Pozycjonowanie Poznań to sposób na kierowanie reklamy do konkretnych osób. Jeśli Twoja firma świadczy usługi właśnie w tym mieście, wybierając taką metodę, ograniczasz wydatki, które i tak nie przełożyłyby się na lepsze efekty.
Prowadząc własny biznes, trzeba szukać najlepszych rozwiązań i sposobów na pozyskiwanie klientów. A najlepsze sposoby to takie, które przynoszą najwięcej korzyści najmniejszym kosztem. Dlatego każde przedsiębiorstwo świadczące swoje usługi na określonym obszarze (np. w Poznaniu) powinno zainteresować się pozycjonowaniem.
W Polsce największą popularnością cieszy się wyszukiwarka Google, dlatego to do jej wymagań należy przystosować stronę WWW, aby mieć szansę na dużą widoczność.
SEO (Search Engine Optimization) o charakterze lokalnym to zwiększanie widoczności strony WWW lub sklepu internetowego wyłącznie w danym obszarze. Może być nim region, dzielnica lub miasto. Pozycjonowanie na Poznań polega na połączeniu firmy z konkretną lokalizacją, dzięki czemu wyszukiwarka Google będzie mogła wyświetlać odpowiednie wyniki osobom poszukującym usługi w tym mieście.
To usługa kierowana przede wszystkim do małych i średnich firm, które świadczą swoje usługi w tym mieście. Dotyczy to wszystkich działalności, w przypadku których klient musi dojechać do konkretnej lokalizacji, aby skorzystać z usługi, ale także tych, w przypadku których to firma dojeżdża do danego klienta.
Większe firmy, które planują się rozwijać albo już działają na skalę ogólnokrajową, również mogą korzystać z lokalnego SEO. Takim sposobem można w krótkim czasie oraz niskim kosztem zwiększyć natychmiastową widoczność w jednym obszarze.
Takie rozwiązanie sprawdzi się również ze względu na klientów, którzy preferują spotkanie „na żywo” z przedstawicielami firmy, jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.
Google potrafi wyświetlać odpowiednie wyniki nie tylko po wpisaniu frazy kluczowej zawierającej nazwę miasta. Czasami wystarczy zapytać wyszukiwarkę, jaka jest „dobra restauracja Poznań”, a ona wyświetla propozycje lokali znajdujących się w pobliżu naszego miejsca pobytu. To wszystko ze względu na geolokalizację, czyli mechanizm, który umożliwia określenie lokalizacji za pomocą GPS, sieci WiFi lub adresu IP.
Aby ułatwić wyszukiwarce Google powiązanie firmy z konkretną lokalizacją, konieczne jest utworzenie wirtualnej wizytówki.
Taki rodzaj promowania biznesu to najlepsze, co może zrobić przedsiębiorstwo, aby wyróżnić się na tle innych.
Aby mieć szansę na zauważenie przez potencjalnych klientów, trzeba dostać się na wysokie miejsca w rankingu Google. Nie zawsze jednak osiągnięcie pierwszego miejsca jest możliwe, ale obecność w pierwszej 10 to już doskonały wynik.
Strony na wysokich pozycjach w rankingu Google mogą liczyć na większy ruch, a jeśli będą dobrze zoptymalizowane, również na wysoki współczynnik konwersji. Konwersja to akcje, które przybliżają firmę do osiągnięcia określonych celów, np. wysłanie zapytania, wykonanie telefonu, odtworzenie filmu na stronie czy dokonanie zakupu.
Strony internetowe wyświetlające się na pierwszych dziesięciu miejscach w rankingu Google cieszą się większą renomą i profesjonalnym wizerunkiem. Użytkownicy Internetu uważają takie strony za godne zaufania. Pozycjonowanie lokalne sprawi, że staniesz się liderem na regionalnym rynku i zyskasz przewagę nad konkurencją.
W przypadku pozycjonowania stron Poznań można liczyć na zadowalające efekty w stosunkowo krótkim czasie. Działając na konkretnym obszarze, walczysz z mniejszą konkurencją, niż w przypadku zwiększania widoczności w całej Polsce.
Lokalne SEO może być wstępem dla firm, które dopiero zaczynają rozwijać swój biznes i wchodzą na lokalny rynek. Dzięki zdobyciu zaufania klientów oraz stania się liderem w regionie łatwiej będzie potem zwiększać zasięg i świadczyć usługi na coraz większą skalę.
