Lublin to jedno z większych miast w Polsce, a co za tym idzie, ma w sobie potencjał pod względem marketingowym. Jednak chcąc dotrzeć do osób, które mieszkają właśnie w Lublinie albo w obrębie województwa lubelskiego, nie można ograniczać się do ogólnych działań SEO, na cały kraj, lecz postawić na pozycjonowanie lokalne.
Źródło: Maksym Harbar / unsplash.com
Pozycjonując stronę pod Lublin, będą odwiedzać ją ci internauci, których interesuje treść lub oferta serwisu, jaką można na nim znaleźć.
Decydując się na pozycjonowanie stron internetowych w Lublinie, dobiera się takie słowa kluczowe, które odnoszą się do tego właśnie miasta. Ponadto Google uwzględnia już od jakiegoś czasu lokalizację internautów korzystających z tej wyszukiwarki.
Roboty Google wczytują się w plik tekstowy, który programista tworzy z myślą o wyszukiwarce. Znajdują się w nim polecenia w kodzie języka HTML, informujące Google boty o tym, czy wszystkie treści mają przeczytać, czy też niektóre pozostają dla nich niewidoczne.
Wybierając SEO, czyli pozycjonowanie stron internetowych, można spodziewać się, że będzie to skuteczna forma promocji. Inne zalety to:
Więcej kupionych towarów czy wybranych usług przekłada się zwykle na wzrost liczby komentarzy, opinii i ocen dotyczących firmy, jej oferty, obsługi bądź dostawy, jaką zapewnia. Ugruntowuje się też pozycja Twojej firmy w Lublinie.
Innym efektem wzrostu dochodu ze sprzedanych produktów lub usług jest to, że rośnie zaufanie do marki.
Źródło: Andrea Piacquadio / pexels.com
Można by w zasadzie odpowiedzieć na to pytanie twierdząco, ponieważ działania SEO przybierają określoną postać i jest ich konkretna liczba. Na tym jednak podobieństwa się kończą.
Oto najważniejsze zagadnienia:
Źródło: Lukas / pexels.com
Działania w zakresie pozycjonowania najlepiej rozpocząć od rozpoznania, w jakiej „kondycji” jest strona, którą chciałoby się promować poprzez SEO. Pomaga w tym profesjonalny audyt SEO. Analizuje on, jak zaprojektowano stronę pod względem kodu, treści i szaty graficznej.
Audyt SEO pozwala wykryć błędy znajdujące się w Twojej witrynie i opracować dalszą strategię SEO.
Testuje się wszystkie wprowadzone poprawki, a także zoptymalizowaną treść pod algorytmy Google. Agencja SEO korzysta w tym celu ze specjalistycznych narzędzi – dzięki nim można na bieżąco monitorować, jak przedstawia się sytuacja i czy trzeba jeszcze nad czymś popracować, żeby osiągać lepsze efekty.
Serwis internetowy z jednej strony może promować ofertę poprzez odpowiedni dobór słów kluczowych, z drugiej zaś za pomocą ciekawych czcionek czy obrazów.
Inne rozwiązania to: wizytówka Google, promocja w social mediach, prowadzenie bloga firmowego czy zamieszczanie artykułów sponsorowanych w branżowych serwisach.
Pozycjonowanie stron internetowych pod to miasto sprawia, że nie trzeba szukać potencjalnych klientów. Sami się zgłoszą i mogą zamówić produkt czy skorzystać z usługi.
Źródło: Fox / pexels.com
Przede wszystkim mieszkańcy. Efekty:
Pozycjonując się lokalnie, można osiągnąć doskonałe wyniki znacznie szybciej, niż wybierając pozycjonowanie ogólne na cały kraj. Trzeba bowiem pokonać mniejszą konkurencję. Firma zyskuje zaś status gwiazdy w swoim asortymencie (renomę, zaufaną markę i wiarygodność).
Świadomość marki – jeśli ktoś powie nazwę firmy, inna osoba już wie, jak wygląda jej logo i co ma w swojej ofercie. Świadomość przekłada się również na funkcjonowanie działalności w obrębie jej struktury.
Wyszukiwarka Google pozwala na wymierne korzyści. Internauci najczęściej korzystają właśnie z niej, ponieważ ma najszerszą bazę, jest najbardziej precyzyjna, a przy tym cały czas się rozwija.
Źródło: Moose Photos / pexels.com
To najpopularniejsza wyszukiwarka w Polsce, a co za tym idzie, można liczyć na:
Źródło: Pixabay / pexels.com
Ci, którzy chcą się pozycjonować lokalnie, a prowadzą już sklep na Allegro, mogą liczyć na dodatkową gratyfikację. Google jest bowiem ściśle powiązany z tym popularnym serwisem sprzedażowym, dlatego można spodziewać się, że wysoko w wynikach wyszukiwania pokaże się oferta sklepu na tym marketplace.
Pozycjonowanie stron internetowych w Google jest skuteczne tylko wtedy, gdy zachowuje się ciągłość działań.
Konkurencja nie śpi i również promuje się w ten sposób na te same lub zbliżone słowa kluczowe. Google premiuje „aktywne” strony internetowe, czyli takie, na których regularnie pojawiają się nowe treści i na temat których wypowiadają się odbiorcy.
Trzeba dodać kilka rzeczy, żeby pozycjonowanie stron WWW Lublin miało szansę powodzenia. Przede wszystkim wizytówkę Moja Firma, ale również podstronę, która będzie zawierać treści skierowane do odbiorców znajdujących się w Lublinie.
Źródło: fauxels / pexels.com
Optymalizacja dotyczy węższego zakresu działań związanych z promowaniem strony względem wyszukiwarki Google.
Jest związana z:
Optymalizując stronę internetową pod wyszukiwarkę i pod Lublin, najlepiej powiązać ją z mapą. Wystarczy zamieścić ją na przykład w sekcji poświęconej kontaktowi.
Na pozycjonowanej stronie nie może zabraknąć wyrażeń typu Call To Action (CTA), czyli krótkich haseł nawołujących do wykonania określonej czynności. Finalnie firmie zależy przecież, by wyniki sprzedaży poszybowały. Dlatego nie można pominąć CTA.
Źródło: Andrea Piacquadio / pexels.com
Działania SEO w takim przypadku dają pewność, że serwis szybciej się załaduje – do 5 sekund. Długie wgrywanie się strony internetowej wciąż jest głównym powodem, dla którego internauci opuszczają serwis.
Pozycjonowanie i optymalizacja w Lublinie sprawia również, że stronę internetową dobrze widzą roboty wyszukiwarki. Cały czas indeksują treści na stronie – im szybciej uda im się tego dokonać, tym szybciej aktualny content uwzględni Google w swoich wynikach.
Obecnie w ramach pozycjonowania trzeba uwzględnić nie tylko preferencje wyszukiwarki czy oczekiwania grupy docelowej. Liczy się również konkurencja. Pomocnym działaniem będzie więc jej analiza.
Off Page to wszystkie te działania, które nie dotyczą bezpośrednio pozycjonowanej strony internetowej. To głównie pozyskiwanie linków ze stron o podobnej tematyce.
Pozyskiwanie linków (Link Building) bywa zajęciem czasochłonnym, trudnym i delikatnym. Często to właśnie podczas przeprowadzania audytu ten element pozostawia najwięcej do życzenia. Adresy URL zmieniają się i dotychczasowe linki przestają działać.
Źródło: Oleksandr Pidvalnyi / pexels.com
Jeśli usługi pozycjonowania są ukierunkowane na pozyskiwanie odnośników z zewnątrz, trzeba ostrożnie dobierać miejsca, gdzie powinny się one pojawiać.
W ramach pozycjonowania poza stroną warto wziąć pod uwagę:
Podczas pozycjonowania stron w Lublinie warto położyć nacisk na styl wypowiedzi. Inaczej należy zwracać się do odbiorcy na swojej oficjalnej stronie, nieco inaczej na blogu firmowym, jeszcze inaczej w social mediach czy na forach internetowych.
Do tego dochodzi jeszcze odbiorca – oferta firmy powinna być skierowana do określonej grupy.
Źródło: Moose Photos / pexels.com
Zarówno firma zajmująca się pozycjonowaniem, jak i jej klienci muszą zdawać sobie sprawę z tego, że pewnych barier się nie przeskoczy, szczególnie w krótkim czasie.
Pierwsze rezultaty można zaobserwować dopiero po paru miesiącach. Są też inne aspekty, które mogą sprawić, że proces pozycjonowania stron internetowych będzie wymagający.
…jest duża konkurencja. Zwłaszcza gdy są to firmy z gatunku tych większych o ugruntowanej pozycji.
Cierpliwość to klucz do sukcesu, gdy mowa o SEO, także lokalnym. Roboty Google „muszą” zaindeksować poczynania pozycjonera na promowanej stronie. Strona musi się „wciągnąć” w tę indeksację w bazie witryn, które Google bierze pod uwagę. To natomiast trochę trwa.
Trzeba mierzyć siły na zamiary – dotyczy to zarówno wyboru usług SEO w Lublinie, jak i klienta, który z takiego wsparcia chciałby skorzystać.
Zdarza się, że klient po przeprowadzeniu analizy słów kluczowych chciałby osiągnąć top1 w Google na wszystkie frazy, na jakie pozycjonuje swoją stronę lub sklep internetowy. Jeśli będą to słowa kluczowe „długiego ogona”, to faktycznie jest taka szansa.
Źródło: Pixabay / pexels.com
Jeśli niezależny pozycjoner korzysta z zaplecza, którym jest niszowa strona niepowiązana w ogóle tematycznie z pozycjonowaną witryną, skąd „doprowadza” linki zewnętrzne do pozycjonowanej strony, żeby „podrasować” wyniki w Google, cały proces zakończy się niefortunnie.
Najlżejszą karą za praktyki z Czarnego Kapelusza (z ang. Black Hat SEO) będzie nałożony filtr.
Co warto uwzględnić w działaniach SEO, żeby sklep, czy inny rodzaj serwisu w sieci był bardziej rozpoznawalny przez docelowych odbiorców?
To właśnie wyszukiwarka Google „daje” potężny zastrzyk, jeśli chodzi o liczbę preferowanych wejść na pozycjonowany serwis. Pozwala również optymalizować stronę w pożądany sposób.
Źródło: Tracy Le Blanc / pexels.com
Pozycjonowanie strony internetowej w Lublinie powinno uwzględniać działania w social mediach. Z przestrzeni wirtualnej możemy pozyskiwać linki zwrotne do pozycjonowanej strony, a także budować społeczność wokół marki.
Wizytówka Moja Firma to odrębna strona w sieci (prowadzi do niej odrębny adres internetowy). Znajdują się na niej wszystkie istotne treści, których poszukuje potencjalny klient
Wizytówka to obszerne narzędzie marketingu internetowego, pozwalające regularnie dodawać nowe treści. Nie tylko firma może je zamieszczać – odbiorcy również.
Dostępna jest opcja odpisywania na komentarze. W ten sposób pozycjonowanie strony internetowej Lublin daje wiele wymiernych korzyści minimalnym nakładem finansowym i poświęconego czasu.
Opłaca się dzisiaj inwestować w treści przekazywane werbalnie – webinary, podcasty, tutoriale, storytelling. Nie można pozycjonować słów kluczowych, które wypowiada prowadzący podczas filmu czy nagrania audio, ale dostępne są inne działania SEO.
Korzystając na przykład z serwisu YouTube, można m.in.:
Źródło: Caio / pexels.com
Pozycjonowanie lokalne w Lublinie naprawdę gwarantuje widoczność. Firma może stopniowo poszerzać pole, gdzie odbiorcy ją rozpoznają i kojarzą produkty bądź usługi z jej oferty. Ta z kolei cieszy się zainteresowaniem co najmniej kilka, a nawet kilkanaście lat i dłużej.
Problem z nawiązaniem współpracy z agencją SEO na przykład z Lublina może polegać na tym, że niewiele osób tak naprawdę wie coś więcej na temat pozycjonowania.
Czy to znaczy, że nie uda się wybrać oferty na pozycjonowanie strony internetowej Lublin, która sprostałaby oczekiwaniom? Niekoniecznie.
Źródło: Andrea Piacquadio / pexels.com
Jeśli usługi SEO przydadzą się w jakimś wąskim zakresie, nie trzeba szukać renomowanej agencji. Wystarczy nieraz nawet niezależny freelancer, który ma wieloletnie doświadczenie i jest dostatecznie dyspozycyjny.
Zanim przystąpi się do wertowania ofert agencji, warto określić własne założenia. Kluczowa jest również kwota, jaką jesteśmy w stanie przeznaczyć na usługi.
Opłaca się nawiązać współpracę z agencją, która ma doświadczenie w marketingu internetowym, wywiązuje się ze swoich działań i jest godna zaufania. W przyszłości można poszerzyć zakres prac o dodatkowe warianty promocji pod kątem SEO.
Często mawia się, że pozycjonowanie stron internetowych Lublin nie kosztuje, tylko jest pewnym rodzajem inwestycji. Tak w rzeczywistości jest lub może być, jeśli działania te nie będą doraźne i tymczasowe.
Źródło: Lukas / pexels.com
Trudno odpowiedzieć na pytanie, ile kosztuje pozycjonowanie stron WWW Lublin, ponieważ przy samodzielnych działaniach może nie wymagać żadnych nakładów finansowych. Chcąc jednak osiągnąć wysoką pozycję, trzeba liczyć się z dodatkowymi kosztami.
Ranking w Google przekłada się często na rating jej strony internetowej i wartość rynkową firmy. Im pozycja witryny jest bardziej stabilna, tym większe wzbudza zaufanie.
Decydując się na pozycjonowanie stron WWW Lublin, zapewniasz sobie gwarancję satysfakcjonującej widoczność w sieci. Im bardziej witryna jest rozpoznawalna, tym firma może odnotowywać więcej zamówień na swoje produkty lub usługi.
SEO bywa niezwykle pomocne. Pozwala zwykle szybciej pokonać przeciwności, które pojawiły się na horyzoncie.