Pozycjonowanie Katowice

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Pozycjonowanie w Katowicach daje dobre efekty, jeśli zajmuje się nim doświadczony specjalista. Fachowiec, który zna potrzeby swojego klienta oraz jego możliwości finansowe. Ekspert od SEO, który orientuje się, jakie działania przynoszą korzyści i w jakim czasie można się ich spodziewać. Dobre praktyki SEO są jednym z kluczowych założeń, jeżeli klient firmy zajmującej się pozycjonowaniem, nie nastawia się na szybki, lecz krótkotrwały efekt. Pozycjonowanie stron w Katowicach ma sprawić, żeby osiągnięte rezultaty pod względem widoczności przełożyły się na wiele profitów. Szczególnie, jeśli klientem agencji pozycjonerskiej jest biznesmen. Wtedy istotne jest, by oprócz rozpoznawalności marki, firma mogła liczyć co najmniej na więcej zapytań o swoją ofertę. Według zaś najlepszych prognoz działania SEO przełożą się na wzrost sprzedaży, która może podskoczyć nawet o kilkadziesiąt procent i więcej. Dlaczego warto postawić właśnie na tę formę promocji w sieci, skoro jest tyle innych opcji do wyboru? Bo pozycjonowanie w Katowicach jest podwaliną dla wszystkich pozostałych form promocji. Bez SEO marketing jest jak kulawy i ślepy człowiek, który chciałby wspiąć się na szczyt.

    Pozycjonowanie Katowice – strona przyspiesza w rankingach jak Ferrari

    Pozycjonowanie Katowice – strona przyspiesza w rankingach jak Ferrari

    Działania SEO mogą sprawić, że nikomu nieznana strona zacznie cieszyć się coraz większym zainteresowaniem. Na ten efekt złoży się wiele różnych wykonanych czynności, które razem zaprocentują dobrym rankingiem, na przykład w wyszukiwarce Google. Jednak wysoka lokata to jeszcze nie wszystko, ponieważ długofalowe pozycjonowanie strony w Katowicach daje jeszcze lepsze rezultaty: udaje się zachować ranking lub nawet strona dalej będzie piąć się w wynikach wyszukiwania.

    Rozwiń

    Frazy, które zmieniają sposób, w jaki strona się wyświetla

    Działania SEO nieodłącznie są związane z doborem odpowiednich słów kluczowych i fraz kluczowych. Czym różni się słowo od frazy i jak to odnieść do promocji w Katowicach? Słowo kluczowe to jeden ogólny wyraz. Załóżmy, że do firmy pozycjonerskiej zgłasza się klient w postaci agencji marketingowej.

    Gdyby taka firma chciała się promować na słowo kluczowe, tym wyrazem byłby na przykład marketing. Lokalnie w Katowicach natomiast marketing Katowice. Osoby, które będą poszukiwać treści związanych z marketingiem w Katowicach, mogą wpisać w pasku wyszukiwania właśnie taki skrót myślowy marketing Katowice zamiast marketing w Katowicach. W treści, która znajduje się na stronie objętej pozycjonowaniem stron w Katowicach, nie znajdzie się raczej słowa marketing Katowice, ale właśnie marketing w Katowicach. Brzmi to po prostu naturalnie, a wyszukiwarka już od jakiegoś czasu czyta (a właściwie jej roboty) odmiany słów przez wszystkie przypadki, rodzaje, liczbę pojedynczą, mnogą, itp. Użytkownik strony mógłby się skrzywić, gdyby czytał zdanie typu: „Dzięki marketing Katowice można skutecznie wypromować swoją stronę”. Brzmi to co najmniej dziwnie, gdyż naturalnie powinno być marketingowi w Katowicach.

    Z kolei frazy to wyrażenia składające się z co najmniej dwóch słów kluczowych. Pozostając przy agencji marketingowej frazą tą mogłaby być po prostu agencja marketingowa. Natomiast jeśli miałaby się promować w Katowicach, firma oferująca pozycjonowanie stron WWW w Katowicach, zaproponowałaby frazę agencja marketingowa Katowice. Analogicznie jak wyżej użytkownik Google wpisze właśnie taką frazę zamiast jej odmienioną wersję, a wyszukiwarka odnajdzie ją w wersji podstawowej w mianowniku, jak i w każdej odmianie gramatycznej.

    Dobór odpowiednich słów i fraz kluczowych dla pozycjonowanej strony zapewnia:

    • widoczność w Google na popularne zapytania
    • więcej kliknięć w odnośnik ze względu na dopasowane opisy pod względem wyszukiwarki i tematyki witryny,
    • nieprzypadkowe wejścia na promowaną stronę,
    • znalezienie treści, których się poszukuje w Google – można je znaleźć na każdym rodzaju strony, którą poddaje się pozycjonowaniu stron internetowych w Katowicach,
    • przybliżenie oferty i treści strony odbiorcom z Katowic,
    • konkurencyjność nawet nowych stron i młodych przedsiębiorstw w porównaniu do starszych witryn czy działalności o większym stażu.

    Dostosowanie strony do użytkownika – przyjazne SEO

    Dostosowanie strony do użytkownika – przyjazne SEO

    Strona, która ma przyciągnąć internautę, nie może jednak „bazować” tylko i wyłącznie na właściwych słowach i frazach kluczowych. Nic by nie znaczyły, gdyby treść, w jakie się wplata te wyrażenia, nie była z nimi powiązana. Można więc założyć, że zdanie typu „Marketing w Katowicach – sto dwa przepisy na dania z ziemniakami.” raczej nie przełożyłoby się na dobry wynik w Google. Zupełnie inaczej byłoby natomiast wtedy, gdyby zdanie miało taką postać: „Marketing w Katowicach wróży sukces firmie już po miesiącu od wdrożenia kampanii promującej agencję marketingową.”

    Rozwiń

    SEO w każdym miejscu w sieci

    Fachowe pozycjonowanie strony internetowej w Katowicach, nie może się jednak ograniczać pod tym względem do właściwej treści tylko na pozycjonowanej stronie. Taki kontent musi pojawiać się wszędzie tam, gdzie wprowadza się działania SEO, zatem na każdej stronie powiązanej z tą promowaną, na przykład na social mediach, czy nawet na forach internetowych.

    Merytoryczne treści okraszone odpowiednim stylem

    Strona, którą się pozycjonuje, powinna również przyciągać gdy już użytkownik się na niej znajdzie. Dlatego ważne jest, by zamieszczać na niej treści, które są wartościowe i napisane tak, by każdy akapit wciągał. Uwzględniając pozycjonowanie lokalne w Katowicach, dość dobrze brzmi zdanie: „Marketing w Katowicach gwarantuje dobre efekty już po miesiącu, jeśli tylko zadba się o promocję synergicznie, wiążąc ze sobą działania na różnych witrynach w sieci.”. Zdecydowanie lepiej niż sentencja: „Marketing w Katowicach zapewnia sukces, wybierz marketing a promocja da Ci czego chcesz.” Zdanie drugie może i kiedyś by kogoś „ruszyło”, ale dzisiaj jest to po prostu pusty slogan. Mimo iż treść kieruje się bezpośrednio do odbiorcy, co dzisiaj warto stosować.

    Jak pozycjonować lokalnie stronę firmową w Katowicach?

    Jak pozycjonować lokalnie stronę firmową w Katowicach?

    Pozycjonowanie SEO w Katowicach strony przedsiębiorstwa wciąż jest promocją uwzględniającą praktyki SEO, z tym że w odniesieniu do konkretnej miejscowości. Z tego też powodu należy podejmować takie działania, które w pierwszej kolejności pozwolą zaistnieć danej firmie właśnie w Katowicach.