Pozycjonowanie lokalne to najtańszy rodzaj pozycjonowania, a jego efekty można zauważyć w stosunkowo krótkim czasie. Nie można jednak liczyć na to, że strona pojawi się na pierwszym miejscu po kilku tygodniach. Ile trzeba będzie czekać na efekty? Niestety tego nie da się przewidzieć.
Niestety nie można podać konkretnej kwoty. Tak naprawdę czynniki, które decydują o cenie usługi, będą niemal takie same jak te, które wpływają na czas oczekiwania na efekt.
Im większy zakres działań, tym wyższa będzie cena.
Warto przeanalizować zachowania użytkowników, zbadać ich potrzeby, sprawdzić, czego najczęściej szukają w sieci oraz jakie pytania kierują do wyszukiwarki Google.
Istnieje wiele narzędzi do sprawdzania zachowań użytkowników i najpopularniejszych fraz kluczowych związanych z daną branżą. To Planer Słów Kluczowych, Google Trends czy Answer The Public.
Aby mieć szansę w walce o najlepsze miejsce w wyszukiwarce Google, trzeba poznać swoich rywali. Warto sprawdzić takie aspekty, jak:
Audyt pozwala wykryć wszelkie błędy, które mogą spowalniać serwis w drodze na szczyt wyników wyszukiwania, a także wskazuje jego mocne strony i określa potencjał do rozwoju. Na podstawie raportu, będącego wynikiem analizy, pozycjoner będzie mógł stworzyć skuteczny plan pozycjonowania strony WWW w Poznaniu.
Jeśli Twoja witryna nie zawiera wartościowego contentu, wolno się ładuje, nie jest dopasowana do rozdzielczości urządzeń mobilnych, a wykorzystane na niej rozwiązania nie zachęcają do konwersji, nie możesz liczyć na sukces.
Audyt UX to analiza stron internetowych pod kątem wrażeń użytkownika. Sprawdza wszystkie obszary wpływające na użyteczność strony z punktu widzenia internautów.
Firma Google stara się porządkować zasoby i proponować użytkownikom wyłącznie użyteczne treści. Do tego potrzebuje odpowiednich algorytmów. Czym są algorytmy Google i jaki związek z pozycjonowaniem stron w Poznaniu ma algorytm Gołąb?
To zbiory zasad, którymi kieruje się wyszukiwarka Google podczas wartościowania stron internetowych. To właśnie od nich zależy pozycja serwisu internetowego i do nich należy dopasowywać serwis zarówno podczas pozycjonowania w Poznaniu, czy też zwiększania widoczności w całym kraju.
Ma on największy związek z SEO lokalnym. Jego zadaniem jest dopasowanie wyników do geolokalizacji użytkownika. Dzięki niemu internauci nie muszą wpisywać konkretnych fraz zawierających nazwy miasta, dzielnicy czy regionu, a jedynie ogólne wyrażenia.
Algorytm Gołąb łączy wyniki organiczne z wynikami wyszukiwania w mapach, dlatego tak istotna dla lokalnego SEO jest wizytówka Google i szczegółowe uzupełnienie jej danych.
Google wprowadza nawet kilkaset zmian rocznie, jednak większość z nich nie ma dużego znaczenia dla pozycji stron. Najważniejsze zmiany odbywają się kilka razy w roku.
Algorytm Pingwin powstał w 2012 roku. Jego głównym zadaniem jest przeciwdziałanie nieetycznym metodom pozycjonowania. Największe znacznie ma on dla link buildingu, czyli pozyskiwania linków zewnętrznych.
Obecnie najważniejsza jest jakość linków – muszą pochodzić z wartościowych stron.
Algorytm Panda dotyczy przede wszystkim contentu. Dzięki niemu serwisy, które zawierają treści niskiej jakości (thin content), przesycone frazami kluczowymi lub nieunikalne, zostają odpowiednio ukarane.
Algorytm dotyczy przede wszystkim fraz long tail, czyli długiego ogona. Dzięki niemu wyszukiwarka analizuje frazę składającą się z kilku słów jako całość, a nie rozkłada na kilka części.
Pozycjonowanie w Poznaniu powinno obejmować zarówno działania na stronie, jak i poza jej obrębem. Działania na stronie, czyli on-site, to optymalizacja.
Pozycjonowanie to cały proces zwiększania widoczności w sieci. Optymalizacja to natomiast element pozycjonowania. Polega na dopasowaniu serwisu internetowego do wymagań wyszukiwarki, ale także do potrzeb potencjalnych klientów.
Optymalizacja pod pozycjonowanie w Poznaniu to przede wszystkim przypisanie firmy do danej lokalizacji. Jednym z najważniejszych aspektów w tym przypadku jest nasycenie strony odpowiednimi słowami kluczowymi.
Wybór odpowiednich słów kluczowych, a następnie nasycenie nimi treści i innych elementów na stronie to jedna z najważniejszych kwestii w przypadku pozycjonowania strony internetowej w Poznaniu. Ich dobór powinien być poprzedzony szczegółową analizą zachowań i potrzeb internautów.
Meta tytuły, czyli to, co wyświetla się w wynikach wyszukiwania największą czcionką. Powinny składać się z kilkudziesięciu znaków ze spacjami, opisywać to, co rzeczywiście znajduje się na stronie, a także zawierać słowo kluczowe.
Meta opisy nie wpływają bezpośrednio na SEO, jednak oddziałują na ruch na stronie. Są to krótkie opisy znajdujące się w wynikach wyszukiwania pod meta tytułami. Ich zadaniem jest zachęcenie potencjalnego klienta do odwiedzenia strony.
Na każdej podstronie powinien znajdować się wyłącznie jeden nagłówek H1. Musi on zawierać najważniejsze słowo kluczowe, a także opisywać zawartość podstrony. Nagłówki H2 oraz H3 służą do dzielenia tekstu na sekcje.
Adresy URL powinny być przyjazne dla użytkowników i wyszukiwarki. Muszą opisywać to, co znajduje się na stronie, zawierać logiczny ciąg znaków, a także słowo kluczowe istotne dla danej podstrony.
Linki wewnętrzne to odnośniki do kolejnych podstron w obrębie witryny. Ułatwiają nawigację odwiedzającym, a także umożliwiają szybkie indeksowanie witryny botom wyszukiwarki. Mogą przybierać postać menu lub być umieszczane w opisach produktów, kategorii.
Użytkownicy nie będą czekać na wyświetlenie zawartości więcej niż 3-5 sekund. Jeśli proces ten potrwa dłużej, najprawdopodobniej opuszczą witrynę, co zwiększy współczynnik odrzuceń i negatywnie wpłynie na wyniki lokalne.
Strony internetowe muszą bez problemu dopasowywać się do rozdzielczości urządzenia, z którego akurat korzysta użytkownik.
Atrybuty ALT, czyli alternatywne opisy obrazów, powinny być odpowiednio skonstruowane i zawierać frazy kluczowe. Wyświetlają się, gdy występuje problem z wczytaniem obrazu.
Kolejna grupa działań to czynności wykonywane poza stroną. Są równie ważne, co optymalizacja, dlatego nigdy nie należy rezygnować z jednego kosztem drugiego.
To narzędzie udostępniane przez Google, z którego można korzystać za darmo. Pozwala ono utworzyć i zoptymalizować wirtualną wizytówkę firmy. Wyszukiwarka Google może połączyć dzięki niemu firmę z konkretną lokalizacją, a następnie proponować użytkownikom odpowiednie wyniki.
W przypadku SEO lokalnego największe znaczenie mają linki o charakterze lokalnym, czyli pochodzące z serwisów podobnych tematycznie i odnoszących się do tej samej lokalizacji.
Linki powinny pochodzić z różnych źródeł, a ich pozyskiwanie powinno odbywać się regularnie.
Na profilach społecznościowych można umieszczać np. linki do artykułów blogowych, które potem odbiorcy mogą przekazywać dalej. Im więcej mówi się w sieci o firmie, tym lepiej. To samo dotyczy forów branżowych.
Aby wyszukiwarka Google mogła kojarzyć firmę z konkretną lokalizacją, konieczna jest odpowiednia optymalizacja oraz umieszczenie na stronie dokładnych danych teleadresowych. Powinny być one spójne w każdym miejscu w sieci.
Oprócz tego bardzo ważne są opinie klientów. Komentowanie i ocenianie firmy oraz jej usług możliwe jest np. za pomocą Google Moja Firma.
Średnia ocen również brana jest pod uwagę przez Google podczas wartościowania stron.
Treści odgrywają główną rolę w pozycjonowaniu na Poznań. Jak je tworzyć, aby spełniały swoje zadanie?
Musisz znaleźć złoty środek pomiędzy treścią SEO skierowaną do wyszukiwarki, a wartościową treścią kierowaną do użytkownika.
Przesycenie treści słowami kluczowymi, tzw. keyword stuffing, jest niezgodne z polityką Google, a do tego czyni tekst mało atrakcyjnym dla użytkownika.
Używanie słów kluczowych wymaga wyczucia oraz indywidualnego podejścia. Wystarczy pamiętać, aby dopasowanie pod kątem SEO nie odbywało się kosztem wrażeń użytkownika.
Treści na stronie internetowej nie mogą być skopiowane z innego serwisu, ani nawet z innej podstrony w obrębie witryny.
Należy tworzyć krótkie akapity, dzielić tekst na sekcje opisane odpowiednimi nagłówkami, wyróżniać ważne informacje poprzez wytłuszczenie lub podkreślenie, a także dodawać listy i wypunktowania.
Blog firmowy to doskonałe miejsce na umieszczanie fraz kluczowych, również tych z długiego ogona, oraz pozyskiwania wartościowego ruchu w obrębie witryny. Oprócz tego wyszukiwarka Google lubi witryny, na których regularnie coś się dzieje i które są stale odświeżane. Blog pozwala również budować profesjonalny wizerunek marki.
Oprócz adresów URL, meta tytułów, meta opisów, atrybutów ALT i linków wewnętrznych, słowa klucze powinny znajdować się również w nagłówkach pierwszego rzędu, w podtytułach i samej treści. Warto używać też tzw. semantycznych słów kluczowych, czyli powiązanych tematycznie z frazami głównymi.
Jak najbardziej. Jest to sposób na szybkie pozyskanie nowych klientów z konkretnego obszaru. Może być ono wstępem do pozycjonowania globalnego w przyszłości. Warto stosować ten rodzaj zwiększania widoczności również ze względu na potrzeby klientów. Niektórzy wolą bowiem osobiście odebrać zamówiony towar czy obejrzeć produkty przed dokonaniem zakupu.
Do działań on-site, czyli optymalizacji sklepów online, zaliczają się:
Natomiast działania off-site to:
Pozycjonowanie sklepu w Poznaniu jest nieco trudniejsze od pozycjonowania zwykłej strony WWW. Wszystko ze względu na różnice w wielkości tych serwisów. Każda podstrona musi zostać odpowiednio zoptymalizowana. Jest to czasochłonne, a także bardziej skomplikowane.
Przede wszystkim trzeba pamiętać, że każdy produkt musi mieć swój unikalny opis, aby Google nie uznało ich za duplikaty. Kolejny, często popełniany błąd to brak zdjęć produktów lub brak ich optymalizacji.
Dobrym rozwiązaniem jest powierzenie pozycjonowania specjalistom, tym bardziej że w wielu przypadkach można liczyć na taki bonus, jak bezpłatna wycena usługi. Jaka agencja SEO okaże się godna zaufania?
To, jaką firmę wybierzesz, będzie miało wpływ na efekty w przyszłości. Decyzja powinna być zatem dogłębnie przemyślana.
Najpierw sprawdź opinie innych użytkowników. Na etapie rozmów z wybranymi firmami zwróć uwagę na to, jak podchodzą one do wykonania usługi. Czy osoba, z którą rozmawiasz, pyta Cię o szczegóły takie jak cele biznesowe firmy, potrzeby grupy docelowej, dotychczasowe działania na stronie?
Warto też zwrócić uwagę na to, czy w grę wchodzi bezpłatna wycena. Oprócz tego warto zapytać o sposób rozliczenia, cennik pozycjonowania oraz rodzaj umowy i czas jej wypowiedzenia.
Kolejnym sygnałem są obietnice związane z czasem pojawienia się efektów. Pozycjonowanie stron Poznań nigdy nie przyniesie efektów po kilku dniach czy tygodniu, dlatego, jeśli spotkasz się z takimi obietnicami, nie podejmuj współpracy.