Pozycjonowanie MODx

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Właściwie standardem jest, że duże marki i indywidualni sprzedawcy otwierają swoje sklepy w sieci. Jest to przede wszystkim odpowiedź na oczekiwania konsumentów, którzy coraz częściej właśnie tę formę zakupów wybierają. Jeśli jednak klienci nie widzą Twojego sklepu, nie przyjdą do niego na zakupy, dlatego jednym z Twoich celów nieustannie powinny być wysokie pozycje w rankingach Google. Takie, które zapewniają widoczność. Z tą myślą warto wybierać także platformę, na której ma powstać Twój sklep.

    Oczywiście, nie ma platformy, która wykona całą pracę za nas, jednak nowoczesne oprogramowanie może znacząco ją ułatwić. Pod tym względem na uwagę zasługuje pozycjonowanie sklepu MODx. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom i optymalizacji technicznej pod SEO, narzędzie to cieszy się niezwykłą popularnością i uznaniem w środowisku pozycjonerów oraz właścicieli sklepów internetowych. Co więc odróżnia je od innych podobnych platform, jakie daje możliwości i czy faktycznie pozycjonowanie MODx jest łatwiejsze? Odpowiedzi znajdziesz w dalszej części artykułu.

    Czym jest MODx?

    Czym jest MODx?

    MODx to całkowicie darmowy CMS dla sklepu internetowego, a także framework dla aplikacji. Funkcjonuje w systemie open source, a ponieważ dystrybuowany jest za pomocą specjalnej licencji GPL, można używać go legalnie zarówno do tworzenia osobistego bloga, jak i komercyjnej strony internetowej, którą jest właśnie sklep internetowy. Silnik oprogramowania ma dość szeroką funkcjonalność, która w niczym nie ustępuje płatnym systemom do zarządzania witrynami. Pozwala kilku osobom jednocześnie na tworzenie, organizowanie i edytowanie zawartości strony, a także zarządzanie nią. To niezwykle wygodne rozwiązanie, gdy nad projektem sklepu pracuje cała grupa ludzi.

    Rozwiń

    MODX Evolution, MODX Revolution, MODx Cloud – co to jest?

    MODX Revolution to najnowsza wersja polecana wszystkim użytkownikom i początkującym, którzy nie mają pojęcia, jak zacząć tworzenie strony. Wyróżnia się niezawodnością i ogromną ilością dodatkowych narzędzi. Wersja MODX Evolution jest nieco przestarzała, ale niezbędna dla hostów internetowych, które mają bardzo ściśle ograniczoną pamięć RAM. Z kolei MODx Cloud to darmowa usługa wirtualnego hostingu przeznaczona do bardzo dużych i złożonych projektów, które zazwyczaj powodują duże obciążenie serwera.

    Add-ons, czyli dodatki do MODx

    Platforma MODx w podstawowej wersji ma wszystkie funkcje niezbędne do prowadzenia sklepu internetowego, a przy tym nie jest przeładowana modułami, dzięki czemu nie przytłacza już na starcie. Jeśli z czasem stwierdzisz, że chcesz dodać coś nowego do swojej witryny, możesz to zrobić zaledwie kilkoma kliknięciami bez ryzyka, że utracisz aktualne dane. Co więcej, MODs oferuje prawie 1000 bezpłatnych dodatków add-ons, które pozwalają rozszerzyć funkcjonalność o nowe moduły. Dzięki systemowi open source wiele z nich tworzą i udostępniają sami użytkownicy. Jednym z ciekawszych jest wspomagający pozycjonowanie strony MODx dodatek SEO Suite.

    MODx dla sklepów internetowych

    MODx dla sklepów internetowych

    CMS MODX umożliwia łatwe zarządzanie treścią dowolnej witryny. Dzięki niemu możesz regularnie aktualizować swój sklep internetowy, tworzyć wielopoziomowe strony z dowolną ilością kategorii i produktów, dodawać artykuły blogowe itp. Liczne narzędzia edytorskie pomogą Ci stworzyć nie tylko atrakcyjny wizualnie sklep, ale też praktyczny i przyjazny dla użytkowników.

    Rozwiń

    Szczególne znaczenie dla twórcy sklepu internetowego ma elastyczność i komfort administrowania witryną. Przy tym szeroka funkcjonalność w żaden sposób nie wpływa na łatwość zarządzania treściami. W praktyce oznacza to, że nie musisz poświęcać wiele czasu, by przygotować podstawowe funkcje sklepu i wykonać najważniejsze zadania. Dzięki temu możesz skupić się na innych, istotnych kwestiach swojej działalności. W końcu czas to pieniądz.

    Zalety sklepu internetowego MODX

    1. Dostępność prostych szablonów, które pozwalają tworzyć projekty z dowolnym designem i funkcjonalnością w bardzo krótkim czasie. W systemie MODx nie ma żadnych tajemnic, jest tylko standardowy kod HTML. To niezwykle ważne dla początkujących twórców stron internetowych, którzy nie mieli jeszcze czasu na zdobycie bogatego doświadczenia.

    2. Łatwa optymalizacja. Dziś jednym z głównych kryteriów decydujących o sukcesie niemal każdej witryny jest pozycjonowanie SEO. MODx wspomaga działania optymalizacyjne i ułatwia zdobycie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. W dużym stopniu przyczynia się do tego kod systemu napisany tak, by nie było w nim nawet jednej zbędnej linijki. Taka skrupulatność trafia w gusta botów indeksujących strony.

    3. Dostępność wielu narzędzi do edycji witryny. Jako użytkownik możesz zmienić dosłownie każdy element witryny, co pomoże Ci stworzyć niepowtarzalny sklep internetowy w przepełnionej konkurencją niszy.

    4. Najprostsze wymagania stawiane hostingowi. Aby system działał normalnie, wystarczy baza MySQL, a także obsługa PHP i Apache.

    5. Ogromna ilość różnorodnych modułów. Wśród podstawowych są te niezbędne i kluczowe dla twórców oraz właścicieli sklepów internetowych: galeria, baner, forum, blog, oceny, komentarze, subskrypcja. Wszystkie te moduły są skutecznymi narzędziami, które pozwalają znacznie poprawić wyniki finansowe sklepu internetowego.

    6. Niezwykle szybki silnik. Prędkość ładowania strony ma bezpośredni wpływ na pozycję Twojego sklepu internetowego w SERP.

    7. Niskie wymagania dotyczące wykorzystywanych zasobów. Oznacza to, że system jest w pełni zoptymalizowany do pracy na tanim hostingu.

    8. Szczególne znaczenie dla programistów ma fakt, że zmiana logiki gotowych komponentów jest niezwykle prosta.

    9. Pozwala tworzyć witryny, które mają więcej niż sto stron. Ta funkcja nie jest dostępna na wszystkich podobnych platformach i systemach. Dla sklepu internetowego jest to niezwykle ważne, ponieważ dla każdego produktu należy utworzyć osobną stronę.

    Wady sklepu internetowego MODx

    1. Głównym problemem w rozwoju sklepu internetowego MODx jest to, że pozwala on na tworzenie witryn tylko osobom, które mają wiedzę z zakresu programowania. Faktycznie oferuje wiele udogodnień, ale tylko kompetentny specjalista może je wdrożyć i zrozumieć wszystkie cechy tego unikalnego i wielofunkcyjnego systemu.

    2. Ten sam problem dotyczy projektowania. Silnik sklepu internetowego pozwala stworzyć naprawdę stylową stronę internetową, ale tylko doświadczony profesjonalista może stworzyć naprawdę atrakcyjny design z elementami zachęcającymi odwiedzających do zakupu.

    3. Wysoki koszt zamówienia strony internetowej stworzonej za pomocą systemu MODx. Oczywiście, sam CMS jest darmowy, ale będziesz musiał zatrudnić programistę i projektanta, którzy zbudują Twój sklep. Usługi obu tych specjalistów mogą być bardzo drogie.

    Dlaczego MODx to dobry wybór?

    System zarządzania MODx jest oparty na MySQL i PHP, co pozwala mu działać na dowolnym serwerze. Platforma zapewnia administratorom możliwość tworzenia witryn w popularnych standardach CSS i XHTML, które można dostosować do dowolnej przeglądarki. Jest to bardzo ważne dla nowoczesnych stron internetowych – bez tej funkcji nawet najlepiej zaprojektowany sklep mógłby nie wyświetlać się poprawnie na ekranach urządzeń korzystających z różnych przeglądarek i ich wersji.

    Dużą zaletą prowadzenia sklepu na platformie jest czytelny i przyjazny dla użytkownika interfejs, dzięki któremu zarządzanie treścią jest proste i przyjemne. Platforma dba również o pełne bezpieczeństwo witryn swoich użytkowników – nad kodem czuwa zespół programistów, którzy stale go ulepszają i naprawiają pojawiające się błędy. Niebagatelne znacznie ma także fakt, że platforma nie ogranicza twórców witryn żadnymi gotowymi szablonami i narzuconymi rozwiązaniami. Praktycznie każdy aspekt sklepu jest zależny od Twoich decyzji – możesz go dowolnie edytować i w 100% kontrolować dane wyjściowe. W efekcie nawet kilkanaście witryn stworzonych na MODx będzie od siebie kompletnie różnych.

    Pozycjonowanie MODx – na czym polega?

    Pozycjonowanie MODx – na czym polega?

    Pozycjonowanie i optymalizacja MODx nie różnią się praktycznie niczym od standardowych procesów. To ogół działań wykonywanych w obrębie witryny i nie tylko, mających na celu zwiększenie jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Oczekiwanym rezultatem pozycjonowania jest wzrost ruchu organicznego na w sklepie internetowym, a co za tym idzie większa szansa na pozyskanie dodatkowych klientów i podniesienie poziomu konwersji.

    Rozwiń

    Algorytmy Google, które są odpowiedzialne za ocenę witryny i określenie jej aktualnej pozycji w wynikach wyszukiwania, uwzględniają ponad 200 różnych czynników, które wpływają na pozycję w ich kryteriach oceniania. Algorytmy te są nieustannie udoskonalane i aktualizowane tak, by jak najtrafniej odpowiadać na potrzeby użytkowników. Pozycjonowanie strony to ciągły proces, w którym wszystkie te czynniki muszą być stale monitorowane i ulepszane w celu uzyskania lub utrzymania wysokich pozycji. Proces ten wymaga indywidualnej strategii, wnikliwej analizy i cyklicznej optymalizacji zarówno w samej witrynie, jak i poza nią.

    Po co pozycjonować sklep?

    Prowadząc sklep stacjonarny, dbasz o to, by wyglądał atrakcyjnie i przyciągał uwagę potencjalnych klientów, prawda? W sieci również musisz się o to zatroszczyć, jednak do dyspozycji masz zupełnie inne narzędzia. Ostatecznie chodzi o to, by klient wszedł do Twojego sklepu i dokonał w nim zakupu. W tym celu musisz się pokazać, zaznaczyć swoją obecność w przestrzeni cyfrowej i pokonać niemałą konkurencję.

    Ponieważ rynek e-commerce z roku na rok coraz bardziej rośnie, a konsumenci coraz częściej robią zakupy online, konkurentów tylko przybywa. W takich warunkach nie wystarczy, że Twoja witryna będzie ładna i miła dla oka. Musi się czymś wyróżniać i jak najlepiej odpowiadać na potrzeby konsumentów. Narzędzia SEO to obecnie najlepszy sposób, by dotrzeć do odbiorców docelowych i zbudować rozpoznawalność marki.

    Korzyści płynące z pozycjonowania sklepu MODx

    Ponieważ pozycjonowanie MODx i każde inne jest procesem wieloaspektowym, wszystkie jego składowe wpływają na siebie wzajemnie. I podobnie jest z korzyściami płynącymi ze zdobycia wysokiej pozycji. Widoczność w wyszukiwarce pomaga:

    • umacniać miejsce marki na rynku;
    • kreować profesjonalny wizerunek sklepu;
    • podnosić świadomość marki wśród klientów;
    • zwiększać liczbę odwiedzających;
    • zmniejszać współczynnik odrzucenia i puste koszyki;
    • budować zaufanie i lojalność konsumentów;
    • generować większe zyski.

    Punktem wyjścia pozostaje jednak stabilna i wysoka pozycja w SERP. Google jest używany przez 97% internautów. To znaczy, że każdego dnia miliony polskich użytkowników korzystają z wyszukiwarki, aby znaleźć konkretne informacje, produkty lub usługi, których potrzebują. Według badań takie poszukiwania kończą się na pierwszych dziesięciu pozycjach, a jeśli Twój sklep zajmuje miejsce daleko poza TOP10, możesz być pewien, że nie przyniesie Ci oczekiwanych zysków.

    Co składa się na pozycjonowanie sklepu?

    Co składa się na pozycjonowanie sklepu?

    Pozycjonowanie MODx jest przedsięwzięciem złożonym, indywidualnym i wieloetapowym, które wymaga czasu i cierpliwości. Składa się na nie szereg działań w kilku obszarach w obrębie samej witryny, ale także poza nią. Ponieważ wszystkie te elementy wpływają na siebie wzajemnie, nie można skupić się tylko na jednym z nich – bez dobrych treści niemożliwa będzie ich optymalizacja pod SEO, a sklepu pełnego problemów technicznych nie uratuje nawet najlepszej jakości content. W jakim więc zakresie należy przeprowadzić pozycjonowanie MODx, by faktycznie przyniosło efekty?

    Rozwiń

    Optymalizacja techniczna SEO. Techniczne SEO jest głównym krokiem w promowaniu każdej witryny. Koncentruje się na tym, aby strony ładowały się szybko i wyświetlały prawidłowo na dowolnym urządzeniu. Jego celem jest także identyfikacja błędów w kodzie, problemów z indeksacją, a także duplikatów stron i treści. Techniczna optymalizacja MODx powinna sprawić, by Twój sklep był nie tylko przyjazny dla algorytmów wyszukiwarki, ale przede wszystkim dla użytkowników. Tak zwany User Experience (UX) jest niezwykle ważnym czynnikiem, który determinuje działania podjęte w obrębie pozycjonowania.

    Content marketing. Istotą content marketingu jest tworzenie oraz rozpowszechnianie przydatnych i interesujących informacji w celu zdobycia zaufania użytkowników i przyciągnięcia nowych klientów. Naturalnym takiego działania są opisy tekstowe, tematyczne artykuły poradnikowe, recenzje wideo, podcasty i wszelkie inne sposoby mówienia o produkcie czy usłudze tak bezstronnie, jak to tylko możliwe. Ogólnie rzecz biorąc, takie podejście buduje zaufanie ludzi i pewność, że mają do czynienia z profesjonalistami.

    Dziś niezwykle trudno jest samodzielnie poruszać się po ogromnym strumieniu ofert. Dlatego konsumenci zwracają uwagę na tych dostawców towarów i usług, którzy demonstrują swoją wiedzę, gotowość do pomocy w wyborze, kierowania i udzielania najlepszych rekomendacji niedoświadczonym użytkownikom. Nie sprzedaje produktu ani usługi tu i teraz — jego efekt jest długoterminowy. W dłuższej perspektywie działa na rzecz zwiększenia zaufania i lojalności odbiorców.

    Optymalizacja SEO treści. SEO w zakresie treści opiera się przede wszystkim na słowach kluczowych i ich umiejętnym wpleceniu w elementy sklepu – nagłówki, opisy kategorii i produktów, teksty blogowe itp. Dzięki nim strona internetowa zajmuje wyższą pozycję na liście wyników wyszukiwania. Dlatego warto publikować różne artykuły eksperckie lub prowadzić blog firmowy na danej stronie. Firma, która jest uważana za kompetentną i profesjonalną w tej dziedzinie, jest uważana za godną zaufania ze strony klientów.

    Właściwe słowa są kluczem do sukcesu. Wnikliwa analiza branży, grupy docelowej, a także konkurencji pozwala na stworzenie mocnego rdzenia semantycznego, na który pozycjonuje się sklep internetowy. Przy tworzeniu treści na dowolną witrynę trzeba brać pod uwagę nie tylko potrzeby odbiorców, ale też konkretne wytyczne SEO – unikalność, użyteczność, merytoryczność, odpowiednia długość, formatowanie i nasycenie frazami kluczowymi.

    Link building. Budowa profilu linków zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych ma ogromny wpływ na optymalizację MODx. Jego głównymi celami są: zwiększenie pozycji sklepu w SERP, generowanie ruchu i promowanie witryny wśród docelowych odbiorców za pomocą kluczowych zapytań (głównie tych o niskiej częstotliwości wyszukiwania).

    Linki wewnętrzne ułatwiają nawigację użytkownikom oraz botom Google. Z kolei linki zewnętrzne na renomowanych stronach pozwalają wyszukiwarce określić wiarygodność Twojej witryny.

    MODx – pozycjonowanie sklepu od podstaw

    MODx – pozycjonowanie sklepu od podstaw

    Jak już wiesz, widoczność sklepu w dużej mierze zależy od jej odpowiedniej optymalizacji, zaczynając od strony graficznej, poprzez wewnętrzny system linków, kończąc na wartościowych treściach zamieszczonych na stronie – opisach produktów, kategorii i samego sklepu. Najważniejszymi etapami pozycjonowania sklepu internetowego są:

    Rozwiń

    Analiza aktualnego stanu witryny

    Zanim przejdziesz do jakichkolwiek prac pozycjonerskich w swoim sklepie, musisz określić, gdzie jest zacząć i co najbardziej wymaga uwagi. W tym celu należy przeprowadzić analizę witryny. Można podzielić ją na kilka charakterystycznych części:

    • analiza pozycji – sprawdza dopasowanie strony i jej optymalizację pod wybrane zapytania;
    • analiza techniczna strony – przeprowadzana w celu określenia problemów w działaniu i kodzie strony;
    • analiza treści witryny – sprawdza jakość, unikalność i optymalizację pod SEO całego contentu – od tekstów po grafiki;
    • analiza użyteczności – czyli, jak wygodne jest korzystanie z witryny i czy jest przyjazna dla użytkownika.

    Dobór słów kluczowych

    Analizując swoją grupę docelową oraz jej potrzeby, specyfikę branży, w której działasz, a także konkurencyjne sklepy, powinieneś zbudować rdzeń semantyczny. Pod tym pojęciem kryją się zapytania w wyszukiwarce, na które odpowie Twoja witryna. Prościej mówiąc, są to wszystkie słowa kluczowe, na które chcesz pozycjonować swój sklep.

    Dobór właściwych fraz ma duże znaczenie dla pozycjonowania MODx. Najczęściej wybierane są dla kategorii produktów lub konkretnych nazw najbardziej charakterystycznych dla danego sklepu, lub niszy. Ważne jest, aby stale się zmieniały i były aktualne względem zmieniającej się oferty sklepu, szczególnie gdy mówimy o sezonowości branży.

    Wiele osób uważa, że duża liczba słów kluczowych używanych na stronie internetowej gwarantuje sukces. Niestety byłoby to zbyt proste. Liczba słów kluczowych jest ważna, ale musisz znać ich umiar. Wyszukiwarki zwracają szczególną uwagę na gęstość słów kluczowych, nie powinna przekraczać 3%. Nadmiar fraz jest traktowany przez algorytmy Google jak spam i może doprowadzić do tego, że Twój sklep spadnie niżej w wynikach wyszukiwania.

    Opracowanie i wdrożenie strategii SEO

    Na podstawie danych zebranych z analizy swojego sklepu, a także wybranych słów kluczowych możesz przystąpić do opracowania kompleksowej strategii optymalizacji SEO MODx. Zaplanuj poszczególne działania, wybierz narzędzia, które ułatwią Ci pracę i pomogą monitorować postępy. Dobrze jest też zawczasu przemyśleć strukturę swojego sklepu. Najczęściej są to dość rozbudowane witryny, dlatego dość łatwo o pomyłki i błędy – nieaktywne strony, błędne linki, duplikaty treści itd. Realizuj obraną strategię metodycznie i stopniowo, krok po kroku. Dzięki temu nie przegapisz żadnych istotnych elementów.

    Tworzenie wartościowego contentu

    Treści, które umieszczasz w swoim sklepie, muszą odpowiadać Twojej strategii. Zadbaj o ciekawy content, który będzie pasował do Twojej działalność. W tym obszarze najlepszym pomysłem jest prowadzenie tematycznego bloga, na którym możesz dzielić się z odbiorcami swoją wiedzą ekspercką w danej dziedzinie. Teksty muszą być napisane starannie, zawierać odpowiednią ilość słów kluczowych, ale też nagłówki i tytuły, a także elementy wizualnie urozmaicające lekturę – tabelę, listy wypunktowane i numerowane, grafiki, zdjęcia itd. Pamiętaj o odpowiedniej optymalizacji nie tylko nowego contentu, ale także tego już istniejącego.

    Budowanie linków zewnętrznych

    Profesjonalne pozycjonowanie SEO MODx obejmuje nie tylko działania w obrębie strony (tzw. on site), ale również poza nią (off site). Umiejętne budowanie profilu linków na zewnętrznych stronach nie tylko pozwala zwiększyć pozycję witryny w wynikach wyszukiwania, ale także pozytywnie odzwierciedla renomę i wiarygodność Twojej marki w Internecie. Linki z jednej witryny do drugiej są w rzeczywistości poleceniami, a wyszukiwarkom sygnalizują, że treści publikowane na danej stronie są przydatne i interesujące dla użytkownika. Im bardziej dane treści są polecane przez inne witryny wysokiej jakości i wiarygodności, tym większe zaufanie budzą.