    Rozwiń

    Mapa i wizytówka w Google

    Dzięki mapie i wizytówce Moja Firma w Google instytucja przestaje być anonimowa w sieci. Każdy, kto zainteresuje się bliżej ofertą firmy, wyświetlającej się w wynikach tej wyszukiwarki, może od razu sprawdzić, gdzie się znajduje i co to w ogóle za instytucja. Konfigurując mapę pod pozycjonowanie WWW w Katowicach, bierze się też pod uwagę tak zwaną pinezkę. Element ten pozwala precyzyjnie określić, gdzie w Katowicach znajduje się siedziba danej firmy, czy jej sklep, biuro obsługi klienta, czy serwis gwarancyjny.

    Wizytówka Moja Firma

    Natomiast wizytówka Moja Firma jest oddzielną stroną, którą wyszukiwarka promuje tak samo jak zwykłą, firmową witrynę. Czym się różni – z założenia wizytówka jest prostą stroną i w tym przypadku również tak jest. Można to zauważyć po ekonomicznej zasobności w treści, po minimalistycznym designie, czy po ukierunkowaniu na podanie najważniejszych informacji w widocznym miejscu. Zaliczają się do nich: dane teleadresowe, nazwa firmy, rodzaj oferty, godziny, w jakich funkcjonuje, a także miejsce w sieci, gdzie można przeczytać o firmie coś więcej lub złożyć zamówienie w Katowicach. Pozycjonowanie Mojej Firmy przekłada się na dobrą widoczność firmy w sieci, bo nie jest to jednak zwykła wizytówka.

    To w pełni funkcjonalny serwis, który łączy w sobie cechy strony firmowej, bloga firmowego, social mediów, czy serwisów opiniotwórczych. Można regularnie zamieszczać w tym miejscu treści odnoszące się do oferty firmy, jak i do pytań, które pojawiają się w komentarzach. Warto przy tym uwzględnić w Mojej Firmie pozycjonowanie i optymalizację w Katowicach. Wizytówka może zatem stać się pierwszą formą kontaktu z klientem – dosłownie i w przenośni. Odbiorca zawsze ma szansę pozostawić swoją opinię w takim miejscu, podzielić się wątpliwościami, czy pozytywnie odnieść się do obsługi bądź produktu. Potencjalni klienci mogą także chcieć zapoznać się z taką stroną, by dowiedzieć się czegoś o firmie, o tym, jak ją oceniają dotychczasowi odbiorcy, a także co może zaoferować i gdzie się konkretnie znajduje.

    Co zapewnia mapa i wizytówka w Google w oparciu o SEO?

    Pozycjonowanie Google w Katowicach w oparciu o mapę i wizytówkę gwarantuje:

    • widoczną lokalizację, którą docenią lokalni odbiorcy z Katowic,
    • wiarygodność firmy, ponieważ jest „osadzona” w miejskiej przestrzeni, ma konkretny adres,
    • zainteresowanie ofertą firmy tych osób, które znajdują się najbliżej adresu, pod jakim instytucja wyświetla się w wyszukiwarce,
    • dobrą pozycję strony w Google, ponieważ wizytówka jest idealnym miejscem do zamieszczenia linku zwrotnego do pozycjonowanej strony firmowej,
    • zbudowanie więzi między firmą a odbiorcą poprzez regularne zamieszczanie treści z życia firmy, czy odnoszących się do jej oferty lub wiadomości, które publikują klienci,
    • dbałość o dobry wizerunek przedsiębiorstwa, m.in. poprzez budowanie rosnącej świadomości marki

    Słowa i frazy kluczowe z dodanym miastem – jak wpływają na promocję?

    Słowa i frazy kluczowe z dodanym miastem – jak wpływają na promocję?

    Usługi SEO w Katowicach z uwzględnieniem kontentu pozwalają na zbudowanie ścieżki dostępu do potencjalnych odbiorców, którzy sami trafią na pozycjonowaną stronę. Oczywiście w większości będą to osoby z Katowic, ale również i te, będące w tym mieście tylko na krótko. Nawet ci, którzy przyjeżdżają do rodziny, na wydarzenie kulturalno-rozrywkowe, żeby pozwiedzać, czy zrobić zakupy, także chętniej skorzystają z oferty firmy w Katowicach. Punkt jest w miejscu, w którym i oni się znajdują, dlatego logiczne jest, że kupią właśnie w Katowicach, a nie na przykład w Gdańsku.

    Rozwiń

    SEO dla sklepu w Katowicach

    Pozycjonowanie sklepu w Katowicach w porównaniu z bardziej atrakcyjną ofertą przekłada się na wzrost sprzedaży. Dostawa jest szybsza i tańsza, ceny są bardziej atrakcyjne, a produktom lepiej można się przyjrzeć, jeśli kupuje się stacjonarnie. Nie ma też takiej blokady przed kontaktem z przedstawicielem firmy, by dopytać o szczegóły, bo gdzieś z tyłu głowy pojawia się myśl, że biuro jest w zasięgu.

    Długie frazy w SEO lokalnym dla e-commerce

    Jeśli stronę firmową lub sklep pozycjonuje się na dłuższe frazy (tzw. długi ogon – po angielsku long tail, wtedy instytucja może śmiało konkurować z przedsiębiorstwami ze swojej branży na tym rynku. Pozycjonowanie sklepów w Katowicach sprawia, że walka o klienta daje realne szanse na zdobycie jego uwagi. Dlatego ostatecznie może wybrać właśnie ofertę pozycjonowanej strony a nie inną znajdującą się w Katowicach.

    Dodatkowym atutem pozycjonowania sklepu na długie frazy jest ich stosunkowa unikalność. Co to znaczy stosunkowa? To znaczy, że istnieje niewielkie prawdopodobieństwo, że konkurencyjna firma (którakolwiek ze wszystkich rywalizujących w Katowicach), będzie promować się właśnie na taką.

    Jeżeli jest to sklep z oprogramowaniem IT, długa fraza może mieć na przykład taką postać: „tworzenie sklepu internetowego PrestaShop 1.7.8.1”. To, czy frazę wykorzysta inna firma zależy m.in. od: jej asortymentu, budżetu, jaki może przeznaczyć na SEO, czy zainteresowania PrestaShop wśród swoich klientów. Pozycjonowanie sklepu internetowego w Katowicach umożliwia promocję na wiele fraz, szczególnie tych z długiego ogona. Jeśli jednak konkurencyjny serwis ma szeroką ofertę, nie zawsze będzie mógł pozycjonować się na wszystkie frazy, bo byłyby ich tysiące.

    Jak promować firmę poprzez SEO w Katowicach?

    Jak promować firmę poprzez SEO w Katowicach?

    Załóżmy, że promuje się poprzez SEO wspomnianą już agencję marketingową z Katowic. Pozycjonowanie stron dzieli się zwykle na działania, które mają miejsce na promowanej stronie (z ang. On Site lub On Page) i na czynności wykonywane poza nią (z ang. Off Site lubOff Page).

    Rozwiń

    SEO – jakie działania dotyczą promocji On Site?

    Gdy SEO dotyczy optymalizacji strony agencji marketingowej w Katowicach, wówczas najważniejszymi aspektami są:

    • efektowny, dynamiczny design serwisu, wzbudzający dobre odczucia,
    • dobrane słowa kluczowe i treści pod działalność agencji, wyszukiwarkę, konkurencję i zapytania odbiorców,
    • zwroty typu Call To Action (zachęcające do określonego działania),
    • portfolio (najlepiej poparte pozytywnym komentarzem zwrotnym od klienta),
    • informacje związane z agencją (historia, zakres działań, eventy, itp.),
    • strona agencji w wersji przewijanej jednej strony bez menu lub bardziej tradycyjna, z menu (np. poziomym) na górze i stopką na dole,
    • dobór kolorów na stronie, które odnoszą się do logo i filozofii agencji,
    • przyjazne adresy URL, o jakie zadba firma SEO z Katowic,
    • cała struktura strony zachęca do kontaktu Katowiczanina, który poszukuje agencji marketingowej ze swojego miasta.

    Działania SEO na stronie nie ograniczają się wyłącznie do tych zadań, które użytkownik witryny dostrzega „gołym okiem”. Wiele pracy nad stroną agencji marketingowej z Katowic trzeba poświęcić zoptymalizowaniu struktury kodu, czy dostosowaniu odnośników, które są na stronie. Działania On Site to także rzetelne i konkretne opisy description i title, wyświetlające się w Google i w przeglądarce.

    Czym jest opis meta description i meta title?

    Description to treść, która pojawia się pod linkiem w Google. Opis ten ma na celu zachęcić, żeby użytkownik tej wyszukiwarki kliknął w odnośnik. Może wyglądać np. tak: „Twoja firma stanęła w miejscu? Potrzebny Ci wzrost sprzedaży i liczby klientów? Postawimy Twoją firmę na nogi. Sprawdź, jak możemy Ci pomóc!”.

    Z kolei meta title to tytuł, który wyświetli się w przeglądarce, gdy internauta już kliknie na odnośnik, który znajduje się pod opisem description. Najeżdżając kursorem myszy na zakładkę w przeglądarce, wyświetli się pełny tytuł strony. Z uwzględnieniem pozycjonowania w Katowicach może mieć taką postać: „Agencja marketingowa (tutaj nazwa) z Katowic – solidne wsparcie dla Twojej firmy. Nasze doświadczenie jest po Twojej stronie!”.

    Jak zastosować na stronie zwrot Call To Action?

    Czym jest zwrot Call To Action? Z angielskiego oznacza to wezwanie do działania, tłumacząc dosłownie, co jednak nie każdy musi od razu skojarzyć, jak taki zwrot wygląda w treści. W skrócie agencje marketingowe często używają po prostu CTA. W takich zwrotach i sformułowania również stosuje się pozycjonowanie stron w Katowicach. Oto kilka przykładów CTA, w odniesieniu do promowanej agencji z Katowic:

    • zwroty CTA krótkie : „Zadzwoń!”, „Skomentuj!”, „Odpowiedź!”,
    • zachęty CTA w formie zdania: Jesteś zainteresowany naszymi usługami marketingowymi w Katowicach – skontaktuj się z nami już teraz!”
    • CTA w formie dłuższego akapitu: „Zastanawiałeś się, jakby to było, gdyby Twoja firma miała zawsze solidne zaplecze finansowe. Gdyby na wszystko było Cię stać. Gdyby Twoja marka kojarzyła się pozytywnie. Działania promocyjne sprowadzałyby się do kampanii marketingowych, maksymalizujących dobre profity na co dzień. Chciałbyś, by taka wizja się urzeczywistniła? Zadzwoń do naszej agencji marketingowej w Katowicach!”.

    Czego dotyczą działania Off Site pod względem SEO?

    Jak wygląda pozycjonowanie stron WWW w Katowicach dotyczące działań poza stroną w przypadku agencji marketingowej? Zadania SEO ukierunkowuje się wtedy głównie na takie serwisy, jak: social media, wizytówka, mapa w Google, fora internetowe, blogi, czy portale, na których można zamieścić artykuł sponsorowany.

    Linki zwrotne z powiązanych tematycznie serwisów

    Działania te pozwalają wypromować stronę, którą się pozycjonuje, na przykład poprzez linki zwrotne, które do niej prowadzą z takich serwisów. Im te odnośniki są bardziej wartościowe, tym szybciej witryna agencji marketingowej znajdzie się wysoko w rankingu Google. Wartościowe odnośniki to takie, które prowadzą ze stron powiązanych tematycznie z witryną agencji zajmującej się marketingiem. Niezależnie od tego, czy będą to profile na social mediach, czy niezależne serwisy, uwzględniając pozycjonowanie strony w Katowicach, wybiera się te najbardziej skorelowane tematycznie ze wspomnianą agencją.

    Słowa kluczowe w dostępnych treściach poza pozycjonowaną stroną

    Można również promować agencję marketingową, czy każdą inną firmę poprzez dobór odpowiednich słów kluczowych. Wówczas frazy te będą pozycjonować taką działalność marketingową pośrednio. Oznacza to, że potencjalny zainteresowany może dowiedzieć się z artykułu w sieci, że jest taka agencja marketingowa w Katowicach, która rozwiąże jego problem. Gdyby chciał się dowiedzieć o niej czegoś więcej, a w treści nie byłoby odnośnika, może skorzystać z wyszukiwarki Google. Wpisze wtedy wspomnianą już wcześniej frazę agencja marketingowa Katowice i w wynikach znajdzie tę, o której przeczytał.

    Jednak specjalista od pozycjonowania strony w Katowicach zrobi coś jeszcze – sprawi, że ta fraza będzie podlinkowana tak, żeby podkreślić wyrazy agencja marketingowa w Katowicach. Dzięki temu zamiast „gołego odnośnika” link „kieruje” do strony firmy zajmującej się marketingiem. Odnośnik w takiej postaci jest bardziej czytelny i wiadomo, czego dotyczy – może „przekierować” zarówno na stronę główną agencji marketingowej, jak i na wybraną podstronę.

    Jak wystrzelić w rankingu Google już na starcie?

    Jak wystrzelić w rankingu Google już na starcie?

    Pozycjonowanie WWW w Katowicach ma sens, jeśli dzięki niemu wyraźnie wzrasta pozycja strony w rankingu Google. Nie trzeba stosować niecnych sztuczek, żeby działania SEO przyniosły dobry, zamierzony efekt. Na czym warto się skoncentrować, by wiedzieć, że dostanie się „ekstra punkty” od najpopularniejszej w Polsce wyszukiwarki?

    Rozwiń

    Responsywna strona internetowa

    Google „premiuje” serwisy dostosowane do urządzeń użytkowników mobilnych. W SEO uwzględnia się projekt strony, dbając o to, by witryna czytelnie wyświetlała się na dowolnym sprzęcie, również na smartfonie, czy tablecie. Responsywna strona internetowa RWD „przyciąga” więcej użytkowników korzystających z tych urządzeń mobilnych.

    W pozycjonowaniu stron w Katowicach warto „zawalczyć” o tę grupę odbiorców, nie tylko ze względu na lepszy ranking w Google. Mobilni internauci są bardziej skłonni do pozostawiania ocen, opinii, czy do udostępniania i komentowania. Google „ceni” takie działania wokół stron, które są w bazie wyszukiwarki. Jednocześnie taka aktywność mobilnych użytkowników sprawia, że pozycjonowana strona cieszy się popularnością i zaufaniem również poza Google.

    Tworząc witrynę RWD, czyli responsywną, z uwzględnieniem pozycjonowania strony internetowej w Katowicach, projektuje się czytelny serwis. Można się bowiem spodziewać, że użytkownicy korzystający na przykład ze smartfona, nie będą mieli problemu z rozeznaniem się w strukturze takiej strony. Prosta, minimalistyczna nawigacja sprawia, że odwiedzający stronę RWD, wie, w jakim miejscu się na niej znajduje.

    Pozytywny i efektywny Link Building

    Link Building to w wielkim skrócie, pozyskiwanie linków zwrotnych z serwisów powiązanych tematycznie z pozycjonowaną stroną. Warto dbać o to, by do pozycjonowanej witryny „kierowały” linki ze stron o wysokim wskaźniku Page Rank (Page Rank określa wartość strony). Firma SEO sprawdza ten wskaźnik za pomocą specjalistycznych narzędzi.

    Strony o wysokim Page Rank, wskaźniku o wartości minimum 3, umożliwiają pozyskanie mocnego linka. W pozycjonowaniu stron internetowych w Katowicach z uwzględnieniem Page Rank, wystarczy nieraz kilka mocnych odnośników zwrotnych, żeby praca ta zaprocentowała w wynikach w Google.

    Linki powiązane tematycznie z pozycjonowaną stroną powinno się również zamieszczać na serwisach, które są regularnie aktualizowane i wzbogacane o nowe treści.

    Pozostając przy pozycjonowaniu przykładowej agencji marketingowej – co jeśli odnośnik zwrotny pochodzi ze strony o tematyce marketingowej, na której od kilku lat nie pojawił się nowy wpis? Wtedy wartość takiego linka jest mniejsza niż, gdy odnośnik pochodzi, na przykład z bloga marketingowego, który regularnie odwiedza kilkadziesiąt czytelników.

    Wówczas nie tylko Google lepiej „ocenia” taki odnośnik zwrotny. Jest duże prawdopodobieństwo, że więcej osób przejdzie na pozycjonowaną stronę, klikając w link zamieszczony w sieci poprzez pozycjonowanie lokalne w Katowicach.

    Aktywność internautów

    Dzięki przemyślanym działaniom SEO, internauci, którzy tworzą społeczność wokół marki, uwiarygadniają wartość zamieszczanych treści. Google „ceni” kontent, który ludzie uznają za przydatny, odkrywczy, którym dzielą się z innymi użytkownikami sieci. Jak to działa? Im więcej pojawia się komentarzy w sieci, które odnoszą się pośrednio do pozycjonowanej strony, tym Google bardziej „premiuje” promowany serwis w swoim zestawieniu.

    Pozycjonowanie SEO w Katowicach, które pozwala pozyskać społeczność i zachęcić ją do wyrażania swoich opinii, zapewnia promowanej stronie stabilną lokatę w Google. Pozycjonowana strona spotyka się często z reakcją (najlepiej dobrą) wśród odbiorców? Istnieje wtedy niewielkie prawdopodobieństwo, że witryna w niedługim czasie spadnie z wysokiej lokaty, na jaką wyszukiwarka Google (a konkretnie jej roboty) umieściła ją w swoim rankingu.

    Dostarczane treści na pozycjonowanej stronie, czy też w działaniach poza nią otrzymują wiele dobrych komentarzy, ocen, czy opinii? Wyszukiwarka „premiuje” promowaną witrynę nie tylko za to, że cieszy się popularnością, ale również z uwagi na użyteczne informacje.

    Optymalizacja strony – jaką ma wartość?

    Optymalizacja strony – jaką ma wartość?

    Dobrze zoptymalizowana strona pod kątem pozycjonowania Google w Katowicach, to profesjonalna strona. Każda witryna, na której czyta się artykuły, posty, opisy, czy komentarze, wzbudza pozytywne odczucia, jeśli treść nie razi ze względu na m.in. literówki, czy błędy w kodzie. Poza tym brak takich defektów w kodzie, czy strukturze pozycjonowanej strony sprawia, że witryna ta szybciej wyświetla się w przeglądarce.

    Rozwiń

    Wartość optymalizacji strony dla jej użytkowników

    Dla większości internautów nie do przyjęcia jest sytuacja, kiedy serwis „ładuje się” dłużej niż 5 sekund. Jeśli tak się dzieje, przyczyny należy upatrywać w dużej liczbie multimediów, czy bogatej grafice. Za pomocą pozycjonowania w Katowicach można rozwiązać ten problem, jeśli promowana strona poprzez SEO faktycznie sprawia problemy pod tym względem. Jeżeli uda się wykluczyć wszelkie takie niedociągnięcia od strony technicznej i wizualnej, wtedy odbiorca postrzega witrynę (a konkretnie firmę, do której należy) za wiarygodną oraz rzetelną. Co bardziej wrażliwi internauci mogliby również powiedzieć, że firma prezentująca swoją ofertę na stronie pozbawionej rażących błędów, odnosi się w ten sposób z szacunkiem do swoich klientów.

    Jak optymalizację strony postrzegają roboty Google?

    Pozycjonowanie i optymalizacja w Katowicach to działania uwzględniające „pracę” Googlebotów. Roboty Google – co to takiego? To nic innego jak algorytmy, według których wyszukiwarka Google „poznaje” stronę wszędzie tam, gdzie jej właściciel (częściej pozycjoner lub projektant stron) dał im prawo dostępu. Jak to wygląda? Googleboty „przeglądają” witrynę, która znajduje się w bazie wyszukiwarki lub którą zgłasza się do rozpatrzenia (zaindeksowania w tej bazie).

    Roboty wyszukiwarki analizują kod, strukturę strony, biorąc pod uwagę np.:

    • postać adresów URL,
    • opisy Alt przy grafice,
    • znaczniki h1-h6 odnoszące się do nagłówków,
    • słowa kluczowe,
    • powiązanie fraz kluczowych z tematyką,
    • nawigację witryny,
    • czytelność treści i kodu,
    • linki wewnętrzne i zewnętrzne.

    Jakie elementy warto dodać na optymalizowanej stronie pod Google?

    Mapa tagów

    Mowa o pozycjonowaniu sklepu w Katowicach lub rozbudowanego serwisu firmowego? W takim przypadku warto dodać mapę tagów. Mapa ta „premiuje” witrynę w Google i lepiej pomaga rozeznać się w jej tematyce odwiedzającym taką stronę. Czym jest mapa tagów? To zbiór słów i fraz kluczowych odnoszących się do treści i tematyki pozycjonowanej witryny. Najczęściej znajduje się z lewej lub z prawej strony, by mapa ta (zwana też chmurą tagów), nie odwracała za bardzo uwagi od treści, która znajduje się w centralnym miejscu.

    Wewnętrzna wyszukiwarka

    W pozycjonowaniu Google w Katowicach przydatna bywa również wewnętrzna wyszukiwarka. Google „ceni” rozwiązania, które wpływają dodatnio na użyteczność witryny. Szczególnie jeśli przekłada się ona również na dobre doświadczenia samych internautów, którzy z niej korzystają. Za pomocą wewnętrznej wyszukiwarki można nieraz znaleźć potrzebną treść, produkt, czy informację znacznie szybciej. Czasami wystarczy jednego kliknięcie, czy naciśnięcie ekranu dotykowego, żeby sprawdzić, czy odwiedzona strona zawiera potrzebne treści, czy też nie.

    Dbając o pozycjonowanie sklepów w Katowicach i rozbudowanych witryn, uwzględnia się te działania, które przyspieszają i upraszczają wiele akcji. Finalnie ważne jest, by użytkownik pozycjonowanej strony otrzymał to, po co na nią wszedł. Jeśli chciałby w 5 minut złożyć zamówienie, wewnętrzna wyszukiwarka zdecydowanie mu to ułatwi. Tym samym istnieje niewielkie prawdopodobieństwo, że konsument opuści taką stronę po upływie niespełna kilku, kilkunastu sekund. Im dłużej zaś internauta pozostaje na witrynie, tym większa szansa, że ostatecznie skorzysta z oferty, czy wykona jakieś działanie, wpływające korzystnie na postrzeganie firmy.

    Odnośniki wewnętrzne

    Usługi SEO w Katowicach nie mogłyby być kompletne, gdyby nie brało się w nich pod uwagę zamieszczania odnośników w obrębie pozycjonowanej strony. Jakie jest ich zadanie? Dzięki nim poszczególne treści, podstrony i kategorie są ze sobą lepiej powiązane. Im lepiej zadba się o linkowanie wewnętrzne, tym bardziej „udobrucha się” wyszukiwarkę Google. Czytelny, powiązany ze sobą kontent zdecydowanie wpływa pozytywnie na „relację” strony z Google pod względem jej pozycji w rankingu.

    Pozycjonowanie w Google w Katowicach wpływa również korzystnie na sprzedaż, czy dostępność treści dla odbiorców promowanej w ten sposób witryny. Jak można wykorzystać do tego wewnętrzne odnośniki? Za ich pomocą łatwo zasugerować konsumentowi produkty, czy usługi, które są podobne do tych, jakimi się interesował lub które zamówił. Nie trzeba też tworzyć wielu nic nie wnoszących treści, które tak naprawdę tylko spowalniają złożenie zamówienia, przeczytanie artykułu, czy dodania komentarza. Zamieszczając linki wewnętrzne, ogranicza się zachętę Call to Action do minimum. Często, jeśli chodzi o CTA, lepsze są krótkie zdania niż rozbudowane akapity.

    Strona główna i podstrony są widoczne w Google

    Strona główna i podstrony są widoczne w Google

    Wielokrotnie „przewija się” temat słów i fraz kluczowych. W tym miejscu również warto o nich wspomnieć – pozycjonowanie SEO w Katowicach nie mogłoby się bez nich obejść. Poza doborem właściwych fraz, liczy się również to, w jaki sposób rozmieści się je na stronie i podstronach pozycjonowanego serwisu. Algorytmy wyszukiwarki są bardzo czułe pod tym względem, tak jak są wrażliwe na wszelkiego rodzaju powielanie treści (z ang.duplicate content).

    Rozwiń

    Zatem słowa i frazy kluczowe muszą być odpowiednio „zagęszczone” w treści. Co to oznacza? Jeśli pozycjonowanie sklepu internetowego Katowice dotyczy e-commerce z zabawkami, można pozycjonować taki serwis na różne frazy związane z takim asortymentem. Ważne jest, by na przykład fraza przytulanka miś panda w Katowicach nie pojawiała się zbyt często na danej stronie. Jak często powinna się znaleźć w treści? Zależy to głównie od długości kontentu znajdującego się na danej podstronie. Im jest on dłuższy, tym więcej takich fraz można zamieścić na stronie pozycjonowanego sklepu z zabawkami.

    Jeżeli okaże się, że takich powtórzeń jest zbyt wiele, pozycjonowanie stron SEO w Katowicach da efekt przeciwny do zamierzonego. Strona – zamiast plasować się wyżej w rankingu Google – obniży swoją lokatę. Roboty wyszukiwarki „mogą wywnioskować”, że stosuje się nieprzepisowe praktyki, które mają na celu podbić ranking. „Pomyślą”, że właściciel strony próbuje sztucznie wypromować swoją witrynę w Google.

    Zatem w zamieszczaniu fraz kluczowych w treści warto zachować umiar i ostrożność – sprawdza się maksyma „mniej znaczy więcej”. Natomiast profesjonalna firma SEO w Katowicach potrafi precyzyjnie wyliczyć, jak wiele takich samych fraz można użyć na danej podstronie. Dzięki temu każda podstrona i strona główna pozycjonowanego serwisu będzie widoczna w Google. Nieraz widoczność ta pod względem SEO jest na takim samym lub zbliżonym poziomie, co pozwala osiągnąć dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania.

    SEO – dobre praktyki a złe praktyki

    SEO – dobre praktyki a złe praktyki

    Dobre praktyki SEO pozwalają wypromować stronę sztucznie w Google, jednak w taki sposób, że roboty wyszukiwarki „odczytują” te działania jako naturalne (organiczne). Natomiast złe praktyki SEO Googleboty „potrafią rozpoznać”, a wtedy pozycjonowanie w Katowicach może kończyć się fiaskiem, żeby nie powiedzieć katastrofą. Czym są dobre praktyki w SEO, a czym te złe?

    Rozwiń

    Dobre praktyki SEO

    Stosując się do dobrych praktyk w pozycjonowaniu, przestrzega się kilku ważnych zasad. Techniki dobrego SEO wpisują się w tak zwane działania z Białego Kapelusza (z ang. White Hat SEO) – dzięki nim można spodziewać się, że strona regularnie będzie zajmować coraz wyższą lub korzystną i stabilną pozycję w rankingu Google. Jakimi cechami wyróżnia się pozycjonowanie strony w Katowicach, uwzględniające „dobre SEO”? Oto najważniejsze aspekty:

    • unikalna treść, którą napisał człowiek (kontent, którego nie wygenerowano w różnych serwisach służących do podmieniania synonimów),
    • informacje, które zamieszcza się na pozycjonowanej stronie przede wszystkim z myślą o człowieku, a nie o robotach Google (uwzględniając jednak również i to, by treść była łatwo przyswajalna dla Googlebotów),
    • na promowanej stronie pod względem SEO regularnie pojawia się świeża, merytoryczna treść, którą odbiorca postrzega za wartościową, ciekawą i oryginalną (często nie można jej znaleźć nigdzie indziej w sieci),
    • w dobrym pozycjonowaniu stron w Katowicach dodaje się nowe treści, które nie tracą zbyt szybko na swojej aktualności lub są ponadczasowe (kontent evergreen),
    • linki zewnętrzne pozyskuje się „naturalnie”, czyli najczęściej z artykułów sponsorowanych, z udostępnień internautów w sieci, czy z serwisów powiązanych tematycznie z promowaną stroną w Google,
    • monitorowanie częstotliwości, z jaką zamieszcza się słowa i frazy kluczowe w pozycjonowanej stronie,
    • dobieranie odpowiednich key words (słów kluczowych) i zamieszczanie ich wszędzie tam, gdzie użytkownicy i roboty Google to docenią (m.in. w nagłówkach, nazwach kategorii, w treści artykułów, w opisach produktów, description, title, w CTA, itp.),
    • treści pojawiające się na stronie, które tworzy się w oparciu o pozycjonowanie strony internetowej w Katowicach, choćby w minimalnym stopniu nawiązują do tematyki promowanej witryny,
    • dbanie o przyjazne dla użytkowników (i dla Googlebotów) adresy URL, które odnoszą się do poszczególnych podstron promowanej strony w wyszukiwarce,
    • cierpliwość związana z oczekiwaniem, kiedy wprowadzone działania zaczną procentować i strona wyraźnie „podskoczy” w rankingu Google.

    Złe praktyki SEO – dlaczego trzeba się ich wystrzegać?

    W pozycjonowaniu stron internetowych w Katowicach prędzej czy później można zetknąć się z praktykami z Czarnego Kapelusza (z ang. Black Hat SEO). Można na nie trafić zarówno przeglądając różne strony w sieci, jak i czytając na temat tych działań. Warto zacząć od tego, czym skutkuje praktykowanie takich działań SEO.

    Przede wszystkim pozycjonowana strona „leci na łeb na szyję” w rankingu Google. Gdy tylko wyszukiwarka nałoży filtr na stronę, punkty rankingowe mogą zostać odjęte. Z kolei konkurencja cały czas promuje się pod podobne frazy, stosując dobre praktyki. W efekcie następuje sprzężenie zwrotne – pozycjonowana strona „spada” w rankingu, a witryny konkurencyjnych firm „przesuwają się” do góry w wynikach Google.

    W złym pozycjonowaniu lokalnym w Katowicach lub niewłaściwym, ogólnym (krajowym) filtry pojawiają się wtedy, gdy treść jest zduplikowana w obrębie promowanej strony. Nie zawsze duplikacja treści jest działaniem świadomym, więc często udaje się wyłączyć ten filtr. By tego dokonać, trzeba m.in. pozbyć się treści, którą roboty Google „uznają” za powielaną.

    A jeśli filtrów nie można „cofnąć”? Wtedy warto przeprowadzić audyt SEO, by sprawdzić, jak się ich pozbyć. Firma SEO korzysta z profesjonalnych narzędzi służących do zbadania strony pod tym kątem. Po przeprowadzonej analizie SEO można dowiedzieć się, jakie działania należy podjąć, by „usprawnić” stronę pod względem wyników w Google.

    W pozycjonowaniu WWW w Katowicach najgorszym zdarzeniem, do jakiego może dojść, jeśli chodzi o Czarny Kapelusz SEO, jest ban nałożony na stronę. To taki rodzaj filtru, od którego nie można się odwołać – powoduje, że Google „wyrzuca” witrynę ze swojej bazy na zawsze.

    Strona, której nie ma w najpopularniejszej wyszukiwarce jest jak śnięta ryba. Niby jest, ale nie przynosi żadnych profitów. Bez Google nie zawsze łatwo pozyskać odbiorców. Zwłaszcza jeśli dotychczasowi klienci zauważą, że strony firmowej już nie znajdą wśród wyników wyszukiwania.

    Jak jeszcze złe praktyki SEO wpływają na pozycjonowaną stronę WWW?

    Do niewłaściwych praktyk Black Hat SEO można zaliczyć też m.in. w pozycjonowaniu SEO w Katowicach zamieszczanie treści wątpliwej jakości. Kontent, który nie przynosi chluby właścicielowi strony, jest miałki, płytki, trudny do zrozumienia dla przeciętnego odbiorcy. Często osoby, które chcą by ich strona znalazła się wysoko w rankingu Google, zapominają o tym, że treści będzie czytać przede wszystkim odwiedzający. Naszpikowanie jej frazami kluczowymi, które utrudniają zrozumienie treści sprawia, że internauta szybko opuści taką witrynę.

    Ostatecznie szkoda tak naprawdę przeznaczać środki na złe pozycjonowanie sklepu w Katowicach, strony firmowej, bloga, czy dowolnej innej witryny. Można powiedzieć, że wyrzuca się wtedy „pieniądze w błoto” albo jeszcze gorzej, że inwestuje się w antyreklamę swojej strony, czy e-commerce. Efekt jest taki, że zamówień brakuje, w biurze obsługi klienta panuje nieprzyjemna cisza, a biznesmen może nie dysponować dodatkowymi środkami, które pozwolą „wyrwać” firmę z takiej wizerunkowej zapaści.

    Dlaczego pozycjonowanie lokalne a nie ogólne?

    Dlaczego pozycjonowanie lokalne a nie ogólne?

    Firma sprzedaje swoje produkty głównie lokalnie, w Katowicach. Pozycjonowanie ma wtedy sens, jeśli uwzględni się właśnie miasto, w którym taka instytucja może liczyć na największy profit z promocji w Google. Nawet jeśli przedsiębiorstwo oferuje swoje produkty lub usługi na cały kraj, także warto uwzględnić pozycjonowanie lokalne.

    Rozwiń

    Szczególnie jest to wskazane, gdy duża firma ma swoje centra w różnych miastach w Polsce. Pozycjonowanie na frazy lokalne sprawia, że taka instytucja może konkurować o uwagę potencjalnych klientów na konkretnych rynkach. Pozycjonowanie i optymalizacja w Katowicach nie musi ograniczać się do miasta. Może obejmować swoim zakresem mniejszy lub większy obszar i również będzie określane wtedy mianem lokalnych działań SEO.

    Pozycjonowanie lokalne bardziej się opłaca finansowo

    Pozycjonując swoją stronę na frazy lokalne, można wydać mniej, niż w przypadku krajowych działań SEO. Najtańszą opcją pod tym względem są frazy typu długi ogon, ponieważ są najmniej konkurencyjne ze wszystkich. Gdyby ktoś chciał porównać budżet na działania SEO ogólne z promocją lokalną tego typu, mógłby pozycjonować się na co najmniej dwa razy więcej fraz. Firma chciałaby uzyskać miano lidera w swojej branży na rynku w Katowicach. Pozycjonowanie stron w takim przypadku daje taką możliwość znacznie szybciej, niż podczas działań SEO na cały kraj.

    Dlaczego? Ponieważ zwykle lokalnie przedsiębiorca musi mierzyć się z nie tak liczną konkurencją, jak na terenie całego kraju. Rzadko zdarza się, żeby firmy działały w danej gałęzi przemysłu tylko w jednym regionie. Istnieje więc niewielkie ryzyko, że pozycjonowanie Google w Katowicach nie pozwoli pokonać konkurencji w walce o uwagę potencjalnego klienta z tego miasta.

    Mniejszy koszt związany z pozycjonowaniem lokalnym sprawia, że na takie działania SEO można przeznaczyć więcej środków niż na promocję SEO na terenie kraju. Dzięki temu udaje się zmaksymalizować potencjał, jaki drzemie w pozycjonowaniu, czego efektem może być dobra pozycja w Google w stosunkowo krótkim czasie.

    Pozycjonując się lokalnie, tak naprawdę nie wydaje się na SEO, ale inwestuje się w promocje swojego sklepu, czy np. strony firmowej. Jako że działania te przynoszą wymierne korzyści praktycznie na sto procent, pozostaje więc kwestią czasu, kiedy włożony kapitał zacznie się zwracać i to z nadwyżką.

    Pozycjonowanie lokalne w Katowicach – efektywne i korzystne

    Jak już wspomniano, pozycjonowanie sklepów w Katowicach umożliwia wypłynięcie na szerokie wody na tym rynku. Przekłada się to na dobrą pozycję w Google, a skoro stronę widzi wyszukiwarka, zobaczą ją również Katowiczanie. Jest to więcej niż pewne, zwłaszcza wtedy, gdy w danej branży nie ma zbyt wielkiej konkurencji w Katowicach. Dzięki temu każdy kto wpisze jedną z fraz w pasku wyszukiwania, pod jakimi pozycjonuje się wybrany sklep, może znaleźć jego ofertę wśród pierwszych wyników w rankingu. Zatem istnieje duże prawdopodobieństwo, że taka osoba, która wybierze pozycjonowaną stronę spośród innych w Google, złoży w tym sklepie zamówienie.

    Pozycjonowanie w Katowicach – popularność serwisu rośnie

    Dobra pozycja w popularnej wyszukiwarce przekłada się również na większe zainteresowanie promowanym serwisem w sieci w ogóle. Usługi SEO na Katowice mogą sprawić, że lawinowo będzie wzrastać liczba zamówień na produkty z asortymentu sklepu promowanego poprzez SEO. Więcej osób dowie się w ten sposób o istnieniu takiej firmy na katowickim rynku, a także o jej ofercie, co prędzej niż później sprawi, że świadomość marki będzie coraz większa w tym mieście. Ludzie zaczną kojarzyć taką instytucję nie tylko z nazwy, ale również będą łączyć jej slogany reklamowe z konkretnymi produktami lub usługami z proponowanej oferty.

    SEO lokalne – na stronę sklepu online wchodzi wiele różnych konsumentów

    SEO lokalne – na stronę sklepu online wchodzi wiele różnych konsumentów

    Pozycjonowanie w Google na Katowice pozwala też przyciągnąć różnych internautów, którzy mogą być zainteresowani ofertą firmy. Różnych w sensie nastawienia na zakup – wśród odwiedzających mogą być:

    Rozwiń
    • potencjalni konsumenci, którzy chcą poznać ofertę przedsiębiorstwa,
    • faktyczni klienci – osoby przechodzące na stronę serwisu, by złożyć zamówienie,
    • stali klienci – ludzie, u których świadomość marki już się zakorzeniła (na tyle dobrze ją kojarzą i jej ofertę, że kupują w danym e-commerce regularnie).

    Każda podstrona serwisu ma znaczenie w SEO lokalnym

    Pozycjonując się lokalnie w wyszukiwarce Google, można zwrócić uwagę na swoją stronę po wielokroć. Wystarczy tylko, że każda z zakładek menu promowanej strony pod względem SEO, będzie dostępna w wynikach wyszukiwania. W ten sposób pozycjonowanie SEO w Katowicach powoduje, że treści, jakich ktoś poszukuje, są dostępne „od ręki”. Nie trzeba zatem „wertować” całej strony, do jakiej prowadzi odnośnik w Google. Link ten od razu „kieruje” do tych informacji, które są komuś najbardziej potrzebne, np. do konkretnego produktu z oferty sklepu WWW.

    Długofalowe pozycjonowanie w Katowicach daje najwięcej profitów

    Biznesmeni nieraz dochodzą do wniosku, że pozycjonowanie stron w Katowicach jest trochę jak kampania marketingowa – ma swój termin przydatności. Do tego działania SEO można zamknąć w ramach czasowych „od do”. Faktycznie, da się w ten sposób wdrażać pozycjonowanie na stronie promowanego w ten sposób serwisu, jak i poza nim. Niemniej mija się to z celem, ponieważ ranking w Google nie jest ani stabilny, ani nieruchomy, ani zamrożony.

    1. Ruchomy ranking w wyszukiwarce
    2. Jeżeli strona w danym miesiącu plasuje się w top 5 na daną frazę, nie ma gwarancji, że w następnym ponownie będzie w takim zestawieniu. Może się okazać, że owszem zachowa swoją pozycję, ale równie dobrze ranking może wzrosnąć lub spaść. Z czego to wynika? Przede wszystkim z konkurencyjności danych fraz – trzeba pamiętać, że pozycjonowanie Google w Katowicach nie rozwiązuje wszystkich problemów. To znaczy? To znaczy, że codziennie powstaje wiele nowych sklepów i stron internetowych, w których od razu wdraża się działania SEO.

    3. Dobre miejsce w Google nowych serwisów

    Ponadto wyszukiwarka promuje nowo założone witryny, dlatego mają „na starcie” dobry ranking. Jeżeli takie serwisy „wskoczą” do ścisłych wyników, pozostałe strony „spadną” w rankingu Google. Długofalowa współpraca z firmą SEO na Katowice sprawia, że pozycja strony w wynikach tej wyszukiwarki nie jest taka chwiejna. Możliwe są oczywiście wahania, jednak raczej w granicach plus minus pięć lokat w górę lub w dół. Gdy natomiast po jakimś czasie zaniecha się działań SEO, pozycja strony w Google będzie systematycznie się obniżać. Chcąc ponownie zająć czołowe miejsce w Google, trzeba włożyć sporo pracy, środków i wykazać się większą cierpliwością niż wtedy, gdy cały czas pozycjonuje się stronę pod wyszukiwarkę lokalnie.

    Pozycjonowanie e-commerce na Katowice – jak wygląda?

    Pozycjonowanie e-commerce na Katowice – jak wygląda?

    Pozycjonowanie w Katowicach – jeśli dotyczy sklepu internetowego, uwzględnia się wtedy więcej różnych parametrów i wskaźników, niż podczas działań SEO np. dla strony firmowej. Podobnie przeprowadza się audyt SEO e-commerce, żeby sprawdzić, czy strona, na jakiej jest postawiony sklep, nie sprawia żadnych trudności pod względem kodu, wyglądu, wczytywania, czy User Experience UX (doświadczenie użytkownika związane z korzystaniem z serwisu).

    Rozwiń

    Pozycjonowanie sklepu w Katowicach – audyt SEO

    Uwzględniając pozycjonowanie sklepów na Katowice, audyt SEO umożliwia analizę serwisu na różnych etapach prowadzenia zdalnej działalności w sieci. Można sprawdzić za jego pomocą również to, ile osób codziennie odwiedza e-commerce i co z tego wynika. Uda się też określić za pomocą audytu SEO, jakimi produktami ktoś jest zainteresowany. Przy następnym wejściu taki odbiorca zobaczy towary zbliżone tematycznie lub te, którymi był zainteresowany, np. w lepszej, promocyjnej cenie.

    Pozycjonowanie i optymalizacja na Katowice dla e-commerce

    Pozycjonując sklep lokalnie, zwraca się większą uwagę na kod strony, adresy URL, duplikację treści, wartościowe opisy produktów, czy na obecność zwrotów CTA. Nawigacja w pozycjonowaniu sklepu internetowego na Katowice ma tutaj kluczowe znaczenie – po optymalizacji jest:

    • czytelna i intuicyjna (pozwala to szybko „przeprowadzić” konsumenta przez lejek sprzedaży),
    • wielopoziomowa:
    • kilka wariantów menu (główne np. poziome, boczne np. pionowe, menu wyposażone w dodatkowe filtry, ułatwiające personalizowany wybór produktu z oferty sklepu),
    • linkowanie wewnętrzne (m.in. między: kategoriami produktów, popularnymi towarami, produktami, którymi jest zainteresowany konkretny konsument),
    • wewnętrzna wyszukiwarka (m.in. pozwala sprawdzić dostępność produktu lub usługi),
    • mapa tagów (zawierająca np. najczęściej wyszukiwane produkty i frazy związane z pozycjonowaniem SEO na Katowice),
    • wyróżniki ułatwiające zakup przy minimalnej liczbie kliknięć (m.in. bestsellery, promocje, outlet, bonusy, czy kody rabatowe),
    • opisy zdjęć produktów i innej grafiki na stronie (lub multimediów) w postaci znacznika HTML „alt”.

    Inne usługami SEO na Katowice dla sklepu internetowego

    Inne usługami SEO na Katowice dla sklepu internetowego

    Słowa kluczowe

    Uwzględnia się te, które pasują do e-commerce, a także frazy, dzięki którym można dość szybko dotrzeć wysoko w Google, wybierając np. te bardziej niszowe (m.in. long tail). Frazy dobiera się również do sklepu internetowego, po sprawdzeniu na jakie key words pozycjonuje się konkurencja. W pozycjonowaniu sklepu na Katowice warto też wziąć pod uwagę, jakie słowa wpisują potencjalni klienci – takie informacje można otrzymać, korzystając na przykład z narzędzi analitycznych od Google (m.in. Google Search Console).

    Rozwiń

    Mocne i wartościowe linki zwrotne

    Najlepiej pozyskiwać linki prowadzące do pozycjonowanego e-commerce z takich miejsc w sieci, jak:

    • renomowane i popularne strony internetowe powiązane tematycznie ze sklepem,
    • katalogi stron,
    • serwisy branżowe,
    • blogi, na których można zamieszczać artykuły sponsorowane,
    • fora internetowe,
    • portale społecznościowe,
    • serwisy opiniotwórcze.

    Wizytówka Moja Firma i mapa w Google

    Pozycjonowanie sklepów na Katowice: wizytówka Moja Firma i mapa w wyszukiwarce Google, pozwala zyskać e-commerce dobrą reputację i wiarygodność. Odbiorcy na ogół rzadko kupują w sklepach internetowych, których nie znają, dlatego serwis sprzedażowy wzbudzający zaufanie, może liczyć na większe zyski ze sprzedaży.

    Dalsze działania SEO

    Jeżeli już firma zajmująca się pozycjonowanie sklepu lokalnie wprowadzi wszystkie działania SEO w życie, w dalszym ciągu „dogląda” tego serwisu. Takie „doglądanie” polega na regularnej analizie czynności SEO, które wykonano. W pozycjonowaniu na Katowice należy też zwracać uwagę na to, jak kształtują się koszty związane z SEO dla e-commerce na wybrane frazy. Ceny za słowa kluczowe nie są stałe, więc z czasem działania On Page i Off Page mogą kosztować więcej lub mniej pomimo tego, że ich zakres się nie zmienił.

    Firma SEO – pozycjonowanie lokalne na najwyższym poziomie

    Firma SEO – pozycjonowanie lokalne na najwyższym poziomie

    Jest wielu fachowców, którzy oferują swoje usługi w zakresie SEO ogólnego i/lub lokalnego. Są agencje pozycjonerskie, są firmy zajmujące się szeroko rozumianym marketingiem, a także niezależni, wolni strzelcy, czyli freelancerzy. Chcąc wybrać najlepszego specjalistę w zakresie pozycjonowania Google w Katowicach, lepiej nie sugerować się wyłącznie ceną za SEO. Zdecydowanie korzystniej zdecydować się na tego zleceniobiorcę, który proponuje możliwie jak najszerszy wariant usług związanych z lokalnym bądź krajowym SEO.

    Rozwiń

    Szeroki wachlarz działań SEO

    Dlaczego warto w ten sposób analizować oferty pozycjonerów? Usługi pozycjonerskie o szerokim zakresie zapewniają:

    • pozycjonowanie różnorodnych stron i serwisów: firmowych, blogów, sklepów internetowych, serwisów ogłoszeniowych, portali społecznościowych, marketplace, for internetowych i wielu innych,
    • pozycjonowanie i optymalizacja w Katowicach dotyczące działań na stronie jak i poza nią (On Site i Off Site),
    • SEO na różnorodne frazy (ogólne – jedno i wielowyrazowe, lokalne – dwu i wielowyrazowe typu long tail),
    • pozycjonowanie uwzględniające działania analityczne przed SEO,
    • regularne wsparcie techniczne (szczegółowe wyjaśnianie kwestii związanych z pozycjonowaniem konkretnej strony,
    • działania SEO krótkofalowe i długofalowe,
    • pozycjonowanie małych, średnich i dużych firm,
    • SEO połączone z innymi działaniami marketingowymi,
    • pozycjonowanie w Google na Katowice – organiczne i płatne SEM (z ang. Search Engine Marketing,
    • SEO w pakiecie np. z tworzeniem strony WWW, czy copywritingiem.

    Czym wyróżnia się dobra firma SEO w Katowicach?

    Planując pozycjonowanie SEO na Katowice, tak na stronie, jak i w sieci, ważne jest, by taki zakres usług był dostosowany do konkretnego odbiorcy. Dzięki temu łatwiej określić budżet, a także czas oczekiwania na rezultaty po wprowadzonych działaniach SEO. Rzetelna firma oferująca pozycjonowanie, stosuje wyłącznie dobre praktyki pozycjonerskie związane z Białym Kapeluszem.

    Przedsiębiorca chciałby wypromować swój serwis w Google i nie tylko? Może spodziewać się, że solidna firma SEO z Katowic będzie regularnie raportować swoje poczynania w zakresie pozycjonowania. Nikt w takiej agencji nie spoczywa na laurach – równocześnie z działaniami SEO podejmuje się liczne wysiłki, by przeanalizować aktualną „kondycję” promowanego serwisu w Google lokalnie.

    Oprócz tego osoby pracujące m.in. nad rozpoznawalnością pozycjonowanej witryny, zwracają też uwagę na trendy w sieci (np. na lokalność usług, czy na sezonowe zainteresowanie wybranym tematem bądź asortymentem).

    Usługi SEO na Katowice w szerokim zakresie, obejmują również działania, jakie podejmuje konkurencja w tym mieście (m.in. pod względem doboru słów kluczowych, stylu wypowiedzi, czy obecności w konkretnych miejscach w sieci).

    Jak poznać, że SEO oferuje rzetelna firma, godna zaufania?

    Chcąc wybrać agencję pozycjonerską, najlepiej zwrócić uwagę na doświadczenie. Taki wskaźnik wcale nie musi oznaczać, że rzetelna firma tego typu powinna mieć olbrzymi staż na rynku. Nieraz dwuletnie doświadczenie obfituje w portfolio, jakim nie powstydziłoby się przedsiębiorstwo obecne na rynku od wielu, wielu lat.

    Portfolio agencji SEO – co można się z niego dowiedzieć?

    Pozycjonowanie SEO na Katowice z uwzględnieniem zrealizowanych projektów pozwala rozeznać się, czy wybrana agencja mogłaby świadczyć swoje usługi dla konkretnego klienta. W portfolio znaleźć można działania SEO dla różnych stron i serwisów firmowych? Istnieje wtedy większe prawdopodobieństwo, że wybrana instytucja pozycjonerska podejmie właściwe kroki pod względem SEO. Jej przedstawiciel będzie wiedział, jakie są potrzebne rozwiązania, by znacznie poprawić widoczność określonego klienta w sieci.

    Jednak samo portfolio to za mało – nie każda agencja świadcząca pozycjonowanie Google na Katowice jest godna zaufania tylko pod względem przestawionych realizacji. Nie zawsze bowiem wiadomo, kiedy takie działania zrealizowano – czy po tym, gdy działalność zarejestrowano, czy wcześniej. Nie jest też do końca oczywiste kto konkretnie pracował nad pozycjonowaniem danej witryny i czy ten pracownik w dalszym ciągu zasila szeregi personelu agencji.

    Komentarze i opinie dotychczasowych klientów agencji pozycjonerskiej

    Przydają się więc komentarze konkretnych odbiorców faktycznie zadowolonych z pozycjonowania SEO na Katowice ich strony lub e-commerce. Można nie tylko dowiedzieć się z nich, co dokładnie ktoś sobie ceni, ale również poznać dane osobowe i kontaktowe do takich klientów. Warto nieraz uzyskać informacje od takich ludzi, co jeszcze było dla nich na plus, a co na minus. Dzwoniąc do jednej lub kilku z takich osób, zainteresowany ofertą SEO będzie mógł sprawdzić, czy np. takie osoby faktycznie istnieją. Dowie się też, czy naprawdę skorzystały z usług pozycjonerskich wybranej agencji.

    Firma, która proponuje pozycjonowanie sklepu na Katowice lub innych stron, będzie godna zaufania, jeśli ma swoje zaplecze SEO. Co to jest zaplecze SEO? To duża liczba niezależnych stron z wartościowymi treściami. Można na nich zamieścić odnośniki, by „kierowały” z takiego miejsca na pozycjonowaną witrynę. Solidne firmy już na starcie są w stanie zaproponować unikalne treści, powiązane tematycznie z pozycjonowanym serwisem. W ten sposób odbiorca dokładnie wie, skąd będą pochodzić linki zwrotne i jaki wpływ będą mieć one na pozycję serwisu w Google.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *