PrestaShop to platforma e-commerce typu open source CMS, kompatybilna z systemami płatniczymi, takimi jak PayPal czy Google CheckOut. W ostatnich latach stała się popularną alternatywą dla innych narzędzi do tworzenia sklepów internetowych, takich jak Magento i przewyższyła rozwiązania typu Drupal czy Joomla.
Platformy CMS mogą znacznie się różnić i warto pamiętać, że platforma wybrana do stworzenia sklepu internetowego powinna zapewniać niezbędne narzędzia do optymalizacji SEO. Bardzo często nowe na rynku systemy do zarządzania treścią są zaprojektowane w taki sposób, aby można było z nich w prosty sposób korzystać. Jednak czasem w takim przypadku przeprowadzenie niezbędnych optymalizacji nie jest łatwe.
Panorama platform e-commerce jest bardzo szeroka. Znaleźć można zarówno znane systemy, jak i niestandardowe infrastruktury do zarządzania sklepem. Chcąc wymienić niektóre z najpopularniejszych, oczywiście będą to: Woocommerce (przez WordPress), PrestaShop i Magento, czy też Shopify.
W tym artykule będziemy omawiać pozycjonowanie PrestaShop. Jednak niezależnie od wybranej platformy, zasady SEO są uniwersalne. Zobaczmy więc, jakie czynniki mają znaczny wpływ na widoczność sklepu w wynikach wyszukiwania Google.
PrestaShop stał się doskonałą alternatywą dla innych platform e-commerce, a nawet zyskał miano jednego z popularniejszych CMS. Ponadto PrestaShop stale dostosowuje się do nowych potrzeb użytkowników platform handlu elektronicznego, oferując liczne możliwości, łatwą obsługę i wdrożenie.
Wśród zalet PrestaShop możemy wyróżnić:
W PrestaShop konieczne jest wykonanie szeregu zadań, aby Twoja strona znalazła się na pierwszych pozycjach w Google. Odpowiednie działania SEO sprawią, że witryna będzie wyświetlana w wynikach wyszukiwania Google przed konkurencją. W konsekwencji Twój sklep będzie miał więcej odwiedzin, a tym samym uda Ci się osiągnąć większą sprzedaż.
Pozycjonowanie sklepu PrestaShop to długi proces, ale może przynieść wiele korzyści. Aby kampania SEO była w pełni skuteczna, treści zawarte na stronie muszą być wysokiej jakości, a witryna dobrze zoptymalizowana. Czas jej ładowania powinien być krótki, w przeciwnym razie odwiedzający prawdopodobnie opuści ją bez interakcji.
Najczęściej używane narzędzia SEO odpowiednie dla PrestaShop to:
Pozycjonowanie PrestaShop to działanie wymagające dokładnego zbadania konkurencji i stworzenia listy słów kluczowych, a także sprawdzenia szeregu przydatnych parametrów. W tym celu polecamy narzędzia:
Strona główna to zazwyczaj ta, która odbiera największy ruch, ponieważ jest najważniejsza w całym sklepie internetowym. Warto zatem umieścić na niej odpowiednie słowa kluczowe, które będą dość ogólnie nawiązywać do tematyki sklepu.
Ważne, aby zintegrować treści tekstowe na stronie głównej sklepu PrestaShop. Można to zrobić za pomocą modułu „Edytor strony głównej” i/lub modułu „Blok CMS informacji o kliencie”. Zawsze używaj tagu H1 na stronie głównej. Powinien zawierać on nazwę Twojej witryny lub główne słowo kluczowe, na które kierujesz reklamy.
Niezbędne jest zapewnienie szybkiej identyfikacji sklepu na wszystkich stronach, odpowiedni projekt menu nawigacji, linki do stron z informacjami prawnymi, a także logo. Wszystko to pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie PrestaShop.
Pierwszą rzeczą do zrobienia jest zoptymalizowanie metadanych tej strony poprzez dodanie tytułu i odpowiedniego opisu.
Ważne, by zadbać o stronę główną swojej witryny, zoptymalizować słowa kluczowe, wstawić opisowy tekst o sklepie, jego produktach, a docelowo podkreślić wszystko, co go wyróżnia.
Ważne jest dodanie tekstu zoptymalizowanego pod kątem SEO o minimalnej długości 500 słów. Napisz o tym, co oferuje Twój sklep internetowy, co go wyróżnia od reszty, co gwarantuje itp. Na szczęście istnieje kilka modułów dla obu wersji PrestaShop, które są już domyślnie włączone, co pozwoli Ci dodać zoptymalizowany tekst.
W przypadku innych stron PrestaShop powinieneś indeksować tylko te, które zawierają unikalną, interesującą treść. Muszą być zoptymalizowane pod kątem metadanych, zawierać unikalną treść o długości co najmniej 300 słów, mieć przynajmniej jeden obraz z odpowiednim oznaczeniem ALT.
Mowa tu zarówno o wyborze dobrego hostingu, nazwy domeny, jak i o stworzeniu prawidłowej struktury strony (jest to również ważne dla procesu, jakim jest pozycjonowanie PrestaShop).
Na pierwszy rzut oka można nie zauważyć problemów związanych z serwerem, ale wraz ze wzrostem katalogu produktów i funkcjonalności Twojego sklepu, hosting, który wynajmujesz, może być ograniczony.
Jeśli Twój e-commerce będzie się stopniowo rozwijał, będziesz potrzebować więcej zasobów, a opcja ich rozwoju musi być dostępna w hostingu.
Najbardziej polecane dla e-commerce są zazwyczaj hostingi wirtualne, zwane również VPS lub serwerami dedykowanymi.
W przypadku sklepu internetowego idealna nazwa domeny to taka, którą klient z łatwością zapamięta. Aspektami mającymi wpływ na późniejsze pozycjonowanie PrestaShop mogą być: wiek domeny, historia, czas rejestracji lub to, czy domena jest publiczna.
Nie wszystkie istniejące szablony oferują te same projekty lub pozwalają z taką łatwością edytować ważne aspekty SEO. Niektóre będą wymagać więcej modyfikacji kodu i projektu niż inne, aby osiągnąć lepsze wyniki.
Jeśli możesz, postaw na projekt szablonu dostosowany do SEO. Unikaj motywów, które są “ciężkie” i zawierają zbyt wiele funkcji (blog, portfolio, FAQ, referencje, usługi itp.).
Przykładowe punkty do sprawdzenia w szablonie PrestaShop:
Narzędzie Ahrefs może być Twoim wiernym sojusznikiem do przeprowadzenia badania słów kluczowych. Możesz zadać sobie kilka pytań, które pomogą Ci lepiej wyszukać potencjalne słowa kluczowe związane z Twoim biznesem:
Na początku działań mających na celu pozycjonowanie PrestaShop, lepiej używać tak zwanych fraz long tail. Konkurencja w pozycjonowaniu takich fraz jest mniejsza.
Optymalizacja SEO w większości przypadków skupia się na kategoriach produktów. Dlatego konieczne jest zidentyfikowanie najtrafniejszych słów kluczowych w odniesieniu do Twojej firmy.
Oto kilka podpowiedzi:
Linki wewnętrzne silnie wspierają pozycjonowanie PrestaShop. Zmuszają one niejako robota Google, aby odwiedził inne strony/ sekcje Twojego e-commerce.
W przeciwieństwie do zewnętrznych linków zwrotnych możesz zbudować i zoptymalizować strukturę linków wewnętrznych znacznie szybciej przy stosunkowo niewielkiej inwestycji (wymaga to jedynie czasu).
Upewnij się, że odwiedzający mogą łatwo przechodzić z jednej kategorii do drugiej za pomocą linków. Zwiększy to pozytywne wrażenia użytkowników, a także poprawi SEO.
Niestety powszechną praktyką jest masowe przesyłanie opisów produktów lub kopiowanie zawartości karty produktu z innych witryn. W ten sposób powstają sklepy, które mają setki, jeśli nie tysiące produktów ze zduplikowanym opisem. Jest to zła praktyka.
Każdy produkt, w miarę możliwości, powinien mieć określone tagi i zoptymalizowaną treść. Profil produktu jest istotny nie tylko od strony SEO, ale także z punktu widzenia konwersji.
Jeśli kategorie nie są dopracowane, ciężko będzie Ci pracować nad SEO w PrestaShop. Skuteczne działanie w tym przypadku polega na napisaniu unikalnej treści w każdej z kategorii. Teksty powinny zawierać słowa kluczowe z listy najważniejszych, na które chcesz pozycjonować swój biznes.
Niektóre techniki, których można użyć do ulepszania treści, to:
Obecnie dostawcy często dostarczają plik CSV, który umożliwia szybkie zaimportowanie kategorii i produktów z ich katalogu. Należy jednak korzystać z tego bardzo ostrożnie.
To faktycznie prawda, że w ciągu kilku minut można zaimplementować setki, a nawet tysiące produktów do sklepu online. Problem polega na tym, że setki innych sklepów też tak robi, zatem na pewno nie jesteś pierwszy. Dlatego w oczach wyszukiwarki na Twojej stronie są tylko zduplikowane treści, a Google takowych nie pozycjonuje.
Jeśli zamierzasz przyciągnąć ruch do swojej witryny poprzez SEM, to nie ma to większego znaczenia, ale jeśli chcesz, aby Twój sklep pojawił się na pierwszych pozycjach Google bez inwestowania w reklamy, nie powinieneś duplikować treści. Możesz zatem zmienić wszystkie opisy kategorii i produktów.
Jeżeli Twój sklep ma tysiące produktów, powinieneś indeksować nie produkty, a kategorie.
Odpowiednio stworzona karta produktu buduje zaufanie wśród klientów.
PrestaShop dostarcza wiele informacji do wypełnienia, dzięki czemu łatwiej jest zawrzeć cenne elementy opisu produktu. Jeśli potraktujesz ten etap poważnie, wyróżnisz się na tle konkurencji.
Zalecenia dotyczące optymalizacji karty produktu:
Jeśli masz bardzo podobne produkty do tych, których już nie masz na stanie, wystarczy wykonać przekierowanie 301 do podobnego produktu.
W wersjach PrestaShop 1.6 i 1.7, zarządzając plikiem produktu z BackOffice, masz możliwość przekierowania tego produktu do innego powiązanego za pomocą zaledwie kilku kliknięć.
Kategorie to sekcje zoptymalizowane za pomocą słów kluczowych, które pomagają w wyjaśnieniu, jakie produkty lub usługi sprzedajesz. Na przykład, jeśli sprzedajesz buty, powinieneś mieć co najmniej dwie kategorie: „męskie” i „damskie”. Po wejściu w którąś z nich powinny pojawić się podkategorie dotyczące różnych rodzajów obuwia, które oferujesz. W ten sposób będziesz segmentować swoje produkty, co korzystnie wpływa na skuteczne pozycjonowanie PrestaShop dla każdej kategorii.
Produkty, kategorie, do których należą oraz tzw. strony statyczne posiadają własne parametry SEO. Aby przyjrzeć się tym parametrom, przejdź do „Katalogu kategorii”, wybierz kategorię i kliknij „Modyfikuj”. Oto przegląd różnych ustawień, do których będziesz mieć dostęp:
Jak tworzyć atrakcyjne opisy produktów i kategorii?
W ostatnich latach przeglądanie Internetu odbywa się częściej poprzez smartfony i tablety. Większość gotowych szablonów, dostępnych na PrestaShop, łatwo dopasowuje się do każdego urządzenia. Mowa tu o tzw. technologii responsywnej, która pozwala każdemu stworzyć witrynę przyjazną dla urządzeń mobilnych bez konieczności ponoszenia znacznych dodatkowych kosztów.
Jeśli chodzi o SEO, tworzenie witryn przyjaznych dla urządzeń mobilnych jest teraz kluczowym aspektem.
Tak samo, jak responsywność stron, szybkość ich działania także staje się coraz ważniejszym aspektem w przypadku procesu, jakim jest pozycjonowanie PrestaShop. Witryny, które szybko się ładują, są również łatwiejsze do przeszukania przez roboty Google. Optymalizacja wydajności strony internetowej obejmuje kilka aspektów:
W sierpniu 2018 r. Google dokonał dużej aktualizacji swojego algorytmu i jako pierwszy przedstawił indeks mobilny. Gdy użytkownik korzysta z wyszukiwarki Google poprzez urządzenie mobilne i odwiedzi witrynę, ważne jest, aby była ona kompatybilna ze wszystkimi smartfonami, tabletami itp. Jeśli Twoja witryna nie jest responsywna, możesz tracić ruch, a tym samym sprzedaż.
Od września 2020 Google całkowicie przeszedł na Mobile First Index we wszystkich witrynach. Oznacza to, że wszystkie witryny będą indeksowane przez Google Bot mobile, a wersja komputerowa pozostanie w tle. Dlatego konieczna będzie praca nad dobrym responsywnym projektem, który zaoferuje wszystkie niezbędne treści dla użytkownika w wersji mobilnej.
Na szczęście PrestaShop ma odpowiednią technologię tworzenia responsywnych projektów. Jednak mimo to w wielu przypadkach ta optymalizacja jest podstawowa. Szablony, takie jak Warehouse, Transformer lub Panda, oferują wysoki stopień personalizacji pod urządzenia mobilne. Zawsze jednak lepszą opcją jest zaprojektowanie własnego szablonu, choć wtedy jego cena będzie wyższa.
Jednym z najważniejszych punktów, jeśli chodzi o pozycjonowanie sklepu PrestaShop, jest czas ładowania strony. Czas ten można sprawdzić za pomocą niektórych narzędzi, takich jak Google PageSpeed Insights lub GTmetrix. Statystyki Google jasno pokazują, że: „53% odwiedzających witryny mobilne opuszcza strony, których ładowanie trwa dłużej niż 3 sekundy”.
Im wolniej ładuje się strona, tym bardziej wzrośnie współczynnik odrzuceń, a Twoje pozycje spadną na korzyść jednego z Twoich konkurentów.
PrestaShop jest dość szybki, ale wszelkie wtyczki, które dodasz, mogą spowolnić Twoją stronę.
Otwórz zakładkę «Zaawansowane parametry -> Wydajność», w której będziesz mieć możliwość konfiguracji czasu ładowania strony. Jest to standardowe ustawienie zapewniające optymalną wydajność. Jeśli Twój sklep jest w fazie rozwoju, opcja rekompilacji szablonów musi być aktywowana w konfiguracji Smarty. Parametry CCC (Combination, Compression i Cache) muszą zostać wyłączone, gdy sklep jest w fazie rozwoju.
Konfiguracja w przypadku wersji 1.6 jest taka sama, jak dla 1.7. Zmienia się tylko projekt i niektóre opcje, których uwzględnianie nie jest już konieczne. Mając odpowiednio skonfigurowane parametry wydajności PrestaShop, możesz sprawdzić, jaka jest prędkość ładowania Twojego sklepu (za pomocą PageSpeed Insights lub GTmetrix).
Warto także upewnić się, że serwer jest poprawnie skonfigurowany. Kompresja za pomocą Gzip jest jednym z czynników, który pomaga zmniejszyć rozmiar stron nawet o 80%, więc dobrze jest mieć aktywowaną tę opcję w swoim hostingu.
W wielu przypadkach treści multimedialne z katalogu producenta nie są dobrze zoptymalizowane. Możemy zatem użyć niektórych narzędzi do kompresji, takich jak TinyPNG lub Kraken.io. Ten ostatni działa naprawdę dobrze, nie zmniejszając jakości obrazu.
Moduł o nazwie PSCleaner rozwiązuje wszystkie problemy związane z codziennym funkcjonowaniem Twojego e-commerce.
Adresy URL zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek pomagają Google rozpoznawać różne produkty i strony Twojego sklepu online oraz dopasowywać wyniki wyszukiwania do potrzeb użytkownika.
Mapa witryny, sieci społecznościowe, śledzenie statystyk sklepu internetowego — to ważne aspekty SEO.
Blog jest idealnym uzupełnieniem do treści Twojego sklepu internetowego. Dzięki niemu będziesz mógł poruszać tematy związane z aktualnościami z Twojej branży. Pamiętaj, podobnie jak w pozostałych punktach, niezbędne jest użycie odpowiednich słów kluczowych.
Nie zapomnij również utworzyć przyjaznych adresów URL, dodając tytuły artykułów w samej domenie.
Blog nie tylko będzie wspierał pozycjonowanie PrestaShop, ale również zaciekawi użytkowników, oferując im ciekawe, nowe informacje z danej niszy.
Istnieje kilka możliwości dodania bloga do PrestaShop.
Z jednej strony możesz zainstalować WordPressa w podfolderze, co jest najtańszą opcją, choć ma pewne wady, takie jak brak możliwości dołączenia produktów bez konieczności programowania lub wtyczki premium. Projekt bloga będzie również inny niż w Twoim sklepie.
Możesz zainstalować moduł PrestaShop, za który będziesz musiał zapłacić, ale dostosuje się on do wystroju Twojego sklepu i pozwoli Ci łatwiej linkować produkty.
Dzięki dobrej strategii content marketingowej będziesz w stanie pozycjonować się na wiele słów kluczowych związanych z Twoją branżą, które będą również służyć do przyciągania ruchu organicznego do Twoich kategorii lub produktów w sklepie.
Wysoce zalecaną praktyką, którą stosuje wiele wiodących sklepów w swojej branży, jest dodawanie powiązanych produktów nawet w artykule na blogu. Może to być dobra strategia na zwiększenie sprzedaży.
Mapa witryny to strona przedstawiająca strukturę Twojej strony internetowej. Pomaga robotom indeksującym łatwiej się po niej poruszać. Jest ważna nie tylko ze względu na pozycjonowanie sklepu internetowego, ale także dla wygody odwiedzających.
Dość często właściciele sklepów internetowych zastanawiają się, dlaczego dwie podobne witryny różnią się tak bardzo pod względem ruchu i pozycji w wyszukiwarce Google. Odpowiedź jest dość prosta. Jedna z dwóch stron jest zbudowana z przemyślaną strukturą i systemem nawigacji, druga z kolei najpewniej jest daleka od ideału.
Google Analytics umożliwia dostęp do różnych statystyk witryny, takich jak liczba odwiedzających, współczynnik odrzuceń, najczęściej odwiedzane strony i wiele więcej! Po utworzeniu konta w Analytics otrzymasz kod śledzenia do integracji z Twoją witryną.
Możesz zainstalować go za pomocą wtyczki, jednak najlepiej umieścić go bezpośrednio w kodzie witryny. Pozwoli to uniknąć instalacji kolejnej wtyczki, która obciąży stronę i ją spowolni.
Różne sieci społecznościowe (Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest) powinny pojawić się na Twojej stronie. Rozważ także umieszczenie na stronach produktów przycisków udostępniania w mediach społecznościowych, aby odwiedzający mogli udostępniać je we własnych sieciach.
Umieszczanie linków do sieci społecznościowych może poprawić pozycjonowanie PrestaShop. Im więcej stron produktowych jest udostępnianych w sieciach Twoich klientów, tym więcej uzyskasz odwiedzin i ruchu.
Dbanie o bezpieczeństwo sklepu internetowego to coś, na czym powinno Ci zależeć.
Jeśli planujesz postawienie sklepu internetowego i pozycjonowanie PrestaShop, ważne jest, abyś zaczął bezpośrednio od strony https. Nie martw się, jednak jeśli Twój sklep jest aktualnie w http. Przejście na https jest możliwe. Pamiętaj jednak, że jeśli migracja nie zostanie przeprowadzona poprawnie, możesz utracić ważne dane dla organicznego SEO. Dlatego w celu utrzymania pozycji Twojego sklepu na stronach wyników wyszukiwania, zalecane jest przeprowadzenie migracji z http na https w sposób profesjonalny. Jeśli sam nie umiesz tego zrobić, skorzystaj z pomocy doświadczonego specjalisty.
Certyfikaty SSL mają wiele zalet, np.:
Google nagradza strony z certyfikatem SSL, co przynosi korzyści także użytkownikom.
Gdy Twój CMS jest już zainstalowany, z zakładki Lokalizacja -> Języki możesz zobaczyć różne języki, które można aktywować/ dezaktywować.
Gdy aktywujesz nowy język, oba języki generują w adresie URL folder z kodem ISO języka:
POLSKI: mojadomena.com/pl/ (domyślnie)
ANGIELSKI: mojadomena.com/en/ (dodatkowy)
Dla domyślnego języka PrestaShop 1.7 automatycznie utworzy podfolder o nazwie /pl/, więc wszystkie adresy URL ulegną zmianie, a stare przestaną działać.
Aby tego uniknąć, masz dwie możliwości:
Kiedy mówimy o SEO Off Page, odnosimy się do technik stosowanych w celu uzyskania zewnętrznych linków do naszej strony internetowej, czyli linków zwrotnych. Jest to bez wątpienia istotna część strategii SEO, ponieważ wiele czynników składających się na pozycjonowanie PrestaShop zależy właśnie od optymalizacji Off Page. Aby rozpocząć pracę z tą strategią, którą obecnie nazywa się link buildingiem, konieczne jest prawidłowe zoptymalizowanie wszystkiego, co znajduje się na stronach sklepu online.
SEO opiera się na optymalizacji on-site i off-site. Ta druga koncentruje się na pozyskiwaniu linków przychodzących od innych autorytatywnych domen.
Warto pamiętać, że obecnie Google „potępia” pozyskiwanie nienaturalnych linków przychodzących. Aktualizacja Penguin sprawiła, że wyszukiwarka jest w stanie lepiej identyfikować wzorce, które świadczą o praktykach sztucznego budowania linków. Jak więc w dzisiejszym SEO najlepiej zarządzać link buildingiem dla Twojego sklepu internetowego? Wytycznymi powinny być jakość i tematyka.
Przede wszystkim, należy skupić się nie na liczbie linków, a na jakości portali, na których zostaną one umieszczone. Poza tym powinieneś preferować witryny lub portale zajmujące się tematem podobnym do Twojego sklepu online.
Link building to skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki i ruchu w Twoim sklepie internetowym. Może nie tylko wspomóc pozycjonowanie PrestaShop i słów kluczowych, ale także zwiększyć sprzedaż oraz liczbę klientów Twojego sklepu e-commerce.
Najłatwiejszym sposobem na pozyskanie linków zwrotnych jest publikowanie treści, które są istotne i interesujące dla docelowych odbiorców. Na przykład, regularnie pisząc artykuły o tym, co dotyczy Twoich celów lub obszarów ich zainteresowań, zwiększysz swoje szanse na pozyskanie linków.
Przyciski udostępniania pomogą zwiększyć świadomość marki w social mediach, a także stworzyć nowe linkowania: treści indeksowane w wyszukiwarkach przyciągną odwiedzających, a ci udostępnią je w sieciach społecznościowych (takich jak Facebook, Twitter, Google + itp.), co automatycznie wpłynie na pozycję Twojego sklepu online.
Celem SEO jest skierowanie docelowego ruchu na stronę internetową za pomocą wyników wyszukiwania. Po działaniu, jakim jest pozycjonowanie PrestaShop i wygenerowaniu ruchu można powiedzieć, że jeśli chodzi o SEO, cel został osiągnięty. Konwersja wymaga jednak skupienia uwagi nie tylko na marketingu, a także na samej marce.
Znalezienie odpowiedniej niszy – nie tylko jeśli chodzi o sam produkt, ale także sposób jego prezentacji – stanowi zwycięską strategię w perspektywie średnio- i długoterminowej.
Praca nad marką, zwiększanie świadomości o jej istnieniu i rozwijanie się, by stać się rozpoznawalnym w konkretnej niszy, to oczywiście długa droga, jednak jedyna słuszna w dzisiejszym zatłoczonym świecie e-commerce.
Wraz z kampaniami marketingowymi online, osiągnięcie dobrego pozycjonowania sklepu w sieci jest jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie w nim ruchu i sprzedaży. Nie zapominaj, że Google nadal jest główną wyszukiwarką używaną przez konsumentów, a zatem idealną trampoliną do zwiększenia ruchu w sieci. Ważne jest, aby zadbać o SEO w maksymalnym stopniu.
Jako klient sam wiesz, że czytanie pozytywnych recenzji od innych klientów jest dobrym powodem do zakupu produktu. Używaj prawdziwych referencji i nie martw się, jeśli są trochę niezgrabne. Będą autentyczne, a Twoi goście to docenią.
Pozycjonowanie PrestaShop nie jest prostym zajęciem. Dlatego tworząc nowy sklep, najlepiej mieć checklistę SEO, aby zwrócić uwagę na każdy element i upewnić się, że niczego nie brakuje. Pamiętaj, że każdy sklep jest inny i nie musisz ograniczać się do tej listy kontrolnej. Przetestuj wszystkie możliwe strategie, aby zwiększyć ruch i wyciągnij własne wnioski.
PrestaShop to jedna z najczęściej używanych platform z większą liczbą opcji konfiguracyjnych umożliwiających optymalizację SEO w bardzo krótkim czasie.
Dzięki domyślnym modułom PrestaShop masz wystarczająco dużo możliwości związanych z SEO. Jednak aby zautomatyzować lub skrócić czas potrzebny na pozycjonowanie PrestaShop, moduły mogą okazać się pomocne.
Każdy projekt ma swoje indywidualne cechy i to, co może działać w jednym sklepie internetowym, może nie działać w innym. Pierwszą rzeczą, którą należy wykonać, jest skonfigurowanie wszystkich podstawowych aspektów, które oferuje PrestaShop. Przy bardziej zaawansowanych zadaniach powinien towarzyszyć Ci specjalista SEO.
PrestaShop to platforma e-commerce z największymi możliwościami konfiguracji Twojego sklepu i zoptymalizowania go pod kątem SEO. Całość jest względnie prosta do zrozumienia i nie jest niezbędna do tego bardzo specjalistyczna wiedza. Wszelkie „dodatki”, które mogą przydać Ci się podczas procesu, jakim jest pozycjonowanie PrestaShop, będą dostępne na wyciągnięcie ręki. Ponadto istnieje duża społeczność, która może pomóc odpowiedzieć na niektóre pytania.
Jeśli chcesz zainwestować w sklep PrestaShop, ten CMS jest w pełni przygotowany pod SEO, dzięki czemu w kilka dni będziesz mógł stworzyć dobrze skonfigurowany sklep internetowy. Mimo to zawsze wskazane jest pozostawienie tych zadań profesjonalistom, którzy operują ogromną wiedzą i doświadczeniem.