Pozycjonowanie stron WWW ma sprawić, że osiągnięte rezultaty pod względem widoczności witryny przełożą się na wiele profitów, np. wzrost sprzedaży, która może podskoczyć nawet o kilkadziesiąt procent i więcej. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, warto postawić właśnie na tę formę promocji w sieci.
Wysoka lokata to nie wszystko – długofalowe pozycjonowanie daje jeszcze lepsze rezultaty: udaje się zachować ranking lub nawet strona dalej będzie piąć się w naturalnych wynikach wyszukiwania.
Z działaniami SEO nieodłącznie związany jest dobór odpowiednich słów kluczowych i fraz kluczowych. Słowo kluczowe to jeden ogólny wyraz.
Roboty wyszukiwarki już od jakiegoś czasu czytają odmiany słów przez wszystkie przypadki, rodzaje, liczbę pojedynczą, mnogą, itp. Wyszukiwania są dzięki temu naturalne.
Z kolei frazy to wyrażenia składające się z co najmniej dwóch słów kluczowych.
Dobór odpowiednich słów i fraz kluczowych dla pozycjonowanej strony zapewnia:
Strona, która ma przyciągnąć internautę, nie może jednak bazować wyłącznie na właściwych słowach i frazach kluczowych. Nic by nie znaczyły, gdyby treść, w jakie się wplata te wyrażenia, nie była z nimi powiązana.
Content musi pojawiać się wszędzie tam, gdzie wprowadza się działania SEO, zatem na każdej stronie powiązanej z tą promowaną, np. w social mediach czy na forach internetowych.
Ważne jest, by zamieszczać na stronie treści, które są wartościowe i napisane tak, by każdy akapit budził zainteresowanie.
Pozycjonowanie lokalne stron firm z Katowic jest promocją uwzględniającą praktyki SEO, z tym że w odniesieniu do konkretnej miejscowości.
Obecność w Google Maps i optymalizacja wizytówki Google Moja Firma sprawiają, że instytucja przestaje być anonimowa w sieci.
To oddzielna strona, którą wyszukiwarka promuje tak samo jak zwykłą, firmową witrynę. Należy podać w niej szczegółowe dane.
To w pełni funkcjonalny serwis, który łączy w sobie cechy strony firmowej, bloga firmowego, social mediów czy serwisów opiniotwórczych.
Usługi SEO w Katowicach uwzględniające content marketing pozwalają na zbudowanie ścieżki dostępu do potencjalnych odbiorców, którzy sami trafią na pozycjonowaną stronę.
Pozycjonowanie sklepu w Katowicach w połączeniu z atrakcyjną ofertą przekłada się na wzrost sprzedaży.
Jeśli stronę firmową lub sklep pozycjonuje się na dłuższe frazy (tzw. długi ogon – long tail), wtedy instytucja może śmiało konkurować z przedsiębiorstwami ze swojej branży na tym rynku.
Pozycjonowanie strony WWW dzieli się zwykle na działania na stronie (z ang. On Site lub On Page) i poza nią (z ang. Off Site lub Off Page).
Description to treść, która pojawia się pod linkiem w Google. Ma na celu zachęcić użytkownika wyszukiwarki do kliknięcia w odnośnik.
Z kolei meta title to tytuł, który wyświetli się w przeglądarce, gdy internauta już kliknie na odnośnik, który znajduje się pod opisem description.
Z angielskiego oznacza to wezwanie do działania. W takich zwrotach i sformułowaniach również stosuje się pozycjonowanie. CTA może występować:
Proces pozycjonowania stron w zakresie działań poza stroną ukierunkowuje się głównie na takie serwisy, jak: social media, wizytówka, mapa w Google, fora internetowe, blogi, czy portale, na których można zamieścić artykuł sponsorowany.
Im te odnośniki są bardziej wartościowe, tym szybciej witryna agencji marketingowej znajdzie się wysoko w rankingu Google.
Można promować firmę poprzez dobór odpowiednich słów kluczowych. Wówczas frazy te będą pozycjonować taką działalność marketingową pośrednio. Można również podlinkować frazę tak, żeby kierowała do konkretnej podstrony.
Google „premiuje” serwisy dostosowane do urządzeń użytkowników mobilnych – witryna powinna czytelnie wyświetlać się na smartfonie czy tablecie.
Ponadto mobilni internauci są bardziej skłonni do pozostawiania ocen, opinii, czy do udostępniania. Taka aktywność sprawia, że pozycjonowana strona cieszy się popularnością i zaufaniem również poza Google.
Link Building to pozyskiwanie linków zwrotnych z serwisów powiązanych tematycznie z pozycjonowaną stroną. Warto dbać o to, by do pozycjonowanej witryny „kierowały” linki ze stron o wysokim wskaźniku Page Rank (określa on wartość strony).
Linki powiązane tematycznie z pozycjonowaną stroną powinno się również zamieszczać na serwisach, które są regularnie aktualizowane i wzbogacane o nowe treści.
Im więcej pojawia się komentarzy w sieci, które odnoszą się pośrednio do pozycjonowanej strony, tym Google bardziej „premiuje” promowany serwis w swoim zestawieniu.
Pozycjonowanie, które pozwala pozyskać społeczność i zachęcić ją do wyrażania swoich opinii, zapewnia promowanej stronie stabilną lokatę w wyszukiwarce Google.
Jeśli serwis „ładuje się” dłużej niż 5 sekund, przyczyny należy upatrywać w dużej liczbie multimediów czy bogatej grafice. Za pomocą odpowiedniej optymalizacji można rozwiązać ten problem.
Optymalizacja i pozycjonowanie Katowice to działania uwzględniające pracę Google botów.
Roboty wyszukiwarki analizują kod, strukturę strony, biorąc pod uwagę np.:
To zbiór słów i fraz kluczowych odnoszących się do treści i tematyki pozycjonowanej witryny.
Za jej pomocą można znacznie szybciej znaleźć potrzebną treść, produkt czy informację.
Finalnie ważne jest, by użytkownik pozycjonowanej strony otrzymał to, po co na nią wszedł.
Dzięki nim poszczególne treści, podstrony i kategorie są ze sobą lepiej powiązane. Czytelny, content zdecydowanie wpływa pozytywnie na „relację” strony z Google pod względem jej pozycji w rankingu.
Poza doborem właściwych fraz liczy się również to, w jaki sposób rozmieści się je na stronie i podstronach pozycjonowanego serwisu. Algorytmy wyszukiwarek są bardzo czułe pod tym względem, tak jak są wrażliwe na wszelkiego rodzaju powielanie treści (z ang. duplicate content).
Dzięki analizie widoczności witryny pod względem SEO możemy stwierdzić, czy strona jest na takim samym lub zbliżonym poziomie, co pozwala na osiągnięcie najwyższej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania.
Techniki dobrego SEO wpisują się w działania z tzw. Białego Kapelusza (z ang. White Hat SEO):
Praktyki z Czarnego Kapelusza (z ang. Black Hat SEO) sprawiają, że pozycjonowana strona spada w rankingu Google. Nowe aktualizacje algorytmów pozwalają wyszukiwarce szybko wykryć niedozwolone praktyki i odpowiednio je ukarać.
W złym pozycjonowaniu filtry pojawiają się wtedy, gdy treść jest zduplikowana w obrębie promowanej strony. Nie zawsze jest to działaniem świadomym, więc często udaje się wyłączyć ten filtr – trzeba m.in. pozbyć się treści, którą roboty Google „uznają” za powielaną.
Najgorszym zdarzeniem jest ban nałożony na stronę. Google na zawsze wyrzuca witrynę ze swojej bazy.
Do niewłaściwych praktyk Black Hat SEO można zaliczyć też zamieszczanie treści wątpliwej jakości. Naszpikowanie jej frazami kluczowymi utrudniającymi zrozumienie sprawi, że internauta szybko opuści taką witrynę.
Nie tylko lokalny biznes, ale także przedsiębiorstwo oferujące swoje usługi na cały kraj powinno uwzględnić pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie na frazy lokalne sprawia, że taka instytucja może konkurować o uwagę klientów na konkretnych rynkach. Działania SEO nie muszą ograniczać się do miasta. Mogą obejmować swoim zakresem mniejszy lub większy obszar.
Najtańszą opcją jest pozycjonowanie szerokie, a więc przy użyciu fraz typu długi ogon, ponieważ są najmniej konkurencyjne ze wszystkich. Oczywiście wszystko zależy od konkurencyjności branży.
Efekty pozycjonowania lokalnego to głównie dobra pozycja w Google i dzięki temu zwiększony ruch na stronie.
Dobra pozycja sprawi, że więcej osób dowie się o istnieniu firmy na katowickim rynku, a także o jej ofercie. Dzięki temu świadomość marki będzie coraz większa w tym mieście.
Wśród odwiedzających mogą być:
Każda z zakładek menu promowanej strony pod względem SEO powinna być dostępna w wynikach wyszukiwania. Link ma od razu kierować do tych informacji, które są komuś najbardziej potrzebne.
Wynika to z konkurencyjności danych fraz – trzeba pamiętać, że codziennie powstaje wiele nowych sklepów i stron internetowych, w których od razu wdraża się działania SEO.
Wyszukiwarka promuje nowo założone witryny, dlatego mają „na starcie” dobry ranking. Jeżeli takie serwisy „wskoczą” do ścisłych wyników, pozostałe strony „spadną” w rankingu Google.
Najpierw przeprowadza się audyt, żeby sprawdzić, czy strona, na jakiej jest postawiony sklep, nie sprawia żadnych trudności pod względem kodu, wyglądu, wczytywania czy User Experience (doświadczenie użytkownika).
Audyt umożliwia analizę serwisu na różnych etapach prowadzenia działalności w sieci w celu poprawy jakości witryny.
Po optymalizacji strona jest:
Uwzględnia się te, które pasują do e-commerce, a także frazy, dzięki którym można dość szybko dotrzeć wysoko w Google.
Najlepiej pozyskiwać linki z takich miejsc w sieci, jak:
Pozycjonowanie sklepów w Mapach Google i wizytówce Moja Firma pozwala zyskać e-commerce dobrą reputację i wiarygodność.
To regularna analiza wykonanych czynności SEO.
Usługi pozycjonerskie o szerokim zakresie zapewniają:
Rzetelna firma oferująca pozycjonowanie stosuje wyłącznie dobre praktyki pozycjonerskie związane z Białym Kapeluszem.
Oprócz tego specjaliści zwracają uwagę na trendy w sieci oraz stale monitorują działania konkurencji.
Najlepiej zwrócić uwagę na doświadczenie. Taki wskaźnik wcale nie musi oznaczać olbrzymiego stażu na rynku.
W portfolio znaleźć można działania SEO dla różnych stron i serwisów firmowych.
Nie wszystkie agencje SEO świadczące usługi w zakresie pozycjonowania stron są jednak godne zaufania tylko pod względem przedstawionych realizacji.
Przydają się więc komentarze konkretnych odbiorców faktycznie zadowolonych z pozycjonowania lokalnego ich strony lub e-commerce.
Firma będzie godna zaufania, jeśli ma swoje zaplecze SEO, czyli dużą liczbę niezależnych stron z wartościowymi treściami.