jasno pokazują, że „53% odwiedzających witryny mobilne opuszcza strony, których ładowanie trwa dłużej niż 3 sekundy”. Zatem jak już wspominaliśmy, niezwykle ważny jest w tym przypadku także wybór hostingu.

    Był czas, kiedy szybkość strony internetowej nie wpływała na jej ranking. Dziesięć lat temu pełne ładowanie wszystkich witryn zajmowało dużo czasu, szybkość połączenia była niska, a ludzie cierpliwie czekali na załadowanie strony. Dziś jednak nikt nie lubi czekać, więc jeśli strona ładuje się dłużej niż 3-5 sekund, użytkownik wybierze inną witrynę.

    Czas ładowania strony jest niezwykle ważny w kontekście pozycjonowania sklepów internetowych. Jest jednym z ważnych czynników rankingowych branych pod uwagę przez Google. W dużym skrócie: im wolniej ładuje się strona, tym bardziej wzrośnie współczynnik odrzuceń, a Twoje pozycje spadną na korzyść jednego z twoich konkurentów.

    PrestaShop jest dość szybki, ale wszelkie wtyczki, które dodasz, mogą spowolnić Twoją stronę.

    Wyobraź sobie, że szukasz sklepu internetowego, aby kupić nowy stolik kawowy i otwierasz dwie strony, które oferują dokładnie taki model, jakiego potrzebujesz. Jeden sklep ładuje się w mniej niż 3 sekundy, drugi w 10. Na której stronie zostaniesz? Oczywiste jest, że zamkniesz drugą stronę i Twoi potencjalni klienci będą się zachowywać tak samo.

    Google interesuje się potrzebami użytkowników i nie lubi powolnych witryn, głównie ze względu na niski współczynnik konwersji.

    Regularnie sprawdzaj szybkość swojej witryny, aby rozwiązywać problemy i utrzymywać akceptowalny czas ładowania. Jeśli strona ładuje się dłużej niż 3 sekundy, należy wprowadzić pewne zmiany. Opracowano wiele narzędzi do mierzenia i diagnozowania szybkości działania witryny: Pingdom, YSlow czy PageSpeed ​​Insights by Google.

    Jak zoptymalizować szybkość ładowania PrestaShop?

    Otwórz zakładkę «Zaawansowane parametry -> Wydajność» w której będziesz mieć możliwość konfiguracji czasu ładowania strony. Jest to standardowe ustawienie zapewniające optymalną wydajność. Jeśli Twój sklep jest w fazie rozwoju, opcja rekompilacji szablonów musi być aktywowana w konfiguracji Smarty. Parametry CCC (Combination, Compression i Cache) muszą zostać wyłączone, gdy sklep jest w fazie rozwoju.

    Konfiguracja wydajności w Prestashop 1.6

    Konfiguracja w przypadku wersji 1.6 jest taka sama, jak dla 1.7. Zmienia się tylko projekt i niektóre opcje, których uwzględnianie nie jest już konieczne. Mając odpowiednio skonfigurowane parametry wydajności PrestaShop, możesz sprawdzić, jaka jest prędkość ładowania Twojego sklepu (za pomocą PageSpeed ​​Insights lub GTmetrix).

    Warto także upewnić się, że serwer jest poprawnie skonfigurowany. Kompresja za pomocą Gzip jest jednym z czynników, który pomaga zmniejszyć rozmiar stron nawet o 80%, więc dobrze jest mieć aktywowaną tę opcję w swoim hostingu.

    A co z optymalizacją obrazów?

    Podczas optymalizacji obrazów należy wziąć pod uwagę kilka ważnych aspektów.

    W wielu przypadkach treści multimedialne z katalogu producenta nie są dobrze zoptymalizowane. Możemy zatem użyć niektórych narzędzi do kompresji, takich jak TinyPNG lub Kraken.io. Ten ostatni działa naprawdę dobrze, nie zmniejszając jakości obrazu.

    Wyczyść bazę danych

    Codzienność e-commerce może być bardzo trudna, porzucone koszyki i punkty lojalnościowe, rezygnacje użytkowników, nieużywane pliki smarty, obrazy tymczasowe — wszystkie te śmieci zajmują miejsce i mogą spowolnić Twój sklep. Ale nie martw się, ponieważ można to w prosty sposób naprawić za pomocą modułu o nazwie PSCleaner, który rozwiązuje wszystkie te problemy związane z codziennym funkcjonowaniem Twojego e-Commerce.

    Zoptymalizuj parametry adresu URL

    Zoptymalizuj parametry adresu URL

    W celu odpowiedniego pozycjonowania sklepu internetowego konieczne jest skonfigurowanie i aktywacja przyjaznych adresów URL w Backoffice. Adresy URL zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek pomagają Google rozpoznawać różne produkty i strony Twojego sklepu online oraz dopasowywać wyniki wyszukiwania do potrzeb użytkownika.

    Rozwiń

    Jak aktywować zoptymalizowane adresy URL w PrestaShop?

    1. Przejdź do Preferencje> SEO i URL
    2. Ustaw uproszczone adresy URL na „tak”. Pamiętaj, że Twój serwer musi umożliwiać przepisywanie adresów URL

    Pozycjonowanie e-Commerce — co jeszcze warto wiedzieć

    Pozycjonowanie e-Commerce — co jeszcze warto wiedzieć

    Mapa witryny, sieci społecznościowe, śledzenie statystyk sklepu internetowego — to ważne aspekty SEO.

    Rozwiń

    Stwórz bloga dla swojego sklepu

    Blog jest idealnym uzupełnieniem do treści Twojego sklepu internetowego. Dzięki niemu będziesz mógł poruszać tematy związane z aktualnościami z Twojej branży. Pamiętaj, podobnie jak w pozostałych punktach, niezbędne jest użycie odpowiednich słów kluczowych, aby zoptymalizować pozycjonowanie w sieci i zyskać widoczność w wynikach wyszukiwania.

    Nie zapomnij również utworzyć przyjaznych adresów URL, dodając tytuły artykułów w samej domenie. W ten sposób Google będzie łatwiej pozycjonować Twojego bloga, a także poprawi się nawigacja dla użytkowników.

    Treść bloga

    Google uwielbia treści, a jeszcze bardziej, gdy są często aktualizowane.

    Blog nie tylko pomoże w pozycjonowaniu Twojego sklepu internetowego z PrestaShop, ale również zaciekawi użytkowników, oferując im ciekawe i nowe informacje z danej niszy.

    Istnieje kilka możliwości dodania bloga do naszego PrestaShop. W zależności od Twojej wiedzy i budżetu jedna lub druga będzie lepsza.

    Z jednej strony możesz zainstalować WordPressa w podfolderze, co jest najtańszą opcją, choć ma pewne wady, takie jak brak możliwości dołączenia produktów bez konieczności programowania lub wtyczki premium. Projekt bloga będzie również inny niż w Twoim sklepie.

    Lub możesz zainstalować moduł Prestashop, za który będziesz musiał zapłacić, ale dostosuje się on do wystroju Twojego sklepu i pozwoli Ci łatwiej linkować produkty. W szczególności wiele osób poleca moduł Devblinders Blog, który jest bez wątpienia jednym z najlepiej zoptymalizowanych modułów (pod kątem SEO) na rynku.

    Dzięki dobrej strategii content marketingowej będziesz w stanie pozycjonować się na wiele słów kluczowych związanych z Twoją branżą, które będą również służyć do przyciągania ruchu organicznego do Twoich kategorii lub produktów w sklepie.

    Wysoce zalecaną praktyką, którą stosuje wiele wiodących sklepów w swojej branży, jest dodawanie powiązanych produktów nawet w artykule na blogu. Może to być dobra strategia na zwiększenie sprzedaży.

    Mapa witryny — dlaczego jest tak ważna?

    Mapa witryny to strona przedstawiająca strukturę Twojej strony internetowej. Pomaga robotom indeksującym łatwiej się po niej poruszać.

    W każdym sklepie internetowym dobrze zaprojektowana struktura witryny jest koniecznością i trzeba o niej pomyśleć, zanim zaczniesz projektować pierwsze elementy sklepu.

    Mapa strony jest ważna nie tylko dla skutecznego pozycjonowania sklepu internetowego, ale także dla wygody odwiedzających. Gość, aby znaleźć informacje lub produkty, których szuka, wykona wtedy nie więcej niż 3-4 kliknięcia myszką.

    Dość często właściciele sklepów internetowych zastanawiają się, dlaczego dwie podobne witryny różnią się tak bardzo pod względem ruchu i pozycji w wyszukiwarce Google. Odpowiedź jest dość prosta. Jedna z dwóch stron jest zbudowana z przemyślaną strukturą i systemem nawigacji, druga z kolei najpewniej jest daleka od ideału.

    Webmasterzy doskonale o tym wiedzą, dlatego bardziej atrakcyjna i praktyczna strona lepiej jest postrzegana przez wyszukiwarki. Jeśli witryna ma mały ruch i niski współczynnik klikalności, jej pozycjonowanie zostanie obniżone przez wyszukiwarki.

    Śledź statystyki swojego sklepu PrestaShop

    Google Analytics umożliwia dostęp do różnych statystyk witryny, takich jak liczba odwiedzających, współczynnik odrzuceń, najczęściej odwiedzane strony i wiele więcej! Po utworzeniu konta w Analytics otrzymasz kod śledzenia do integracji z Twoją witryną.

    Możesz zainstalować go za pomocą wtyczki, jednak najlepiej umieścić go bezpośrednio w kodzie witryny. Pozwoli to uniknąć instalacji kolejnej wtyczki, która obciąży stronę i ją spowolni.

    Zintegruj sieci społecznościowe

    Różne sieci społecznościowe (Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest) powinny pojawić się na Twojej stronie. Rozważ także umieszczenie na stronach produktów przycisków udostępniania w mediach społecznościowych, aby odwiedzający mogli udostępniać je we własnych sieciach.

    Obecność w sieciach społecznościowych jest istotnym punktem naturalnego linkowania.

    Wierz lub nie, ale umieszczanie linków do sieci społecznościowych może poprawić pozycjonowanie sklepu internetowego. Im więcej stron produktowych jest udostępnianych w sieciach Twoich klientów, tym więcej uzyskasz odwiedzin i ruchu. Jest to ważny punkt dla Google pod względem rankingu.

    HTTPS i SSL

    HTTPS i SSL

    Dbanie o bezpieczeństwo sklepu internetowego to coś, na czym powinno Ci zależeć.
    Witryny http są obecnie oznaczane na pasku adresu jako „niezabezpieczone”, podczas gdy strony https mają znak kłódki. Nawet jeśli bezpośredni wpływ https na SEO nie został jeszcze udowodniony, może się to zmienić w najbliższej przyszłości. Pomimo nieco wyższych kosztów rozruchowych i rocznych, nie zaleca się oszczędzania w tym obszarze.

    Rozwiń

    Jeśli planujesz postawienie sklepu internetowego na PrestaShop, ważne jest, abyś zaczął bezpośrednio od strony https. Nie martw się, jednak jeśli Twój sklep jest aktualnie w http. Przejście na https jest możliwe. Pamiętaj jednak, że jeśli migracja nie zostanie przeprowadzona poprawnie, możesz utracić ważne dane dla organicznego SEO. Dlatego w celu utrzymania pozycji Twojego sklepu na stronach wyników wyszukiwania, zalecane jest przeprowadzenie migracji z http na https w sposób profesjonalny. Jeśli sam nie umiesz tego zrobić, skorzystaj z pomocy doświadczonego specjalisty.

    Certyfikaty SSL mają wiele zalet, niektóre z nich to:

    • zapewnia większą pewność użytkownika,
    • zapewniają Integralność danych,
    • ochrona przed atakami,
    • poprawiają współczynnik SEO.

    Google nagradza strony z certyfikatem SSL, co przynosi korzyści także użytkownikom. Jeśli Twój sklep nie posiada protokołu SSL, nie ma możliwości realizacji niektórych strategii, takich jak kampanie zakupowe dla eCommerce.

    Języki w PrestaShop

    Języki w PrestaShop

    Jest to czynnik, którego wielu nie bierze pod uwagę i dlatego został on dodany do tego poradnika. Gdy Twój CMS jest już zainstalowany, z zakładki Lokalizacja -> Języki możesz zobaczyć różne języki, które można aktywować / dezaktywować.

    Rozwiń

    Ważne jest, aby zaplanować, jakie będą języki Twojego sklepu internetowego, ponieważ aktywowanie tych, które nie są konieczne, może spowodować chaos w adresach URL.

    Ustaw języki w Prestashop 1.7

    Gdy aktywujesz nowy język, oba języki generują w adresie URL folder z kodem ISO języka:

    POLSKI: mojadomena.com/pl/ (domyślnie)

    ANGIELSKI: mojadomena.com/en/ (dodatkowy)

    Dla domyślnego języka, w tym przypadku PrestaShop 1.7 automatycznie utworzy podfolder o nazwie /pl/, więc wszystkie adresy URL ulegną zmianie, a stare przestaną działać.

    Aby tego uniknąć, masz dwie możliwości

    1. Wymuś kod, który nie wygeneruje podfolderu dla domyślnego języka
    2. Utwórz regułę przekierowania, aby przekierować stare adresy URL na nowe

    Jeśli nie lubisz modyfikować kodu PrestaShop, skorzystaj z drugiej możliwości. Dzięki regule w .htaccess będziesz mógł to zrobić bez problemu i szybko.

    Czynniki SEO poza stroną w Prestashop

    Czynniki SEO poza stroną w Prestashop

    Teraz gdy wiesz już wszystko, co musimy skonfigurować „od wewnątrz”, aby zoptymalizować SEO Twojego sklepu internetowego, przejdźmy do części optymalizacji zewnętrznej (poza panelem PrestaShop).

    Rozwiń

    Kiedy mówimy o SEO Off Page, odnosimy się do technik stosowanych w celu uzyskania zewnętrznych linków do naszej strony internetowej, czyli linków zwrotnych. Jest to bez wątpienia istotna część strategii SEO, ponieważ wiele czynników pozycjonowania zależy właśnie od optymalizacji Off Page. Aby rozpocząć pracę z tą strategią, którą obecnie nazywa się link buildingiem, konieczne jest prawidłowe zoptymalizowanie wszystkiego, co znajduje się na stronach sklepu online.

    Link building

    SEO opiera się na optymalizacji on-site i części off-site. Ta druga koncentruje się na pozyskiwaniu linków przychodzących od innych autorytatywnych domen.

    Warto pamiętać, że obecnie Google „potępia” pozyskiwanie nienaturalnych linków przychodzących. Z drugiej strony, całkowicie naturalne linki z pewnością nie stanowią większości w internecie. Dlatego pozyskiwanie linków prowadzących do Twojego e-Commerce musi być zarządzane w bardziej ostrożny sposób niż w przeszłości. Przede wszystkim aktualizacja Penguin sprawiła, że ​​wyszukiwarka jest w stanie lepiej identyfikować wzorce, które świadczą o praktykach sztucznego budowania linków. Jak więc w dzisiejszym SEO najlepiej zarządzać link buildingiem dla Twojego sklepu internetowego? Wytycznymi powinny być jakość i tematyka.

    Przede wszystkim, należy skupić się nie na nie na liczbie linków, na jakości portali, na których zostaną one umieszczone. Upraszczając, mało, ale dobrze, to najrozsądniejsza strategia, zwłaszcza w dłuższej perspektywie. Oprócz jakości powinieneś preferować witryny lub portale, które zajmują się tematem podobnym do Twojego sklepu online. Trzymając się przykładu sklepu z butami wspinaczkowymi, odpowiednimi witrynami do działań związanych z linkami mogą być: inne tematyczne sklepy (chociaż to trudne ze względu na konflikt interesów), witryny z wiadomościami ze świata wspinaczki, witryny z odzieżą wspinaczkową, ogólnie strony o tematyce sportowej.

    Link building a pozycjonowanie sklepu internetowego PrestaShop

    Link building to skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki i ruchu w Twoim sklepie internetowym. Wdrożenie skutecznej i przemyślanej strategii link buildingu może nie tylko pomóc w pozycjonowaniu słów kluczowych, ale także zwiększyć sprzedaż i liczbę klientów Twojego sklepu e-commerce.

    Najłatwiejszym sposobem na pozyskanie linków zwrotnych jest publikowanie treści, które są istotne i interesujące dla docelowych odbiorców. Na przykład, regularnie pisząc artykuły o tym, co dotyczy Twoich celów lub obszarów ich zainteresowań, zwiększysz swoje szanse na pozyskanie linków.

    Masz również możliwość skorzystania z agencji SEO, która ma wiele partnerów i może pomóc Ci w promocji na wysokiej jakości witrynach.

    Przyciski udostępniania produktów w social media

    Przyciski udostępniania w sieciach społecznościowych automatycznie wygenerują linki zwrotne, które zwiększą popularność Twojego sklepu PrestaShop. W ten zwiększysz świadomość swojej marki w social media, a także stworzysz nowe linkowania: treści indeksowane w wyszukiwarkach przyciągną odwiedzających, a Ci udostępniają je w sieciach społecznościowych (takich jak Facebook, Twitter, Google + itp.), co automatycznie wpłynie na pozycję Twojego sklepu online.

    Marka jest tak samo ważna, jak SEO

    Marka jest tak samo ważna, jak SEO

    Celem SEO jest skierowanie docelowego ruchu na stronę internetową za pomocą wyników wyszukiwania. Po wypozycjonowaniu sklepu internetowego i wygenerowaniu ruchu można powiedzieć, że jeśli chodzi o SEO, cel został osiągnięty. Konwersja wymaga jednak skupienia uwagi nie tylko na marketingu, a także na samej marce.

    Rozwiń

    Bez zawracania sobie głowy porównaniem z gigantami, takimi jak Amazon, w internecie Twój biznes konkurować będzie z innymi sklepami internetowymi, z których niektóre są autorytatywne we własnej niszy. Z tego powodu istnieją biznesplany, które pomagają przedsiębiorcom myśleć lokalnie o produkcie / usłudze, który ma zostać wprowadzony na rynek.

    Znalezienie odpowiedniej niszy – nie tylko jeśli chodzi o sam produkt, ale także sposób jego prezentacji – stanowi zwycięską strategię w perspektywie średnio- i długoterminowej.

    Praca nad marką, zwiększanie świadomości o jej istnieniu i rozwijanie się, by stać się rozpoznawalnym w konkretnej niszy, to oczywiście długa droga, jednak jedyna słuszna w dzisiejszym zatłoczonym i konkurencyjnym świecie e-Commerce. Odpowiednio dobrana strategia SEO w połączeniu z pomysłem na marketing samej marki stanowi o sukcesie e-Commerce, kładąc podwaliny pod solidny i trwały biznes.

    Jeszcze kilka słów o SEO

    Wraz z kampaniami marketingowymi online, osiągnięcie dobrego pozycjonowania w sieci jest jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie ruchu w Twoim sklepie internetowym i zwiększenie sprzedaży. Nie zapominaj, że Google nadal jest główną wyszukiwarką używaną przez konsumentów, a zatem jest idealną trampoliną do zwiększenia ruchu w sieci. Ale, jak już zapewne zgadłeś, ważne jest, aby zadbać o SEO i to w maksymalnym możliwym stopniu.

    Pozycjonowanie sklepu internetowego — wyświetl opinie klientów

    Pozycjonowanie sklepu internetowego — wyświetl opinie klientów

    Jako klient sam wiesz, że czytanie pozytywnych recenzji od innych klientów jest dobrym powodem do zakupu produktu. Używaj prawdziwych referencji i nie martw się, jeśli są trochę niezgrabne. Będą autentyczne, a Twoi goście to docenią. Pamiętaj, że uczciwość jest ważna, a fałszywe opinie mogą zaszkodzić Twojej reputacji.

    Rozwiń

    Pozycjonowanie sklepów internetowych nie jest prostym zajęciem. Dlatego tworząc nowy sklep na PrestaShop, najlepiej mieć checklistę SEO, aby zwrócić uwagę na każdy element i upewnić się, że niczego nie brakuje. Analizując każdy punkt ze stworzonej checklisty, zapewnisz sobie lepsze pozycje w Google! Pamiętaj, że każdy sklep jest inny i nie musisz ograniczać się do tej listy kontrolnej. Przetestuj wszystkie możliwe strategie, aby zwiększyć ruch i wyciągnij własne wnioski.

    Często zadawane pytania (FAQ)

    Często zadawane pytania (FAQ)

    Poniżej zebraliśmy kilka pytań, które często znaleźć można w kontekście pozycjonowania sklepów internetowych PrestaShop. Warto sprawdzić to podsumowanie.

    Czy PrestaShop to najlepszy CMS dla SEO?

    PrestaShop to jedna z najczęściej używanych platform z większą liczbą opcji konfiguracyjnych umożliwiających optymalizację SEO w bardzo krótkim czasie.

    Czy konieczne jest kupowanie modułów do SEO?

    Dzięki domyślnym modułom PrestaShop masz wystarczająco dużo możliwości związanych z SEO. Jednak aby zautomatyzować lub skrócić czas pozycjonowania, moduły mogą okazać się pomocne.

    Jakie są najczęściej używane moduły SEO?

    Jaką strategię zastosować, aby pozycjonować sklep?

    Każdy projekt ma swoje indywidualne cechy i to, co może działać w jednym sklepie internetowym, może nie działać w innym. Pierwszą rzeczą, którą należy wykonać, jest skonfigurowanie wszystkich podstawowych aspektów, które oferuje PrestaShop. Przy bardziej zaawansowanych zadaniach powinien towarzyszyć Ci specjalista SEO.

    Podsumowanie

    Podsumowanie

    PrestaShop to platforma e-commerce z największymi możliwościami konfiguracji Twojego sklepu i zoptymalizowana go pod kątem SEO. Całość jest względnie prosta do zrozumienia i nie jest niezbędna do tego bardzo specjalistyczna wiedza.

    Rozwiń

    Aby osiągnąć określone funkcjonalności, nie będziesz miał innego wyboru, jak tylko kupić moduły, aby wszystko działało poprawnie. Mimo to rynek PrestaShop jest ogromny i wszelkie „dodatki”, które mogą przydać Ci się do pozycjonowania Twojego sklepu, będą dostępne na wyciągnięcie ręki.

    Ponadto istnieje duża społeczność, która może pomóc odpowiedzieć na niektóre pytania.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *