Pozycjonowanie MODx

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmieni膰!
    Um贸w si臋 na bezp艂atn膮 konsultacj臋 z naszym analitykiem SEO i dowiedz si臋, jak skutecznie pozycjonowa膰 sw贸j biznes

    W艂a艣ciwie standardem jest, 偶e du偶e marki i indywidualni sprzedawcy otwieraj膮 swoje sklepy w sieci. Jest to przede wszystkim odpowied藕 na oczekiwania konsument贸w, kt贸rzy coraz cz臋艣ciej w艂a艣nie t臋 form臋 zakup贸w wybieraj膮. Je艣li jednak klienci nie widz膮 Twojego sklepu, nie przyjd膮 do niego na zakupy, dlatego jednym z Twoich cel贸w nieustannie powinny by膰 wysokie pozycje w rankingach Google. Takie, kt贸re zapewniaj膮 widoczno艣膰. Z t膮 my艣l膮 warto wybiera膰 tak偶e platform臋, na kt贸rej ma powsta膰 Tw贸j sklep.

    Oczywi艣cie, nie ma platformy, kt贸ra wykona ca艂膮 prac臋 za nas, jednak nowoczesne oprogramowanie mo偶e znacz膮co j膮 u艂atwi膰. Pod tym wzgl臋dem na uwag臋 zas艂uguje pozycjonowanie sklepu MODx. Dzi臋ki innowacyjnym rozwi膮zaniom i optymalizacji technicznej pod SEO, narz臋dzie to cieszy si臋 niezwyk艂膮 popularno艣ci膮 i uznaniem w 艣rodowisku pozycjoner贸w oraz w艂a艣cicieli sklep贸w internetowych. Co wi臋c odr贸偶nia je od innych podobnych platform, jakie daje mo偶liwo艣ci i czy faktycznie pozycjonowanie MODx jest 艂atwiejsze? Odpowiedzi znajdziesz w dalszej cz臋艣ci artyku艂u.

    Czym jest MODx?

    Czym jest MODx?

    MODx to ca艂kowicie darmowy CMS dla sklepu internetowego, a tak偶e framework dla aplikacji. Funkcjonuje w systemie open source, a poniewa偶 dystrybuowany jest za pomoc膮 specjalnej licencji GPL, mo偶na u偶ywa膰 go legalnie zar贸wno do tworzenia osobistego bloga, jak i komercyjnej strony internetowej, kt贸r膮 jest w艂a艣nie sklep internetowy. Silnik oprogramowania ma do艣膰 szerok膮 funkcjonalno艣膰, kt贸ra w niczym nie ust臋puje p艂atnym systemom do zarz膮dzania witrynami. Pozwala kilku osobom jednocze艣nie na tworzenie, organizowanie i edytowanie zawarto艣ci strony, a tak偶e zarz膮dzanie ni膮. To niezwykle wygodne rozwi膮zanie, gdy nad projektem sklepu pracuje ca艂a grupa ludzi.

    Rozwi艅

    MODX Evolution, MODX Revolution, MODx Cloud 鈥 co to jest?

    MODX Revolution to najnowsza wersja polecana wszystkim u偶ytkownikom i pocz膮tkuj膮cym, kt贸rzy nie maj膮 poj臋cia, jak zacz膮膰 tworzenie strony. Wyr贸偶nia si臋 niezawodno艣ci膮 i ogromn膮 ilo艣ci膮 dodatkowych narz臋dzi. Wersja MODX Evolution jest nieco przestarza艂a, ale niezb臋dna dla host贸w internetowych, kt贸re maj膮 bardzo 艣ci艣le ograniczon膮 pami臋膰 RAM. Z kolei MODx Cloud to darmowa us艂uga wirtualnego hostingu przeznaczona do bardzo du偶ych i z艂o偶onych projekt贸w, kt贸re zazwyczaj powoduj膮 du偶e obci膮偶enie serwera.

    Add-ons, czyli dodatki do MODx

    Platforma MODx w podstawowej wersji ma wszystkie funkcje niezb臋dne do prowadzenia sklepu internetowego, a przy tym nie jest prze艂adowana modu艂ami, dzi臋ki czemu nie przyt艂acza ju偶 na starcie. Je艣li z czasem stwierdzisz, 偶e chcesz doda膰 co艣 nowego do swojej witryny, mo偶esz to zrobi膰 zaledwie kilkoma klikni臋ciami bez ryzyka, 偶e utracisz aktualne dane. Co wi臋cej, MODs oferuje prawie 1000 bezp艂atnych dodatk贸w add-ons, kt贸re pozwalaj膮 rozszerzy膰 funkcjonalno艣膰 o nowe modu艂y. Dzi臋ki systemowi open source wiele z nich tworz膮 i udost臋pniaj膮 sami u偶ytkownicy. Jednym z ciekawszych jest wspomagaj膮cy pozycjonowanie strony MODx dodatek SEO Suite.

    MODx dla sklep贸w internetowych

    MODx dla sklep贸w internetowych

    CMS MODX umo偶liwia 艂atwe zarz膮dzanie tre艣ci膮 dowolnej witryny. Dzi臋ki niemu mo偶esz regularnie aktualizowa膰 sw贸j sklep internetowy, tworzy膰 wielopoziomowe strony z dowoln膮 ilo艣ci膮 kategorii i produkt贸w, dodawa膰 artyku艂y blogowe itp. Liczne narz臋dzia edytorskie pomog膮 Ci stworzy膰 nie tylko atrakcyjny wizualnie sklep, ale te偶 praktyczny i przyjazny dla u偶ytkownik贸w.

    Rozwi艅

    Szczeg贸lne znaczenie dla tw贸rcy sklepu internetowego ma elastyczno艣膰 i komfort administrowania witryn膮. Przy tym szeroka funkcjonalno艣膰 w 偶aden spos贸b nie wp艂ywa na 艂atwo艣膰 zarz膮dzania tre艣ciami. W praktyce oznacza to, 偶e nie musisz po艣wi臋ca膰 wiele czasu, by przygotowa膰 podstawowe funkcje sklepu i wykona膰 najwa偶niejsze zadania. Dzi臋ki temu mo偶esz skupi膰 si臋 na innych, istotnych kwestiach swojej dzia艂alno艣ci. W ko艅cu czas to pieni膮dz.

    Zalety sklepu internetowego MODX

    1. Dost臋pno艣膰 prostych szablon贸w, kt贸re pozwalaj膮 tworzy膰 projekty z dowolnym designem i funkcjonalno艣ci膮 w bardzo kr贸tkim czasie. W systemie MODx nie ma 偶adnych tajemnic, jest tylko standardowy kod HTML. To niezwykle wa偶ne dla pocz膮tkuj膮cych tw贸rc贸w stron internetowych, kt贸rzy nie mieli jeszcze czasu na zdobycie bogatego do艣wiadczenia.

    2. 艁atwa optymalizacja. Dzi艣 jednym z g艂贸wnych kryteri贸w decyduj膮cych o sukcesie niemal ka偶dej witryny jest pozycjonowanie SEO. MODx wspomaga dzia艂ania optymalizacyjne i u艂atwia zdobycie wy偶szych pozycji w wynikach wyszukiwania. W du偶ym stopniu przyczynia si臋 do tego kod systemu napisany tak, by nie by艂o w nim nawet jednej zb臋dnej linijki. Taka skrupulatno艣膰 trafia w gusta bot贸w indeksuj膮cych strony.

    3. Dost臋pno艣膰 wielu narz臋dzi do edycji witryny. Jako u偶ytkownik mo偶esz zmieni膰 dos艂ownie ka偶dy element witryny, co pomo偶e Ci stworzy膰 niepowtarzalny sklep internetowy w przepe艂nionej konkurencj膮 niszy.

    4. Najprostsze wymagania stawiane hostingowi. Aby system dzia艂a艂 normalnie, wystarczy baza MySQL, a tak偶e obs艂uga PHP i Apache.

    5. Ogromna ilo艣膰 r贸偶norodnych modu艂贸w. W艣r贸d podstawowych s膮 te niezb臋dne i kluczowe dla tw贸rc贸w oraz w艂a艣cicieli sklep贸w internetowych: galeria, baner, forum, blog, oceny, komentarze, subskrypcja. Wszystkie te modu艂y s膮 skutecznymi narz臋dziami, kt贸re pozwalaj膮 znacznie poprawi膰 wyniki finansowe sklepu internetowego.

    6. Niezwykle szybki silnik. Pr臋dko艣膰 艂adowania strony ma bezpo艣redni wp艂yw na pozycj臋 Twojego sklepu internetowego w SERP.

    7. Niskie wymagania dotycz膮ce wykorzystywanych zasob贸w. Oznacza to, 偶e system jest w pe艂ni zoptymalizowany do pracy na tanim hostingu.

    8. Szczeg贸lne znaczenie dla programist贸w ma fakt, 偶e zmiana logiki gotowych komponent贸w jest niezwykle prosta.

    9. Pozwala tworzy膰 witryny, kt贸re maj膮 wi臋cej ni偶 sto stron. Ta funkcja nie jest dost臋pna na wszystkich podobnych platformach i systemach. Dla sklepu internetowego jest to niezwykle wa偶ne, poniewa偶 dla ka偶dego produktu nale偶y utworzy膰 osobn膮 stron臋.

    Wady sklepu internetowego MODx

    1. G艂贸wnym problemem w rozwoju sklepu internetowego MODx jest to, 偶e pozwala on na tworzenie witryn tylko osobom, kt贸re maj膮 wiedz臋 z zakresu programowania. Faktycznie oferuje wiele udogodnie艅, ale tylko kompetentny specjalista mo偶e je wdro偶y膰 i zrozumie膰 wszystkie cechy tego unikalnego i wielofunkcyjnego systemu.

    2. Ten sam problem dotyczy projektowania. Silnik sklepu internetowego pozwala stworzy膰 naprawd臋 stylow膮 stron臋 internetow膮, ale tylko do艣wiadczony profesjonalista mo偶e stworzy膰 naprawd臋 atrakcyjny design z elementami zach臋caj膮cymi odwiedzaj膮cych do zakupu.

    3. Wysoki koszt zam贸wienia strony internetowej stworzonej za pomoc膮 systemu MODx. Oczywi艣cie, sam CMS jest darmowy, ale b臋dziesz musia艂 zatrudni膰 programist臋 i projektanta, kt贸rzy zbuduj膮 Tw贸j sklep. Us艂ugi obu tych specjalist贸w mog膮 by膰 bardzo drogie.

    Dlaczego MODx to dobry wyb贸r?

    System zarz膮dzania MODx jest oparty na MySQL i PHP, co pozwala mu dzia艂a膰 na dowolnym serwerze. Platforma zapewnia administratorom mo偶liwo艣膰 tworzenia witryn w popularnych standardach CSS i XHTML, kt贸re mo偶na dostosowa膰 do dowolnej przegl膮darki. Jest to bardzo wa偶ne dla nowoczesnych stron internetowych 鈥 bez tej funkcji nawet najlepiej zaprojektowany sklep m贸g艂by nie wy艣wietla膰 si臋 poprawnie na ekranach urz膮dze艅 korzystaj膮cych z r贸偶nych przegl膮darek i ich wersji.

    Du偶膮 zalet膮 prowadzenia sklepu na platformie jest czytelny i przyjazny dla u偶ytkownika interfejs, dzi臋ki kt贸remu zarz膮dzanie tre艣ci膮 jest proste i przyjemne. Platforma dba r贸wnie偶 o pe艂ne bezpiecze艅stwo witryn swoich u偶ytkownik贸w 鈥 nad kodem czuwa zesp贸艂 programist贸w, kt贸rzy stale go ulepszaj膮 i naprawiaj膮 pojawiaj膮ce si臋 b艂臋dy. Niebagatelne znacznie ma tak偶e fakt, 偶e platforma nie ogranicza tw贸rc贸w witryn 偶adnymi gotowymi szablonami i narzuconymi rozwi膮zaniami. Praktycznie ka偶dy aspekt sklepu jest zale偶ny od Twoich decyzji 鈥 mo偶esz go dowolnie edytowa膰 i w 100% kontrolowa膰 dane wyj艣ciowe. W efekcie nawet kilkana艣cie witryn stworzonych na MODx b臋dzie od siebie kompletnie r贸偶nych.

    Pozycjonowanie MODx 鈥 na czym polega?

    Pozycjonowanie MODx 鈥 na czym polega?

    Pozycjonowanie i optymalizacja MODx nie r贸偶ni膮 si臋 praktycznie niczym od standardowych proces贸w. To og贸艂 dzia艂a艅 wykonywanych w obr臋bie witryny i nie tylko, maj膮cych na celu zwi臋kszenie jej widoczno艣ci w wynikach wyszukiwania. Oczekiwanym rezultatem pozycjonowania jest wzrost ruchu organicznego na w sklepie internetowym, a co za tym idzie wi臋ksza szansa na pozyskanie dodatkowych klient贸w i podniesienie poziomu konwersji.

    Rozwi艅

    Algorytmy Google, kt贸re s膮 odpowiedzialne za ocen臋 witryny i okre艣lenie jej aktualnej pozycji w wynikach wyszukiwania, uwzgl臋dniaj膮 ponad 200 r贸偶nych czynnik贸w, kt贸re wp艂ywaj膮 na pozycj臋 w ich kryteriach oceniania. Algorytmy te s膮 nieustannie udoskonalane i aktualizowane tak, by jak najtrafniej odpowiada膰 na potrzeby u偶ytkownik贸w. Pozycjonowanie strony to ci膮g艂y proces, w kt贸rym wszystkie te czynniki musz膮 by膰 stale monitorowane i ulepszane w celu uzyskania lub utrzymania wysokich pozycji. Proces ten wymaga indywidualnej strategii, wnikliwej analizy i cyklicznej optymalizacji zar贸wno w samej witrynie, jak i poza ni膮.

    Po co pozycjonowa膰 sklep?

    Prowadz膮c sklep stacjonarny, dbasz o to, by wygl膮da艂 atrakcyjnie i przyci膮ga艂 uwag臋 potencjalnych klient贸w, prawda? W sieci r贸wnie偶 musisz si臋 o to zatroszczy膰, jednak do dyspozycji masz zupe艂nie inne narz臋dzia. Ostatecznie chodzi o to, by klient wszed艂 do Twojego sklepu i dokona艂 w nim zakupu. W tym celu musisz si臋 pokaza膰, zaznaczy膰 swoj膮 obecno艣膰 w przestrzeni cyfrowej i pokona膰 niema艂膮 konkurencj臋.

    Poniewa偶 rynek e-commerce z roku na rok coraz bardziej ro艣nie, a konsumenci coraz cz臋艣ciej robi膮 zakupy online, konkurent贸w tylko przybywa. W takich warunkach nie wystarczy, 偶e Twoja witryna b臋dzie 艂adna i mi艂a dla oka. Musi si臋 czym艣 wyr贸偶nia膰 i jak najlepiej odpowiada膰 na potrzeby konsument贸w. Narz臋dzia SEO to obecnie najlepszy spos贸b, by dotrze膰 do odbiorc贸w docelowych i zbudowa膰 rozpoznawalno艣膰 marki.

    Korzy艣ci p艂yn膮ce z pozycjonowania sklepu MODx

    Poniewa偶 pozycjonowanie MODx i ka偶de inne jest procesem wieloaspektowym, wszystkie jego sk艂adowe wp艂ywaj膮 na siebie wzajemnie. I podobnie jest z korzy艣ciami p艂yn膮cymi ze zdobycia wysokiej pozycji. Widoczno艣膰 w wyszukiwarce pomaga:

    • umacnia膰 miejsce marki na rynku;
    • kreowa膰 profesjonalny wizerunek sklepu;
    • podnosi膰 艣wiadomo艣膰 marki w艣r贸d klient贸w;
    • zwi臋ksza膰 liczb臋 odwiedzaj膮cych;
    • zmniejsza膰 wsp贸艂czynnik odrzucenia i puste koszyki;
    • budowa膰 zaufanie i lojalno艣膰 konsument贸w;
    • generowa膰 wi臋ksze zyski.

    Punktem wyj艣cia pozostaje jednak stabilna i wysoka pozycja w SERP. Google jest u偶ywany przez 97% internaut贸w. To znaczy, 偶e ka偶dego dnia miliony polskich u偶ytkownik贸w korzystaj膮 z wyszukiwarki, aby znale藕膰 konkretne informacje, produkty lub us艂ugi, kt贸rych potrzebuj膮. Wed艂ug bada艅 takie poszukiwania ko艅cz膮 si臋 na pierwszych dziesi臋ciu pozycjach, a je艣li Tw贸j sklep zajmuje miejsce daleko poza TOP10, mo偶esz by膰 pewien, 偶e nie przyniesie Ci oczekiwanych zysk贸w.

    Co sk艂ada si臋 na pozycjonowanie sklepu?

    Co sk艂ada si臋 na pozycjonowanie sklepu?

    Pozycjonowanie MODx jest przedsi臋wzi臋ciem z艂o偶onym, indywidualnym i wieloetapowym, kt贸re wymaga czasu i cierpliwo艣ci. Sk艂ada si臋 na nie szereg dzia艂a艅 w kilku obszarach w obr臋bie samej witryny, ale tak偶e poza ni膮. Poniewa偶 wszystkie te elementy wp艂ywaj膮 na siebie wzajemnie, nie mo偶na skupi膰 si臋 tylko na jednym z nich 鈥 bez dobrych tre艣ci niemo偶liwa b臋dzie ich optymalizacja pod SEO, a sklepu pe艂nego problem贸w technicznych nie uratuje nawet najlepszej jako艣ci content. W jakim wi臋c zakresie nale偶y przeprowadzi膰 pozycjonowanie MODx, by faktycznie przynios艂o efekty?

    Rozwi艅

    Optymalizacja techniczna SEO. Techniczne SEO jest g艂贸wnym krokiem w promowaniu ka偶dej witryny. Koncentruje si臋 na tym, aby strony 艂adowa艂y si臋 szybko i wy艣wietla艂y prawid艂owo na dowolnym urz膮dzeniu. Jego celem jest tak偶e identyfikacja b艂臋d贸w w kodzie, problem贸w z indeksacj膮, a tak偶e duplikat贸w stron i tre艣ci. Techniczna optymalizacja MODx powinna sprawi膰, by Tw贸j sklep by艂 nie tylko przyjazny dla algorytm贸w wyszukiwarki, ale przede wszystkim dla u偶ytkownik贸w. Tak zwany User Experience (UX) jest niezwykle wa偶nym czynnikiem, kt贸ry determinuje dzia艂ania podj臋te w obr臋bie pozycjonowania.

    Content marketing. Istot膮 content marketingu jest tworzenie oraz rozpowszechnianie przydatnych i interesuj膮cych informacji w celu zdobycia zaufania u偶ytkownik贸w i przyci膮gni臋cia nowych klient贸w. Naturalnym takiego dzia艂ania s膮 opisy tekstowe, tematyczne artyku艂y poradnikowe, recenzje wideo, podcasty i wszelkie inne sposoby m贸wienia o produkcie czy us艂udze tak bezstronnie, jak to tylko mo偶liwe. Og贸lnie rzecz bior膮c, takie podej艣cie buduje zaufanie ludzi i pewno艣膰, 偶e maj膮 do czynienia z profesjonalistami.

    Dzi艣 niezwykle trudno jest samodzielnie porusza膰 si臋 po ogromnym strumieniu ofert. Dlatego konsumenci zwracaj膮 uwag臋 na tych dostawc贸w towar贸w i us艂ug, kt贸rzy demonstruj膮 swoj膮 wiedz臋, gotowo艣膰 do pomocy w wyborze, kierowania i udzielania najlepszych rekomendacji niedo艣wiadczonym u偶ytkownikom. Nie sprzedaje produktu ani us艂ugi tu i teraz 鈥 jego efekt jest d艂ugoterminowy. W d艂u偶szej perspektywie dzia艂a na rzecz zwi臋kszenia zaufania i lojalno艣ci odbiorc贸w.

    Optymalizacja SEO tre艣ci. SEO w zakresie tre艣ci opiera si臋 przede wszystkim na s艂owach kluczowych i ich umiej臋tnym wpleceniu w elementy sklepu 鈥 nag艂贸wki, opisy kategorii i produkt贸w, teksty blogowe itp. Dzi臋ki nim strona internetowa zajmuje wy偶sz膮 pozycj臋 na li艣cie wynik贸w wyszukiwania. Dlatego warto publikowa膰 r贸偶ne artyku艂y eksperckie lub prowadzi膰 blog firmowy na danej stronie. Firma, kt贸ra jest uwa偶ana za kompetentn膮 i profesjonaln膮 w tej dziedzinie, jest uwa偶ana za godn膮 zaufania ze strony klient贸w.

    W艂a艣ciwe s艂owa s膮 kluczem do sukcesu. Wnikliwa analiza bran偶y, grupy docelowej, a tak偶e konkurencji pozwala na stworzenie mocnego rdzenia semantycznego, na kt贸ry pozycjonuje si臋 sklep internetowy. Przy tworzeniu tre艣ci na dowoln膮 witryn臋 trzeba bra膰 pod uwag臋 nie tylko potrzeby odbiorc贸w, ale te偶 konkretne wytyczne SEO 鈥 unikalno艣膰, u偶yteczno艣膰, merytoryczno艣膰, odpowiednia d艂ugo艣膰, formatowanie i nasycenie frazami kluczowymi.

    Link building. Budowa profilu link贸w zar贸wno wewn臋trznych, jak i zewn臋trznych ma ogromny wp艂yw na optymalizacj臋 MODx. Jego g艂贸wnymi celami s膮: zwi臋kszenie pozycji sklepu w SERP, generowanie ruchu i promowanie witryny w艣r贸d docelowych odbiorc贸w za pomoc膮 kluczowych zapyta艅 (g艂贸wnie tych o niskiej cz臋stotliwo艣ci wyszukiwania).

    Linki wewn臋trzne u艂atwiaj膮 nawigacj臋 u偶ytkownikom oraz botom Google. Z kolei linki zewn臋trzne na renomowanych stronach pozwalaj膮 wyszukiwarce okre艣li膰 wiarygodno艣膰 Twojej witryny.

    MODx 鈥 pozycjonowanie sklepu od podstaw

    MODx 鈥 pozycjonowanie sklepu od podstaw

    Jak ju偶 wiesz, widoczno艣膰 sklepu w du偶ej mierze zale偶y od jej odpowiedniej optymalizacji, zaczynaj膮c od strony graficznej, poprzez wewn臋trzny system link贸w, ko艅cz膮c na warto艣ciowych tre艣ciach zamieszczonych na stronie 鈥 opisach produkt贸w, kategorii i samego sklepu. Najwa偶niejszymi etapami pozycjonowania sklepu internetowego s膮:

    Rozwi艅

    Analiza aktualnego stanu witryny

    Zanim przejdziesz do jakichkolwiek prac pozycjonerskich w swoim sklepie, musisz okre艣li膰, gdzie jest zacz膮膰 i co najbardziej wymaga uwagi. W tym celu nale偶y przeprowadzi膰 analiz臋 witryny. Mo偶na podzieli膰 j膮 na kilka charakterystycznych cz臋艣ci:

    • analiza pozycji 鈥 sprawdza dopasowanie strony i jej optymalizacj臋 pod wybrane zapytania;
    • analiza techniczna strony 鈥 przeprowadzana w celu okre艣lenia problem贸w w dzia艂aniu i kodzie strony;
    • analiza tre艣ci witryny 鈥 sprawdza jako艣膰, unikalno艣膰 i optymalizacj臋 pod SEO ca艂ego contentu 鈥 od tekst贸w po grafiki;
    • analiza u偶yteczno艣ci 鈥 czyli, jak wygodne jest korzystanie z witryny i czy jest przyjazna dla u偶ytkownika.

    Dob贸r s艂贸w kluczowych

    Analizuj膮c swoj膮 grup臋 docelow膮 oraz jej potrzeby, specyfik臋 bran偶y, w kt贸rej dzia艂asz, a tak偶e konkurencyjne sklepy, powiniene艣 zbudowa膰 rdze艅 semantyczny. Pod tym poj臋ciem kryj膮 si臋 zapytania w wyszukiwarce, na kt贸re odpowie Twoja witryna. Pro艣ciej m贸wi膮c, s膮 to wszystkie s艂owa kluczowe, na kt贸re chcesz pozycjonowa膰 sw贸j sklep.

    Dob贸r w艂a艣ciwych fraz ma du偶e znaczenie dla pozycjonowania MODx. Najcz臋艣ciej wybierane s膮 dla kategorii produkt贸w lub konkretnych nazw najbardziej charakterystycznych dla danego sklepu, lub niszy. Wa偶ne jest, aby stale si臋 zmienia艂y i by艂y aktualne wzgl臋dem zmieniaj膮cej si臋 oferty sklepu, szczeg贸lnie gdy m贸wimy o sezonowo艣ci bran偶y.

    Wiele os贸b uwa偶a, 偶e du偶a liczba s艂贸w kluczowych u偶ywanych na stronie internetowej gwarantuje sukces. Niestety by艂oby to zbyt proste. Liczba s艂贸w kluczowych jest wa偶na, ale musisz zna膰 ich umiar. Wyszukiwarki zwracaj膮 szczeg贸ln膮 uwag臋 na g臋sto艣膰 s艂贸w kluczowych, nie powinna przekracza膰 3%. Nadmiar fraz jest traktowany przez algorytmy Google jak spam i mo偶e doprowadzi膰 do tego, 偶e Tw贸j sklep spadnie ni偶ej w wynikach wyszukiwania.

    Opracowanie i wdro偶enie strategii SEO

    Na podstawie danych zebranych z analizy swojego sklepu, a tak偶e wybranych s艂贸w kluczowych mo偶esz przyst膮pi膰 do opracowania kompleksowej strategii optymalizacji SEO MODx. Zaplanuj poszczeg贸lne dzia艂ania, wybierz narz臋dzia, kt贸re u艂atwi膮 Ci prac臋 i pomog膮 monitorowa膰 post臋py. Dobrze jest te偶 zawczasu przemy艣le膰 struktur臋 swojego sklepu. Najcz臋艣ciej s膮 to do艣膰 rozbudowane witryny, dlatego do艣膰 艂atwo o pomy艂ki i b艂臋dy 鈥 nieaktywne strony, b艂臋dne linki, duplikaty tre艣ci itd. Realizuj obran膮 strategi臋 metodycznie i stopniowo, krok po kroku. Dzi臋ki temu nie przegapisz 偶adnych istotnych element贸w.

    Tworzenie warto艣ciowego contentu

    Tre艣ci, kt贸re umieszczasz w swoim sklepie, musz膮 odpowiada膰 Twojej strategii. Zadbaj o ciekawy content, kt贸ry b臋dzie pasowa艂 do Twojej dzia艂alno艣膰. W tym obszarze najlepszym pomys艂em jest prowadzenie tematycznego bloga, na kt贸rym mo偶esz dzieli膰 si臋 z odbiorcami swoj膮 wiedz膮 eksperck膮 w danej dziedzinie. Teksty musz膮 by膰 napisane starannie, zawiera膰 odpowiedni膮 ilo艣膰 s艂贸w kluczowych, ale te偶 nag艂贸wki i tytu艂y, a tak偶e elementy wizualnie urozmaicaj膮ce lektur臋 鈥 tabel臋, listy wypunktowane i numerowane, grafiki, zdj臋cia itd. Pami臋taj o odpowiedniej optymalizacji nie tylko nowego contentu, ale tak偶e tego ju偶 istniej膮cego.

    Budowanie link贸w zewn臋trznych

    Profesjonalne pozycjonowanie SEO MODx obejmuje nie tylko dzia艂ania w obr臋bie strony (tzw. on site), ale r贸wnie偶 poza ni膮 (off site). Umiej臋tne budowanie profilu link贸w na zewn臋trznych stronach nie tylko pozwala zwi臋kszy膰 pozycj臋 witryny w wynikach wyszukiwania, ale tak偶e pozytywnie odzwierciedla renom臋 i wiarygodno艣膰 Twojej marki w Internecie. Linki z jednej witryny do drugiej s膮 w rzeczywisto艣ci poleceniami, a wyszukiwarkom sygnalizuj膮, 偶e tre艣ci publikowane na danej stronie s膮 przydatne i interesuj膮ce dla u偶ytkownika. Im bardziej dane tre艣ci s膮 polecane przez inne witryny wysokiej jako艣ci i wiarygodno艣ci, tym wi臋ksze zaufanie budz膮.

    Linki powinny pochodzi膰 z dobrych 藕r贸de艂, najlepiej witryn, kt贸re maj膮 ju偶 wyrobion膮 pozycj臋 i autorytet. Wa偶na jest tak偶e ich r贸偶norodno艣膰 鈥 linki umieszczaj na swoim blogu, mediach spo艂eczno艣ciowych, forach tematycznych, w ramach artyku艂贸w go艣cinnych na stronach bran偶owych, a tak偶e tre艣ciach sponsorowanych,. Nie ograniczaj si臋 do jednego kana艂u i pod 偶adnym pozorem nie id藕 na skr贸ty, kupuj膮c linki. Nie jest to praktyka lubiana przez wyszukiwarki i mo偶e zako艅czy膰 si臋 dla Twojego sklepu na艂o偶eniem kary.

    Jak do艣wiadczenie u偶ytkownika wp艂ywa na algorytmy wyszukiwarek

    Jak do艣wiadczenie u偶ytkownika wp艂ywa na algorytmy wyszukiwarek

    Aby zrozumie膰 znaczenie UX dla SEO, musisz wyobrazi膰 sobie, jak dzia艂aj膮 algorytmy wyszukiwania. U偶ytkownik wpisuje zapytanie w pasku wyszukiwania, a algorytmy tworz膮 stron臋 z wynikami na podstawie dopasowania do niego. U偶ytkownik bada list臋 i przechodzi do witryny, kt贸ra, jego zdaniem, najlepiej odpowiada na jego potrzeb臋. Po wej艣ciu na stron臋 odwiedzaj膮cy w ci膮gu kilku sekund decyduje, czy chce pozosta膰 na stronie, czy j膮 opu艣ci膰. Na koniec odwiedzaj膮cy otrzymuje potrzebne informacje, znajduje poszukiwany produkt i mo偶e szybko dokona膰 zakupu lub skontaktowa膰 si臋 z w艂a艣cicielem.

    Rozwi艅

    To w艂a艣nie ten ostatni element ma najwi臋ksze znaczenie dla pozycji w wyszukiwaniu. Je艣li witryna nie spe艂nia 偶膮dania, 艂aduje si臋 powoli i jest trudna w u偶yciu, u偶ytkownik j膮 opu艣ci. Dla robot贸w wyszukiwarek jest to znak, 偶e strona nie u偶yteczna. Je艣li zaanga偶owanie u偶ytkownik贸w jest niskie, ocena witryny szybko spadnie, a wraz z ni膮 ruch i zyski.

    Okazuje si臋, wi臋c 偶e UX dla algorytm贸w wyszukiwania oznacza nie mniej ni偶 poprawnie wybrane s艂owa kluczowe. Szczeg贸ln膮 uwag臋 nale偶y zwr贸ci膰 na dwa elementy: u偶yteczno艣膰 strony oraz kontekst tre艣ci.

    Aby odwiedzaj膮cy, kt贸rzy po raz pierwszy wejd膮 na stron臋, zostali d艂u偶ej, wa偶ne s膮 trzy czynniki:

    • szybka pr臋dko艣膰 艂adowania strony;
    • trafne projektowanie stron internetowych;
    • przejrzysta prezentacja informacji.

    Wejd藕 w buty klienta i przeanalizuj wra偶enia z pierwszej wizyty. Czy projekt jest zgodny z tematyk膮 strony? Strona 艂aduje si臋 szybko zar贸wno w wersji desktop, jak i mobilnej? Czy nag艂贸wki i odwo艂ania witryny s膮 jasne? Czy informacje na stronie s膮 jasno sformu艂owane?

    Poprawa do艣wiadczenia u偶ytkownika w tym zakresie przyczynia si臋 do jego wi臋kszego zaanga偶owania. Je艣li pierwsze wra偶enie odwiedzaj膮cych oka偶e si臋 pozytywne, zwi臋ksza to szanse na kontynuacj臋 interakcji ze stron膮 i ponown膮 wizyt臋, a nawet dokonanie zakupu.

    Ale zwr贸cenie uwagi u偶ytkownika nie wystarczy. Musisz tak偶e zatrzyma膰 go na stronie, a do tego potrzebna jest odpowiednia i interesuj膮ca tre艣膰. Aby zwi臋kszy膰 ruch i zasi臋gi, mo偶esz znale藕膰 optymalne kluczowe zapytania, zaj膮膰 pierwsze pozycje w SERP, stworzy膰 atrakcyjn膮 tre艣膰 odpowiedni膮 dla wybranych fraz. Jednak je艣li chcesz zwi臋kszy膰 zaanga偶owanie odbiorc贸w, musisz wzi膮膰 pod uwag臋 intencje wyszukiwania u偶ytkownik贸w.

    Zastan贸w si臋, w jakim celu ludzie przychodz膮 na Twoj膮 stron臋? Czy chc膮 si臋 czego艣 nauczy膰, dokona膰 zakupu lub uzyska膰 porad臋? Twoje tre艣ci powinny nie tylko dostarcza膰 informacji, ale te偶 jak najlepiej zaspokaja膰 potrzeby klient贸w.

    Optymalizacja SEO MODx

    Optymalizacja SEO MODx

    SEO (ang. Search Engine Optimization) to optymalizacja witryny pod k膮tem wyszukiwarek, kt贸ra jest jedn膮 ze sk艂adowych ca艂ego procesu pozycjonowania. S膮 to wszystkie dzia艂ania maj膮ce na celu zwi臋kszenie pozycji strony w wyszukiwarce i podniesienie jej oceny 鈥瀢 oczach鈥 bot贸w Google. Maj膮 one swoje kryteria oceniania, kt贸re nale偶y uwzgl臋dni膰 na ka偶dym etapie pozycjonowania sklepu MODx. Poni偶ej om贸wimy najwa偶niejsze z nich.

    Rozwi艅

    Odpowiednie opisy meta

    Meta tagi na wszystkich stronach witryny musz膮 by膰 wype艂nione: tytu艂 (Title), opis (Description), do tego odpowiednio u偶yte nag艂贸wki i atrybut ALT dla obraz贸w. Powinny one zawiera膰 promowan膮 fraz臋 kluczow膮 lub kilka z nich, a tak偶e odpowiada膰 konkretnym wymaganiom SEO.

    Tekst w tytule strony (Title) powinien mie艣ci膰 si臋 w granicach 60-70 znak贸w ze spacjami, poniewa偶 wi臋cej znak贸w jest przycinanych przez wyszukiwarki. Co wi臋cej, zaleca si臋 rozpocz臋cie tytu艂u od s艂owa kluczowego, a nawet jego dok艂adnego wyst膮pienia. Styl r贸wnie偶 ma znaczenie 鈥 tytu艂 powinien by膰 atrakcyjny i intryguj膮cy dla potencjalnych klient贸w!

    Kolejnym istotnym elementem jest meta opis strony (Description), kt贸ry u偶ytkownik zobaczy w wynikach wyszukiwania zaraz pod tytu艂em. Na jego podstawie mo偶e oceni膰, czy strona faktycznie zawiera poszukiwane przez niego informacje lub produkty. Meta opis powinien mie艣ci膰 si臋 w granicach 150-200 znak贸w ze spacjami, ale zalecana d艂ugo艣膰 to oko艂o 155 znak贸w. Wa偶ne jest r贸wnie偶, aby zawiera艂 s艂owa kluczowe, nawet na samym pocz膮tku. Nie mo偶e natomiast powiela膰 tytu艂u artyku艂u, ani tre艣ci z w艂a艣ciwego tekstu na danej stronie.

    Wspomniany wcze艣niej atrybut ALT pozwala robotom wyszukiwarek zrozumie膰, co jest wy艣wietlane na obrazie. Ponadto jego tre艣膰 staje si臋 widoczna dla u偶ytkownik贸w, je艣li z jakiego艣 powodu obraz nie mo偶e zosta膰 za艂adowany. Optymalna d艂ugo艣膰 atrybutu to 65-80 znak贸w ze spacjami. Warunkiem koniecznym jest zawarcie w nim jednego s艂owa kluczowego.

    Nag艂贸wki oznaczane jako <h1>-<h6> pomagaj膮 uporz膮dkowa膰 tre艣ci na stronie, tworz膮c niejako ich hierarchi臋 przydatno艣ci dla wyszukiwarek 鈥 im wy偶szy poziom nag艂贸wka, tym wy偶szy priorytet w rankingu. Najwa偶niejszy jest oczywi艣cie znacznik <h1>, czyli nag艂贸wek strony g艂贸wnej. Na ca艂ej stronie mo偶na u偶y膰 go tylko raz. Pozosta艂e to podtytu艂y, kt贸re mog膮 si臋 powtarza膰. W nag艂贸wkach oczywi艣cie r贸wnie偶 dobrze jest u偶y膰 s艂贸w kluczowych.

    Mapa strony dla wyszukiwarek

    Tak zwana sitemap to lista stron witryny w kolejno艣ci hierarchicznej wygenerowana w formacie XML. To nawigator, kt贸ry pomaga wyszukiwarkom poprawnie indeksowa膰 witryn臋 i oraz wszystkie jej podstrony. Mapa strony zawiera takie informacje jak:

    • lista adres贸w URL stron i ich hierarchia;
    • rodzaj publikowanych tre艣ci 鈥 obrazy, filmy;
    • informacje o alternatywnych wersjach stron;
    • dane dotycz膮ce cz臋stotliwo艣ci od艣wie偶ania 鈥 je艣li strona jest ju偶 indeksowana i nie ma na niej 偶adnych zmian, robot nie sprawdzi jej ponownie;
    • informacje o priorytetach stron 鈥 kt贸re sekcje nale偶y najpierw przeskanowa膰.

    Jej brak nie jest traktowany przez boty jako problem o charakterze krytycznym, ale bior膮c pod uwag臋 przydatno艣膰 sitemap, lepiej stworzy膰 j膮 dla swojego sklepu. Pomaga szybko wy艣ledzi膰 b艂臋dy 404, problemy podczas skanowania adresu URL czy strony zamkni臋te dla indeksowania. Jest te偶 szczeg贸lnie przydatna, gdy w witrynie znajduj膮 si臋 strony, kt贸re nie s膮 w 偶aden spos贸b powi膮zane z innymi 鈥 to znaczy, 偶e nie mo偶na uzyska膰 do nich dost臋pu ani przez link wewn臋trzny, ani zewn臋trzny. Opr贸cz tego mapa jest szczeg贸lnie potrzebna witrynom:

    • nowym, kt贸re maj膮 niewiele link贸w zewn臋trznych;
    • tym, na kt贸rych cz臋sto wprowadzane s膮 zmiany;
    • tym o z艂o偶onej strukturze, takim jak sklepy internetowe.

    B艂膮d 404 i przekierowania

    Poprawna strona b艂臋du 404 wyra藕nie m贸wi, 偶e dana strona nie istnieje, a przy tym oferuje 艂atwy powr贸t do poprzedniej zawarto艣ci, strony g艂贸wnej lub innych, kt贸re mog艂yby zainteresowa膰 u偶ytkownika na podstawie jego poprzednich wybor贸w.

    Cz臋sto zdarza si臋, 偶e u偶ytkownicy trafiaj膮 na nieistniej膮ce podstrony witryny. Jest nawet bardziej prawdopodobne w przypadku sklep贸w, w kt贸rych asortyment regularnie si臋 zmienia. Gdy u偶ytkownik znajdzie si臋 na takiej stronie, mo偶e zrezygnowa膰 z dalszego ogl膮dania Twojego sklepu. Aby wi臋c unikn膮膰 utraty odwiedzaj膮cych, u偶yj przekierowa艅 301, kt贸re automatycznie wska偶膮 u偶ytkownikowi aktualne strony, kt贸re mog膮 zawiera膰 odpowiedzi na jego zapytanie.

    Konfigurowanie indeksowania

    Boty wyszukiwarki wykonuj膮 okresowe skanowanie witryny i sprawdzaj膮 jej aktualizacje 鈥 nowe partycje, usuni臋te partycje, zmiany w strukturze i tre艣ci itp. Wszystkie te dane s膮 indeksowane i w ten czy inny spos贸b wp艂ywaj膮 na pozycjonowanie. Niekt贸re strony s膮 niezb臋dne dla funkcjonowania witryny, ale nie ma potrzeby, by boty je skanowa艂y. Aby to zmieni膰, potrzebujesz pliku robot.txt. Pozwala on okre艣li膰 zasady indeksowania witryny przez wyszukiwark臋 i sprawi膰, 偶e konkretne strony stan膮 si臋 鈥瀗iewidoczne鈥 dla bot贸w, ale nadal b臋d膮 dzia艂a膰 dla u偶ytkownik贸w.

    Usuwanie duplikat贸w stron i tre艣ci

    Problemy, kt贸re mog膮 pojawi膰 si臋 w witrynie z powodu duplikat贸w stron, dotycz膮 prawid艂owej indeksacji, rozmycia trafno艣ci i pozycjonowania stron innych ni偶 docelowe, a tak偶e utraty naturalnych link贸w, kt贸re mog膮 pojawia膰 si臋 na stronach duplikat贸w. W najgorszym wypadku sklep mo偶e znacz膮co spa艣膰 w rankingu wyszukiwarki lub zosta膰 ukarany odpowiednimi sankcjami. Dlatego w procesie pozycjonowania MODx nale偶y zwr贸ci膰 szczeg贸ln膮 uwag臋 na t臋 kwesti臋.

    Warto te偶 pami臋ta膰, 偶e duble mog膮 wyst臋powa膰 w dw贸ch typach:

    • Pe艂ne duplikaty maj膮 miejsce, gdy ta sama tre艣膰 jest dost臋pna pod r贸偶nymi adresami URL, np.: http://www.twojsklep.pl / i https://www.twojsklep.pl/.
    • Cz臋艣ciowe duplikaty, czyli sytuacje, gdy strony maj膮 wsp贸ln膮 semantyk臋, odpowiadaj膮 na te same potrzeby i zapytania u偶ytkownik贸w, maj膮 podobn膮 tre艣膰, ale nie s膮 swoimi pe艂nymi kopiami.

    Identyfikacja pe艂nych duplikat贸w jest znacznie 艂atwiejsza, a r贸wnocze艣nie mog膮 one powodowa膰 znacznie wi臋cej problem贸w ze wzgl臋du na swoj膮 masowo艣膰. Z kolei duplikaty cz臋艣ciowe musz膮 by膰 naprawiane punktowo podczas tworzenia prawid艂owej struktury witryny.

    Podobn膮 kwesti膮 s膮 zduplikowane tre艣ci, kt贸re cz臋sto znajduj膮 si臋 w sklepach na stronach z opisami produkt贸w. Mo偶e to wynika膰 z:

    • tworzenia r贸偶nych stron dla kilku wariant贸w tego samego produktu, np. w przypadku czterech stron dla jednego modelu lod贸wki w innym kolorze;
    • kopiowania opis贸w produkt贸w ze strony producent贸w i w tej sytuacji zawsze musisz oznaczy膰 藕r贸d艂o linkiem;
    • kopiowania informacji z innych stron.

    Powielone tre艣ci r贸wnie偶 wymagaj膮 naprawy, o czym wi臋cej powiemy w nast臋pnym punkcie.

    Oryginalne opisy produkt贸w i kategorii

    Cz臋stym b艂臋dem w艂a艣cicieli sklep贸w jest kopiowanie opis贸w produkt贸w ze stron producenta. Jest to oczywi艣cie szybsze i ta艅sze rozwi膮zanie, ale ma bardzo negatywny wp艂yw na pozycj臋 strony, dlatego lepiej zainwestowa膰 czas i pieni膮dze w stworzenie w艂asnych, unikalnych tekst贸w. Musz膮 zawiera膰 wszystkie najwa偶niejsze dla klienta informacje, specyfikacj臋 i dane techniczne, a tak偶e s艂owa kluczowe. Zadbaj o to, by opisy by艂y ciekawe i zach臋ca艂y do kupna produktu 鈥 to nie mo偶e by膰 ci膮g informacji bez uzasadnienia. Nie zapomnij tak偶e o u偶yciu nag艂贸wk贸w w odpowiedniej hierarchii. B臋dzie to bardzo dobrze odebrane przez boty Google. Oryginalny opis produktu nie tylko u艂atwia optymalizacj臋 strony, ale tak偶e pozwala stworzy膰 profesjonalny wizerunek sklepu, kt贸ry klienci zawsze ceni膮.

    Linkowanie wewn臋trzne

    Innym zadaniem zwi膮zanym z optymalizacj膮 MODx jest stworzenie wewn臋trznego systemu link贸w, czyli odniesie艅 w obr臋bie witryny. Na przyk艂ad w opisie produktu mo偶esz odnie艣膰 si臋 do innego podobnego produktu lub kategorii dodatkowych produkt贸w. Innym sposobem jest umieszczenie link贸w do konkretnych produkt贸w w pasuj膮cym tematycznie blogu sklepu.

    Linki wewn臋trzne mog膮 by膰 nawigacyjne i kontekstowe. W pierwszym przypadku s膮 to linki umieszczone w menu, stopce i na pasku zak艂adek. Pomagaj膮 porusza膰 si臋 po witrynie, tworz膮c niejako jej map臋. W drugim przypadku s膮 to linki umieszczone w tre艣ci strony, tj. w tek艣cie lub modu艂ach typu 鈥瀒nni klienci ogl膮dali r贸wnie偶鈥 czy 鈥瀘ferty wybrane dla ciebie鈥 itp. Linki kontekstowe prowadz膮 odwiedzaj膮cych do interesuj膮cych i powi膮zanych ze sob膮 tre艣ci.

    Dlaczego strona potrzebuje link贸w wewn臋trznych? Przede wszystkim usprawniaj膮 interakcj臋 u偶ytkownik贸w z witryn膮, zwi臋kszaj膮 d艂ugo艣膰 pobytu na stronie, a tak偶e mog膮 zach臋ca膰 odwiedzaj膮cych do zakupu. Okre艣laj膮 hierarchi臋 i struktur臋 witryny, co r贸wnie偶 jest niezwykle istotne w pozycjonowaniu MODx i pomaga w promocji sklepu. Linki wewn臋trzne pozwalaj膮 przyspieszy膰 indeksowanie i bezpo艣rednio przyczyniaj膮 si臋 do podniesienia PageRank oraz pozycji strony w SERP.

    Przemy艣lana budowa sklepu

    Ju偶 na pocz膮tku tworzenia sklepu nale偶y dok艂adnie przemy艣le膰 jego struktur臋 鈥 podzia艂 na kategorie, podkategorie i podstrony. Im bardziej przejrzysta struktura, tym lepiej. Zwr贸膰 uwag臋 na poziom zagnie偶d偶ania stron. Ka偶da strona docelowa powinna by膰 dost臋pna od strony g艂贸wnej w nie wi臋cej ni偶 3 klikni臋ciach, dlatego nie nale偶y tworzy膰 zbyt skomplikowanych system贸w kategorii i podkategorii.

    Konfiguracja adres贸w czytelnych dla cz艂owieka

    Przyjazne i czytelne dla u偶ytkownika adresy URL maj膮 pozytywny wp艂yw na pozycjonowanie sklepu MODx i jego widoczno艣膰 w SERP. Adresy stron nie powinny sk艂ada膰 si臋 z losowego zestawu znak贸w, ale raczej odzwierciedla膰 tematyk臋 konkretnej strony. Dobrze te偶, by znalaz艂y si臋 w nich s艂owa kluczowe. Zoptymalizowany pod k膮tem SEO adres URL daje u偶ytkownikom jasne informacje, a co za tym idzie, zwi臋ksza ich zaufanie.

    Dla prawid艂owego indeksowania wa偶ne jest, aby strony witryny odzwierciedla艂y jej struktur臋. Dlatego poziomy zagnie偶d偶enia adres贸w URL musz膮 odpowiada膰 poziomowi zagnie偶d偶ania stron w stosunku do katalogu g艂贸wnego witryny. Nie warto jednak popada膰 w skrajno艣膰 i robi膰 adres贸w z pi臋cioma poziomami zagnie偶d偶enia lub wi臋cej.

    Podczas tworzenia adres贸w nale偶y przestrzega膰 prostych zasad:

    • musisz wykluczy膰 wszystkie znaki specjalne, takie jak: 鈥?鈥, 鈥=鈥, 鈥&鈥;
    • mo偶esz bez ogranicze艅 u偶ywa膰 liczb w pseudo statycznych adresach;
    • w roli separatora s艂贸w w adresie lepiej u偶ywa膰 symbolu 鈥濃 鈥 (dywiz);
    • pami臋taj o s艂owie kluczowym w URL.

    Page speed i responsywno艣膰

    Sprawd藕 szybko艣膰 艂adowania witryny i oce艅, z jak膮 pr臋dko艣ci膮 mo偶na j膮 przegl膮da膰 zar贸wno na komputerze, jak i na urz膮dzeniach mobilnych. Szybko艣膰 艂adowania stron witryny jest dzi艣 bardzo wa偶nym kryterium oceny dla wyszukiwarek. Mo偶esz przeprowadzi膰 analiz臋 i zidentyfikowa膰 problemy witryny w zakresie szybko艣ci 艂adowania za pomoc膮 Google PageSpeed Insights.

    Co jeszcze musisz wiedzie膰 o pozycjonowaniu MODx?

    Co jeszcze musisz wiedzie膰 o pozycjonowaniu MODx?

    Frazy d艂ugiego ogona

    Zapytania z d艂ugim ogonem (long tail) to frazy kluczowe sk艂adaj膮ce si臋 z kilku s艂贸w, kt贸re ulepszaj膮 i konkretyzuj膮 zapytanie. Charakteryzuj膮 si臋 ma艂膮 konkurencyjno艣ci膮 i nisk膮 cz臋stotliwo艣ci膮 wyszukiwania, a jednocze艣nie generuj膮 70% og贸lnego ruchu na stronie. Jego niew膮tpliw膮 zalet膮 jest mo偶liwo艣膰 zdobycia wysokich pozycji, a tak偶e dotarcie do odbiorc贸w docelowych z wi臋ksz膮 szans膮 na dokonanie zakupu. Oznacza to, 偶e frazy long tail generuj膮 ruch wysokiej jako艣ci i podnosz膮 wsp贸艂czynnik konwersji.

    Rozwi艅

    Pozycjonowanie MODx na frazy z d艂ugim ogonem jest zalecane, gdy promowanie witryny w najwy偶szych wynikach wyszukiwania dla og贸lnych zapyta艅 o wysokiej cz臋stotliwo艣ci jest zbyt trudne ze wzgl臋du na spor膮 konkurencj臋 z du偶ymi, autorytatywnymi witrynami. Nie jest oczywi艣cie tak, 偶e pozycjonowanie na d艂ugie frazy jest zadaniem prostszym, ale w niekt贸rych przypadkach mo偶e si臋 okaza膰 najlepszym wyj艣ciem. Z drugiej strony specjali艣ci odradzaj膮 skupianie si臋 tylko na jednym konkretnym typie s艂贸w kluczowych, dlatego trzeba znale藕膰 z艂oty 艣rodek mi臋dzy frazami long tail, a bardziej og贸lnymi frazami generycznymi.

    Przesycenie s艂owami kluczowymi

    S艂owa kluczowe nie tylko powinny by膰 odpowiednio dobrane. Liczy si臋 tak偶e ich naturalne u偶ycie w tekstach oraz ilo艣膰. I nie jest tak, 偶e im wi臋cej, tym lepiej. Wi臋kszo艣膰 autor贸w, pisz膮c artyku艂y, zwraca szczeg贸ln膮 uwag臋 na g臋sto艣膰 s艂贸w kluczowych w tek艣cie, zapominaj膮c o stylu. Nie mo偶na zaprzeczy膰, 偶e wska藕nik ten jest bardzo wa偶ny przy optymalizacji MODx witryny, jednak nadmiar s艂贸w kluczowych mo偶e spowodowa膰, 偶e algorytm Google zacznie postrzega膰 wszystkie opublikowane tre艣ci jak spam.

    Optymalne nasycenie tekstu frazami kluczowymi szacuje si臋 na 4-6% ca艂ego tekstu. Aby to obliczy膰 ten wska藕nik, wystarczy sprawdzi膰, ile s艂贸w kluczowych przypada na 1000 s艂贸w tekstu 鈥 je艣li jest to 40 fraz na 1000, wynik wynosi 4%. Istniej膮 formu艂y, kt贸re umo偶liwiaj膮 dok艂adniejsze obliczenia, ale w wi臋kszo艣膰 przypadku to proste dzia艂anie jest wystarczaj膮ce.

    U偶ywanie odpowiednich narz臋dzi SEO

    Istnieje wiele narz臋dzi dla optymalizacji SEO MODx, a tak偶e innych platform. Dost臋pne s膮 zar贸wno warianty p艂atne, jak i darmowe. Niekt贸re wype艂niaj膮 szereg z艂o偶onych zada艅 optymalizacyjnych, inne skupiaj膮 si臋 na jednym konkretnym aspekcie SEO. Tego typu programy i us艂ugi mog膮 analizowa膰 Tw贸j sklep, a tak偶e konkurencyjne witryny, sprawdza膰 pr臋dko艣膰 艂adowania strony i responsywno艣膰 na urz膮dzeniach mobilnych, wyszukiwa膰 b艂臋dy w kodzie, a tak偶e wszelkiego rodzaju problemy techniczne. Wiele narz臋dzi SEO oferuje tak偶e pomoc w analizie i doborze w艂a艣ciwych s艂贸w kluczowych, monitorowaniu pozycji na konkretne zapytania, a tak偶e badaniu aktualnie panuj膮cych w艣r贸d u偶ytkownik贸w trend贸w.

    W艣r贸d darmowych narz臋dzi na uwag臋 zas艂uguj膮 wszystkie us艂ugi Google 鈥 Keyword Planner, Trends, Analytics 鈥 a z p艂atnych najlepsze wydaj膮 si臋 Senuto, Ahrefs, Semstorm. Warto korzysta膰 z narz臋dzi SEO do optymalizacji MODx, poniewa偶 znacz膮co u艂atwiaj膮 prace pozycjonerskie i automatyzuj膮 wiele zwi膮zanych z tym proces贸w. Ostatecznie r臋czna weryfikacja stanu witryny jest nieefektywna i mo偶e generowa膰 sporo b艂臋d贸w, szczeg贸lnie gdy m贸wimy o tak z艂o偶onych zasobach, jak sklepy internetowe.

    Dzia艂ania wspieraj膮ce pozycjonowanie sklepu MODx

    Pozycjonowanie sklep贸w internetowych warto wspiera膰 dodatkowymi czynno艣ciami 鈥瀘ko艂opozycjonerskimi鈥. Jedn膮 z nich mo偶e by膰 organizacja wydarze艅 i konkurs贸w w social media, a tak偶e umieszczanie w postach link贸w do konkretnych produkt贸w lub podstron. To drugie dzia艂anie wchodzi oczywi艣cie w zakres budowania link贸w zewn臋trznych, o kt贸rych ju偶 co nieco wiesz.

    Dzia艂anie, kt贸re mo偶e zdecydowanie poprawi膰 pozycjonowanie MODx, to inwestycja w kampanie reklamowe Google Ads. Po艂膮czenie tych dw贸ch strategii bezpo艣rednio wp艂ynie na jeszcze wi臋ksz膮 widoczno艣膰 Twojego sklepu w sieci. Oczywi艣cie wymaga to dodatkowego nak艂adu finansowego, jednak jest to inwestycja, kt贸ra zwr贸ci Ci si臋 z nawi膮zk膮.

    Blogowanie na tematy zwi膮zane z Twoim sklepem i bran偶膮, kt贸rej dzia艂asz r贸wnie偶 zwi臋kszy膰 widoczno艣膰 Twojej witryny. Tutaj liczy si臋 pomys艂owo艣膰, u偶yteczno艣膰 i unikalno艣膰 tre艣ci, a tak偶e ich optymalizacja pod SEO. Mo偶esz wi臋c publikowa膰 artyku艂y, polecaj膮ce najlepsze produkty na prezent lub dany sezon, tworzy膰 listy bestseller贸w, a tak偶e poradniki, jak wybiera膰 najlepsze towary z danej kategorii. Mo偶liwo艣ci s膮 nieograniczone.

    Dodatkowo powiniene艣 zadba膰 o to, by w Twoim sklepie by艂y 艂atwo dost臋pne dane kontaktowe, by u偶ytkownicy mogli dzieli膰 si臋 swoimi opiniami i ocenia膰 produkty, a tak偶e wybiera膰 wygodny spos贸b p艂atno艣ci oraz dostawy. Zadbaj o pozostawienie formularza kontaktowego i nie zapomnij odpowiada膰 na pytania lub uwagi odbiorc贸w. Przestrzeganie zasad SEO, przemy艣lana strategia cenowa, ci膮g艂e poszerzanie asortymentu produkt贸w i dbanie o zadowolenie klient贸w pozwol膮 Twojemu sklepowi szybko si臋 rozwija膰 i generowa膰 du偶e zyski.

    Jak pozycjonowa膰, by nie narazi膰 si臋 botom Google?

    Jak pozycjonowa膰, by nie narazi膰 si臋 botom Google?

    Black Hat SEO to optymalizacja witryny przy u偶yciu technik zabronionych przez wyszukiwarki. Ten rodzaj promocji mo偶e by膰 skuteczny, ale niesie ze sob膮 du偶e ryzyko otrzymania sankcji ze strony Google. Dlaczego wyszukiwarki nie lubi膮 Black Hat SEO? Odpowied藕 jest bardzo prosta. G艂贸wnym celem algorytm贸w jest udzielenie najbardziej u偶ytecznej odpowiedzi na zapytanie u偶ytkownika, poprzez wy艣wietlenie najtrafniejszych stron. Praktyki czarnego SEO uniemo偶liwiaj膮 im wykonanie tego zadania. Ich celem jest jedynie 鈥瀢epchni臋cie鈥 witryny na szczyt list SERP bez uwzgl臋dniania potrzeb u偶ytkownika.

    Rozwi艅

    W艣r贸d dzia艂a艅 czarnego SEO mo偶na wymieni膰:

    • Ukryty tekst i linki. To nic innego jak dodanie do witryny tre艣ci ukrytych przed u偶ytkownikami i dost臋pnych wyszukiwarkom ze s艂owami kluczowymi Tekst mo偶na ukry膰 na kilka sposob贸w, np. nadaj膮c mu kolor t艂a stron, u偶ywaj膮c styl贸w CSS, chowaj膮c go za obrazem czy w ko艅cu pisz膮c czcionk膮 o zerowym rozmiarze. Z kolei ukryte linki mog膮 dosta膰 si臋 do witryny bez wiedzy jej w艂a艣ciciela podczas instalowania modu艂贸w i rozszerze艅 o w膮tpliwym pochodzeniu. Ich autorzy czasami zawieraj膮 takie linki w oprogramowaniu, aby promowa膰 swoje zasoby.
    • Cloaking lub maskowanie. Ta metoda polega na tym, 偶e botom wyszukiwarek i u偶ytkownikom wy艣wietlane s膮 r贸偶ne tre艣ci na stronach. Zwykli odwiedzaj膮cy widz膮 standardowy czytelny tekst, a wyszukiwarki widz膮 tre艣ci przesycone s艂owami kluczowymi. Je艣li algorytm zidentyfikuje takie dzia艂ania, na艂o偶y na witryn臋 odpowiedni膮 kar臋.
    • Doorway page, czyli strona internetowa stworzona specjalnie w celu promowania innej witryny lub sklepu. Zwykle tworzy si臋 wiele takich stron, kt贸re s膮 wype艂nione du偶膮 liczb膮 s艂贸w kluczowych. S膮 one wyprowadzane na szczyt SERP, po czym automatycznie przekierowuj膮 u偶ytkownik贸w do promowanej witryny.
    • Linkbombing. Rodzaj spamu linkowego, w kt贸rym strona jest promowana poprzez aktywn膮 optymalizacj臋 zewn臋trzn膮 i u偶ycie tekst贸w z anchorami, kt贸re nie s膮 zgodne z tre艣ci膮 strony. Linkbombing s艂u偶y zar贸wno do promowania w艂asnej strony internetowej, jak i do psucia wiarygodno艣ci konkurent贸w. Ta metoda jest szybko rozpoznawana przez wyszukiwarki i powoduje banowanie witryny.
    • Niew艂a艣ciwa promocja za pomoc膮 link贸w zewn臋trznych. Jedna z najpopularniejszych praktyk black SEO. Linki do strony s膮 uzyskiwane na drodze wymiany w oparciu o programy partnerskie, poprzez masowe zakupy na gie艂dach link贸w, czy automatyczne generowanie komentarzy z linkami. Program do umieszczania komentarzy dodaje je do dowolnych dost臋pnych projekt贸w-stron internetowych, blog贸w i for贸w bez wzgl臋du na ich tematyk臋.Gdy na stronie szybko pojawi si臋 wiele link贸w z niezweryfikowanych i niskiej jako艣ci 藕r贸de艂, nie b臋dzie to mia艂o pozytywnego wp艂ywu na optymalizacj臋 MODx i pozycjonowanie. Obecnie, aby poprawi膰 widoczno艣膰 sklepu w wynikach wyszukiwania trzeba tworzy膰 profil z link贸w z renomowanych witryn o podobnych tematach i p艂ynne budowanie masy referencyjnej.

    Ile czasu zajmuje pozycjonowanie sklepu MODx?

    Ile czasu zajmuje pozycjonowanie sklepu MODx?

    Powiedzmy, 偶e zako艅czy艂e艣 偶mudny proces pozycjonowania i chcia艂by艣 teraz zebra膰 jego plony w postaci du偶ej widoczno艣ci witryny, lepszych pozycji i wzrostu ruchu oraz konwersji. Musisz jednak uzbroi膰 si臋 w cierpliwo艣膰, poniewa偶 w pozycjonowaniu nic nie dzieje si臋 natychmiast. Zdarza si臋, 偶e efekty dzia艂a艅 pozycjonerskich s膮 widoczne ju偶 po kilku dniach, jednak najcz臋艣ciej potrzeba czasu, by strona trafi艂a na pierwsz膮 stron臋 wyszukiwarki pod wybrane frazy. W wi臋kszo艣ci przypadk贸w sukces jest zauwa偶alny 2 lub 3 miesi膮ce p贸藕niej, a w przypadku bardzo konkurencyjnych s艂贸w kluczowych dotarcie do zadowalaj膮cych pozycji zajmuje nawet p贸艂 roku lub d艂u偶ej.

    Rozwi艅

    Co wp艂ywa na czas pozycjonowania?

    Pozycjonowanie strony MODx zale偶y od kilku czynnik贸w, kt贸re maj膮 bezpo艣redni wp艂yw na czas oczekiwania na pierwsze efekty. Niew膮tpliwie najwa偶niejszym z nich jest konkurencyjno艣膰 w danej bran偶y. Im wi臋cej stron jest pozycjonowanych wed艂ug s艂owa kluczowego, tym trudniej jest awansowa膰 na wy偶sze pozycje. Z drugiej strony niekt贸re bran偶e s膮 bardzo niszowe i oferuj膮 tak specyficzne produkty, 偶e r贸wnie偶 popyt na nie jest mniejszy. Co za tym idzie, zainteresowanie nimi jest niewielkie.

    W przypadku pozycjonowania MODx na kr贸tkie, generyczne frazy na rezultaty mo偶esz czeka膰 nawet kilka miesi臋cy. Jednocze艣nie b臋dzie to kosztowa膰 du偶o pieni臋dzy. Dlatego w bardzo konkurencyjnych 艣rodowiskach lepszym pomys艂em mo偶e by膰 pozycjonowanie na frazy d艂ugiego ogona. Tutaj r贸wnie偶 trzeba b臋dzie poczeka膰 na efekty, ale czas oczekiwania mo偶na skr贸ci膰 do kilku miesi臋cy, a nawet tygodni.

    M贸wi si臋, 偶e czas to pieni膮dz i w przypadku pozycjonowania MODx jest to prawda. To, ile b臋dziesz musia艂 czeka膰 na rezultaty dzia艂a艅 pozycjonerskich, mo偶e zale偶e膰 od tego, ile jeste艣 w stanie w nie zainwestowa膰. Je艣li masz du偶e zasoby finansowe, kt贸re mo偶esz wyda膰 na stworzenie warto艣ciowych tre艣ci, promocj臋 SEO czy budowanie relacji z potencjalnymi klientami, z pewno艣ci膮 b臋dziesz czeka膰 kr贸cej.

    Wa偶na jest r贸wnie偶 historia Twojej domeny w Google. Je艣li witryna jest nowo zarejestrowana, algorytm uzna j膮 za neutraln膮. Tymczasem starsze domeny mog艂y ju偶 zyska膰 pewn膮 rozpoznawalno艣膰, wiarygodno艣膰 i autorytet, z kt贸rym trudno konkurowa膰.

    Dlaczego pozycjonowanie SEO musi by膰 prowadzone ca艂y czas?

    Kiedy Twoja strona po przeprowadzeniu wszystkich dzia艂a艅 optymalizacyjnych i promocyjnych w ko艅cu znalaz艂a si臋 na szczycie, co dalej? Czy warto kontynuowa膰 prace pozycjonerskie? Na to pytanie jest tylko jedna dobra odpowied藕: tak! Pozycjonowanie MODx wymaga ci膮g艂o艣ci dzia艂ania i nieustannego dostosowywania tre艣ci do potrzeb u偶ytkownik贸w. Optymalizacja SEO witryny pod wyszukiwarki, podobnie jak marketing internetowy w og贸le, jest dynamicznym procesem. Je艣li Tw贸j sklep spe艂nia dzi艣 wszystkie wymagania algorytm贸w, a tak偶e pomy艣lnie wyprzedza witryny konkurencji w wynikach wyszukiwania, nie oznacza to, 偶e zawsze tak b臋dzie. Dlatego tak istotna jest systematyczna praca nad pozycj膮 sklepu, a tak偶e monitorowanie jego aktualnego stanu.

    Co nale偶y zrobi膰, aby utrzyma膰 pozycj臋 w SERP?

    呕adna pozycja w wynikach wyszukiwania nie jest sta艂a, jedynie bardziej lub mniej stabilna. Dzia艂ania pozycjonerskie konkurencji, zmiany trend贸w panuj膮cych w艣r贸d u偶ytkownik贸w, sezonowo艣膰 bran偶y, czy wreszcie aktualizacje algorytm贸w Google 鈥 wszystko to wymusza na Tobie podejmowanie kolejnych dzia艂a艅, maj膮cych na celu utrzymanie sklepu 鈥瀗a powierzchni鈥.

    Aby utrzyma膰 pozycj臋 w SERP, konieczne jest regularne aktualizowanie tre艣ci. Publikowanie nowych materia艂贸w jest pozytywnie odbierane przez wyszukiwarki. Pokazuje im, 偶e strona 偶yje i jest aktywna. Algorytmy wr臋cz faworyzuj膮 witryny, kt贸re stale si臋 rozwijaj膮 i maj膮 na celu przyci膮gni臋cie uwagi u偶ytkownik贸w. Dlatego wa偶ne jest, aby w pracach nad tre艣ci膮 koniecznie uczestniczy艂 konsultant SEO, a nowe materia艂y zawiera艂y kluczowe zapytania w odpowiednich miejscach i proporcjach. Pomo偶e to takim tekstom pojawi膰 si臋 w SERP i przyci膮gn膮膰 ruch.

    Drug膮 kwesti膮 jest dostosowywanie starszych tre艣ci pod nowe wymagania algorytm贸w. Google wci膮偶 pracuje nad ich udoskonaleniem, by jak najlepiej s艂u偶y艂y u偶ytkownikom. I w艂a艣nie w tym kierunku zorientowane s膮 kolejne aktualizacje, a Tw贸j sklep musi si臋 do nich dopasowa膰.

    W 偶yciu prywatnym lepiej nie por贸wnywa膰 si臋 z innymi, ale w biznesie jest to konieczne. W przypadku pozycjonowania sklepu MODx cykliczna analiza konkurencji mo偶e pom贸c zrozumie膰, dlaczego Tw贸j sklep wypada w wynikach wyszukiwania gorzej, w jakich obszarach mo偶esz dokona膰 ulepsze艅 lub jakie rozwi膮zania zaadaptowa膰 na swoje potrzeby. Wa偶ne jest tak偶e, aby Twoja strona nie by艂a gorsza pod wzgl臋dem wygody i funkcjonalno艣ci od innych witryn. By膰 mo偶e 鈥炁沺isz鈥 spokojnie na 9. lub 10. miejscu w SERP, a tymczasem Twoja konkurencja pnie si臋 w g贸r臋, by Ci臋 str膮ci膰. Dlatego lepiej 艣ledzi膰 jej poczynania, by w por臋 zareagowa膰.

    Innowacje, zmiany w bran偶ach r贸wnie偶 maj膮 wp艂yw na zmiany pozycji. W ka偶dej bran偶y pojawiaj膮 si臋 nowe technologie i nowe produkty, ale zmieniaj膮 si臋 tak偶e potrzeby konsument贸w. Je艣li Tw贸j sklep zacznie od nich odstawa膰, szybko straci u偶yteczno艣膰 dla klient贸w, a wyszukiwarki bez lito艣ci zdegraduj膮 go do ni偶szych pozycji. Nad膮偶aj za trendami i staraj si臋 oferowa膰 swoim odbiorcom to, na co aktualnie jest popyt. To samo dotyczy tre艣ci na blogu 鈥 z pewno艣ci膮 niekt贸re tematy s膮 w danej chwili w modzie i mo偶e warto o nich napisa膰.

    Naturalnie z czasem stan techniczny Twojej witryny mo偶e ulec pogorszeniu 鈥 mog膮 pojawi膰 si臋 鈥瀦epsute鈥 linki wewn臋trzne, duplikaty stron i inne b艂臋dy optymalizacyjne, kt贸re nale偶y wykry膰 i naprawi膰 jak najszybciej. Ponadto zakres rozwoju witryn stale si臋 zmienia, wi臋c musisz dostosowa膰 si臋 do nowo艣ci i wprowadzi膰 nowoczesne rozwi膮zania techniczne takie jak wersja mobilna, adaptacyjny format projektowania stron itp.

    Pozycjonowanie 鈥 samodzielnie czy z agencj膮?

    Pozycjonowanie 鈥 samodzielnie czy z agencj膮?

    Je艣li zale偶y ci na skutecznym pozycjonowaniu MODx, kt贸re pozwoli Twojemu sklepowi pojawi膰 si臋 na pierwszych stronach wynik贸w wyszukiwania, a jednocze艣nie tam pozosta膰, najlepiej polega膰 na specjalistach w dziedzinie optymalizacji i pozycjonowania stron. Posiadaj膮 oni odpowiedni膮 wiedz臋 i narz臋dzia umo偶liwiaj膮ce wykonywanie konkretnych i niezwykle skutecznych dzia艂a艅. Warto pami臋ta膰, 偶e pozycjonowanie nie jest jednorazow膮 akcj膮. To d艂ugotrwa艂y proces, kt贸ry zajmuje wiele czasu i wymaga sporo cierpliwo艣ci.

    Rozwi艅

    Oczywi艣cie, z pomoc膮 narz臋dzi SEO wiele zada艅 mo偶esz wykona膰 samodzielnie, jednak lepiej zdecydowa膰 si臋 na to tylko w sytuacji, w kt贸rej Tw贸j bud偶et absolutnie nie daje mo偶liwo艣ci zainwestowania pieni臋dzy we wsp贸艂prac臋 z pozycjonerem lub agencj膮 SEO. Przeprowadzenie automatycznej analizy to jedno, ale wykorzystanie pozyskanych danych w praktyce, to trudniejsza sprawa. Trzeba to w ko艅cu zrobi膰 umiej臋tnie, w innym wypadku mo偶esz zaszkodzi膰 swojej witrynie.

    Specjalista wie, jakich praktyk SEO unika膰, z kt贸rych narz臋dzi korzysta膰, by osi膮gn膮膰 cele, jakie wnioski wyci膮ga膰 z analiz i jak pozycjonowa膰, by trafi膰 na szczyt, a przynajmniej do pierwszej dziesi膮tki. Ty w tym czasie mo偶esz zaj膮膰 si臋 innymi aspektami prowadzenia sklepu, ulepszaniem asortymentu oraz obs艂ugi klienta itp.

    Zaplanuj bud偶et na pozycjonowanie SEO

    Ca艂kowity bud偶et na optymalizacj臋 witryny pod k膮tem wyszukiwania w Google mo偶e by膰 r贸偶ny. Zale偶y od ilo艣ci witryn i ich z艂o偶ono艣ci, liczby zapyta艅, kt贸re s膮 promowane, specyfiki niszy i wyj艣ciowego stanu technicznego sklepu.

    Dlatego wa偶ne jest, aby w艂a艣ciwie opracowa膰 strategi臋 marketingu internetowego i promocji SEO oraz okre艣li膰 bud偶et, kt贸ry b臋dzie odpowiada艂 zar贸wno Twoim mo偶liwo艣ciom, jak i celom. Aby przewidzie膰 wszystkie mo偶liwe przeszkody i scenariusze, a tak偶e profesjonalnie wytypowa膰 najskuteczniejsze kluczowe zapytania, powiniene艣 zaanga偶owa膰 konsultanta SEO z do艣wiadczeniem. Pozwoli to zaoszcz臋dzi膰 czas i pieni膮dze.

    W rzeczywisto艣ci nie mo偶na ustali膰 dok艂adnego kosztu us艂ug pozycjonerskich bez wst臋pnego audytu SEO witryny. Przy obliczaniu ceny pozycjonowania witryny nale偶y wzi膮膰 pod uwag臋 pewne czynniki:

    • Konkurencja w tematycznej niszy biznesowej. Znacznie 艂atwiej jest szybko i skutecznie przeprowadzi膰 promocj臋 witryny, w bran偶y o niskiej konkurencyjno艣ci.
    • W艂a艣ciwy wyb贸r rdzenia semantycznego 鈥 zapytania o niskiej cz臋stotliwo艣ci s膮 znacznie 艂atwiejsze i ta艅sze. Dlatego promocja witryny powinna w pierwszej kolejno艣ci skoncentrowa膰 si臋 na takich s艂owach kluczowych.
    • Cele pozycjonowania MODx 鈥 co chcesz osi膮gn膮膰, jakie zdoby膰 pozycje, do jakich odbiorc贸w trafi膰 itp.
    • Stan techniczny 鈥 brak do艣wiadczenia w SEO lub niskie kwalifikacje webmastera mog膮 by膰 przyczyn膮 niskiej pozycji strony w wyszukiwarkach. B艂臋dy techniczne dotycz膮ce rozwoju witryny b臋d膮 musia艂y zosta膰 poprawione przez do艣wiadczonego programist臋 SEO.
    • Wiek i historia domeny 鈥 cena optymalizacji SEO MODx i promocji m艂odych domen jest wy偶sza, co wi膮偶e si臋 z zaufaniem robot贸w wyszukiwarek do starych domen, a tak偶e z faktem, 偶e starsze domeny maj膮 okre艣lony profil link贸w (backlinks z innych zasob贸w) i zdecydowanie wy偶sz膮 wiarygodno艣膰 w por贸wnaniu do domeny, kt贸ra zaczyna dzia艂a膰 od zera.

    Sprawd藕 r贸wnie偶 nasz膮 ofert臋 na:

    Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *