Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom i optymalizacji technicznej pod SEO MODx cieszy się niezwykłą popularnością, uznaniem w środowisku pozycjonerów oraz właścicieli sklepów internetowych.
MODx to całkowicie darmowy CMS dla sklepu online, a także framework dla aplikacji. Funkcjonuje w systemie open source. Można używać go legalnie do tworzenia osobistego bloga czy komercyjnej strony internetowej.
MODX Revolution to najnowsza wersja polecana wszystkim użytkownikom i początkującym. Wyróżnia się niezawodnością i ogromną ilością dodatkowych narzędzi. Wersja MODX Evolution jest nieco przestarzała, ale niezbędna dla hostów internetowych, które mają bardzo ściśle ograniczoną pamięć RAM. MODx Cloud to darmowa usługa wirtualnego hostingu, przeznaczona do bardzo dużych, złożonych projektów.
Platforma MODx oferuje prawie 1000 bezpłatnych dodatków add-ons, które pozwalają rozszerzyć funkcjonalność o nowe moduły.
Szczególne znaczenie dla twórcy sklepu online ma elastyczność i komfort administrowania witryną.
1. Dostępność prostych szablonów, które pozwalają tworzyć projekty z dowolnym designem i funkcjonalnością w bardzo krótkim czasie.
2. Łatwa optymalizacja.
3. Dostępność wielu narzędzi do edycji witryny.
4. Najprostsze wymagania stawiane hostingowi.
5. Różnorodne moduły, które pozwalają znacznie poprawić wyniki finansowe e-sklepu.
6. Niezwykle szybki silnik.
7. Niskie wymagania dotyczące wykorzystywanych zasobów.
8. Niezwykle prosta zmiana logiki gotowych komponentów.
9. Możliwość tworzenia witryn, które mają więcej niż sto stron.
1. Możliwość tworzenia i projektowania witryn tylko przez osoby mające wiedzę z zakresu programowania.
2. Wysoki koszt zamówienia strony internetowej stworzonej przez programistę i projektanta za pomocą systemu MODx.
System zarządzania MODx jest oparty na MySQL i PHP, co pozwala mu działać na dowolnym serwerze. Platforma zapewnia administratorom możliwość tworzenia witryn w popularnych standardach CSS i XHTML, które można dostosować do dowolnej przeglądarki.
To ogół działań wykonywanych w obrębie witryny i nie tylko, mających na celu zwiększenie jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Do oczekiwanych wyników pozycjonowania należy wzrost ruchu organicznego w sklepie internetowym, a co za tym idzie większa szansa na pozyskanie potencjalnych klientów i podniesienie poziomu konwersji.
Widoczność w wyszukiwarce pomaga:
Punktem wyjścia pozostaje jednak stabilna i wysoka pozycja w SERP. Jeśli Twój sklep zajmuje miejsce daleko poza TOP10, możesz być pewien, że nie przyniesie oczekiwanych zysków.
Optymalizacja techniczna SEO – koncentruje się na tym, aby strony ładowały się szybko i wyświetlały prawidłowo na dowolnym urządzeniu.
Content marketing – tworzenie oraz rozpowszechnianie przydatnych, interesujących informacji w celu zdobycia zaufania użytkowników i przyciągnięcia nowych klientów.
Optymalizacja SEO treści – opiera się na słowach kluczowych i ich umiejętnym wpleceniu w elementy sklepu.
Link building – budowa profilu linków wewnętrznych i zewnętrznych.
Można podzielić ją na kilka charakterystycznych części:
Powinny być charakterystyczne dla kategorii produktów danego sklepu lub niszy. Ważne jest, aby stale się zmieniały i były aktualne względem zmieniającej się oferty sklepu.
Gęstość słów kluczowych nie powinna przekraczać 3%. Nadmiar jest traktowany przez algorytmy Google jako spam.
Zaplanuj poszczególne działania, wybierz narzędzia, które ułatwią Ci pracę i pomogą monitorować postępy. Przemyśl strukturę swojego sklepu. Realizuj obraną strategię metodycznie i stopniowo.
Teksty muszą być napisane starannie, zawierać odpowiednią ilość słów kluczowych, nagłówki i tytuły, a także elementy wizualnie urozmaicające lekturę.
Budowanie profilu linków na zewnętrznych stronach pozwala zwiększyć pozycję witryny w wynikach wyszukiwania i pozytywnie odzwierciedla renomę i wiarygodność Twojej marki w Internecie.
Jeśli witryna nie spełnia żądania, ładuje się powoli i jest trudna w użyciu, użytkownik ją opuści. Dla robotów wyszukiwarki Google to znak, że strona jest nieużyteczna.
UX dla algorytmów wyszukiwania oznacza nie mniej niż poprawnie wybrane słowa kluczowe. Szczególną uwagę należy zwrócić na dwa elementy: użyteczność strony oraz kontekst treści.
Treści powinny nie tylko dostarczać informacji, ale też jak najlepiej zaspokajać potrzeby klientów.
SEO (ang. Search Engine Optimization) to optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek, która jest jedną ze składowych całego procesu pozycjonowania. Są to wszystkie działania mające na celu zwiększenie pozycji strony w wyszukiwarce i podniesienie jej oceny „w oczach” botów Google.
Tekst w tytule strony (Title) powinien mieścić się w granicach 60-70 znaków ze spacjami.
Meta opis strony (Description) widoczny jest w wynikach wyszukiwania zaraz pod tytułem. Powinien mieścić się w granicach 150-200 znaków ze spacjami. Nie może powielać tytułu artykułu ani treści z właściwego tekstu na danej stronie.
Atrybut ALT pozwala robotom wyszukiwarek zrozumieć, co jest wyświetlane na obrazie. Jego optymalna długość to 65-80 znaków ze spacjami.
Nagłówki oznaczane jako <h1>-<h6> pomagają uporządkować treści na stronie, tworząc niejako ich hierarchię przydatności dla wyszukiwarek.
Tak zwana sitemap to lista stron witryny w kolejności hierarchicznej wygenerowana w formacie XML. Zawiera takie informacje, jak:
Sitemap pomaga szybko wyśledzić błędy 404, problemy podczas skanowania adresu URL czy strony zamknięte dla indeksowania.
Poprawna strona błędu 404 wyraźnie mówi, że dana strona nie istnieje, a przy tym oferuje łatwy powrót do poprzedniej zawartości, strony głównej lub innych, które mogłyby zainteresować użytkownika na podstawie jego poprzednich wyborów.
Boty wyszukiwarki wykonują okresowe skanowanie witryny i sprawdzają jej aktualizacje – nowe partycje, usunięte partycje, zmiany w strukturze i treści itp.
Problemy, które mogą pojawić się w witrynie z powodu duplikatów stron, dotyczą prawidłowej indeksacji, rozmycia trafności i pozycjonowania stron innych niż docelowe, a także utraty naturalnych linków pojawiających się na stronach duplikatów.
Zadbaj o to, by opisy były ciekawe i zachęcały do kupna produktu. Nie zapomnij o użyciu nagłówków w odpowiedniej hierarchii.
Linki wewnętrzne mogą być nawigacyjne (umieszczone w menu, stopce i na pasku zakładek) i kontekstowe (w treści strony).
Linki wewnętrzne usprawniają interakcję użytkowników z witryną, zwiększają długość pobytu na stronie, a także mogą zachęcać odwiedzających do zakupu.
Ważny jest podział na kategorie, podkategorie i podstrony.
Przyjazne i czytelne dla użytkownika adresy URL mają pozytywny wpływ na pozycjonowanie sklepów internetowych MODx i jego widoczność w SERP. Adresy powinny odzwierciedlać tematykę konkretnej strony, a także jej strukturę.
Sprawdź szybkość ładowania witryny i oceń, z jaką prędkością można ją przeglądać zarówno na komputerze, jak i na urządzeniach mobilnych. Pomocny okaże się Google PageSpeed Insights.
Zapytania z długim ogonem (long tail) to frazy kluczowe składające się z kilku słów, które ulepszają i konkretyzują zapytanie. Charakteryzują się małą konkurencyjnością i niską częstotliwością wyszukiwania, a jednocześnie generują 70% ogólnego ruchu na stronie.
Optymalne nasycenie tekstu frazami kluczowymi szacuje się na 4-6% całego tekstu (ilość słów kluczowych na 1000 słów tekstu).
Wśród darmowych narzędzi na uwagę zasługują usługi Google – Keyword Planner, Trends, Analytics – a z płatnych najlepsze wydają się Senuto, Ahrefs, Semstorm. Ułatwiają prace pozycjonerskie i automatyzują wiele związanych z tym procesów.
Wśród działań czarnego SEO można wymienić:
W większości przypadków sukces jest zauważalny 2 lub 3 miesiące później, a w przypadku bardzo konkurencyjnych słów kluczowych dotarcie do zadowalających pozycji zajmuje nawet pół roku bądź dłużej.
Najważniejszym czynnikiem jest konkurencyjność w danej branży. Istotna jest również historia Twojej domeny w Google.
Pozycjonowanie strony WWW wymaga ciągłości działania, nieustannego dostosowywania treści do potrzeb użytkowników, a także monitorowanie aktualnego stanu witryny.
Konieczne jest regularne aktualizowanie treści. Publikowanie nowych materiałów jest pozytywnie odbierane przez wyszukiwarki.
Drugą kwestią jest dostosowywanie starszych treści pod nowe wymagania algorytmów.
Trzecią- cykliczna analiza konkurencji.
Czwartą – dostosowanie się do nowości i wprowadzanie nowoczesnych rozwiązań technicznych (wersja mobilna, adaptacyjny format projektowania stron).
Pozycjonowanie to długotrwały proces, który zajmuje wiele czasu i wymaga sporo cierpliwości. Specjalista wie, jakich praktyk SEO unikać, z których narzędzi korzystać, by osiągnąć cele, jakie wnioski wyciągać z analiz i jak pozycjonować, by trafić na szczyt, a przynajmniej do pierwszej dziesiątki. Ty w tym czasie możesz zająć się innymi sprawami.
Ważne, aby właściwie opracować strategię marketingu internetowego i promocji SEO oraz określić budżet, który będzie odpowiadał zarówno Twoim możliwościom, jak i celom.
Nie można ustalić dokładnego kosztu usług pozycjonerskich bez wstępnego audytu SEO witryny. Przy obliczaniu ceny pozycjonowania witryny należy uwzględnić: