Pozycjonowanie MODx

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom i optymalizacji technicznej pod SEO MODx cieszy się niezwykłą popularnością, uznaniem w środowisku pozycjonerów oraz właścicieli sklepów internetowych.

    Czym jest MODx?

    MODx to całkowicie darmowy CMS dla sklepu online, a także framework dla aplikacji. Funkcjonuje w systemie open source. Można używać go legalnie do tworzenia osobistego bloga czy komercyjnej strony internetowej.

    MODX Evolution, MODX Revolution, MODx Cloud – co to jest?

    MODX Revolution to najnowsza wersja polecana wszystkim użytkownikom i początkującym. Wyróżnia się niezawodnością i ogromną ilością dodatkowych narzędzi. Wersja MODX Evolution jest nieco przestarzała, ale niezbędna dla hostów internetowych, które mają bardzo ściśle ograniczoną pamięć RAM. MODx Cloud to darmowa usługa wirtualnego hostingu, przeznaczona do bardzo dużych, złożonych projektów.

    Add-ons, czyli dodatki do MODx

    Platforma MODx oferuje prawie 1000 bezpłatnych dodatków add-ons, które pozwalają rozszerzyć funkcjonalność o nowe moduły.

    MODx a sklepy internetowe

    Szczególne znaczenie dla twórcy sklepu online ma elastyczność i komfort administrowania witryną.

    Zalety sklepu online MODX

    1. Dostępność prostych szablonów, które pozwalają tworzyć projekty z dowolnym designem i funkcjonalnością w bardzo krótkim czasie.

    2. Łatwa optymalizacja.

    3. Dostępność wielu narzędzi do edycji witryny.

    4. Najprostsze wymagania stawiane hostingowi.

    5. Różnorodne moduły, które pozwalają znacznie poprawić wyniki finansowe e-sklepu.

    6. Niezwykle szybki silnik.

    7. Niskie wymagania dotyczące wykorzystywanych zasobów.

    8. Niezwykle prosta zmiana logiki gotowych komponentów.

    9. Możliwość tworzenia witryn, które mają więcej niż sto stron.

    Wady sklepu internetowego MODx

    1. Możliwość tworzenia i projektowania witryn tylko przez osoby mające wiedzę z zakresu programowania.

    2. Wysoki koszt zamówienia strony internetowej stworzonej przez programistę i projektanta za pomocą systemu MODx.

    Dlaczego MODx to dobry wybór?

    System zarządzania MODx jest oparty na MySQL i PHP, co pozwala mu działać na dowolnym serwerze. Platforma zapewnia administratorom możliwość tworzenia witryn w popularnych standardach CSS i XHTML, które można dostosować do dowolnej przeglądarki.

    Pozycjonowanie strony internetowej – na czym polega?

    To ogół działań wykonywanych w obrębie witryny i nie tylko, mających na celu zwiększenie jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Do oczekiwanych wyników pozycjonowania należy wzrost ruchu organicznego w sklepie internetowym, a co za tym idzie większa szansa na pozyskanie potencjalnych klientów i podniesienie poziomu konwersji.

    Korzyści płynące z pozycjonowania sklepu MODx

    Widoczność w wyszukiwarce pomaga:

    • umacniać miejsce marki na rynku;
    • kreować profesjonalny wizerunek sklepu;
    • podnosić świadomość marki wśród klientów;
    • zwiększać liczbę odwiedzających;
    • zmniejszać współczynnik odrzucenia i puste koszyki;
    • budować zaufanie i lojalność konsumentów;
    • generować większe zyski.

    Punktem wyjścia pozostaje jednak stabilna i wysoka pozycja w SERP. Jeśli Twój sklep zajmuje miejsce daleko poza TOP10, możesz być pewien, że nie przyniesie oczekiwanych zysków.

    Co składa się na pozycjonowanie sklepu?

    Optymalizacja techniczna SEO – koncentruje się na tym, aby strony ładowały się szybko i wyświetlały prawidłowo na dowolnym urządzeniu.

    Content marketing – tworzenie oraz rozpowszechnianie przydatnych, interesujących informacji w celu zdobycia zaufania użytkowników i przyciągnięcia nowych klientów.

    Optymalizacja SEO treści – opiera się na słowach kluczowych i ich umiejętnym wpleceniu w elementy sklepu.

    Link building – budowa profilu linków wewnętrznych i zewnętrznych.

    MODx – pozycjonowanie sklepu od podstaw

    Analiza aktualnego stanu witryny

    Można podzielić ją na kilka charakterystycznych części:

    • analiza pozycji – sprawdza dopasowanie strony i jej optymalizację pod wybrane zapytania;
    • analiza techniczna strony – przeprowadzana w celu określenia problemów w działaniu i kodzie strony;
    • analiza treści witryny – od tekstów, po grafiki;
    • analiza użyteczności – czyli, jak wygodne jest korzystanie z witryny i czy jest przyjazna dla użytkownika.

    Dobór słów kluczowych

    Powinny być charakterystyczne dla kategorii produktów danego sklepu lub niszy. Ważne jest, aby stale się zmieniały i były aktualne względem zmieniającej się oferty sklepu.

    Gęstość słów kluczowych nie powinna przekraczać 3%. Nadmiar jest traktowany przez algorytmy Google jako spam.

    Opracowanie i wdrożenie strategii SEO

    Zaplanuj poszczególne działania, wybierz narzędzia, które ułatwią Ci pracę i pomogą monitorować postępy. Przemyśl strukturę swojego sklepu. Realizuj obraną strategię metodycznie i stopniowo.

    Tworzenie wartościowego contentu

    Teksty muszą być napisane starannie, zawierać odpowiednią ilość słów kluczowych, nagłówki i tytuły, a także elementy wizualnie urozmaicające lekturę.

    Budowanie linków zewnętrznych

    Budowanie profilu linków na zewnętrznych stronach pozwala zwiększyć pozycję witryny w wynikach wyszukiwania i pozytywnie odzwierciedla renomę i wiarygodność Twojej marki w Internecie.

    Jak doświadczenie użytkownika wpływa na algorytmy wyszukiwarek?

    Jeśli witryna nie spełnia żądania, ładuje się powoli i jest trudna w użyciu, użytkownik ją opuści. Dla robotów wyszukiwarki Google to znak, że strona jest nieużyteczna.

    UX dla algorytmów wyszukiwania oznacza nie mniej niż poprawnie wybrane słowa kluczowe. Szczególną uwagę należy zwrócić na dwa elementy: użyteczność strony oraz kontekst treści.

    Treści powinny nie tylko dostarczać informacji, ale też jak najlepiej zaspokajać potrzeby klientów.

    Optymalizacja SEO MODx

    SEO (ang. Search Engine Optimization) to optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek, która jest jedną ze składowych całego procesu pozycjonowania. Są to wszystkie działania mające na celu zwiększenie pozycji strony w wyszukiwarce i podniesienie jej oceny „w oczach” botów Google.

    Odpowiednie opisy meta

    Tekst w tytule strony (Title) powinien mieścić się w granicach 60-70 znaków ze spacjami.

    Meta opis strony (Description) widoczny jest w wynikach wyszukiwania zaraz pod tytułem. Powinien mieścić się w granicach 150-200 znaków ze spacjami. Nie może powielać tytułu artykułu ani treści z właściwego tekstu na danej stronie.

    Atrybut ALT pozwala robotom wyszukiwarek zrozumieć, co jest wyświetlane na obrazie. Jego optymalna długość to 65-80 znaków ze spacjami.

    Nagłówki oznaczane jako <h1>-<h6> pomagają uporządkować treści na stronie, tworząc niejako ich hierarchię przydatności dla wyszukiwarek.

    Mapa strony dla wyszukiwarek

    Tak zwana sitemap to lista stron witryny w kolejności hierarchicznej wygenerowana w formacie XML. Zawiera takie informacje, jak:

    • lista adresów URL stron i ich hierarchia;
    • rodzaj publikowanych treści — obrazy, filmy;
    • informacje o alternatywnych wersjach stron;
    • dane dotyczące częstotliwości odświeżania – jeśli strona jest już indeksowana i nie ma na niej żadnych zmian, robot nie sprawdzi jej ponownie;
    • informacje o priorytetach stron — które sekcje należy najpierw przeskanować.

    Sitemap pomaga szybko wyśledzić błędy 404, problemy podczas skanowania adresu URL czy strony zamknięte dla indeksowania.

    Błąd 404 i przekierowania

    Poprawna strona błędu 404 wyraźnie mówi, że dana strona nie istnieje, a przy tym oferuje łatwy powrót do poprzedniej zawartości, strony głównej lub innych, które mogłyby zainteresować użytkownika na podstawie jego poprzednich wyborów.

    Konfigurowanie indeksowania

    Boty wyszukiwarki wykonują okresowe skanowanie witryny i sprawdzają jej aktualizacje – nowe partycje, usunięte partycje, zmiany w strukturze i treści itp.

    Usuwanie duplikatów stron i treści

    Problemy, które mogą pojawić się w witrynie z powodu duplikatów stron, dotyczą prawidłowej indeksacji, rozmycia trafności i pozycjonowania stron innych niż docelowe, a także utraty naturalnych linków pojawiających się na stronach duplikatów.

    Oryginalne opisy produktów i kategorii

    Zadbaj o to, by opisy były ciekawe i zachęcały do kupna produktu. Nie zapomnij o użyciu nagłówków w odpowiedniej hierarchii.

    Linkowanie wewnętrzne

    Linki wewnętrzne mogą być nawigacyjne (umieszczone w menu, stopce i na pasku zakładek) i kontekstowe (w treści strony).

    Linki wewnętrzne usprawniają interakcję użytkowników z witryną, zwiększają długość pobytu na stronie, a także mogą zachęcać odwiedzających do zakupu.

    Przemyślana budowa sklepu

    Ważny jest podział na kategorie, podkategorie i podstrony.

    Konfiguracja adresów czytelnych dla człowieka

    Przyjazne i czytelne dla użytkownika adresy URL mają pozytywny wpływ na pozycjonowanie sklepów internetowych MODx i jego widoczność w SERP. Adresy powinny odzwierciedlać tematykę konkretnej strony, a także jej strukturę.

    Page speed i responsywność

    Sprawdź szybkość ładowania witryny i oceń, z jaką prędkością można ją przeglądać zarówno na komputerze, jak i na urządzeniach mobilnych. Pomocny okaże się Google PageSpeed Insights.

    Co jeszcze musisz wiedzieć o pozycjonowaniu MODx?

    Frazy długiego ogona

    Zapytania z długim ogonem (long tail) to frazy kluczowe składające się z kilku słów, które ulepszają i konkretyzują zapytanie. Charakteryzują się małą konkurencyjnością i niską częstotliwością wyszukiwania, a jednocześnie generują 70% ogólnego ruchu na stronie.

    Przesycenie słowami kluczowymi

    Optymalne nasycenie tekstu frazami kluczowymi szacuje się na 4-6% całego tekstu (ilość słów kluczowych na 1000 słów tekstu).

    Używanie odpowiednich narzędzi SEO

    Wśród darmowych narzędzi na uwagę zasługują usługi Google – Keyword Planner, Trends, Analytics – a z płatnych najlepsze wydają się Senuto, Ahrefs, Semstorm. Ułatwiają prace pozycjonerskie i automatyzują wiele związanych z tym procesów.

    Działania wspierające pozycjonowanie sklepu MODx

    • Organizacja wydarzeń i konkursów w social media,
    • umieszczanie w postach linków do konkretnych produktów lub podstron,
    • inwestycja w kampanie reklamowe Google Ads,
    • blogowanie na tematy związane z Twoim sklepem i branżą,
    • zadbanie o dane kontaktowe, formularz kontaktowy oraz odpowiedzi na pytania lub uwagi odbiorców.

    Jak pozycjonować, by nie narazić się botom Google?

    Wśród działań czarnego SEO można wymienić:

    • Ukryty tekst i linki. To dodanie do witryny treści ukrytych przed użytkownikami i dostępnych wyszukiwarkom ze słowami kluczowymi.
    • Cloaking lub maskowanie. Botom wyszukiwarek i użytkownikom wyświetlane są różne treści na stronach.
    • Doorway page, czyli strona internetowa stworzona specjalnie w celu promowania innej witryny lub sklepu.
    • Linkbombing. Rodzaj spamu linkowego, w którym strona jest promowana poprzez aktywną optymalizację zewnętrzną i użycie tekstów z anchorami niezgodnymi z treścią strony.
    • Niewłaściwa promocja za pomocą linków zewnętrznych.

    Ile czasu zajmuje pozycjonowanie sklepu MODx?

    W większości przypadków sukces jest zauważalny 2 lub 3 miesiące później, a w przypadku bardzo konkurencyjnych słów kluczowych dotarcie do zadowalających pozycji zajmuje nawet pół roku bądź dłużej.

    Co wpływa na czas pozycjonowania?

    Najważniejszym czynnikiem jest konkurencyjność w danej branży. Istotna jest również historia Twojej domeny w Google.

    Dlaczego pozycjonowanie SEO musi być prowadzone cały czas?

    Pozycjonowanie strony WWW wymaga ciągłości działania, nieustannego dostosowywania treści do potrzeb użytkowników, a także monitorowanie aktualnego stanu witryny.

    Co należy zrobić, aby utrzymać pozycję w SERP?

    Konieczne jest regularne aktualizowanie treści. Publikowanie nowych materiałów jest pozytywnie odbierane przez wyszukiwarki.

    Drugą kwestią jest dostosowywanie starszych treści pod nowe wymagania algorytmów.

    Trzecią- cykliczna analiza konkurencji.

    Czwartą – dostosowanie się do nowości i wprowadzanie nowoczesnych rozwiązań technicznych (wersja mobilna, adaptacyjny format projektowania stron).

    Pozycjonowanie stron internetowych – samodzielnie czy z agencją?

    Pozycjonowanie to długotrwały proces, który zajmuje wiele czasu i wymaga sporo cierpliwości. Specjalista wie, jakich praktyk SEO unikać, z których narzędzi korzystać, by osiągnąć cele, jakie wnioski wyciągać z analiz i jak pozycjonować, by trafić na szczyt, a przynajmniej do pierwszej dziesiątki. Ty w tym czasie możesz zająć się innymi sprawami.

    Zaplanuj budżet na pozycjonowania stron

    Ważne, aby właściwie opracować strategię marketingu internetowego i promocji SEO oraz określić budżet, który będzie odpowiadał zarówno Twoim możliwościom, jak i celom.

    Nie można ustalić dokładnego kosztu usług pozycjonerskich bez wstępnego audytu SEO witryny. Przy obliczaniu ceny pozycjonowania witryny należy uwzględnić:

    • konkurencję w tematycznej niszy biznesowej;
    • właściwy wybór rdzenia semantycznego;
    • cele pozycjonowania MODx;
    • stan techniczny;
    • wiek i historię domeny.
    Sprawdź również naszą ofertę na:
    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.8/5 - Liczba ocen: 37