Pozycjonowanie Poznań

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Jak sprawić, aby środki zainwestowane w promowanie biznesu przełożyły się na wzrost sprzedaży? Wybrać dopasowany do specyfiki firmy rodzaj reklamy – taki, który nie będzie niepotrzebnie przepalał budżetu. Pozycjonowanie pod Poznań to sposób na kierowanie reklamy do konkretnych osób. Jeśli Twoja firma świadczy usługi właśnie w tym mieście, wybierając taką metodę, ograniczasz wydatki, które i tak nie przełożyłyby się na lepsze efekty.

    Prowadząc własny biznes, trzeba szukać najlepszych rozwiązań i sposobów na pozyskiwanie klientów. A najlepsze sposoby to takie, które przynoszą najwięcej korzyści najmniejszym kosztem – nikt przecież nie lubi niepotrzebnie tracić pieniędzy. Dlatego każde przedsiębiorstwo świadczące swoje usługi na określonym obszarze (np. w Poznaniu) powinno zainteresować się lokalnym pozycjonowaniem. Poznań to dynamicznie rozwijające się miasto, w którym sprawnie prosperuje wiele firm działających w przeróżnych branżach. Jeśli chcesz, aby Twój biznes miał szanse wyróżnić się na tle innych właśnie w tym mieście, musisz zaplanować skuteczną strategię zwiększania widoczności lokalnie. Pozycjonowanie stron internetowych w Poznaniu powinno obejmować zarówno działania onsite, jak i offsite. A co dokładnie trzeba zrobić? Tego dowiesz się z poniższego tekstu.

    Pozycjonowanie w Poznaniu – czym jest i u kogo się sprawdzi?

    Pozycjonowanie w Poznaniu – czym jest i u kogo się sprawdzi?

    W Polsce największą popularnością cieszy się wyszukiwarka Google, dlatego to do jej wymagań należy przystosować stronę, aby mieć szansę na dużą widoczność. Pozycjonowanie w Google pod Poznań to pozycjonowanie lokalne. Na czym polega ten rodzaj zwiększania widoczności i u kogo się sprawdzi?

    Rozwiń

    Pozycjonowanie pod Poznań, czyli SEO lokalne

    SEO lokalne to zwiększanie widoczności strony WWW lub sklepu internetowego wyłącznie w danym obszarze. Taki obszarem może być region, dzielnica oraz oczywiście miasto, np. Poznań. Pozycjonowanie w tym przypadku polega na połączeniu firmy z konkretną lokalizacją, dzięki czemu wyszukiwarka Google będzie mogła wyświetlać odpowiednie wyniki osobom poszukującym usługi w tym konkretnym mieście. Taki rodzaj zwiększania widoczności w sieci sprawia, że strona dociera do mniejszej liczby użytkowników niż w przypadku standardowego SEO, ale nie oznacza to, że jest on mniej skuteczny i trzeba spodziewać się gorszych efektów. Wręcz przeciwnie. Pozycjonowanie stron w Poznaniu to jedna z najlepszych strategii marketingowych dla firm, które świadczą usługi na terenie tego miasta. Pomimo tego, że zasięg reklamy jest znacznie mniejszy, efekty mogą okazać się bardzo zadowalające i sprawić, że firma zacznie pozyskiwać wielu nowych klientów, którzy do tej pory nie mieli pojęcia o jej istnieniu.

    Kto powinien zdecydować się na pozycjonowanie w Poznaniu?

    Pozycjonowanie Poznań to usługa kierowana przede wszystkim do małych i średnich firm, które świadczą swoje usługi właśnie w tym mieście. Dotyczy to wszystkich działalności, w przypadku których klient musi dojechać do konkretnej lokalizacji, aby skorzystać z usługi, ale także tych, w przypadku których to firma dojeżdża do klienta. Z SEO lokalnego korzystają zatem lokale gastronomiczne, kwiaciarnie, mechanicy, elektrycy, lekarze prywatni, fryzjerzy itp. Z takich usług korzysta się raczej blisko swojego pobytu, a nie dojeżdża kilkaset kilometrów. Pozycjonowanie stron w Poznaniu pozwala docierać do osób, które mogą być zainteresowane skorzystaniem z usług danej firmy ze względu na lokalizację. Takie rozwiązanie przyniesie lokalnym firmom więcej korzyści niż zwiększanie widoczności w całym kraju, ponieważ w tym drugim przypadku strona będzie docierała również do osób znajdujących się daleko od lokalizacji firmy, co jest niepotrzebnym przepalaniem środków na promocję.

    Czy firmy nastawione na rynek krajowy też mogą korzystać z pozycjonowania lokalnego?

    Pozycjonowanie SEO w Poznaniu to absolutna konieczność dla poznańskich firm świadczących swoje usługi w obrębie miasta, ale czy to oznacza, że przedsiębiorstwa, które działają na terenie całego kraju, nie powinny korzystać z tego rozwiązania? Nie do końca. Większe firmy, które planują się rozwijać albo już działają na skalę ogólnokrajową, również mogą korzystać z lokalnego SEO. Takim sposobem można w krótkim czasie oraz niskim kosztem zwiększyć widoczność w jednym obszarze. Firmy z siedzibą w Poznaniu, nastawione na rynek krajowy śmiało mogą zatem stosować pozycjonowanie lokalne, jako element strategii marketingowej. Takie rozwiązanie sprawdzi się również ze względu na klientów, którzy preferują spotkanie „na żywo” z przedstawicielami firmy, przed rozpoczęciem współpracy. Nawet jeśli firma świadczy usługi na terenie całej Polski, pozycjonowanie w Poznaniu pozwoli dotrzeć do osób, którym zależy na osobistych spotkaniach.

    Czym jest Geolokalizacja i jak wpływa na SEO?

    Pozycjonowanie lokalne w Poznaniu polega na powiązaniu firmy z konkretną lokalizacją, dzięki czemu wyszukiwarka Google będzie mogła wyświetlać najtrafniejsze wyniki użytkownikom, którzy szukają usługi właśnie w tym mieście. Warto jednak zauważyć, że Google potrafi wyświetlać odpowiednie wyniki nie tylko po wpisaniu frazy kluczowej zawierającej nazwę miasta. Czasami wystarczy zapytać wyszukiwarkę o dobrą restaurację, a ona wyświetla propozycje lokali znajdujących się w pobliżu naszego pobytu. To wszystko ze względu na geolokalizację, czyli mechanizm, który umożliwia określenie lokalizacji za pomocą GPS, sieci WiFi lub adresu IP. Z tego względu pozycjonowanie strony w Poznaniu nie powinno opierać się wyłącznie na nasyceniu treści słowami kluczowymi zawierającymi nazwę miasta. Aby wyszukiwarka Google mogła powiązać firmę z konkretną lokalizacją, konieczne są takie działania jak np. utworzenie wirtualnej wizytówki.

    Pozycjonowanie stron w Poznaniu – dlaczego warto stosować pozycjonowanie lokalne?

    Pozycjonowanie stron w Poznaniu – dlaczego warto stosować pozycjonowanie lokalne?

    Pozycjonowanie w mieście Poznań to usługa, bez której lokalne firmy nie miałyby szans na zaistnienie wśród konkurencji i pozyskiwanie nowych klientów. Taki rodzaj promowania biznesu to najlepsze, co może zrobić przedsiębiorstwo, aby wyróżnić się na tle innych. Dobrze zaplanowany i odpowiednio przeprowadzony proces pozycjonowania stron WWW w Poznaniu może przyczynić do znacznej poprawy sytuacji firmy.

    Rozwiń

    Większa widoczność w sieci i wyższa konwersja

    SEO lokalne, tak jak każdy inny rodzaj zwiększania widoczności w sieci, przede wszystkim pomaga witrynom internetowym dostać się na wysokie miejsca w rankingu Google. Dzięki kompleksowemu działaniu i zadbaniu o każdy element strona będzie wyświetlała się wysoko na wybrane frazy kluczowe. Dlaczego jest to takie ważne? W dobie stale rosnącej konkurencji nie wystarczy, że witryna po prostu będzie. W sieci znajdują się obecnie prawie 2 miliardy serwisów internetowych (źródło: Internet Live Stats). Wiele z nich z pewnością dba o SEO, dlatego, aby mieć szansę na zauważenie przez potencjalnych klientów, trzeba dostać się na wysokie miejsca w rankingu Google. Pozycjonowanie stron w Poznaniu to dążenie do uzyskania jak najlepszej pozycji w wynikach wyszukiwania, na konkretne frazy kluczowe. Nie zawsze jednak osiągnięcie pierwszego miejsca jest możliwe, ale trzeba pamiętać, że już obecność w pierwszej 10 to doskonały wynik.

    Większa widoczność to oczywiście szansa na pozyskanie nowych klientów. Strony na wysokich pozycjach w rankingu Google mogą liczyć na większy ruch, a jeśli będą dobrze zoptymalizowane, również na wysoki współczynnik konwersji. Konwersja to akcje, które przybliżają firmę do osiągnięcia określonych celów. Konwersją może być wysłanie zapytania, wykonanie telefonu, odtworzenie filmu na stronie, czy dokonanie zakupu (w przypadku sklepu internetowego). Pozycjonowanie i optymalizacja w Poznaniu sprawią, że strona będzie zachęcała użytkowników do podejmowania takich akcji.

    Profesjonalny wizerunek marki

    Strony wyświetlające się na pierwszych dziesięciu miejscach w rankingu Google cieszą się większą renomą i profesjonalnym wizerunkiem. W końcu nie każdy serwis internetowy może trafić na sam szczyt wyników wyszukiwania. Dlatego użytkownicy internetu uważają takie strony za profesjonalne i godne zaufania. Pozycjonowanie w Poznaniu sprawi, że staniesz się liderem na lokalnym rynku i zyskasz przewagę nad konkurencją. Konsumenci chętniej korzystają z usług firmy, do której po prostu mają zaufanie, a wiele osób jest świadomych tego, że wyszukiwarka Google na najlepszych pozycjach umieszcza tylko te strony, które są wartościowe.

    Zadowalające efekty w krótkim czasie

    Zwiększanie widoczności strony w sieci poprzez pozycjonowanie to długotrwały proces, który przynosi efekty zazwyczaj po wielu miesiącach odpowiednio wdrażanych działań. Jednak w zależności od rodzaju pozycjonowania, czas oczekiwania na pierwsze efekty będzie się nieco różnił. W przypadku pozycjonowania stron w Poznaniu można liczyć na zadowalające efekty w stosunkowo krótkim czasie. SEO lokalne to także większa szansa na uzyskanie pierwszego miejsca na liście wyników wyszukiwania. Wszystko to dzięki temu, że pozycjonując stronę w konkretnym obszarze, walczysz z mniejszą konkurencją, niż w przypadku zwiększania widoczności w całej Polsce.

    Pozycjonowanie w Poznaniu nie wyklucza pozycjonowania ogólnego w przyszłości

    Warto także wspomnieć, że pozycjonowanie strony internetowej w Poznaniu nie jest przeszkodą do tego, aby w przyszłości reklamować swój biznes na skalę ogólnokrajową czy nawet ogólnoświatową. Lokalne SEO może być wstępem dla firm, które dopiero zaczynają rozwijać swój biznes. Dzięki zdobyciu zaufania klientów i stania się liderem na rynku lokalnym łatwiej będzie potem zwiększać zasięg i świadczyć usługi na coraz większą skalę. Wypracowanie dobrej pozycji na frazy lokalne może być pierwszym krokiem do podbicia światowego rynku.

    Ile trwa i ile kosztuje pozycjonowanie w mieście Poznań?

    Ile trwa i ile kosztuje pozycjonowanie w mieście Poznań?

    Dla przedsiębiorców, którzy inwestują w usługi SEO w Poznaniu, najważniejsze jest to, ile trwa pozycjonowanie oraz ile kosztuje. Nie ma się co dziwić – jeśli zamierzasz inwestować w tak duży projekt, musisz wiedzieć, czy koszty się zwrócą, a jeśli tak, to kiedy. Zatem jak to wygląda w przypadku SEO w Poznaniu?

    Rozwiń

    Ile trwa pozycjonowanie w Poznaniu?

    Pozycjonowanie lokalne to najtańszy rodzaj pozycjonowania, a jego efekty można zauważyć w stosunkowo krótkim czasie. Warto jednak zwrócić uwagę na słowo „stosunkowo”. W porównaniu do innych metod zwiększania widoczności w sieci dla firm działających na gruncie regionalnym, takie rozwiązanie to najlepsza i dająca efekty w najkrótszym czasie opcja, jednak nie można liczyć na to, że strona pojawi się na pierwszym miejscu po kilku tygodniach. Nawet w tym przypadku potrzeba na to więcej czasu. A ile dokładnie trzeba będzie czekać na efekty? Niestety tego nie da się przewidzieć i nie można podać jednej, konkretnej odpowiedzi. Pozycjonowanie na Poznań to proces, na który składa się wiele elementów. Z tego też względu na czas trwania pozycjonowania wpływ ma wiele różnych czynników, a co więcej nad niektórymi z nich nie ma kontroli ani właściciel strony internetowej, ani specjalista od SEO.

    Od czego zależy czas trwania pozycjonowania lokalnego?

    Czas trwania pozycjonowania stron w Poznaniu uzależniony jest od takich czynników jak:

    • KONKURENCJA W BRANŻY – im więcej firm rywalizuje o pierwszą pozycję, tym trudniej będzie wygrać tę walkę i tym dłużej potrwa cały proces. W przypadku niszowych branż można liczyć na szybkie efekty nawet w postaci pierwszego miejsca na liście wyników wyszukiwania. Przykładowo, jeśli w Poznaniu działają tylko 3 firmy, które zajmują się produkcją świec sojowych, to czas osiągnięcia dobrych efektów będzie znacznie krótszy niż w przypadku reklamowania sklepu z obuwiem na terenie całego kraju.
    • WYBRANE FRAZY KLUCZOWE – niektóre frazy kluczowe wyszukiwane są przez internautów częściej niż inne. Wykorzystując te o największej średniej liczbie wyszukiwań, pozycjonowanie pod Poznań będzie trwało dłużej, ale będzie można liczyć na większy ruch. Natomiast wykorzystanie fraz bardzo mało popularnych sprawi, że strona w krótkim czasie będzie mogła pojawić się na wysokiej pozycji, jednak w niczym to nie pomoże, jeśli wykorzystanych fraz nikt nie będzie szukał. Dlatego w tym przypadku najważniejsze jest znalezienie kompromisu.
    • AKTUALNY STAN STRONY – na czas trwania pozycjonowania wpływ ma również stan, w jakim aktualnie znajduje się strona internetowa. Jeśli zawiera ona dużo błędów, pozycjoner będzie musiał włożyć więcej pracy w optymalizację i poświęcić więcej czasu. Z tego względu wydłuży się proces i czas nadejścia efektów.
    • AKTUALIZACJE ALGORYTMÓW – pozycjonowanie stron SEO w Poznaniu to przede wszystkim dopasowywanie ich do wymagań wyszukiwarki Google. Trzeba jednak wiedzieć, firma Google kilka razy w roku aktualizuje swoje algorytmy. Czasami zdarza się tak, że przez wprowadzone zmiany pozycja strony zmienia się z dnia na dzień.

    Ile kosztuje usługa „Pozycjonowanie Poznań”?

    Skuteczna reklama biznesu to taka, która przynosi dobre efekty niskim kosztem. Warto zatem wiedzieć, ile tak naprawdę kosztuje pozycjonowanie w mieście Poznań. Niestety w tym przypadku odpowiedź znów może rozczarować, ponieważ nie można podać konkretnej kwoty. Tak naprawdę czynniki, które decydują o cenie usługi, będą niemal takie same jak te, które wpływają na czas oczekiwania na efekty. Wszystko zależy od konkurencji, fraz kluczowych, aktualnego stanu strony, ale także od tego, jakie efekty chce osiągnąć firma. Niektórym wystarczy miejsce w TOP20, inni marzą o zajęciu pierwszego miejsca na najbardziej konkurencyjne frazy. Im większy zakres działań, tym wyższa będzie cena.

    Lokalne SEO – od czego zacząć pozycjonowanie stron w Poznaniu?

    Lokalne SEO – od czego zacząć pozycjonowanie stron w Poznaniu?

    Pozycjonowanie stron w Poznaniu powinno być dopasowane do branży i specyfiki danej firmy. Dlatego przed rozpoczęciem optymalizacji i działań offsite konieczne jest wykonanie kilku ważnych kroków, dzięki którym będzie można stworzyć strategię idealnie pasującą do firmy i jej grupy docelowej.

    Rozwiń

    Zbadanie i przeanalizowanie sytuacji na rynku lokalnym

    Aby móc stworzyć skuteczną strategię zwiększania widoczności lokalnej, trzeba zbadać i przeanalizować sytuację rynku w konkretnym obszarze – w tym przypadku będzie to Poznań. Pozycjonowanie stron w tym mieście może się różnić od zwiększania widoczności w innych regionach Polski, ze względu na inne potrzeby konsumentów oraz różnice w panujących obecnie trendach. Warto przeanalizować zachowania użytkowników, zbadać ich potrzeby i sprawdzić, czego najczęściej szukają oni w sieci oraz jakie pytania kierują do wyszukiwarki. Pamiętaj, że każda strategia marketingowa powinna być dopasowana do grupy docelowej. W przeciwnym wypadku może się to skończyć niepotrzebnym przeznaczaniem środków na promocję, która nie przyniesie dużych efektów. Istnieje wiele narzędzi do sprawdzania zachowań użytkowników i najpopularniejszych fraz kluczowych związanych z daną branżą. Przy pozycjonowaniu w Poznaniu, ale także każdym innym mieście warto korzystać z takich narzędzi jak Planer Słów Kluczowych, Google Trends czy Answer The Public.

    Analiza konkurencji

    Aby mieć szansę w walce o najlepsze miejsce w rankingu Google, trzeba poznać swoich rywali. Analiza konkurencji to kwestia niezbędna, jeśli chcesz stać się liderem na lokalnym rynku i zyskać przewagę nad innymi. Jak powinna wyglądać taka analiza? Warto sprawdzić takie aspekty jak:

    • wykorzystane słowa kluczowe,
    • jakość i długość tekstów,
    • rozwiązania na stronie,
    • komunikacja z odbiorcami,
    • generowany ruch (jakie frazy kluczowe generują największy ruch, które podstrony cieszą się największą popularnością itp.),
    • współczynnik konwersji,
    • działania offsite,
    • inne formy reklamy.

    Analizując takie elementy na stronach konkurencji, które wyświetlają się na pierwszych miejscach w organicznych wynikach wyszukiwania, można w łatwy sposób sprawdzić, które rozwiązania się sprawdzają i pozwalają dostać się na wysokie miejsce w rankingu. Dzięki takim informacjom można stworzyć idealną strategię pozycjonowania stron w Poznaniu.

    Audyt SEO strony internetowej

    Po zbadaniu sytuacji na rynku i przeanalizowaniu działań konkurencji trzeba również sprawdzić stan własnej strony internetowej. W tym celu konieczne jest wykonanie audytu SEO, czyli szczegółowej analizy strony pod kątem tego, w jakim stopniu dopasowana jest ona do wymagań wyszukiwarki. Audyt pozwala wykryć wszelkie błędy, które mogą spowalniać serwis w drodze na szczyt wyników wyszukiwania, a także wskazuje jego mocne strony i określa potencjał do rozwoju. Na podstawie raportu, który jest wynikiem analizy, pozycjoner będzie mógł stworzyć skuteczny plan pozycjonowania WWW w Poznaniu.

    Audyt SEO to podstawa działań pozycjonera, niezależnie od tego, jaki rodzaj zwiększania widoczności w sieci będzie on stosował. Analiza serwisu internetowego powinna być wykonywana zawsze.

    Audyty UX strony internetowej

    Jako że skuteczne pozycjonowanie obejmuje nie tylko działania dopasowujące witrynę do wymagań wyszukiwarki, ale również te, które poprawią wrażenia użytkownika, warto przeprowadzić również audyt UX lub inaczej audyt użyteczności strony. Od jakiegoś czasu wyszukiwarka Google zwraca szczególną uwagę na to, w jakim stopniu strona odpowiada na potrzeby internautów. Jeśli Twoja witryna nie zawiera wartościowego contentu, wolno się ładuje, nie jest dopasowana do rozdzielczości urządzeń mobilnych, a wykorzystane na niej rozwiązania nie zachęcają do konwersji, nie możesz liczyć na sukces. Podczas pozycjonowania stron w Poznaniu trzeba zadbać zarówno o SEO, jak i o wrażenia użytkownika. Audyt UX to analiza strony właśnie pod kątem tego aspektu. Specjaliści wykonują szereg działań i sprawdzają wszystkie obszary, które mają wpływ na użyteczność strony z punktu widzenia internautów.

    Czym jest algorytm Gołąb i co ma wspólnego z pozycjonowaniem stron internetowych w Poznaniu?

    Czym jest algorytm Gołąb i co ma wspólnego z pozycjonowaniem stron internetowych w Poznaniu?

    Z wyszukiwarki Google korzysta obecnie ponad 98% wszystkich użytkowników. Jest ona również popularna w innych krajach, co czyni ją światowym liderem wśród wszystkich wyszukiwarek. Swoją popularność zawdzięcza m.in. tak trafnemu wyświetlaniu wyników. Firma Google stara się porządkować zasoby i proponować użytkownikom wyłącznie użyteczne treści. Do tego potrzebuje ona odpowiednich algorytmów. Czym są algorytmy Google i jaki związek z pozycjonowaniem w Poznaniu ma algorytm Gołąb?

    Rozwiń

    Czym są algorytmy Google?

    W sieci znajdują się obecnie prawie 2 miliardy serwisów internetowych. Aby internauci mogli otrzymywać trafne wyniki, czyli odpowiedzi na zadawane pytania lub wpisywane frazy, zasoby wyszukiwarki muszą zostać uporządkowane, a każda strona zeskanowana. Oczywiście nikt nie robi tego ręcznie, ponieważ w takim przypadku internauta musiałby czekać na odpowiedź bez końca. To zadanie przypada właśnie algorytmom wyszukiwarki. Algorytm to zbiór zasad, którymi kieruje się wyszukiwarka Google podczas wartościowania stron internetowych. To właśnie od algorytmów zależy pozycja serwisu internetowego, dlatego to do nich należy dopasowywać serwis zarówno podczas pozycjonowania stron w Poznaniu, jak i w każdym innym mieście, czy też zwiększania widoczności w całym kraju.

    Co to jest algorytm Gołąb?

    Każdy algorytm odpowiada za coś innego, dzięki czemu razem tworzą one sprawny system do analizowania stron i ich zgodności z zapytaniem internautów. Za co więc odpowiada algorytm Gołąb? To właśnie ona ma największy związek z pozycjonowaniem w mieście Poznań, czyli SEO lokalnym. Jego zadaniem jest dopasowanie wyników do geolokalizacji użytkownika. Dzięki niemu internauci nie muszą wpisywać nazwy miasta, dzielnicy czy regionu. Jeśli znajdując się w Warszawie, wpiszą w okienko wyszukiwania frazę „pizzeria”, Google zaproponuje im pizzerie znajdujące się właśnie w Warszawie.

    Algorytm Gołąb łączy wyniki organiczne z wynikami wyszukiwania w mapach, dlatego tak istotne dla lokalnego SEO jest utworzenie wirtualnej wizytówki i szczegółowe uzupełnianie danych.

    Inne algorytmy wyszukiwarki Google

    Co oprócz algorytmu Gołąb wpływa na pozycjonowanie Google w Poznaniu? Istnieje wiele innych algorytmów, które wspomagają proces tak dokładnego selekcjonowania stron. Warto wspomnieć, że firma Google wprowadza nawet kilkaset zmian rocznie, jednak większość z nich nie ma dużego znaczenia dla pozycji stron. Najważniejsze zmiany odbywają się kilka razy w roku. Na poprawę miejsca w rankingu największe znaczenie (oprócz algorytmu Gołąb) mają algorytmy takie jak:

    Pingwin

    Algorytm Pingwin powstał w 2012 roku. Jego głównym zadaniem jest przeciwdziałanie nieetycznym metodom pozycjonowania. Największe znacznie ma on dla link buildingu, czyli pozyskiwania linków zewnętrznych i to w tej kwestii wprowadził najwięcej zmian. Od czasu pojawienia się Pingwina korzystanie z tzw. systemów wymiany linków nie jest już skuteczne, a co więcej, może skończyć się karą. Jednak to nie wszystko. Wcześniej liczyła się ilość linków, a obecnie najważniejsza jest ich jakość, co oznacza, że aby liczyły się one dla pozycjonowania stron w Poznaniu czy gdziekolwiek indziej, muszą pochodzić z wartościowych stron.

    Panda

    Algorytm Panda dotyczy przede wszystkim contentu, czyli treści publikowanych na stronie. Jego działanie pozwala eliminować witryny zawierające tzw. thin content. Dzięki niemu serwisy, które zawierają treści niskiej jakości, treści przesycone frazami kluczowymi lub treści nieunikalne zostają odpowiednio ukarane.

    Koliber

    Dzięki algorytmowi Koliber wyszukiwarka Google dużo lepiej rozumie intencje użytkowników podczas zadawanych pytań. Algorytm dotyczy przede wszystkim fraz long tail, czyli długiego ogona. Dzięki niemu wyszukiwarka analizuje frazę składającą się z kilku słów jako całość, a nie rozkłada na kilka części. Koliber bardzo mocno pomógł zatem stronom, które pozycjonowane są właśnie na frazy długiego ogona. W pozycjonowaniu stron pod Poznań również warto z takich fraz korzystać.

    Optymalizacja pod pozycjonowanie lokalne w mieście Poznań

    Optymalizacja pod pozycjonowanie lokalne w mieście Poznań

    Pozycjonowanie w Poznaniu powinno obejmować zarówno działania na stronie, jak i poza jej obrębem. Działania na stronie, czyli onsite to optymalizacja. Na czym polega i jakie są jej najważniejsze elementy?

    Rozwiń

    Czym jest optymalizacja w przypadku pozycjonowania w Poznaniu?

    Optymalizacja często mylona jest z pozycjonowaniem, a zdarza się również, że oba te terminy używane są zamiennie. Choć mają one ze sobą wiele wspólnego, to jednak nie są to pojęcia tożsame. Pozycjonowaniem nazywamy cały proces zwiększania widoczności w sieci. Zalicza się do niego wiele różnych czynności, nie tylko tych wykonywanych na stronie. Optymalizacja to natomiast element pozycjonowania. Polega ona na dopasowaniu serwisu internetowego do wymagań wyszukiwarki, ale także do potrzeb użytkownika. Google bierze pod uwagę ok. 200 czynników, z czego większość nie jest nikomu znana. W niektórych przypadkach możemy się jedynie domyślać, co wpływa na pozycję strony. Jednak dzięki specjalistom od SEO udało się wyróżnić kilka czynników, których wpływ na miejsce w rankingu został potwierdzony w praktyce.

    Optymalizacja pod pozycjonowanie w Poznaniu to przede wszystkim przypisanie firmy do danej lokalizacji. Jednym z najważniejszych aspektów w tym przypadku jest nasycenie strony odpowiednimi słowami kluczowymi.

    Najważniejszy elementy optymalizacji

    Optymalizacja jako element pozycjonowania stron w Poznaniu wygląda nieco inaczej niż optymalizacja w przypadku innych rodzajów pozycjonowania, ale istnieją pewne elementy, o które trzeba dbać zawsze. Są to:

    Słowa kluczowe

    Wybór odpowiednich słów kluczowych, a następnie nasycenie nimi treści i innych elementów na stronie to jedna z najważniejszych kwestii w pozycjonowaniu strony internetowej w Poznaniu. To właśnie słowa kluczowe są łącznikiem pomiędzy tym, czego szuka użytkownik, a tym, co zaproponuje mu wyszukiwarka. Ich dobór powinien być poprzedzony szczegółową analizą zachowań i potrzeb internautów.

    Meta tagi

    Meta tagi, czyli przede wszystkim meta tytuły i meta opisy to znaczniki służące do opisywania zawartości strony. Największe znaczenie dla pozycjonowania na Poznań mają meta tytuły, czyli to, co wyświetla się w wynikach wyszukiwania największą czcionką. Powinny one składać się z kilkudziesięciu znaków ze spacjami, opisywać to, co rzeczywiście znajduje się na stronie, a także zawierać słowo kluczowe.

    Meta opisy natomiast nie wpływają bezpośrednio na SEO, jednak mają one wpływ ruch na stronie. Są to krótkie opisy, które znajdują się w wynikach wyszukiwania pod meta tytułami. Ich zadaniem jest zachęcenie użytkownika do odwiedzenia strony, dlatego muszą być odpowiednio skonstruowane.

    Nagłówki

    Na każdej podstronie powinien znajdować się wyłącznie jeden nagłówek H1. Musi on zawierać najważniejsze słowo kluczowe, a także opisywać zawartość podstrony. Nagłówki H2 oraz H3 również mają znaczenie w pozycjonowaniu stron w Poznaniu. Służą do dzielenia tekstu na sekcje, dzięki czemu treść jest bardziej czytelna i przystępna dla użytkownika. W nich również warto umieszczać słowa kluczowe, ale priorytetem są nagłówki pierwszego rzędu.

    Adresy URL

    Adresy URL należy tworzyć tak, aby były przyjazne dla użytkowników i wyszukiwarki. Oznacza to, że muszą opisywać to, co znajduje się na stronie, zawierać logiczny ciąg znaków, a także słowo kluczowe istotne dla danej podstrony. Dzięki temu internauci będą wiedzieli, co rzeczywiście znajdą klikając w dany link, natomiast wyszukiwarka będzie mogła w łatwy sposób przeskanować witrynę i jej zawartość.

    Linki wewnętrzne

    Linki wewnętrzne to inaczej odnośniki do kolejnych podstron w obrębie witryny. Ułatwiają one nawigację odwiedzającym, a także umożliwiają szybkie indeksowanie witryny botom wyszukiwarki. Linki wewnętrzne mogą przybierać postać menu, które kieruje do poszczególnych sekcji strony, a w przypadku pozycjonowania sklepu internetowego w Poznaniu, odnośniki mogą być umieszczane również w opisach produktów lub kategorii.

    Szybkość ładowania strony

    Wartościowa strona internetowa to taka, która m.in. szybko się ładuje. Użytkownicy nie będą czekać na wyświetlenie zawartości więcej niż 3-5 sekund. Jeśli proces ten potrwa dłużej, najprawdopodobniej opuszczą oni taką witrynę, co zwiększy współczynnik odrzuceń.

    Responsywność

    Obecnie większość użytkowników przeszukuje internet za pomocą telefonów komórkowych. To jednak nie wszystko. Większość wyszukiwań związanych z frazami lokalnymi pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych. Dlatego przy pozycjonowaniu stron w Poznaniu nie można zapomnieć o responsywności. Strona musi bez problemu dopasowywać się do rozdzielczości urządzenia, z którego akurat korzysta użytkownik.

    Atrybuty ALT

    Atrybuty ALT, czyli alternatywne opisy obrazów. Mają one wpływ na pozycjonowanie, dlatego powinny być odpowiednio skonstruowane i zawierać frazy kluczowe. Oprócz tego wyświetlają się one, gdy z jakichś przyczyn występuje problem z wczytaniem obrazu. Z tego względu muszą być również przyjazne dla użytkowników i opisywać dokładnie to, co znajduje się na obrazie.

    Pozycjonowanie WWW pod Poznań – działania offsite

    Pozycjonowanie WWW pod Poznań – działania offsite

    Kolejna grupa działań to czynności wykonywane poza stroną, czyli offsite. Są one równie ważne co optymalizacja, dlatego nigdy nie należy rezygnować z jednego kosztem drugiego. Skuteczne pozycjonowanie stron na Poznań to działanie kompleksowe, które skupia się na wszystkich ważnych obszarach.

    Rozwiń

    Google Moja Firma – co to jest i dlaczego jest tak ważne?

    Google Moja Firma to jedna z najważniejszych kwestii w przypadku pozycjonowania lokalnego. Jest to narzędzie udostępniane przez Google, z którego można korzystać za darmo. Pozwala ono utworzyć i zoptymalizować wirtualną wizytówkę firmy, zawierająca wszystkie istotne dane. To m.in. właśnie dzięki Google Moja Firma wyszukiwarka Google może połączyć firmę z konkretną lokalizacją, a następnie proponować użytkownikom odpowiednie wyniki. Wizytówkę należy uzupełnić danymi teleadresowymi, nazwą firmy, opisami usług, a także zdjęciami. Im bardziej szczegółowo wypełniona wizytówka, tym większe szanse na to, że Pozycjonowanie w Poznaniu będzie skuteczne i zaprowadzi stronę na wysoką pozycję. Oprócz tego profil w Google Moja Firma zwiększa wiarygodność firmy w oczach potencjalnych klientów.

    Linkowanie zewnętrzne – jeden z najważniejszych czynników rankingowych

    Kolejny ważny aspekt należący do działań offsite to linkowanie zewnętrzne, czyli pozyskiwanie linków z niezależnych serwisów. Wiesz już, że wiele zależy tutaj od algorytmu Pingwin. Od czasu jego wprowadzenia liczy się przede wszystkim jakość linków, a nie ich ilość. W przypadku pozycjonowania stron w Poznaniu, czyli SEO lokalnego, największe znaczenie mają linki o charakterze lokalnym, czyli pochodzące z serwisów podobnych tematycznie i odnoszących się do tej samej lokalizacji. Oprócz tego ważna jest również strategia linkowania. Wbrew pozorom nie jest to łatwe, a jeden błąd może sprawić, że na witrynę zostanie nałożona kara. Linki powinny pochodzić z różnych źródeł, a ich pozyskiwanie powinno odbywać się regularnie. W przeciwnym wypadku wyszukiwarka Google mogłaby uznać to za działanie niezgodne z jej polityką.

    Promowanie firmy w social mediach i na forach branżowych

    Z portali społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram korzystają miliardy ludzi na całym świecie, dlatego promowanie swojej firmy w tych miejscach może okazać się doskonałym dodatkiem do innych działań związanych z pozycjonowaniem na Poznań. Na profilach można umieszczać np. linki do artykułów blogowych, które potem odbiorcy mogą przekazywać dalej. Im więcej mówi się w sieci o firmie, tym lepiej. To samo dotyczy forów branżowych, na których warto dzielić się ekspercką wiedzą, a także umieszczać linki, jeśli to dozwolone.

    O czym jeszcze warto pamiętać?

    Aby wyszukiwarka Google mogła kojarzyć firmę z konkretną lokalizacją, konieczna jest odpowiednia optymalizacja oraz umieszczenie na stronie dokładnych danych teleadresowych. Trzeba jednak pamiętać, że dane te powinny być spójne w każdym miejscu w sieci. W przeciwnym wypadku wyszukiwarka miałaby problem z przypisaniem firmy do jednej lokalizacji, co oczywiście negatywnie wpłynęłoby na pozycjonowanie stron pod Poznań.

    Oprócz tego bardzo ważne są opinie internautów. Komentowanie i ocenianie firmy oraz jej usług możliwe jest np. za pomocą Google Moja Firma. Jeśli przedsiębiorstwo ma swoją wirtualną wizytówkę utworzoną właśnie za pomocą tego narzędzia, klienci w łatwy sposób będą mogli dzielić się swoimi spostrzeżeniami. Średnia ocen również brana jest pod uwagę przez Google podczas wartościowania stron.

    Pozycjonowanie SEO w Poznaniu – jak tworzyć skuteczne treści?

    Pozycjonowanie SEO w Poznaniu – jak tworzyć skuteczne treści?

    Wyszukiwarka Google bardzo ceni sobie strony, które mogą pochwalić się wartościowym contentem. Tak naprawdę tylko takie witryny mają szansę na dobrą widoczność w sieci. To właśnie treści odgrywają główną rolę w pozycjonowaniu na Poznań. Jak je tworzyć, aby spełniały swoje zadanie?

    Rozwiń

    Najważniejsze zasady tworzenia treści SEO

    Wartość dla użytkownika

    Treści są ważnym elementem w pozycjonowaniu, ale nie można zapominać o tym, że czytać je będą również ludzie. Jeśli chcesz, aby teksty na Twojej stronie internetowej przyciągały uwagę odbiorców i zachęcały do skorzystania z usług Twojej firmy, musisz znaleźć złoty środek pomiędzy treścią SEO skierowaną do wyszukiwarki a wartościową treścią kierowaną do użytkownika.

    Odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi

    Podstawą pozycjonowania stron w Poznaniu jest odpowiednie nasycenie strony słowami kluczowymi. Z tego względu konieczne powinny one znaleźć się w treściach, jednak w tej sytuacji nadgorliwość nie popłaca. Przesycenie treści słowami kluczowymi, czyli tzw. keyword stuffing jest niezgodne z polityką Google, a do tego czyni tekst mało atrakcyjnym dla użytkownika. Oczywiście nie można jednoznacznie określić, jaka liczba słów kluczowych w treści będzie odpowiednia. Wystarczy pamiętać, aby dopasowanie pod kątem SEO nie odbywało się kosztem wrażeń użytkownika.

    Unikalność

    Treści na stronie internetowej nie mogą być skopiowane z innego serwisu, ani nawet z innej podstrony w obrębie witryny, ponieważ taka sytuacja również będzie uznawana przez Google za duplikat. Duplikaty nie wpływają dobrze na pozycjonowanie na Poznań, a do tego sprawiają, że strona i firma tracą wiarygodność zarówno w oczach wyszukiwarki, jak i w oczach odbiorców.

    Odpowiednie formatowanie

    Użytkownicy nie lubią długich akapitów i zlewającego się tekstu. Dlatego treść powinna być dobrze sformatowana. Należy tworzyć krótkie akapity, dzielić tekst na sekcje opisane odpowiednimi nagłówkami, wyróżniać ważne informacje poprzez wytłuszczenie lub podkreślenie, a także dodawać listy i wypunktowania. Dzięki temu tekst stanie się bardziej czytelny i będzie zachęcał do czytania.

    Czy warto prowadzić bloga?

    Blog firmowy to jedno z najtańszych i najskuteczniejszych narzędzi do pozyskiwania wartościowego ruchu w obrębie witryny. Dlatego zdecydowanie warto go prowadzić i uwzględnić go w strategii pozycjonowania w Poznaniu. Firmy, które prowadzą bloga, mają znacznie większe szanse na pozyskanie klientów. Regularne publikowanie artykułów w obrębie witryny ma wiele zalet. Przede wszystkim teksty to doskonałe miejsce na umieszczanie fraz kluczowych, również tych z długiego ogona. Oprócz tego wyszukiwarka Google lubi witryny, na których regularnie coś się dzieje i które są stale odświeżane. Prowadzenie bloga to doskonały sposób na pokazanie wyszukiwarce, że strona żyje. Co jeszcze? Blog pozwala również budować profesjonalny wizerunek marki. Konsumenci bardziej ufają firmom, które wyjaśniają ważne dla nich kwestie, np. w postaci artykułów.

    Gdzie umieszczać słowa kluczowe?

    Dzięki słowom kluczowym, znajdującym się w obrębie strony, użytkownicy mogą docierać do interesujących ich treści. Dlatego odpowiednie rozplanowanie tego, gdzie będą się znajdować, jest kluczowe dla procesu pozycjonowania w mieście Poznań. Oprócz adresów URL, meta tytułów, meta opisów, atrybutów ALT i linków wewnętrznych, słowa kluczowe powinny znajdować się również w nagłówkach pierwszego rzędu, w podtytułach i samej treści. Słowa kluczowe mogą być odmieniane, ponieważ wyszukiwarka bardzo dobrze radzi sobie z rozpoznawaniem form gramatycznych wyrazów. Oprócz tego warto używać tzw. semantycznych słów kluczowych, czyli słów powiązanych tematycznie z frazami głównymi. Dzięki temu boty indeksujące będą mogły lepiej wyłapać kontekst treści.

    Pozycjonowanie sklepu internetowego w Poznaniu

    Pozycjonowanie sklepu internetowego w Poznaniu

    Pozycjonowanie stron na Poznań nie dotyczy jedynie stron WWW, które służą jako wirtualna wizytówka firmy, ale również sklepów internetowych. Środowisko e-commerce powiększa się z roku na rok i na razie nic nie wskazuje na to, aby ten rozwój miał się zatrzymać. Konkurowanie z tak dużą ilością sklepów online to spore wyzwanie, dlatego warto zrobić wszystko, co tylko możliwe, aby wyróżnić się na tle innych.

    Rozwiń

    Czy warto pozycjonować lokalnie sklep internetowy?

    Definicja pozycjonowania lokalnego mówi, że jest to zwiększanie widoczności strony wyłącznie w jednym obszarze i najczęściej korzystają z niego firmy, które świadczą usługi lokalnie. Po co więc pozycjonować sklep internetowy w Poznaniu? Czy to się w ogóle opłaca? Jak najbardziej. Przede wszystkim zwiększanie widoczności w jednym mieście jest tańsze i przynosi efekty w krótszym czasie, dlatego jest to sposób na szybkie pozyskanie nowych klientów z konkretnego obszaru. Może być ono wstępem do pozycjonowania globalnego w przyszłości, ale to nie wszystko. Czasami warto stosować ten rodzaj zwiększania widoczności również ze względu na potrzeby klientów. Niektórzy wolą osobiście odebrać zamówiony towar, np. gdy mają nagłą potrzebę. Inni wolą osobiście obejrzeć produkty jeszcze przed dokonaniem zakupu. Oprócz tego docieranie do lokalnych klientów sprawdzi się również, gdy firma oferuje towary, które powinny być szybko dostarczone do klienta.

    Jak powinno wyglądać pozycjonowanie sklepów w Poznaniu?

    Pozycjonowanie sklepów w Poznaniu tak naprawdę niewiele różni się od pozycjonowania stron WWW. W tym przypadku również działania dzielą się na onsite oraz offsite. Do działań onsite, czyli optymalizacji zalicza się oczywiście:

    • utworzenie odpowiednich meta tytułów i meta opisów,
    • utworzenie przyjaznych adresów URL,
    • stworzenie treści SEO wartościowej dla użytkowników,
    • nasycenie treści słowami kluczowymi,
    • linkowanie wewnętrzne,
    • utworzenie nagłówków H1-H3,
    • zadbanie o szybkość ładowania strony,
    • zadbanie o responsywność.

    Natomiast działania offsite związane z pozycjonowaniem sklepów internetowych na Poznań to przede wszystkim:

    • linkowanie zewnętrzne,
    • promowanie sklepu w mediach społecznościowych,
    • wpisy gościnne na serwisach podobnych tematycznie.

    Czy pozycjonowanie sklepu w Poznaniu jest trudniejsze niż pozycjonowanie strony WWW?

    Pozycjonowanie sklepu w Poznaniu jest nieco trudniejsze od pozycjonowania zwykłej strony WWW, która spełnia zadanie jedynie wirtualnej wizytówki. To wszystko ze względu na różnice w wielkości tych serwisów. Sklep internetowy jest zazwyczaj dużo większy niż strona firmowa. Czasami w sklepach online znajdują się tysiące produktów, a każdy z nich musi mieć swoją podstronę. Każda podstrona natomiast musi zostać odpowiednio zoptymalizowana. Jest to czasochłonne, a także bardziej skomplikowane. W przypadku e-sklepu trudniej jest również zadbać o szybkość działania witryny, ze względu na ogromną ilość podstron, treści i obrazów.

    Pozycjonowanie sklepu w Poznaniu – czego nie robić?

    Pozycjonowanie sklepu na Poznań nie jest łatwym zadaniem, mimo że SEO lokalne to najłatwiejszy rodzaj zwiększania widoczności w sieci. Niestety podczas tak skomplikowanego procesu można nieświadomie popełnić wiele błędów. Przede wszystkim trzeba pamiętać, że każdy produkt musi mieć swój unikalny opis. Właściciele sklepów online często kopiują opisy od producentów, co jest oczywiście błędem. Przede wszystkim Google uznaje je za duplikaty, a do tego nie są one wartościowe dla użytkowników i raczej nie zachęcają do dokonania zakupu. Kolejny często popełniany błąd to brak zdjęć produktów lub brak ich optymalizacji. Pliki graficzne mają ogromne znaczenie dla pozycjonowania sklepu w Poznaniu, ale także w każdym innym rodzaju SEO. Jeśli nie zostaną zoptymalizowane, będą negatywnie wpływały na pozycję strony, a także spowalniały jej działanie.

    Pozycjonowanie i optymalizacja w Poznaniu – jak wybrać firmę SEO?

    Pozycjonowanie i optymalizacja w Poznaniu – jak wybrać firmę SEO?

    Niektórzy przedsiębiorcy decydują się samodzielnie pozycjonować swoją stronę. Niestety takie działanie wymaga dysponowania odpowiednią wiedzą, a także posiadania specjalistycznych narzędzi SEO. Bardzo łatwo również popełnić błąd, za który witryna może zostać ukarana przez wyszukiwarkę. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest powierzenie tego zadania specjalistom. Jak zatem wybrać agencję SEO, która odpowiednio zajmie się pozycjonowaniem w Poznaniu?

    Rozwiń

    Czy wybór firmy SEO ma wpływ na efekty pozycjonowania?

    Wybór agencji SEO to istotny element całego procesu pozycjonowania. To, jaką firmę wybierzesz, będzie miało wpływ na efekty w przyszłości. Niekompetentna firma bez doświadczenia raczej nie będzie w stanie uzyskać wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania i nie będzie wiedziała, jak odpowiednio wykorzystać potencjał serwisu internetowego. Z tego względu wybór firmy SEO powinien być dogłębnie przemyślany.

    Firma SEO w Poznaniu – jaką wybrać?

    Wiele firm świadczy usługi SEO w Poznaniu, ale nie ze wszystkimi warto nawiązywać współpracę. Na co należy zwrócić uwagę, przy wyborze agencji? Przede wszystkim na opinie innych. Jeśli nie masz wśród bliskich nikogo, kto mógłby wypowiedzieć się w tej kwestii, skorzystaj z mocy internetu i sprawdź opinie innych użytkowników. Na etapie rozmów z wybranymi firmami powinieneś zwrócić uwagę na to, jak podchodzę one to wykonania usługi. Czy osoba, z którą rozmawiasz pyta Cię o szczegóły takie jak cele biznesowe firmy, potrzeby grupy docelowej, dotychczasowe działania na stronie? Jeśli nie, możesz być pewien, że pozycjonowanie na Poznań nie będzie przeprowadzone prawidłowo, bo nie będzie dopasowane do specyfiki firmy i jej klientów. Oprócz tego warto zapytać o sposób rozliczenia oraz rodzaj umowy i czas jej wypowiedzenia. Nie warto podpisywać umowy na kilka lat, jeśli firma SEO w Poznaniu nie daje możliwości wcześniejszej rezygnacji. Taki rodzaj umowy może świadczyć o tym, że agencja nie jest pewna swoich usług i boi się, że klient będzie chciał zrezygnować wcześniej. Kolejnym sygnałem, który może świadczyć o tym, że dana firma nie będzie dobrym wyborem to obietnice związane z czasem pojawienia się efektów. Pozycjonowanie w Poznaniu nigdy nie przyniesie efektów po kilku dniach czy tygodniu, dlatego, jeśli spotkasz się z takimi obietnicami, nie podejmuj współpracy.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *