Pozycjonowanie Magento

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Dla wielu osób koszty związane ze stworzeniem sklepu internetowego są zbyt duże. Naprzeciw ich potrzebom wychodzą różnorodne platformy e-commerce. Warto poznać możliwości, jakie oferuje pozycjonowanie Magento.

    Charakterystyka platformy Magento

    Magento to profesjonalne narzędzie, które służy do budowy i zarządzania sklepami w sieci internetowej. Jest to oprogramowanie typu open source. Od momentu powstania w 2007 r., pozycjonowanie sklepu Magento cieszy się niesłabnącą popularnością. Z platformy tej korzysta ponad 250 000 sprzedawców na całym świecie.

    Na rynku dostępne są dwie wersje Magento:

    • Magento Open Source (wcześniej Magento Community Edition) – jest to rozwiązanie w pełni darmowe, z którego swobodnie mogą korzystać właściciele małych czy średnich e-sklepów,
    • Magento Commerce (wcześniej Magento Enterprise Edition) – wersja płatna, w której można stworzyć rozbudowany sklep internetowy, zawierający wiele niestandardowych opcji.

    Główne zalety Magento

    W zasadzie każdy sklep internetowy może efektywnie działać w oparciu o Magento. Jest tak dzięki możliwości edycji poszczególnych funkcji i ich dopasowania do działań sprzedażowych oraz marketingowych.

    Do innych zalet platformy zaliczyć należy:

    • łatwość w obsłudze,
    • szybkość działania,
    • funkcjonowanie w oparciu o szereg języków oraz możliwość prowadzenia sprzedaży w wielu walutach,
    • szerokie wsparcie techniczne.

    Platforma daje szerokie możliwości integracji z systemami zewnętrznymi, np.: Gorgias, Custom Stock Status, LiveChat.

    Pozycjonowanie strony Magento – główne funkcjonalności

    Podstawowa lista funkcji dotyczy:

    • zarządzania stroną,
    • zarządzania katalogiem produktów,
    • zamówień,
    • płatności i dostaw.

    W ramach zakładki „Analityka i raportowanie” możliwe jest m.in.:

    • zintegrowanie z Google Analytics,
    • monitorowanie szczegółowych raportów sprzedażowych,
    • wyświetlanie statystyk na temat ruchu w wewnętrznej wyszukiwarce,
    • zarządzanie kanałami informacyjnymi RSS.

    Zakładka „Narzędzia marketingowe” pozwala na:

    • tworzenie promocji cenowych i asortymentowych,
    • realizowanie kampanii promocyjnych, w których klientom oferuje się kody rabatowe,
    • integrację z internetowymi porównywarkami cenowymi,
    • zastosowanie opcji darmowej dostawy,
    • up-selling, a więc proponowanie klientom innych produktów niż te, którymi są zainteresowani, ale które należą do identycznej kategorii,
    • cross-selling – oferowanie użytkownikom dodatkowych produktów,
    • tworzenie ankiet,
    • zarządzanie newsletterem.

    Funkcjonalności takie wspomagają pozycjonowanie Magento.

    Dlaczego pozycjonowanie Magento jest tak popularne?

    Platforma zapewnia wysoki poziom elastyczności. Pozwala to na efektywne dopasowanie zarówno wyglądu e-sklepu, jak i dostępnych w jego ramach opcji do indywidualnych preferencji związanych z rodzajem prowadzonej działalności, segmentami klientów oraz działaniami typu optymalizacja SEO Magento.

    Pozycjonowanie sklepu Magento jest przeznaczone dla szerokiego grona odbiorców. W największym stopniu dotyczy to małych i średnich e-sklepów, które posiadają stosunkowo bogatą ofertę produktów i cały czas myślą o dalszym rozwoju biznesu.

    W przypadku małych sklepów najbardziej poleca się skorzystanie z gotowych szablonów.

    Duże podmioty oraz przedsiębiorstwa działające jako hurtownie także mogą korzystać z zalet, jakie daje optymalizacja SEO Magento.

    Platforma jest atrakcyjna dla wyszukiwarek internetowych. Sklepy, które działają w oparciu o nią, mają dużą szansę na to, by efektywnie i szybko zaistnieć w sieci. Pozycjonowanie SEO Magento zapewnia swobodny dostęp do skryptu, który ma szerokie możliwości optymalizacji pod kątem SEO.

    Pozycjonowanie Magento obejmuje takie funkcje, jak:

    • monitorowanie poziomu sprzedaży,
    • tworzenie raportów systemowych,
    • automatyczne przypisywanie produktów do kategorii przy wzięciu pod uwagę ich cech,
    • możliwość kontynuowania przez użytkowników zakupów dzięki zapisywaniu koszyków.

    Optymalizacja Magento odbywa się także przy wykorzystaniu funkcji związanych z doborem oraz edytowaniem zawartości witryny sklepowej pod kątem warstwy tekstowej i graficznej. Dzięki temu można:

    • dostosowywać treść,
    • stale wdrażać modyfikacje treściowe,
    • szybko reagować na ewentualne błędy i negatywne zjawiska uwidaczniające się podczas funkcjonowania strony internetowej.

    Audyt SEO jako pierwszy krok na drodze do skutecznego pozycjonowania Magento

    W trakcie audytu sprawdza się, jak dużą popularnością cieszy się witryna internetowa e-sklepu w wyszukiwarce i na jakie frazy kluczowe jest ona wypozycjonowana.

    Audyt SEO jest szczególnie polecany wówczas gdy:

    • strona internetowa nie jest widoczna w wynikach wyszukiwania,
    • witryna znajduje się stosunkowo nisko w wynikach wyszukiwania,
    • budowana jest nowa strona,
    • dokonywane są różnorodne modyfikacje na stronie.

    W każdym przypadku pozycjonowanie sklepu Magento musi opierać się na audycie on-site i off-site. Ten pierwszy dotyczy zawartości witryny. W jego trakcie weryfikuje się:

    • unikalność tekstów znajdujących się na stronie,
    • wartość merytoryczną treści,
    • rozmieszczenie i jakość fraz kluczowych,
    • łatwość nawigacji na stronie,
    • czas ładowania strony,
    • zawartość meta opisów oraz adresów URL.

    Audyt off-site dotyczy czynników, które wpływają na optymalizację Magento i znajdują się poza obszarem funkcjonowania strony. Kluczowe znaczenie ma analiza linkowania zewnętrznego. Sprawdza się również pozycjonowanie Magento na stronach konkurentów.

    Przykładowy zakres audytu sklepu działającego na platformie Magento obejmuje:

    • analizę jakości kodu źródłowego strony pod kątem zgodności ze standardami platformy,
    • sprawdzenie architektury e-sklepu,
    • ocenę poziomu bezpieczeństwa witryny pod kątem ataków typu DDoS czy wycieków danych,
    • zweryfikowanie łatwości konserwacji (maintability) oraz zakresu i charakteru naruszeń (violations),
    • audyt w zakresie interfejsu programowania aplikacji API czy aplikacji PWA, dzięki której możliwy jest efektywny odbiór stron WWW przez wszystkie systemy operacyjne i bez względu na jakość połączenia z siecią,
    • ocenę hostingu.

    Pozycjonowanie SEO Magento w oparciu o dobór słów kluczowych

    Prawidłowo dobrane dla e-sklepu frazy kluczowe zapewniają zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarce, a co za tym idzie – wyższy ruch na stronie. Każdy pozycjoner ma do wyboru wiele słów kluczowych. Najpopularniejsze spośród nich to frazy:

    • ogólne – składają się z jednego lub dwóch słów,
    • długiego ogona – zawierają trzy i więcej słów,
    • lokalne – dotyczą konkretnej lokalizacji,
    • brandowe – składają się z nazwy konkretnej marki (przeciwieństwem są frazy niebrandowe),
    • produktowe – dotyczą konkretnych modeli,
    • informacyjne – często mają formę pytań.

    Optymalizacja SEO Magento musi bazować na tych frazach kluczowych, które są najczęściej wybierane przez użytkowników.

    Ważne jest, by w możliwie największym stopniu korzystać z różnorodnych rodzajów fraz, tak by dopasować ofertę do szerokiego targetu.

    Podczas doboru fraz kluczowych niezbędne jest skorzystanie z profesjonalnych programów i narzędzi, m.in.:

    • Planer słów kluczowych Google – sprawdza popularność fraz w wyszukiwarce, analizuje konkurentów pod kątem używanych fraz kluczowych oraz wprowadza do kampanii Google Ads wykluczające słowa kluczowe,
    • Senuto – umożliwia selekcję fraz kluczowych oraz uzyskanie listy podobnych haseł,
    • Semstorm – optymalizacja SEO Magento może bazować nie tylko na słowach kluczowych, ale również hasłach z przyimkami lub pod postacią pytań,
    • Surfer SEO – dostęp do listy fraz kluczowych oraz zapytań związanych z nimi,
    • Google Trends – weryfikacja sezonowości fraz kluczowych.

    Dobór słów kluczowych musi bazować na dogłębnej analizie i rzeczowych statystykach.

    Optymalizacja techniczna

    Kwestie techniczne są bardzo ważne podczas działań, które obejmują pozycjonowanie sklepu Magento. Dzięki ich weryfikacji i wdrożeniu wszelkich zalecanych poprawek można osiągnąć:

    • większą szybkość ładowania strony,
    • zwiększenie poprawności działania serwisu,
    • szerszy poziom bezpieczeństwa.

    W ramach tych działań pozycjonowanie sklepu Magento obejmuje zwykle następujące elementy:

    • optymalizację meta tagów,
    • wprowadzenie nagłówków,
    • stworzenie przyjaznych adresów URL,
    • użycie linków kanonicznych,
    • zastosowanie certyfikatu SSL,
    • konfigurację pliku robots.txt,
    • weryfikację mapy strony.

    Meta tagi

    Są ważne, gdyż pojawiają się na liście wyników Google i odgrywają zasadniczą rolę dla pozycji witryny w przeglądarce. Powinny być:

    • unikalne,
    • odpowiednio nasycone frazami kluczowymi,
    • atrakcyjne pod względem marketingowym – służy temu zastosowanie CTA (Call To Action), czyli zachęty do odwiedzenia strony.

    Należy też pamiętać o tym, by opisy meta nie były zbyt długie. W przypadku meta title zasadne jest użycie maksymalnie 60, a meta description – 150 znaków ze spacjami.

    Nagłówki

    Większość szablonów dostępnych na platformie nie jest odpowiednio zoptymalizowana pod kątem nagłówków. Dotyczy to ich hierarchii, czyli od H1, do H6. Domyślnie nagłówki H1 są przypisywane kategoriom i produktom.

    Przyjazne adresy URL

    W wyniku modyfikacji URL można uzyskać tzw. przyjazne adresy URL. Podstawowe ich cechy to:

    • zwięzłość,
    • czytelność,
    • dopasowanie do treści zawartych na stronie.

    Linki kanoniczne

    To meta tagi dodawane w sekcji <head> każdej podstrony. Przekazują robotom wyszukiwarki informacje o tym, że adresy URL zawarte w linkach są adresami oryginalnymi, czyli dotyczącymi wyłącznie danych podstron.

    Brak linków kanonicznych prowadzi do duplikacji wewnętrznej, której bezpośrednim skutkiem jest obniżenie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania.

    Certyfikat SSL

    Certyfikat SSL (Secure Sockets Layer) jest gwarantem bezpieczeństwa przeprowadzanych w ramach kanału online transakcji. Zapewnia on, poprzez efektywne szyfrowanie, ochronę danych wrażliwych, a także informacji o kartach kredytowych.

    Plik robots.txt

    Głównym zadaniem tego pliku jest przekazywanie robotom wyszukiwarek informacji na temat tego, do których adresów URL w witrynie mogą one uzyskać dostęp.

    Pozycjonowanie sklepów internetowych na Magento powinno uwzględnić konfigurację pliku robots.txt.

    Mapa strony

    Mapa strony jest plikiem, który zawiera opis jej układu oraz schematu. Obrazuje, w jaki sposób rozgałęziają się poszczególne kategorie i podkategorie. Odpowiednie pogrupowanie zawartości witryny pozwala na jej skuteczną indeksację i możliwość szybkiego odnalezienia przez użytkowników.

    Inne ustawienia

    W ramach optymalizacji technicznej pozycjonowanie sklepu Magento może objąć jeszcze inne działania. Chodzi o:

    • rezygnację z duplikatu strony głównej,
    • dodanie Rich Snippets – elementy te pozwalają na uzyskanie przez witrynę wyższej pozycji w przeglądarce, dlatego podczas optymalizacji strony Magento warto je włączyć,
    • uzupełnienie zdjęć i obrazków poprzez dodanie ALT-ów, czyli treści pojawiających się, gdy grafika nie może być z różnych powodów wyświetlona.

    Strona WWW powinna być responsywna, czyli prawidłowo funkcjonować na wszystkich urządzeniach. Magento oferuje pełną optymalizację pod urządzenia mobilne.

    Pozycjonowanie SEO Magento pod kątem treści na stronie WWW

    Efektywne pozycjonowanie strony Magento przy uwzględnieniu contentu musi bazować na kilku zasadach:

    1. Wszelkie treści muszą być unikalne i oryginalne (powinny zawierać nagłówki, pogrubienia i wypunktowania).
    2. Optymalizacja Magento nie może bazować na zbyt małym lub zbyt dużym contencie.
    3. Treść musi być dopasowana do podstrony (opisy kategorii i produktów powinny obejmować ok. 800-2 000 zzs, a artykuł na blog firmowy – ok. 2 500-5 000 zzs).
    4. Treści mają przekazywać użytkownikom ważne informacje i wzbudzać wśród nich ciekawość, a równocześnie zachęcać do zakupu produktów.

    Platforma pozwala na szybkie dodanie treści do:

    • strony głównej,
    • opisów kategorii i podkategorii,
    • kart produktowych, które zawierają charakterystyki wyrobów i opinie na ich temat,
    • stron statycznych,
    • podstron blogowych.

    Linkowanie

    W procesie tym chodzi o:

    • sprawdzenie, czy linki wewnętrzne prawidłowo odsyłają do poszczególnych podstron,
    • zweryfikowanie, czy już zastosowane linki zewnętrzne są poprawne,
    • zwiększenie liczby linków wewnętrznych i zewnętrznych.

    Jeśli chodzi o linkowanie on-page, czyli wewnętrzne, to pożądanym rozwiązaniem jest zastosowanie klikalnych hiperłączy, które pozwolą szybko przenieść użytkownika na inną podstronę.

    Optymalizacja sklepu Magento pod kątem link buildingu typu on-page przyczynia się do:

    • łatwiejszej nawigacji wewnątrz witryny, co ułatwia użytkownikom korzystanie z niej,
    • zwrócenia uwagi użytkowników na inne treści znajdujące się w serwisie,
    • poprawy widoczności witryny w wyszukiwarce Google,
    • zwiększenia skuteczności indeksacji stron przez roboty Google,
    • neutralizacji problemu kanibalizacji SEO w sklepie Magento.

    Pozycjonowanie na tej platformie obejmuje również linkowanie off-page. Dotyczy to szczególnie:

    • serwisów, blogów oraz forów tematycznych i specjalistycznych,
    • stron lokalnych mediów,
    • witryn placówek i instytucji naukowych,
    • stron organizacji publicznych, w tym ministerstw czy urzędów.

    Nie jest pożądane stosowanie linkowania zewnętrznego w stosunku do witryn, z których wychodzi dużo linków do innych stron – są one uznawane przez roboty Google za mało wartościowe. Mogą zwiększać ryzyko otrzymania kary od Google.

    Pozyskiwanie wysokiej jakości linków przyczynia się do tego, że witryna e-sklepu jest uznawana przez roboty wyszukiwarki za interesującą. Przekłada się to na wyższą pozycję w przeglądarce i szersze zainteresowanie ze strony użytkowników.

    Remarketing jako nowoczesna optymalizacja SEO Magento

    Pozycjonowanie na platformie Magento można skutecznie oprzeć na remarketingu. Polega on wyświetlaniu spersonalizowanych reklam tym użytkownikom, którzy byli zainteresowani zakupem jakiegoś produktu i nawet umieścili go w koszyku, ale ostatecznie nie sfinalizowali transakcji.

    W ramach platformy, w panelu „Raporty”, dostępna jest opcja „Porzucone koszyki”. Za jej pośrednictwem można sprawdzić nazwy i adresy mailowe tych osób, które zrezygnowały z zakupów.

    Retargetowanie pozwala na powrót do porzuconych koszyków przez nawet 25-30% użytkowników, co zapewnia znaczny wzrost ruchu na stronie i zwiększenie popularności e-sklepu.

    Dzięki Magento można wykorzystywać dwa rodzaje remarketingu. Pierwszy – standardowy, dotyczy najczęściej małych e-sklepów. Drugi – dynamiczny, bazuje na wielu zaawansowanych metodach i jest znacznie bardziej kosztowny.

    Pozycjonowanie Magento umożliwia również:

    • wysyłanie maili z przypomnieniem o porzuconym koszyku,
    • zapewnienie darmowej wysyłki towarów.

    Promowanie ofert służy wykorzystanie w ramach optymalizacji SEO Magento określonych rozszerzeń, w tym:

    • „Responsive Banner Slider” – za jego pomocą można wyświetlać atrakcyjne pod względem wizualnym banery,
    • „Promotion Bar” – jest to rozszerzenie, w którym dostępny jest specjalny pasek promocyjny,
    • „Best Deal” – prezentacja ofert specjalnych, które są ograniczone czasowo, do czego służy specjalny minutnik,
    • „Advanced Newsletter Popup” – prezentowanie ofert specjalnych za pomocą okienka wyskakującego podczas każdorazowego wchodzenia przez użytkowników na witrynę,
    • „Advance Promotion” – rozszerzenie zawiera 16 możliwości promowania produktów, w tym przy wzięciu pod uwagę wielkości zniżki czy możliwości dokonania zakupu hurtowego.

    Wtyczki i rozszerzenia – pozycjonowanie Magento jeszcze skuteczniejsze

    Full Page Cache

    Rozszerzenie firmy Amasty, które pozwala na zwiększenie szybkości ładowania poszczególnych podstron witryny. Bezpośrednim efektem jest spadek obciążenia serwera i szybsze indeksowanie witryny w wyszukiwarkach, a co za tym idzie – jej wyższa pozycja w przeglądarce.

    Google Analytics

    Dzięki GA optymalizacja SEO Magento uwzględnia następujące raporty:

    • liczba użytkowników, którzy aktualnie znajdują się na stronie,
    • „Odbiorcy”,
    • „Pozyskiwanie”,
    • „Zachowanie”,
    • „Konwersje”.

    Google Tag Manager

    To bezpłatne narzędzie, które dzięki zarządzaniu skryptami pozwala na śledzenie działań, jakie są podejmowane przez użytkowników w witrynie.

    Klavijo

    Wtyczka pozwala na uzyskanie dostępu do historii zakupów i lokalizacji użytkowników oraz segmentację klientów pod względem list e-mailowych.

    Nosto

    Wtyczka służąca do indywidualizacji contentu znajdującego się na stronie WWW.

    SimiCart

    Rozszerzenie, dzięki któremu można zsynchronizować e-sklep z aplikacją mobilną.

    Wtyczki dedykowane dla SEO

    • SEO Suite Ultimate extension for Magento 2 – za jego pomocą można stworzyć meta opisy czy sitemap,
    • Magento SEO Plus – skuteczne pozycjonowanie sklepu Magento poprzez optymalizację treści podstron,
    • Simple Google Shopping – integracja z Zakupami Google, które umożliwiają wyświetlanie spersonalizowanych reklam wraz ze zdjęciami i cenami produktów.

    Za pomocą platformy Magento pozycjonowanie sklepu internetowego jest realizowane w oparciu o szereg rozbudowanych funkcjonalności. Bezpośrednim efektem jest wzrost popularności witryny w wyszukiwarce, dzięki czemu szybki dostęp do niej uzyskuje coraz większa liczba użytkowników.

    Liczne opcje i rozszerzenia, jakie są dostępne na platformie, sprawiają, że witryna e-sklepu staje się przyjazna dla robotów Google oraz użytkowników.

    Pozycjonowanie sklepu Magento może być w pełni skuteczne tylko wówczas, gdy posiada się odpowiednie umiejętności i wiedzę na temat funkcjonowania tej platformy, a także doświadczenie w działaniach z zakresu SEO.

    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.9/5 - Liczba ocen: 47
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu nawiązania ze mną kontaktu. Więcej w Polityce Prywatności.