    Linki powinny pochodzić z dobrych źródeł, najlepiej witryn, które mają już wyrobioną pozycję i autorytet. Ważna jest także ich różnorodność – linki umieszczaj na swoim blogu, mediach społecznościowych, forach tematycznych, w ramach artykułów gościnnych na stronach branżowych, a także treściach sponsorowanych,. Nie ograniczaj się do jednego kanału i pod żadnym pozorem nie idź na skróty, kupując linki. Nie jest to praktyka lubiana przez wyszukiwarki i może zakończyć się dla Twojego sklepu nałożeniem kary.

    Jak doświadczenie użytkownika wpływa na algorytmy wyszukiwarek

    Jak doświadczenie użytkownika wpływa na algorytmy wyszukiwarek

    Aby zrozumieć znaczenie UX dla SEO, musisz wyobrazić sobie, jak działają algorytmy wyszukiwania. Użytkownik wpisuje zapytanie w pasku wyszukiwania, a algorytmy tworzą stronę z wynikami na podstawie dopasowania do niego. Użytkownik bada listę i przechodzi do witryny, która, jego zdaniem, najlepiej odpowiada na jego potrzebę. Po wejściu na stronę odwiedzający w ciągu kilku sekund decyduje, czy chce pozostać na stronie, czy ją opuścić. Na koniec odwiedzający otrzymuje potrzebne informacje, znajduje poszukiwany produkt i może szybko dokonać zakupu lub skontaktować się z właścicielem.

    Rozwiń

    To właśnie ten ostatni element ma największe znaczenie dla pozycji w wyszukiwaniu. Jeśli witryna nie spełnia żądania, ładuje się powoli i jest trudna w użyciu, użytkownik ją opuści. Dla robotów wyszukiwarek jest to znak, że strona nie użyteczna. Jeśli zaangażowanie użytkowników jest niskie, ocena witryny szybko spadnie, a wraz z nią ruch i zyski.

    Okazuje się, więc że UX dla algorytmów wyszukiwania oznacza nie mniej niż poprawnie wybrane słowa kluczowe. Szczególną uwagę należy zwrócić na dwa elementy: użyteczność strony oraz kontekst treści.

    Aby odwiedzający, którzy po raz pierwszy wejdą na stronę, zostali dłużej, ważne są trzy czynniki:

    • szybka prędkość ładowania strony;
    • trafne projektowanie stron internetowych;
    • przejrzysta prezentacja informacji.

    Wejdź w buty klienta i przeanalizuj wrażenia z pierwszej wizyty. Czy projekt jest zgodny z tematyką strony? Strona ładuje się szybko zarówno w wersji desktop, jak i mobilnej? Czy nagłówki i odwołania witryny są jasne? Czy informacje na stronie są jasno sformułowane?

    Poprawa doświadczenia użytkownika w tym zakresie przyczynia się do jego większego zaangażowania. Jeśli pierwsze wrażenie odwiedzających okaże się pozytywne, zwiększa to szanse na kontynuację interakcji ze stroną i ponowną wizytę, a nawet dokonanie zakupu.

    Ale zwrócenie uwagi użytkownika nie wystarczy. Musisz także zatrzymać go na stronie, a do tego potrzebna jest odpowiednia i interesująca treść. Aby zwiększyć ruch i zasięgi, możesz znaleźć optymalne kluczowe zapytania, zająć pierwsze pozycje w SERP, stworzyć atrakcyjną treść odpowiednią dla wybranych fraz. Jednak jeśli chcesz zwiększyć zaangażowanie odbiorców, musisz wziąć pod uwagę intencje wyszukiwania użytkowników.

    Zastanów się, w jakim celu ludzie przychodzą na Twoją stronę? Czy chcą się czegoś nauczyć, dokonać zakupu lub uzyskać poradę? Twoje treści powinny nie tylko dostarczać informacji, ale też jak najlepiej zaspokajać potrzeby klientów.

    Optymalizacja SEO MODx

    Optymalizacja SEO MODx

    SEO (ang. Search Engine Optimization) to optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek, która jest jedną ze składowych całego procesu pozycjonowania. Są to wszystkie działania mające na celu zwiększenie pozycji strony w wyszukiwarce i podniesienie jej oceny „w oczach” botów Google. Mają one swoje kryteria oceniania, które należy uwzględnić na każdym etapie pozycjonowania sklepu MODx. Poniżej omówimy najważniejsze z nich.

    Rozwiń

    Odpowiednie opisy meta

    Meta tagi na wszystkich stronach witryny muszą być wypełnione: tytuł (Title), opis (Description), do tego odpowiednio użyte nagłówki i atrybut ALT dla obrazów. Powinny one zawierać promowaną frazę kluczową lub kilka z nich, a także odpowiadać konkretnym wymaganiom SEO.

    Tekst w tytule strony (Title) powinien mieścić się w granicach 60-70 znaków ze spacjami, ponieważ więcej znaków jest przycinanych przez wyszukiwarki. Co więcej, zaleca się rozpoczęcie tytułu od słowa kluczowego, a nawet jego dokładnego wystąpienia. Styl również ma znaczenie – tytuł powinien być atrakcyjny i intrygujący dla potencjalnych klientów!

    Kolejnym istotnym elementem jest meta opis strony (Description), który użytkownik zobaczy w wynikach wyszukiwania zaraz pod tytułem. Na jego podstawie może ocenić, czy strona faktycznie zawiera poszukiwane przez niego informacje lub produkty. Meta opis powinien mieścić się w granicach 150-200 znaków ze spacjami, ale zalecana długość to około 155 znaków. Ważne jest również, aby zawierał słowa kluczowe, nawet na samym początku. Nie może natomiast powielać tytułu artykułu, ani treści z właściwego tekstu na danej stronie.

    Wspomniany wcześniej atrybut ALT pozwala robotom wyszukiwarek zrozumieć, co jest wyświetlane na obrazie. Ponadto jego treść staje się widoczna dla użytkowników, jeśli z jakiegoś powodu obraz nie może zostać załadowany. Optymalna długość atrybutu to 65-80 znaków ze spacjami. Warunkiem koniecznym jest zawarcie w nim jednego słowa kluczowego.

    Nagłówki oznaczane jako <h1>-<h6> pomagają uporządkować treści na stronie, tworząc niejako ich hierarchię przydatności dla wyszukiwarek – im wyższy poziom nagłówka, tym wyższy priorytet w rankingu. Najważniejszy jest oczywiście znacznik <h1>, czyli nagłówek strony głównej. Na całej stronie można użyć go tylko raz. Pozostałe to podtytuły, które mogą się powtarzać. W nagłówkach oczywiście również dobrze jest użyć słów kluczowych.

    Mapa strony dla wyszukiwarek

    Tak zwana sitemap to lista stron witryny w kolejności hierarchicznej wygenerowana w formacie XML. To nawigator, który pomaga wyszukiwarkom poprawnie indeksować witrynę i oraz wszystkie jej podstrony. Mapa strony zawiera takie informacje jak:

    • lista adresów URL stron i ich hierarchia;
    • rodzaj publikowanych treści — obrazy, filmy;
    • informacje o alternatywnych wersjach stron;
    • dane dotyczące częstotliwości odświeżania – jeśli strona jest już indeksowana i nie ma na niej żadnych zmian, robot nie sprawdzi jej ponownie;
    • informacje o priorytetach stron — które sekcje należy najpierw przeskanować.

    Jej brak nie jest traktowany przez boty jako problem o charakterze krytycznym, ale biorąc pod uwagę przydatność sitemap, lepiej stworzyć ją dla swojego sklepu. Pomaga szybko wyśledzić błędy 404, problemy podczas skanowania adresu URL czy strony zamknięte dla indeksowania. Jest też szczególnie przydatna, gdy w witrynie znajdują się strony, które nie są w żaden sposób powiązane z innymi — to znaczy, że nie można uzyskać do nich dostępu ani przez link wewnętrzny, ani zewnętrzny. Oprócz tego mapa jest szczególnie potrzebna witrynom:

    • nowym, które mają niewiele linków zewnętrznych;
    • tym, na których często wprowadzane są zmiany;
    • tym o złożonej strukturze, takim jak sklepy internetowe.

    Błąd 404 i przekierowania

    Poprawna strona błędu 404 wyraźnie mówi, że dana strona nie istnieje, a przy tym oferuje łatwy powrót do poprzedniej zawartości, strony głównej lub innych, które mogłyby zainteresować użytkownika na podstawie jego poprzednich wyborów.

    Często zdarza się, że użytkownicy trafiają na nieistniejące podstrony witryny. Jest nawet bardziej prawdopodobne w przypadku sklepów, w których asortyment regularnie się zmienia. Gdy użytkownik znajdzie się na takiej stronie, może zrezygnować z dalszego oglądania Twojego sklepu. Aby więc uniknąć utraty odwiedzających, użyj przekierowań 301, które automatycznie wskażą użytkownikowi aktualne strony, które mogą zawierać odpowiedzi na jego zapytanie.

    Konfigurowanie indeksowania

    Boty wyszukiwarki wykonują okresowe skanowanie witryny i sprawdzają jej aktualizacje – nowe partycje, usunięte partycje, zmiany w strukturze i treści itp. Wszystkie te dane są indeksowane i w ten czy inny sposób wpływają na pozycjonowanie. Niektóre strony są niezbędne dla funkcjonowania witryny, ale nie ma potrzeby, by boty je skanowały. Aby to zmienić, potrzebujesz pliku robot.txt. Pozwala on określić zasady indeksowania witryny przez wyszukiwarkę i sprawić, że konkretne strony staną się „niewidoczne” dla botów, ale nadal będą działać dla użytkowników.

    Usuwanie duplikatów stron i treści

    Problemy, które mogą pojawić się w witrynie z powodu duplikatów stron, dotyczą prawidłowej indeksacji, rozmycia trafności i pozycjonowania stron innych niż docelowe, a także utraty naturalnych linków, które mogą pojawiać się na stronach duplikatów. W najgorszym wypadku sklep może znacząco spaść w rankingu wyszukiwarki lub zostać ukarany odpowiednimi sankcjami. Dlatego w procesie pozycjonowania MODx należy zwrócić szczególną uwagę na tę kwestię.

    Warto też pamiętać, że duble mogą występować w dwóch typach:

    • Pełne duplikaty mają miejsce, gdy ta sama treść jest dostępna pod różnymi adresami URL, np.: http://www.twojsklep.pl / i https://www.twojsklep.pl/.
    • Częściowe duplikaty, czyli sytuacje, gdy strony mają wspólną semantykę, odpowiadają na te same potrzeby i zapytania użytkowników, mają podobną treść, ale nie są swoimi pełnymi kopiami.

    Identyfikacja pełnych duplikatów jest znacznie łatwiejsza, a równocześnie mogą one powodować znacznie więcej problemów ze względu na swoją masowość. Z kolei duplikaty częściowe muszą być naprawiane punktowo podczas tworzenia prawidłowej struktury witryny.

    Podobną kwestią są zduplikowane treści, które często znajdują się w sklepach na stronach z opisami produktów. Może to wynikać z:

    • tworzenia różnych stron dla kilku wariantów tego samego produktu, np. w przypadku czterech stron dla jednego modelu lodówki w innym kolorze;
    • kopiowania opisów produktów ze strony producentów i w tej sytuacji zawsze musisz oznaczyć źródło linkiem;
    • kopiowania informacji z innych stron.

    Powielone treści również wymagają naprawy, o czym więcej powiemy w następnym punkcie.

    Oryginalne opisy produktów i kategorii

    Częstym błędem właścicieli sklepów jest kopiowanie opisów produktów ze stron producenta. Jest to oczywiście szybsze i tańsze rozwiązanie, ale ma bardzo negatywny wpływ na pozycję strony, dlatego lepiej zainwestować czas i pieniądze w stworzenie własnych, unikalnych tekstów. Muszą zawierać wszystkie najważniejsze dla klienta informacje, specyfikację i dane techniczne, a także słowa kluczowe. Zadbaj o to, by opisy były ciekawe i zachęcały do kupna produktu – to nie może być ciąg informacji bez uzasadnienia. Nie zapomnij także o użyciu nagłówków w odpowiedniej hierarchii. Będzie to bardzo dobrze odebrane przez boty Google. Oryginalny opis produktu nie tylko ułatwia optymalizację strony, ale także pozwala stworzyć profesjonalny wizerunek sklepu, który klienci zawsze cenią.

    Linkowanie wewnętrzne

    Innym zadaniem związanym z optymalizacją MODx jest stworzenie wewnętrznego systemu linków, czyli odniesień w obrębie witryny. Na przykład w opisie produktu możesz odnieść się do innego podobnego produktu lub kategorii dodatkowych produktów. Innym sposobem jest umieszczenie linków do konkretnych produktów w pasującym tematycznie blogu sklepu.

    Linki wewnętrzne mogą być nawigacyjne i kontekstowe. W pierwszym przypadku są to linki umieszczone w menu, stopce i na pasku zakładek. Pomagają poruszać się po witrynie, tworząc niejako jej mapę. W drugim przypadku są to linki umieszczone w treści strony, tj. w tekście lub modułach typu „inni klienci oglądali również” czy „oferty wybrane dla ciebie” itp. Linki kontekstowe prowadzą odwiedzających do interesujących i powiązanych ze sobą treści.

    Dlaczego strona potrzebuje linków wewnętrznych? Przede wszystkim usprawniają interakcję użytkowników z witryną, zwiększają długość pobytu na stronie, a także mogą zachęcać odwiedzających do zakupu. Określają hierarchię i strukturę witryny, co również jest niezwykle istotne w pozycjonowaniu MODx i pomaga w promocji sklepu. Linki wewnętrzne pozwalają przyspieszyć indeksowanie i bezpośrednio przyczyniają się do podniesienia PageRank oraz pozycji strony w SERP.

    Przemyślana budowa sklepu

    Już na początku tworzenia sklepu należy dokładnie przemyśleć jego strukturę — podział na kategorie, podkategorie i podstrony. Im bardziej przejrzysta struktura, tym lepiej. Zwróć uwagę na poziom zagnieżdżania stron. Każda strona docelowa powinna być dostępna od strony głównej w nie więcej niż 3 kliknięciach, dlatego nie należy tworzyć zbyt skomplikowanych systemów kategorii i podkategorii.

    Konfiguracja adresów czytelnych dla człowieka

    Przyjazne i czytelne dla użytkownika adresy URL mają pozytywny wpływ na pozycjonowanie sklepu MODx i jego widoczność w SERP. Adresy stron nie powinny składać się z losowego zestawu znaków, ale raczej odzwierciedlać tematykę konkretnej strony. Dobrze też, by znalazły się w nich słowa kluczowe. Zoptymalizowany pod kątem SEO adres URL daje użytkownikom jasne informacje, a co za tym idzie, zwiększa ich zaufanie.

    Dla prawidłowego indeksowania ważne jest, aby strony witryny odzwierciedlały jej strukturę. Dlatego poziomy zagnieżdżenia adresów URL muszą odpowiadać poziomowi zagnieżdżania stron w stosunku do katalogu głównego witryny. Nie warto jednak popadać w skrajność i robić adresów z pięcioma poziomami zagnieżdżenia lub więcej.

    Podczas tworzenia adresów należy przestrzegać prostych zasad:

    • musisz wykluczyć wszystkie znaki specjalne, takie jak: „?”, „=”, „&”;
    • możesz bez ograniczeń używać liczb w pseudo statycznych adresach;
    • w roli separatora słów w adresie lepiej używać symbolu ”– „ (dywiz);
    • pamiętaj o słowie kluczowym w URL.

    Page speed i responsywność

    Sprawdź szybkość ładowania witryny i oceń, z jaką prędkością można ją przeglądać zarówno na komputerze, jak i na urządzeniach mobilnych. Szybkość ładowania stron witryny jest dziś bardzo ważnym kryterium oceny dla wyszukiwarek. Możesz przeprowadzić analizę i zidentyfikować problemy witryny w zakresie szybkości ładowania za pomocą Google PageSpeed Insights.

    Co jeszcze musisz wiedzieć o pozycjonowaniu MODx?

    Co jeszcze musisz wiedzieć o pozycjonowaniu MODx?

    Frazy długiego ogona

    Zapytania z długim ogonem (long tail) to frazy kluczowe składające się z kilku słów, które ulepszają i konkretyzują zapytanie. Charakteryzują się małą konkurencyjnością i niską częstotliwością wyszukiwania, a jednocześnie generują 70% ogólnego ruchu na stronie. Jego niewątpliwą zaletą jest możliwość zdobycia wysokich pozycji, a także dotarcie do odbiorców docelowych z większą szansą na dokonanie zakupu. Oznacza to, że frazy long tail generują ruch wysokiej jakości i podnoszą współczynnik konwersji.

    Rozwiń

    Pozycjonowanie MODx na frazy z długim ogonem jest zalecane, gdy promowanie witryny w najwyższych wynikach wyszukiwania dla ogólnych zapytań o wysokiej częstotliwości jest zbyt trudne ze względu na sporą konkurencję z dużymi, autorytatywnymi witrynami. Nie jest oczywiście tak, że pozycjonowanie na długie frazy jest zadaniem prostszym, ale w niektórych przypadkach może się okazać najlepszym wyjściem. Z drugiej strony specjaliści odradzają skupianie się tylko na jednym konkretnym typie słów kluczowych, dlatego trzeba znaleźć złoty środek między frazami long tail, a bardziej ogólnymi frazami generycznymi.

    Przesycenie słowami kluczowymi

    Słowa kluczowe nie tylko powinny być odpowiednio dobrane. Liczy się także ich naturalne użycie w tekstach oraz ilość. I nie jest tak, że im więcej, tym lepiej. Większość autorów, pisząc artykuły, zwraca szczególną uwagę na gęstość słów kluczowych w tekście, zapominając o stylu. Nie można zaprzeczyć, że wskaźnik ten jest bardzo ważny przy optymalizacji MODx witryny, jednak nadmiar słów kluczowych może spowodować, że algorytm Google zacznie postrzegać wszystkie opublikowane treści jak spam.

    Optymalne nasycenie tekstu frazami kluczowymi szacuje się na 4-6% całego tekstu. Aby to obliczyć ten wskaźnik, wystarczy sprawdzić, ile słów kluczowych przypada na 1000 słów tekstu – jeśli jest to 40 fraz na 1000, wynik wynosi 4%. Istnieją formuły, które umożliwiają dokładniejsze obliczenia, ale w większość przypadku to proste działanie jest wystarczające.

    Używanie odpowiednich narzędzi SEO

    Istnieje wiele narzędzi dla optymalizacji SEO MODx, a także innych platform. Dostępne są zarówno warianty płatne, jak i darmowe. Niektóre wypełniają szereg złożonych zadań optymalizacyjnych, inne skupiają się na jednym konkretnym aspekcie SEO. Tego typu programy i usługi mogą analizować Twój sklep, a także konkurencyjne witryny, sprawdzać prędkość ładowania strony i responsywność na urządzeniach mobilnych, wyszukiwać błędy w kodzie, a także wszelkiego rodzaju problemy techniczne. Wiele narzędzi SEO oferuje także pomoc w analizie i doborze właściwych słów kluczowych, monitorowaniu pozycji na konkretne zapytania, a także badaniu aktualnie panujących wśród użytkowników trendów.

    Wśród darmowych narzędzi na uwagę zasługują wszystkie usługi Google – Keyword Planner, Trends, Analytics – a z płatnych najlepsze wydają się Senuto, Ahrefs, Semstorm. Warto korzystać z narzędzi SEO do optymalizacji MODx, ponieważ znacząco ułatwiają prace pozycjonerskie i automatyzują wiele związanych z tym procesów. Ostatecznie ręczna weryfikacja stanu witryny jest nieefektywna i może generować sporo błędów, szczególnie gdy mówimy o tak złożonych zasobach, jak sklepy internetowe.

    Działania wspierające pozycjonowanie sklepu MODx

    Pozycjonowanie sklepów internetowych warto wspierać dodatkowymi czynnościami „okołopozycjonerskimi”. Jedną z nich może być organizacja wydarzeń i konkursów w social media, a także umieszczanie w postach linków do konkretnych produktów lub podstron. To drugie działanie wchodzi oczywiście w zakres budowania linków zewnętrznych, o których już co nieco wiesz.

    Działanie, które może zdecydowanie poprawić pozycjonowanie MODx, to inwestycja w kampanie reklamowe Google Ads. Połączenie tych dwóch strategii bezpośrednio wpłynie na jeszcze większą widoczność Twojego sklepu w sieci. Oczywiście wymaga to dodatkowego nakładu finansowego, jednak jest to inwestycja, która zwróci Ci się z nawiązką.

    Blogowanie na tematy związane z Twoim sklepem i branżą, której działasz również zwiększyć widoczność Twojej witryny. Tutaj liczy się pomysłowość, użyteczność i unikalność treści, a także ich optymalizacja pod SEO. Możesz więc publikować artykuły, polecające najlepsze produkty na prezent lub dany sezon, tworzyć listy bestsellerów, a także poradniki, jak wybierać najlepsze towary z danej kategorii. Możliwości są nieograniczone.

    Dodatkowo powinieneś zadbać o to, by w Twoim sklepie były łatwo dostępne dane kontaktowe, by użytkownicy mogli dzielić się swoimi opiniami i oceniać produkty, a także wybierać wygodny sposób płatności oraz dostawy. Zadbaj o pozostawienie formularza kontaktowego i nie zapomnij odpowiadać na pytania lub uwagi odbiorców. Przestrzeganie zasad SEO, przemyślana strategia cenowa, ciągłe poszerzanie asortymentu produktów i dbanie o zadowolenie klientów pozwolą Twojemu sklepowi szybko się rozwijać i generować duże zyski.

    Jak pozycjonować, by nie narazić się botom Google?

    Jak pozycjonować, by nie narazić się botom Google?

    Black Hat SEO to optymalizacja witryny przy użyciu technik zabronionych przez wyszukiwarki. Ten rodzaj promocji może być skuteczny, ale niesie ze sobą duże ryzyko otrzymania sankcji ze strony Google. Dlaczego wyszukiwarki nie lubią Black Hat SEO? Odpowiedź jest bardzo prosta. Głównym celem algorytmów jest udzielenie najbardziej użytecznej odpowiedzi na zapytanie użytkownika, poprzez wyświetlenie najtrafniejszych stron. Praktyki czarnego SEO uniemożliwiają im wykonanie tego zadania. Ich celem jest jedynie „wepchnięcie” witryny na szczyt list SERP bez uwzględniania potrzeb użytkownika.

    Rozwiń

    Wśród działań czarnego SEO można wymienić:

    • Ukryty tekst i linki. To nic innego jak dodanie do witryny treści ukrytych przed użytkownikami i dostępnych wyszukiwarkom ze słowami kluczowymi Tekst można ukryć na kilka sposobów, np. nadając mu kolor tła stron, używając stylów CSS, chowając go za obrazem czy w końcu pisząc czcionką o zerowym rozmiarze. Z kolei ukryte linki mogą dostać się do witryny bez wiedzy jej właściciela podczas instalowania modułów i rozszerzeń o wątpliwym pochodzeniu. Ich autorzy czasami zawierają takie linki w oprogramowaniu, aby promować swoje zasoby.
    • Cloaking lub maskowanie. Ta metoda polega na tym, że botom wyszukiwarek i użytkownikom wyświetlane są różne treści na stronach. Zwykli odwiedzający widzą standardowy czytelny tekst, a wyszukiwarki widzą treści przesycone słowami kluczowymi. Jeśli algorytm zidentyfikuje takie działania, nałoży na witrynę odpowiednią karę.
    • Doorway page, czyli strona internetowa stworzona specjalnie w celu promowania innej witryny lub sklepu. Zwykle tworzy się wiele takich stron, które są wypełnione dużą liczbą słów kluczowych. Są one wyprowadzane na szczyt SERP, po czym automatycznie przekierowują użytkowników do promowanej witryny.
    • Linkbombing. Rodzaj spamu linkowego, w którym strona jest promowana poprzez aktywną optymalizację zewnętrzną i użycie tekstów z anchorami, które nie są zgodne z treścią strony. Linkbombing służy zarówno do promowania własnej strony internetowej, jak i do psucia wiarygodności konkurentów. Ta metoda jest szybko rozpoznawana przez wyszukiwarki i powoduje banowanie witryny.
    • Niewłaściwa promocja za pomocą linków zewnętrznych. Jedna z najpopularniejszych praktyk black SEO. Linki do strony są uzyskiwane na drodze wymiany w oparciu o programy partnerskie, poprzez masowe zakupy na giełdach linków, czy automatyczne generowanie komentarzy z linkami. Program do umieszczania komentarzy dodaje je do dowolnych dostępnych projektów-stron internetowych, blogów i forów bez względu na ich tematykę.

      Gdy na stronie szybko pojawi się wiele linków z niezweryfikowanych i niskiej jakości źródeł, nie będzie to miało pozytywnego wpływu na optymalizację MODx i pozycjonowanie. Obecnie, aby poprawić widoczność sklepu w wynikach wyszukiwania trzeba tworzyć profil z linków z renomowanych witryn o podobnych tematach i płynne budowanie masy referencyjnej.

    Ile czasu zajmuje pozycjonowanie sklepu MODx?

    Ile czasu zajmuje pozycjonowanie sklepu MODx?

    Powiedzmy, że zakończyłeś żmudny proces pozycjonowania i chciałbyś teraz zebrać jego plony w postaci dużej widoczności witryny, lepszych pozycji i wzrostu ruchu oraz konwersji. Musisz jednak uzbroić się w cierpliwość, ponieważ w pozycjonowaniu nic nie dzieje się natychmiast. Zdarza się, że efekty działań pozycjonerskich są widoczne już po kilku dniach, jednak najczęściej potrzeba czasu, by strona trafiła na pierwszą stronę wyszukiwarki pod wybrane frazy. W większości przypadków sukces jest zauważalny 2 lub 3 miesiące później, a w przypadku bardzo konkurencyjnych słów kluczowych dotarcie do zadowalających pozycji zajmuje nawet pół roku lub dłużej.

    Rozwiń

    Co wpływa na czas pozycjonowania?

    Pozycjonowanie strony MODx zależy od kilku czynników, które mają bezpośredni wpływ na czas oczekiwania na pierwsze efekty. Niewątpliwie najważniejszym z nich jest konkurencyjność w danej branży. Im więcej stron jest pozycjonowanych według słowa kluczowego, tym trudniej jest awansować na wyższe pozycje. Z drugiej strony niektóre branże są bardzo niszowe i oferują tak specyficzne produkty, że również popyt na nie jest mniejszy. Co za tym idzie, zainteresowanie nimi jest niewielkie.

    W przypadku pozycjonowania MODx na krótkie, generyczne frazy na rezultaty możesz czekać nawet kilka miesięcy. Jednocześnie będzie to kosztować dużo pieniędzy. Dlatego w bardzo konkurencyjnych środowiskach lepszym pomysłem może być pozycjonowanie na frazy długiego ogona. Tutaj również trzeba będzie poczekać na efekty, ale czas oczekiwania można skrócić do kilku miesięcy, a nawet tygodni.

    Mówi się, że czas to pieniądz i w przypadku pozycjonowania MODx jest to prawda. To, ile będziesz musiał czekać na rezultaty działań pozycjonerskich, może zależeć od tego, ile jesteś w stanie w nie zainwestować. Jeśli masz duże zasoby finansowe, które możesz wydać na stworzenie wartościowych treści, promocję SEO czy budowanie relacji z potencjalnymi klientami, z pewnością będziesz czekać krócej.

    Ważna jest również historia Twojej domeny w Google. Jeśli witryna jest nowo zarejestrowana, algorytm uzna ją za neutralną. Tymczasem starsze domeny mogły już zyskać pewną rozpoznawalność, wiarygodność i autorytet, z którym trudno konkurować.

    Dlaczego pozycjonowanie SEO musi być prowadzone cały czas?

    Kiedy Twoja strona po przeprowadzeniu wszystkich działań optymalizacyjnych i promocyjnych w końcu znalazła się na szczycie, co dalej? Czy warto kontynuować prace pozycjonerskie? Na to pytanie jest tylko jedna dobra odpowiedź: tak! Pozycjonowanie MODx wymaga ciągłości działania i nieustannego dostosowywania treści do potrzeb użytkowników. Optymalizacja SEO witryny pod wyszukiwarki, podobnie jak marketing internetowy w ogóle, jest dynamicznym procesem. Jeśli Twój sklep spełnia dziś wszystkie wymagania algorytmów, a także pomyślnie wyprzedza witryny konkurencji w wynikach wyszukiwania, nie oznacza to, że zawsze tak będzie. Dlatego tak istotna jest systematyczna praca nad pozycją sklepu, a także monitorowanie jego aktualnego stanu.

    Co należy zrobić, aby utrzymać pozycję w SERP?

    Żadna pozycja w wynikach wyszukiwania nie jest stała, jedynie bardziej lub mniej stabilna. Działania pozycjonerskie konkurencji, zmiany trendów panujących wśród użytkowników, sezonowość branży, czy wreszcie aktualizacje algorytmów Google – wszystko to wymusza na Tobie podejmowanie kolejnych działań, mających na celu utrzymanie sklepu „na powierzchni”.

    Aby utrzymać pozycję w SERP, konieczne jest regularne aktualizowanie treści. Publikowanie nowych materiałów jest pozytywnie odbierane przez wyszukiwarki. Pokazuje im, że strona żyje i jest aktywna. Algorytmy wręcz faworyzują witryny, które stale się rozwijają i mają na celu przyciągnięcie uwagi użytkowników. Dlatego ważne jest, aby w pracach nad treścią koniecznie uczestniczył konsultant SEO, a nowe materiały zawierały kluczowe zapytania w odpowiednich miejscach i proporcjach. Pomoże to takim tekstom pojawić się w SERP i przyciągnąć ruch.

    Drugą kwestią jest dostosowywanie starszych treści pod nowe wymagania algorytmów. Google wciąż pracuje nad ich udoskonaleniem, by jak najlepiej służyły użytkownikom. I właśnie w tym kierunku zorientowane są kolejne aktualizacje, a Twój sklep musi się do nich dopasować.

    W życiu prywatnym lepiej nie porównywać się z innymi, ale w biznesie jest to konieczne. W przypadku pozycjonowania sklepu MODx cykliczna analiza konkurencji może pomóc zrozumieć, dlaczego Twój sklep wypada w wynikach wyszukiwania gorzej, w jakich obszarach możesz dokonać ulepszeń lub jakie rozwiązania zaadaptować na swoje potrzeby. Ważne jest także, aby Twoja strona nie była gorsza pod względem wygody i funkcjonalności od innych witryn. Być może „śpisz” spokojnie na 9. lub 10. miejscu w SERP, a tymczasem Twoja konkurencja pnie się w górę, by Cię strącić. Dlatego lepiej śledzić jej poczynania, by w porę zareagować.

    Innowacje, zmiany w branżach również mają wpływ na zmiany pozycji. W każdej branży pojawiają się nowe technologie i nowe produkty, ale zmieniają się także potrzeby konsumentów. Jeśli Twój sklep zacznie od nich odstawać, szybko straci użyteczność dla klientów, a wyszukiwarki bez litości zdegradują go do niższych pozycji. Nadążaj za trendami i staraj się oferować swoim odbiorcom to, na co aktualnie jest popyt. To samo dotyczy treści na blogu – z pewnością niektóre tematy są w danej chwili w modzie i może warto o nich napisać.

    Naturalnie z czasem stan techniczny Twojej witryny może ulec pogorszeniu – mogą pojawić się „zepsute” linki wewnętrzne, duplikaty stron i inne błędy optymalizacyjne, które należy wykryć i naprawić jak najszybciej. Ponadto zakres rozwoju witryn stale się zmienia, więc musisz dostosować się do nowości i wprowadzić nowoczesne rozwiązania techniczne takie jak wersja mobilna, adaptacyjny format projektowania stron itp.

    Pozycjonowanie – samodzielnie czy z agencją?

    Pozycjonowanie – samodzielnie czy z agencją?

    Jeśli zależy ci na skutecznym pozycjonowaniu MODx, które pozwoli Twojemu sklepowi pojawić się na pierwszych stronach wyników wyszukiwania, a jednocześnie tam pozostać, najlepiej polegać na specjalistach w dziedzinie optymalizacji i pozycjonowania stron. Posiadają oni odpowiednią wiedzę i narzędzia umożliwiające wykonywanie konkretnych i niezwykle skutecznych działań. Warto pamiętać, że pozycjonowanie nie jest jednorazową akcją. To długotrwały proces, który zajmuje wiele czasu i wymaga sporo cierpliwości.

    Rozwiń

    Oczywiście, z pomocą narzędzi SEO wiele zadań możesz wykonać samodzielnie, jednak lepiej zdecydować się na to tylko w sytuacji, w której Twój budżet absolutnie nie daje możliwości zainwestowania pieniędzy we współpracę z pozycjonerem lub agencją SEO. Przeprowadzenie automatycznej analizy to jedno, ale wykorzystanie pozyskanych danych w praktyce, to trudniejsza sprawa. Trzeba to w końcu zrobić umiejętnie, w innym wypadku możesz zaszkodzić swojej witrynie.

    Specjalista wie, jakich praktyk SEO unikać, z których narzędzi korzystać, by osiągnąć cele, jakie wnioski wyciągać z analiz i jak pozycjonować, by trafić na szczyt, a przynajmniej do pierwszej dziesiątki. Ty w tym czasie możesz zająć się innymi aspektami prowadzenia sklepu, ulepszaniem asortymentu oraz obsługi klienta itp.

    Zaplanuj budżet na pozycjonowanie SEO

    Całkowity budżet na optymalizację witryny pod kątem wyszukiwania w Google może być różny. Zależy od ilości witryn i ich złożoności, liczby zapytań, które są promowane, specyfiki niszy i wyjściowego stanu technicznego sklepu.

    Dlatego ważne jest, aby właściwie opracować strategię marketingu internetowego i promocji SEO oraz określić budżet, który będzie odpowiadał zarówno Twoim możliwościom, jak i celom. Aby przewidzieć wszystkie możliwe przeszkody i scenariusze, a także profesjonalnie wytypować najskuteczniejsze kluczowe zapytania, powinieneś zaangażować konsultanta SEO z doświadczeniem. Pozwoli to zaoszczędzić czas i pieniądze.

    W rzeczywistości nie można ustalić dokładnego kosztu usług pozycjonerskich bez wstępnego audytu SEO witryny. Przy obliczaniu ceny pozycjonowania witryny należy wziąć pod uwagę pewne czynniki:

    • Konkurencja w tematycznej niszy biznesowej. Znacznie łatwiej jest szybko i skutecznie przeprowadzić promocję witryny, w branży o niskiej konkurencyjności.
    • Właściwy wybór rdzenia semantycznego – zapytania o niskiej częstotliwości są znacznie łatwiejsze i tańsze. Dlatego promocja witryny powinna w pierwszej kolejności skoncentrować się na takich słowach kluczowych.
    • Cele pozycjonowania MODx – co chcesz osiągnąć, jakie zdobyć pozycje, do jakich odbiorców trafić itp.
    • Stan techniczny – brak doświadczenia w SEO lub niskie kwalifikacje webmastera mogą być przyczyną niskiej pozycji strony w wyszukiwarkach. Błędy techniczne dotyczące rozwoju witryny będą musiały zostać poprawione przez doświadczonego programistę SEO.
    • Wiek i historia domeny – cena optymalizacji SEO MODx i promocji młodych domen jest wyższa, co wiąże się z zaufaniem robotów wyszukiwarek do starych domen, a także z faktem, że starsze domeny mają określony profil linków (backlinks z innych zasobów) i zdecydowanie wyższą wiarygodność w porównaniu do domeny, która zaczyna działać od zera.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *